- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini-ITX
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Gaming notebook topik
- 3D nyomtatás
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Raspberry Pi
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NOKIA-
Ármester
Nem olvastad el figyelmesen:
"Rendőrségi forrásunk szerint ebből az is következik, hogy ha megállítanak majd egy szlovák rendszámos, ámde magyar személyivel rendelkező sofőrt, akkor az ő kocsiját nem tarthatják vissza." --> "Mégis előrelépés lesz a változtatás, mert legalább megállítjuk őt, és miután megtudjuk a nevét meg a címét, már kipostázhatjuk neki - igaz a régi, hagyományos úton - a bírságot. Mármint a magyar állampolgárnak, és nem a szlovák cégnek" - fogalmazott a rendőrségi forrás. -
proof88
addikt
ma egy régi suzuki swiften láttam ilyesmi diffúzort
ennek amúgy mi értelme van? Mert ugye a suzuki-k nagy része fel van szerelve ilyen hátsó spoilerrel, de minek? Ez ilyen divat volt, nem? Maximum autópályán érhetnek el olyan sebességet ahol tényleges befolyásoló tényező lehet az aero, de nem értem egy ilyen autónál miért kell ilyen hátulra, ha elmegy a segge még egy óvodás is meg tudja fogni, mert elsőkerekes. Nem?
-
Rick4
félisten
Ez semmilyen kocsiban nem is generált soha leszorítóerőt, még egy Ferrariban sem. A lényege, hogy elvezeti az autó alatt áramló levegőt, kiegyenesíti a turbulens áramlásokat. Ezáltal az a levegő elvileg felgyorsul, és odahúzza a kocsit az aszfalthoz, de inkább csak elvileg, jobban illene rá a dísz kifejezés. Légellenállása sincsen, és a "kiegyenesített levegő miatt még jobb is lehet a légellenállás, mint enélkül, persze kérdés, mérhető mértékben-e.
Szerencsére negatív hatással se lehet semmire mert mire ez hatni kezdene, addigra a Suzuki végsebességéhez ért..Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
raver
aktív tag
proof88, jardo postjára reagált, amiben egy Ignis van és azon én egy felső "szárnyat" látok. Ezét gondoltam hogy proof88 ltal linkelt swiften a szárnyra vonatkozik a kérdés. Az pedig soha semmilyen autó alatt nem vezet levegőt
Na de ha diffuzornál tartunk: az is leszorítóerőt termel csak épp nem tolja hanem húzza az autót. Amúgy nem is kell nagy sebesség ahhoz hogy egy diffuzor hatékonyan teljesítsen. Tervezés kérdése, amit már az autó tervezésének az elején figyelembe vesznek.
Lényeg hogy esztétikán kívül jelen esetben semmire nem jó
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Na, akkor meg jól benéztem..
Így kel gázt tankolni... [link] én is megcsináltam már egyszer kb 10 éve. Semmi probléma se lett belőle, a rendszer azonnal letilt.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Nem, én egy w126-ossal voltam, elszaggattam a csövet pedig nem is lőttem neki, szépen gurultam.... Van benne egy rézbetét a töltőoszlopon a cső elején, azt szaggattam le. A lökösnek semmi baja se lett.. Nem papírkocsi az...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tomcsi23
veterán
Ez nem sikerült.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
MaciG
addikt
-
eddie17
addikt
Friss szituáció (20 perce történt):
Itt Bicskén jövök le a hídról normális 50-es tempóban. Híd után egy kereszteződés van, enyém a védett út, balra elsőbbség adás kötelező, jobbra STOP tábla. Kicsit íves kanyar van a kereszteződés előtt aki a STOP tábla felől jön az nem látja rendesen be. DE! Van szembe neki egy domború tükör ahol látja a balról jövő forgalmat. Így este pedig igen erősen visszaveri az onnan érkező lámpáját.
Éppen az ívben voltam már érkeztem a kereszteződéshez amikor a STOP tábla felől szépen kirongyolt elém egy idióta vadbarom.(A haladásán látszott, hogy nem sokat várt a táblánál...) Éppen időben vettem észre satu fék éppen hogy el tudott menni mellettem. (Felém kanyarodott.) Ráadásul arról az útról még egy biciklis is közben kijött és ahogy fékeztem egy nagyot, megdermedt leugrott a bicikliről és szépen megállt a kereszteződés közepén. Aztán nézett rám sután...
Miért ilyen felelőtlen bambák az emberek?
Aztán tuti neki állt volna feljebb ha feltrancsírozom a szemben lévő betonoszlopra a hülye dobozos autójával, meg mellé még elsodorjuk a balfasz biciklist aki gondolkodás nélkül megy mindenhova... -
MaciG
addikt
válasz eddie17 #25771 üzenetére
A biciklisek nagy része egy külön faj a közlekedésben (Tisztelet a kivételnek). Én napi szinte találkozok olyanokkal akik szemben tekernek az egyirányú utcában, vagy éppen az úton hajtanak mikor ott van a bicikliút is. Persze ide tartoznak azok is akik teljes nyugalommal kerekeznek át a zebrán, mert ott "elsőbbségük" van... Aztán ott vannak azok akik még véletlenül se lassítanak azon a kis haladási tempójukon sem mikor busszal szeretnék kikanyarodni a megállóból, mert ők akarnak elöl lenni, az már nem zavarja őket, hogy aztán úgy is lemaradnak, mint a borravaló... De itt vannak még azok is akik tekernek az úttesten és mikor jelzőláma pirosat ad akkor fel a járdára és tekernek ott tovább ami nem is baj, de aztán csak úgy jönnek vissza az útra mintha más nem is lenne ott. Egy konkrét eset, pár napja történt: Egyirányú utca, két sáv van, az utca végén jelzőlámpa. Ezt az utcát nagy részben trolik meg buszok használják és a csúcsban elég sűrű itt a forgalom. Én megyek a bal oldali sávban, a lámpa zöldre vált, elindulok és egy bringás még úgy gondolta át akar tekerni előttem balról, de nem jött össze neki, én ráfékeztem ő fogta magát leugrott a bringáról (szerintem pár centi volt, hogy ne érjen hozzá a szélvédőhöz) és integetett ,hogy bocsi stb. és nem visszament a járdára, hanem körülnézés nélkül futva áttolta a bringát a túloldalra. Ha ott jött volna egy másik busz, vagy egy személyautó akinek szintén zöld van, tőlem nem lát, akkor szépen elgombázta volna a bringást.
BANZAII
-
raver
aktív tag
bringázni lehet mindenféle kresz oktatás nélkül. amíg ez így marad, a bringások közt nagy számban lesz szabálytalankodó. A zebránál, meg én akkor is átengedem őket, ha ülnek a bringán. részemről olyan mindegy hogy tolják vagy tekerik. sőt ha tekerik, akkor gyorsabban át is érnek. Persze ez veszélyes hiszen zebra előtt állva, egy csomó másik autós úgy elrongyol mellettem, hogy néha én is csak pislogok. A gyalogos meg maga alá fosik. A bringás tekerve nem biztos hogy ezt ki tudná védeni.
-
Rick4
félisten
Menten befelé a városba az Algyői úton, Olajbányász térnél utolértem egy amarőr versenybringást, se lámpa, se csengő, se semmi, de szép tuningruha az volt, nomeg a nagy ész... Ott azon a részen is, meg előtte is minden sarok után ki van rakva a sarkára állított sárga tábla, tudjuk, főútvonal, és tudjuk, mi vonatkozik itt a biciklisre, csak akkor mehet ott, ha nincsen alkalmas hely a kerékpározásra, tehát már sokadszori szabályszegésnek lehettem tanúja. Nekik ott van a járda két oldalról, sőt, az egyik oldalon még bicikliút rész is van, ennek ellenére majdnem a sáv közepén tekert. Dudálok, lassítok, mondom neki, hogy mit csinál, ott van a bicikliút, menjen ott. Erre okoskodik, hogy ő most edz.. Hát ki nem szarja le, menjen a pályára edzeni a kamionok közé...
levertem volna neki egy nagy maflást szívesen, de gondolkodás nélkül lement jobbra a Rókusi krt-ra a piroson keresztül.. Na ilyenkor favorizálom én a rendszámot a biciklire című mesét...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
nemcso
senior tag
Egyirányú utcában a forgalommal szemben tekerhet a KRESZ szerint a kerékpáros.
Az viszont tényleg elszomorító, hogy se karjelzés a kanyarodáskor, se körülnézés, ha kikanyarodik alsóbbrendű utcából.
Az meg, hogy zebrán nem tolja át a kerékpárt, szinte már természetes (számukra).Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
deicide
veterán
válasz Khelben #25785 üzenetére
Ettől még az adott szöveg benne van, az, hogy nem tette hozzá, hogy ha tábla megengedi, az inkább csak szőrszálhasogatás, mert azt sem írta, hogy feltétel nélkül, minden esetben be lehet hajtani.
De végül is mindegy, a legtöbben úgyis tesznek a KRESZ-re és a biciklisek között ez a szám elég nagy lehet, a saját élményeimből kiindulva.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
proof88
addikt
Na jobb lenne ha nem menne nagyon el a "köcsög biciklisek" irányba a topik. Én nem vagyok hivatásos sofőr, nem sokat vezettem még életemben, de rengeteg szabálytalankodó autóssal találkoztam. Persze ők nem hajtanak át a piroson, meg ilyesmi, de a saját szememmel már olyat is láttam.
-
DeadMeat
veterán
Pont tegnap jelentett fel 2 2x éves rendőr ilyenért.Este 8 után sárgán villogó lámpa + zebra kombó-n jött ki elém kivilgítatlanul megállás nélkül.50-ről satu,duda és éppen hogy elhúztam a hátsó kereke mellett.Ezt látták a "kollégák" és állítottak meg.30 ezerrel kezdték,én meg hogy jelentsenek fel,mert a biciklis nem gyalogos csak ha tolja.Mivel nem tette nekem van elsőbbségem.Sajnos ez mostanában mindennapos eset,mióta mindenhonnan az folyik,hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán és minden autósnak meg kell állni.Ami igaz is,csak sajna felén evvel nem csak a gyalogosok élnek...
Na mindegy,azért rákérdeztem,hogy a kölköt miért nem csesztetik,amikor kivilágítatlanul elsőbbséget meg nem adva közlekedik.. Ne mondjam meg nekik mit csináljanak,nem vagyok a főnökük....Khelben:Mostanában én egyre több motorost látok normálisan közlekedni.. csopperosok,gyorsaságival is.Akik nagyon tudnak idegelni a robogósok.....
[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
-
mezis
nagyúr
válasz DeadMeat #25791 üzenetére
Kérdés, hogy mit írt a szerv a feljelentésbe. Ha gyalogost és ezt aláírtad, akkor vesztettél. Ha kerékpárost, akkor van esélyed. Ezt valamelyest alátámasztja az a tény, hogy a "biciklis-gyalogos" adatait bizonyára azért nem vették fel, mert azonnal eltűnt a helyszínről.
Ha gyalog tolta volna, bizonyára ott tartják.mezis
-
amol
addikt
Dupla záróvonalon és sínpályán át nagy ívben kanyarodni balra német rendszámú bmw terepjáróval trélerrel csúcsgázon hogy a tréler majdnem felborul?
Típushiba. -
proof88
addikt
van ilyen, csak nem akarja a bmw hogy kiderüljön, egyébként a belsős hibajegyzékük 9. fejezete ezt taglalja. Tudod, mint a prociknál is van ilyen hibajegyzék (csak az publikus), hogy ilyen meg olyan meg amolyan helyzet ha fennáll, akkor ilyen vagy olyan hiba fordulhat elő. A 9. fejezet azt mondja, hogy ha a bmw dupla záróvonal mellett halad és amellett még sínpálya is fut, akkor az elektronika balra rántja a kormányt és a motorvezérlés a padlógáz üzemmódban működteti a motort.
szerk.: és az index lámpa ilyenkor átmenetileg nem működik
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
Tanulságos kis történet arról hogy nem kifizetődő rutinból vezetni;
Közeli hozzátartozóm, legyen "X" szokásos útvonalán hajtott hazafelé a Bécsi út külső szakaszán, mint mindennap. Ha valakinek ismerős a környék a Bécsi út kb. a Margit kórháztól 60-as táblákkal van ellátva a városhatárig. A vasúti átjáró utáni táblának rejtélyes módon (ugyanis semmi sem történ ami okot adott volna erre) nyoma veszett, amit X és még valószínűleg többszáz másik autós nem vett észre, annyira megszokott és nyilvánvaló volt hogy az egész úton 60-nal lehet menni, ráadásul befelé végig meg is vannak a táblák.
Véletlenül pont erre a szakaszra vezényelték ki a Vas megyei úriembereket hogy képeket gyűjtsenek a lutra albumukba. X 68km/órás sebessége 30.000Ft-ot ért (67-nél még rendben lett volna). Az internetre a szokásos 3 helyett 1db kép került fel, amin az autón és a sebességen, gps koordinátákon stb. kívül semmi más nem látszik, az autó teljesen kitölti a képet, tehát beazonosíthatatlan a pontos hely annak akibe nincs gps építve. Telefonos érdeklődésre a kép természetesen bizonyíték értékű, de lehet fellebbezni további 5000Ft-ért.A 30 napos fizetési határidő holnap jár le.
X tegnap befizette a bírságot.
Ma estére a tábla megkerült.Köszönjük. Most rá lehet menni a bűnözőkre is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710