- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Something_
őstag
válasz Tothgera30 #17750 üzenetére
Nézegettem ilyen árkategóriában és elég nagy a választék, viszont egyiken sincs rendszám, gondolom mivel 50-esként "használták".
Mennyiért lehet ezeket kb lepapíroztatni? Gondolom kell rá egy műszaki, rendszám, forgalmi aztán hello. -
busman
veterán
válasz Something_ #17751 üzenetére
Nem hiszem,hogy ennyire egyszerű lenne
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
Debilon
addikt
válasz Something_ #17751 üzenetére
forgalomba kell helyeztetni, tehát kell jóformán az összes papírja.. mintha egy vadonat újat helyeznél forgalomba első alkalommal
NKH oldalán van több info biztosan
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Killing
addikt
válasz Something_ #17751 üzenetére
Ha használták 50-esként akkor semmi esélyed lerendszámoztatni, ugyanis se forgalmi, se a motor eredeti papírjai és a biztosítási rendszerből kiderülne hogy korábban 50-esként volt használva. Elég hosszas jogi procedúra elé nézel ha ilyet próbálsz rendszámozatni, vagy 50-esként használod és lebuksz.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Something_
őstag
válasz Killing #17754 üzenetére
Hmm, de az már nem az én problémám lenne, hogy eddig 50esként volt biztosítva.
Külföldi robogó forgalomba helyezés ugyan akkora procedúra, mint az autó? Néztem, hogy egy 10 éves robogónál 20e ft a regisztrációs adó. Ezen felül kell gondolom szigorított műszaki, törzskönyv, forgalmi, rendszám.
-
-
-
runner 125
nagyúr
válasz busman #17748 üzenetére
Szia!
Ez az az olaj.
Ha, akarsz rendelni tőlük, akkor megbeszélhetjük feles postával, mert nekem is kellene, s itt van a legjobb árban.
Kúton közel 2x ennyi."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17758 üzenetére
Bocs, hogy közbeszólok, nem tudom milyen olaj kell a motorokba, de én az autóba innen veszem az olajat, verhetetlen áron van.
Itt van pl Castrol motorkerékpár olaj, sztem a mol felett van minőségben és olcsóbb: [link]
Autóba Castrol Edge Sport 10w60-at szoktam rakni, eléggé meg vagyok vele elégedve. Csak sajnos 7 liter kell bele, ami elég drága.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #17759 üzenetére
Ismerem őket, köszi.
Nagymotorba mi is innen szoktuk venni, de ebben az árkategóriában az általuk forgalmazott 2t olajok, (Repsol, Castrol, stb) nem teljesítenek olyan jó normákat, mint a fentebbi MOL. - Ezt a típusút ők meg nem forgalmazzák.
De ettől függetlenül tény, h más olajat onnan érdemes beszerezni.
..nagyon nem akarok belemenni, de egy gyári robogóba pl. teljesen felesleges a legdurvább raccing' olajat venni, mivel nem lesz tökéletes az égés, illetve erősen elősegíti a kokszlerakódást. Gyári (és utcai, max alu sport tuning) 50-es, 70-es és maxi 2t-kbe az említett MOL a legjobb vétel.Fentebbi kérdésedre még:
Ahogy a többiek is írták, érdemes kicsit megtolni az összeget és 300k környékén nézelődni, ugyanis ennyiért kapsz egy szép állapotú, rendszámos 125-öst, ami keveset fog fogyasztani, és ketten is mehettek vele. (Feltéve, ha van jogsid min. 2 éve.)
Lehet próbálkozni a rendszámozással, de 100.000Ft-os plusz költséget nyugodtan számolj rá pluszba. (Noh és a sok utánajárás, s elég, ha csak egy eredeti okmány hiányzik, már nem fog rendszámot kapni soha.)
Ezért az így meghirdetett (jelenleg 50-esként használva, de rendszámozható) robogót, csak abban az esetben szabad megvásárolni, ha a tulajdonosa lepapírozza neked! Úgyhogy nem kell élből elvetni az ilyet, csak egyszerűen ezt ki kell kötnöd. Anélkül nem szabad megvenni...vagy, az egyszerűbb alternatíva már rendszámosat venni.
Ebben a hsz.-ban összeszedtem párat. S, az árkategória is ez.
2.-at és a 3.-at már el is vitték.
Persze nyilván kérdéses a Te igényed is - spórolni akarsz a fogyasztáson első sorban, vagy megfelel, ha átlagban eszik 4 körül, viszont cserébe sokkal jobban tol. Csak mert utóbbi esetben szóba jöhetnek a 2t maxik is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
busman
veterán
válasz runner 125 #17758 üzenetére
Ha rendelünk,utána hova kell érte bemennem?
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17760 üzenetére
Szia!
Köszi a segítséget! Nézegettem és 200 alatt tényleg csak "50esként" használt 125ösök vannak, ami elég érdekes. Mi lesz ezekkel, ha az 50esre is kell majd a rendszám?
Arra jutottam én is, hogy 300 körül kell nézelődnöm, rendszámozott 125-ösért. Másik alternatíva ismerős útján behozott, rendes papíros robogó.
Elsődleges cél a kevés fogyasztás, mert főleg Bp-n használnám, ezzel kompenzálnám a 320i 10-12 literes fogyiját. Országúton az autó is el van 7 lityós fogyival, azzal nincs gond. Csak ez a kva város..
Nézegettem az átírási költségeket, elég barátiak. (természetesen itt is jelen van a lehúzós eredetiségvizsga)
Forgalmi engedély: 6000Ft
Törzskönyv: 6000Ft
Vagyonszerzési illeték (cm3 alapján): 2250Ft
Eredetiség vizsga díja: 15500FtEz így 30e ft, ami tényleg nagyon jó.
Ha esetleg a külföldi papíroson gondolkodom, akkor ehhez hozzájuk 20-30e ft-os regisztrációs díj(az az évjárat, amiket én nézegettem), plusz az NKH-nál 5000 ft a műszaki vizsga. Ez magyarországi első forgalomba helyezésnél is ennyi, vagy itt is van valami lehúzós szigorított műszakinak elnevezett ostobaság?
Plusz ide még kell rendszám, ami asszem 6-8000 ft körül mozog.2 személlyel nem lesz gond, asszem 4-5 éve van jogsim.
Szerk.:
hmm, az az SR125 egész vagány[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #17763 üzenetére
Első kérdésedre nem tudom a választ, de éppen ezért nem ajánlott ilyen robogót venni. Egy részből baromi nagy rizikó, másodsorban meg igen..., nagy kérdőjel, h mi lesz velük akkor. Könnyen előfordulhat, h telekjárásra lesznek ítélve az ilyen robogók.
Akkor érdemes 4t-t venned.
Az átírás annyi, igen.
Úgy tudom, h a kintről hozottaknál nincs eltérő műszaki felmérés, szimplán annyi, mintha egy újat helyeztetnél forgalomba.
Korrekt a 125-ös SR. Piaggio blokkos, viszont az 2t. Így 4 körül (inkább felette) eszik 100-on.
De, ha már 300k körül keresgélsz, és belefér a 180ccm is, akkor nézhetsz Runner-t. Nekem is az van, 180-as 2t.
Pl.
..na egy ilyennél már érezni a teljesítményt. Egy kerékre könnyen jön."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17764 üzenetére
B125os jogsit tennen le, gondolom az csak 125osre jo.
Meg at kell ragni, tenyleg csak a brutal benzin arak miatt van szuksegem robogora. Nem birom a 12 lityot..
Szoval lehet, hogy a vege aaz lesz, hogy 4t-s 2-3 lityosat valasztom.
Mondtad, hogy erezheto a kulonbseg gyorsulasra. 0-50/70re gyorsulaskor s vagy csak felette? Habar gondolom egy 125os 4t-s is szepen megindul lampanal. -
Something_
őstag
Lejárt a szerkesztési idő.
Van valami olyan oldal, mint pl www.osszesauto.hu? Gyári robogóadatokat böngésznék, de nem találok semmi ilyesmit, csak teszteket orrba-szájba.
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #17765 üzenetére
Jaaa, akkor a 2 személyt két évig elfelejtheted, azt hittem egyértelmű, h motorjogsira kérdeztem rá robogós topikban, s nem autóra.
B125-tel csak max 125 ccm fér bele, igen.
Mindvégig jobb egy 2t. Jobban gyorsul, talán kicsivel több a végsebessége is, bár inkább a gyorsulásban venni észre a különbséget.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17767 üzenetére
Ohh, azt hittem, hogy jogsi, jogsi, egyre megy Hát ez nagyon jó...
-
Killing
addikt
válasz runner 125 #17767 üzenetére
Nem felejtheti, el mert az első nemzetközi kategóriától számított 2 évig számít kezdőnek a vezetői engedély!
Az A1 a 2. nemzetközi lesz neki, mert már van B kategóriás jogsija.[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz Something_ #17770 üzenetére
Oktatóm is eltévesztette, ezt az egyet jobban tudtam mint ő.
Elegánsan ennyit mondott: "Hát ezt besz*ptam!"Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
runner 125
nagyúr
válasz Killing #17769 üzenetére
Hm, rákerestem és tényleg. Ez számomra is új.
Bár, szerintem fasság, mivel attól, h valakinek van x éve autójogsija, s csinál egy A-t, gyakorlatilag egyszerre ráülhetnek ketten - nulla alatti rutinnal.
mod.
Nem beszélve arról, h pl 14 évesen M jogsi-val 16 évesen már nem vagy "kezdő", így pl az a kezdő autósra vonatkozó szabályok sem vonatkoznak rád?![ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #17759 üzenetére
Sose a márkát nézd, hanem a jóváhagyásokat.
A racing 2t olajak nem tartalmaznak detergens adalékot, tehát majdhogynem minden futam után blokk szétszed, és koksz lepucol.
Egyébként ennek Jaso FD a jóváhagyása, akármelyik más márka drágább nála rosszabb jóváhagyásokkal. De utcára nem tudsz venni racing olajat.
Szóval az adatokat kell nézni, nem a márkát, mert a marketing átver rendesen.
Elég durva, hogy a kocsiba 60 as olajat raksz. Mi a gyári előírt viszkozitás oda?Explosión de dos tiempos
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #17773 üzenetére
10w40-es az előírt, de már próbálgattam és ismerősi körben is bevált a 10w60-as.
Régi fajta motor, rengeteg futott km-errel. Pl a 40-esnél érezhetőbb volt, hogy elmelegedett a motorolaj, hamarabb elkezdett csattogni a hidrotőke, míg a 60-assal sosem volt gondom.
Soros 6 hengeres, régi M50-es motor, szerintem jóval túl van a 300.000 km-en. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #17774 üzenetére
hidrotőkének szabad csattognia, amíg fel nem töltődik, az legyen a legkevesebb, de az indokolatlanul sűrű olaj nem tesz jót a kenésnek, a csapágyak még valamennyire bírják, de a henger dugónál az olajlehúzó annyira le tudja húzni, hogy gyakorlatilag nem lesz kenés. A benzin valamennyire fogja kenni, de jobban kopik, mint az előírt olajjal. Meg kell mérni az olajnyomást, hogy valóban szükség van e ilyen vastag olajra. tényleg van e ekkora nyomásveszteség. meg gondolom nem versenypályán használod, hogy 150 fokra felmelegedjen az olaj (bár a 40es azt is elbírná)
de ez az én véleményem, nem ugatok beleExplosión de dos tiempos
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #17775 üzenetére
Nem veszem ugatásnak BMW fórumokon olaj témánál mindig nagy "veszekedések" szoktak kialakulni, mindenki mást preferál
Amit még észrevettem, hogy a 10w60-asból kevesebbet eszik, plusz még az előző dolgokat, amiket írtam. -
Killing
addikt
válasz runner 125 #17772 üzenetére
Nem!
A moped az nemzeti kategória, tehát nekem most A1 jogsim, van, hiába van már 2 éve moped jogsim, de még kezdő, mert az A1 az első nemzetközi kategóriám!
A motorok és az autók közötti átjárhatóság sajnos így van!
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
ZozzHUN
addikt
Sziasztok, kaptam innen tanácsot annó, hogy a két ütemű robogómba Repsolt töltsek, mert olcsó és nagyon jó, ezúton is jelezném, hogy tényleg nagyon olcsó és rettentő jól megy az előzőhöz képest! Viszont most úgy érzem a váltóolajat le kéne cseréljem. A szervizkönyv szerint SAE 10W-40-es 4 ütemű olaj kéne vagy ... hasonló? Összesen 0.9 deci kéne bele, tud valaki valami helyet ahol tudok ilyen kis kiszerelésben nekem való váltóolajat venni?
-
Killing
addikt
válasz ZozzHUN #17778 üzenetére
Robogóba váltóolaj?? Inkább hajóműolaj lesz az, azt is csak ritkán kell cserélni szvsz.
80W90-es Agip rotra is jó bele, de akármilyen más olaj is jó bele, pl.: amit a kocsidba is öntesz, csak ne diesel legyen. Az enyém elment még a szarral is.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz ZozzHUN #17780 üzenetére
Ha a szervizkönyv azt ajánlotta akkor azt rakd bele. Csak csodálkoztam mik nincsenek, nekem a régi '95-ös robogómba még mindegy volt, elment az bármivel.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Area51
csendes tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ZozzHUN #17778 üzenetére
na ez igen. Ez aztán a placebo
Azt nem tudom, hogy mit érzel két olaj között. Kenési képessége a JASO FB FC FD nek ugyanaz, csak a kokszlerakódás egyre kisebb, minél nagyobb a teljesítményszintje az olajnak. Ha már telerakta a kipufogódat kokszal, hiába cserélsz olajat, nem érzel teljesítménynövekedést. Vagy szétszerelted a blokkot?
nyugodtan lehet hajtóműolajat rakni oda, a gyári előírtat.Explosión de dos tiempos
-
busman
veterán
Nah,megvettem a kis Apriliát,a kinti okmányokat nézegetve feltűnt egy évszám...1997...létezik,hogy annyi idős?Honnan tudom meg,hogy mikori?
Olyan mintha új lenne...I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
Tothgera30
Ármester
válasz busman #17788 üzenetére
Persze hogy létezik! Az idomok belső felére van nyomva, esetleg felniben, teleszkóp szárában is található az évszám végződése. Tehát nálad 97-nek kellene szerepelnie, bár lehet hogy korábbi gyártású, de 97-ben adták el, így 95-96 még bőven belefér!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
busman
veterán
válasz Tothgera30 #17791 üzenetére
Olyan mintha most jött volna le a sorról.....
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
busman
veterán
-
ZozzHUN
addikt
válasz Topiccsendőr #17786 üzenetére
Nem placebo, idiota kutas ajanlasara 2 utemu 20w-30 autos olaj kerult bele, azt nem szerette, ahhoz kepest eg es fold!
Most azt csinalja hogy egy ideig megy rendesen, olyan 400 m-t, aztan mintha kifogyott volna a karburatorbol a benzin, beall egy fordulatszamra es akarhogy huzom a gazt nem megy jobban aztan ha csak epphogy huzom a gazt akkor megint feleled de kinzas ez. Van hogy megyek a varosban, megallok pirosnal majd alig tudok elindulni mert a teljesitmeny gyatra, aztan szep lassan visszaall, de nagyon megbizhatatlan. Mar ellenoriztem a benzin csovet is, de durvan ereszti a benzint ha megszivom a vakumcsovet. Karburator most lett kitakaritva a legszurovel egyutt. Otlet? 85-os honda tact amugy.
-
ZozzHUN
addikt
válasz Topiccsendőr #17796 üzenetére
Nem, ez most honnan jott? 4 utemu olaj fog a ropsulyos valtoba kerulni, ha talalok.
-
ZozzHUN
addikt
válasz Tothgera30 #17798 üzenetére
Miért? Akkor hova tegyem?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ZozzHUN #17797 üzenetére
A röpsúlyos váltódba nem kerül, hanem a végáttétel fogaskerekeihez.
onnan jött hogy azt írtad: 2 ütemű robogódba ilyen meg ilyen olajat ajánlottatok. stb
Nem pont hajtóműolajra gondoltam.
vannak olyan típusok, hogy a 40es vagy 50es motorolajat ajánlják a 80W hajtóműolaj kiváltására, de azok mind nagyon régi szocimotorok.
nem jellemző hajtóműolajtól teljesítményváltozás, mivel ha 80 as van benne az üzemmelegen ugyanolyan híg, mint a 40es motorolaj. ott valami más baj lesz.Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- Windows 7
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest