Hirdetés
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
"Érdekesség képpen: a statisztikák szerint (egy jogvédő szervezetnél dolgozótól hallottam) a motoros balesetek kevesebb, mint 10%-a történik a motoros hibájábó"
Ez nem igaz. Én nem hallottam, hanem kiszámoltam a KSH weboldalán található adatokból. Figyelembe véve a forgalomban lévő motorok és autók számát valamint a személyi sérüléses baleseteket az okozó szerint, egy motoros háromszor nagyobb valószínűséggel okoz balesetet, mint egy autós. És ebben nincs benne, hogy a motorokat csak jó időben használják, az autókat meg télen-nyáron.
"a KRESZ-t a motorosok döntő többsége megintcsak kategóriákkal jobban tudja, mint a "csak" autós társai."
És miért nem tartják be? Nyáron naponta több 10 motorossal találkozom, a sebességkorlátozás mindegyiknek csak dísz. És ne jöjjön senki azzal, hogy sportmotorral nem lehet lassan menni, mert lehet. Az én autómnak is 240 a végsebessége, mégis be bírom tartani a sebességhatárokat.
-
frame>24
addikt
Nincs ezzel semmi gond, vártam is, hogy valaki jelentkezik már a "mocis" társaságból.
Nekem is vannak sportmotoros barátaim, sőt, tesóm is motorozott, vittek is erősebb példányokon, stb. megértem az érzés erejét, a növekvő fordulatszám muzsikáját.
Az hsz napján nyilván azon a "szűk réteg" (remélem tényleg oly kevesen vannak) képviselőitől lettem ideges, akik úgy cikáznak kanyarokon át a saját sávomban is szemből, hogy a figyelmemnek és a reakcióidőmnek nem sok hatása van, ha el találják rontani az ívet!▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
Mr X
veterán
Basszus, felénk is van egy ilyen hodály. Iszonyatos, hogy mekkora. Félig a járdán szokott parkolni (megjegyzem szabálytalanul), és még úgyis elvesz a sávból egy jó darabot.
Nem tudom, van-e Budapesten olyan parkolóhely, ahol gond nélkül meg tud állni mondjuk délelőtt 11 órakor...
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Motort csak kiskorúként vezettem, jogsi nélkül...autót meg bő harminc év óta folyamatosan.
Elgondolkoztatás céljából írom: az autósok (köztük én is) hajlamosabbak nem észrevenni egy védett úton közlekedő motorost, biciklis. Kisebb felület, ami általában jobban beleolvad a környezetébe.
Autósoknak: miután meggyőződött arról, hogy nem jön keresztben autó, kamion, stb, tessék még tovább keresni, nincs biciklis, motoros ?
Motorosoknak: Legyen annyira feltűnő, amennyire csak lehet ! (Tompított fényszóró, sárga mellény.)mezis
-
Kevo
tag
Javíts ki, ha tévedek, de Te biztos nem motorozol...nem mintha ez baj lenne, de hozzászólásod alapján így érzem.
Azért, mert tud motorozni (ami itt annyit jelent, hogy nem taknyol el vele egy sima fékezés közben - na ennél azért egy "picit" többról szól ám a dolog
egyáltalán nem biztos, hogy autót is rendesen tud vezetni - nézd, ha valaki egy két kerekű járművet biztonságosan tud irányítani nagy sebességgel, akkor egy négy kerekűvel nyilván könnyedén elboldogul.
Ugyanez vonatkozik a KRESZ ismeretre is. Miért ismerné jobban - mi a gyakoribb: pl. a motoros nem adja meg az elsőbbséget és "elsodorja" az autót, vagy fordítva?
sok esetben az autós menti meg a motorost a balesettől, ami miatta következett volna be - hát, nem tartom kizártnak, hogy ilyen előfordulhat, de csodákat nem várok. Az autósok 99%-a észre sem veszi a motorosokat.
de tény, hogy a sportmotorosok jelentős része nem tud-nem akar normálisan közlekedni - ez cseppet sem tény, ez sztereotípia, pár idióta miatt nem szabad megítélni az egész motoros társadalmat -
Kevo
tag
válasz Khelben #16001 üzenetére
gy motoros háromszor nagyobb valószínűséggel okoz balesetet, mint egy autós - ez sajnos részint azért van, mert ha egy balesetben egy motoros is jelen van, akkor biztos ő a hibás, ez alap. Na, pont ezért alakult emg az általam említet jogvédő szervezet, aki az ilyen esetekben megdöbbentő aránnyal billenti át a mérleget a motorosok javára és kűzd a hibás sztereotípiák ellen.
És miért nem tartják be? - jogos, a sebesség nagy úr és az embernek könnyen meglódul a keze és igen, lehet lassan menni, de Tedd a szívedre a kezed: Te mindig betartod a 90km/h-t? Miért van olyan, autód, ami 240km/h-val megy? Ne mond, hogy csak azért, mert nagy, kényelmes, stb. Ha egy autóból van 1.5-ös és 2.0-es is, akkor nem hiszem, hogy valaki azért veszi a 2.0at, hogy 90km/h-ig húzzon, mint a rettenet, aztán tempomat Gyanúsan nem, őket mégsem bélyegzik meg. Ennyi erővel Mercedes, BMW, Audi, stb tulajokat is élből le lehetne idiótázni, akárcsak a motorosokat, mégsem teszi senki. Ez miért van így?
-
Mr X
veterán
Valóban nem motorozom. Valahogy engem nem vonzott soha. Nem jött át a feeling.
Nagyon sok motoros van, aki azt hiszi, hogy tudja kezelni a gépet, aztán az első váratlan eseménynél derül ki, hogy túlértékelte a képességeit.
Az, hogy valaki kezelni tud egy motort, egyáltalán nem hozza magával azt, hogy autót is ugyanilyen biztonságosan irányít. Egy szélsőséges példa: letette a jogsit 10 éve, vezetett 300km-t, aztán 5 éve letette a nagymotor jogsit, és végigmotorozta az öszes szezont. Én nem fogadnék rá, hogy ura az autójának.
Persze, hogy gyakrabban sodor el autós motorost, mint fordítva, már csak a súlyarányok miatt is. A motoros által "elsodort" autó esetek következményei csak letört tükrök, megkarcolt ajtók, ami ugye nem hír az újságoknak.
Az, hogy az autós nem veszi észre a motorost, nem elhanyagolható százalékban a motorosnak is köszönhető. Iszonyatos, milyen helyekről tudnak felbukkanni például városban a robogósok.
Nem ítélem meg az összes motorost, de annyira azért nem elhanyagolható a renitensek aránya.
-
Kevo
tag
válasz frame>24 #16002 üzenetére
Az hsz napján nyilván azon a "szűk réteg" (remélem tényleg oly kevesen vannak) képviselőitől lettem ideges, akik úgy cikáznak kanyarokon át a saját sávomban is szemből, hogy a figyelmemnek és a reakcióidőmnek nem sok hatása van, ha el találják rontani az ívet - az ilyeneket mi, normális motorosok is utáljuk, ad 1: mert mindenkire veszélyesek, ad 2: mert mindíg az ilyen negatív példa alapján ítélik mem a motoros társadalmat.
Lehet kanyarvadászkodni, de amondó vagyok, lehet azt a saját sávban, ésszel is csináli, csak ahhoz tudni kell motorozni és itt kezdődik a probléma: megveszik kezdésnek az 1000-es sportmotort, rutin nulla, ész szintén és ez veszélyes páros. Amikor olyan motorost látok, aki komoly sportgéppel rövidnadrágban és tangapapucsban motorozik legszívesebben ott helyben lerángatnám a motorjáról és felpofoznám. Az a baj, hogy a motorozás sokak számára nem életstílus, hanem menőzés. Aki pusztán kivagyiságból vesz motort, az nem is igazi motoros és elhihetitek, 99%-ban ők azok az őrültek, akik miatt ilyen negatív kép alakult ki a motorosokról és azért tűnik úgy, mint ha csak ilyenek lennének az utakon, mert a többi, normális motoros közlekedik és ez nem kirívó az autósok számára sem.Mr X: miért is? Kérdezd meg a motorosokat, hogy melyik autósoktól tartanak a legjobban, soroljanak pár márkát és mondjanak néhány jellemzést: ezek a típusok tuti benne lesznek, ők többnyire a versenyzők, akik idegbajt kapnak, ha leelőzik őket (tapsztalat, mentem már pár ezer km-t), néhány másik rettegett "egyed": tuning golfosok, régi autó 100 matricával okos felirattal, stb. Lehetne sorolni. Szóval, miért nem lehet őket is beskatujázni? Többségük sajnos azt kell mondjam rászolgált
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Nagyon sok motoros van, aki azt hiszi, hogy tudja kezelni a gépet, aztán az első váratlan eseménynél derül ki, hogy túlértékelte a képességeit. - sajnos ez így van. Én anno a jogsi megszerzése után kismilliószor mentem el gyakorolni, manőverezgetni elhagyott utakra, tesztelni a fékhatást, hogy veszélyhelyzetben megfelelően tudja reagálni.
Egy szélsőséges példa - elég szélsőséges Aki motorozik, ált rendszeresen autózik is, de persze lehetnek kivételek
Iszonyatos, milyen helyekről tudnak felbukkanni például városban a robogósok. - na ebben teljes mértékben egyetértünk, a frász tör ki néha, mikor a semmiből kirobban egy robogós.
Az, hogy az autós nem veszi észre a motorost, nem elhanyagolható százalékban a motorosnak is köszönhető - a robogó más téma, én leginkább arra próbáltam rávilágítani, hogy ha kicsit jobban figyelnének az autósok akkor nem lenne annyi baleset. Tudod, ami egy autós részéről kis figyelmetlenség és egy karcolás, az a másik fél számára lehet hogy a vég...ebbe nem gondolnak bele az autósok Nem tudom kultiválni, mikor az autósok "brahiból" rám rántják a kormányt, kijönnek elém előzéskor, nem adják meg az elsőbbséget, leduálnak a városban, ha betartom (mert szigorúan betartom) az 50km/h-t, ha direkt besatúznak, mikor előzéskor kicsit közelebb húzodok a szélárnyék miatt és még sorolhatnám. Ezek sajnos nem kirívó esetek, nap, mint nap előfordulnak velem, csaknem minden motorozás alkalmával...de erről sajnos nem ír a média, ez nem hír. Alapvetően nincs közlekedési kultúra hazánkbban, kár szépíteni.
u.i.: újfent hangsúlyoznám, hogy nem kötekedni jöttem a topicba, egész véletlenül néztem be és megakadt a szemem egy hsz-en. Remélem, hogy kultúrát beszélgetést hozhatunk ki a témából, érveket-ellenérveket felsorakozva, pro-kontra
Remélem, hogy egyre több autóst látok majd, akinek ilyen matrica lesz felragasztva a hátsó szélvédőjére és aki mindezt komolyan is gondolja: [link][ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Ne haragudj, ha én értettelek félre, de én úgy olvastam a hsz-ed, hogy a BMW-seket, Audisokat nem fikázza senki. Erre írtam azt, amit.
#16014: Nem vitatom, hogy nem mindegyik motoros állatkodik. Sőt, sokkal több idióta autóssal találkozom. De ez az arányok miatt van. Mindenesetre, én kiemelten figyelek a motorosokra, kerékpárosokra, már csak a saját önző érdekemben is. Ami egy autó-autó koccnál egy nyakrándulás, az motorosnál könnyen lehet halál. Én pedig nem akarok sem a saját, sem más hibája miatt börtönbe kerülni.
Minden tiszteletem azoké a motorosoké, akik az alattuk morgó erőgép ellenére is kulturáltan képesek közlekedni.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Versus82 #15993 üzenetére
Fura hozzáállás... pesten érdekes módon 1+1 sávos felüljárón is elfértünk úgy, hogy dugóban is el tudott menni a mentőautó középen... és ez egy felüljáró volt ahol mindkét oldalon szalagkorlát tehát itt nincs hova húzódni... ez csak egyszerűen hülye...
Mint azok is akik dudálnak, villognak, elakadásjelzőznek amikor hallom, hogy jön egy mentő és, hogy elengedjem hiába zöld a lámpa megállok vagy amikor 2+2 sávos úton a belsőben vagyok és jön mögöttem a mentő, indexelek már korábban, hogy kisorolnék... persze sokan ilyenkor aranyos módon még ha majdnem lenne annyi hely is ahova elférnék inkább gázt adnak és azért is megakadályozzák mert hát elvégre csak ne álljak már be elé... majd ha egyszer ezekért is megy a mentő másképpen fogják látni a dolgot... én is indultam már saját autóval és érkeztem végül mentővel kórházba... nem jó dolog...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Kevo
tag
Úgy értettem, hogy mivel motoros merkekben nem nagyon szeretjük a fent említett autómárkák tulajdonosait az említett okok miatt, mégsem mondjuk, hogy mindegyik idióta...ezt szerettem volna kifejezni, de a lényeg, hogy megértettük egymást.
#16014:: amit erre írtál, arról annyit, hogy bár mindenki így gondolkodna
-
Khelben
nagyúr
Tedd a szívedre a kezed: Te mindig betartod a 90km/h-t? Miért van olyan, autód, ami 240km/h-val megy?
Lehet, hogy néha megyek 90es megengedett mellett 110zel. De ez nem ugyanaz, mint ha 250nel mennék, ahogy a motorosok mennek.
És tényleg azért van ilyen autóm, mert nagy és kényelmes, akár hiszed, akár nem, autópályákon se megyek 140nél gyorsabban. -
Snoop-y
veterán
Én a lehetőségekhez képest figyelek rájuk lévén én magam is motoroztam.
Ha sorban állok elengedem nem húzom rájuk a kormányt. Apró figyelmességek és általában meg is szokták köszönni. Valamint imádok velük játszadozni is. Persze sok esélyem nincs de ha már kicsit kanyargós az út akkor nem maradok le
Egy dolgot utálok viszont. Ha lámpánál első vagyok és beáll elém egy motoros aztán zöldre vált a lámpa és nem megy csak tötymörög. Ha elém mászik akkor minimum induljon el rendesen. Finom gázfröccsel szoktam őket biztatni. Általában veszik a lapot ( gondolom tetszik nekik a kocsi hangja )New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Kevo
tag
válasz Khelben #16019 üzenetére
Választ lásd (#16014)-es hsz-ben, idézem: Én anno a jogsi megszerzése után kismilliószor mentem el gyakorolni, manőverezgetni elhagyott utakra, tesztelni a fékhatást, hogy veszélyhelyzetben megfelelően tudjak reagálni - ergo igen, tisztában vagyok vele és ha már itt tartunk, fékhatás erősebb a motorokon (kivéve spec. sportautókon), de a fékút nem feltétlenül, ez helyzet függő, hisz azért 4 kerék jobban tapad, mint kettő, de optimális útviszonyok esetén a motorral lényegesen rövidebb a fékút és ezt be is kell kalkuláni egy motorosnak, ha megy mögötte valaki. Amúgy megkérdezhetem, miért kérdezted?
u.i.: ha tényleg csak ezért van nagy és erős autód, amit írtál, akkor elismerésem, kevesen vannak, akiket nem részegít meg a sebesség.
dokar: burkolt célzás, hogy inkább oda írogassak? (Amennyiben nem erre kívántál utalni, úgy elnézésedet kérem) Ha igen, akkor nem értelek, mivel érzésem szerint mindvégig kultúrált hangnemben nyilvánítottam véleményt és álltam a motorosok védelmére, másrészt tudtommal nincs kikötve, hogy ez kizárólag autós részleg, de javíts ki, ha tévednék. Amúgy szoktam oda is írogatni, jó a társaság és ha betoppanna egy autós, hogy fúj motorosok, akkor nem küldenénk el...én legalábbis biztos nem.
Snoop-y: Valamint imádok velük játszadozni is - nem tudom, mit értesz ez alatt, de mi nemigen szeretjük az autósok "játszadozását"...abból szoktak lenni a balesetek
Ha elém mászik akkor minimum induljon el rendesen - jogos.
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Átsiklottam a hsz-ed felett, ne haragudj, pedig nagyon jól látod a dolgokat
az autósok (köztük én is) hajlamosabbak nem észrevenni egy védett úton közlekedő motorost, biciklis. Kisebb felület, ami általában jobban beleolvad a környezetébe.
Autósoknak: miután meggyőződött arról, hogy nem jön keresztben autó, kamion, stb, tessék még tovább keresni, nincs biciklis, motoros ? - bár minden autós így vélekedne -
Khelben
nagyúr
optimális útviszonyok esetén a motorral lényegesen rövidebb a fékút és ezt be is kell kalkuláni egy motorosnak, ha megy mögötte valaki. Amúgy megkérdezhetem, miért kérdezted?
Pont ezért, mert te sem tudod. A sportmotorok tudnak profi motorossal, profi fékezéssel 36-38 métert 100-ról. Ugyanennyit tud bármelyik alsóközepes autó (golf, focus, stb) gyakorlatlan sofőrrel, hisz csak a pedált kell taposni. Jóval nehezebb motorral ugyanazt a fékutat kihozni, mint autóval. A legtöbb motoros mégis meg van róla győződve, hogy motorral lényegesen hamarabb meg lehet állni, mint autóval. Csak tudnám, miért.
-
Kevo
tag
válasz Khelben #16024 üzenetére
hisz csak a pedált kell taposni - igen és ha nincs jónéhány "hárombetűs" kütyü az autódban, akkor már el is szálltál Ez kissé sarkallatos kijelentés véleményem szerint.
Nézd, én abból idnulok ki, hogy mikor tavaly ment előttem egy Audi R8 és hirtelen a fékbe taposott, mert a rendőrök egy kanyar után igazoltattak valakit az út szélén mindenféle jelzés nélkül én érdekes módon meg tudtam állni mögötte ugyanazon tempónál (nem volt könnyű, elismerem, pedig megvolt a korrekt követési távolság), pedig annak nagyon nem dobfékei vannak. Egy középkategóriás autóval simán belecsattantam volna az adott tempónál, ebben biztos vagyok. Nézd, lehet az a baj, hogy nekem Swift-em van és azon nincs olyan profi fék, mint gondolom pl. a Te autódon, de az általam vezetett autókhoz képest egy sportmotor féke ég és föld. Én is kérdeeznék egyet: ültél már motoros mögött, ha nagy tempóról egy isteneset kell fékeznie? Ha autóban teszed mindenzt érzed, hogy erősen vinne tovább a lendület...motoron nem egyszer úgy érzed, hogy kiszakad a tüdőd. Nem hinném, hogy egy olyan autó, amelyiken elől van 2 tárcsa-, hátul 2 dobfék (ez a leginkább jellemző az általad említett kategóriára) jobb fékhatással bírna, mint egy motor tized akkor tömeggel és és két tárcsafékkel, ami elől legalább akkora, mint némely autóé, ráadásul dupla, de nem kizárt, hogy tévedek, elismerem, nincsenek megcáfolhatatlan adataim egyik állítás igazának védelmében sem.
Ergo elhiszem, hogy igazad van, és motoron nagyobb a fékút (mondom, az én járműveim esetén ez nagyon nem így van), akkor sem értem, hogy mi végre tetted fel a kérdést? Egy normális motoros tudatában van, hogy mit tud a motor, és adott sebességnél, adott útviszonyok között kb. mekkora fékútra számítson...legalábbis optimális esetben így kéne lennie.[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
Ajánlanám minden autós figyelmébe az alábbi linket:[link]
Khelben: 9-es pont, nem szentírás, de szerintem kb. ez lehet a helytálló tézis
-
P4czy
csendes tag
Nem erre a postodra írok, hanem arra amiben még írtad,h a motorosok 99% jobb sofőr mint csak az autósoké. Ezzel valamennyire egyetértek, de nem azért mert annyival jobban megtanulnád a tapadást motorozás közben, hanem inkább azért mert B kategóriás jogsit fűnek-fának adnak. Ugyanigy moped jogsit is, azért is van az, h náluk fokozottan kell figyelni. Egy mopedes jogsihoz még egyensúly-érzék sem igazán kell, hisz 8m-t kell megtenned 8 mp alatt egy egyenesben, meg pár szlalom, de mindegyik pofonegyszerű feladat. Sajnos autónál is így van, semmit nem kell felmutatnod, h jogsit kapj, kb az elég, h semmi nagy bakit ne csinálj. Nagymotorra meg általában már azok mennek akik szeretnek motorozni és ugye akik szeretnek valamit csinálni azok valamennyire általában értenek is hozzá (persze vannak kivételek), meg persze a feltételek is nehezebbek kicsit. Nem tökéletes példa erre, de szerintem kicsit hasonló, hogy ha elmész egy gokart-pályára és ott kapod ki a sofőröket vszínű jobbak lesznek mint az átlag.
-
Khelben
nagyúr
Azért kérdeztem, mert már több motoros is megbukott ezen a teszten, jöttek mindenféle "feleannyi, mint az autónak" megoldásokkal. Én nem teszteltem motor fékutat, megelégedtem a gyártók által megadott adatokkal. Pedig azokról ugye tudható, hogy ideális körülményeket vesznek figyelembe, nem a magyar utakat és a motor jóval érzékenyebb az úthibákra, mint az autó.
-
Kevo
tag
nkább azért mert B kategóriás jogsit fűnek-fának adnak
Nagymotorra meg általában már azok mennek akik szeretnek motorozni és ugye akik szeretnek valamit csinálni azok valamennyire általában értenek is hozzá (persze vannak kivételek) - egyetértek, én is hasonló eszemfuttatás alapján mondtam, hogy a motorosok között véleményem szerint több a jó sofőr. Én a magam részéről szigorítanám a jogosítvány feltételeit (kategóriától függetlenül), tudom, radikálisnak hangzik, de elsősroban pszichológiai vizsgálatnak vetnék alá minden jelentkezőt...állítom, a delikvensek fele kihullana rostán
Khelben: nem vitázni akarok, korrekt beszélgetőfélnek tűnsz és elismerem az érveid. Remélem megérted, hogy én a saját példámból és tapasztalatimból indultam ki és ez természetesen hibás is lehet, de hát ilyen az ember Azért szóltam csak hozzá a témához, hogy Ti, autósok talán kicsit más szemmel fogtok ránk, motorosokra tekinteni.
Képzelt el, milyen lehet a milyeünkben lenni. Egy motoros mottója ez kell, hogy legyen, ha élni akar: "Képzeld azt, hogy láthatatlan vagy és még vadásznak is rád és rendkívül defenzíven vezess" - autósként ilyet sosem érzel. motorosként sokszor olyan érzés fog el, mint ha autóban ülve mind a négy oldalról egy-egy nyergesvontató fona közre...remélem érted, mire is gondolok és miért próbálok kiálni olyan elszántan a motorosok védelmében.[ Szerkesztve ]
-
-
P4czy
csendes tag
Inkább az a gond, h Mo.-n mindenki az árakat nézi. Mennyi egy jogsi 100k, mennyi lenne ha mindenkinek kötelező vezetéstechnikai, stb. Sztem max 250k. Az autók nagy része 3 millió fölötti értékű és lehet, hogy 95% hitelből vett, de akkor se ezen sírjunk már. Igenis megérné azt a pluszpénzt, maximum nem lenne minden fiatalnak jogsija (és ezzel most részben magam ellen is bezsélek), de akkor is. Akinek nem telik rá annak ott a bkv, régen senkinek sem volt autója mégis túlélték valahogy. Az a gond, hogy nálunk mindenki a lehető legolcsóbban (ingyen) akar mindent, és senki nem hajlandó belátni, hogy nem biztos, hogy azzal járunk a legjobban..
-
Sipi16
senior tag
Svédországban kötelező. Most jeges pályára visznek ki nyáron pedig imitálják a jeget. Itt feltétel, hogy megfelelj a jeges úton is...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Kevo
tag
válasz Sipi16 #16038 üzenetére
Itt feltétel, hogy megfelelj a jeges úton is... - ott kellhet is, mert a viszonyok ezt megkövetelik, de a lényeg, hogy ők már felismerték, hogy a baleseteket megelőzni kell, nem pedig tétlenül szemléni és mutogatni. Lehet, hogy kicsit radikálisak az elgondolásaim a közlekedést illetően, de én pl. bevezetném az alkalmassági tesztvezetést 60 év felett a jogosítvány meghosszabbítása előtt, ideje lenne megreformálni a KRESZ-t is, kigyomláni a sok idejétmúlt szabályt, elősegíteni a motoros közlekedeést, mert szépen gyarapszik a motorosok száma, bicikliutakat építeni, rábírni a rendőröket, hogy segítség a közlekedőket, ne csak bírságoljanak (tisztelet a kivételnek). Ha ezeket elérnénk, én már ennyitől is boldogabb lennék
-
P4czy
csendes tag
Igaziból szerintem nagyon sok hiba van a magyar szabályokban, de egy részük a közlekedés-kúltúra színvonala miatt sem törölhető el. Megint szélsőséges példa, de közúton a 80 éves papa a trabijával ugyanúgy 90-l mehet mint egy f1-s versenyző egy komoly sportautóban. Persze egyikből sincsen sok, de ha mindenki fel tudná becsülni, hogy neki az adott útszakaszon mennyi épp a biztonságos ( a közlekedés többi résztvevőjét is figyelembe véve) akkor nem kéne a sok sebességkorlátozás, de azzal egyetértek, hogy ez lehetetlen. Szerintem ha a rendőrség bejelentené, hogy egy nap sehol nem mérnek akkor kb 2x annyi baleset lenne a sok wannabe-racer miatt, akik ész nélkül tépnek. De sajnos nem csak ők tépnek ész nélkül. Kb 2-3 hete mentem haza és egy haveromhoz mentem ki egy kis faluba. A házunk környékén iszonyúan csúszott az út , mentem kb 40-l és az autók sorra húztak el mellettem mert 60-70l mentek. 10 km-rel odébb már csak nedves volt az út, tapadt jól meg minden, ott meg én értem utol mindenkit mert ott is 60-70l mentek. Abszolút nem tudták felbecsülni, hogy hol mennyire csúszik. Lehet, hogy én vagyok a hülye meg a tapasztalatlan, de sajnos erre sokkal kevesebb esélyt adok mint a másik felére (elég sokat vezettem ausztriai havas hegyekben...) akkor viszont az összkép nagyon elkeserítő , mert az autósok tényleg csak egy kis része tudja, hogy hóban mégis hogyan kéne menni, de sajnos ez száraz körülmények közt is igaz, csak ott nem jön ki annyira, mert ott mindenkinek tapad elég jól. (persze vannak virsligumis kivételek)
-
Kevo
tag
Igen, az a baj, hogy a sok alkalmatlan vezető miatt kell sok esetben a végletekik szigorítani és butítani a szabályokat, különben apokalipszis lenne. Két éve mentünk Horvátországba nyaralni, autópálya. stabil 140 körül, hogy ne toljanak le. a sok idióta tép el mellettünk minimum 160-al, mert a gázt mindenki tudja ugye nyomni. Az egyik alagútból kiérve rettenetes felhőszakadásba szaladtunk bele, de így is tudtam tartani egy átlag 100-as tempót biztonságosan és a legjobb, hogy sorra visszaelőztem azokat a "versenyzőket", akik nemrég haladtak el mellettem...tanulság: száraz úton merik nyomni neki, mint az idióta, de amint kevésbé ideálisak a feltételek beáll a majré és 60-al tötyögtek, jelzem autópályán...A kedvecem még az, ha motorral megyek a városban (szigorúan betartom a megengedett sebességet) nem egy autós ledudál, villogtat, stb. Számtalanszor előfordult már, hogy a városból kivezető kb. 2 km-es szakaszon végig a s*ggemben volt az autós, dudált, villlogtatott, stb. Mikor elhagytuk a lakott terület táblát gondolta, hogy akkor gyorsan be is előz...na itt eldurrant az agyam, húztam egy finom gázt és rendesen állva hagytam. Nem értem, hogy egyes autósok miért akarnak veresenyezni motorosokkal A legjobb, hogy általában nem azok kezdenek jampizni, akiknek komoly erőgép van a fenekük alatt (azok félreindexelnek és jelzik, hogy menjek csak), hanem akik sima széra autóval cruisolnak...érthetetlen.
-
Sipi16
senior tag
Ja még egy érdekes dolog. Ha itt megszerzed a jogosítványt és az nem hivatásos akkor életed végiég vezethetsz vele. Semmi orvosi vizsgálat utána... Vannak öregek akik 10 percig parkolnak...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Snoop-y
veterán
Mert fogalmuk nincs róla, hogy egy 600-as sportgép is kb 3-4mp alatt 100-on van és felette sem fogy el túl hamar. Ha siet egy speed gép mögöttem alap, hogy elengedem versenyezni nagyon nem lehet vele. Legalábbis egyenes szakaszon biztos nem. Az én autómban pályára való futómű van szóval szeretem a kanyargós utakat ahol fékezni és gyorsítgatni kell. Várom már nagyon a jó időt.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
Snoop-y
veterán
válasz Versus82 #16045 üzenetére
Hát az én tapasztalatom az az, hogy egyenesben húzzák neki mint a barom aztán tisztelet a kivételnek de az átlag motorosnál kanyargós úton sok esetben elfogy a tudomány. Ne hidd azt, hogy mindenkiben egy Talmácsi veszett el. Lehet sok motoros ezt képzeli magáról de nagyon nem így van. Én is egy átlagos vezető vagyok egy sportautóban mégsem hiszem magam sumájernek
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Integra
titán
válasz Versus82 #16045 üzenetére
esélyed sincsen ellenük
egyébként meg ordas nagy butaság egy motorost szivatni. ha ő valamilyen oknál esik, lehet, hogy nem kel fel. hagyni kell elmenni.
ha motorossal akarsz kekeckedni, ülj motorra és egyenlőek az esélyek, arra is, hogy te nyald fel az aszfaltot. máris nem fogsz velük annyira feszkózni, meglátod...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
t1
addikt
Ez se normális : [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- No Rest for the Wicked
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Proxmox VE
- További aktív témák...
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Pro 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- -50% Lenovo ThinkPad T14 Gen 3: i5 1250P (12mag/16szál!!!),16GB,512GB,TOUCH,Win 11Pro,gari 2025.9.2.
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512gb, Titánszürke, 1 hetes, csak kipróbált, 3 év garanciával, eladó!
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11