Hirdetés
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz FeniX- #24315 üzenetére
Ha emelkedőn is használod, akkor ez csak ennyit tud.
D38-at kellett volna venned, abban nagyobb az akksi.Mindegy meddig meríted le, ha elfogy a "csík", úgyis leáll a roller. De ha nem akarod, h hazáig tolni kelljen, mert valahol lemerült, ne félig töltötten indulj el vele otthonról, hanem értelem szerűen naponta töltsd tele.
Már most akarsz hozzá nagyobb akkut, vagyis már most költeni akarsz rá, akkor nem értem, a nagyobb akksis többe kerül, de arra már nem kell költeni, mert nagyobb a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz FeniX- #24319 üzenetére
S-ben többet fogyaszt, a gyorsulása is jobb valamivel, ezt biztos észrevetted.
Például emelkedőre D-ben nem megy fel, de S-ben felmegy. Több áramot kap a kerék S-ben, ezért hamarabb merül az akksi is.Ráadásul a fogyasztás növelésével nem lineárisan csökken az akksi kapacitása, inkább exponenciálisan, ezért van az, h 25km/h sebességgel elmegy pl 20km-t, de 30km/-val drasztikusan beszakad a hatótáv, nem csak egy kicsivel lesz kevesebb, mint azt átlag laikus ember gondolná. :/
Sajnos ezek a hatótávok nagyon el vannak csxszve, h 15km/h sebességgel számolják.
Akkupack méreteket érdemes átnézni, nem a hatótáv adatokat vásárlás elött.
Itt ki vannak gyűjtve.20km-hez inkább ~10Ah-s rollert javasolnék, nem 7.5Ah-st, akkor nem fogja csalódás érni az embert, pláne ha nem csak sík terepen megy vele, és 25-el halad ott, ahol csak tud.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz FeniX- #24322 üzenetére
Egyforma mind a három D-s rolller mérete, beletehető a nagyobb akksi, csak költségek szempontjából nem mindegy megéri-e.
Külső akksival meg a gari is ugrik például. Akkor meg minek kellett az új, garis roller, rengeteg nagyobb akksis alig használt rollert hirdetnek.
Lehet hozzá külső akkut tenni, persze. Csak pl a kormányt se arra tervezték, h egy tízkilós plusz akksi lógjon rajta. A kormány tövében elhelyezve meg nehogy útban legyen.
Xiaomikhoz általánosan elterjedt a bővítés, de a D-s Segwayhez nem biztos, h minden akksi építő ember ért.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz FeniX- #24325 üzenetére
Ezeket a rollereket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz/ezer km az semmi nekik.
Ugyanígy az akkumulátor is, néhánytíz töltési ciklus az semmi, kb 500 teljes töltési ciklus után kezd csak el degradálódni a kapacitás, azt meg sok év alatt lehet csak elérni, pláne egy nagy akkumulátoros rollernél. Ráadásul nagyon úgy tűnik, ez az 500 is alul van méretezve.Az m365tools-al meg ki lehet olvasni az akksicellák adatait. Igaz, nem minden gyártó esetében.
Ezt a featuret mondjuk kötelezővé tenném a gyártók részére.Kevés km-t futott rollereknél nem hinném, h attól kellene rettegni, h biztosan elromlott az akksi, azért árulják a rollert. Hardveraprón ott van az értékelési rendszer is, van amikor még van rá akár több évnyi garancia is, meg hát elég egyértelmű, h sokan megveszik aztán nem nagyon használják, mert pl nincs kedvük fel/le cipelni a panelban a másodikról, ezért csak kihasználatlanul áll, aztán inkább eladják.
Te is ha tehetnéd, vennél egy D38-at, ezt a mostanit meg eladnád két hetesen, ~40km-el. Na ugyanígy vannak mások is vele.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz FeniX- #24325 üzenetére
Na, szembe jön a szerencse, pont ilyet keresel. Bővítette portfólióját: fcebook.com/groups/1084/permalink/67/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz FeniX- #24325 üzenetére
Akkumulátor valós kapacitását igazából csak reális használat alatt lehet rendesen tesztelni.
Műszerrel sokkal nehezebb valós terhelést szimulálni.A vásárlást követő legelső út során lényegesen kisebb kapacitást lehet kinyerni az akkuból, mint 2-3 töltést követően. Egyszerűen azért, mert gyártás óta, vagyis feltöltés óta sok idő telt el, és bizonyos elektrokémiai folyamatok mentek már végbe az akkuban. Konyhanyelven: ellustultak az elektronok. Pont ez történik akkor is, mint amikor valaki ősszel elteszi a rollet, és tavasszal hiába van mondjuk 70%-on, mégis úgy viselkedik, mintha csak kb. 30-40%-ra lett volna feltöltve.
Semmi extra töltési folyamat, semmi varázslat nem kell hozzá, pár töltés után beáll a rend.
A hatótáv növelésére van pár lehetőség:
(1) Gyorsításkor használja a peak powert, azaz a csúcsteljesítményt. Van a normális teljesítményfelvétel, meg annak közel dupláját jelentő teljesítmény. Gazdaságosabb a teljesítmény megtartása, amit tempomattal (cruise control) lehet legegyszerűbben elérni. (És ha nem sport módban mennél. de drive módban alapesetben már kicsi lehet a végsebesség. Ha nem az, akkor használd a drive módot, amikor csak lehet.)
(2) Nem menj túl gyorsan. Inkább indulj el pár perccel korábban, de ne siess.
(3) Kellően pumpáld fel a kereked, ne legyen lapos. Így csökkenthető a gördülési ellenállás. Persze maradj az észszerűség és a kényelem határain belül!
(4) A légellenállás is elég komoly tényező tud lenni. Ha teheted, inkább szűk softshell dzseki legyen rajtad, mint pufi pehelykabát. -
PociAti
senior tag
válasz FeniX- #24367 üzenetére
Ebben a hozzászólásban konkrétan végigszámoltam mennyit fogyaszt egy lámpa.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_21550-21550.html7650 mAh, azaz 275 Wh-s akkumulátor esetén (Xiaomi Mi 1S roller) az elvi hatótáv 30 km, gyakorlati kb. 20 km. Első lámpa 1,1 W-os, így a teljes 20 km-es táv alatt kb. 107 méterrel csökken a hatótáv.
30 km gyakorlati hatótávú roller esetében, ha ezt az utat megállásokkal együtt kb. 2 óra alatt tenné meg, akkor kb. 160 méterrel csökkenne a hatótáv folyamatos világítás mellett. (Arány nagyjából 1 / 190, azaz 0,53%.)
Szerintem ennél több energiát meg lehet spórolni, ha induláskor normálisan belököd a rollert (pl. pár méteren át szaladsz mellette, és úgy lépsz fel rá), ezáltal a kezdeti gyorsuláshoz kevesebb energiát kell az akkumulátorból felvenni. Gyorsításkor kétszeres a teljesítmény felvétel, mint sebesség megtartásakor. (Előbbit hívják csúcsteljesítménynek, vagy peak power-nek, míg utóbbit normál, vagy névleges, esetleg nominális teljesítménynek.)
-
tothjozsi96
addikt
válasz FeniX- #24938 üzenetére
Szia!
Ez egy egész hosszú útszakasz, ez az utca vezet ki a városból, itt járnak bőven kamionok, nagyobb teherautók. Konkrétan abban a pillanatban amikor történt ez a kis "poén", akkor csak ketten voltunk ezen az útszakaszon. Jött szembe, aztán húzta rám a kormányt, és röhögött közben. Az ezzel a legnagyobb probléma hogy én ugyan megijedtem, de azért nem vesztettem el minden bizadalmam.. Viszont, az a legnagyobb probléma hogy valaki ha már csak egy ilyen helyzetet provokál, és a másik fél megijed, akkor lehet hogy Ő nem jön neked, de ugye attól Te még tehetsz kárt magadban, a félelem miatt. Az út azon felén ahol én haladtam, az mellett végig egy 3 méter mély árok van, most ha az ember ott összeszarja magát és beleesel az árokba, akkor lehet hogy ő csak "poénkodott", de ha beleesel abba a k*rva árokba olyan komoly baleset lesz belőle hogy az nem igaz.
És ez b@ssza az agyam, hogy az ilyen nyomorultak játszanak kedvükre, és nem tudok mit tenni, mert nem tudom bizonyítani. Nevetséges az egész.
Volt egy korábbi eset is, kb. fél éven belül volt, ott meg mentem a biciklis járdán és jött egy BMW-s mellettem az úton. És ott már az furcsa volt hogy előtte volt egy Renault és ott nem is tudom, meg is akarta előzni, meg nem is.. Erre lettem figyelmes, hogy ez hülye?! És akkor komolyan mondom a semmiből, befordult a BMW-s elém, mert ott lehet a házak elé felmenni a feljáróra, ugye a biciklis járdán keresztül. Berántotta a kormányt, rám fordult hát előttem volt, de na, tehát az épp hogy kategória hogy nem telibe halsz meg, komolyan. A Renault-s látta és meg is állt, mondta hogy k.rva nagy szerencsém volt hogy figyeltem. Hát az brutális volt. Csak ott annyira megszeppentem hogy köpni nyelni nem tudtam, és eszemben sem volt hogy feljelentsem akkor, mert azt sem tudtam éppen hol vagyok. De akkor megfogadtam hogy több ilyen nem lesz, és feljelentem aki ilyent csinál. Brutális volt. Nyilván így leírva ez messze nem olyan mint ott élőben, mikor mész 25km/h-val és a semmiből rád húzza a kormányt. És ugye mondanám hogy nekem kellett volna figyelnem, de az egész embernek a vezetése is olyan volt hogy már az figyelemfelkeltő volt, és én ha az autó mellett haladok, nem látom hogy indexel. Ő meg egyáltalán nem figyelt, és nem is fékezett azután se miután leugrottam a rollerről. Szóval nekem így ebből elég, és valami megoldást kerítek és rögzítve lesz a menetút a rollerrel. Ez k.rva gáz hogy ilyen dolgok meg tudnak történni egyáltalán. Meg tényleg ez hogy jön szembe és húzza rád a kormányt, neked akar jönni vagy mi a sz@r.. és akkor röhög hát g*ci. Gondolkodjunk már.
Sikerült kideríteni hogy ki volt az a jófej, a feleséges az egyik óvodában dolgozik, majd azért neki elmesélem hogy milyen frankó férje/élettársa van, többet nem nagyon tudok tenni. A csávóról semmit nem találtam, se Facebookon, sehol.. tehát.. Ilyen remek ez a világ. És most biztos van aki ezt a két esetet nüansznak éli meg, hát nem kívánom egyik leírt esetemet se hogy átélje, főleg nem a BMW-st, ott azt hittem kiugrik a szívem a helyéről.
[ Szerkesztve ]
-
tothjozsi96
addikt
válasz FeniX- #24943 üzenetére
Az a vicc az egészben hogy én alig használom a rollert, két ház között ingázok vele, de ez kb. jelentéktelen mert itt semmi forgalom, és kb. 200m a szakasz. Néha megyek csak vele városba, de tényleg nagyon ritkán, és már kétszer is beleszaladtam a tutiba. Mi lenne ha mindennap, rendszeresen használnám.. Egyébként emiatt nem is szoktam nagyon túlgondolni a védelmet szolgáló kiegészítők használatát.
-
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #24962 üzenetére
Lehet bele tenni, "ártani nem használ" jeligére. Bár, ha eleve gyári zselés
a gumi (ami ugye valamilyen szinten önjavító), abba én nem erőltetném.Ha gyári belsős kereket akarsz "átalakítani", abba értelemszerűen szelep
kell csak, küllő valóban nincs, így más varázslat nem kell. (Esetleg még a
felni peremével lehet probléma, ha ott ereszt: peremtömítés megoldja...) -
PociAti
senior tag
válasz FeniX- #24962 üzenetére
Azért célszerű lenne kétszer átgondolni ezt a slime kérdést.
Persze nem annyira durva a különbség, mint amikor valaki a ballonos kerekét átcseréli tömörre, mert azzal majd megoldódik minden problémája. (Szerencsére annak káros következményeit már egyre többen belátják.)
A levegővel töltött kerék esetében sem az van, hogy slime-tól nem lesz semmi baja, csak jobb lesz tőle. Ha tömlő nélküli gumiról van szó, akkor gyakran van egy gyári zselé réteg, ami a slime-ot kiváltja. Ebbe felesleges tenni, és talán még árthat is neki.
Egy rolleres csatornáról származik a fotó. A kép címe: azon tűnődtem miért vibrál a motor.
Persze lehet arra hivatkozni, hogy te nem ilyen cuccot teszel bele, hanem valami nagyon drága speciális kerékpáros anyagot. Csak nem számolsz azzal a hővel, amit a motor termel, és a slime-mal érintkező felni az egyik legfontosabb hűtőközeg. Slime pedig nem olyan hőterhelésre van "tervezve".
A roller kerekét nem túl élvezetes szerelgetni, hozzá képest a bicaj szinte gyerekjáték. Egy jó külső köpenynek 4.000 km távolságot meg kell tudnia tenni. Jó esetben addig nem is lesz szétszedve. Nincs folyamatos ellenőrzés, hogy mégis milyen állapotban van az a zöld trutyi, ami bele lett nyomva. Új állapotában szerintem nem túl bölcs elképzelés. Mondjuk az élettartama végén, amikor már vékony a futófelület és hamarosan úgy is cserélve lesz, akkor talán nem őrültség. Hátha nem sül rá a felnire.
----
Aztán persze vannak emberek, amit semmit sem szeretnek eredeti állapotban hagyni, mindenbe belenyúlnak. Elképzelésük szerint feljavítanak, csak éppen az élet nem szokta minden esetben visszaigazolni ezt az elképzelést.
-
alphamooncam
őstag
válasz FeniX- #24962 üzenetére
Végeztem egy kis kutatást gumiszerelés-defekt javítás témában.
Roller még nincs meg, de fejben már lecseréltem a gumit.
Egy profinak látszó gumiszerelés-tömlőmentesre átalakítás. [link]
Másik tömlőmentesítő módszer, nem kicsit meghökkentő az "elkövető", és a módszer [link]
Valaki esküszik a szigszalagra [link]
Elkészítettem ezt a puffertartályos hacket, éppen volt itthon [link] + vettem hozzá egy ilyen Lidlis cuccot + 2m 20 Bar-os csövet.
Műszer szerint 2,5 Bar-t tudtam eltárolni, illetve egy bicikli belsőt felfújni egy pillanat alatt.
Ebben a videóban van pár hack pl. olyan is, ahol rárobbantják a makacskodó gumit a felnire...
Első körben nem tervezek a kétrészes felnibe semmilyen tömítő folyadékot beletölteni, megnézem működik-e a szigszalagos, meg a régi belső szelepének a felhasználása trükk.
Nagyobb sebességnél el tudom képzelni, hogy komoly kiegyensúlyozatlanságot okozhat az a folyadéktömeg ahogy ide-oda csapódik a gumi belsejében.
(* megelőztek)
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
PociAti
senior tag
válasz FeniX- #24971 üzenetére
"No, de akkor visszatérve az eredeti kérdéskörre: mivel lehet a leginkább védekezni a defekt ellen?"
Én már legalább 30 hozzászólást írtam defekt témakörben, de még egyetlen defektem sem volt.
Úgy érzem túl van lihegve a téma.Ehhez több dolog hozzájárult, elsősorban az első szériás Xiaomi rollerek, amelyeknél a tulajdonosok gondatlanságból - és/vagy lágyabb lengéscsillapítás miatt - alacsony keréknyomáson használták a rollert, ezáltal nem valódi defekt jött létre, hanem a belső elmozdult a külsőhöz képest, kidörzsölődött. Ezt a jelenséget elég későn ismerték fel, addigra nagyon sokan megszívták. Ezt a felépítés még a 2. generációs Xiaomiknál is megvolt, addigra ezek a rollerek uralták a piac bő 50-70%-át. Szerencsére a "típushiba" elterjedésének hírével egyidőben kezdtek széles körben megjelenni az akkus kompresszorok, melyek a pumpálást könnyűvé tették.
Lényeg, hogy az ebből a problémából eredő defekttől való parázást már nehéz lesz kiirtani a köztudatból.
Az első generációs Xiaomiknak nem volt annyira erős a külső köpenyük, mint az utódoknak, de erre a jelenségre a szerelők is aktívan ráerősítettek, hogy az ő portékájuk sokkal jobb, a gyári pedig egy rakás szar. (Aztán látva a példákat, hogy gyárival megtehető 4000 km, egyes szervizekben használt kínai külső pedig 1500 km után teljesen elfogyott. TUOVT, PMT és egyéb márkáknak tényleg jóval a gyári CST köpenyek fölött vannak, de árukat nézve más ligában játszanak.)
A defektek leginkább 2 tényezőre voltak leszűkíthetőek, hanyagságra és pechre.
Modern rollerek már jellemzően tubeless gumikkal rendelkeznek, kevésbé érzékenyek a lapos használatra, de használni biztosan nem használ nekik. Például az oldalfal merevítő szálaknak.Aztán vannak a fizikai jellemzők, mint a sebesség és tömeg is biztosan közrejátszik a defekt elviselésének a képességében.
Fémdarabon, üvegszilánkon átmenni, vagy egy királydinnye tüskéjét beszedni pech. Ezekkel nehéz mit kezdeni. És talán a slime se lenne megoldás. Lassabban kell menni ilyen szakaszokon és próbálni kikerülni a veszélyforrást. Pl. nagy ívben kikerülni az üveget tartalmazó szelektív kukákat.
Ha meg defekt van, el kell vinni a szerelőhöz (vagy otthon nekiállni a javításnak).
Nem ismerek olyan aktív védelmet, ami ne járna hátránnyal, vagy költséggel. Az extra kiadást lehet inkább jobb köpeny megvételére kellene félretenni.
-
Peaceliker
őstag
válasz FeniX- #24977 üzenetére
Tele akkuval nem tud fékezni, mert nincs hova visszatölteni a keletkező áramot. Van olyan fajta efék ami fűt, de az rosszabb, sűrűbben süti meg a cuccokat.
Ezen szerint ez a töltős fajta és védelem is van benne. Amelyikben ilyen nincs, az szabályzót süti meg tele akkunál"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25005 üzenetére
Megúszta állítólag, terepen hozta össze. Én nem követem ezeket.
Elvagyok a kis méréseimmel, meg tuningolással, de ha egyszer jó
lesz a cucc, és marad a jó idő, biztos fogok gurulni is. Sisakban.
Cink? Szerintem sokkal rosszabb a fogpótlás. Márpedig annyihoz
egy pálcika is bőven hozzá tud segíteni, kis sebességnél is.Ui: persze mindenki úgy öltözik, ahogy jónak látja. Amikor kitört
a pálcikám első kereke, és fejjel is levettem az aszfaltot marhára
örültem, hogy a sisak napellenzője tört, és nem az arcom...
(Anyaghiba volt, elrozsdált a villa: akkor is megtörténik, ha nem
tuningolom, és nem képes ~42 km/h végsebességre. Viszont ha
ezt nem csinálom, talán én sem öltözök protektoringbe, esetleg
el is törik a könyököm a másodperc tört része alatt. Ez ilyen...)Pálcika rollerre, ami tényleg az, és ilyen 25 km/h körül tud, még a
biciklis sisak is bőven jó. Nem vennék fel motorost rá. Ha már 30+
is simán megy, akkor elgondolkodnék. Brutál vasakra kötelező.[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz FeniX- #25021 üzenetére
Ez nagyon durva! Iloyet olvasva megertem azokat , akik Magyarorszagon nem torodnek a garival es inkabb megveszik dh gaterol, vagy valami hasonlorol sokkal olcsobban. Itt Gorogorszagban szerencsere sokkal jobb tapasztalataim vannak, itt tenyleg megeri a gari.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25242 üzenetére
Az ég világon semmit nem tudsz neki ártani ezzel. Különben elég érdekes lenne csupán odébb tolni is (meg amikor üresen gurulsz, akkor tönkremenne). Annyi, hogy lábbal hajtani magasabb rollereket nehezebb, de ha tolod, még az is tökmindegy: olyankor, 3-4 km/h esetén néhány volt feszültség indukálódik a tekercseken, de ennyi. Onnan tudom, hogy anno a kulcsos kapcsolóm konkrétan BEMF mérőként (is) funkcionált (amikor letiltott alóla az akku), és konkrétan rohannom kellett a vassal, hogy vmi 20V körüli feszültséget érjek el, amivel már be tudtam kapcsolni. E-rolller, amit be kell tolni...
Hajtottam lábbal az FLJ-t is, miután leégettem. Meglepően jól gurult a súlya ellenére, vagy épp azért (egy nehezebb vasat ha jól meglendítesz, tovább viszi a lendület).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25280 üzenetére
Röhögni fogsz, de FB apróhirdetésben láttam meg, és megtetszett.
120K-ért gyárilag is teljesen rendben volt. Noha rögtön beleraktam a
légrugókat, és lecseréltem a féknyerget, de amúgy használható volt...Aztán elkapott a tuning őrület, és végül ez lett belőle, ami... (Drágán.)
Amikor az első ijedtség után megörülsz, hogy "csak" a 30K-s vezérlőd
halt meg, nem a 100K-s motor. Lehetőség bedobni a 100K-s vezérlőt!
Van baj... Mindenesetre volt már benne 48V akku, aztán egy 60V akku,
most újra 36V akku, és ezzel is 50 km/h körül van a végsebesség: elég.
38Ah meg nagyon lazán elég volt egy ~25 km-es céges karikára. Még
talán kibírna egy következőt is, csak akkor már picit lassabb lenne...[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #25291 üzenetére
Most sikerült eljutnom oda, hogy tüzetesebben megvizsgáltam a hátsó gumi leeresztést és sajnos a kukacozott "javítás" ereszt.
Lehet ezt még egyszer kukacozni, vagy mi a szakszerű javítási mód? A régi foltot teljesen el kéne távolítani, vagy "mellékukacozzak" még egyet?
Vigyem el gumishoz?
(Mostanában inkább a bicajt használtam, ezt csak ritkábban) -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #25975 üzenetére
Azóta este megpróbálkoztam a javítással és ki tudtam szedni a régi kukacot, viszont az új nem marad benne. Felfujom es mondjuk öt perc múlva nagy hangok közepette elkezd leereszteni.
Gondolom ez a készlet, ami van nekem már régi és nem ragad eléggé a hurka.
Kéne alapból ezekre ragasztót is kenni? A készletben nem volt. -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25976 üzenetére
Felejtsd el a kukacolást, az csak ideiglenes kókány megoldás.
Külsőt kell cserélni, az a legegyszerűbb. Szakszerű javításhoz
kicsit több minden kell, mint a kukac. Belülről kell felcsiszolni,
ragasztani, stb. csak úgy javítható meg tartósan, de sok pénz,
ha mindent meg akarsz hozzá venni. Gumisnak kellene lennie
minden cuccnak hozzá, de árban lehet annyi mint egy új gumi.
(Ha nem valami hiper drága PMT, 30K fölött, én cserélném.)Ui: egyszer berendeltem a hozzávalókat, 35K-ra jött ki, viszont
azzal több gumit is meg tudtam volna javítani, 2021 óta. Csak
valahogy elkeveredett a rendelés, és azóta is küldik. Ez van.
Megjegyzem, a linkelt cucc anno 116 Ft lett volna, most 376...
Feltételezem, hogy a célszerszámok sem lettek olcsóbbak.
Mondjuk ez fillérre ugyanannyi, mint volt. Talán nem veszik?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25978 üzenetére
Ha ennyire rossz a helyzet, tömör gumis rollert kell használni...
Viccen kívül, egyszer kukacolod, oké, ám láttad, hogy nem tartós.És igen, mind a gumi cseréjéhez, mind a szakszerű javításához a
felniről le kell szerelni, nincs mese. Ez macera, és idő. Vagy pénz:
ha elviszed egy gumishoz, és olcsón vállalja, akkor ugyanúgy egy
kukacot fog bele nyomni. Szétszedéshez nem is feltétlen ért, sőt:
simán el tudom képzelni, hogy emiatt el sem vállalja a munkát.
(Specifikus roller szerviz meg jó pénzért szétszedi/összerakja, de
gumis felszerelésük nem feltétlenül van: eladnak egy új külsőt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25980 üzenetére
Persze, bizonyos tűrésen belül kompatibilisek a külsők...
Egy 10x3" már lehet, hogy rosszul állna, esetleg beleérne
valamibe hátul, mondjuk a féknyereg, vagy esetleg a villa.
Kisebbet semmiképpen nem vennék, virsligumi jeligére...Ha neked volnék még egy zselés "önjavító" külsőt vennék
próba szekerce alapon, az kisebb hibákból meggyógyul...
(De üvegcserepeken nem küldeném át, az nem szúr, vág.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs