- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Kérdezés előtt olvasd el az összefoglalót, de minimum a Gyakran feltett kérdések szekciót!
A topic célja, hogy segítsen eligazodni a NAS-megoldások folyamatosan bővülő, színesedő piacán. Mivel a NAS-sal kapcsolatos igények rendkívül sokfélék lehetnek, a lehetséges megoldások között is igen komoly eltérés lehet árban, teljesítményben, kényelemben és rugalmasságban egyaránt.
Az összefoglalóban összegyűjtöttük a legfontosabb alapinformációkat, és az egyes lehetőségek rövid bemutatásával igyekszünk segíteni, milyen irányba induljon el a leendő NAS-tulajdonos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ed Parker
nagyúr
nekem 413j van,ami tök szoros,semerre sem mozog.
ez a 3 nap még 68-ban volt divat,azóta már rég megváltoztak ezek a dolgok,nem tudom miért él még az emberek fejében ez a tévhit.
ami viszont szar,azt azonnal jelenteni kell,vagyis ilyen dumával kiröhögném az biztos.
adjon egy olyat ami fix.
ezt eleve nem is kellett volna már akkor sem hagynod.
menj vissza és reklamálj,ha nem vagy biztos a dolgodban hívd fel a fogyasztóvédelmet,ők segítenek,hogy mit tehetsz vagy kérj a polcról egy másik 112-est és nézd meg hogy az is mozog? -
Criton
veterán
válasz Ed Parker #5501 üzenetére
szerinted hagytam? persze, hogy nem! De nem cserélik azt mondták végig amit feljebb leírtam. De mint mondtam, a készülék más dolog miatt került hozzájuk a csatlakozóról később szóltam nekik mikor még ott volt. Megnézni a csatlakozót akkor nézték meg mikor ott voltam, bedugta a kábelt és annyit mondott, ja igen, ezek így mozognak...
Szerinted még is mit tudnék még csinálni? Mindenki ajánlotta a boltot, máshol is jókat olvastam róluk...
Fenyegetéssel meg szerintem senki sem járna jól. De jelen pillanatban fontos adatokat nem merek tenni a NAS-ra, amire meg egyébként kéne ,hogy használjam ugye... Péntek délután óta kikapcsolás nélkül megy a letöltés, a SMART nem fut le, van hogy valamire kétszer kell klikkelni, hogy elinduljon stb... dobálja a netet random.. amire a bolt válasza annyit volt, hogy nálam a router vagy a kábel hibás persze...Kértem, hogy mutassanak egy másik 112+-t, neik a boltban nincs, csak raktáron vagy ha van is, a dobozt nem nyitják fel stb...
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Dr.FantastiK #5503 üzenetére
Én HDD-vel együtt vettem és mikor elmentem a NAS-ért kérdeztem hol a HDD. Mondták belerakták és telepítették a DSM-et. A készüléken sehol sem volt matrica.
MOD: egyébként most néztem egy kicsit utána, és a lejatszo.hu = a synology.hu -val.
synology.hu:
NEON Multimedia Kft.
H-1042 Budapest, József A. u. 102. III/6.lejatszo.hu:
NEON Multimedia Kft.
H-1042 Budapest, József A. u. 102. III/6.[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Ed Parker #5507 üzenetére
Nem kértem hogy rakják bele, hétfőn rendeltem és a rendeléshez azt írtam, hogy péntekig veszem át. Nem is fizettem addig, mert a személyes átvételt a boltban választottam.
Kedden írtam nekik egy levelet, hogy inkább egy RED WD HDD-t szeretnék belevenni:
Én írtam:
Üdvözlöm Önöket!Az xy számú megrendelésnél a HDD-t szeretném visszamondani és helyette egy WD RED-et rendelnék. A Synology DiskStation DS112+ a pénteki napig elmegyek.
A NAS-hoz jár regisztrációs kártya?
a válasz email ez volt:
Ők:
A merevlemezt beépítettük a NAS-ba és telepítettük a DSM-et. Újként ezt már nem tudjuk eladni.
Itt sehol nincs, hogy én kérem őket, hogy rakják be.
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
Tegyük fel meggondolom magam teljesen és nem náluk vásárolom meg, akkor most a NAS-t meg a HDD-t dobták volna ki, mert újként már nem tudják értékesíteni? Honnan voltak olyan biztosak, hogy elmegyek érte? Többen vannak úgy szerintem, hogy rendelnek, majd találnak egy olcsóbb boltot és a másik helyen visszamondják a rendelést. Az AQUA-nal nem egyszer volt, hogy visszamondtam, mert találtam egy olcsóbb helyet, vagy a users-nél, soha nem azt válaszolták, hogy de akkor is megveszed hülye gyerek mert mi ezt így már nem tudjuk értékesíteni stb...
-
Ed Parker
nagyúr
de mivel neten keresztül rendelted,jogodban áll elállni az üzlettől 8 napig,az még nem telt le nem?
vidd vissza és kérd vissza a pénzt.sztem téged átvertek,ilyet csak kérésre szoktak megcsinálni és díjat is számolnak fel érte.
én leglábbis akiket ismerek,egyik sem végez szorgalmi feladatokat ingyen
-
atua
aktív tag
válasz Multibit #5509 üzenetére
Én is náluk vettem a NAS-t és a médialejátszót. Semmi problémám nem volt velük, minden flottul zajlott, rendelés, előreutalás, kiszállítás, csomagolás rendben volt, nem volt a NAS kibontva. Bár én a merevlemezt nem náluk vettem.
De ha bármi gond van, akkor ott a 8 napos elállás a netes vásárlásnál. -
Criton
veterán
válasz Ed Parker #5511 üzenetére
A webes rendelés is annak számít akkor? Mert fizetni ugye személyesen fizettem. (én azt hittem ez csak akkor él, ha neten is fizeted ki..)
És akkor ez most pontosan hogyan zajlik? Visszaviszem a 8napos dologra hivatkozva és adják vissza a komplett pénzt?2013.02.05 .-én vettem tőlük személyesen át.
Náluk ezt találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Dr.FantastiK #5515 üzenetére
Igen ezt én is így tudtam. A honlapjukon is szerepel egyébként, hogy:
Házhozszálítással vásárolt termékek esetében a visszavásárlást az átvételt követően 8 munkanapon belül írásban kérheted elállási jogod alapján (17/1999. II.5. kormányrendelet)
De elvileg még így is visszavihetem ha megvan minden, mondjuk minden megvan, minden teljesen épp.
Terméket visszavásárolni kizárólag akkor áll módunkban, amennyiben az eredeti állapotú, a készülék és tartozékai hiánytalan, újszerű állapotban vannak. Ellenkező esetben legfeljebb értékcsökkent termékként tudjuk a készüléket visszavenni, beszámítani. Kérjük, a teljes csomagolást, minden tartozékot gondosan tegyél el az átvételt követő néhány napig, az eszközökről az esetleges védőfóliát ne húzd le!
Itt gondolom max ha nem is kérem vissza a pénzt, vagy választom a beszámítást egy másik készülékbe.
De gondolom kitalálnának valamit, hogy ezért és azért nem fizetik vissza a teljes összeget...[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
én ebben a fogyasztóvédelmet kérdezném meg,ők naprakészek a jogszabályokkal,elmondod a panaszodat és ők útbaigazítanak.
nekem mindenesetre gyanús,hogy az adott termékeket is értékcsökkentként vehették vissza,különben miért csinálnak mindent előre,úgy hogy te ez nem kérted?
mert ha én úgy rendelem,hogy nő vagyok,hülye vagyok a számítógéphez,kérem szereljék össze a terméket és állítsanak be mindent,akkor minden világos,de a te rendelésedben nem ez áll.
ezt feltehetnéd nekik is hogy miért így jártak el? -
Cyrin
addikt
válasz Dr.FantastiK #5515 üzenetére
pl az edigitalnál személyes átvétel esetén is érvényesíthető, szóval nem biztos hogy az átvételtől függ ez.
-
Criton
veterán
válasz bolha23 #5520 üzenetére
és tényleg....
Állandó kedvezményünk, hogy ha összeszerelten használható termékeket egyszerre rendelsz (pl. médialejátszó, vagy NAS és hozzá való merevlemezek), akkor átadás előtt ingyenesen összeépítjük azokat, konfiguráljuk, telepítjük az esetleges gyári szoftvereket. Ha ezt a telepítést magad szeretnéd elvégezni, kérjük jelezd a megrendelés megjegyzés rovatában! Hasonlóan, azon készülékeinket, melyeknél a gyári szoftver (firmware) folyamatosan frissül, a megrendelés pillanatában legújabb szoftverrel megfrissítve adjuk át – ha csak nem kéri ennek ellenkezőjét a vásárló.
-
Criton
veterán
válasz daniel2121 #5521 üzenetére
Igen, de ők a honlapjukon külön írják, hogy a 8nap náluk csak akkor él a futárszolgálat viszi neked ki.
Az edigitalnal minden opció él, de ők is leírják azt.Ha számít a 8nap és tegyük fel a hétvége is beleszámít, akkor most tartok az 5. napnál.
A másik problémám, hogy a melóhelyről nem nagyon tudok elszabadulni 7-18óráig dolgozom minden nap szinte ők pedig a város másik végén vannak 17óráig. Szóval van az az opció, hogy most írok nekik egy levelet, megvárva, hogy mit válaszolnak, vagy ha nem válaszolnak, akkor max édesanyámat tudom odaküldeni a készülékkel együtt, hogy vegyék vissza vagy 1nap szabadságot kérek. Vagy ha lehet velük rendesen beszélni, akkor beszámítás egy másik készülékbe, persze itt most csak a NAS-t adnám vissza nekik HDD nélkül. Vagy szerintetek most ők itt a HDD-t nem külön veszik?
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
már mér lenne az?
ez a te érdeked is hogy tisztán láss.
mert a bolt csak a bullshitet mondja.nézd,ha megakarod ezt oldani,akkor vegyél ki egy szabit,mert még melegében kell intézni,amíg lehet.
és a lötyögő csatlakozóra nyugodtan hivatkozhatsz.
ha a merevlemezre szükséged van,akkor azt tartsd meg,de a nas-tól én megválnék egy 2 lemezesért legalább.[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Ed Parker #5524 üzenetére
Nos akkor írok nekik egy levelet ez a legjobb. A fogyasztóvédelmet most még kihagyom, megvárom mit válaszolnak. Tegyük fel ha a beszámításba belemennek, akkor a 413j -ről vélemény?
Már csak azért is, mert a polcomon van még 2db 1TB-os és egy 1.5TB-os HDD amit nem használok - persze nem egyformák, de mindegyik WD Green. Így is lehetne használni, nem? Bár kétlem, hogy a beszámításba belemennének...[ Szerkesztve ]
-
bolha23
aktív tag
Egy tanács: ha a lejátszó.hu-tól vetted a cuccot, kapnod kellett hozzá egy regisztrációs kártyát.
Ha eddig nem tetted regisztráld be itt a készüléked, és akkor hozzáférsz a fórumukhoz is. Itt leírhatod a problémád, és reagálni is fognak rá szerintem gyorsan.
Nekem pl. a kártyát kifelejtették a csomagból, de telefonon korrekten rendeztük. -
Criton
veterán
A synology.hu fórumot olvasva elég sok hibás készülék jött ki tőlük (a magyar oldalon). Volt egy felhasználó akinek táp gondja volt, amivel nem is nagyon foglalkoztak mind addig míg a felhasználó a synology.com -on nem írt. Nagyon kiváncsi leszek, hogy mit fognak válaszolni nekem.
Felhasználó:
írtam emailt nektek amire nem kaptam választ, semmit. Majd csak a fórumon válaszoltatok.Jó, hogy oda írtam nekik először.
Ez a cég elég sok mindent csinál egyébként, synology.hu, popcornhour.hu stb....
-
jajli
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, most tervezem egy Synology DS413j vásárlását, van már 2 db 2TB merevlemezem szériaszáma WD20EARS, viszont szeretnék még kettőt venni de ez a széria már nincs csak WD20EARX. Ez jelenthet vagy jelent problémát, hogy kettő S végződésű, kettő meg X?
Köszönöm a segítséget. -
Criton
veterán
Ahogy nézem a synology fórumot, az én problémámat kifelejtik mindig, hogy megválaszolják (a biztonság kedvéért emailt is írtam most nekik). Na mind1, a mai napot még megvárom és ha semmi reakció akkor fogyasztóvédelem.
Egyébként a 3napot ami valaki szerint a 80as évek óta nincs, nem a kisujjamból szoptam ki, hanem a jótállási jegyen is szerepel. 3napon belül kötelesek cserélni, vagy a komplett vételárat visszaadni ha valami nem stimmel.Volt szerencsém most egy kollégám 112es modelljét tesztelni, ahol szintén nem mozog semennyire a LAN port.
[ Szerkesztve ]
-
Valamit félreértettél. A 3 nap az arra vonatkozik, ha a termék hibás, vagy garanciális problémája van akkor 3 napon belül nem javíthatják, hanem újat kell, hogy adjanak. Ami a te esetetben (ha szerintük ez nem garanciális probléma) nem állja meg a helyét.
Hagyományos értelemben vett 3 nap (nem tetszik és 3 nap alatt visszaviszem) tényleg nincs. Kivéve ha a bolt úgy áll hozzá, hogy neki azt semmibe nem kerül kicseréltetni miért ne cserélje ki az ügyfélnek. Egy médiamarkt vagy tesco ezt simán megcsinálja, sajnos a webshopok nem erről híresek...
-
Criton
veterán
Jó, de itt most nem olyan problémáról van szó, hogy nem tetszik a készülék! Olyan hiba van, ami más ugyan ilyen készüléken nincs, ezért rögtön vissza is vittem a boltba, ahol elmondásuk szerint ez pedig ilyen. Más és ugyan ilyen készüléken meg egyáltalán nem. Ilyen esetben a boltok többsége mindenre azt mondhatja, hogy ez pedig nem a garanciális feltételek közé tartozik ezért ő nem köteles cserélni vagy javíttatni...
-
Szerintem igazad van részben, csak a gépeknél van egy olyan kitétel, hogy amíg a rendeltetésszerű használatot nem zavarja a dolog addig az szerintük rendben van. Ha az mozog, a másikon meg nem mozog attól te még ugyanúgy tudod használni.
Javaslom úgy használd, hogy ha letörik akkor az első 6 hónapban letörjön mert akkor nekik kell bizonyítaniuk, hogy az a te hibádból tört le, a második 6 hónapban már neked kell bizonyítanod, hogy az nem a te hibádból tört le.
Vannak ilyen jogi nyalánkságok... -
Criton
veterán
A válaszaidból ítélve néha azt gondolom, hogy te a cég alkalmazottja vagy, ha ez nem így van akkor srv.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy ilyen árú és nevű cégnél elfogadható legyen az, hogy egy lan port ennyire mozogjon? Ha letörik, akkor persze majd kivizsgálják, akkor úgy is az lenne a válasz, hogy nem rendeltetésszerűen használtam..."csak a gépeknél van egy olyan kitétel, hogy amíg a rendeltetésszerű használatot nem zavarja a dolog addig az szerintük rendben van' - akkor szerinted a NAS is ide tartozik?
A Synology szerintem van olyan cég a NAS-ok körében mint a telefonnál az Apple. Egy ilyen estben mikor a vásárló visszaviszi a készüléket 3napon belül, hogy ez nem minőség, akkor a magyar disztribútornak ez szerinted mennyibe kerülne, hogy a gyártónak a selejtet visszaadja majd a gyártótól kapna egy normális új készüléket, eközben persze a vevőt kiszolgálnák és adnának egy új készüléket.
(#5543) Ed Parker : felhívtam őket, levélben írjam le a problémámat. Valamint tanácsolták, hogy előbb a céggel próbáljak megegyezni, ha ez nem megy, akkor ők szívesen segítenek nekem.
A cégnek írtam levelet, valamint a fórumon is jeleztem nekik a problémát, még egy picit várok, most egy fél nap még belefér szerintem.[ Szerkesztve ]
-
A Synology tényleg lehet ilyen cég csak sajnos te nem velük állsz kapcsolatban hanem egy magyar kiskerrel... A gondok itt kezdődnek. A fogyasztóvédelem le fog pattintani ezt most mondom (elküldenek hogy keresd fel valamelyik helyi békéltető testületet) ettől még persze egy próbát megér.
Lehet többre mennél ha felhívnád a Synology magyarországot (ha van ilyen) hogy ez a helyzet és nem akarnak foglalkozni a gondoddal, lehet kicsit rápirítanának az üzletre. Vagy még egy próbát tennél az üzlettel de közölnéd velük hogy neked ez így nem jó, cseréljék ki vagy tovább fogod vinni az ügyet a fogyasztóvédelem felé. Sok kisker csak addig akar lepattintani amíg látszik, hogy hagyod magad.Egy billentyűzettel volt ilyen problémám, világítós USB bill. volt de nem kapcsolt ki sosem, mivel az alaplapomról kapta a tápot készenléti állapotban is. Volt rajt egy potméter azt így mindig tekergetnem kellett napi 2x legalább. Nem telt bele 3 hónap, letört a potméter. Visszaküldtem a webshopnak hogy cseréljék, visszaírták hogy nem rendeltetésszerű használat miatt tört le. Kiakadtam kicsit, utánanéztem, írtam nekik hogy mivel első 6 hónapban vagyunk bizonyítsák be. Alig pár napra rá jött a válasz, hogy beszéltek a forgalmazóval visszaküldték nekik a billentyűzetet, nekem küldtek egy újat, elnézést kértek és levették azt a billentyűzetet a palettájukról, nem forgalmazták tovább. Én meg bontatlanul eladtam itt hardverapron az újat.
-
-
Statikus
senior tag
Szerintem bizonyos kereskedők nem nyújtanak "prémium" synologyhoz illő szolgáltatást.
Haverom karácsony előtt vett egy bp-i üzletben 212j-t. Zsírúj, regkártyával stb. Személyesen, nem rendelve, polcról.
Másnap hív, hogy kivan a faxa, nem fogadja el a rendszerjelszót, amit a kézikönyvben megadtak alapértéknek.
Valszeg valaki már kipróbálta, használgatta kicsit előtte.
Nyomattam vele egy hosszú resetet érdekesmód visszaállt az alapjelszó.Azóta viszont boldogan használja.
-
Criton
veterán
Moderálták a hozzászólásomat a synology fórumon, valamint olyan hangnembe válaszoltak ami szerintem nem megengedett. Na mind1, azt hiszem tudom most mi a legközelebbi lépésem.