- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #83449 üzenetére
Láttam egy videót, ahol a srác egy laptopot javító cégnél dolgozott, ő össze tudott állítani egy jó akku pakkot. Akinek nincs ilyen lehetősége, az neki se álljon, mert most még nagyon drága. Lehet kapni kerékbe építhető 1 kW-os motort, meg hozzá elektronikát elfogadható áron, de akku nélkül mit sem ér.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nagynagy #83450 üzenetére
Néhány további írásjel a magyar nyelv használatához:
. - Pont, kijelentó mondatot szoktunk vele befejezni. Például "Kipufogót még nem szedtem le."
, - Vessző, több tagmondatból álló mondat tagolására, vagy felsorolásoknál használatos.Azokat az ötleteket, amiket eddig kaptál, továbbra is tartjuk. Ez független attól, hogy ki tudod-e, akarod-e próbálni. Ugyanazokra a kérdésekre ugyanazok a válaszok várhatóak a távgyógyításban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz Nagynagy #83443 üzenetére
A kompressziót hogy érzed? Teszem azt láncfűrész esetén, ahol közvetlen a rántás. De a robogónál a rugó feszítését érzed max. Ha nem pöffen akkor vagy nincs szikra, vagy nincs kompresszió.
FeniX
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Nagynagy
kezdő
Hat ak valoszinu nincs elegendő kompreszió!
Javitasára valami tipp??!
Ötlet? -
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83451 üzenetére
Van ithon egy nagyon jó állapotú kerékpárom amit néhány éve vettem asszony barátnőjétől amikor meghalt az édesapja.
Ez gyárilag elektromos bicaj,csak pont az akkuja nincs meg hozzá. 24 voltos,még gázkar van rajta,amikor megvettem gondoltam valahogy megcsinálom de azóta is ott pihen a garázsban.
Egy hozzáértő gondolom 1-2 óra alatt működőképessé varázsolná,de én egyáltalán nem vágom ezt a témát. -
Nagynagy
kezdő
Nem pöffen! Szerintem kompreszio valamenyi gondolom van ! De az nem elegendő!
Azt hogy vagy mivel lehet javitani! Uj dugo gyuru henger?? -
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #83456 üzenetére
Fűkasza és láncfűrész is járt már nálam ami meg sem mozdult beöntésre. Amikor nagyon megrágja a falat és 0 kompressziót mutat, akkor már nem ad jelet.
Nagynagy
Le kell venni a hengert. Ezzel még kárt nem csinálsz ha nem úgy állsz hozzá hogy tuti kuka. Leveszed a 4 csavart, aztán a hengerfejet le emeled. Utána finoman lehúzod a hengert. Előtte kicsit tisztogasd meg. De mondjuk egy alap kompresszió mérő 3-4k a barkácsboltban. Később is lehet még hasznos. Az hogy mi a teendő, majd a látottak alapján lehet megmondani. Bár, természetes kopás esetén valóban kellene legalább pöffennie. Akkor nem megy el annyira a kompresszió egyik napról a másikra.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #83459 üzenetére
Hát, én ma vacsora után olyan pöffentettem, hogy ihajj, még beöntés sem kellett hozzá, meg szikra sem. :-D
Ha már elektronyos motorok... néztétek a Csík-féle supersocót, meg a "Horwin" vagy mi a búbánatvölgymocikat? Nekem sajnos nem nyerte el a tetszésemet eddig egyik sem.
Ami a legnagyobb bajom, hogy lassan jönnek a rosszabb idők, és megfelelő szélvédelem hiányában én már most rohadtul fázom a motoron, hiába öltözök be több rétegbe, a motoros gatya alá. Ha meg annyira, mint a múlt héten, hogy egy kis visegrádi "kitelepülést" csinálok, akkor meg lerohad rólam a ruha.Most gondolkozhatok egy robogón?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83460 üzenetére
Neztem reggel a videot es kb az a velemenyem mint Csiknak. Azert a rendszamos Soco-ert se adnek penzt, ezert a Horwinert meg egyenesen nevetseges a 2m feletti ar ezert a tudasert.
A Soco-knal nalam az egyetlen pozitivum, a kiveheto akksi. En elektromos robogonal/napi varosban maszkalos motornal ezt minimum elvarasnak tartom, foleg ennyire keves hatotavnal. -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #83461 üzenetére
Igen, egyetértek. Pedig, már fejben legalább kezdjük megszokni, hogy előbb-utóbb kihalnak majd a belsőégésű gépek, de még egyelőre ez kevés/drága. Azt a NIU-t is megvenné az ember városi közlekedésre, de mondjuk 400.000 ért, nem 1.100.000 ért. Elektromos bicaj ugyanez a műfaj. Max 2 kilót adnék "érte".
-
Nagynagy
kezdő
Köszi holnap szétszedem a hengert! Es ki derul !
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, nézte már valamelyikőtök a 2021-es 125-ös burgmann-t?
Mindenhol ez lesz, vagy ez csak valami variáns lesz?
https://motos.suzuki.com.mx/garage/burgman-125
A régi burgmann túl nagy volt szerintem, de ez meg ilyen töppejsztett furcsaság. Az a hátsó kerék, mintha én otthon kicseréltem volna 2 számmal kisebbre. :-D
Jó sokat fogyott, 160 kilóról 108-ra. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83464 üzenetére
A regi 125-os is kicsit nehez volt a motor erejehez kepest, mert 11Le volt 162Kg-ra.
De ez..
Nem igazan tudom hova tenni. Kellett nagyon a sulycsokkentes, mert 8.6Le lett a motorja(ok, hogy suly/Le aranyban picit jobb, de ennyi majdnem egy izmosabb 2T-bol kijon), raadasul 5,6 literes tankja van a regi 10,5l helyett. A Suzuki Eco blokkjaval hirdetik, amivel elvileg alig 2 litert fogyaszt 100-on, de nekem ez igy egy nagyon olcsositott Burgman "light" verzionak tunik. Raadasul az a hatso 10"-os kerek, minden lesz csak nem komofortos.
Eleg sok kulfoldi promoban is ugy harangoztak be, hogy "affordable street version" Burgman.
Kivancsi leszek mit is jelent ez, de ha venni akarnek, akkor erosen elgondolkodnek meg a regi modellen.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Jóestét kívánok. Owatrol Polytrolt mivel érdemes felhordani a felületre? Van esetleg vmi különleges kívánsága, vagy egy mezei random ecsettel is jó? Gondolom puhább féle kéne, hogy ne csíkozzon?
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #83465 üzenetére
De most ez az alig 9 lóerős blokk az EURO normák miatt lett ennyi?
Emlékszem, mikor bejöttek az első kínai robogók itthon, azok tudtak 125-ös blokkban ennyit, és mindenki lesajnálta őket.
Kérdés, hogy itthon mennyi lesz az új ára. 1mill 5 felett szerintem kevésbé lesz életképes. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83464 üzenetére
Ha ilyen kis töpszli robogó kell neked, nézd meg, akciós most: [link] Ennyit megérhet.
Én ezt nézegettem: [link]
Amúgy szerintem lehet ez lesz a 125-ös, a nagyobbak meg maradnak a régi kasztnlval..?
Ahhoz a kasztnihoz azért kellett a 200-as motor....
Bár ott van a nevében a "Street"" szóval lehet egy kiegészítő típus.A világ boldogabbik felén príma közlekedési eszköz lehet egy kis kerekű robogó. Nálunk nem véletlenül keresik a nagy kerekűeket. Katasztrofális az úthálózatunk.
Meg a javítás....Foltozgatás, aztán fél év múlva ugyanott a lyuk.....
Szerk: Jut eszembe, akciósan menesztik az Euro4-es motorokat, aztán drágábbak az újak az Euro5 miatt, legalábbis ezt láttam.
Van ennek jelentősége..? Nekem Euro4-es Libertym van, ránézésre meg paraméterekre semmi nem változott az idei típuson..na annyit véltem felfedezni hogy fekete lett a kipufogó hővédő lemez, de ez már Euro5.
Benelli 125-ösénél láttam olyat, hogy ugyanaz a típus, látszólag tök ugyanaz, de az Euro5-ös 150e. Ft-al több.....[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83468 üzenetére
Erről a "vieste"-ről mindig egy kisebbségi "Mi ez, theee?!" felkiálltás jut az eszembe. :-D
Amúgy ez a zahara is aranyos, erről meg a totalbike-féle "Triest or die" cikksorozat ugrik be.
Egyszer poén lenne egy olyat megcsinálni valami kisebb géppel.
(Mondjuk, nekem a 250-es is kicsinek számít még)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83468 üzenetére
Nekem egy 3 hónapja azt mondta az értékesítő a helyi suzukisnál, hogy félnek tőle a vásárlók, hogy ki fogják tiltani a nem euró 5-öst a városból, és akkor minek vegye meg, de a kereskedő szerint ez nem igaz.
Amúgy más különbség nincs, csak amit mondtál is, hogy drágább (és gyengébb val.-szeg) -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83467 üzenetére
Valoszinu, de a valoszinubb az, hogy volt mar polcon nekik ilyen blokk, a kisebb Suzuki Access-be..
Zoli bacsi: igazabol en burkolt aremelesnek erzem, mert nulla kulonbseg van az euro 4 es euro 5 verziok kozott Benellinel/Keewaynel. Maximum szoftveresen van valami megoldas.
NYPD: ecsettel is felviheted, de en megprobalnek eloszor egy kis reszt siman valami atitatott ronggyal attorolni vele.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83471 üzenetére
Jól emlékezem arra is, amikor felröppent a hír, hogy kitiltják majd a kétütemű autókat, fillérekért adták el a 2T Trabantokat.....
Most 2021 vége van, de tudtommal, ha meglenne a Trabi, nyugodtan bemehetnék vele Pestre.....
Amugy azért nem értem csak motoroknál ezt a környezetvédelmi hisztit, mert egy befecskendezős kis köbcentis motor amennyi káros anyagot kibocsájt......Az katalizátor nélkül is elenyésző lenne, egy autóhoz képest.
És ne beszéljünk arról, egy óceánjáró luxushajó mi káros anyagot enged a levegőbe.
A motor legtöbbünknél úgyis szezonális, úgyhogy nem ezzel mentjük meg a világot a katasztrófától.... -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #83474 üzenetére
Euro3-as dízel autóm van Budapesten. Nem füstöl semmilyen színűt sem még lepadlózva sem, csak a hideg indításnál pöffent egyet.
Öcsémnek Euro5 dízel van, de ha átverekszik a rendeletet, akkor legkésőbb 5 év múlva ő is dobhatja el az amúgy hibátlan kocsiját.És a másik oldalról az én 22. éves szarom nem füstöl, míg nem egy 5-8 éves autót látok fehéret, kéket füstölni akár benzines, akár dízel vonalon a városban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #83475 üzenetére
...míg nem egy 5-8 éves autót látok fehéret, kéket füstölni akár benzines, akár dízel vonalon a városban... A kis köbcentis turbós benzinesek, és a kiherélt dieselek átka.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #83475 üzenetére
Szinten zenesz. Hibatlan allapotu, nulla fustot produkalo 18 eves 1.9-es dizel Lancia-m nemreg adtam el, most keresek masikat. Legszivesebben dizelt vennek, de mivel megint minimum 10 evre tervezek, igy nem merek.
Cserebe ha 10 ev koruli fiatalabb autot akarok, akkor maradtak a mindenfele 0.9-1.2-1.4 literes harom hengeres meg kozvetlen befecsis, kisturbos csodak. Azt meg nem akarok -
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #83477 üzenetére
Jaja, a mai modern benzinesek ugyanattól szenvednek, mint a dízelek, csak hogy tudják hozni a környezetvédelmi normákat. Nagy nyomású üzemanyagrendszer, turbó stb. Így a faék egyszerű, tartós, olcsón szervizelhető benzines korszak a szívóbenzinesek kikopásával véget is ért.
A hibridek nem játszanak, mert a belső égésű motorok szervizigénye kb megegyezik a nem hibridekével, de cserébe ott az elektromos meghajtás is. A tisztán elektromosok pedig az én felhasználói szokásaimmal nehezen összeegyeztethetőek. Autópálya, 250 km egy irányba (legyen egy kis tartalék benne, mert azért télen is szeretek fűtött autóban ülni balesetnél az M5-ösön 2 órát), és ne kerüljön 15+ mFt-ba.Viszont ma reggel láttam egy OT-s rendszámú oldalkocsis motorkerékpárt. Messziről csak a kipufogófüst tűnt fel, majd az oldalkocsi, de közelről nézve nagyon patika volt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Nagynagy
kezdő
Hali szét szedtem a hengert!
A hengernek semi baja ! Azt ellenőriztem!
A dugatyu viszont az eleje fekete kormoa teli van darabokal! Esetleg azt kellene le pucolni? -
Nagynagy
kezdő
A gyuruk.nem.koptaták ki a hengert!
-
suste
veterán
válasz FeniX- #83464 üzenetére
Hi!
A "fogyás" tényleg kellett, hogy "Street" legyen, és 125-össel is használható. De a lóerő csökkenéssel viszont adtak a szarnak egy pofont .
Én úgy érzem a PCX-nek akartak konkurenciát. De ezzel a teljesítménnyel nem fog menni.
Főleg ilyen kis kerékkel és kis tankkal.Az A1 kategóriához most már minimum 150-es kellene. Azok tudják a 15LE-t. Nem tudom van-e esély ilyen változásra?
Mekkora marhaság lenne kitiltani az Euro3-4 -es 2l-t fogyasztó robogókat? Remélem ilyenben még véletlenül sem gondolkodnak!
Autóból meg lehet venni még bőven fiatal sima szívó benzineseket!!
A miénk 2 éves 1500-as..... az egyik szempont pont ez volt a vásárlásnál ;)
Én is pont 10 évben szoktam gondolkodni autónál, de most a PCX-szel is el leszek ennyit (eddig 4-5 évente cseréltem).[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nagynagy #83479 üzenetére
Egy kép nem ártana...
Ha a dugattyú nem szimmetrikusan van koszolódva, akkor valószínűleg ferdén jár és ott megy el a kompresszió.Ha már szétszedted, egy pucolás biztos nem árt, lehet, a kosz alatt esetleges sérülés is látszódni fog.
Gyűrűk nem kopottak?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Nagynagy
kezdő
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nagynagy #83487 üzenetére
Hm...
Nem kell linkesítened, ha nem megy, elég csak beillesztened az URL-t.Amúgy a szövegdoboz alatt van egy "Képfeltöltés" ikon pirossal. Tallózás, és akár mobilról, akár PC-ről ki tudod választani a képeket. Utána "Feltöltés" és megjelennek egymás alatt a képek, jobb oldali hasábokban pedig a beillesztési lehetőségek.
Be lehet illeszteni linkként, képként, a frissen feltöltött képeknél egyből ott a lehetőség.
A korábban feltöltött képeket a "Többi képem" pontban találod kicsit lejjebb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #83457 üzenetére
Nagyon hamar megszeretnéd az elektromos kerékpárt, ha beüzemelnéd. Szerintem érdemes lenne elvinned egy szervizbe és kérnél tanácsot, segítséget.
Abban természetesen igazad van hogy nulla kompresszióval nem lehet elindítani egy motort. De az nem szokott egyik percről a másikra előfordulni, vagy ha igen, annak komoly hangja van. Egy motor, amelyik előtte ment, kevés benzinnel, még porlasztó nélkül is pöffeni kell, ha jó a gyújtása. Saját tapasztalat. -
FeniX-
aktív tag
Halihó Srácok, egy kezdő elektronikai kérdés: Hogy hívják azt a fajta 'elosztót', amiből 1 kivezetésre lehet több fogyasztót rákötni?
Ilyen hagyományos elosztó dobozokat találtam autós boltok honlapján, de nekem olyan kéne, amit pl. akksi 12V-jára lehet kötni, és onnan tobább elágaztatni a fogyasztók felé.
Berajzoltam móricka rajzzal a képen, mire gondolok.
-
Nagynagy
kezdő
.
-
Nagynagy
kezdő
https://photos.app.goo.gl/i8sYY6FZ5CyytkpHA
[ Szerkesztve ]
-
Nagynagy
kezdő
https://photos.app.goo.gl/4xfWE3dkaJzDAE6L6
-
Nagynagy
kezdő
https://photos.app.goo.gl/twydZT99QZfmuZnH8
-
Nagynagy
kezdő
https://photos.app.goo.gl/C4egaPuZpxigtZwe7
-
Nagynagy
kezdő
Probaltam a kepbol linket csinalni es be illeszteni, mert mashogy nem igen engedi!!
Ha megtudjatok nezni!
Kernek infot rola hogy erdemes a csere , megszorulva nem volt a gyürü, kopva nem volt a henger !
De nem is bisztos hogy ott van a gond!
Ha barki lassa a kepet tanacsot szivesen fogadok ! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...