- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
Jajnemár...Ha kevesebb lett a gyorshajtás, az nem abban mutatkozik meg, hogy kisebb lesz az aránya a balesetek okai között, hanem kevesebb lesz a baleset.
2007-2009 között az összes baleset száma 15%-kal csökkent, miközben a járművek száma nem változott (ez is ott van a KSH oldalán).
-
zsid
senior tag
válasz Khelben #25351 üzenetére
Szóval kevesebb a gyorshajtás csak a balesetek számát csökkenti,a kiváltó okok %-os arányát nem változtatja? Ez csak abban az esetben lehetséges,ha az összes többi ok is azonos mértékben csökken,ez a balesetek 75%-nak okozója. Lényegében,ha valójában így van, akkor ez háromszor jelentősebb tétel,mint a gyorshajtás...
<tRucKdriFteR>
-
Mr X
veterán
Tudja valaki, hogy az autópálya kamerák az úthasználati jogosultságon kívül mit ellenőriznek? Gondolok itt műszaki érvényességére, biztosítás érvényességére, körözöttségre.
-
degu
senior tag
válasz Khelben #25328 üzenetére
A rendszerben,meg a mentalitasodban!
A valasz kielegito volt,de a formajat sikerult ismert verlazitora profilirozni...
/Eleg nehez kulonvalasztani az erdemi informaciodtol a piszkalodast. Mindig megbanom-utolag,hogy szovaltasba keveredek Veled.Murphy torvenykonyveben van erre egy talalo utalas,de nem akarom a modokat fergelni /verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Rick4
félisten
Olvasd már el, mit írtam és mire. Te járatod le magad sokadszor, valaki szabályt szeg, és aztán idejön hőbörögni, Te meg bólogatsz, mint a műanyag kutya a trabant kalaptartón...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Ok, de ki fogja meg? A rönó clio-s ered a nyomába? Akkor mi lesz az utána jövő 15 madárral? A rendőröket hívja? És mit mond, hogy látott valakik, akinél jelzett a gép, de azt már nem tudja, hogy a következő kereszteződésben merre fog menni. Ezt csak úgy lehetne, hogy megáll egy kamerás kocsi, 5-600 méterrel arrébb meg egy megállítós csapat, vagy ahogy a múltkor az M3-ason csinálták, mindenkit kitereltek a parkolóba, rendszám, papírok ellenőrzése, ha okés, mehetsz. De ezt minden nap, mindenhol meg kellene csinálják, mondjuk 50km-enként, naponta változtatott helyszíneken.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Jadro
veterán
válasz MPowerPH #25314 üzenetére
"Ha valaki szabálytalan előzésbe kezd, és úgy karambolozik, akkor azt is a gyorshajtáshoz írják."
Pedig köthető hozzá. Menj főúton 90-el és nézd meg hányan maradnak mögötted. Nem sokan állnak be a megengedett tempóra, hanem megelőznek. Eközben túllépik a sebességet. Tényleg az a fő baj hogy mindenki rohan. Van aki a vesztébe. Rendszeresen előfordul, hogy megyek 95-100 körül városon kívül és elmennek mellettem, mert sietnek. Aztán 10 km múlva előttem áll mondjuk kettővel egy lámpánál vagy egy kereszteződésben. Igazából sokkal többet lehet veszíteni a dolgon mint amennyi időt nyer az ember a folytonos előzgetéssel.
Ezzel önmagában nem is lenne akkora baj, menjenek ha akarnak, de sokan eszetlenül csinálják. Mindenáron meg akarnak előzni valami eszetlen harcnak nézik a közlekedést, ahol le kell gyűrni a másik autóst, mert az ellenfél.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
AMD Power
titán
Ezzel önmagában nem is lenne akkora baj, menjenek ha akarnak, de sokan eszetlenül csinálják.
Erről van szó....
Engem hányszor toltak le.. 70-s táblánál 75-80-al mentem és 1x letoltak.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Rick4
félisten
A vicc az, hogy elég sokfelé járok, rendszerint autópályán. A probléma mindig abból fakad, hogy valaki vagy gyorsan megy, vagy lassan megy. Autópályán sokszor a tempomatos 130 sem működik rendesen, vagyis mindig fékezni kell valaki miatt, mert 100-zal előzi a 90-nel száguldó kamionsort.... Nekem a 115 körüli sebesség vált be, ennél a kamionokat kényelmesen ki tudom kerülni, nehezebben ragadok be egy lassabb mögé, nem kell fékbe állni, és úgy általában se vesztek sokat, pár perccel később érek oda 150km-re, mint ha 140-nel nyomom... Igaz, előzésnél jobban figyelem a tükröt, mert sokszor hamarabb utolér valaki, mint hogy befejezném az előzést, ilyenkor nyomok egy kövér gázt, és utána elveszem. Országúton a 100 körüli az igazi, azzal még beférek a közigbírság alá, viszont nem lesz annyival nagyobb a sebességem, hogy pl egy szemből előző ne tudná nagyjából helyesen megbecsülni, de mégis haladok. Odaérni meg így mindenhova sikerül. Tegnap előtt jöttem haza Nyíregyházáról, valószínű vagy hétvégi sofőr volt, vagy óvatosabban átlagnál, de volt aki kemény 74-gyel nyomta az országúton. Előzgette is mindenki, ez legalább annyira veszélyes, mintha csak ő nyomta volna 130-cal.......
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Lehet nálam ott a gond, hogy már régen kinőttem a hülyegyerek korszakomból (szerecsére nem is volt igazán), plusz nem hobbiból autókázok, hanem pénzt keresek az A-ból B-be eljutással, napi 5-800km-t megyek, van, hogy reggel 7-től este 11-ig ülök a kocsiban. Ilyenkor azért az ember szeret odaérni, meg aztán este hazaérni is. Van navigáció, a megtervezett célpontokhoz megadott idő társul, akkor kell elindulnom, amikor azzal a sebességgel biztonságosan odaérek a célhoz. Nem nagy ügy, nem kell 5 perccel indulás előtt fürdőkádba ülni, meg ebédhez kezdeni.
Régen a saját pénzemből szereztem a jogsimat, aztán egy hétre rá saját pénzen vettem az első kocsimat (piros lada 1200 jó erős használt állapotban) így talán jobban is vigyázok azokra a dolgokra, amit saját zsebből vettem és nem kaptam. Ezt kellene minden csemeténél erőltetni, nem aláadni a 200 lovas verdát. Ennek ellenére kivételek mindig vannak, ismerek olyxan srácot, akinek egy éve van jogsija, de már 14 éves korától microcar-t vezetett, azzal járt suliba, aztán mikor meglett a jogsi, átült a 380 lovas Toyota tundrába, meg a 3.0 TDI Q7-be, mert olyan autóik vannak. És mégis tud rendesen közlekedni, nem állatkodik, és nem törte össze se magát, se mást, se a kocsit. Nevelés kérdése mint minden
Sőt, már arról is leszoktam, hogy ha jön valaki mögöttem, elkezdem nyomni, inkább elengedem, nekem van elég időm odaérni, mindig van 10-15 perc tartalékom. Az viszont tény, hogyha mindenki annyival menne, mint amennyivel lehet (és itt még benne van az időjárás, látási viszonyok okozta eltérés is) akkor elég nehéz balesetet szenvedni önhibából.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Nézheted így is, még mindig jobb mint a szánalmasan bólogató kutyának a kalaptartón. Mindezt persze egy 170 lovas autóval teszem. És nem azért, mert nem tudok bele tankolni, én azt is megtehetem, hogy lassan megyek.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tbs
addikt
Nő az autószám, sajnos rutintalan sofőrökkel. A reggeli 16km-em a városban a téli átlag ~12 percről ezen a héten 20+-ra változott a ritmustalan közlekedők jóvoltából. Olyan lámpákat érünk el, amik meg sem szoktak kottyanni. Külső Váci út: középső sáv, piros Suzuki (DWG... rendszám), 45km/h, indexel jobbra, lassít..! (Mellette majdnem duplaannyival sűrű kocsisor, mert ugye hárommal mögötte senki nem látja, hogy indexel...) ...Majd meggondolja magát, és balra indexel... De legalább használta az irányjelzőt.
Okéoké, Ő volt a legdurvább ma reggel, de volt rajta kívül még pár ügyeske.
Sajnos a sok tötymörgés miatt a téli átlag 5.2-es fogyi (vegyes használat) 5.9-re kúszott, és lesz ez még rosszabb is. (Igen, 175-ös téliről 185-ös nyárira váltottam közbe'. Tudom. De nem. 6 éve élek a járgánnyal, ismerem. )
Ismét gyarapodik a trágár szókincsem.
-
Rick4
félisten
válasz philoxenia #25376 üzenetére
Csak azt tolják, aki hagyja magát... Persze nem marutiban kell ülni..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #25376 üzenetére
Kifejtenéd, mi az a "tolás"? Ezt ugyanis sosem értettem.
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #25376 üzenetére
Engem nem kényszeríthet senki (mentő, rendőr stb. kivétel), hogy gyorsabban menjek a megengedettnél (autópálya belső sávját leszámítva, ott próbálok minél gyorsabban előzni, ha jönnek mögöttem), előzzőn meg ha akar, nem érdekel. Próbáljon csak megtolni, 1000%, hogy ő húzza a rövidebbet, mert ő lesz a hibás.
-
Khelben
nagyúr
2 m-re kovet egy nyerges kamion, Te nem menekulsz elole?
Nem. Lelassítok, amíg meg nem előz, észre nem veszi magát vagy amíg nem lesz biztonságos a 2m követési távolság. Mentem már végig ilyen miatt egy falun 20-szal, a következő faluban már nem mászott rám. De a legtöbb sofőrnek leesik elsőre és lemarad.
-
Jadro
veterán
válasz tomcsi23 #25384 üzenetére
Már ha túléled ugye. Ma mentem egy Pécs-Balatonboglár-Pécs kört. Egy durva előzés volt szemben, természetesen BMW X3 vagy X5 követte el, meg volt egy Dacia Logan kb 65-tel a 6-os úton jó nagy forgalomban. Szépen feltorlódtunk mögötte, de fixen tartotta a szélvész tempót. Mire mindenki kielőzte...
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tomcsi23
veterán
válasz Khelben #25389 üzenetére
Most őszintén, Te leállsz szórakozni egy agresszív, kialvatlan román kamionossal, aki időre szállít, mert különben kirúgják
Kocsidban a családdal, hátul a gyerkőcökkel?
Ott kotródnék előle, ahol csak tudnék. Tojnék a szabályokra, a biztonságom fontosabb....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
kw3v865
senior tag
Sokba került neki a száguldozás
Teljesen jogos a büntetés, megérdemelte. Sajnos a jogsiját nem vették el (bár inkább az autót kellett volna lefoglalni). -
félisten
válasz Khelben #25389 üzenetére
Nocsak, ha mas szarna le, mar kest tartanal a torkahoz, hogy hogy kepzeli ezt, a szabalyokat senki sem biralhatja felul, legalabbis ezt a hozzaallast latjuk toled.
Indokoltan lehet lassan menni igen, de ez nem indokolt amit irtal, hanem a masik feltartasa, ami teljesen szabalytalan.
Masreszt a biztonsagod pontosan azt diktalna, hogy minel messzebb kerulj a veszelytol es ebben az esetben ez nem azt jelenti, hogy magamra huzok egy kamoint, hanem azt, hogy nyomok egy nagy gazt es otthagyom a fenebe.
(#25391) kw3v865 Szo sem volt megelozesrol, ha Te 90-el mesz meg tud a valagadba menni, ez erosen tachograf fuggo, no meg sok keletinek le sincs korlatozva, mert megbuheraljak, aztan jon a a lakott terulet.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Előfordulhat, hogy nem tartja be a 80-at, de ha én megyek (GSP szerint, tehát valós) 90-nel, és közvetlenül mögöttem jön, akkor inkább jelzek neki, esetleg picit lassítok és elengedem. Jobb, ha előttem van a veszélyforrás (kamion), mint mögöttem (persze biztonságos követési távolságot tartva), főleg éjszaka, fogja a részeg bicikliseket...
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Már megint egy az értelmetlen értelmezés tőled, nem akarok személyeskedni, de mostanában rendre alulmúlod még a leggyengébbeket is itt..... Visszakérdeznék: Te mit csinálsz ha mögéd áll egy kamionos, nyomod neki? Gratulálok. És ha elég fordul valaki, akkor mi lesz? Ott maradsz két autó között, aztán a mögötted jövő vagy meg tud állni, vagy nem... Hol lesz nagyobb különbség egy személyautó és egy kamion féktávja között, 80-nál, vagy 30-nál? Na látod.
Én is lassítok mikor rám másznak, mert egyébként megcsinálják (szerencsére 1 hete átadták az M43-ast és a tranzit kamionosok ki is vannak tiltva szegedről, de sokszor meséltem már, mi volt itt előtte) aztán legközelebb már nem mászik rám, akkor mégiscsak működik ez a dolog, és nem kell eszetlenül, elborult aggyal mindjárt a gázpedált taposni?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
válasz kw3v865 #25394 üzenetére
Ez is jo modszer, hogy felrehuzodsz es elengeded.
Rick4 Sajat kommentedben megmagyaraztad, hogy miert nem jo tobbekkozt az a modszer, amit leirtok. Nem tudod mi fog tortenni kesobb elotted es ha satuznod kell a kamion fog kilapitani, ezert jobb otthagyni minel hamarabb.
-
Rick4
félisten
Na de ha lassítok, akkor pont kisebb lesz a sebesség, és a kisebb sebességnél a személyautó- kamion féktáv- különbsége is, tehát több esély van jól kijönni a dologból, plusz még akár észre is veheti magát, és megelőzhet. Ehhez képest ha nyomom neki és jön utánam, az miben lenne jobb? Szabályt sértek, és a féktáv különbsége is nagyobb lesz, azzal nem vagyok kisegítve, hogy 85-nél már 10m-re j ön mögöttem.... Vagy nem ezt magyaráztam elsőre is?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html