Hirdetés
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Androidos tablet topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Apple notebookok
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
ph A kínai netes áruházakból indult útjára az iGPSport, akiknek új csúcsmodellje a legkomolyabb készülékek között is megállja a helyét.
-
Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
gp A Deathwatch címet viselő szériában Liev Schreiber szólaltatja meg kedvenc ügynökünket.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
-
sz_abika
addikt
Irc gumikrol mi a velemeny? Ilyen van raktaron bent most mestronal - kivan szakadva a kulso es nem akarja visszatenni a gumis es ezt javasolja. Jok ezek?
PSN: xszabikax
-
kem
addikt
Sziasztok!
Vettem egy Yamaha Jog Artistic Spec-et, és szeretném rendberakni. Miket érdemes kicserélni mindenképp? kb. 2006 óta alig használták, csak állt a garázsban. Amikor megvettem injekciózni kellett a bencincsőbe benzint, mert ki volt száradva a karbi. Ez után állt egy napot, és csak utána akart menni rendesen. Előtte rögtön lefulladt egy kis gázra, hiába pörgettem ki. A Service Manualt már olvasgatom, hamarosan tudok konnkrétan kérdezni. Amiket már ajánlották, hogy cseréljem: benzin szűrő, olaj szűrő, index relé, akksi, légszűrő, olaj mindenhol, gyujtás vezérlő. Ezen kívűl valami? Esetleg márka/típus amit érdemes elkerülni?
Köszi!
-
Topiccsendőr
addikt
Először is javasolnám, hogy ami nem romlott el, azt ne javítsuk meg.
vákuumos benzincsapja van, ami akkor nyit, ha jár a motor. Tehát azért kell rugdosni vagy indítózni sokáig, ha nincs benzin a karbi úszóházában.
Benzin szűrő a vákuumos benzincsap/szivattyúban van, ha nem rozsdás a tank, akkor nem fog eltömődni, nem kell cserélni.
olaj szűrő nincs benne, mert nem négyütemű. index relé? ha rossz akkor cserélni kell, de akku nélkül, lemerült akkuval csak fordulaton működik. sosem szokott tönkre menni Jogokban. Akkut ha rossz, akkor érdemes cserélni. Légszűrő mosható benzinben, ha nem morzsolódik, akkor mosni kell, nem cserélni. Gyújtás vezérlőt mi a ráknak kéne cserélni? CDI gyújtás ha rossz akkor be sem indul, nem állítódik el soha.Mivel az elején vagy nagyon, meg a kérdésekből ítélve tud meglepetést okozni a dolog, ha azt akarod, hogy normálisan működjön, el kéne vinni egy szakihoz, az rendbehozza. Mert fórumokról bevisznek az erdőbe az emberek, aztán lesz költség rendesen. de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz.
Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
..mi sokat megtudtunk, de a lényeg, h te leszűrtél egy konklúziót, ami nem is biztos, h helytálló. Szia.
sz_abika
Úgy rémlik elég sok köze van a Michelin-hez, így nem lehet rossz gumma. Annó egyik barátom SR-jén is ilyenek voltak, bár nagy tapasztalatok nincsenek vele, de semmi baj nem volt velük.
kem
Egy sokat állt robogót alaposan át kell nézni.
Első körben a gumikat - mennyire öregek. Ha, repedezett az oldalfala cserés mindkettő.Utána jöhet a motorikus része. A levegőszűrőt érdemes, bár mosható is. (Költsége; 1500-2000Ft)
Olajszűrő ezekben nincs, hülyeséget mondtak, s benzinszűrő is elvétve van, de kb 150Ft egy olyan, be lehet iktatni a tank és a karbi közé egyet, bár a
benzincsapokban/benzinpumpákban szokott lenni, gyári integrált.
Nehézkes indulást okozhatta az öreg benzin is, ennyi idő utána érdemes leengedni, vagy rátankolni, illetve az is, h egyszerűen nem volt benzin az úszóházban. Nyilván két ütemű technika, itt elég az olaj. Meg kellene nézni, h külön olajzásról megy-e, vagy valaki esetleg kikötötte az olajtankot és keverékkel járt - Nem mind1. De, olajra szükséged lesz, ez egy frankó ár/érték arányú olaj, részemről ajánlott.A karburátort mindenképpen illik szétszedni, szépen kipucolni, majd a tömítéseket, tűszelepet cserélni (összköltség kb 2500Ft) - e kapcsán nézd meg a karburátorra csatlakozó gumi csövek állapotát, ha töredezettek, szintúgy cserés mind. (Pár száz Ft-os tétel)
Ha, a karbi rendben van, s már szépen jár, jöhet a hajtás ellenőrzése.
A variátor ( dekli alatt a bal oldali ) levételéhez légkulcsra lesz szükséged. Le lehet venni home made módszerekkel is, de az előbbi a tuti.
A görgőket meg kell nézni mennyire kopottak, ha valamelyik felük kockás, egyértelműen cserések azok is. ( kb 2500Ft)
Nyilván egy alapos tisztítást itt is igényel minden. Nagynyomású levegővel szépen rendet lehet rakni.
Ha, már itt tartunk, az ékszíjat is csekkold. Le kellene mérni a vastagságát ( mennyire kopott ), a cserehatár, ha minden igaz 15,7 mm ennél a típusnál. - Bár, mivel sokat állt, így én cserélném ezt is. (Kb. 3500-4500Ft)Nem mennek az index-ek, vagy miért kellene cserélni a relét? A sűrű indexvillogást okozhatja a gyenge akku is - először mindenképpen _csak abból_ vegyél újat.
CDI hibával meg be sem indul, hülyeséget mondtak ezzel is.Nagyjából ennyi, ha van kérdés, írd le.
Hajrá!mod.
persu megelőzött.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kem
addikt
Sziasztok, köszönöm a gyors válaszokat
Szóval:
"ha nem rozsdás a tank, akkor nem fog eltömődni"
Sajnos rozsdás a tank, és a benzinszűrőben is vannak rozsdadarabok, ami a tank és a benzincsap(?) közt van. Ezt a hálós szűrőt szeretném papír alapúra cserélni, a tankot pedig rozsdátlanítani(erre pár tanácsot szívesen fogadnék).
index relé
Az indexek működnek, világítanak, csak a relé nem szakít meg, így kapcsolgatni kell kanyarodáskor Ezt merre találom?
"külön olajzásról megy-e"
Az előző tulaj gyári állapotban használta, szóval a szerelő ablakban lévő olajtartályba néha kell olajat önteni, a tankba pedig sima 95-ös benzin kell, amit egyébként tankoltunk az állott benzinre.Akksiból milyet ajánlanátok? Mindenképpen kell új, amiből kapásból 2 kell, mert bátyám is most vett egy jó állapotban lévő Mintet. Egyébként ugyan olyan akksi kell ezekbe?
Ha innen ajánlanátok valamit azt nagyon megköszönném, ők közeli ismerősök, szal van kedvezményKöszi!
-
Topiccsendőr
addikt
ha rossz az akkud, akkor csak magas fordulaton működik jól a reléd, amikor a generátor által termelt áramot nem szívja le. amint belerakod a jó akkut, valszeg rendben fog működni.
a tankot sajnos cserélni kell. vannak mindenféle módok, de egyik sem válik be. se a műanyag réteg, se semmi.
a szűrőt addig ne is cserélj szerintem, amíg a tankot nem cserélted ki, értelmetlen.
a karbi is valszeg tele van rozsdával, innen vannak a bajok, de millió oka lehet még a megbízhatatlanságnak. egy papír szűrő csak tüneti kezelés.akkuból mindenképp gondozásmenteset kellene venni, vagy vidd a régi akkut, vagy mérd le, hogy mi fér oda, és a manualból olvasd el, hogy hány Ah ás kell bele.
Explosión de dos tiempos
-
kem
addikt
válasz Topiccsendőr #17508 üzenetére
Hol lehet értelmes áron kapni tankot?
3kj egyébként a "típus"Köszi!
-
kem
addikt
SOS kérdésem lenne.
Yamaha Jog 50ccm Artistic Spec. alvázszám: 3kj-2442708Ebbe milyen akksi kellene? 12V 4A YTX4L-BS pl?
Gyorsan válaszolnom kellene egy mailre, de a robogó nem nálam van, és a fene tudja mikor lesz otthon, aki le tudná mérni a rossz akksi szélét+hosszát...Köszi!
-
kem
addikt
-
Area51
csendes tag
-
dJ Peer
aktív tag
Üdv!
Azt vettem észre a kis F12-esemen, hogy az első kerék mintha egy kicsit rázna, remegne. Nagyon picit, de ha nagyon jó (ritkán) az út és egyenletesen megyek vele, akkor a kormányon is érezni. A kérdés, hogy mitől lehet: Kezdetleges lengéscsillapító romlás vagy úgyis viszem a hátsó kereket átgumiztatni, akkor centríroztassam "meg"? -
zack
nagyúr
válasz dJ Peer #17516 üzenetére
Első körben ellenőrízd a guminyomást. 2,0-2,2 Bar körül legyen elöl. Ha túl alacsony a nyomás csinálhat ilyet.
Második körben a centírozásra gondolok. Ha nem segít, lehet gumi probléma is. Esetleg egy hatalmas kátyú, gödör, vagy bukfenc tudna kárt tenni a futóműben, de azt érezted volna, szóval a futómű gondot kizárnám, ha eddig nem csinálta.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
geza12
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van e esetleg valakinek tapasztalata Italkit Selettra rotoros gyújtással kapcsolatban? Malossi Sport hengerhez lenne, de tudom ,hogy versenyre való a cucc, városban használható lenne ezzel motor? Vagy kőkemény versenyes a karakterisztikája.
-
-
geza12
aktív tag
válasz dJ Peer #17523 üzenetére
Hmm... Én nem ilyenre gondoltam de ez is jó lenne végül is ,feltéve ha 12voltos van belőle, mert akkor nem kell ellenállásozni stb, meg feltéve ha jól illeszkedik a lámpatest foglalatba.
Én valami ilyen kisebb kis ilyen üvegbúrás ledesre gondoltam, aminek nem valami erős fénye van mondjuk.
De ez jobb amit mutattál, csak kérdés mennyibe kerül?, meg foglalattal mi a helyzet?, (mert szét farigcsilni nem nagyon van kedvem). Meg 12 voltosba van e mert akkor nem kéne bohóckodni ilyen ellenállásokkal szerintem. -
geza12
aktív tag
válasz dJ Peer #17525 üzenetére
Én ezt néztem.
Ha levenném róla azt rácsos külsőt ,amit úgy látom le lehet, akkor nem lenne olyan problémás talán a felfogatása , csak méretét se volna rossz tudni .
Ennek nagyobb fény értéke és nagyobb szögben világít és nem is drága a többihez képest.
Nem hiszem hogy nagyon vakítana,mert lent van az F12 lámpája és tudod állítani a fényszóró magasságot ott az elején azzal a kis középső csavarral.
Gergello: Azért kell az Italkit ,mert meguntam hogy valamiért eszi a digit F12 a CDI-s trafós egységet, ami 17ezer forint, nem tudom mi lehet az oka, de nagy valószínűséggel a tuning. Lehetett volna persze olyan alternatíva hogy átalakítom régi F12 gyújtásra, de olcsón kapom az Italkitet.
Az S6 sport biztos, jó, de a Malossi Sport is azért elég jó a DR Evohoz képest.[ Szerkesztve ]
-
barack1997
senior tag
Sziasztok, a levegős Piaggio Zip-et érdemes tuningolni ? Vas vagy Alu henger lenne jobb rá ? Már van pigi blokkra egy stage6 sport pro csövem
-
geza12
aktív tag
válasz Topiccsendőr #17529 üzenetére
Igen itt ezt írja.
dJ Peer: Igen meghagynám, mármint a lámpatesten, amit linkeltemm arról azt rácsos külsőt leszedném, ott 3 csavar fogja úgy látom.
Még nincs szétszedve. Tehát annyira nem tudok mihez viszonyítani, de a 2 külön álló foglalatot és foncsort azt mindenképp ki kell szedni belőle, ezek közül akármelyiket raknám be, de én amit írtam ,hogy leges legelőször csak valami izzóra gondoltam volna ledesre.
-
geza12
aktív tag
válasz dJ Peer #17532 üzenetére
nem kell hogy belemenjen , csak akkora méretű legyen kb mint a régi foncsorok amit leszedek.
(Az a 2 külön álló ilyen kúpos műanyag amit 4-4 csavar tart a lámpatesthez és abba van a foglalat is a gyári PS26.)
Csak méricskélni kéne akkor, hogy mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
-
barack1997
senior tag
válasz Tothgera30 #17535 üzenetére
ennek nagyon örülök, mert a ZIP picike, jobb nekem az a motor mert, kisebb mint a Runner, és könnyebben mozgok vele A ZIP SP idomok passzolnak rá ? Az alu vagy vashenger bír ki többet ? És milyen márkába vegyem a hengert ?
-
geza12
aktív tag
válasz barack1997 #17536 üzenetére
A vas tartósabb általában ,de használattól és beállítástól függ.
És szerintem Malossi vagy Polini. De ez csak az én véleményem.
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #17536 üzenetére
A Zip nagyon jó kis gép, nekem a vizes SP nagyon bejövős, csak hát nem férek el rajta . De te gyerek vagy, elférsz még . Az idomokban nem vagyok biztos, a vas henger többet bír, viszont nem is építhet belőle olyan gép mint alu hengerrel, de én mindenképp alu hengerrel építeném ha városba akarnék vergődni tizenévesen és a Stage6 Sport Pro is jobban érzi magát egy 70-es alu-n. Hengerből szerintem komplett szettet vegyél, Stage6 , TOP pont megfelel, de ugye a hozzá való csapágyakat és főtengőt se felejtsd ki, stb..
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #17539 üzenetére
Gondolkozz el egy ilyesmin.. Daróczy Attila készítette, Piaggio Zip blokk öntvény, full Polini Big Evo 70cc kitt, 25+ lóerő, száraz súly: 50 kiló, NSR 50 mini fék tárcsa, Brembo főfékhenger, carbon downhill kormány, kézzel készített alumínium tank, , CrMo (króm-molibdén) kézzel készített váz, T6 alumínium középső váz szakasz, kézzel készített alumínium segéd váz, stage 6 első villa, Gubellini hátsó rugós tag. Utcai idomokkal, lámpákkal nagyon jó kis gép lenne egy 160cm körüli pilótának, bár magamnak nem venném meg, nekem pont jó az NRG Power/Runner mérete. Végül egy vidi...
Viszont amitől feküdtem...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
PLaci58
őstag
válasz dJ Peer #17532 üzenetére
A haverodnak igaza van!
Pár dolog a LED-es dolgokhoz:
1, a belinlelt recés burkolatú LED lámpáról nem tanácsos leszedni a burkolatot, mert az a LED hűtése miatt van rajta. Anélkül pillanatok alatt kiég!
2, az index izzók LED-esre cserélése esetén - ha mechanikus (jelfogós) működtetésű - terhelő ellenállást kell a LED-el párhuzamosan kötni (39 Ohm/10W), hogy villogjon. A villogás gyakoriságát lehet az ellenállással beállítani. Elektronikus vezérlésnél ez nem szükséges.
A megfogalmazás, hogy a LED elé kell kötni kicsit zavaró, de hozzáértő tudja, hogy "párhuzamosan".3, a LED-ek fénye jóval gyengébb és irányítottabb mint egy izzóké. Bármilyen szépen is mutat, annál nem lehet jól látni. Helyzetjelzőnek, fáklámpának, indexnek megfelelő, de tompított és reflektor helyett butaság használni. Olyan mintha zseblámpával világítana magának az ember.
4, és a legfőbb dolog, hogy az átalakított lámpákkal nem szabad a forgalomban részt venni!
A foncsor és a lámpa üvege speciális kiképzésű, hogy ne vakítsa el a többi közlekedőt. Ezeket szabványok írják elő."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
vigfocus76
csendes tag
Sziasztok érdeklődnék aprilia habana 2002 évjáratú léghűtéses hogy az automata szívatónál mi a gyári beállítás na meg a karbinál benzin-levegő???
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #17545 üzenetére
Háát nem igazán
A LED jelzőfénynek nagyon jó, tehát szemből nézve erős, jól fokuszált fényt bocsájt ki, de felület megvilágításra szerintem alkalmatlan. Én is tervezek a robira nappali fényként feltenni 1-et, de éjszakára meghagynám az eredeti lámpát.
Azt is tudni kell, hogy az ember szeme a sárga fényre a legérzékenyebb. Jól mutat a kékes színű lámpa, de nagyon fárasztja a szemet.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
geza12
aktív tag
-
PLaci58
őstag
válasz dJ Peer #17548 üzenetére
Xenon hatású halogén izzó az fehérebb és elvileg erősebb fényt ad. Autóban próbáltam és nem rossz. A + 50 % azért nem mindegyik izzónál garantált. Az olcsóbb (gagyibb) izzókat csak egyszerően kékre festik. A komolyabbbak kicsit drágábbak, olyan 3-4K körül vannak. Persze az ár erősen függ az izzó típusától.
geza12!
Ahogy olvasom nálad a töltés hiánya gond. Meg lehet próbálni, de én nem a belinkelt sima bolti LED-es lámpákkal próbálkoznék, hanem valami fej- vagy rúd lámpát keresnék. Fejlámpában vannak fókuszálhatók is és némelyik meglepően erős fényt ad. Elektronikai ismeret kell, hogy ezeket a 12V-ra lehessen kötni, de szerintem 3 ceruzaelem is sokáig bírja.
Esetleg nem lehet valahova külön feltenni?[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
geza12
aktív tag
válasz dJ Peer #17548 üzenetére
Tegyél bele ilyet.
Nekem ilyen van benne most, de van 25-30wattos kivitelben is , csak ott vigyázni kell ,mert nagyon sokáig nem szabad egy helyben égetni ,mert felmelegedhet főleg a 30wattos.
A 20assal nincs semmi gond és sokkal jobb mint a gyári sima hagyományos, nekem teljesítménnyel van a baj nem nem látással
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen