- Canon MILC: EOS R és M topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós kamerák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
ph A Valkyrie szériás, X870E vezérlőhidat felvonultató modell combos tápellátó áramkörökkel, MI-s funkciókkal és gazdag felszereltséggel büszkélkedhet.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
És milyen/mennyi van a fotógépekben ? A cikk dram-ról szól, bár jogos, IT kérdésekben nem bloomberget kéne olvasgatnom
A kínai telóban (jobbakban legalábbis, xia, oneplus, hüjevej) például lpddr4 van, nem tudok róla, hogy a kameravezérlő procik GDDR-t igényelnének.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem kell, hogy egy az egyben ugyanazok a komponensek legyenek, elég ha a gyártás fontos nyersanyagaiból hiány van. Az asztali CPU és VGA áraknak sem tett jót, hogy a mobilipar felfutásával nem állt rendelkezése kellő mennyiségű félvezető ezek olcsó gyártásához, közben meg még a kriptopénz bányászat is belerúgott egyet a piacra, permanens hiányt teremtve.
-
PuMbA
titán
AI Servo a követő fókusz, de stúdióban One Shot AF kell Újrakomponálás van, illetve APS-C gépen elérnek addig a fókuszpontok, hogy nem feltétlen szükséges újrakomponálás. Én inkább külső fókuszpontot használok, újrakomponálást nem, de ugye APS-C-vel. Sokan újrakomponálnak.
[ Szerkesztve ]
-
zümzümm
senior tag
(#2578) PuMbA zümzümm (#2575)
Na ez meglepően remek hír(#2582) kovsol PuMbA (#2581)
Sztem ilyet senki sem mondott.
Ha ez nekem szólt, akkor megemlítem hogy AF-Sben ujrakomponálással fotoztam stúdióban, ahogy fentebb írtam. Kültéren volt az hogy arckövetéssel ill AF-Cvel próbálkoztam, ahol nagyobb a mozgás tere volt a modellnek, illetve nyitott rekesz mellett. De stúdióban ahol nem feltétlenül van mozgás, és kevés a fény, nyilván AF-Sben fotoztam és nyilván élőkép off-al.Egyébként ez a rekesz beugratás valóban áthidalható stúdióban AF-S-el. Fapados megoldásnak tartom, de megoldható mozgó téma esetén. Március elején volt egy stúdiós fotozás ahol 2 modell egymással szembe köröztek... Lehet hogy nem voltak benne az abszolút fókuszsíkban, de élesek lettek(amikor volt szíves végre fókuszálni)
A svenkelés viszont már problémás... ott tényleg rohadt ügyesnek, sőt szerencsésnek kell lenni.
-
Mercutio_
félisten
Lehet, hogy Sonynál így van, de pl. m4/3 Panák alapesetben nyitott rekesszel működnek most direkt megnéztem EVF-et használva
Egyébként ennek mi köze ahhoz, hogy az olcsó Sony 85/1.8 "live view-t kikapcsolva" is behúzza a rekeszt a beállított értékre?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Neck
veterán
Én is úgy tudtam, hogy ha Sony-n beállítod a Silent shuttert, live mód, akkor nem nyösztet semmit timelapse alatt.
Az egy másik kérdés, hogy valamiért az Úristennek se tudom megvenni a TimeLapse appot az a6500-ra...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
MrChris
nagyúr
Olyan van, hogy maga tisztítja, azaz ultrahang. A tüsszentést biztosan nem bírja levakarni. Direkt olyan hogy megfogja valami pöcök a szenzort nincs, ha kikapcsolom a stabit akkor végül is a mágneses tér ezt csinálja, de ez nem jutott eszembe. A szenzort látszólag rugók fogják, de gyengébbek annál, hogy maguk elbírják, azt a villany csinálja.
Előző gépnél 4 év alatt egyszer sem nyúltam hozzá.mephisoft: gyogyis alkohollal és fültisztító pálcikával. Viszonylag bátran álltam neki, egy erősen használt GH2-őn vakarni kellett, mintha pillanatragasztó permet cseppjei kövültek volna oda. Aztán persze soselehessen tudni... ésszel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Így van, de még messze a megjelenés és példának okáért a Panasonic S1H is rendelkezik aktív hűtéssel, ami ráadásul szabályozható (azonnal kapcsoljon be melegedésre, vagy hagyja elmenni odáig, ahol már végképp muszáj beavatkoznia a hűtésnek).
Személyes tapasztalatom még nem volt vele, de maga a váz sem egy apróság, úgy állt hozzá a Panasonic, hogy ez már tényleg a pro liga, ahol már ez a méret is szuperkompaktnak számít a hagyományos videokamerákhoz képest (pl: Blackmagic BMPCC 6K egy hajszállal nagyobb nála, pedig az a gyártó kompakt gépe). Aki FF DSLR-ről érkezve kézbe vesz egy S1H-t, annak nem lesz olyan érzése, hogy "az anyját, ez milyen kicsike", hanem egy nagyon ismerős méretet kap, amit amúgy sok MILC fanboy elfelejt, hogy ez sokaknál inkább pozitív, mintsem negatív csalódás.
És akkor itt kanyarodhatunk rá arra, hogy az X-H2-re miért mondta azt a Fujifilm, hogy a T-sorozattól abban is nagyon különbözni akar, hogy szabadjára engedik a tömegét, méretét, markolatot, hogy olyan ergonómiát csinálhassanak, amire nem nyafog egy DSLR user sem. -
lugosi
MODERÁTOR
Értem, viszont én arról beszéltem, hogy sem a gyártók, sem a kereskedők (ebbe én beleértettem a Magyarországon kívüli kereskedőket is) nem csökkentettek árat. Pl aki külföldön él, vagy euróban van bevétele, annak egy amazonos ár is számít. Az sem csökkent azoknál amiket figyelek.
Gondolom inkább kivárnak a gyártók is és a kereskedők is, minthogy beáldozzanak hasznot. Ebben attól tartok csak, hogy a nagy cégek (amazon, mediamarkt, saturn stb) lehet hogy tartalékkal kihúzzák, de sok kisebb kereskedő csődbe mehet. De rajtuk se látom, mármint a kicsiken, hogy elmozdultak volna. -
Hi!King
őstag
Szerintem két külön dolog, az egyik a felfutó vagy tartósan csúcson maradó kommersz termékek, ilyenek mondjuk most az okostelefonok, régebben és részben ma is a PC-k, laptopok, vagy, a másik meg amikor valami rétegigény vagy épp azzá válik, mint a fényképezőgépek. De a dedikált VGA is ilyen, mivel régen mindenkinek szüksége volt rá, ma csak egy töredéknek, aki A kategóriás játékkal játszik, vagy aki olyan munkát végez, amihez kell. Utóbbiak csökkenő piac mellett drágulnak, és mikor végképp szűk réteg fogja használni, aránytalanul drága lesz. Előbbiek meg relatív nem drágulnak lényegesen, a kor színvonalának megfelelő okostelefon vagy laptop ára nagyjából konstans.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Ez csak így tűnik, de nem így van. Ha nem valami banánköztársaság valutájában kapod a fizud akkor a konzumer szórakoztatóelektronika (én ide sorolom a konzumer fotótechnikát is) az elmúlt húsz évben egyre elérhetőbbé vált. Valójában nem csak azért tűnnek el a nekünk megfizethetőbb árú gépek, mert romlik a fizetőeszközünk, hanem azért is, mert nincs rá igény "nyugaton". A fejlett világban simán elérhetővé vált egy 15 000 eurós kamera, 6000 dolláros monitor egy átlag hobbista középosztálybelinek. 6000-8000 euró nem kirívóan magas fizetés arrafelé.Viszont ez a réteg a "legsérülékenyebb". Azonnal visszavesznek, ha füstöt szimatolnak. Én viszonylag óriási áresést jósolok minden területen ami az alapvető és luxus között van.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azt hiszem van is rá valami EU-s irányelv, ami miatt ezeket a szörnyű vibráló fényforrásokat fokozatosan le kell cserélni a közösségi terekben (nyilván nem azért vagy nem csak azért, mert vibrálnak). Én ezt csak az irodaházunk karbantartójától hallottam, mikor az ősi fénycsöves armatúrákat kicserélték LED-esre, puffogott is egy sort, hogy hülye Brüsszel miatt van ez is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én nem vagyok az IBIS feltétlen híve, kedvelem, de megvannak a hátrányai épp úgy videóra, mint fotóra.
Statikus snittekhez tök jó, főleg ha nem stabilizál agyon, hanem enged egy kis "handheld" érzetet, de a bajok akkor jönnek ha elkezdesz vele pörögni-forogni. Fotónál meg nem lehet "felrántásból" tüzelni, mert akkor elhúzza, kell egy bő fél másodperc mire nyugovóra tér, ez utcai fotónál néha megbosszulja magát. Én nem tartom bajnak, ha a piacon vannak IBIS nélküli és azzal felszerelt gépek is, legyen választék.
-
p_adam
addikt
Nagyon bíznak az IBIS+objektív IS együttes kombinációban (a kiszivárgott információk szerint 7-8 értéket tud segíteni), pl. egy Sigma 150-600/f5-6.3+1.4x telekonvertert ugyanúgy le kell rekeszelni hozzá, és még így is gyengébb lesz a képminőség (a fixek háttérmosása általában sokkal jobb szokott lenni), meg persze sokkal nagyobb, nehezebb is.
Arról nem is beszélve, hogy még videóra is tökéletes lehet az STM motorral, csak az árán múlik minden, de már a típusneve alapján sem az a drága L-es kategória.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Persze, de a FF semmiben nincs hátrányban, 4x akkora ISO mellett sem lesz rosszabb a képe.
Canon 400mm f/4 DO + 2x III teleconverter egyel fényerősebb kombináció, csak 7000 euró az együttes ára, és még az sem biztos hogy élesebb, vagy szebb rajzolatú. 600mm f/4 III + 1.4X III még egyet rátesz, megint a duplájáért kb. 14500 euró. -
p_adam
addikt
Aki spórolni akar, az nyilván minél kevesebb objektívet vesz (és nem a legdrágább áron), ami többet tud fotóra és videóra is, még ha nem is olyan gyors az AF, és nem 1:1 macro, egy gyorsabb obi stabi nélkül, stb. szerintem ez elég logikus, az RF 35/1.8 IS Macro is pont egy ugyanilyen objektív megfelelő áron, egyelőre úgy tűnik, hogy az a kevés RF objektív, ami van, sokkal jobban fel van/lesz építve.
Az RF 50/1.8 STM megint sokkal jobb lehet, mint a Sony túl spórolós megoldása (drágább, de inkább legyen az, mint az a fajta AF motor...).Egyáltalán nem felesleges az f/2, ha egyszer adott esetben jobban fókuszál, mint egy f/2.8 vagy jobban mossa a hátteret, ha épp arra volna szükség... az IS-el videóra, vagy statikus témára megint teljesen ugyanez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Én arra is kivancsi leszek a követő af hogy fog működni velük. Ugye sony-nál ez most Max f11 és néhány spéci váznál max f16.
Tehát sokat rekeszelni nem nagyon lehet velük majd. Mondjuk minek is... Tehát jöhetne fix f11-gyel mármint hogy nem lehet állítani... Így még tovább egyszerűsödik a kialakítás...Mondjuk szerintem ezek mind túl magyarázások...
Egyszerűen a Canon későn ébredt.... Nagyon... És a mérnökei egyelőre ilyen ütemben ennyit tudtak kiizzadni MiLC szinten, mind tervezés, mind gyártás és mind minőségbiztosítás téren. A többi meg mind mese....Nagyon kíváncsi leszek erre az új vázra is... Valóságban mit fog mutatni azok számára akiket nem az nyűgöz le hogy a vázon van egy 5 betűs piros szó ami nagy "c" - vel kezdődik...
Az meg hogy egy f11-es FF lencse lenyomjon egy Oly mft 300 pro lencsét csak vicc lehet... És aki ezt elhiszi az nem használta még az oly-t de még csak nem is látott olyat aki használta... És még lehet pár példa....
Ez biztos nem hoz felhasználókat az MFT pro vonalról max a márkafanatikusokat tartja vissza az MFT-től....
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Szerintem csak itthon többen vettek E-M1-et, az első generáció használtan 120-150k körül már szembejön.
Btw az E-M5 III-ban is van PDAF...PuMbA: A kommunikáció másodlagos kérdés, viltrox és társai már megmutatta a Sonynál, hogy kb natív rendszer sebessége hozható. Az adapternél a bazistavolságból eredően a méretnövekedés a gond.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
vond
MODERÁTOR
Na, helyben vagyunk. Ülnek az emberek, de állandóan előre-hátra dülöngélnek, plusz én is sokszor direkt mozgattam a gépet minden irányba, meg közben sétálgattam is, és nem sajnáltam a zoom gyűrűt sem tekergetni. A dokumentálás mellett az volt még a cél, hogy ilyen helyzetekben rá merjem-e bízni magam erre az ócsárolt autofókuszra.
Egy pillanatig sem állítom, hogy pariban van a jó PDAF-ekkel. Nekem bőven megfelel, de nyilván az isteni Sony-hoz szokott szemeteket kiszúrja ez a botrányos teljesítmény. Mondjuk ha előre dől az emberünk 30 centit, majd vissza, meg kifordul a képből, majd vissza, akkor azokon biztos nem pulzál az ablakkeret egy millimétert sem (ami egyébként tényleg a legfontosabb elem a snitteken, és mindenki azt fogja nézni ).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Honnan veszed, hogy f/8-on vettem? Valamit nagyon benéztél, mert kint rekeszeltem csak. A sajtáj 95%-ában f/2.8, a maradékban pedig f/4 volt a 12-35 II-vel. Direkt a DOF, meg a szeparáció miatt is, mivel messze nem tudtam menni beltérben. Ilyet hol csinálsz MFT-n f/8-as blendével, két méterre az emberünktől?
Az ilyen szavakra, mint "szenzáció" meg semmi szükség, mert én sehol és semmikor nem állítottam ilyet. Csak arra céloztam (félig viccesen), hogy korántsem olyan szar és használhatatlan az AF, mint ahogy azt sokan állítják.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
hibavissza
veterán
Akkor már csak egy kérdés maradt nyitva. Az R5 képes lesz normálisan fókuszálni f11-nél? Valahogy meg lesz oldva, különben semmi értelme a koncepciónak. Gondolom a szenzor ugyan úgy fog viselkedni. Magas ISO-n zebrával ügyelni kell rá mi ég ki és mehet is fészbúkra, instára. Szerintem ezekkel az obikkal a superzoom bridge vásárlókra lő a Canon és nem a többmilliós értéket hobbifotóba forgatókra. Bár az R5 árát sem ismerjük...
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Nyilván azért, mert más objektíveket is ugyanúgy fel lehet rá tenni. Meg úgy általánosságban talán még éppen meg lehet venni, egy rendes 800/8-at szinte senki nem fizet már meg, vagy cipel mindenhova.
Egy 800-as sokkal hosszabb, mint egy 70-200, ez teljesen egyértelmű, a szabadalmak alapján kb. akkora lesz, mint egy Sigma 150-600 C becsukva, EF adapterrel együtt (vagy egy picivel kevesebb, mint egy Sony 200-600). De így is 1.5x rövidebb, mint egy 800/5.6 és valószínű a Canon másik 800-asához viszonyítva 4x könnyebb is. -
p_adam
addikt
Valóban, a kiolvasás hasonló, csak sokkal gyorsabb a lefutása, az A9 esetén a legkisebb a különbség (de valami 'trükk' van a dologban, mert négy soros csoportonként olvassa ki a szenzort, nem pedig csak egyenként).
-
Plexicushio
senior tag
Csak az én gagyika vázam nem enged sorozatfelvételt semmilyet elektronikus zárral sajna Bár erről tudtam megvétel előtt, és vígasztal is, ha nagyon kell a csendesség vagy sebesség, akkor ott van a raw burst brutkó 30 fps-sel (de ugye ez még "utómunkát igényel, még a kibontás is, és több tárhelyet eszik, na szóval nem olyan kényelmes mint a sima sorozat), a crop faktor számomra még örvendetes is ilyenkor, kb. +60mm.
De sima módban már én is elektronikussal lövöldözök, és egymás után is egészen gyorsan lehet exponálni.
(#3045) nozs23
Köszi. Szép számok.
Rolling shutterbe egyszer vagy kétszer futottam bele eddig, bár ami téma sorozatfelvételt fog igényelni (főleg sportban leszek érdekelt) oda egyébként is ajánlottabb a mechanikus zár... vagy marad a pre-bufferes raw burst -
hibavissza
veterán
Én pont az athéni látogatás előtt vettem meg a gx80-at anno és az Akropoliszon áldottam az eszem a 40 fokban, hogy nem az a7 II húzza a nyakam (az volt a másik kiszemelt). No nem a váz miatt, hanem a kitobi miatt. Ráadásul nem kellett féltegetnem a tolvajoktól sem. Sok előnye van a gyengébb felszerelésnek és turista fotóra még a gx80 is overkill.Mondjuk Athénban nem lopnak. Turistától meg főleg nem. Úgy hallottam a görög rendőrök nagyon keményen nekifeszülnek annak a résznek, ahol turistától loptak. Én úgy vettem észre, hogy a pakik is inkább kerülik a turistákat.
(#3183) Mercutio_ : remélem ezt nem gondolod komolyan...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én egy időben erre tartottam a Fujifilm X-A1-et másod-harmad gépként, ha olyan környékre evett a fene, ahol nem akartam drágább géppel mutatkozni, ezt félelem nélkül vittem, mellesleg pehely súlycsoport. Mondjuk megvan még, de már tervben volt egy kicsit modernebbre cserélés (GX80, A6000, vagy ilyesmi), csak az AF rendszerével van bajom, de azzal nagyon. Én sosem lógatok gépet a nyakamban, inkább a vállamon van és váltogatom a jobb-bal oldalt.
De hát ugye pont ezért szerette/szereti sok sajtfotós a Leicát, itt-ott egy kis karc meg némi szigetelőszalag mintha éppen szét akarna hullani, azzal lehet kerülni a feltűnést egy bangladesi nyomornegyedben is. Aztán persze a hipszterek is rámentek erre, elkezdték kivájni a piros pöttyöt, telematricázták szigetelőszalaggal, mert amikor kimész utcai fotózni a felső-középosztály lakónegyedeibe, nehogy eléd lépjen egy öltönyös kereskedelmi igazgató, hogy a rugós bicskájával kiraboljon...
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Én csuklópánton tartom vagy vissza a hátizsákba. Egy nagyobb gépnél ez nem annyira opció. Engem a katonáskodás óta kiver a víz a keresztben magamra aggatott hevederektől, nyáron, melegben. Talán egy jó neoprén pánttal. Egyszer kipróbálom.
Huh, kemény. Szerencsére nem tömeg-közlekedtem Athénban. Mondjuk egy taxis egyszer átvert, de olyan piti összeggel, hogy csak röhögtem a nyomorékon. A szállodánk egy Blaha szintű tér mellett volt. Omonia tér, ha jól emlékszem. A mellettünk lévő utca full paki negyed volt, de simán mászkáltunk mindenfelé. Azért ezt a hotelt néztem ki, mert a tetején nagy medence volt bárral és aropoliszi látképpel. Nekem marhára bejött Athén. Vissza fogok még menni, de a metrót kerülni fogom[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Viszont egy többnapos túrán, ahol alapból is 20 kg a hátizsák, vagy egy egynaposon 1500+ szintemelkedéssel, ahol hágóvas és via ferrata cucc is kell, meg sok-sok víz, réteges öltözködés, baromira nem lenne kellemes még egy nehéz fotós cucc is. Én azt sem vállalnám be, mint egy ismerősöm, akinek ilyenkor állandóan ott lóg a nyakában egy Canon APS-C gép jellemzően egy 18-133-as objektívvel, még a mászós részeken is.
Új hozzászólás Aktív témák
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Sigma ART 35 f1.4 Nikon
- Godox MF-R76 Makróvaku féláron!
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs