- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
McSzaby
őstag
kik ezek, te? [link]
Nem akarom elhinni, hogy ez pár versenynél többet tud.#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Forchalad
tag
válasz z123456789 #36200 üzenetére
A végén én is ezt kérdeztem, amikor átugrott az akadályon. Tiszta Knight Rider
"Az első pohár után olyannak látod a dolgokat,amilyenek. A második pohár után olyannak látod őket, amilyennek szeretnéd őket. A harmadik pohár után olyannak látod őket, amilyenek valójában." Oscar Wilde
-
LógaGéza
addikt
válasz Mágus2 #36193 üzenetére
és aero.
Köszönöm, megpróbálom meló után. Ha már csúszik, akkor mindegy, úgy is cserélni kell...Más:
Tegnap tankoltam MM100-at az OMV-n, srác nézte, hogy milyen autó, és rákérdezett, hogy ugye tudod, hogy 100-ast tankoltál?
Mondta, hogy június 1-től megváltozott a keverék, most már minimum 100-as oktánszámú nyálat adnak. Kíváncsi leszek"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
McSzaby
őstag
Ezt nem tudtam. Én mondjuk a Shell 100st szoktam beletolni. Azt érzem is, hogy segít.
Üzemanyaggal kapcsolatban hallottam olyan legendát, hogy E85-el kevert 100-s 75-25 százalékos arányban akár tisztítóhatású is lehet az autó üzemanyagrendszerére nézve. Igaz ez? Valaki érzett változást E85 után?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Qru
MODERÁTOR
válasz McSzaby #36206 üzenetére
Etanollal ütnek fel minden benzint szóval mindig keverékkel mész nem tiszta motorbenzinnel.
Azt nézd meg mennyit visel el a gép etanolból, mert ha feloldja a fém és gumi alkatrészeket akkor az drága tankolás lesz...
Nekem pl benne van a gépkönyvbe, hogy max 10% etanol tartalmú motorbenzin mehet bele a gépbe. Tehát én nyomhatok bele E10-et is akár (bár nyilván nem fogok ha nem muszáj).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Kiszámolták, hány méterről mér a szupertraffipax - végre egy élethelyzet ahol hasznos a Pitagorasz tétel.
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
veterán
Külföldieknek milyen útdíjat kell venniük?
És mikor, hol lehet ezt megtenni?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz gzbotii #36211 üzenetére
Ha keresztülmész az országon, akkor 10 napos (3000 Ft) vagy havi (4800 Ft) "országos" matricát érdemes venned, attól függően, hogy mikor mész majd hazafelé.
Megyei matricát - szvsz - Neked nem érdemes venned, csak akkor, ha rendszeresen jössz-mész azonos útvonalon (5000 Ft/megye).
Vásárold meg a neten itt: [link] vagy benzinkúton Magyarországon. Ha a határ román vagy magyar oldalán veszed meg egy bódéban, akkor kicsit lehúznak az átváltási árfolyammal (elvi kérdés nálam).
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz focvis #36212 üzenetére
Nekem az e-matrica vagy a HU-GO kell?
Most a hónap végén megyek, MO-on csak 3 napot időzök, aztán irány tovább DE.
A 10 napos bőven elég nekem. A határ túloldalán, az első benzinkútnál is bőven elég, ha megveszem? Nem jön majd érte a csekk?[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz gzbotii #36213 üzenetére
E-matrica kell Neked, ha csak nem kamionnal jössz.
Hol lépsz be Mo. területére?
Mielőtt felhajtasz az autópályára, már rendelkezned kell az úthasználati jogosultsággal (matrica).Ha 10 napon belül jössz vissza, akkor a 10 napos oda-vissza elég lesz, ha 30 napon belül, akkor a havit érdemes.
Szerk: Romániában minden közút használatáért fizetni kell, kb. útadót, nem sokat. Mo-n személyautóval csak az autópályákért, tehát ha nem autópályán lépsz be Mo. területére, akkor ráérsz megvenni a matricát egy benzinkúton még az autópálya előtt.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz focvis #36214 üzenetére
Ártándnál lépek be és Ráckevéig nem is megyek fel az autópályára (ahogy nézem, kerülő lenne).
Majd onnan tovább az M1-esen. Akkor ráérek majd továbbindulás előtt megvenni.Ausztriában meg, emlékeim szerint a határ átlépése után vannak bódék, ahol meg lehet venni helyben.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz gzbotii #36215 üzenetére
Én felmennék Debrecenig és onnét pályán, de ez én vagyok
Ausztriában egyből (2-300 méter) van egy Shell kút. Nem tudom, hogy addig nem büntetnek-e, én mindenesetre ott szoktam osztrák matricát venni.
Mo-n fel ne hajts matrica nélkül, már online megy az ellenőrzés, nincs türelmi idő, ne az autópályán vedd meg!(#36217) Qru: OK - gondoltam így (autópálya) egyértelműbb. Itt kell fizetni. 90% autópálya + néhány rövid autóút (M15, M2, többit nem igazán ismerem, kiesik nekem).
[ Szerkesztve ]
-
-
brumi1024
veterán
válasz gaborbol #36220 üzenetére
A magnetic ride opció sok helyen, de nem csak egy-két éve, 8 évvel ezelőtt is választható extra volt egy A3-on (is). A nagyobbakon régebb óta.
Egyébként működésében ez jelentősen eltér, mert míg a Bose rendszere elektromágnesekkel kelt ellen-erőhatást, ez a lengéscsillapítókban lévő folyadék viszkozitását változtatja elektromágnesek és a folyadékban lévő fémrészecskék segítségével. A Bose megoldásához talán az SQ7 villanymotoros stabilizátora van közelebb.
-
z123456789
addikt
válasz gzbotii #36210 üzenetére
Elég venni a határ után osztrák matricát annál a shell kútnál amit mondott focvis. 10 napos 8.80 €. Itthoni kutakon jóval drágább. Kint vedd meg! Viszont legyen, mert út közben vannak kamerák, amik nézik, rendőr is büntethet érte
Illetve még pár tipp:
-Hegyeshalom után egyből egy felújításba futsz, ami kb 13 km hosszú. Section controll van kirakva, ami azt jelenti, hogy átlagsebességet mérnek, ergo nem tudsz gyorsabban menni, tartsd be a 80/85 km/h-t, mert hamar levillantanak. A terelés elején és végén van egy kamera, és felismeri a rendszámodat, egyből számol egy átlagot, és már villan is.
-menj a jobb oldali sávban, mert az már kész van, és patent felület lett, a belső sáv a régi szar még, katasztrófa (gyorsabban egyikben sem fogsz tudni menni, mert előbb utóbb utol érsz olyan embert, aki biztos hogy 80-nal megy
-autópályán se nagyon menj 140-nel többet, mert elég sok helyen ki vannak rakva a trafik, amik általában élesek
[link]
[link]
így néznek ki Nálunk mehetsz a 130-as pályán 150-et, de náluk azt hiszem csak +10 a tolerancia határ, ezért mondom a 140-et
-illetve a migráns kérdés miatt eléggé komoly határellenőrzés van, ami azt jelenti, hogy az emberi órákban (nem hajnal, és éjjel) 5-30 perces várakozás is lehet. Egyfolytában kint állnak a rendőrök, és egy sávra van szűkítve az átkelés. Ennek tekintetében mondanám, hogy menj a kis határon, de akkor nem tudsz felhajtani Ausztriában már csak az említett Shell kút után. Esetleg ez a csoport segítségedre lehet, ahogy lehet küldik a friss infókat az emberek. Remélem tudtam segíteni.[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz z123456789 #36228 üzenetére
Köszi, sok hasznos Info volt benne
Többször jártam mar Németországban, de mindig vonat/busz/ismerős vitt, en nem vezttem arra.
Szeptemberben amikor jöttem haza legutoljára, Magyarország fele nem volt sor, de az AT-DE határon a másik irányban volt vagy két alkalommal is 4-5km hosszan.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
stickermajom
addikt
válasz Motion_Blur #36231 üzenetére
Azóta jött frissítés az ügyről.
-
LógaGéza
addikt
válasz LógaGéza #36203 üzenetére
Na nincs baj a kuplungommal (se a kézifékemmel ), kettesben is és hármasban is azonnal fulladt...
Akkor marad a keresgetés, hogy hol szívhat falsot..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
válasz Kornel #36229 üzenetére
Mondjuk a bácsi is kb. kiszaladt a kocsi elé, ez még persze nem menti fel a segget, aki elgázolta. De bennem nagyobb az életösztön, inkább csak beijesztek, és nézek végig balra. Viszont előtte is vagy 20 kocsi nem engedte el, pedig zebra...
A sofőr szimplán faszidióta, nem rángatod, akit éppen elbasztál, hanem jajveszékelsz és mentőt hívsz, mielőtt elpatkol, mert akkor aztán nagyobb szarban vagy, mint addig...
Az orosz tuti továbbhajtott volna
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qtya123
őstag
válasz stickermajom #36232 üzenetére
A videón láthatjuk mennyire emberséges, művelt és segítőkész osztrák barátunk. #bezzegnyugatonmindenkijófej
Tsebacsi: miket beszélt, még továbbhajtott volna... Inkább kiszállt volna és kétszer fejbe rúgja, mert kiment elé az öreg.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ma majdnem box volt bekason.
Paraszt beáll a kereszteződés közepére, feltartva azt is, aki másik irányba (ahol nem áll a lámpa miatt a sor) tovább tudna menni.
Mondjuk én csak orditottam rá, aztán egy munkás kisbusz meg is állt utána előtte, elmagyarázni neki a kereszt.
Komolyan tényleg oroszország felé közeledünk -
szőröscica
addikt
A hétvégén beletekertem szűk ezer km-t egy új 116i-be. 1100km volt benne, mikor átvettük a parkolóban. Ez már az új 1.5-ös, 3 hengeres motor volt.
Minden, csak nem egy rakéta, de persze ez lehet, hogy bejáratás után javulni fog. A hangja szerintem határozottan jobb kiforgatva mint a négyhengeres motorok vinnyogása.
Egyébként nagyon halk az autó, az útfekvése parádés, minden apró kormánymozdulatra azonnal reagál és a váltója is szuper volt (hatos kézi). Fogyija 6.6-ra jött ki, nem különösebben kímélve, vegyesen országúton és pályán. Meglepően jól el lehet benne férni, négy felnőtt nem nyomorgott, én 191 centis vagyok, magamra beállított ülés mögé simán beültem.
Igazából még 116i-ként is bőven elfogadnám, 118i változatban pedig már kifejezettem boldog lennék vele.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #36238 üzenetére
ehhez tuti lesz alkatrész
-
szőröscica
addikt
válasz rbalint88 #36239 üzenetére
Normálisan közlekedni meglepő módon ez a 109 lóerős, bejáratós 116i is elég szerintem, gondolom a turbó miatt. Négy felnőttel az utastérben, klímázva, országúton simán előztem vele kamiont, csak vissza kellett vágni kettesbe hetvennél és megindult szépen, a német pályán pedig csendben, kényelmesen vitte a 160-at.
Szerintem idővel még javulni fog, eleinte a Transitunk is lomhább volt, fokozatosan engedte a teljesítményt felfelé, ahogy teltek a kilométerek.
Egyetlen negatívum, gondolom az euro 256 normák következménye, hogy a fordulatszámot kegyetlenül lassan ejtette vissza, még sport módban is. Elforgattam 6 ezer fölé kettesben, villámgyorsan szúrtam egy hármast, és még bőven 5 ezer táján járt a fordulatszámmérő, amikor én már engedtem volna rá a kuplungot. Abszolút nem lehetett finoman váltani vele ilyen használat mellett. Ellenben visszaváltásnál magától adja a gázfröccsöt, ez tetszett.
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #36238 üzenetére
Én a nem LCI-t és az LCI-t is próbáltam (mindkettőből a 136 lovas 1.6 illetve később az 1.5-öst), de mindkétszer az volt a véleményem, hogy akármennyire zseniális a futómű, nekem kellene bele a nagyobb motor. A hangjával nem voltam elégedett egyébként, szerintem hangos, mondjuk egy A3-hoz képest, és túl sok helyen nem igazán prémium a belső tere. A fogyi az én tesztem során 9 liter körül volt (visszatankolás alapján), nem volt kímélve, meg városban ment, de nagyon meglepődtem.
Ettől függetlenül sokáig gondolkoztam rajta, ha adnak értelmes ajánlatot simán lehet, hogy azt választottam volna.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #36240 üzenetére
elhiszem, hogy jó autó, de annyit nem adnék érte, amennyibe kerül.
a fordulatszám visszaejtése hangolás kérdése, mazda3 g120-ban tök élénk, a max euro4 opelben meg szintén csiga. háromhengeres hangra panaszkodást én se értem, nyugaton, ahol nem jönnek fel a három henger hallatán wartburgos meg barkasos rémálmok, még az 5er-be is el lehet sütni (518i). az egész csak hangolás kérdése. bármilyen hengerszámú motorból lehet vidám, karakteres, jó hangú darabbot is csinálni, meg szart is. csak utóbbit egyszerűbb.
-
-
z123456789
addikt
válasz Qtya123 #36235 üzenetére
(#36235) Qtya123
Labancok állatok, többször megfordulok ausztriában...ezért is imádom, ha otthon kell vezetnem.(#36230) gzbotii
Nincs mit. Most már azért van ellenőrzés szépen. Illetve 3-4 naponta kiáll az autópálya kezelő is matricát ellenőrizni a határra, szóval az tényleg legyen! Félreállítanak, és már kapod is a büntit. :S[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz szőröscica #36240 üzenetére
Nem igazán értem, miért baj az (főleg sport módban), ha nem esik vissza a fordulat.
Biztosan én nem értek valamit.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #36240 üzenetére
Jól bejárattad.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest