- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #79335424 #60943 üzenetére
Nem akartam beleszólni, de azt hiszem, ezt nagyon kár volt: Ő köztünk az egyetlen igazán tájékozott, hivatásos motorszerelő / versenyszerelő és versenyző, aki nem csak utána néz mindennek, hanem önzetlenül segíteni is szokott. Az más kérdés, hogy pár - önjelölt zseni, "mindenhez értő / jobban értő" - topiklakótól néha herótja van. Én (gépészmérnökként) is nagyon sokat tanulok tőle. Hiba volna őt innen elüldözni, mindannyian csak veszítünk ezzel!
Nem akartam beleszólni, de muszáj volt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#79335424
törölt tag
válasz Bogyó bá' #60952 üzenetére
Bocs, de sztem a véleményeket érvekkel és ellenérvekkel kell alátámasztani, nem pedig bugyuta képekkel. Én igyekeztem érvelni és kaptam válaszként egy bárgyú fotót. Ha vki így reagál, arra nyílván én is "hangsúlyt" váltok. Én sem ma kezdtem a motorozást és a motorszerelést.
Sztem van itt olyan topiklakó, aki meg tudja mondani, hogy én szoktam -e másnak segíteni. De, még soha, senkinek sem linkeltem ilyen képet.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #60943 üzenetére
Micsoda nepharag, palotalazadas
Akkor most fogjuk elovenni a- tudod ki vagyok en- lemezt, ahelyett, hogy konkret, tudomanyos tenyeket hasznalnank ervkent. Meregessuk a fszunkat.
(bar nem ertem mi koze a hoterheleshez egy autovillamossaginak-mindegy is)
Ebben a topicban nincs homalykodas. (torekszunk ra legalabbis) Azt lehet mashol uzni. Nem akartalak megbantani akkor, amikor a gyertyakepeket irogattad, de most mar ugyis megtortent, igy leszarhato, ezek a gyertyakepes dolgok az ezerkettes ladak korszakaban megalltak a helyuket. Manapsag az autokon elrontjak a gazcseret h aradjon fustgaz az egesterben, vagy kipufogogazt vezetnek az egesterbe, h megelozzek a detonalast a szegenyites miatt. Amig a detonalas nem all fenn, minden uzemszeru. Aztan kapj a szivedhez ha feher a gyertya.
Es egy sor eljarast nem ismerek en sem.Es most az automernok mutassa meg minden okosnak a diplomajat? Kicsit tobb penzuk van kiserletezni, fejleszteni. Majd egy forumon fogja kitalalni egy kamionos meg egy motorszerelo, hogy ezt hogy kellett volna csinalni igazabol.
Eletemben nem lattam uzemszeruen mukodo motornal hokaros dugattyut, es szelepet. Azaz amit te allitasz.
Mivel ez a szakma olyan h semmit nemnlehet kijelenti, ezert meggyozheto vagyok, de nem a fentebb emlitett ervekkel.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #60944 üzenetére
Akkor te nem leszel a baratom. Annyira sajnalom.
Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
Itt a tél derekán érdeklődnék, hogy kinek mi a véleménye az ABS-es motorokról
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60958 üzenetére
Ahha. Akkor mivel? Esetleg linkeljek egy bárgyú képet? Az meggyőzne? Kétlem. De, akkor miből gondoltad, hogy engem meg tudsz győzni vele?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #60962 üzenetére
Felismertem a helyzetet, h itt igazabol mesedelutan van.
Valamit mond egy ember, amit be kell harapni mindenfele tudomanyos hatter nelkul. Igazat bizonygatva, eddigi elert sikereit sorolja, de nem a tudomanyos hatteret a jelensegnek. (nagyon-nagyonsok ilyenben volt reszem)Mintha csak egy oreg szaki muhelyebe csoppentem volna, aki mesel nekem az olajokrol, a szelephangokrol, es hogy szagrol megismeri a jo kevereku gumit, es ha visszakerdezek, h mi mitol van, kizavar, mert en nem ismerem el ot, mint alfahim, hiszen kerdezek, megkerdojelezem a tudasat.
Ilyen esetekben mindig vagy Mr Spockhoz, vagy Capt.Kirkhoz nyulok. Eddig bevalt...
Lehet inkabb a spockos kellett volnaExplosión de dos tiempos
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60960 üzenetére
Aki ilyen stílusban reagál, azt egyszerűen ignorálom és ennyi. Majd nem fogunk kommunikálni. Nem nagy ügy, volt már ilyen a világtörténlemben és sztem egyikünk sem fog a kardjába dőlni emiatt.
Egy topikban alfahímnek lenni számomra nem babér, úgyhogy tőlem nem kell féltened ezt a titulusod.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Urak!
Nagy tisztelettel: ha kérhetem kerüljük a személyeskedést!
Úgy gondolom mindkettőtök jelenléte emeli a topik színvonalát, ne rontsátok el ezzel a dolgot!
Köszönöm/köszönjük!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #60959 üzenetére
Uh nee. Éppen bontom a 3. 100-as zsebkendőt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Yoshida
aktív tag
válasz #79335424 #60968 üzenetére
De ne zárjátok le a témát, hanem tessék megvitatni a műszaki oldalát. (Engem ezek szoktak érdekelni, sok dolgot megtudni belőlük, ahogy bogyó is mondja)
Ha jól értem, akkor szerinted a fehér gyertya nem jó, Persu szerint meg nincs vele baj.
Én józan paraszti ésszel arra gondolnék, hogy ha eléri a gyertya fehéren az előírt üzemidőt/km-t, akkor nem baj ha fehéren teszi ezt
Arról nem a gyertya tehet, ha kevesebb a benzin ami hűti a belső részeket esetleg. Asszem Totalcaron volt már erről cikk, hogy mennyire számít, vagy sem ez az extra hűtés, de persze nem emlékszem mi volt a végkimenetele.
-
#79335424
törölt tag
válasz Yoshida #60969 üzenetére
A gyertya élettartama itt huszadrangú kérdés. Én a gyertyáról motordiagnosztikai eszközként írtam, aminek az állapotaiból lehet következtetni a motor esetleges működési rendellenességeire. Ha helyesen értelmeztem, akkor Persuader álláspontja az, hogy ez a "régi iskola" és az ott tanult összefüggések a modern technológiák használata miatt, ma már nem érvényesek. Azt hiszem, talán a vadászgépek fejlődése egy jó hasonlat. Régen úgy tartották, hogy az a jó gép, ami alapból olyan stabil, hogy szinte "magától repül" azért, hogy a pilótának minél kevesebb figyelmét kösse le a gép "uralása". A mai vadászgépek ezzel szemben annyira instabilak, hogy a számítógép segítsége nélkül a pilóta nem tudná levegőben tartani. Ettől képesek olyan manőverekre, amilyenekre egy stabil gépet nem lehetne rákényszeríteni. Vagyis, jött egy új technológia, ami alapjaiban írta át a "régi iskola" repülőgép építési és működési szabályait, összefüggéseit.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Yoshida #60969 üzenetére
a tobbiek forduljanak el, a tema mar lezarodott, Stohl buci is mar jelezte a kezevel a nagy T-t.
ha a tapasztalataimra hagyatkozok egy feher gyertya sok mindent nem jelent. vagyis tul sok mindent jelent.
mivan ha lecsereled egy nagyobb hoertekure? nem lesz feher. akkor ez most nyujt barmi infot az egesterrol?ezt a szelephangokhoz tudom hasonlitani. forduljunk egy kicsit a extremebb peldakhoz, a 2T hez. letfontossagu, hogy tudd, mi folyik az egesterben, epp ezert aki versenysportol, az allandoan nezegeti a gyertya szinet. mivel itt hatvanyozott a detonalas veszelye, egyreszt a megnovelt komresszioviszony masreszt az elszegenyites miatt. azaz a 2T akkor megy jol, ha el van szegenyitve, detonalas hatarig.
termeszetesen mindenfele teoriak szuletnek, hogy a gyertya melyik reszen milyen szin utalhat az alapjarati fuvoka meretere es egyeb tudomanytalan homalykodasok.
mindebben azert hisznek emberek, mert a detonalasszamlalo draga.namarmost amit en tapasztaltam. kb 140es fofuvoka kell kb egy nyari napon a versenymotoromba. volt egy nap amikor 170 nel tartottam, mert meg mindig feher volt a gyertya. a motor mar fulladozott, teljesitmenye nagyon lecsokkent (dusuzem miatt). mindezt azert mert gyertya utan mentem. aznap egy masik olajjal mentem, Elf HTX 976 ost hasznaltam. amint lecsereltem Castrol A 747 re sotetebb lett a gyertya kisebb fuvokaval.
A nagymesterek persze megneztek a gyertyat az elf olajjal, na mit mondtak? valami nem stimmel. ez nem jo.
elhasznaltam rovid ido alatt 2 liter olajat az elfbol. nem lett hajtorudas semmi, nem ragadt meg a motor. 500 versenykm utan lehuztam a hengert, hogy megis mi tortent, a dugattyu palaston meg ott volt a molibden reteg, a hengeren a honolasnyomok tokeletesen latszodtak.
azota pont leszarom milyen szine van, azt nezem meddig tud kiforogni.szoval. mivan ha a feher gyertyat lecsereled egy nagyobb hoertekure? nem lesz feher.
amikor egy feher gyertya valamire enged kovetkeztetni, az akkor van, ha aluminiumcseppecskek vannak az elektrodan. nagyon apro. akkor mar detonalas van. addig mi baj lenne barmivel is?
volt egy elugrott vezerlesu gs 500 as. szegenykeverekes uzemmodban ment, tulmelegedett. feher gyertya.
visszaraktuk a vezerlest, minden fasza. ugyanugy feher a gyertya.visszaterve a karosanyag kibocsajtasra. hc, nox, co. mindegyik mindig van. ha elmesz egyik iranyba, dusitod, akkor ebbol novekedni fog valami, valami pedig csokkenni. ez nem ilyen egyszeru, hogy beszegenyitik mert akkor jo. nem. akkor is novekszik valami. ami nem mindegy, hogy a katalizator mit vesz ki.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #60971 üzenetére
Ha terepmotort kellene venned te mi mellett döntenél 2 vagy 4T?
Enduró, endúrókrossz.Ahogy számolgattam a 4T többre jön ki, mert csak kicsivel többet megy el, de több az alkatrész hozzá...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Topiccsendőr
addikt
sajnos csak francia nyelven talaltam meg.
a lambda ertek 1 es az alatti, 0.95. azaz dus iranyban van! az NOx miatt.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #60973 üzenetére
nekem 2T endurom van, igy mindenkepp 2T t vennek.
nalam exc 300 a vegso cel.
nagyon fugg attol, hogy milyen hasznalatra venned.
amire en hasznalom, az hogy elmegyunk tobb napos enduroturara, tokon paszulyon, patakon at, de krosszpalyara is felmereszkedunk. Erre a celra (szigoruan maganvelemeny) sztm egy dt 125 is megfelelt volna. nekem most a 200R es belpiacos verziom van, ezt tudtam olcson venni, egyebkent 125 ot akartam. teletankolva 107 kg, 34 lo. igazabol terepadottsagai jobbak, mint a nehezebb 4T-k nek, kiveve ha valami nagyonnagy hegyre megyunk fel. ott idealisabb az alacsonyfordulati nagy nyomatek. de megoldhato rutinnal.
drz400 es ttr 600 al mentunk, nem volt problema nalam. a ttr el ha eleses volt es elfolyt a karbi akkor volt rugdosas rendesen. az baromi faraszto egy lemotorozott nap utan a kukoricatabla kozepen.
koltsegek elegge km fuggok. lehet hogy egy nem kihegyezett 2T nel honolsz, dugattyut cserelsz tobbszor, de egyszer kell a hengerfejhez, szelepekhez hozzanyulni, kb ugyanott leszel.
szoval nehez megmondani melyik a koltseghatekonyabb.
ha nem elromlo hobbi endurot akarsz akkor vagy vashengeres kiskobos 125, vagy a regi leghuteses DR 350 szerusegek johetnek szoba, legalabbis szerintem.Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #60975 üzenetére
Basszús, csak azért kérdeztem mert jó barátom most vett egy 2004-es EXC 300-at.
Felmerültek a kérdések milyen keverék, gyertya, fúvóka? (1:35-40 jó lehet?)
Hajtóműbe gyár 30w ajánl, Motul,Castrol kereső 15w-50et, mi 10w-50re gondoltunk szerinted?Érdemes lehet előre -1-et áttételezni? Vagy maradjon a gyári?
Fékbetétek is kopottak abból organikus vagy szinter lehet a jobb terepen? (Elvileg a szinter csak az eszi a tárcsát)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #60976 üzenetére
hat a nagyjat a kerdeseidnek nem tudom megvalaszolni, csak ha nekem is lesz.
fuvokaval vigyazzatok. miert akarjatok cserelni?
keverekolajhoz. amiket en hasznaltam versenyhez:
Castrol A747, Elf HTX976, vagy legutoljara Motul 800 at 1:30 ba kevertem. Ezekkel soha semmi baj nem volt, es sokszor jart 13 000 nel a mutato. szemely szerint ezekben bizok.
a motul 710, 700 at illetve castrol power 1, yamalube jaso fd olajokat csak a dt 200 ba rakom, de azt csak akkor utom annyira, mint az apriliat, ha krosszpalyan vagyunk, vagy ha hulyeskedes van. ilyenkor leginkabb abba is 747 et toltenek, de tul suru az olajpumpanak, azt meg nem akarom kikotni, megis egy rendszamos utcai motor, nem fogok szarakodni a kevergetessel. meglatjuk, hogy lesz, e karos kovetkezmenye, bar hozzateszem, az aprilianak kozel 14:1 a kompresszioviszonya, a yamahanak meg 6,4:1. epp ezert orokeletuek meg ha 2T-k is.a tobbinel a gyari eloirt dolgokat hasznalnam. hajtomuolajkent rakhattok bele 4T motorolajat, de ki tudja milyen lesz a kuplung tole, tehat megintcsak jobb lenne a gyari eloirt. a 10w es 15w kozott csak hidegen van különbseg, tokmindegy melyik megy bele. de hangsulyozom, inkabb gyari. en mar nem ertem a jeloleseket sem, hajtomuolajnal nem kene 30 nak lennie egyaltalan. nem onnan indul.
gyertya, megintcsak gyari eloirt hoertek.
attetelrol a cimborad erzesei dontsenek. betetet probalni kellene, megintcsak, tapasztalati uton lehet megvalaszolni a kerdest.Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #60978 üzenetére
Azért került elő a fúvóka téma mert mert télen is használná a motort é sakkor elvileg eggyel kisebb fúvóka is elég lenne, állítólag.
Gondoltam a Motul és a Castrol olaj keresője csak tud valamit, meg elvileg ezek az olajok is adalékozva vannak a kuplungcsúszás ellen hiszen JASO MA-t teljesítik. Vagy ahol csak a hajtóművet kell kenni oda más kell?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #60979 üzenetére
egyrészt a kuplungot keni, masreszt ep adalekot is kell tartalmaznia.
de nem mindegy milyen a viszkozitasa, milyen homersekleten, es a kuplungot mennyire engedi csuszni.
ez minden olajnal mas, epp ezert mashogy tud viselkedni nemelyik kuplung. epp ezert leginkabb a gyari ajanlast vennem mindenkepp.
vagy
kiserleteztek, hatha jo lesz.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #60980 üzenetére
Szedtem le manualt abban 0,7 liter Motorex Top Speed 4T 15W50 a gyári ajánlás. Tudnám a Louis oldalán miért 30w-van...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
runner 125
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #60983 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#79335424
törölt tag
válasz runner 125 #60983 üzenetére
Ha egyszer találok egy gyárit, akkor én is veszek ilyen kismotort. De, eddig csak "Jack Tellereset" láttam. Az meg nem kell. A kellékesnek miért pont egy 2003 -as Dyna Sportot kellett a ripacs alá raknia?
-
runner 125
nagyúr
Frankók, de ez mind 1:12 arányú, nem?
Nálam 1:18-cal kezdődött úgy 15 éve, így maradtam azoknál.
Igaz ez csak egy része, talán a fele, tavalyi kép, most gyorsba ezt találtam:bogyo112
Kár, h nem ilyen könnyen fog menni a gyakorlatban. Noh és ezen több lesz a fehér.
Somatom
Baromi sok HD van a Maisto-tól, mit is keresnél pontosan?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#79335424
törölt tag
válasz runner 125 #60989 üzenetére
WOW! Szép gyűjtemény!
2003 -as Dyna Sportot (betűkód szerint FXDX) szeretnék. Létezik, csak minden bolt a Jack Telleres (Sons Of Anarchy) verziót rendeli, nem a gyárit (gondolom azért, mert inkább azt veszi a nép).
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
senior tag
NISHUA (NTX-2 vagy NRX-1) és Nexx (X.R2 ill. X.T1) sisakokról valakinek bármilyen tapasztalata, véleménye, infója, prekoncepciója?
-
V.Stryker
nagyúr
Nem akarok belerondítani a játékba, de valaki hétvégén egy kisebb karikát?
-
-
mm89
őstag
válasz runner 125 #60989 üzenetére
szép!
A sárga sv650 - t egyből kiszúrtam 2007 utáni kawasaki z750 van?ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #60989 üzenetére
Igen, 1/12-es Tamiya makettek.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60996 üzenetére
Igen. Ezeknek a maketteknek épp ez a lényege
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60996 üzenetére
Ezek biztosan készen kapható darabok.
Tamiya gyönyörű, de mocskos drága. Nyilván a részletgazdagság az oka.mod.
Mármint úgy értem h nem csupaszok. Összerakós, de színezettek a komponensek: [link]mm89
Kösz.
Nekem csak 2004-es Z750 van és egy 2003-as Z1000. 2007 körüli Z750-ről nem tudok, Welly-ből van 2007-es Z1000.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Elemlámpa, zseblámpa
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest