Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
Hirdetés
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
ma 2021-es modellek telepíthetik a 2023-as főverziót.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
barnam_
nagyúr
Múltkor volt téma a biztosítási díjak emelése.
Most választ is kaptam:Tájékoztatjuk, hogy a díjemelésre az alábbi piaci okok miatt került sor:
- 2019.01.01-től hatályos, KGFB szerződésekre meghatározott, biztosító által megfizetendő biztosítási adó bevezetése
- A szerviz óradíjak, alkatrészárak és általános bérköltség emelkedések alapján növekvő kárráfordítások finanszírozásaÚgyhogy inkább újrakötöm máshol.
-
Johnny_vT
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
M7-en köd de a sok majom most is DRL-t nyomta.
#nincsbennetarcsi
-
ZavaBalazs
őstag
válasz molnarpeter #120408 üzenetére
köszi a tippet, találtam egy 2S-t "használtan", holnap megyek érte (megnéztem, az én szivargyújtómhoz jó).
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ZavaBalazs #120456 üzenetére
Ha működik, benne marad, csinálj egy próbahívást is valaki vájt fülűvel
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #120458 üzenetére
És az áramhoz mennyi CO2 került a légkörbe?
-
SzlobiG
félisten
válasz szőröscica #120458 üzenetére
Mennyit tudsz elmenni egy töltéssel? A másik hogy mekkora a teljesítménye az amperanak? Mer van ahol 90 lóerőt írnak és van ahol 150.
-
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #120463 üzenetére
Jaa, akkor ezért megtévesztő amit az adatlapokon írnak. Gondolom ha lemerül, akkor az a benzin motor kész szenvedés ekkora súlyt cipelni mondjuk pályán.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #120464 üzenetére
Nem, mert kvázi soha nem mész tisztán a benzinesről. Van benne egy erősebb villanymotor (151 Le és 370 Nm) amivel halad az autó és van egy másik 72 lóerős villanymotor ami tölti az akksikat, amit egy 1.4-es 86 lovas benzinmotor hajt. Tehát a benzinmotor kvázi csak aggregátor szerepet tölt be.
Ezért van az, hogy a rendszerteljesítménye megegyezik az elsődleges villanymotor teljesítményével (151 Le és 370 Nm), mert nincs más ami hozzáadódjon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Magnum_ #120468 üzenetére
Igen.
mod:
"Az Ampera villanymotorja 151 lóerős (111 kW), az 1,4-es Ecotec benzines pedig 86. Van egy 54 kilowattos, azaz 72 lóerős második villanymotor is, amely nagyrészt generátor-üzemben működik. A rendszerteljesítmény 151 lóerő, amihez 370 newtonméteres nyomaték társul. Bár az autó nehéz, mint a sár, valamivel több mint 1,7 tonna, de így is dinamikus." - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Melyik az az oldal ahol autók 0-100-át meg ilyesmit szoktatok összehasonlítani? K csoportban állítólag az 1,6T elé nem tudott besoeolni egy 428i, és gyanús a sztori..
-
Qru
MODERÁTOR
-
szőröscica
addikt
válasz SzlobiG #120462 üzenetére
Nyáron sima ügy volt a 80km, most a -10-ben 45-50 között. 16kwh-s akku van benne, de ebből csak 10.5 kiautózható, a maradék célja kettős:
-egyrészt ha "lemerült", akkor sem fog elgyengülni az autó, mert itt ez a tartalék, amivel gond nélkül végigelőzöd a kamionsort padlógázon, meglesz a villanymotor 150 lóereje és 370Nm-e
-másrészt kémiailag így sosincs teljesen lemerítve és feltöltve a teljes akkupakk, a cellákat nagyon jól ki tudja egyenlíteni, ezért ez alig öregszik. Nem egy Volt fut 3-400 ezer km-el az órájában és még mindig hozzák a gyári hatótávot - hello Nissan Leaf, ami meg villámgyorsan legatyásodik, mert se tartalék, se rendes hűtés nincs az akkupakkjábanAmpera Engine modes - jó videó, bemutatja, hogy hogyan működik a hajtáslánc.
Persze lemerülten, állandó nyélgázon egy idő után kiírhatja, hogy visszavesz a teljesítményből, de én ilyet még nem láttam.
Szerintem a Voltec hajtáslánc zseniális. Az autó körülötte olyan, amilyen, szűk, nehéz, olcsó anyaghasználatú a beltere, millió helyen a legsilányabb egyen GM alkatrészek vannak beleépítve, de a hajtás az rohadt jó - a mai napig nincs plugin hibrid, ami ennek a közelébe érne kitaláltság terén.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Na ezt jó tudni, ezekről fogalmam nem volt azt hittem olyasmi mint egy hibrid, hogy amikor lemerül az akku szimplán átvált benzin üzemre és onnantól az hajt.
Komolyan el kéne gondolkodnom ezen az amperan így hogy a cégnél kvázi ingyen tölthetem garázsból ráadásul ingyen járhatnék.
Mert elektromosból egyedül az Ampera ami úgy ahogy még jól is néz ki, csak sajna nem kombi.
(#120474) joamilestoné
Mennyi időt vesz igénybe egy töltés mondjuk ha "teljesen" lemerül?
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #120476 üzenetére
Csak hogy kiegészítsem, számszerűsítve egy új 16A kábel 50-60k.
Az akku mellé a tank plusz 35 liter, na és elég korrekt fogyasztást lehet elérni szívó+automata létére (persze a villany miatt)
Kombiból ott a V60 D6, de az jellemzően 1-2 millióval minimum drágább, és kisebb a hatótáv. Annyiból kijön egy tekintélyes tetőbox Még drágábban van a Golf és Passat GTE.
SUV kategróiában a Mitsubishi Outlander PHEV népszerű, de az is jelentékenyen drágább az Am/ánál.
Ampera klub, dokumentumok között van egy GYIK.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #120477 üzenetére
V60 D6-ot nagyon akartam, aztán elkezdtem utánaolvasni és inkább nem kell. sok a speciális nyűgje és a dízel-villany kombó csak akkor értelmes, ha városban SOHA nem nyomsz akkora gázt, hogy beinduljon a motor.
Passat és Golf GTE baromi drága és annyira eco-bajnokok, hogy a WLTP szerint már nem kaphatnak zöld rendszámot
-
válasz molnarpeter #120477 üzenetére
Nézegettem képeken ezt a micut de valahogy nem tudom rávenni magam h élőben is körbetapogassam...
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #120477 üzenetére
Erre gondolsz? V60.
Gondolom a leírásban szereplő 50-60km teljesen elektromosan kamu lehet, de ha nem, akkor jó vétel ez. Pályára ott az erős dízel motor városba meg lehet menni elektronnyal. Csak ne lenne 5 milla.
Doki: Mindenképp, de egyre jobban azon vagyok, hogy meg kéne hagyni a mondit "elhasználni" nem éri meg lecserélni.
-
válasz Magnum_ #120482 üzenetére
Csak várd meg amíg megjelenik nagyobb számban a nem fizető parkolót használó. Gyorsan itt lesz hiszen egy öngerjesztő önbeteljesítő hisztiről van szó.
Más: Ha már mindenki otthon diagol akkor egy kis segítség és ötlet
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
rbalint88
addikt
Nem hinnem, de ahogy Saint is irja, barmi tortenhet. Viszont az a kivitel, ami nedc szerint csudafasza zoldrendszamos auto volt, wltp szerint merve mar nem felel meg a kriteriumoknak, igy modositani kell(ene) rajta, ezert egyelore leallitottak a forgalmazasat.
Amugy az Ampera hajtaslanc tenyleg baromi jo volt, rakhattak volna tobb modellbe is. Egy eur6 kisbenzinnel a mai napig egy fasza auto lehetne. Amire kivancsi leszek, hogy a villanyos Kia Niro mennyibe fog kerulni. Sajnos a plugin is 10+, de az mar egy csaladinak is jol hasznalhato meret (kb scross helykinalat, csomagter). Sajnos itthon az az altalanos, hogy ahol van 10-15M egy masodik autora, akkor ott lesz 18 is es i3-at vesznek, egyetlen autonak meg nagyon kornyezettudatosnak kell lenni itthon egy dedikaltan villanyoshoz.
-
Magnum_
nagyúr
Penteken nem dolgozom, de maszkalni fogok es alig varom, hogy hosszabban vezessek
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
Ma reggel elindultam -7 fokban, menet kozben megertuk ezt egyutt () [link], ma mar alig voltak reggel az utakon. De azok meg 20km/h-val mentek, feluton durva havazas kezdodott
I humbly and respectfully decline™
-
kisza25
félisten
válasz Magnum_ #120488 üzenetére
Pont így leszek én is, maszkolás nélkül
bitpork: az a helyzet, hogy az ország összes autójára vetítve valami 2% a valamilyen elektromos hajtást használó autók aránya, ezt kellene 10 év alatt megfordítani? Esélytelen[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
proof88
addikt
Holnap reggel viszem műszaki vizsgára a kocsit, gondoltam ma kézi mosóban lemosom hogy mégse retkesen vigyem oda, meg egyébként is ráfér már. Viszont most -7°C körül van kb mindenhol kint. Érdemes még ilyenkor kinti mosóban habbal meg nagynyomásúval lemosni vagy ne erőltessem? Ma lehet napsütés sem lesz ezért bemennék vele valami mélygarázsba kicsit elkerülve a fagyást, de mivel jönnék-mennék ma vele ezért erre sem lenne sok idő.
szerk.: gumikéderekre van ápolóm.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz proof88 #120492 üzenetére
Gonosz lennék, azt mondanám, hogy műszaki előtt lecsapatod a havat, azt a maradék majd a vizsgabázis csarnokában leszárad, leolvad. Mondjuk viccet félretéve, ha vizsga előtti mosásban lejön a hó és jég szinte maradéktalanul és utánna még mész vele 5-10 kilométert, akkor egész száraz lesz már szerintem a járgány, mire odaérsz.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Elektromos autonal egesz fura, hogy nehezebben lehet erezni a tapadas hatarait. A kormanyon ugye manapsag alapbol nem sok visszajelzes van, de mivel motorhang sincs, meg kevesbe veszed eszre, hogy elforognak a kerekek.
-
Manitou
addikt
válasz proof88 #120492 üzenetére
Nálam kb 2-2,5 hét múlva lesz ugyanez a dilemma.
Szerintem akkor se lesz sokkal másabb idő. A kocsi szabadban szokott állni egy fedett oldalt nyitott beálló alatt. Még sose voltam télen műszakiztatni, mindig nyáron voltam eddig, akkor persze nem volt gond ez a mosás takarítás téma. Koszosan én se akarok vele odamenni vizsgára, szóval jó lenne valahogy majd megoldani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen