- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- E-book olvasók
- Apple asztali gépek
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz bence188 #25848 üzenetére
Szerintem olcsóbban megúszod, ha eladod őket, és veszel egy nagyobb akksis rollert.
F25 7650mAh (70-80ezer)
F30 10200mAh (90-100ezer)
F40 10200mAhF2 10200mAh (140-150ezer)
F2 Plus/Pro 12800mAh (150-170ezer)Ezekbe nincs nagyobb.
G30-at vennél, azok használtan kb 160ezerbe kerülnek, abban 15000mAh van, és némileg erösebbek is még az F30-nál is. Zárojelben mellé irtam mennyi a használt áruk kb, azaz mennyiért tudnátok eladni a kettőt.
Ha bővitenéd az akksit, vagy a kormányra aggatott plusz akkupackkal számoljál, vagy a kormány tövébe egy dobozban lenne.
Vagy ha a trepniben levőt kiszeded, annak a helyére lehet betenni másikat (nagyobbat).
Ez utóbbi esetben komplett akkupackot kell kifizetned, amit meg kivesztek, azzal mit csinálsz? Eladni nem nagyon lehet.
Ezért javasoltam inkább az eladást, és G30 beszerzését.Itt át tudod nézegetni a rollerekben levő akkupackok méreteit.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
bence188
tag
válasz Thunderzolee #25851 üzenetére
Köszi szépen a részletes választ, ezek alapján átgondolom a dolgokat...
-
Feherfy
tag
Sziasztok!
Van egy akku hibás MS Energy n3 rollerem, amit próbáltattam megcsináltatni, viszont nekem már gazdasági totálkár kategória. Elvileg egész akkut kell cserélni, nem elég egyes részeit.
Képviselhet-e ez még valamilyen értéket a használt piacon, érdemes lehet-e vele foglalkozni? Ha igen, esetleg tudnátok segíteni, hogy árban hova lőjem be? -
h1mpi
félisten
válasz Feherfy #25853 üzenetére
Ha csak az akku-t kell cserélni, akkor keresd meg a pár hsz-el előtted linkelt akkus szakit.
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül.
Legalábbis a jelenlegi jogszabályok alapján felépítése és működése alapján az AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE 1. számú melléklete alapján L1e Könnyű kétkerekű gépjárműnek minősül, azon belül is L1e-B
Kétkerekű segédmotoros kerékpárnak, mivel nem felel meg az L1e-A (motoros kerékpár) egyik feltételének sem, amik:
9.
elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
10.
a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
11.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
12.
az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanakViszont visszatérő érvelés roller bérlők által támogatott "független" szakértők és rolelr tulajdonosok részéről, hogy "roller nem lehet smkp, mivel az EU szerint csak az lehet smkp amin van gyárilag ülés".
Ez hol van hivatalosan leírva? Az említett rendelet semmi ilyet nem ír, nem határozza meg, hogy egy smkp-nak mindenképpen kell rendelkeznie üléssel, mindössze 3-4 kerekű motoroknál állapítja meg, hogy max hány db ülés lehet rajta.Az tény, hogy külön nem említik sehol, hogy "roller" sem EU sem magyar jgoszabályban, de más fogalmakba (smkp) simán beilleszthető és nekem ez a "nicns szabályozva, erre nem kell semmi és mindent szabad" inkább csak a 4-5 évvel ezelőtt a jogszabályt értelmezni nem tudó tulajdonosok és eladók által elterjesztett hamis állításba történő kapaszkodásnak tűnik...
Múlt héten is tesómmal az Auchanban voltunk és ki volt állítva egy elektromos smkp ami ránézésre úgy nézett ki, mint egy chopper (Balatonon és Dunaparton sokan ilyennel mászkálnak bukósisak nélkül és láthatóan ittasan), viszont a kiírás szerint "roller".
Tesóm meg akarta venni, mert hogy erre nem kell jogsi, de én inkább le akartam beszélni róla. Biztos ami biztos egy eladót megkérdeztünk, ha már odajött hozzánk, hogy most akkor mi van, persze rögtön jött, hogy ez roller, nincs szabályozva, nem kell jogsi, de nagyon király, 32 km/ órával is tud menni, stb, stb. Ekkor megkrédeztem, hogy "Miért van a hátuljára apró betűvel ráítrva, hogy L1e-B, ami alapján segédmotoros kerékpárnak minősül a gyártó alapján?". Erre elvörösödött, majdd mondta megkérdezi a felettesét...20 perc múlva se jött vissza, így maradt a "roller" is[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Darth_Revan #25855 üzenetére
Jól nyitottál! (Irónia)
"Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül."
Már mégis mitől lenne egyértelmű?
Pont ez a lényeg, hogy nem egyértelmű! Ez egy általános, de nem tökéletes jogértelmezés. Amit a gyakorlatban nem alkalmaz a rendőrség, inkább csak olyan esetben, ha a rolleres balesetet okoz, vagy annak az elszenvedője, vagy veszélyesen közlekedik és valahogy számon szeretnék kérni.A hétköznapok során nagy ívben tesznek rá a rendőrök, hogy valaki szerint a rolleres az valójában segédmotoros, és ezáltal számos olyan előírásnak is meg kellene felelni, amit a rolleresek zöme nem tart be.
Amúgy meg ha a jobb felső sarokban, a keresőbe beírod az ülés kifejezést, akkor már egész szűk listából kellene csemegézni.
Legutóbb 4 napja hivatkoztam arra az EU-s rendeletre: (#25758) PociAti. Vagy ha arra a rendeletre rákeresel, annak környékén szokott lenni diskurzus. Volt rá példa amikor a nincs ülés, tehát nem SMKP jogértelmezésnek köszönhetően sikerült a kiszabott intézkedéseket érvényteleníttetni.
-
pescara
aktív tag
válasz Darth_Revan #25855 üzenetére
Ez ugy hulyeseg , ahogy van En pont tegnap kerdeztem meg egy rendort Athenban, hogy mi a helyzet a rollerekkel. Azt mondta szo szerint, hogy semmi, egyelore az eu-ban nincs is olyan, hogy roller. A legegyszerubb modon magyarazta el. Ha autot, motorcsonakot, robogot berelsz, akkor a berbe ado koteles a jogositvanyt ellenorizni. A berrollerek eseteben ilyen kotelezettseguk nincs a berbeadoknak, tehat a rendorsegnek sincs semmi dolguk a rollerekkel a jelenlegi szabalyok szerint, mert nincsenek szabalyok. Kb ugy tekintenek a rollerekre, mint egy gyors gyalogosra.Akkor vegzalhatjak vagy buntethetik a rollerest, ahol egy gyalogost is.
[ Szerkesztve ]
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25520 üzenetére
Nagyon ne bízz meg benne. Kínai Mátris koppintás. Pont tegnap szedtem szét egy ugyanilyet (más színűt). Kívülről minőséginek tűnik, de belül katasztrófa. A tengely teljesen el van gyengítve/átfúrva. Műanyag dugattyú a végét is csak egy vékony csavar fogja. Ide tettem képeket: https://photos.app.goo.gl/WDP5dVDpz3veTmjs9
[ Szerkesztve ]
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
senior tag
válasz pescara #25857 üzenetére
Kb. 3 hete kérdeztem egy szomszéd megyéből származó kékruhást, trafizás közben.
Azt mondta hogy szürke zóna.
Mondott pár dolgot, hogy 250-300W, bukósisak, stb, de ahogy elmondta, b*szakodni nem nagyon fognak, amíg nem történik baleset.
Csak álláspont foglalás van a sztorival kapcsolatban, illetve olyat is említett, hogy majd Jan. 1-től lesznek módosítások, idehaza...Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP
-
bandigyerek
senior tag
válasz Darth_Revan #25855 üzenetére
Ha a roller SMKP, akkor miért van (EU) lekorlátozva 25 km/h-ra? Az SMKP mehet negyvennel is... Nem mehetnénk bringaúton, de 25 km/h-val a kocsik között 10"-al menjen akinek hat anyja van, plusz a rendőr kérdés nélkül a kocsiból lőne le. Maradjunk abban, hogy mindenki bízik benne hogy azok az agyasok normális besorolást adnak mihamarabb ennek a járműkategóriának. Akkor alkalmazkodunk. Eccer... Addig meg a rendőr intézkedik ha kell, a bíró meg dönt. Csókolom.
-
Darth_Revan
veterán
válasz geryboro #25859 üzenetére
Sima egyenruhás rendőrt kérdezni kb szerencsejáték. Tökéletes példa az ittas vezetés rollerrel
Van olyan amelyiknek fogalma sincs aktuális jogszabályokról, illetve tudását se frissíti, csak pár alap, jól betanult intézkedéssel van tisztában ezért azt mondja "szürke zóna" meg "nincs szabályozva", viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik.
Budapesten több kerületben is vadásszák a rollereseket, de inkább ittas vezetés miatt.Szóval átlag egyenruhást leszolitani ezzel a kérdéssel teljesen zsákbamacska
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
OK Srácok !
Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.
Az összes!
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]
erre hivatkozik*:
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...
erre hivatkozik*:
... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
– legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.
Az hogy nem büntetnek érte, nem hiszem hogy igaz, szerintem csak arról van szó, hogy a száma nem éri el az érzékelési szintet.
Tömeges szabálysértés megfeleltethető egy túlterheléses támadásnak, amire viszont a rendőrség egyszerűen nincs felkészülve. ( Jobb dolguk is van hogy taknyosok, és részeg külföldi turisták után szaladgáljanak bokorról-bokorra. )
Másrészt a jogi eljáráshoz túl kéne élni a baleset, hogy legyen kit felelősségre vonni.
Amikor viszont arra kerül a sor, hogy márpedig meg kéne állapítani a felelősséget, akkor bízhatsz benne hogy lesz rá hivatkozás.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-
PociAti
őstag
válasz Darth_Revan #25861 üzenetére
" viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik."
Ez egy feltételezéseken alapuló kitalált történet?
Mert ehhez hasonló esetről még nem hallottam. Vagyis csak olyanról, amikor ketten utaztak a rolleren, és láthatóan részegen kóvályogtak. Át a piros jelzéseken. A rendőr szívességet tett azzal, hogy lekapcsolta őket. De alaptalanul kiszabott 3-400 ezer Ft-os bírságról nem hallottam. Legalábbis hiteles forrásból nem. Városi legendákat meg inkább hagyjuk.A vadásszák a rollereseket is hasonló túlzás.
Vannak akik rollerral járnak be a munkahelyükre; a rendőrkapitányságra. Annyira nem lehet intenzív és általános a vadászás, ha házon belül nem tiltanák a használatát.
És pont a jogi bizonytalanság, az elmarasztaló ítéletek jogi úton való eltörlése miatt nem "erőltetik" a büntetést. Ha csak nem nagyon kirívó esetről van szó, amit más irányból alá lehet támasztani. -
Darth_Revan
veterán
válasz PociAti #25864 üzenetére
Nem kitaláció, valóság.
Van olyan aki megtámadta ezt a dolgot, meg alkotmánybíróságig is elment, de az AB kidobta a panaszát.
Belvárosban, néhány peremkerületben péntek és szombat este elég sokat megfognak, akar sajattal mennek, akar berelttel.
Ha van jogosítvány akkor a helyszínen el is veszik, meg akkor is ha "elvileg" 25km/h-t nem tudja meghaladni, azaz AM kategóriát nem igényel.Sok utcai rendőr persze nem mer belemenni ebbe mert kb a cipofuzojet is alig tudja bekötni és marad a "nincsen szabályozva" meg a "szürke zóna" lepattintos kifogassal, viszont van néhány szakképzett, aki ha elkap, akkor fogdan tolti az éjszakát az ittas rolleres.
Ugyeszek se szerették a rolleres ittas vezetőket, de mióta a legfőbb ugyeszss és kúria is állást foglalt, azóta mennek bíróságra az ilyen ügyek szépen.Szemmel láthatóan átlagos embert persze nem basztatnak nappal szimplán jogsi miatt, a hangsúly az ittas vezetésen van.
Oké, 3-400.000 forintot csak hasra ütve mondtam, ha megsajnal a bíró akkor lehet csak 100.000 forintot ad
[ Szerkesztve ]
-
Darth_Revan
veterán
válasz bandigyerek #25860 üzenetére
Jogszabályt linkelned kérlek ahol ez le van írva ?
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25863 üzenetére
Szerintem a tengely gyenge, bármikor eltörhet egy erősebb rántásnál. A műanyag dugattyú sem túl bizalomgerjesztő. Én megpróbálom átalakítani, csinálok hozzá egy dugattyút alumíniumból vagy sárgarézből, meg a tengelyt is kicserélem. Majd beszámolok, ha összejön.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25863 üzenetére
A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
pescara
aktív tag
válasz Darth_Revan #25861 üzenetére
Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod.
-
alphamooncam
őstag
válasz pescara #25870 üzenetére
"Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod. "
Kérlek olvasd el, ha már annyit dolgoztam vele!
KRESZ hivatkozik a KÖHÉM rendeltre, hogy mi számít SMKP.-nak.
KÖHÉM függeléke leírja, hogy az összes kétkerekű gépi meghajtású jármű minimum SMKP, kivéve a felsoroltakat.
Ezt hívják kiterjesztő értelmezésnek.
Lásd például a pedelecet, ami ott van a felsoroltak között, de a roller meg nincs, tehát a "pedelec" nem, de az elektromos roller teljesítményétől függően minimum SMKP, ha közlekedsz vele a járdán, bringaúton, vagy úttesten, akárhol.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni.
Ha meg Neked rendőr kell hogy hitelesnek fogadd el, akkor meg itt vagyok!
Ugyan már ezer éve nyugállományba vonultam, de a diplomámat ebből szereztem.
Az egyenruhásoktól meg nem kell feltétlenül magas szintű jogszabály értelmezést elvárni, mert elsősorban nem ez a dolguk.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
FőDudu
veterán
válasz DigitXT #25850 üzenetére
Ezek a helyi (ex) gyar termekeit preferaljak.
Tomos Flexer meg hasonlok.
Valto nelkuli, ropsulyos gepek.Hivatalosan fouton nem mehetnek ezzel a cuccal - viszont rendszam van rajtuk, biztositas kell rajuk es vizsgan ellenorzik, van-e bennuk korlatozas.
A fiam baratainak korlatozott motorjaik vannak.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
aktív tag
Sziasztok.
Nem tudom hogy kérdezhetek e ilyet itt, de el szeretném adni a Xiaomi M365 Pro rolleremet, megkímélt állapotú, apró karcok vannak rajta. 4225 km van benne. Csomó tartozék van hozzá, Xtech fékkel. Szoftver gyári, sosem volt mókolva. Új külső gumik. Kérdésem hogy kb mennyiért lehetne eladni?
[link]
[link]
[link] -
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #25869 üzenetére
"A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)"
A problem az, hogy nekem alapból nem volt végállásom, pontosabban a tyúkbelek határozták meg, meddig tekerhetem a kormányt.Ezen még dolgoznom kell... most a szitálásgátló adja a végállást.
Egyébként a tiedet miért kellett szétszedni? Mi volt a hibajelenség? Hogyan hárítod el?
A rúdnak, elvileg nem kéne a hosszanti tengelyre merőleges erőhatást kapnia, ezért nem gondolom, hogy a "könnyítés" a müa dugattyúnál kritikus. Persze jobb ha nincs kikönnyítve, de...
Meg azért kerek a tg, hogy lehessen tömíteni. Új gumikarmantyúkat, szimmeringeket hol kapsz hozzá?
A szelep hogy néz ki? Tudnál egy jó fotót, meg némi leírást a működéséről?
Köszi.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Darth_Revan
veterán
válasz pescara #25870 üzenetére
Remélem te nem rollerezel ittasan mert akkor nagyon csúnya vége lesz ha egyszer belefutsz egy rendőrbe aki intézkedik ilyennel szemben
Tehát akkor a rengeteg ugyesz és bíró aki már elítélt ilyet az hogy csinálta ? Meg a rendőrök akik megfogták az elkövetőket azok mind jogtalanul jártak el?
Akárhányszor amikor valaki arra hivstkozik hogy "a rendőr azt mondta" az mindig olyan átlagos utcai rendőrre hivatkozik aki rohadtul nincs képben a dolgokkal
Ennél már csak az viccesebb kifogás ittas jarmuvezetest rollerrel elkövetők részéről hogy "a kresz szerint nem jármű"... De igen, az, csak értelmezni nem tudnak.
Sajnos az utcai rendőrök nagy része közel se jogász és nem is akarnak ezzel a témával foglalkozni, ezért hülyeséget mondanak vagy próbálnak passzívak maradni, ami miatt a laikusok körében tovább erősödik az a tévedes, hogy jogszabály nem tiltja ezeknek az ittasan történő vezetését. Nyugodtan elolvashatod az ugyeszegek és a kúria állásfoglalását.
Az hogy az átlag egyenruhás miért ilyen kuka annak ellenére, hogy tudnia kellene már más kérdés...
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25875 üzenetére
Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25875 üzenetére
A szelep részét nem szedtem szét. Gumikarmantyú nincs benne egy darab sem, csak pár O-gyűrű. A dugattyú egy acél csőben (d=18,00) mozog ami kb 0,2 mm-rel nagyobb, mint a dugattyú átmérője az O-gyűrűnél mérve(17,78). Azaz majdnem bele lehet "dobni". SZóval szerintem ott is átereszt valamennyit az O-gyűrű körül, bár ez nem biztos hogy probléma.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #25877 üzenetére
"Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt..."
Most azért egy kicsit megnyugodtam, hogy nem azért kellett hozzányúlni, mert valami elromlott benne...Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
aktív tag
válasz Silentfrog #25880 üzenetére
Egyszer cseréltem kopás miatt mindkét külső gumit.
Egész jól bírták. Most lett cserélve. -
-
bence188
tag
válasz bence188 #25852 üzenetére
Mindenképp az eladás mellett döntök,
Nagyon megtetszett a nagy sebesség és hatótáv miatt a kukirin g2 max, itt nálam csak a garancia és szervízháttér kérdéses. Van valakinek ilyen rollere, megosztaná a tapasztalatait vele? Van Magyarországon szervíze, vagy mindenképp külföldre kell visszaküldeni szervízeltetni ha baj van? Vagy vmi magyar székhelyű webshop ahova vissza lehet küldeni és ők onnan intézik? -
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #25882 üzenetére
"Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is... "
Nincs tapasztalat, de ...A szitálás gátló tengelyét célszerű tisztán tartani.
Pl. a homok (kvarc) igen kemény anyag, és ha az O gyűrű/gumikarmantyú/akármi tömítés és a tengely között beragad pár szem, -ha tengely felülete nem elég kemény- igen hamar berágja magát akár az acél felületbe is.
Tömítést még lehet cserélni, de ha a tengely kap egy hosszanti karcot, ott egy új gumitömítés sem segít, lehet eldobni.
A terep motorokon a gumiharang pl. ezért védi a telót.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25879 üzenetére
Nem volt még ideje elromlani, mert vadonatúj.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
Tangerine
senior tag
válasz Peaceliker #25882 üzenetére
Igen. Nincs középkategóría. Óccó kínai fos 30-60 USD-ért, vagy 100-120e HUF-tól a csillagos égig.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
PociAti
őstag
válasz Darth_Revan #25876 üzenetére
Nagyon kihegyezted azt az egész témát az ittas rollerezésre.
Csak ezt szépen adagoltad.
Először hogy a rolleresekre szálltak rá, és utána keverted bele, hogy az ittasakat mennyire megbüntetik. (Persze ők meg is érdemlik.)De állítólag vannak józan rolleresek is. Józanul könnyebb őket felismerni. Majd próbáld ki.
-
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #25877 üzenetére
"Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány."
Leírásodból megpróbáltam elképzelni a helyzetet. Szeretném megérteni, és ha lehet segíteni...
Nagy könnyebbség lenne három fotó a két végállásból, meg középről, de legalább egy, amire azt írtad, hogy "...így jobbra alig fordult el a kormány."
P.S. Kiemelten, nyilván a konzol érdekelne, és ha mondjuk kerülhetne mellé egy "centi" is, hogy lehessen látni, mennyi a különbség a bal és a jobb szélső állás közt, az jó lenne.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25890 üzenetére
Most nem tudom lefényképezni, mert szét van szedve, de nekem nem olyan a rollerem, mint a tied (Mantis 10-em van). Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. Nem ilyen fajta gátlót kellett volna vennem, hanem ilyesmit, ahol majdnem a végére tudom tenni a bilincset :
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25884 üzenetére
Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt. Olyan kellett volna vennem. Ezért akartam megfordítani. De egyébként kiderült, hogy nem lehetne megfordítani, mert a dugattyú nem a tengely közepén van. A szemet kellene átszerelni a tengely másik végére (kifúrni a tengely végét, M5 menet bele, stb.), de azt sem lehet, mert az meg nem lóg ki eléggé végállapotban, pár mm hiányzik hozzá.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
-
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #25891 üzenetére
OK !
Nem tudsz képeket küldeni. Abból kell főznöm ami van.
Fordítsuk meg a dolgot, elmondom, hogy én hol futottam bele problémákba, és hogyan oldottam meg a tervezésénél és kivitelezésnél.
1./ Szitálás-gátlót még nem láttam belülről, ezért eszembe sem jutott szétszedni, tekintve hogy a csillapító közeget nem tudnám hogyan visszatölteni.
2./ A Dualtron Cityhez gyárilag nem létezik konzol - legalábbis ilyen irányú keresésem nem vezetett eredményre - ezért nulláról kellett kezdenem.
3./ Kellett építenem egy a még úton lévő szitálás-gátló főbb méreteivel megegyező próbadarabot a tervezéshez, hogy haladjak.
4./ Felfogatási, rögzítési pontokat kellett keresnem a konzolhoz.
(Szerencsém volt, mert elég közel találtam a kormányoszlop tengelyéhez, erről még később lesz szó.)
A kormányoszlop átmérője 50 mm átmérőjű (forgó rész ). Ennek a külső felszínén tehát kb 25mm-el a közeptengelytől volt az egyik felfogatási pont.
A gépem rollerhez képest extrém nagy kerekekkel rendelkezik. A kormány hattyúnyaka követi a kerék ívét, aminek eredménye képpen a trepni is szintén extrém nagy távolságra került, mint lehetséges rögzítési pont, ezért azt kizártam. Amit láttam példákat ott sokszor trepnire rögzítették a konzolt.
Végül, a csőváz kerékhez közel eső részén találtam két gyári menetes lyukat, amik a kürtöt tartották.
Mindebből azt akartam kihozni, hogy milyen fontos, minél közelebb kell lennie/találni konzol rögzítési pontokat, a szitálás-gátló viszonylag kicsi hossza, fizikai mérete miatt.
Mivel a rögzítési pontok a roller hosszanti tengelyében helyezkednek el, ezért a konzolnak oldalra kell kinyúlni ettől a ponttól egyforma távolságra elöl is, és hátul is.
Amikor a tesztelés során oldalra nem egyforma távolságra nyúltak ki a középvonalától a szitálás-gátló felfogatási pontjai, akkor megbomlott a szimmetria, és az egyik oldalra nagyobb, a másik oldalra kisebb kitérést eredményezett.
Ráadást nem tehettem akármilyen messze a középvonaltól való oldalra kinyúlásokat, még akkor sem, ha ezek egyenlőek voltak, mert akkor meg drasztikus csökkent a kitérés maximális szöge.
Amikor végre megérkezett a szitálás-gátlóm, meg kellett határoznom, hogy hova kerüljön a testére, milyen távolságra kerüljön a szemet rögzítő bilincs.
Apropó nem értem ezt:
" Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. "
Nincs vastagabb rész a gátlómon, a test mindenhol ugyanolyan átmérőjű, ezért oda csúsztatom a rögzítő szemet rajta, ahova csak akarom/kell.A végső beállítás, felszerelés úgy történt, hogy a gátlót beállítottam középre, hogy a tengely mindkét végén 35-35mm-t ( L-max 70 mm ) mozdulhasson el, majd a legnagyobb fokozatra tekertem, hogy rögzítsem ezt az állapotot.
Ezután a tengelyvégen lévő szemet rögzítettem először a váz-konzolhoz, majd a mozgatható szemet a kormány-konzolhoz, és majd csak ezt követően rögzítettem a gátló testén két csavarral a mozgatható rögzítőszemet.
Legvégén feloldásra került, legnagyobb fokozatról lecsavartam talán 4-es fokozatra, és ellenőriztem a kitéréseket, hogy egyformák-e, nincs-e akadály.
Abból amit írtál nekem az jön le - javíts ki ha tévednék - hogy korábban nem volt a rollereden szitálás-gátló. Így a rögzítési pontokat is Neked kell meghatároznod hova essenek.Ez gondot okozhat, ha nincs gyári rögzítési pont, és/vagy nem gyári a konzol.
Nem tudom mi a helyzet Nálad, mesélhetnél még a konzolodról, ill. elmondhatnád hol voltak még gondjaid, esetleg ha tudsz fotózhatsz is.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
veterán
válasz PociAti #25689 üzenetére
Az ilyen esetek miatt szoktam mondani, h hiába a garancia:
https://www.facebook.com/share/p/BYpxWTGSqEYGmxUP/Lehet itt jogszabályokat linkelgetni, h kinek a dolga a roller szervizbe juttatása, de ha ez nem működik automatikusan, akkor vettem egy rollert, amit vagy megcsinálok magamnak ha hibás, vagy irogathatok e-maileket, meg várhatok hónapokat rollerre. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #25892 üzenetére
"Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt."
Az Lmax szerintem nem az amit gondolsz, hanem a szabad maximális elmozdulás hossza, a képek egyikén sem tudom hogy a kék jelölések mit takarnak, de hogy nem az Lmax-ot arra fogadni mernék.
A max. szabad elmozdulási hosszt el kell felezni, és ez adja meg hogy az egyik és másik irányba mennyit mozdulhat.
Ráadást a képeken nyilvánvalóan nem középállásban vannak a tengelyek.
Ezen az Amazonról lopott képen pl. az aprx 70mm az Lmax, itt mint általában 35-35mm helyed van oldalanként a csillapításra[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
h1mpi
félisten
válasz Thunderzolee #25895 üzenetére
Na erre írtam azt valamelyik nap, hogy hiába a gari, sokszor a Kínai eladó a világ másik felén sokkal korrektebb. Pl. a G4-nél nem működik a jobb hátsó index, már itt van hozzá a csere darab. Küldtem egy videót és postázták is.
Fully electric lifestyle!
-
PociAti
őstag
válasz Thunderzolee #25895 üzenetére
Itt ezen a fórumon volt vagy 12-15 eset, amikor magyarországi garanciális probléma a vevő igénye szerint történt.
A facebookon nem egy szakmai fórum, hanem az egy kanális. A lapos föld elmélet és más marhaság melegágya. Hiteltelen. Nem minden hülyeség, ami ott elhangzik, de az internet legalja.
Onnan kiragadva egy esetet még nem bizonyít semmit. Mégis mennyi ellentétes példát lehetne ott találni?Itt legalább normálisan visszakereshető az arány. Kb. 15 : 1 függő esettel szemben.
És itt arra is lehet olvasni példákat, hogy kínai webshopból történt Segway / Ninebot roller vásárlásának garanciája semmit sem ér. -
enginev3.0
félisten
Szereztem a rollerhez egy másik akksit
a gyári akksin volt az xt60 mellett egy másik csatlakozó is, ezen viszont nincs
menni megy vele, de gondolom tölteni nem fogja, vagy mi célt szolgálna a másik csati?A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #25896 üzenetére
Nem értjük egymást.
Majd talán most:
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen okostelefont vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Android szakmai topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest