Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Mini-ITX
- Projektor topic
- Milyen SSD-t vegyek?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
A Lian Li Strimer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimer...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Nem rossz a hangja a kis Factory-nak .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #18351 üzenetére
..érdekes.
Mintha a nagy hang mellé nulla teljesítmény párosulni. Már-már szerintem ez túl van forgatva, valszeg jó könnyű görgők vannak benne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #18349 üzenetére
Hjah, 69.000km után egy 125-ös 4t-t is minimum fúrni kell. De, gondold végig, ha 40-ből felújítja az ember, 70.000km-ig megint van egy hű, megbízható robogója.
Bele kell alkudni az árba...a füstölést úgysem tudja letagadni, elkamuzni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #18352 üzenetére
Nincs rendesen behangolva, jól érzed a dolgot, egy 70-es befecsinek nagyon kelne lépnie, de a vidin látható gép magas fordulaton indul és szerintem is túl könnyű görgőket tettek bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Csinszki
csendes tag
Sziasztok
Nemrég vettem egy Kymco Grand Dink 125 4t motort. A szervízkönyv szerint 15w40 -es olaj kellene bele, de nem találok olyat. Tehetnék-e bele 10w40 -es olajat? Melyik márkát ajánljátok? A repsol megfelelő?
Előre is köszönöm. Csinszki
-
runner 125
nagyúr
válasz Csinszki #18355 üzenetére
15W40-et ír a könyve?! Abetyárját, milyen illesztések lehetnek ott?!
Azért az durva.., ennyire sűrű olajat kb a 70.000km-t futott Burgman-okba szoktak ajánlani, amelyek már lassan fúrásra várnak.
..sry, most jut eszembe, ez levegőhűtéses nem? Akkor elképzelhető, h ennyire sűrű kell neki, gyanítom ezzel is kompenzálva van a levegőhűés - kevésbé hajlamos melegedni így.
Egyébként én beletenném a 10W40-et is, de ha a könyv 15W40-et ír, akkor keress olyat. De, most, h nézem, nincs is konkrétan motorba való 15W40-es olaj. Szinte mind autóhoz dobálja ki ezt a viszkozitást. Pl.
Részemről Motul, Mol, Repsol ajánlva, nézz körbe te is. Hétfőn megkérdezem Egü-éket, ők Kymco forgalmazók is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Csinszki
csendes tag
válasz runner 125 #18356 üzenetére
Köszönöm
Tudtam, hogy valamit elfelejtettem vizes nem levegős.
-
zsolt19900
őstag
2 ütemű gépeknél pl: sr125 150 kell a benzin mellé mindig venni valami kenőolajat, vagy ezek nem így működnek? hanem csak fogom benzin tankolás és slussz? meg persze van benne egy olyan olajtartály, amiben az olajat kb 4-5e km-ként kell cserélni
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
mocsanisi
senior tag
válasz zsolt19900 #18359 üzenetére
2 üteműnél nem cserélünk olajat mert elégeti. Azthiszem átlagosan 1000km-enként esznek 1 liter olajat.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
-
PLaci58
őstag
válasz Tothgera30 #18354 üzenetére
Azon a kuplungon még van mit dolgozni. Pár ilyen indulás és lehet cserélni. Egy bicaj is simán otthagyja.
Úgy tudom 2 dolgot kell jól beállítani:
- kuplung, milyen fordulaton induljon meg a motor (ez itt rettenetesen magas)
- variátor görgő, milyen fordulaton induljon meg a váltás"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Brogyi
senior tag
Runner 125,Persuader
Lenne egy kérdésem hozzátok. Az X9,Nexus,Beverly ua. blokkot használja. Azt hiszem típushiba ezeknél az önindító megszorulása. Pontosabban van valami szabadonfutó az önindítón, és az szorul meg. Mi annak a vacaknak a neve, és jól sejtem a hiba okát? Tévesen ilyenkor szoktak akkumlátort cserélni. Sajnos Runner neked nem biztos ,hogy van ilyen tapasztalatod, de hátha találkoztál vele. Köszi a válaszotokat előre is.Tudom megbontás nélkül semmi se biztos, de a típushiba az akkor is típushiba.Ha akksi hiba lenne akkor szépen lassan forgatná.Ebben az esetben először nyekk,majd vidáman pörgeti. -
zsolt19900
őstag
válasz mocsanisi #18360 üzenetére
áhhá köszönöm, és költségileg ez mit takar?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
runner 125
nagyúr
válasz Brogyi #18363 üzenetére
Szia,
Igen, azok a blokkok egyformák.
A hiba valóban létezik. Épp a minap kaptam egy másik fórum kapcsán telefont egy ilyen hibáról. Nexus 500 az alany. Megvette a tulaj, majd másnap nem indult. Csak abból tudok kiindulni, amit nekem mondott telefonban, miszerint; az önindító tekert, de a főtengely nem forgott.
Amit válaszoltam;
Ez egyértelműen átviteli probléma, ha a főtengely nem forog. Valamelyik fogaskerék vagy letört, vagy elkopott, megszorult, esetleg szétcsúsztak a tengelyek.Gyorsan csekkoltam a szervizmanualt, a gyújtásalaplap felől lehet megközelíteni az önindítómotor tengelyét, illetve a nagy fogaskoszorút, ami nyilván a főtengelyen van rajta, s meg is van a hiba.
Egyébként, úgy h "típushiba" nem tudok róla, de tény, h előfordult már - ezek szerinte több - emberrel is. Eddig én erről az egy esetről tudtam, nekem semmi gáz nem volt vele.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #18364 üzenetére
mocsanisi jól írta, nagyjából 1000-1200km-re elég 1 liter olaj.
Normális minőségű olaj literje kb 2000Ft.Magyarán egy 6.000km-es futásra (4t-nél ilyen km-enként van az olajcsere) levetítve az 10.000Ft.
A 4t-nél 2 liter olajat kell megvenni, ami kb 5-6k, illetve az olajszűrő úgy 1500. E tekintetben a 4 "fentartása" olcsóbb 3-4.000Ft-tal _ 6.000km-re_ vetítve."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Brogyi #18363 üzenetére
Nagyrobogókban nem vagyok annyira otthon, de az vagy csapágy lesz (az önindító tengelyénél) ami szokot szinterbetétes önkenő is lenni, az aztán el tud kopni rendesen, ilyenkor keresztbe tud állni a forgórész, még a mágneshez is hozzáérhet, vagy szabadonfutó a főtengelyen. Ha annak valami gyíkja van, akkor nem forgatja a főtengelyt sehogy. A nyekk az nem tudom mit jelent
Explosión de dos tiempos
-
zsolt19900
őstag
és pontosan pl. aprilia sr125 be 2t ugye és runner 180 4tbe vagy 2tbe milyen olajat ajánlotok? csak, hogy tudjak számolni pontos km költséget, mert az nagyon érdekelne
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Brogyi
senior tag
válasz Topiccsendőr #18367 üzenetére
Nagy kattanás.Ami relé, vagy a bendix vagy mi a fene hangja.Meg se moccan, majd 2. vagy harmadik próbálkozás után megy. Persze ha a paraszt az első alkalommal nem nyomja sokáig a gombot.
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #18368 üzenetére
Ki lehet matekozni, biztosan a 4t jön ki anyagilag jobban, hisz kevesebbet is fogyaszt valamivel, és az olaj, szűrőcsere is olcsóbb. De, soha nincs olyan dinamika, mint egy 2t-nél.
Keress rá erre: Motul Scooter Power 5W40 - én a Nexus-ba ilyet raktam mindig, az egyik legjobb robogó olaj. Az általad nézett 4t-kbe is ilyen kell.
De, ahogy megírtam már privátban is, egy 4t 180/200-as robogót bejátszani 50-esként nem kis bátorságra vall.
Az ilyen Runner-ekben feltűnően nagyobb a blokk/légszűrő, eleve 160-as óra van bennük, és még a mély, öblös 4t hangot, dupla hátsó felfüggesztést meg sem említettem.Sokszor leírtam már; ez a 125, 200/50-es móka jó pár éve divat volt, működött is - bár akkor is buktak meg emberek, csak egy motoros rendőrbe akadjon bele az ember. És a jogsi árának sokszorosára csesznek meg!
MAX. amit én is bevállalnék motorjogsi hiányában, egy 100-as Scarabeo, vagy egy 100-as F-12. Semmi mást.Többet én nem rágom neked a témát, felhívtam már elégszer a figyelmed, a Te döntésed.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
válasz runner 125 #18370 üzenetére
tudom tudom, azért is fogok helyben körbekérdezni, hogy mi a helyzet, mennyire nézik, ilyesmi
napokban büntették meg egyik ismerősömet, jogsi nélkül vezetett -semmije nem volt- egy 50es masinát és kapott 2ezres csekket, úgymint bickilivel ment és nem volt hátsólámpa címszó alatt, szóval vannak errefelé elnézőek isránézek az olajra mindenképp
1l olaj 4k? az autókba való 5l-5k olaj nem megfelelő?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Brogyi #18369 üzenetére
Bendix az szárazkuplungos nagymotorokban van, autó mintára (bmw, moto guzzi)
Szabadonfutót megnézném. Tekeri a csatt után a főtengelyt?
A csatt lehet az is, hogy visszahajt a főtengely a szabadonfutóra. Talán elcsúszik a főtengelyen és a fordulatszám nem lesz megfelelő. Egyhengereseknél ez elő tud fordulni, de csak találgatok.Explosión de dos tiempos
-
Brogyi
senior tag
válasz Topiccsendőr #18372 üzenetére
Igazad van.Bele kell nyúlni. A kattanás után semmi. Se kép , se hang.A szorulás igazi jele.Köszönöm a virtuális segítség nyújtást.
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #18371 üzenetére
?
Azt' hol írtam, h 1 liter olaj 4k?
A viszkozitást kell figyelni. Nem azt, h autó olaj és úgyis jó bele.. Azokba általában 10-15W40-50 megy, míg az általad nézett 4t robogókban 5W40 kell. Nem más, nem autóolaj, hanem 5W40.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
válasz runner 125 #18374 üzenetére
Motul Scooter Power 5W40 ezt annyiért találtam meg tessék
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #18375 üzenetére
Drága, ne ott nézd.
www.autoteka2000.hu
Írj nekik.
..de bármilyen másik minőségi 4t olaj megfelel. Repsol, Castrol, Mol.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
Most, hogy megvettem ezt a kis Liberty-t, egy barátom is kedvet kapott és elővette a sajátját. Az övé is 4T 125, de 1999-es, régi kasztnis. Vagy 3 évet állt egy helyben a motor, és olyan probléma van vele, hogy ha hideg a motor és lámpánál elindul normál gázadással, kicsit rángat a hátsó kerék, mintha váltós motornál szarul kuplungolnék. Ha nagy gázzal indul szinte meg se érezni, illletve ahogy bemelegszik egyre inkább eltűnik ez a probléma. Mi lehet ez? Esetleg összefüggésben lehet a sok állással és valamit pucolni kéne?
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #18377 üzenetére
A legelső ennyi állás után, h az olajat lecseréli..., második légszűrőt kipucolni teljesen.
Aztán a variátort szét lehetne kapni, meg kell nézni a görgőket, kipucolni. Szíjat szintúgy ellenőrizni kell. El tud öregedni, noh és lehet, h valahol meg van szakadva.
Kuplungot is lehet csekkolni, előfordulhat, h gyengék rugók, vagy éppen nincs már ferodol a pofákon.Illetve, érdeems megnézni, h nagy sztenderre felhúzva szépen egyenletesen forog-e a kerék, ha kézzel meghajtjátok. Ha, érzésre minden ok, a hajtóműolajat cseréljétek le.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vaksi8
senior tag
válasz zsolt19900 #18371 üzenetére
Lehet hogy csak 2 év múlva futsz bele egy igazoltatásba,lehet egy hónapban pl 3szor is,de nem ez a lényeg.Ha rá ülsz a motorra onnantól benne van a pakliban a baleset veszély és független lesz attól hogy nem te vagy a hunyó az lesz a kérdés mit kerestél rendszám nélküli "nagy"motoron jogsi nélkül és téged meszelnek el.
-
runner 125
nagyúr
-
vaksi8
senior tag
válasz runner 125 #18380 üzenetére
Csak nekem van olyan érzésem,hogy még Ő sem tudja mit is akar??
-
akos3
addikt
Kinai (mi)csoda: [link]
Kinézetre tényelg nem rossz, bár nekem picit retrós, az árat sokallom érte, ennyiért már lassan egy cbf125öt tud az ember venni. Najó egy 100assal több, de Honda.. -
devast
addikt
Na megvettem a 4T agility-t (380km-re mentem érte autóval...)
Mivel kb 9-10 óra volt megfordulni, ezért nem tököltünk vele a kereskedésben, beröffent ment a motor a padon, fizettem hoztam. Új motor létére 2010-es példány, azóta ott állt a kereskedésben.Hazaérve tapasztaltam, hogy a karbit be kéne állítani, mert érdekes dolgokat csinál, főleg így most hidegben (gondolom a 2 év üresben állás miatt is).
Először hidegen gázadásra reagált, de mikor elengedtem lement a fordulatszám és lefulladt. Van manual-om, a karbin 2 csavar van:
-"throttle stop screw" => ezzel lehet az alapjáratot szabályozni tudtommal
- "pilot screw" => talán ezzel lehetne a benzin/levegő arányt változtatni? manual szerint betekeréstől számítva 2,5 fordulatot kell kitekerni.Miután kicsit feljebb állítottam az alapjáratot, most már nem azt csinálja, most egyszerűen nagyobb gázadásra hidegen lefullad. Ha jól gondolom ezzel a pilot screw-al több levegőt kéne adnom neki. (túl gazdag a keverék)
Erősítsen meg valaki, hogy nem csinálok nagy hülyeségetps: melegen már mentem vele egy kicsit, úgy teljesen jól működik.
[ Szerkesztve ]
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #18383 üzenetére
Igen, a picit retrós alatt én is valami ilyesmit értettem.
-
Tothgera30
Ármester
válasz devast #18384 üzenetére
...igen, tekerj rá egy picil levegőt. Ha úgy se megy, akkor egy ügyes motorszerelő 5 perc alatt akár hangra is belövi neked. Amúgy grat hozzá, pár képet feltötlthetsz, érdekel. Milyen a gép amúgy, hogy gyorsul (gondolom a fojtások benne vannak), mennyire kényelmes? Anno mi is ilyesmit nézegettük, de végül egy másik típusú takarékos megoldás melett döntöttünk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
devast
addikt
válasz Tothgera30 #18386 üzenetére
Eddig még csak 2-3 km-t mentem vele (4km van a motorban), holnap kötök kgfb-t, addig nem nagyon akartam közlekedni. Amit érzékeltem: nem valami erős, de azért megy. Első ~500km-en elvileg nem nagyon szabad nyélgázon közlekedni vele, majd holnap ha nem esik megyek vele ide-oda, ill csinálok képeket (pókhálókat már kitakarítottam belőle )
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz devast #18387 üzenetére
Pontosan, első 500km-en ne tekerd rá sohasem nyélgázon, és ne is fékezz erőseket, utánna fogod érezni hogy lassacskán megjön az ereje, olyan 700-1000 futott km után már jó lesz, fojtások eltávolítása után pedg elég erős hogy tartsa a forgalom ritmusát. Képeket természetesen várom/várjuk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
vaksi8
senior tag
Ismertek olyan valakit Bp-n aki plexi polírozással foglalkozik?
Vagy valami tippet miként lehetne házilag frankón megcsinálni?
Köszi -
runner 125
nagyúr
..páran biztos láttátok Egü-éknél a cikket, amiben a 78 éves bácsika Agility-jéről volt egy írás.
Ma mondta Egü, h a bácsi már abbahagyta a robogózást, a fiánál él Siófokon. Az utolsó km állás amivel látták az Agility-t, az _55.000km_ volt.
Ezt 2. dugattyóval futotta - 35.000 után kellett cserélni, ezen kívül semmi baja nem volt. Olajcserék 6000-enként be voltak tartva, s ennyi."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Csinszki
csendes tag
válasz runner 125 #18361 üzenetére
Hello!
Köszönöm, hogy utánanéztél. Megnéztem az olajat, amint látom autóba is bele lehet rakni. Viszont, ha mindenképpen ezt rakják bele akkor ilyet veszek.
-
Tothgera30
Ármester
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #18395 üzenetére
Tényleg? Kösz, nem tudtam, h van róla cikk is.
Itt 50k szerepel a végén, gondoltam a + 5k km miatt is érdemes megjegyeznem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz devast #18387 üzenetére
Az előzőlhöz írnám, hogy mindenféle karbiállítgatást csakis üzemmeleg motornál szabad végezni. Ha úgy nem fullad, akkor egész egyszerűen hideg a motor.
A bejáratáshoz hozzátenném, hogy eddig 3 léghűtéses frissenfúrt vashengernél szartam bele, és semmi nem történt. Egy nem kihegyezett 4 T blokknál amúgy sem tudod megcsinálni, hogy bejárasd. Az pörög úgy ahogy pörög. Egyébként ha már a klasszik bejáratásnál tartunk. Azt pont úgy kellene, hogy teljes fordulatszámtartományban kell, csak üvegelés után hagyni kell hűlni, és nem rányitni. Tehát a szimpla óvatoskodás egyenlő a rossz bejáratással, mivel nagy fordszámokon a dugattyú és a gyűrű is feljebb tud menni a hengerben, ha az óvatos, ritkább üvegelés elmarad akkor lesz egy "lépcső" a hengerben ami teljesítményvesztést tud okozni.
Fojtás kivétele után mehet ami belefér, ennyi.Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #18395 üzenetére
Amit nem értek. Túl jó olajat nem szabad belerakni... Uramisten. Nem mondok semmit. Fingja nincs az olajokról.
Egyébként a hidegindításhoz én 0W 40 olajat vagy 5W 40 olajat javasolnék, mert az hidegen jobban ken, mint a 15, vagy 10. ezek hígabb olajak hidegben, de teljesítményszintjük is jóval nagyobb szokott lenni a 10 vagy 15 ösnél (pont ezt nem ajánlja) érdekes.Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen