Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaktib
tag
válasz Something_ #45599 üzenetére
Én is ebben reménykedem, hogy jön az a pillanat amikor rájövök a módjára, így olyan lehangoló. Azt sem tanítják, hogy kell felállítani a motort, ha már meg van a baj. Videót láttam csak én is róla. Azokon a tanuló motorokon van bukó cső is megmutathatnák akár.
Ha már bent van, jól ki tudom kötni, és az ablakom alatt van az udvaron. Csináltunk egy vasat amihez jól kikötöm. És van szomszéd néni aki figyel, mint minden házban....
A robogót is itt tartottam. Remélem nem lesz gond, de azért tudom, hogy nem ez a legjobb megoldás. Télre megy majd egy ismerős garázsába aludni.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #45604 üzenetére
Én is csodálkoztam a tologatáson, tud a vas a lábán is menni akkor meg nem tologatnám.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
vlevi
nagyúr
válasz jaktib #45594 üzenetére
"közép támaszra egyedül nem tudom rakni, "
Biztos megvan a technikája, csak nem jól próbálod. Úgy csinálod, hogy jobblábbal ráálsz a középállvány szárára, aztán, a testsúlyodra feljön az magától? Mert, ha nem, akkor próbáld meg így.Itt egy extrém példa, a 400 kiló felé hajló Goldwing : [link]
Persze vannak rosszabbul és jobban "kigeometriázott" középállványok is, mert pl. a DL650-t nehezebb volt állványra rakni, mint a 100 kilóval nehezebb 1150GS Adventure-t, de ez a technika mindíg működik. A lényeg, hogy csak akkor kezdj erőt kifejteni a középálvványra, amikor az már két ponton stabilan a földön van.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Jah, de még fontosabb hogy először lábbal csak lehajtja a talajig a sztendert, majd jobbra balra picit dölöngetve megkeresi azt a pontot amikor a sztender mindkét lába a földön van, (számomra ez volt a kucslmozdulat) és után a simán rááll a sztenderre az utaskapaszkodónál jobb kézzel meg húzza felfele ás már fent is van.
Konkrétan mintha kifeszítené az ember a motort, lábaddal ráálsz teljes súlyoddal és tolod míg a jobb kezeddel az utasülés kapaszkodójánál húzod felfele...
De a kulcs nekem az hogy a sztender mindkét lába először a padlót érje, addig nem csinálok semmit..., mert amig ez a biztos pont nincs meg és lendületből ráhúzol és netán kicsit felád áll a gép akkor simán átesel vele a túloldalra mikor a sztender másik lába is a földre kerül...vlevi: pontosan ebben a vidiben is benne van amiről beszélek, meg amiről Te is beszélsz 1:10-nél.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #45602 üzenetére
miért nem az oldaltámaszt használod?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
polimorf
tag
Már próbáltam és hidd el a Goldwingot sokkal könnyebb sztenderre tenni mint az enyémet, pedig az enyém csak 250kg.
Nekem addig nem ment míg totál szembe nem álltam a motorral, és úgy kell ráállnom a pedálra, kézzel nem is cibálok semmit csak kapaszkodok a motorba, a testsúlyom elég a felállításhoz 100kg vagyok
Az is igaz, hogy tök stabilan kell lennie mindkét lábnak, aztán szembefordulok a géppel és ráállok.
Ezzel a módszerrel nagyon könnyű.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
.mf
veterán
Uh, már megint 600+ hsz egy-két hét alatt... ne a mennyiségre gyúrjatok, hanem a minőségre
Volt valami lényeges, vagy csak a szokásos önismétlés, mikorjönmáratavasz, offhegyekTegnap voltam a Safety terepes képzésen.
Kötelezővé tenném minden motorosnak: egyből jogsi után a Safety 2-napos 1-es szint, majd a terep. De legalább a terep; és az ár se lehet kifogás, tavasszal az OBB támogatja így csak 18k, amiért kapsz üzemórás motort, benzint és védőcuccot, nem neked kell szervizelned, nem kell amiatt aggódnod, hogy eséskor milyen kár lesz a motorodban, instruktor figyeli mit csinálsz és mondja mit változtass, van pálya, és kapsz egy elég jó ebédet is.
A terepezés nagyon tanulságos.
Pár éve halogattam, nem úgy jött ki a lépés, már rég el kellett volna mennem. Most már erősen meg kellett küzdenem pár év és pár tízezer km rutinja ellen. Hiába értettem, láttam, hogyan kéne, zsigerből nem úgy akarták a beidegződések engedni. Ez a csúszkálás, kitörés is... aszfalton már megvan a rutinom lekezelni egy-egy helyzetet olyanra, hogy esés nélkül megússzam. Itt viszont sokkal gyakrabban van, és nem csak "ne essek" szinten, hanem "na de haladjak is közben" szinten kell már kezelni. Elején rémisztő volt, végére kezdtek alapjaiban összeállni.
Jó lenne még egy nap, hogy akkor most már pár beidegződést sikerült tompítani és az alapok kezdenek összeállni, azokat tovább javítgatni, meg most már a tempó is meglegyen, de pár helyen olyan izomlázam van, hogy csak naFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
canniball
nagyúr
"Mikorjönmáratavasz", Lidlis motoros cuccok, eszgé100 az SV km-órájával szenved, jaktib a középsztender használatát tanulgatja, Xaels pedig féktárcsákat keres(ett); azt hiszem ennyi. De tessék folyamatosan követni a topikot és akkor nem maradsz le semmiről.
"...tavasszal az OBB támogatja így csak 18k..."
És erről miért nem lehet sehol sem olvasni...? Ez a csak a terepes képzésre vonatkozik vagy a többire is?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Type-R #45616 üzenetére
Ja tényleg, már rémlik hogy említve volt itt; csak akkor úgy volt róla szó hogy akció (az OBB-s támogatás ezért nem volt ismerős), illetve valószínűleg azért esett ki mert mint kiderült csak az mehet akinek már megvan a 2 napos alap, így én nem vagyok érintett...
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45619 üzenetére
Megoldottam egy problémát? Egy fenét: csináltam magamnak vagy tízet, amiből 1 van megoldva....
Bocs, kettő: új, rövid fém fékcső, és a hosszú szárú tükrök vannak csak megoldva. Maradtak még: az összes (túl hosszú) bowden, és az összes (szintén túl hosszú) vellanyderót...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
-
Laraxior
titán
Két kérdés:
Az én motoromra (GSX-F 2005) mennyire bonyolult egy fokozatkijelzőt, és egy 12V-os rendszert telepíteni?"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
pakriksz
őstag
válasz Laraxior #45628 üzenetére
12V-os rendszer? Nem alapból is annyi?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
tboldi
nagyúr
válasz pakriksz #45629 üzenetére
Szerintem szivargyújtós dugaszra gondolt.
(#45628) Laraxior: A fokozatkijelzőt a motor ECU-jára kell dugni a szervízcsatlakozón (nem tudom, hogy hívják pontosan, olyan, mint az autóknál az OBD) keresztül és elvezetni a kábelt a műszerekig. A szivargyújtót - amennyiben arra gondoltál - pedig valahova a gyújtáskapcsoló után kellene kötni egy biztosítékkal együtt (ld. kapcsolási rajz). Ha van egy kis villanyászati érzéked, akkor nem nehéz egyik sem.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz tboldi #45631 üzenetére
Igen a szivargyujtora gondoltam, hogy a gpst vagy telefont majd tudjam radugni
En sötét vagyok az ilyen dolgokhoz, de akkor nem egy ökör ára a megmozdulas gondolom"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Something_
őstag
válasz Laraxior #45632 üzenetére
En most rendeltem ebayrol dupla usb dugaszt (direkt nem olyat, amin van szivargyujto), ez majd megy a hatalmas hatso ules alatti rekeszbe, de lehet berendelek meg egy szimplat es elol elvezetem, de majd ha haza hoztam a motort, hogyha latom, hogy mik a lehetosegek.
Fokozatkijelzo teljesen egyszeru, 22e es olyat veszel ami a motorodhoz kell.
-
KubanitoS
veterán
Amúgy a gyári 12V rendszer mit jelenthet egy új motor esetében? Alapból van rajta szivargyújtó csatlakozó?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #45618 üzenetére
Kormányváltás ilyen rövid idő alatt? Taníts mester, lehet továbbképzésre jelentkezni?
Canniball: ez nekem úgy tűnik, hogy két külön dolog: szokott lenni egy 10k-s kedvezmény a visszatérőknek, most pedig (márc 31-ig) ez a 10k az OBB támogatásával van, és bárkire vonatkozik.
Másik: az egynapos Bevezető Terepmotorozás / Dirt trackhez nem feltétel az 1. szint, erre lehet egyből menni. Csak a többihez kell, mivel azok az 1-eshez kapcsolódnak (1. szint egynapos ismétlő, félnapos gyakorló, 2. szint, kanyartechnika, stb).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
Dióhéjban: a kis 125-ös Csótányom fizikailag annyira kis méretű volt (kisebb, mint a 125-ös MZ), hogy a gyári, hátrahajló ökörszarvas kormányommal csak behajlított könyökkel, amolyan "postás-módon" tudtam motorozni. Kicseréltem egy 2930,- forintos, magyar utángyártott (új) ETZ-kormányra, nyertem 15 centi helyet, sokkal kényelmesebb, sőt biztonságosabb is. Viszont minden slag és mazzag fölöslegesen hosszúvá vált, valamint a gyári tükrök olyan rossz helyre kerültek, hogy pont nem láttam semmit magam mögött bennük. A tükrök, és a fékcső már cserélve, a többi még hátra van. Ennyi.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
V.Stryker
nagyúr
Voltam a lidl-be és nálunk az üllői-n még meglepően sok bukósisak, kesztyű és minden aláöltöző volt még mindig este. Jól megfogdostam a bukót. Hát izé...nem akarok trollkodni, de a Grex R1-em sokkal jobb, pedig gondolkodtam a vételen. Sokkal sz@rabb a külső műanyag, amit még hagynék, de a belsejében alig van ütésvédelem, tök vékony az egész héj vagy nem tudom, hogy mondjam. A grex is gagyi, nem tagadom, de felveszem és érzem,hogy van valami anyag a fejem körül, ennél meg azt érzem,hogy jó lesz, hogy a rendőr ne szóljon. Na mindegy, csak azért jegyeztem meg, mert a grexet lefikáztátok - nem mondom, hogy alaptalanul - de a lidl-ösre meg meglepő módon azt mondtátok, hogy annyira nem rossz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Outlander
őstag
válasz V.Stryker #45640 üzenetére
Jaaaj, már megint ez a van benne anyag, nincs benne anyag, ez már annyira "vicces"...
Bakker, változnak az anyagok, változnak a technikák...
2t-ás vanbenneanyagautó a 80-as évekből sokkal jobban törik rommá, mint egy nincs benne anyag mai 1t-ás.
Ugyanígy... van benne anyagtápegység meg egy mai modern tápegység... vagy csomó ilyen van még.
Lidl sisak is ilyen... modern anyag, modern előállítással...
Szóval azért, mert nem 5kg attól még lehet "jó", és ezt bizonyítják a testek....
Természetesen a "jót" tudni kell helyén kezelni...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
vlevi
nagyúr
válasz tboldi #45631 üzenetére
"A szivargyújtót - amennyiben arra gondoltál - pedig valahova a gyújtáskapcsoló után kellene kötni"
Hát, bevallom töredelmesen, nekem fixen az akksira van kötve
Minden évben gondolkodok két lehetőségen, de télen a hidegben nincs kedvem a motoron babrálni, tavasszal, a jóidőben viszont menni kell
Az egyik lehetőség, hogy a fényszóró helyzetjelzőről hoznék ki valami áramot. Telefontöltésre elégnek kellene lennie.
A másik, elegánsabb megoldás, ha szétbontanám a motort, akkor valahol a levegőszűrő környékén találnék egy szabad csatlakozót, amit a Suzuki a markolatfűtés bekötésére tart fenn. De ahhoz nagyot kellene bontani, tankot, talán még a légszűrőt is, mert a DL-650-en minden nagyon el van dugva. -
canniball
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #45645 üzenetére
Troll.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #45645 üzenetére
Olyat vegyél amire van pénzed és a fejed is meg/ér/het.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
válasz -Mosquito- #45648 üzenetére
Eladom a tv-m es veszek olyan uj fejlesztesu bukot amibe van tolatokamera, tv, gps a plexiben.
De az hany csillagos? Matt vagy fenyes a jobb? (Varoson belul hasznalnam, zold, sarga es piros ne legyen, nehovy megzavarja az autosokat)Szerintem ez jobb, mint a lidl-s sisak, kevesebb benne a szelzaj, be lehet loni a zenet hangosra 150 felett.
[link][ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #45649 üzenetére
Ahogy érzed. Infóėrt,kérdezd meg a gyártót. Kikėrdezem!
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs