- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Autós kamerák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mini-ITX
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- A Fractal Design fával díszített toronyházának testvére született
- Gaming notebook topik
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
raver
aktív tag
válasz Khelben #25800 üzenetére
Lakott területen mindig figyelek a sebességhatárokra, de néha én is túllépem őket (Pl forgalom ritmusa). És ha túllépem büntessenek is. De azért pár km/h-ért 30 ezer? Egyáltalán nincs arányban a bünti a fizetésekkel. Amúgy a sebességmérést is gusztustalanul csinálják. Ezért háborog a nép...
-
AMD Power
titán
Villámcsapást élt túl egy Peugeot
Elég durva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
fullextra
tag
van valakinek tapasztalata itthon jobbkormányos autóval? nagyon szopás?
vagy ha hozzászoksz akkor simán élhető?! -
mezis
nagyúr
válasz fullextra #25810 üzenetére
Én még azt is utálom, amikor lakókörzeti, útszéli parkolóba forgalommal szembe parkol be családom. Főként a miatt, mert kiálláskor nehezen lehet kilátni a szemből érkező autókra.
Országúti előzésnél meg még megbízható "anyóssal" is igen kockázatos, nehezen kivédhető egy szemből érkező felezővonal lovag.
Én be sem engedném a forgalomba. Használjon bérelt autót a szigetlakó (vagy ausztrál bennszülött).
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Visszatérve a keresztben kerékpározókra, a veszély nem az, hogy nem tolja, hiszen gyorsabban átér, mint tolva, kevesebb időt tölt a zebrán stb....
A veszélyes az, hogy általában a járdán haladó kerékpáros hirtelen lefordul a gyalogátkelőhelyre, nem áll meg, nem néz körül, amit a KRESZ a gyalogosnak is előír....vagy pláne keresztező útról érkezik nagy sebességgel...
Ha a rendőrök előtt erre hivatkozol, sokkal többre mész, mintha felelősségre vonod őket....
Ha a zebra előtt álló, szemlátomást átkelni akaró kerékpárost látsz, nyilván megállsz , hogy a jogos elsőbbséget megadd...
Maga az a tény ugyanis, hogy a járdán közlekednek gyalogosok és az úttesten van gyalogátkelőhely, nem kötelezi az autóst arra, hogy minden zebra előtt megálljon....
Ha ellenben van zebra és ki is van táblázva, kötelességed olyan óvatosan megközelíteni az átkelőt, hogy bármikor meg tudj állni, ha kell. Ha ezt nem teszed, akkor is szabályt sértesz, ha a járdán nincs gyalogos.....
Nem mentesít a szabály alól az, ha az úton keresztbe kerékpárral hajtanak át, ha előtte megálltak a zebra előtt....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nemcso
senior tag
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #25817 üzenetére
"Ha ellenben van zebra és ki is van táblázva, kötelességed olyan óvatosan megközelíteni az átkelőt, hogy bármikor meg tudj állni, ha kell. Ha ezt nem teszed, akkor is szabályt sértesz, ha a járdán nincs gyalogos.....
Nem mentesít a szabály alól az, ha az úton keresztbe kerékpárral hajtanak át, ha előtte megálltak a zebra előtt..."-Én úgy tudom, hogy a zebrát úgy kell megközelíteni (olyan sebességgel), hogy eleged tudj tenni az elsőbbségadási kötelezettségednek. De mivel a kerékpárosnak itt nincs elsőbbsége, ezért neki nem kell elsőbbséget adnod . (Nyilván elütni nem fogod)
BANZAII
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kerékpárosra nem kell számítanod, erre hivatkozhatsz, ellenben ha észleled, akkor is meg kell adnod az elsőbbséget neki, ha nem járna, mert ilyenkor a veszély elhárítására vonatkozó KRESZ szabályok lépnek életbe...
Alapesetben ha láthatóan át akar kelni és a biciklin ül letett lábbal, elsőbbsége van, mert nem tudhatod, hogy nem-e tolni fogja a kerékpárt az átkelése alatt...
Ha ellenben érkezik és nem áll meg, nem néz körül, a gyalogosnak is kérdőjeles az elsőbbsége, mert nem észlelhetik az autósok, hogy át akar kelni...
Ad abszurdum a keresztbe futó gyalogos például érkezhet úgy, hogy egyszerűen nem tudsz neki elsőbbséget adni, mert már az úttesten van mire észlelhetted....
Az úttestet nem a kijelölt helyen keresztező gyalogosnak sincs elsőbbsége, de azt sem ütjük el... legalábbis szándékosan és általában
A legtöbb balesetnél az utólagos rekonstrukció csak hozzávetőlegesen tudja felidézni a tényleges történéseket. A vitaindító esetnél pedig még baleset sem volt, tehát rekonstrukció sem lesz...
Hivatkozni ellenben arra érdemes, hogy keresztbe érkezett a kerékpáros és nem állt meg a zebra előtt, míg az autóval közlekedő kellő óvatossággal és megfelelő sebességgel közelítette meg a gyalogátkelőhelyet, erre van két tanúja, ha jól értettem..... Ennek az ellenkezőjét kellene bizonyítaniuk a feljelentő rendőröknek, míg az előbbi esetben, rá hárulna a kerékpáros megkeresése stb.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ha jól olvasom, akkor a megelőző 60km/h-s tábla a vasúti átjáró előtt még hatályos volt. A vasúti átjáró nem útkereszteződés, nem oldja a táblát, vagy rosszul tudom?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brownus
veterán
autópályán egy személyautó (3,5tonna alatti gépjármű) ha utánfutóval közlekedik mi a maximálisan megengedett sebesség a számára?? én úgy tudom, hogy 90km/h
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
-
brownus
veterán
válasz deicide #25823 üzenetére
köszi,
nem tudom mit lehetne kezdeni azzal a sok román vendég munkással akik többnyire az osztrák és olasz rendszámtáblás rozzant régi szarjaikkal száguldoznak nálunk a négyesre forgalmasabb időszakban már nem is merek rá menni, az autópályán (m3) még nem olyan vészes, ott jobb az arány. idegesítő, hogy ennyire nem veszik figyelembe a szabályokat, én meg nem egy elszabadult utánfutó miatt szeretnék meghalni...
igaz látni nem egy magyar sofőrt is utánfutóval ~130km/h környékén vezetni.(ez gondolom az ország nyugati felében is tapasztalható)
-
proof88
addikt
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz brownus #25825 üzenetére
Kamionnal és busszal sem a 100/110 a megengedett tudtommal országúton és a négyes csak az....
Mégis a kilencvenöt nem elég ahhoz a legtöbbször, hogy ne toljanak rajta a legtöbbször román rendszámú kamionok és kisbuszok, az utóbbiak gyakran utánfutóval is...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brownus
veterán
válasz proof88 #25826 üzenetére
ooo, láttam már hasonlót, szerencsére baleset nem történt de amikor észrevettem, hogy kileng az utánfutó, amin ráadásul egy mikrobusz volt (az a nagyon pici, suzuki vagy matsuti?) akkor tapostam a fékbe, hogy ha gond lesz ne találjon el...
(#25827) philoxenia, ne is mondd. utálom őket
[ Szerkesztve ]
-
#64791808
törölt tag
válasz philoxenia #25827 üzenetére
Az érdekes, tekintve, hogy a kamionok gyári limitje 89 km/h
-
MaciG
addikt
BANZAII
-
AMD Power
titán
Az emberek miért nem tudják használni az indexet? Főleg autópályán 140-nél?
MaciG: Primitívek.
Én is úgy gondoltam. Bár mondjuk nem viccből találták ki az indexet.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
raver
aktív tag
válasz saguaro #25837 üzenetére
"gyorsan közeledik": 61 főútvonal kb 8-10km egyenes, sík jól belátható szakasz.
Szokásom a tükröket gyakran nézegetni... Ennek ellenére, egy fekete nem tudom mi a tükörbe pillantás után úgy ment el mellettem, hogy majdnem odasz*rtam. Igaz ha hátulról jól láttam az összes fényt kibocsátó szerkezete épp hibás volt. De a lényeg hogy ha pl egy robogóst előzök, akkor valószínűleg az ütközés ereje lebontotta volna a sziklás hegységet....1. Sose legyél benne biztos, hogy a tükörből látsz mindent, ill fel vagy készülve egy a te sebességednél 2x gyorsabban mozgó kivilágítatlan járműre.
2 ha legalább az indexet időben kiteszi, lehet hogy a villogás feltűnik.Persze tudom, én hogy az ilyen esetek ritkák, de szvsz elég egyszer meghalni.
-
MaciG
addikt
Ha senki nincs a közelben, mert mondjuk este van, vagy csak szimplán azért nincs senki ,mert kevesen lakják a környéket, akkor valóban felesleges indexelni (Persze attól még megbüntethet a rendőr ha épp arra jár és látja), bár a legtöbb sofőrnél ez már rutinszerűen megy és nem azt nézi, hogy nah most akkor itt nincs senki ezért nem indexelek
BANZAII
-
-
SpeedR
őstag
A mindig indexelésnek éppen az a lényege, hogy reflex szerűvé váljon a dolog. Igazából nem is értem, hogy egyeseknek miért okoz gondot a használata akkor is, ha nincs senki a közelben. Túl nagy agykapacitást foglal le, vagy nincs elég erő az ujjban a lenyomáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz SpeedR #25842 üzenetére
Ezt soha nem értettem. Inkább körül néz, hogy van e valaki a környéken, marha értelmes. Szerintem egyszerűbb a kart lenyomni vagy feltolni.
Azokat sem értem, akik képtelenek megjegyezni, hogy körforgalomban hogyan is kellene indexelni és össze-vissza csinálnak mindent. Befele indexel, kifele nem vagy, amíg bent van, addig indexel balra.
-
#64791808
törölt tag
válasz saguaro #25837 üzenetére
Na pont ezt a differenciálást nem értettem soha. A szabály mindig, minden körülmények között kötelezővé teszi az irányjelzést. Eltekintve attól, hogy nem biztos, hogy a szükségességét jól ítéled meg, miben egyszerűbb még egy információt igénylő, eldöntendő elágazást a mechanizmusba vinni, ahelyett, hogy mindig indexelsz?
-
tbs
addikt
-
AMD Power
titán
-
brownus
veterán
csak egyszer felejts el indexelni mert te úgy ítéled meg, hogy felesleges aztán megtörténik a baj...
az a szomorú, hogy kurva sokan hiszik azt, hogy felülírhatják a kresz szabályait, mert ők mások/jobbak/gyorsabbak/stb...
az ilyen kis faszok (akinek nem inge...) miatt nem egy balesetben voltam már fő és mellékszereplő
-
Motion_Blur
félisten
Egyedül a sárga lámpás büntetéssel nem értek egyet, én megállnék de mögöttem valszeg szarnának bele és csatt lenne a vége..
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kickass
őstag
válasz Motion_Blur #25849 üzenetére
azert ez igy kicsit maskepp hangzik mint a beharangozok, h a rendor hatarozat nelkul 300ezerre megbuntethet szinte barmilyen sebessegtullepesre/piroslampara/stb.