- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
SGF24 - Sztori traileren az Unknown 9: Awakening
gp A PC-re, PlayStationre és Xbox-ra érkező játék valamikor az ősz folyamán debütál.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Mágus2 #22577 üzenetére
Nem a tobbletszennyezessel volt a gond... Persze azzal is, de maga a botrany nem ezert robbant ki. Hanem azert, mert a csalasra kulon software lett alkamazva. A tobbi gyarto mashogy trukkozik, mert biztosan trukkoznek, de nem csalnak.
Erre nincs is megoldas diesel fronton. AdBlue, ahogy USA -ban, de az is csak kezeles, nem megoldas.Durvan tul van mar ez lihegve.... Minden szennyez, meg a hybrid is, csak nem kozvetve. Meg a lo is szennyez. Ha mindenki lovaskocsival jarna, az sem lenne jo, mert sokat pukiznak, ami ugyan ugy hatassal lenne a felmelegedesre(nem is tudom, hogy a marhatartas hany szazalekban felelos...), pluszban azokat etetni kellene, igy meg kevesebb termofold maradna, ahol az emberi fogyasztasra termelnenek. Nincs megoldas...
Azt kellene mar meglatni, hogy a legnagyobb problema az maga a tulnepesedes.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Mágus2 #22584 üzenetére
De mint irtam, en Veled ertek egyet. Nem ertem, hogy miert kell a VW -t beallitani bunbaknak. Hibaztak, oke. De azok is hibaztak, akik meg mindig ragaszkodnak az elavult meresi metodushoz. Azt kellene mar 'modernizalni', vagy inkabb lejonni az urbol, kijonni a laborbol.
joamilestoné: Jol irod.
Pumma: Persze. Megtalaltak a szoftvert, VW beismerte. Innentol kezdve kiszolgaltatottak a politikanak... Konkurencia ilyenkor kegyetlen tud lenni. Egy joval kisebb ceg ebbe siman becsodol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz Mágus2 #23315 üzenetére
Olvastam én, de nem igazán értek a dologhoz, nekem abból nem jön le semmi
Fórumokon (márkaspecifikus és dízeles) olvasgattam inkább tapasztalatokat, volt aki esküdött rá, hogy milyen szuper termék, aztán facebookon olyat is láttam, aki írta, hogy füstölt tőle az autója. Gondoltam egy próbát megér, de az ég világon semmi különbséget nem tapasztaltam. Se pozitívat, se negatívat. -
-
trassher
addikt
válasz Mágus2 #23368 üzenetére
Már máskor is észrevettem de ennyire még sosem csúszott. Faterom kocsija amibe csak akkor ülök ha nagyon muszáj így nem tudom mikor mi van épp vele. Lényeg a lényeg hogy kuplung csere mindenképp. Minden nap kell neki az autó szóval megmondom neki hogy ne halogassa mert a végén tréler lesz belőle.
Redmi Note 7
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz Mágus2 #23870 üzenetére
Ez összegben mit takar? Hengerfej csere ritka eshetőség? Nem tudom, hogy repedt-e. Egyelőre csak eszi a vizet melegen. Apró lyukat találtak, de ott nem folyhat el annyi, amennyit után kell tölteni. Hengerfejre gyanakodnak a szervizben.
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz Mágus2 #23872 üzenetére
Hát 300 kmes úton 1 l-t simán után kell tölteni. (Hogy ott fogyott-e, azt nem tudom, de könnyen lehet, mert mikor most hétvégére elhoztam megint jelzett, hogy kevesli a vizet. 1l fagyálló belement.)
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz Mágus2 #24079 üzenetére
Inkább vákuum van a kiegyenlítőben. Vízpumpa új, vezérműszíj csere volt a nyáron. (A szerelő is azt mondja, hogy biztos, hogy hengerfej gond, mert 0,8 bar helyett 1,5 barig ment fel a nyomás a hűtőrendszerben, amikor rámértek. Emiatt is posszant el a hűtő sarka.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24102 üzenetére
Mert akik vezetik őket, emberek. És sokszor sietnek haza, mert a vezetési idejük nem feltétlen 100%-ban része a munkaidejüknek.
Így ha este 7-kor úgy látják, hogy még 200km van hazáig, akkor mennek 180-nal, tempomattal pályán. Onnan tudom, hogy ültem 1-2 ilyen ember mellett.És valahol meg is értem. Az autó a cégé, a cég Őt szopatja, hogy későn ér haza, Ő meg haza akar érni -> tolja neki, ami a csövön kifér.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24114 üzenetére
Vettem már pár autót, nem vagyok ennyire hülye, hogy elhigyjem a templomba járós dumákat.Arra próbáltam utalni, hogy a cégautókat is ugyangy széthajthatják, mint bármi mást. Szerintem ugyangy lutri egy 180-at futott, 3-4 éves cégautó, mint egy behozott (vagy visszatekert, vagy nem) hasonló korú gép.
Same rules apply!
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #24066 üzenetére
egyiknek 29%, a masiknak 35% a maradek talpero erteke
Az kuka.
Bilstein sport?A fazon azt mondta, hogy hátul kb. 40%-ról indul a maradó talperő érték, és 20%-nál kuka, akkor bukik vizsgán.
Ő azt mondta, hogy hagyná így, ahogy van, egyébként vizsgaállomás is, ahol bemérték.
Én szerintem cserélni fogom, mert csak magába porvédőt csak univerzálisat tudok venni, spec. erre valót nem, ha meg már egyszer ki van szedve, akkor inkább kicserélem, ez úgyis kuka lenne 1 éven belül...
Eddig a koni str.t a nyerő, 30k a szett ára hátra, néztem a bilstein B6-ot is, az már 50 felett lenne a szett hátra.
Igazából sehogy se jönnék ki sokkal olcsóbban, a konira meg 2 év garancia van ha jól tudom.(#24073) [rvilike]:
Tudom, hogy ilyenek, de ha 30k-ért van koni str.t, ami direkt sport futóműhöz van, akkor minek vegyek egy gagyi átcímkézett monroe-t 50k-ért
Ami biztos, hogy elől mindkét gátlónak 54,6% volt a mért maradó talperő értéke, azt mondta a fazon, hogy 60%-ról indul, és 40%-nál kuka, tehát ezt még nem nevezném rossznak, szerintem.
Ja, hozzáteszem, hogy mindezt túlfújt kerekekkel mérettem, elől 2,5 hátul 2,4 baron használom a 205/45 r17-et, elvileg 1-2 tized barral kevesebben kellene, de én így szeretem. Ez is ront a mérésen ha jól tudom...
Szó mi szó, elől most biztos hagyom, tavasszal vagy nyáron viszont lehet cserélem majd, együtt a lengőkarokkal, mert ugyan az se szar, egy mm-t se lóg sehol rázópadon se, viszont már repedezett a szilentek felülete.
Az meg, hogy ideiglenesen más lesz elől meg hátul, szerintem nem olyan vészes, a splash-nél elől str.t volt, hátul meg a gyári, sose volt bajom belőle.
Ráadásul itt nagyon közel esik a két gátló keménysége, mindkettő 20-30%-al keményebb a sima swiftétől...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #24122 üzenetére
oké.
ezt tudom, azért cserélem a hátsókat.
meg nem fogom hallgatni a zörgő porvédőt se.szerinted okozhat gondot, hogy elől a gyári van, hátul meg cserélem koni str.t-re?
keménységre kb. megegyeznek.
illetve az elsők 54,6%-os értéke szerinted jó még? úgy, hogy 60%-ról indul, ha új kb.egyébként létezik, hogy a tél tett be neki?
nyáron hangja se volt se a porvédőnek, meg szerintem jobban feküdt a kanyarokban is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #24125 üzenetére
nagyjából azonos, szerintem kicsivel keményebb, mint a gyári sport gátló.
utána fél éven belül úgyis cserélem az elsőket is.
amúgy nem hintázik az eleje, de a háta se, de amikor betettem a múltkor 60-80 között a körforgalomba, akkor már beleért a gumi az ívbe, igaz csak egy picit, de eddig ilyen sose volt. És azt vettem észre, hogy csak 0 fok alatt, nagyobb mínuszban... de gondolom akkor már mindegy, gatya és kész. -
pocokxx
Közösségépítő
válasz Mágus2 #24138 üzenetére
Azt már emésztgetem, csak szeretném megérteni. Ha "elmegy" a víz a rendszerből, akkor nem csökkennie kéne? Illetve mit jelent az, hogy, ha már "szétszedjük érdemes síkba csiszolni"?
Szerk.: Akkor tulajdonképpen a henger "pumpálja fel" levegővel?
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #24165 üzenetére
mult evben, amikor vettem az autot, a feket rendbetettek, mert a jobb elsö fgott egy picit. Ez gyakorlatilag azonnal megtörtent, azota nem volt semmi bajom a fekkel.....hogy a fekfolyadekkal mi van.... azt se tudm, ezt hol lehet megnezni....meg fogom nezni...siman benne van a pakliba akkor, hogy soha nem volt cserelve es akkor, akar ez is okozhatta ezt ezek szerint....megkerdezem a szerelömet majd.
Most volt novemberben a müszakin, ott ugye ellenörzik a fekeket es minden tökeletes volt. Ettöl függetlenül ennek a csere kerdesnek utannajarok, köszönöm
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24176 üzenetére
Kezeket fel, aki tudta, hogy nem szabad CR dízellel sokat 1/4 tank alatti üzemanyagszinttel járni...
Jelen. Ugye ezen a problémán segítene, ha tisztességesen vissza lenne hűtve a tankba visszavezetett gázolaj és nem csapódna ki a pára, felvizesítve az egészet. A vizes gázolaj tudtommal az 1.5 dci-nél is okozott problémákat.
Ennek a problémának a megoldása nyilván lenne némi pénz meg némi plusz súly a gyártónak, és végülis annyira nem kritikus...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24180 üzenetére
Ez viszont gyakorlatilag bármit érint, az üzemanyagpumpa egy benzinesben is meg fog kotlani, ha tartósan nem kap kenést, ez tiszta sor. A dízelnél nyilván jóval nagyobb kárt okoz az utána lévő részek miatt.
Egyébként hogy a vizes probléma mennyire szépen jelentkezik: anyáméknál merci 220cdi, volt még benne vagy 10 liter, aztán hidegindítás után olyan gőzfelhőket eregetett a kipufogón, hogy öröm volt nézni. Nem tudom, mennyi víz csapódhatott ki a gázolajba, de esélyesen elég sok. Gyorsan tankolás, el is múlt.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24188 üzenetére
Nem. Csak akkor szoktam sírni, amikor meghallom az E osztályból előtörő csattogást, amit egy régi pdtdi is megirigyelne. De komolyabb baj amúgy nem volt vele.
Azt viszont Te biztos jobban tudod, hogy erre a tankos mizériára a gyártók miért nem hívják fel a figyelmet?
Mert az oké, hogy itt a fórumon megvan ez az infó, de szerintem 10 tulajból 9-nek fingja nincs róla, annak sem, aki a szalonból tolja ki a kocsit. Esélyesen a gépkönyv 132. oldalán apróbetűkkel szerepel.stickermajom: ez nem az a fajta felhő volt, amit úgy látsz gomolyogni picit a tükörben piros lámpánál, hanem amin hátrafelé nem látsz át.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24192 üzenetére
Ez világos, mondjuk valahol vicces is. Dolgozni én is 5km-re járok. Mondjuk egyrészt szívóbenzin, másrészt hazafelé legalább fűtött garázsból indulok, harmadrészt jó időben bringázok.
Ugyanakkor az az érzésem, hogy a vevőknek ezeket a dolgokat (alapvetően inkább tele legyen a tank, de semmiképp nem üres, ne használd rövid távokra tartósan, stb.) nem igazán kötik az orrára. A gépkönyvet persze nem olvassák el, bevallom őszintén, én is csak azt olvastam belőle, amire épp szükségem volt. De sokszor azt is a neten kerestem meg inkább. (Pl. biztosítéktábla kiosztása)
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24194 üzenetére
Részben igazat adok, részben meg nem értek egyet.
Persze, nyilván jó lenne, ha mindenki olvasná. De egy hétköznapi használati tárgy használatának kézenfekvőnek kell lennie. A telefonom bekapcsolom és telefonálok vele. A mikróba beteszem a kaját és meleg lesz.
Szóval szerintem az előre nem arra van, hogy hiperbonyolult és hiperszenzitív autókat gyártunk, amik ugyan 4 litert fogyasztanak úgy, hogy közben az elektromos herevasaló is megy bennük, de ha két hétig csak rövid utakra használod, vagy hó végén nincs lóvé megtankolni, akkor kezdhetsz aggódni, hogy mi fog történni.
Legyünk őszinték, ez azért valahol normális felhasználás, és ha már egyszer alkalmatlan rá a technika, akkor illene rá igen nyomatékosan felhívni a figyelmet, nem a gépkönyv 132. oldalának alján apróbetűvel feltűntetni, hogy ne használd 4km-nél rövidebb utakra.
Nyilván ebben az egészben vastagon benne van a piac felülgyelete (aka. törvényhozás is), de valahogy nincs ez így jól.Same rules apply!
-
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24262 üzenetére
Sokat dolgozott tényleg az Opel az Astrán, amivel szerintem csak beérték a konkurenciát.
Egyébként viszont annyira átlagos, hogy tizenkettő belőle pont egy tucat.Én bízom benne, hogy az MX-5 lesz, az legalább egy innovatív forma, hoz egy kis színt a mezőnybe.
Same rules apply!
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #24919 üzenetére
De nem mondtam mar, hogy nem jo bele a simahoz valo oem gatlok?
Puhabb mind...
A gyarija csak hatra 50-60 ezer huf, az kicsit tobb, mint a 40 euro.
Es van penz, nem etelre kell majd, ha gatlot veszek, mert akkor nem vennek, mivel tulfujt gumikkal is hatarerteken belul voltak...
Tehat nem szrok, csak kezdenek fososodni
Na most 1, nagyon max. 2 evig lesz meg nalam az auto, ezert ket hatso gatloert nem adok 50-60 ezer ft-ot, a max. a 30 ezer.
De veszek a vegen egy par konit, es hagyom a fenebe. -
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #24925 üzenetére
41800-57KA1 a gyari suzuki cikkszama.
Tudtommal csak gyari van, nincs belole oem.
Az osszes netes adatbazis, alkatreszkereso hozza az 1.6-hoz az 1.3 es az 1.5 gatloit, es futomualkatreszeit, de 95%-ban nem kompatibilisek.
Gatloknal a meret megegyezik, csak kemenysegre kemenyebb az 1.6-e.
A monroe-val gyartattak, de csak suzuki cimkevel kaphato. -
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #25151 üzenetére
hátsó gátlók állapotát már leírtam, 29 és 35% maradó talperőt mértek.
ez oké, hogy csere.
de!
nagy oldalterhelésre (körforgalom nagy sebességgel) beleért a gumi az ívbe...
ez elvileg csak a rossz gátlótól nem lehet, ehhez már kell az is, hogy a rúgó se legyen 100-as.
140k km és 8,5 év ami bennük van, a márkatársak 90%-a már cserélte a gyári rúgót, mert eltört, gagyi kisiparos magyar munka.
na most ez még nem tört el, de simán lehet már gagyi.
ha nem lenne az, nem nagyon érne bele a gumi az ívbe. -
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #25161 üzenetére
+9 mm az atmerokulombseg, tehat sugarban 4,5 mm-el, azaz kevesebb, mint fel cm-el nagyobb a teli gumim, mint a gyari meret, tehat nyugodtsn lehet valtomeretnek nevezni.
Az ok egyezeru, nem gyartanak teliben 195/45 r17-et, a 205/40 r17 mar nekem is peres lenne telre, ezert lett a 205/45 r17.
Ha ezert leszedik a rendszamom, hat tegyek, ugy, hogy a meg boven raero lengescsillapito cseret is inkabb megcsinalom, mint hogy rossz muszaki allapotu autoval jarjak...
Raadasul tobb tucat ilyen auton hasznaljak minden gond nelkul ezt a meretet, ugy, hogy nem er bele.
Nem csak ugy hasrautve raktam fel ezt telre.
Osszel meg nem ert bele az ivbe, most is csak egyszer, nagy hidegben, nagy oldalterheleskor.
Azt vettem eszre, hogy minel hidegebb van, annal kevesbe dolgoznak a hatso gatlok, valoszinu az olajnak mar regen vege van benne, csak melegebben meg dolgozik valamennyire.
Szoval ha a +4,5 mm oldalfalmagassag kulonbseg miatt tomeggyilkos, terrorista, stb. vagyok, akkor ez van
Nyarra ettol fuggetlenul a 195/45 r17 megy vissza. -
gzbotii
veterán
válasz Mágus2 #25188 üzenetére
Nálunk is elveszik a forgalmit ha nem (törzskönyvben) előírt méretű gumi/felni van rajta. Csak ugye törzskönyv nem kötelező, hogy nálad legyen, de ha gumi méretet változtatsz az kell szerepeljen a forgalmiban. (RO)
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs