- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- GoPro Topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Khelben #24549 üzenetére
Azert nem, mert a kettonek semmi koze egymashoz. Ennyi erovel azt is kerdezhetted volna, hogy miert nem hajtok be az atjaroba a 160-al kozeledo vonat ele, holott meg nincs ott.
Egyebkent, ha olyan tempoval jon es kozel jar a keresztezodeshez, hogy a kihajtasommal hirtelen fekezesre kenyszeritenem, akkor nem hajthatok ki ele, mert igy nem adnam meg az elsobbseget neki. Minden mas esetben igen.
-
-
Sotho
őstag
válasz MikroTikker #24501 üzenetére
"mivan, ha öngyilkos akar lenni," Írd a szélvédőre : csak lerokkansz !
-
félisten
válasz Khelben #24553 üzenetére
A gyalogosnak sem a zebra fele haladva, sem a jardan nincs elsobbsege, csak ha lelepett a gyalogos atkelohelyre.
Semmi koze egymashoz a jarmuvek egymassal valo elsobbsegi viszonyahoz a gyalogosokkal szembeni elsobbseghez.
Komolyan nem ertem miert ertetlenkedsz ezen. Annyira a szabalyok hive vagy, most megis folytatolagosan akarod meghagni oket.
[ Szerkesztve ]
-
bobsys
addikt
Azon megy a vita, hogy ha csak a zebran van elsobbsege akkor soha nemtud lelepni, mert abban a pillanatban elcsapjak ellenben megadod a fouton halaodnak az elsobbseget akkor is mikor meg nincsen a keresztezodesben
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Khelben
nagyúr
Semmi koze egymashoz a jarmuvek egymassal valo elsobbsegi viszonyahoz a gyalogosokkal szembeni elsobbseghez.
Mutasd már meg a KRESZben, hol van külön leírva, hogy milyen a gyalogosok elsőbbsége meg milyen a járművek elsőbbsége. Elárulom: sehol. Merthogy mind a kettő ugyanaz: továbbhaladási jog a többi közlekedővel szemben. Édesmindegy, hogy zebrán vagy kereszteződésben.
-
mezis
nagyúr
válasz bobsys #24556 üzenetére
Üdv.!
Szépen hasogatjátok a szőrt, talán már napok óta. Már Ferencz József császárunk is arra panaszkodott, hogy a rendeleteinek nem a szellemét, hanem a betűjét akarjuk betartani.
A KRESZ 3/c pontja alapján nem lenne semmi probléma (
"...úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot
ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul
ne akadályozzon, és ne zavarjon."!)
ha a járművet nem csőlátással vezeti a pilóta (csak pontosan az úttest széléig látok, ami azon kívül van, az nincs is) és ugyanúgy a gyalogos is szétnéz (állítólag ez is kötelező) és kalkulál, mielőtt lelépne.A vitát elindító videó alapján az én véleményem az, hogy a furgon túl gyorsan közelítette meg a zebrát és sajnos a gyalogos sem foglalkozott azzal, hogy jobbról bal nagy kanyarral fog száguldani valaki. Az időpont alapján pedig akár mind a kettő lehetett akár kótyagos, másnapos állapotban.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
brd
nagyúr
Ugyan, manapság így nem lehet élni. Embereknek saját gondolat? Fúúúúúúj.
Az idézett rész nagyon szép gondolat, ám pont arról szól a KRESZ tetemes része, hogy a gypsek (mármint a szellemileg normálisnak nevezett, bizonyos tekintetben mégis gyps) tudjanak ölés, és károkozás nélkül közlekedni (mármint ha betartják), ill. hogy a lehető legkevesebb problémát okozzanak másoknak.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
válasz Khelben #24557 üzenetére
Latom kerulgeted a forro kasat. Miert erolteted meg mindig ezt a keresztezodeses dolgot, amikor teljesen mellekvagany? A gepkocsinak van mozgasi energiaja, ahogy a vonatnak es a kerekparosnak is, ezert azoknak ido kell, mire megallnak, ezert nem hajthatsz ki eleje ha kozel jar, nem kenyszeritheted hirtelen fekezesre, mert ez esetben nem adtad meg neki az elsobbseget a keresztezodesben.. A gyalogos ugyanezen mozgasi energiat egy pillanat alatt felemeszti, neki nincs fektavolsag/fekutja.
De mar erosen lementunk ovoda szintre, erre nem szamitottam. Olyan dolgon lovagolsz, amit semmilyen szabaly nem tamaszt ala.
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
Ha már ekkora port kavart a téma, leírnám én is a véleményemet\ismereteimet.
Legutolsó infóm szerint a gyalogosnak minden esetben elsőbbséget kell adni ha a zebra előtt ácsingózik és valószínűleg át szeretne kelni.
Viszont a gyalogosokra vonatkozó kresz előírja, hogy az átkelés előtt minden esetben meg kell győződni arról, hogy akadálytalanul át kellhet függetlenül attól, hogy megkapja-e az elsőbbséget vagy sem.Autós szemszögből nézve ez a határozat több szempontból is baromság.
Többször tapasztaltam már, hogy 2-3 nyugdíjas a zebra előtt éppen összefut és ott társalognak, majd egyszer csak fogják magukat és lelépnek. Ezzel ugye ők szabályt sértenek viszont ez a kutyát sem érdekel ha átmész a nagyin. Viszont ha megállsz ők meg ott trécselnek tovább, akkor igencsak akadályozod a forgalmat.
Másik esetem mikor lerobbant autóban ültem és vontattak. Csúszott az út és közeledtünk egy gyalogos átkelőhely felé, természetesen vészvillogóval. Szinte semmi forgalom nem volt, a zebra előtt állt egy 30 körüli srác és nézte ahogy közeledünk majd egyszer csak lelépett elénk... jól látta, hogy az első autó vontatja a másikat, megállni már nem tudtunk volna anélkül, hogy én bele ne csússzak a vontató autóba amit szépen a gyerek fejére toltam volna. Úgy kellett ledudálnunk, hogy ugyan takarodjon már el az útból, az tudálékos barom meg mutogat a zebrára, hogy neki márpedig itt elsőbbsége van.Lényeg a lényeg, ha te elütsz valakit a gyalogos átkelőhelyen, akkor biztos, hogy gumibot áll a seggedbe.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
-
félisten
Beszpeedezett cserbenhagyo gazolo
Itt a suzukis visszhivas tema. Azert tenyleg korrektek, hogy ennyi ido utan is meglepik a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
"megállni már nem tudtunk volna anélkül, hogy én bele ne csússzak a vontató autóba amit szépen a gyerek fejére toltam volna."
Nem tudom mivel mit vontattattatok, de azért ez erősen figyelmesség kérdése. Egyetlen pedálon kell, hogy legyen a lábad, az a fék (ha üresben lehet vontatni a verdát) és akkor biztosan meg tudsz állni.
Sajnos már vontattak engem is... Pont zebránál hasonló esetben gurultam rá a kötélre, de azért messze volt a kocc. A vontató meg én is fogadkoztunk egymásnak, hogy bezony hibáztunk, (miközben kiszálltunk és letoltuk az autóm a kötélről), de szvsz csak én voltam a figyelmetlen.
LaudaSztem nem csak korrekt, de alap is... Csúnya perek lehetnének belőle.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
MaciG
addikt
Így biza. a Krapek odaér a járda széléhez, megáll ,körbenéz, és aztán mikor látja h nem jön autó vagy az autó olyan messze van, hogy meg tud állni biztonságosan akkor lelép és onnantól elsőbbsége van neki. Ennyi a lényeg.
Eagl3: Most lehet én tudom rosszul, de én úgy emlékszem ,hogy vontatásnál nem szabad vészvillogót használni, mert ezzel megtéveszted a forgalom többi résztvevőjét.
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #24576 üzenetére
Bár videóm az nincsen, de pl. én tudok neked olyan zebrát mondani, amin ha ezt így csinálnád, nagyjából odaállnál a délutáni csúcs előtt és mikor a csúcsnak vége akkor mennél el onnan... Karácsony előtt, karácsonyi vásár, a város legnagyobb sétálóutcáján, amit egy út vág ketté; Nah az megint egy olyan hely ha így csinálnám akkor még humhatnék is pár órát a kocsiban. Viszont én a zebrás témához nem kívánok többet hozzászólni ,mert te annyira ,de annyira makacsan ragaszkodsz a szabályok pontos betartására, hogy ha hoznának egy olyan szabályt, hogy le kell ugrani a tizedikről, te simán megtennéd...
BANZAII
-
Zozzant
addikt
Hányszor volt olyan már hogy 4 sávoson megállok, ahol kettészeli a zebra, hogy átengedjem a gyalogost, erre a másik sávban szemből vagy mellettem meg elhúznak, a gyalogos meg szerencsétlen azt se tudja mit csináljon, legtöbb esetben az autós nagyívben leszarja a zebrát, hogy mi az a szar ott keresztben, ő halad és kész. Sőt ha a gyalogos már a zebra közepén van akkor is simán elhajtanak előtte... még ő "átfér" alapon... a mentalitás az ami itt a legsötétebb mélységekben van.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
tbs
addikt
válasz Zozzant #24579 üzenetére
Mondjuk a múltkor én is "elhúztam" csigatempóban egy magasabb autó mellett, aki tök úgy nézett ki, hogy parkolóhelyet keres, csak épp nem indexel, oszt tétován megállt... A zebra előtt... Gyalogosok meg indultak lelkesen, de szerencsére figyeltek, így hárították a szarvashibám...
-
Calogero
addikt
Békéscsabán sem szűk markúak....
-
Rick4
félisten
Ha a Kárász u meg a Széchenyi tér közötti zebrára gondolsz, szerintem max 1.5perc amit ott csúcsforgalomban várni kell valaha is, ennyi ideje mindenkinek van, főleg hogy a városban sokkal hamarabb nem érsz oda ha nyomod neki, akkor sem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
degu
senior tag
Igaz ugyan,hogy a sok falrahanyt borsobol mar alig latszik ki a fejem,de volt egy /ha jol emlekezem valami monstre-nyulos,erofitogtatos/ per,ami talan a Legfelsobb Birosagon kotott ki a sok fellebbezes miatt,ahol a kovetkezo keppen tettek helyre a zebra-gyalogos-elsobbseg kerdest:
Nem kell lelepnie a gyalogosnak a jardarol a zebrara,hogy elsobbsege legyen,eleg,ha *rautalo magatartast* tanusit az atkelohely elott allva!
Az auto,meg a keresztezodes-elsobbsegadas kerdese egyszerubb,mint gondolnatok!
Ha biztonsaggal at tudok haladni az elsobbseggel rendelkezo jarmu elott,akkor nem kell megallnom!Nem kell megvarni,amig odaer!
Azt pedig, egy nemi gyakorlattal rendelkezo jarmuvezetonek semmi problemat nem jelenthet,hogy ezt meg tudja itelni!
Hogy miert utkoznek megis a jarmuvek az elsobbseg tekinteteben egyertelmuen leszabalyozott keresztezodesekben?
Mert a jarmuvezetok egy resze alkalmatlan a vezetesre,es tulbecsuli a sajat,vagy a jarmuve kepessegeit...vagy egyszeruen...hulye...
Es ennyi!
/De aki sormintat is akar rajzolni a vegere,az cifrazhatja tovabb! /verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
degu
senior tag
válasz dovitt #24586 üzenetére
Szivesen!
Gondoltam 2 Kresz-konyv megemesztese kozott nem art egy kis jozan esz...
Mondom ezt 42 ev vezetesi gyakorlattal! De lehet olyan magus,aki 1-2 ev vezetes,es a paragrafusok behato tanulmanyozasa,elemzese utan szakmailag jobban ala tudja tamasztani
a mondanivalojat! /Mint az alabbi pelyvacseples mutatja!/verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Viszlát
addikt
válasz Zozzant #24579 üzenetére
Eszem ágában sincs védeni az autósokat, nagy részük megérdemli a kritikát. Ami engem mindig zavar amikor ez a téma felmerül (és ez nem konkrétan neked szól, hanem a nagy többségnek), hogy a gyalogos szentnek van beállítva, pedig ez távolról sem igaz.
A szabályok egyértelműek mára, a zebra és környéke fokozottan veszélyes terület, csökkentett sebességgel kell megközelíteni és áthaladni rajta. Az autóstól minden apró részletet számon kérnek, ha nem ennek megfelelően vezet, míg a gyalogosokon az egyik legalapvetőbb dolgot sem ellenőrzi senki, vagyis azt, hogy neki az úttesten a zebrán KELL átmennie. Főleg lakott területen tapasztalható, hogy 5 méterre a zebrától vonul át a nép, mert hát 10 méter kerülő, az nagyon durva. A pofátlanabbja ha szóvá teszem, mutogat az 5 méterre lévő zebrára, hogy mit akarok én... mindig javaslom a rendőröknek, hogy a trafizás mellett álljanak ki egy kis kompakttal néhány forgalmasabb - nem hivatalos - gyalogos átkelőhelyhez is, nem fognak zsebre tett kézzel unatkozni.
Nem véletlen ám, hogy nincs tisztelet a közlekedés különböző résztvevői között, hiszen semmilyen irányban nem működik. És akkor olyan finomságokról nem is beszéltünk (mert hát magyarok vagyunk), hogy a gyalogosok 99,9%-a nincs tisztában azzal, hogy ő is a közlekedés aktív résztvevője. Sajnos a kresz ilyen szempontból is gyatra, nincs tisztázva például, hogy mit is értenek a ráutaló magatartás alatt. Emellett ahogy az autósok nagy részébe berögzült már a gyalogos utálat, ugyanez igaz ellenkező irányba is: engem már köptek le (az autómat), mert nem álltam meg a zebránál. Az nem számított, hogy utánam látótávolságon belül sehol senki, a bunkó autós nem engedte át a gyalogost, mekkora egy köcsög.
Amúgy én a hivatalos szerveket tartom a leginkább hibásnak. Egyszerűen nem lehet így alapvető közlekedési helyzeteket megváltoztatni, hogy nem egyértelmű és szinte úgy kell nyomozni, mi is és miként változott meg...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
jozefgucci1
addikt
válasz Viszlát #24588 üzenetére
Részben igazad van. Viszont azt sokan elfelejtik , hogy a gyalogosok , kerékpárosok nincsenek tájékoztatva. Míg ahhoz , hogy autóba ülj kresz vizsga szükségeltetik addig gyalogos , biciklis bárki lehet. Sajnos hazánkban nem tanítanak alapvető kreszt az iskolákban , óvodákban pedig a nyugati országokban ez bevett szokás. A feleségem tanár és onnan tudom , hogy az utóbbi években nincsenek külön krezs órák holott régen voltak.Azért van , hogy ha külföldön megálsz a járda előtt akkor megálnak a kocsik előre , míg idehaza a legtöbb esetben csak akkor ha már lendíted a lábad vagymár le is léptél. Nem egyszer fordult elő velem , hogy a kisfiammal mentem át 4 sávos úton zebrán és a belső sávban simán átmentek előttem , pedig tisztán látott . Ez csupán előzékenység kérdése szerintem .Természetesen vannak direkt paraszt gyalogosok akik eléd lépnek mert áljon meg ő van kocsival , de z elenyésző.Annál inkább több az olyan autós aki szarik a gyalogosra majd a mögöttem haladó megáll alapon megy tovább.
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Viszlát
addikt
válasz jozefgucci1 #24589 üzenetére
Az utolsó bekezdésem pont erről szólt, pontosabban a problémának egy része. Például régen a közszolgálati tévében rendszeresen voltak magyarázó és oktatófilmek, szerintem nagyon hasznos volt.
Az utolsó mondatoddal sajnos kénytelen vagyok vitatkozni, gyalogosból is legalább annyi bizonytalan, béna, figyelmetlen, rosszindulatú, paraszt van, mint autósból.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
proof88
addikt
-
mezis
nagyúr
válasz Viszlát #24588 üzenetére
"...a gyalogos szentnek van beállítva..."
Nem szent, csak elavult konstrukció. Nagyon kicsi a gyűrődési zónája és nincs egyetlen légzsákja sem.
Sajnos ezt a gyalogosok egy jelentős része tökéletesen elfelejti az alatt az idő alatt amíg kinyitja autója ajtaját és beült annak volánja mögé. Agyát leárnyékolja a fém kaszni...mezis
-
Rick4
félisten
Tilosban parkolt? [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
csoki-
csendes tag
Nem tudom mikor milyen kedvem van annyira nyomom neki de csak ott ahol lehet
még egyszer se volt problémám gyalogossal, -
degu
senior tag
válasz jozefgucci1 #24589 üzenetére
Es ami meg veszelyesebb,hogy az egysegsugaru gyalogosok/akiknek nincs jogsijuk sem/
csak azzal a tudattal szambaznak az utcan,hogy nekik van elonyuk!
Fogalma sincs rola,hogy pl. ha leszokken a jardarol,akkor a szabalyosan kozeledo autos egyaltalan kepes -e megallni azon a rovid tavon,amit hagyott neki az okoska!
Meg jo,ha gondolkodik,es a vizes,havas,jeges,stb. uton nem probalkozik a halalugrassal,mert gondol ra,hogy az auto ilyenkor vagy meg tud allni,vagy nem...
Vagy amikor besunnyog a jardarol a kiallni keszulo,tolato auto moge,ahol a masik kocsiig kb 1/2 meter van!
Es akkor meg nem is beszeltunk a bekomalt gyalogosokrol/bor-sor-palesz/ vagy a ketbotos mozgasserult mumiarol,aki fiatalos hevvel vag neki a pirosnak...
Egyetertek az elottem szoloval,hogy nem csak az autosokat kene bsz*tatni,hanem kemenyebben kellene kezelni a fegyelmezetlen,szabalytalan,meggondolatlan gyalogosokat.
Nem is ertem,hogy a gyalogosokat miert nem buntetik/birsagoljak,ha hibaznak?
/De ez meg mind semmi a lopakodo-tipusu kivilagitatlan biciglistakhoz kepest.Az az igazi megmerettetes! /verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
jozefgucci1
addikt
Persze igazad van.Amiket leírtál igaz a gyalogosokra és természetesen ez megvan az autósoknál is.Erre csak egy megoldás létezik és az a folyamatos már ovodában elkezdett tanítás.Mert aki 40 -évesen úgy hajt mint egy barom vagy közlekedik biciklivel mint egy részeg disznó annak semmi nem használ még a büntetések tömkelege sem.Azaz ,de mégis valamit kihagytam .BZMO335
Ez azért sokaknál segített véglegesen
A viccet félretéve .A beidegződött vezetési technikát , közlekedési technikát ,agressziót megváltoztatni nem lehet.
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- BestBuy ruhás topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- PlayStation 5
- Yettel topik
- Gumi és felni topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest