Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hachiko95

    aktív tag

    válasz -v- #260294 üzenetére

    Főként olyanokra gondolok, hogy több hangszigetelés, egyes új sportautókon már rezonancia, frekvencia izolátorok is vannak, pl. az új M240i difijén. Az autónak nincs valós (szép) hangja, hanem a hangszórók játszák a motorhangot, ez szintén igaz pl. a legutóbbi kettő M3-M4 és a többi új M-es BMW modellekre is. Azt hiszem a Porsche még igazi motorhangot csöveken keresztül vezeti be az utastérbe. Módokkal állítod az autó karakterét, de alap karaktere kevésbé van. A drive-by-wire rendszerek (gázpedál, fék és kormányzás) elvették az érzetet, sok esetben az azonnali reakció időt és finom szabályozhatóságot is. Kormánynál már az EPS is eléggé kiszűrte a visszajelzéseket. Plusz a sok elektronika, amit többé-kevésbé lehet érezni.

    Talán úgy a legkönnyebb az egészet megfogalmazni, hogy még egy Ferrari is minden nap használható, mondhatni "mindennapi" autó lett mostanra, ami kényelmes, elég kifinomult, hogy azzal menjél a boltba kifliért probléma nélkül.
    Nyilván egy normál autóhoz képest most is különleges, de ha egy régit mellé raksz, akkor kiderül, hogy mi minden veszett el főként érzetre. Az újak gyorsabbak, erősebbek, jobban kanyarodnak, jobban fékeznek, kényelmesebbek, csendesebbek belül, papíron gyakorlatilag mindenben jobbak. Mishának van is egy videója erről, hogy annyira jó futóműje van és annyira jó összhangban van a legújabb 992 GT3, hogy már szinte unalmas és a Nordschleife sem kihívás annak az autónak: [link]
    Itt meg egy módosított E36 M3, ami lassabb, de mégis szórakoztatóbb, nagyobb kihívás: [link]

    Én úgy szoktam mondani, hogy az újak jobb autók lettek közlekedni, a régiek pedig jobbak autózni. Főleg közúton normál tempónál a közvetlenség, nyersesség és lejjebb lévő limit miatt.
    Szerintem ez még videón is átjön, hogy ezekből sugárzik a mechanikus karakter: [link]
    Autózni ezek, európán keresztül utazni és kifliért menni az új 812-es.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák