- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
veterán
Nyilván több mindenre is jó a rendszer (ahogy az összes többi is). Ugyanakkor a crop faktor, a kisebb méret és a sok szigetelt cucc (még ilyen makróvaku is van) egyértelműen alkalmassá teszi a rendszert a természet és természetjáró fotósoknak. A csini vázak és kis fixek miatt valóban streetre is jó, de erre ugyanilyen jó a Fuji is, itt nem látok valódi előnyt. Ami még kifejezett terepe lehet a rendszernek, az az utazás a viszonylag kis méret és formaterv okán, valamint a rendezvény, mivel ott a kisebb cucc kevésbé kelt feltűnést, és kevésbé frusztrálja a látogatókat/résztvevőket.
forceberg: 640-800-ig jól kezelhető az ISO (pláne a megfelelő utómunkával), afölött viszont valóban lehetnek bajok.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Az első váz, ami saját kiadás (bár vélhetően ezt is csak végfejlesztették, amúgy lényegében az Olytól jött) az erősen hagyjuk kategória szerintem. Remélem ennél azért jobban odateszik majd magukat..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Itt van pár kép a csoda wow kameráról..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99178 üzenetére
Ezt minden valamire való cég csinálja, úgy hívják, hogy hájp keltés. Ha jól csinálják,és jó a termék is, akkor elvben növelni tudja a birtoklási vágyat és a márkahűséget is. Gyakorlatilag meglátásom szerint a JIP-nek ezzel most azért óvatosnak kellene lennie, nem most van itt az ideje az ilyen trükköknek, pláne, hogy az idénre tervezett bejelentésekről is hallgatnak és lényegében már november van.
Ahogy sejteni lehetett egy M1 variáns. Expó gomb alapján X, de lehet változik a formaterv és mégsem.
A paraméterekre én is kíváncsi leszek a WOW jelző miatt. A piac az utóbbi pár évben nagyon elment az m43 mellett. Van már másnak is jó képstabja, még kis vázban is (akár FF szenzorral), gyors sorozata, forgatható kijelzője, jobb fókusza, , kicsi optikái, stb. Ráadásul megjelentek olyan új szolgáltatásokkal, mint a blacklit nélküli kereső, szemérzékelős af, programozható gombok/tárcsák az objektíveken, témafelismerő af, 6-8k video, rétegzett szenzor, stb.
Az biztos, hogy ha ezt a WOW jelzőt komolyan gondolják, akkor rendesen fel kell kötni a getyeszt. Ha pedig sikerül nekik, akkor egy olyan gép jön, amit el sem hiszünk majd. Mindenesetre én drukkolok, bár attól tartok, hogy az ára miatt csak sokára, vagy soha nem lesz ilyen WOW kamerám.yle_greg: ilyen "monolit" vázakat a Pana tolja/tolta, az Olynak ez soha nem volt erőssége, így tőlük max egy pen-f mk2-őt várhatsz, ami nagyjából témába vág.
Az ilyen telefon fgép hibrideket felejtsd el szerintem, eddig mindenki befürdött velük, és nem látok rá esélyt, hogy ez a közeli jövőben változzon. Az Olynak még az Air sem jött be, pedig abban volt potenciál és rajongótábora is.jaanoo89: "úgy tudom, hogy az E-M1 széria jól fogyott."- kérdés hogyan definiáljuk a jól fogyott jelzőt.
Amennyire emlékszem, japánban a kis penek és az M10 volt mindig az eladások csúcsán. Olyannyira, hogy az összes gyártó 10-es listájában is mindig bent voltak, ellenben a Pana cuccaival. Ettől függetlenül biztosan jól fogytak az egyesek is. A flickr pedig lehet nem mérvadó, mert oda csak az tölt fel, aki minimum hobbifotós. A más platformon publikálók és a kocafotósok eleve kiesnek.[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz nozs23 #99195 üzenetére
Ezek miatt is kíváncsi leszek, hogy a JIP szerint hogyan is kell ma kinéznie egy WOW kamerának..
20mm1.4 spec (méretre kb. mint egy 12-45 "összecsukva"):
- Lens Construction: 11 elements in 10 groups (1 Super ED lens, 3 ED lenses, 2 Super HR lenses, 2 Aspherical lenses
- Closest Focusing Distance: 0.25m
- Maximum Image Magnification: 0.11x
- Number of Blades: 9 (Circular aperture diaphragm)
- Filter Size: 58mm
- Dimensions: 63.4 x 61.7mm
- Weight: 247g (without Lens Cap, Lens Rear Cap and Lens Hood)Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz jaanoo89 #99203 üzenetére
"ez a maximum méret" - ezzel egyetértek, inkább legyen 1.4 és kicsi,mint 1.2 és akkora mint egy termosz. Mondjuk az árazása nem mindegy. Tartok tőle, hogy olyan 350k biztosan lesz, ami viszont már egy kissé túlzó. Olyan 250-ig reális lenne, mint a 12-45. Mondjuk szerintem ez még a régi menedzsment hagyatéka, nem önálló termék, de a megjelenésből majd jobban következtethetünk erre.
Amúgy ez a kérdőív még mindig fut? Ha igen akkor rákukkantanék.yle_greg:
lugosi: saját tapasztalat alapján a 60-as markó (bár a lencse maga zseniális), kicsit olyan semmilyen gíújtótáv. Vagy sokkalsokkal rövidebb kellene (pl: 7-14mm) vagy olyan valami, ami nagyobb tárgytávot tesz lehetővé 1:1 leképzéssel. Ez utóbbira lehet jó a 100-as, ami egyébként 2:1-es leképzéssel fog rendelkezni (ha igaz a pletyka).
Saját tapasztalat, hogy a 40-150-et, 150-re kitekerve 26mm közgyűrűvel megtoldva simán kitartható kézből a Pana G80-al 1/160-al, E-M1-el 140-el. Anno E-M10mk2-vel a 60-as makró 1/40-eden kitartható volt gond nélkül kézből akár 1:1 leképzésnél is. Ezek alapján a 100mm-sem tűnik annyira reménytelennek, de a puding próbája az evés. A dof sem annyira vészes a 2x-es szorzó miatt. F4-5.6 tök használható mér, pláne ha valami fókuszsorozatot lő.
75mm: no ezzel viszont abszolút egyetértek. Én próbáltam és egy istenkirály lencse technikai értelemben, de a látószöge annyira nem jött be. Arcportéhoz nagyon jó, ill. ha meg tudod teremteni a feltételeket hozzá (stúdió vagy sok hely), szerintem a 45 és/vagy 25 sokkal univerzálisabban használható (emiatt jobban várom a 20milit ). Amúgy a kérdés szerintem nem vagy, hanem és. Kellene egy 2-es verzió szigeteléssel (azonos áron, de inkább olcsóbban), plusz egy 1.2 vagy 0.95 ellensúlyozni a dof hátrányt. Persze ez utóbbi esetében fontos lenne kompakt méret ami mostanában nem megy az Oynak..
"a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert" - szerintem sosem tette. A PRO cuccok inkább készülnek a tehetős és igényes amatőröknek. Ha tippelnem kellene, akkor 10 PRO cuccból, max kettőt vesz profi, a többi az amatőrök szippantják fel. Amúgy én profi szinten is látok fantáziát a rendszerbe (és nem csak természetfotózásban). Rendezvényen, esküvőkön egy korrekt szenzorral abszolút versenyképes lehetne, ha sikerülne az FF sznobizmust valahogy kezelni.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz yle_greg #99212 üzenetére
Ez igaz, de azért ott már kezd felzárkózni. Ami viszont hiányzik mindkét gyártótól, azok a valódi dedikált videós optikák, kiegészítők. A 10-25 pl. eseményfotózáshoz (lagzi, partnertalálkozó, keresztelő) tök ideális, ha ki tudod fizetni és tartani. Amúgy ha ilyenben utaznék és m43 rendszer mellett döntenék, akkor szerintem kitermelném valahogy az árát. Most azt gondolom, hogy megérné (ahogy a 25-50-is pl kreatívra).
Itt nem az a kérdés, hogy a G9 szar képeket csinál-e (nyilván nem), hane az, hogy ha mit jelent egy wow kamera, és ebből mit tud egy adott gyártó megvalósítani, mert láthatóan nagyon beindult a verseny és jönnek az újítások elég szépen (Z9-ben pl. már nincs redőnyzár sem,és mindezt egy snob Nikontól).
20mm:
itt van egy termékfotó, ami alapján azt mondanám, hogy a huzogatós fókuszgyűrű, programozható gomb itt is kimaradt. Tán ez lesz az új irány, hogy visszafelé fejlődünk?Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz jaanoo89 #99222 üzenetére
Méretre még a pont jó kategória. Építés nyilván példás lesz, képminőség pedig parádés, ahogy szokott. Az ár fontos tényező lesz itt is. Hatványozottan, mert egyrészt ott van a Leica 210 körül, felül pedig az 1.2 450-ért. Ha túl közel kerül az 1.2-höz (300 fölötti ár), akkor sokan megveszik inkább azt helyette, mert kicsivel több pénzért kap több funkciót (fn gomb, fókuszgyűrű) nagyobb fényerőt és talán jobb képminőséget. Vagy 2/3-ad áron a Leicát, ami kisebb, könnyebb, és az is 1.4, még ha 5mm-el hosszabb is. Ellenben ha 250 környékén tudna maradni az ára, akkor azt mondanák, hogy az 1.2 használt áráért kapok egy bontatlan terméket, ami alig sötétebb, cserébe kisebb és könnyebb is, és alig drágább, mint a Leica, így azt is ignorálni tudja egyúttal.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz lugosi #99229 üzenetére
Jogos a felvetés. De alapvetően két esetet különböztethetünk meg (sőt, igazából hármat).
1. már van m43 rendszered, így elsőre itt nézel körbe, hogy van-e megfelelő megoldás. Itt jöhet a 10-25.
2. nem számít a bajonett, de kell a feladatra valami, itt játszhat pl. Sony (bár akkor már inkább S5, már csak a 20-60 miatt is)
+1. folyamatos munkavégzés kell. Ide viszonylag kevés megbízható FF váz van, ellenben a Pana GH szériája, bírja az egész napos munkát, leállás, túlmelegedés nélkül. Youtubereknek kb mindegy, max megállítja a felvételt és iszik egy kávét (plusz a körülmények is jobban kontrollálhatók), de a nagy lé a profi munkában van, ott a leállás égeti a pénzt,nem megengedhető. Volt is ilyenből balhé a Canonnál, ha jól emlékszem.
Mellesleg az FF kitobi sem lesz az igazi videóra. A 10-25 Canon "megfelelője" a Canon 24-70 F2, ami ha jól emlékszem másfél misi és kilóban is kb. ennyi.
Én mondjuk szívesen kipróbálnám a 10-25-öt egy esküvőn, hogy lássam, mennyire kezelhető, tolerálható a súlya miatt.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Kiszivárgott 20mm 1.4 video.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz hotkar #99252 üzenetére
Ha a Pana márkaszervizzel beszéltél, akkor ne csodálkozz, náluk ez a "normális". Pont emiatt cseréltem mindent ami Pana és van rá értelmes alternatíva.
A problémához csak annyit, hogy ha valóban jellemző hiba, akkor lesz hozzá olcsó kínai alkatrész, amit a kis szervizek nagyon szívesen beépítenek emberi áron, de nyilván körbe kell járni a témát.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Annyiszor szóba kerül itt a FF vs. m43, ill nemrég volt beszélgés a 10-25-ről is, hogy csináltam magamnak egy -nem reprezentatív- kimutatást. Ezt megosztanám veletek, mert számomra okozott egy kis meglepetést a dolog. Nem szeretnék feszkót kelteni, csupán érdekesnek találom, azt amire jutottam.
A vázaknál a kiindulási alap a dupla foglalatos, szigetelt munkára alkalmas kialakítás, míg optikáknál inkább a rendszersajátos különlegesség volt (pl.. Canon 28-70 f2), de melléjük raktam a gyári riporterzoomokat is, viszonyításnak.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz hotkar #99257 üzenetére
Te tudod, a te pénzed. Én biztosan megpróbálnám, minthogy eldobjak egy objektívet.
Igazából nincs vesztenivalód, hacsak nem akarod márkaszervizben javíttatni (akkor lehet inkább vennék helyette másikat, ezt pedig elraknám, vagy eladnám alkatrészek). Menekülőút lehet még, hogy veszel egy hibás darabot, és abból kibombázod a kábelt, miközben erősen imádkozol, hogy az legyen a hiba, és a donorban működjön rendesen..Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Árgép legolcsóbb NEM akciós és visszatérítéses ár. Amúgy a 420 és 380 között nincs nagyságrendi különbség (kb. 10%), tehát annyira talán nem is számít.
MrChris: persze, hogy az. Persze csak annyira, mint ahogy a Canon 28-70 F2, vagy a kétkártyás váz is.
Amúgy nyugodtan csinálhatsz saját listát és azt szerepeltetsz benne, amit a te meglátásod szerint szeretnél. Én ezt most elsősorban a 10-25-re hegyeztem ki, a többi cucc csak szórakozásból került bele, ahogy a Canon is a 2 misis összárával.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99264 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy a 10-17-ből indult a dolog, minden más már csak extra. Ahogy arról sem tehetek, hogy mostanában mindenki Sony-ra fejleszt és a Canikon tükör nélküli rendszerek nem nagyon kapnak fókuszt. Amúgy adapterezve mindkettőre felmennek a tükrös lencsék, az alapján lehet csinálni összehasonlítást.
A Sonynál azért raktam be egy alternatívát, mert köztudott, hogy a G lencsék arany vese árban mennek és nem akartam nagyon ferdíteni. Ami mondjuk meglepett, hogy a már a Canon RF és Nikon Z 2.8-as lencsék is.Lugosi: Korábban sem volt olcsó, csak másak voltak az összegek, de arányosítva nem volt jobb a helyzet. Pont a napokban olvastam el a tesztet újra a 14-35-ről (időnként rákattanok, de mindig túl drágának találom végül, és még beszerezni is macera). A tesztben 650k akkori forint szerepelt, ezt átforgatva az inflációval mindjárt le is ver a víz, és rájövünk, hogy a mostani megfelelője, a 10-25-öt, lényegében ingyen van.
Amúgy az aranykor a 2000-es évek volt (2000-2010) amikor viszonylag olcsón (natív evolúciós módon) lehetett fejleszteni, nagy volt az érdeklődés, mindenki fotós akart lenni, és nem tudtak elég vackot gyártani, így volt pénz lóvéra a kameragyártóknál rendesen. Ez csak egy kiugrás volt, azóta visszaállt minden a régibe. A fotózás régebben is elég drága volt, hát mostanra szintén az lett, a belépő cuccok kihalásával részben, más részben pedig az új rendszerek megjelenésével, amire rájátszik a csökkenő kereslet és az emelkedő igényszint is.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz lugosi #99269 üzenetére
Akkoriban a fejlesztések mozgatórugója a megapixel háború volt, és a gyártástechnológia gyors fejlődése miatt nem volt sem bonyolult, sem drága tolni (erre jött még rá ugye a volumen is). Most ennél bonyolultabb a helyzet, rengeteg a lassú és költséges szoftveres fejlesztés, a határok közeledtével természetes módon lassul, és exponenciálisan növekszik a fejlesztési/előállítási költség. Valamint, ma már egy 5-10 éves gép vagy objektív is olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hogy sokszor nincs is igény újabbra. Az alap dolgokat azok is ugyanolyan jól tudják, ha az újabb szolgáltatásokat el tudja valaki engedni.
Lassan kéne valami áttörés a szenzortechnológiában, mert már jó pár éve csak a szoftveres bűvészkedés megy, de jelentősen nem javul a képminőség. Emiatt indultak el szerintem a gyártók az extra gyors kiolvasás és globál zár felé, mert az még talán eladható újdonságnak.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz nozs23 #99271 üzenetére
Szerintem is jó dolog a gyors kiolvasás és a globál zár, de ez nem befolyásolja a képminőséget. A sorozatsebességet javítja, lehetővé teszi a folyamatos élőképet, valamint eliminálja a yello effektust. A mechanikai zárral nincs bajom, de pl a sportfotósok örülni fognak egy yello nélküli 60fps-es sorozatnak autóversenyen.
Szerintetek mennyit érhet a használt piacon ma egy 14-35 F2?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz yle_greg #99289 üzenetére
"ha portrézni veszem (ekv 50-100 közötti látószög és vékony DoF) akkor jó a manual" - ha a modelled kivárja, amíg tekergeted. Ellenben ha nem profi, akkor azért jobb haladni, hogy ne fáradjon/unja el nagyon a dolgot. Ha viszont profi modellt fotózol, akkor vélhetően nem 6600Ft-os lencse van a vázadon..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz MrChris #99300 üzenetére
Pedig az Oly 25-öt szokták jobbnak mondani, mint a Panát. Arra elég sok panasz érkezik az optikai képlet miatt, ha jól emlékszem.
Namost, használtan már lehet találni 25 1.4-et, ami talán megfontolandó lehet, ha kell a fényerő, de nem akarod a vesédet adni érte, és az sem zavar, ha a sérv elkerül. Ha kell, az enyémet vmikor kipróbálhatod.
Ez az Oly 20mm elég jó árban van, nem is olyan nagy, viszont már fényerős, szigetelt és szép is (már ha ez számít), ellenben az én szememben ez nem "igazi" PRO, hanem csak egy szigetelt, közepesen nagy fényerejű fix. Nem teljesen értem, hogy míg a többi gyártó (igen, még a Pana is) bővíti a lencsék funkcionalitását, addig az Oly miért vág, pláne a PRO vonalon? Így képzelik el a prémium márka, prémium termékeit? Érdekes, de van róla egy elméletem.
Ezek a kamu "pro" lencsék képezik majd a kínálat alját, és a valódi PRO-kat szeretnék inkább tolni. Erre utal némileg az árazásuk is (magukhoz viszonyítva természetesen), illetve, hogy a szigetelést kivéve, elhagytak minden PRO szolgáltatást belőlük. Alap lencsének viszont kicsit drágának találom, de ez csak az én privát véleményem (és ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem venném/veszem majd meg).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz jaanoo89 #99302 üzenetére
Én is ezt mondom. Vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy lassan minden PRO lesz.
"hagyták volna le erről is meg a 12-45-ről is a PRO szót" - szerintem is inkább ez kellett volna, mint errodálni a PRO jelentését, csak azért, hogy pár terméket névben PRO-ként tudjanak belistázni. Szerintem egyáltalán nem gáz, ha egy termék névben nem PRO, de az építése, szigetelése megidézi azt, viszont a funkcionalitás miatt nem tagolódik "csak" a premium vonalba. Így hosszabb távon elértéktelenedik a PRO kategória, mert az csapódik le az emberekben, hogy mindent annak hívnak azért, hogy magasabb áron tudják elsózni. Javaslom a 75-öst is átnevezni, mert ára alapján alkalmas rá.Mondjuk egyelőre csak elviekben foglalkoztat az Oly bénázása, amikor épen azon dilemmázok, hogy hagyom a fényképezést.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99310 üzenetére
Ezzel most nem értek egyet, mert abszolút semmi értelmét nem látom m43-on a 2,8-az fixeknek, pláne olyan rajzolatú kit lencsék mellett, mint amilyenek a rendszeren vannak. Az 1.8/1.7-es sor nem drága (kivéve a 75-öt), és kicsik is, így egy 2.8, max akkor lehetne életképes, ha palacsintává lapítanák őket. A 75 meg amúgyis egy olyan semmilyen gyújtótáv szerintem és ezt igazolja, hogy viszonylag "sokan" adják el őket ilyen indokkal. Portrére nekem hosszú, telének rövid. Hiába bitang a rajzolata és szép a lencse, hogy soha nem tudnám használni.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99313 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy olcsók (bár igazából azok), csak azt, hogy nem drága.
A 12 és a 75-ösök kivételek, azok érthetetlen módon túl vannak árazva, de a 110-170 közötti sáv fotózásban nem számít drágának. Aztán persze ott van a Sigma 56 150-ért, és pl.: a 30-as 125k-ért. Ezek szerintem remek lencsék, és ár/érték arányban már nehéz lenne alájuk licitálni. Ha 125k egy 1.4-es, akkor mennyiért adnád a 2.8-at? 40-60k? Én biztos vinném helyette az 1.4-et, annak legalább van fényereje, elmosása. Ha pedig nem kell egyik sem, akkor ott vannak a kit lencsék gombokért. Persze nem ártana, ha lenne, de szerintem oka van hogy a Sigma is kezdi kivezetni a 2.8-asokat (már ha valóban így van). Igazából mindig fehér hollók voltak a használt piacon, ami mutatja a népszerűségüket (egyetemben a 17/2.8 és 14/2.5-el).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99317 üzenetére
Félreérted. Nem azért voltak fehér hollók, mert olyan faszányos lencsék ezek, hogy soha senki nem adta el, és csak hagyatékból kerülnek fel, hanem mert "nem sokkal drágábban" lehet méretben hasonló, de fényerősebb darabokat kapni. Aki már fényképezett korábban, az annyira nem izgul rá szerintem m43-on egy 2.8-as lencsére.
Nem vagyunk egyformák, de ahova nem kell nekem a dof, oda elég a kitlencsék 4-6-os rekesze is, ahova kell, ott pedig egy 2.8 nálam szóba sem jöhet. Mondjuk attól mert nem én vagyok a célcsoport, attól még lehet piaci relevanciája a dolognak, bár mostanában mintha mindenki a borotva dof-ra izgulna.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz yle_greg #99321 üzenetére
Pont emiatt owerkill a 10-25, ill. lenne az egy 1.7-es riporterzoom is. Rossz fényviszonyok mellett (lagzi, keresztelő, partnertalálkozó, stb) nagyon meghálálná magát ez a fényerő. Pont emiatt néztem össze nemrég a 10-25-öt a nagy gyártók saját 2.8-as zoomjaival. 1.5FÉ, az majdnem vissza is hozná az FF előnyét zajban.
Throme: és mivan, ha valaki nem csak vékony dof-ra vágyik, de bizonyos esetekben kellene neki. Ő tartson két rendszert (amúgy én elgondolkodtam rajta)?
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz nozs23 #99335 üzenetére
A Pana-Leica 25mm pont jó ellenpélda, mert manapság nem jellemző módon egy FÉ után kezd el karcolni (1.4->2.0), ellenben már nyitva is nagyon szép természetes rajza van, mégha egy kissé lágy is.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99337 üzenetére
A dof (nem csak a papírvékony) egy kreatív eszköz, segít, hogy azt és úgy mutasd meg, ahogy szeretnéd, vagy ahogy a kép/helyzet kívánja. Az általad említett nagy mélységélesség pl szakmaporténál vagy riportnál lehet előnyös, ahol láttatni szeretnéd a személy környezetét is, mert hozzátartozik. Egy mezei porté esetében a háttér általában inkább elvisz, mintsem hozzáad a képhez, ilyen esetekben egy nyitottabb rekesz lehet az előnyös, persze aranyszabály nincs rá. És ugyanakkor az is igaz, hogy egy jól bemosott háttérrel elfedhető a nem megfelelő háttérválasztás, de nem is mindig van rá lehetőség, hogy a megfelelőt válaszd. A nagy rekesznek további előnye a rövidebb záridő, valamint az, hogy azért még manapság sem a legnagyobb blendén a legszebb a rajzolat. Namost, szinte biztos, hogy egy 1.4-es lencse 2.8-ra rekeszelve szebben fog karcolni, mint egy eleve 2.8-as teljesen nyitva. És az is ott van, amit fentebb már írtak, hogy zárni a rekeszen lehet, a max értéket továbbnyitni nem nagyon.
Képstab: vannak olyan emberek, akik valamiért saját bevallások szerint ki tudnak tartani olyan záridőket, amiket a mezei halandó nem. Ezzel a jelenséggel rendszeresen találkozom tesztekben. Volt olyan teszt, ahogy 2 másodperces tesztképek is szerepeltek, állítólag kézből. Sok függ a fotós életkorától, alkatától, egészségi állapotától, pillanatnyi lelki állapotától, légzésétől, géptartás és kezelési szokásaitól, a képre szánt időtől, a képek számától, az zártól, a támasztékokig és még sorolhatnám. Tehát, amit az egyik röhögve kitart, az lehet, hogy a másiknak varázslat.Mondom ezt úgy, hogy nekem sem sikerül ezeket a csoda értékeket reprodukálni, de 150mm 1/15, 8-12mm 1/6-1/10, közelfényképezésnél 150mm-en 1/40-1/60-ad simán megvan, 150mm+26mm közgyűrűvel 1/140-1/160-ad, amik nem rossz eredmények.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz peppe79 #99354 üzenetére
"Lásd pl:" - ez egy stúdióporté. Az első amit megtanítanak fotóssuliban az ezekről, hogy 8-11-ig rekeszelsz, mert nem kell mosni a hátteret, éles legyen a fej végig és így kisebb az esélye, hogy fókuszhiba miatt a kép kuka. Ez nem mérvadó a dof igényre, vagyis csak pont annyira, mint egy makró, ahol szintén nem előny a kis dof.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Nem profi, nem is mindenre kiterjedő, de egy jó szubjektív beszámoló az új húszasról.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz trlala #99372 üzenetére
Én is szemezek vele a 25-ös Leica helyett, mert azt nem nagyon szereti az Oly váz (korábban nem gondoltam hogy ilyet is le fogok írni).
Ami bassza a csőrömet az az, hogy rá kellene fizetnem egy 100-ast, amihez nem fűlik a fogam.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz trlala #99375 üzenetére
Én nem mondom, hogy nem fogok költeni (pláne, hogy pont most veszek fényterelőt a vakura, mert gyárilag lespórolták ), de azért nem ész nélkül, ráadásul örülnék neki, ha jövőre tudnék valami pénzt is csinálni ebből a dologból.
jaanoo89: ha kell próbálgatni vmi, Pesten össze tudunk futni (vagy hétvégén Tatabányán). Van vázam, több objektívem.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Ilyen termékek mellett egyre nehezebb lesz a kis méret mantrát morzsolgatni..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz forceberg #99396 üzenetére
Minden ilyen extra nagy nagyítású lencsénél kell a fény, és lényegében csak külső fényforrással használhatók, de ettől persze még igazad van. Nagyobb baj, hogy valóban nincs benne chip ahogy Roboter írja (ezt nem is néztem korábban, mert mostanában mintha kezdtek volna átállni, így meg sem fordult a fejemben, hogy ebben ne lenne).
ROBOTER:
"a keresőbe jutó fény sem elhanyagolható" - azért ez manapság már közel sem akkora baj, az újabb gépek elég jól kezelik.nozs23: még mind a mai napig a kommunikáció egyik alappillére a méretre, hordozhatóságra való hivatkozás. Ha nincsenek kis lencsék, akkor ez az állítás megdől (ahogy az már többször is történt), pláne mióta ott a Sony A7c. Az ezek után már mellékes, hogy lehetséges-e egyáltalán, vagy nem (amúgy lehetséges, házon belül is van rá több példa, de kis gyártók, mint a Laowa folyamatosan emlékeztetnek is, hogy lehetne azért ezt másképpen is csinálni).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Speeedfire #99403 üzenetére
Oly 45 és/vagy 25 (esetleg újra 1.4-es Sigma?). Valamint ha érdekel a 17mm körüli gyújtótáv, akkor megfontolandó lehet a Pana 15 1.8-is. Viszonylag kis méret, korrekt ár, szép rajzolat (jobb, mint a 17 1.8) jellemzik.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Speeedfire #99406 üzenetére
Ha a méret is fontos, akkor a 20-as jobb, mint a 14, már ha nem kell a nagyobb látószög.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Felugrottam ma a Mirrorless Comparison-ra és találtam két érdekes cikket is (eredetileg az új 20-asra kerestem valami anyagot).
Oly 8-25 vs. Pana 8-18
Oly 300 vs Canon 600mm f11 for Wildlife and BirdsValamint itt egy érdekes cikk Petzválról a DPreview tolmácsolásában.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Itt egy tök jópofa felmérés, nem meglepő eredménnyel.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Nem tudja valaki, hogy ha Ebayről rendelek használt cuccot Eu-n kívülről, akkor az is vám és áfaköteles?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
-
aginor
veterán
Ha jó minőségben, viszonylag nagy fényerővel szeretnél fotózni, akkor egy jó választás lehet, de alacsonyabb büdzsé mellett megfontolandónak tartom továbbra is a 12-200-at. Nem fényerős, de egész szépen rajzol, szigetelt és 200mm a vége.
lugosi: igazából egy kiránduló (városi turista is) és természetjáró mindenes. Mint ilyen, nálam lenne helye, de nem a 12-40 mellett, amit egyelőre mag akarok tartani, mert idén jó lenne pár rendezvényt is lekattingatni lóvéért. Ellenben ha csak túrázoz keresnék valamit, akkor ideális lenne, ha az ember hajlandó kicsengetni a nem kevés árát.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz lugosi #99498 üzenetére
Nem is abban a tartományban, mert mászkálás közben sokszor jönne jól a 40mm feletti szakasz, cserébe a fényerő nem annyira szignifikáns. A kettő nálam más célt szolgálna, mert az egyik lenne a kisebb mélységélességű, fényerősebb, "melós", míg a másik pedig a cserélgetésmentes kiránduló.
Sajnos anyagilag nem tudom kitermelni a sok más dolog mellett, de egyszer majd csak meglesz ez is.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Lassú Víz #99502 üzenetére
Én ennyire most nem vagyok borúlátó, de szerintem sem véletlen, hogy a "wowkamera" nem akar megjelenni. Ebben mondjuk nem a JIP töketlenkedését, vagy pénzügyi erejét látom, sokkal inkább csak azt, hogy az évben már megjelent két "wowkamera". Egy a Canonnál, egy a Nikonnál, és ami tavaly év elején még wow lehetett volna, az mostanra már csak tisztes középszer. Ennek fényében pedig csak vakaróznak az Olynál, mert lehet, hogy ezek a gépek olyan dolgokat mutattak, amire nem gondoltak, és egyelőre nem látják, hogy hogyan tudnának helytállni ellenük, ha már esetleg rálicitálni nem is tudnak.
Aztán persze tudja a fene, én is csak találgatok..Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz yle_greg #99506 üzenetére
Hát, ha új emberek behúzása a cél, akkor meg kell nézni, hogy hol/mivel kezdenek azok, akik az elmúlt pár évben lettek minimum középhaladók.
Ha tippelnem kellene, akkor jó minőségű és elérhető áru amatőr dolgokra lehet ilyenkor igény. Pl: M10 és/vagy M5, lencsékből a fix 1.7/1.8-as sor, jó alapzoomok, ide sorolva még talán a 12-45, 40-150/4 és 20/1.4-eket. Szerintem ha valaki belépett a rendszerbe, de fejleszteni szeretne, akkor ilyesmi dolgok érdekelhetik. Emellé kéne egy ingyenes online oktatóprogram, megspékelve pár ingyenes workshoppal. Ezekkel már lehet valamit kezdeni.
Ugyanakkor azt várni, hogy majd mi csak profi cuccokat gyártunk, mert majd vagy azokkal fognak indulni a népek, vagy tömegesen fognak FF-ről váltani, profi igényekkel, esetleg aktív praxissal, hááát, szerintem nem életszerű.
Sokkal nagyobb probléma -amivel sem a Pana, sem az Oly nem tud mit kezdeni- az az FF sznobizmus. Idézek egy másik topikból egy kevesebb, mint egy hetes hozzászólásból "magára valamit is adó fotós full frame alatt nem gondolkodik". Ezzel lehet egyetérteni, vagy akár vitatkozni, de az tény, hogy az FF gépek virágkorukat élik, és a fenti nézet egyre gyakrabban kerül elő és egyre általánosabb. Az m43 mindig is rétegigényeket szolgált ki, nem is tudott 12% piaci részesedés fölé menni még a legjobb éveiben sem, és a két gyártó jelenlegi hozzáállásával a jelenlegi is már csak lefelé fog menni, ami egyrészt eldrágítja a termékeket, másrészt egy szint alatt már nem is teszi azt rentábilissé. Tehát, vagy meg kell tartani a jelenlegi 9%-os részesedést, vagy előbb-utóbb jön a roló.Az egész fotóipart érinti, hogy egy ideje annyira jó cuccokat gyártanak, hogy az újdonságkeresőkön kívül eléggé lelassult a fejlesztési kedv a felhasználókban, mert vagy szinte semmi lényeges újdonságot nem ad az új cucc, vagy csak nagyon drágán (lásd. M1mk2 vs mk3). A Panának volt a G80 vagy a G90 bemutatójakor egy olyan kijelentésük, hogy lassítani fogják az új termékek bemutatását, és a köztes időben szoftveresen tervezik naprakészen tartani a modelleket. Nekem tetszik ez a hozzáállás, nagy kár, hogy a két csúcsgépen kívül ők is leszarnak minden mást. Így ez a dolog inkább csak tökönlövés, mintsem hasznos stratégia (az Oly még linkebb a szoftveres támogatásban).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Ironizer #99533 üzenetére
Fogyasztói társadalom + vadkapitalizmus. Ezek ezt eredményezik, és amúgy valamennyi igazság van benne, de jóval kevesebb, mint amit elhitetnek. Én is sokszor megkapom egy-egy kép esetén, hogy "hú, neked biztosan jó géped van". Ami amúgy igaz, de nem a gép kelt fel hajnali négykor és ment ki január másodikán a Nagy-hideghegyre mínusz 3 fokban zuzmarás képek csinálni, ahogy a kompozícióba se sok beleszólása volt, de a témaválasztás sem az erőssége.
trlala: sajnos aki nincs benne, vagy egy szint alatt van, annak ez az "IGAZSÁG" (igen, csupa nagybetűvel). Azt gondolja, hogy a felszerelés a mérvadó egy kép minőségét illetően. Ami technikai értelemben még igaz is lehet, az már más kérdés, hogy egy adott képnek hány százaléka technikai jellegű és mennyi az, amit a fotós tesz hozzá.
MrChris: tudom, azért mondtam, hogy az aktuális csúcson kívül mindent leszarnak (ez ugye a G9 és GH5-ben kimerül). Az Oly is hasonló sajna (ott legalább cserébe a szerviz rendben van). Nem tudták 5év alatt megoldani, hogy az M5mk2 érintő kijelzője szemhez emelt géppel is működjön, amit már a kortárs M10mk2 is tudott..
Én mondjuk ez M1mk2-be is örültem volna pár új funkciónak (pl: handheld hi-res, nd szűrő, af finomhangolások/új támakövető módok). Mondjuk valamilyen szinten megértem, mert az mk3 nem lett akkora durranás, így igyekeztek köztük mesterségesen fenntartani a rést, hátha úgy több mk3-at sikerül elsózni.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz Throme #99536 üzenetére
Wow kamerától ne várj sokat, akkor nem fogsz csalódni.
A 40-150-re én is, de mivel már megvettem a nagytesóját, csak akkor fog érdekelni, ha valódi 1:1-es makrót fog tudni. Amúgy már régóta hiányzik a rendszerből az F4-es zoomsor, most már meg lesz ez is.
"a boltok szabadulnának az oly cuccoktól olcsóbban" - soha, mert lényegében egyik sem tart komoly készletet. Amúgy váz árakban nincs olyan nagy baj, azok még elviselhetőek valamennyire, de lencséknél kéne egy revízió szerintem.theporcupine: "mindenki használ fényképeket/fényképezőgépet" - emiatt sok fotós aggódik, és csak részben alaptalanul. Innentől kezdve egyre nehezebb lesz eladni a gyenge munkát, mert olyat már nagyobb eséllyel készítenek telefonnal a vendégek is pl. Felértékelődik a minőség szerepe, ha pénzt is szeretne keresni az ember fia.
" vizuális kultúrát" - lehetne és kellene is tanítani, de nincs rá igazából igény. Igény a tömegre és a "különlegesre" van. Ez utóbbi pont az előbbi miatt és általában túltolt mesterséges megvalósítást jelent.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
Úgy látszik, lesz mivel "harcolnia" a GH6-nak.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest