- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi belépő szinten
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- E-book olvasók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen monitort vegyek?
- SONY LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
Új hozzászólás Aktív témák
-
punisher1
aktív tag
válasz alphamooncam #25750 üzenetére
Így ahogy mondod,én is ezeket tartom szem előtt családapa vagyok nem tinédzser ismerem a korlátaim és vezetni is aszerint vezetek kocsit.
Mindezt meglehet úgy is csinálni,hogy nem butított rollert vezetek.Kocsival is lehet ész nélkül menni...
Mindennel egyetértek első perctől odafigyeltem pl bukó nélkül nem is vezettem soha nem szabálytalankodtam,ugrattam minden esetben figyelem a többi úton lévő embert.Semmilyen kockázatos manőverbe vagyis mások veszélyeztetésére irányuló megmozdulásba soha nem is kezdek.
Sajnos ezt autó vezetéskor sok emberről nem tudom elmondani pl akik hírből se hallottak követési távolságról.De mind1 azt hagyjuk is mert más téma."Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
veterán
válasz punisher1 #25749 üzenetére
A hatótávot nem 25, vagy 30, vagy 35 km/h sebességgel mérik, hanem elég drasztikus kritériumai vannak, ezért nem változik az E, vagy a global verzió esetén.
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz punisher1 #25749 üzenetére
Te tényleg ennyire szívügyednek tekinted, hogy kilométerenkénti 24 másodperccel előbb érj oda? (Ha egyáltalán sikerül célba érned. Keress rá itt a fórumon a "jobbulást" kifejezésre. Mind olyan szemlélettel rendelkeztek, amivel beleálltál ebbe a témába.)
Miközben az autópályákon a sebességhatár legfeljebb 130 km/h, miért van az, hogy az személyautók kilencven+ százaléka ennél nagyobb sebességre lenne képes? Azért, mert Németországban pár helyen, bizonyos feltételek mellett ennél is gyorsabban lehet haladni? Attól, mert egy jármű el tud érni nagyobb sebességet, attól még nem alanyi jog ki is használni ezt a képességét.
A hatótáv tesztnek csak úgy van értelme, ha valamennyire standardizált tesztről van szó. Csak körbe kellene nézni a világban, a hűtőgép fogyasztástól, a mosógép tisztítási képességétől kezdje a járművek fogyasztásáig kidolgoztak egy-egy standardizáld eljárást, hogy az eszközök főbb paraméterei egymással összehasonlítók legyenek. Népszerű termékkategóriáknál ezeket ISO szabványba foglalták.
Rollereknél rendkívül elérőek az egyéni felhasználási módok. Ázsiaiak átlagtömege 60 kiló körül lehet, amerikai felnőtteké majdnem a kétszerese. A domborzat viszonyától, az üzemmódon át nagyon sok múlik a hatótávon. Ezek figyelembevételére nincs világszerte alkalmazható más standard módszer, mint sík terepen tesztelni.
Alsó korhatárnak jellemzően 14 évet adnak meg, hogy a tényleges átlag személy milyen nemű, mekkora és hogyan vezet, azt nehéz megmondani. Teljesen mindegy is, ha a számok egymással összevethetők és az adatokból mindenki magára ki tudja számolni az értéket."Esetleg lehet emelkedőnél is jobban jön kicsit nagyobb sebesség."
Összekevered az alapfogalmakat. Emelkedőnél teljesítményre van szükség, nem 30 fölötti sebességre.Tempomat teljesen felesleges lenne? Érdekes. Tapasztalatom szerint az egyik legjobb dolog az elektromos rolleren. Nyugodt, stabil közlekedés egyik alapja, úthibák miatt nem fog ugrálni a sebesség, és szabadabb, stabilabb kéztartást eredményez. A fix tempó a nyélgáz állapota nélkül elérhető, ami a biztonság szempontjából további előny.
-
punisher1
aktív tag
válasz Thunderzolee #25752 üzenetére
Igen,így van de két kolléga is a hatótáv miatt aggódott...
"Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
punisher1
aktív tag
válasz PociAti #25753 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett,a lényeg a gyári állapotra állíttattam csak vissza ami nem egyenlő,hogy rendszeresen úgy használom mint írtam ahogy a kocsit se padlógázzal nyomom.Figyelembe veszem a körülöttem közlekedőket az utat ahol járok útviszonyokat stb.Természetesen kerékpárúton is betartom a szabályokat.
Szerintem azzal kell foglalkozni,hogy pl bukót vegyen már fel mindenki ha egyszer rollert használ.
Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra.
Az is érdekel mivel a tendencia azt mutatja egyre több rollert egyre nagyobb sebességgel dobnak piacra minek?És nem 35km/h beszélünk hanem a duplájáról.Kinek-kiknek készülnek?Miért árusítják?"Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
PociAti
őstag
válasz punisher1 #25755 üzenetére
Szinte semmiben sem értek egyet azzal, amit írtál.
És hogy csak a legenyhébbekre reagálja, én még az ülést sem tartom teljesen ördögtől valónak. Egyenes tartásban némi stabilitás talán ad a rollernak. Bizonyos egészségügyi problémák esetén számára áldásos kiegészítő lehet. És egy panellakó számára így is korlátozottan szállítható marad, míg ha robogója lenne, azt lehet nem merné a ház előtt hagyni. Új szabályozás bevezetése után minek minősíti majd, arra térjünk vissza akkor.
"...a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez pont nem így hangzott el. Ha a sima alatt az alap (350 W-nál nem nagyobb) elektromos rollereket értjük, akkor pont az lenne a lényeg, hogy elektromos rollereknek tekintenék őket (vagy a többi hasonló eszközzel együtt egy halmazt alkotnának). De a lényeg, hogy rájuk ugyanazok a közlekedési szabályok vonatkoznának, mint a kerékpárosokra (speciális megkötéssekkel, pl. hogy nem szállíthatnak utast). -
PociAti
őstag
válasz punisher1 #25757 üzenetére
Ez az értelmezés különböző időszakban lévő szabályok egyvelege.
Jelenleg nincs specifikusan elektromos rollerre vonatkozó jogszabály.
Viszont van ez, ahol a kétkerekű közlekedési eszközöket definiálják:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:32013R0168Az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU rendelete ( 2013. január 15. ) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről EGT-vonatkozású szöveg
I. FEJEZET
2. cikk
(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:
j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;Erre a 168/2013/EU rendeletre való hivatkozással van amikor hatásosan lehet érvelni, hogy az elektromos roller nem SMKP, mert nincs is ülése. (Nem hibátlan az érvelés, de van amikor elégséges.)
----
Majd ha normálisan definiálják a rollert és belefogalmazzák azt is, hogy annak akár lehet ülése is, akkor majd az a szabály fog rá vonatkozni. Teljesen mindegy mi szerepel az SMKP definíciójában.
Ha nem szerepel semmi az ülésre vonatkozóan, az izgalmasabbá teszi majd a kérdést, de ezzel ráérünk majd akkor foglalkozni. A harmónia miatt lehet a fenti szabályon is változtatni kell. -
S.G.
friss újonc
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kaabo Mantis Dual V3 vásárlásán töröm a fejem. A DHGate-en, EU (lengyel) raktárban találtam jó áron. Természetesen előre kell utalni, ezért a kérdésem, hogy mennyire megízható ez az áruház/ill. ezen belül van-e olyan eladó, akit konkrétan ajánlotok? (Teverun fitness equipment stor-t néztem ki, elég jók a visszajelzések.)
Köszönöm előre is a segítséget/tapasztalat megosztást. -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #25758 üzenetére
Az emlitett EU rendelet az SMKP-t nem kizarolagosan definialja, azt nemzeti hataskorben lehet tagabban is definialni, a jogharmonizacional ez nem is jelentett gondot, mert a magyar kreszben az SMKP-ra nincsen ulesek szamaban semmilyen kikotes, azaz itthon nalunk az elektromos roller is SMKP. Az SMKP definiciojat megtalalod a kreszben. Azt pedig sehol sem irja elo az EU rendelet, hogy ami Mo-n SMKP annak SMKP-nak, kell lennie nemetorszagban is, csak azt, hogy ami az EU rendelet szerint SMKP(azaz EU-s tipusjovahagyassal rendelkezik), annak SMKP-nak lennie minden EU orszagban. Ergo Mo szabadon bevonhatja az SMKP ala az erollert.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz punisher1 #25755 üzenetére
"Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez kérlek egy smkp. jogilag, és megfelel az összes rá vonatkozó követelménynek, hogy forgalomban részt vehessen, úgymint vezetői engedély, bukósisak, világítás, tükör ( azóta felkerült a jobb oldalra is a másik ) minden. És igen, van kötve rá kötelező érvényes felelősségbiztosítás is.Most röhögjél !
És szó sem lehet róla, hogy lekerüljön róla az ülés ! Duzzogva bár, de tőlem akár rendszámozhatják is, ha akarják, 1989 óta van "A" kat vezetői engedélyem.
9.-ik emelten lakom. Be kell férjen liftbe, ezért kell összecsukható. 5 rugó alatt van az éves biztosítás, egyéb költség nincs, se súlyadó, se kötelező műszaki vizsga, semmi egyéb kiadás. Ha kell magam szervizelem aprópénzből, városban gk. nem ellenfél, buszsávban "jobbról előzök", egyébként szabályosan.
Időjáráson kívül, mondj egy negatív indokot egy gépkocsihoz képest!
Kezdj el számolni mekkora deal.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz punisher1 #25757 üzenetére
[link]
Valamint itt a 9.pont érdekes(folyamatban lévő tervezet):
[IMG:/dl/upc/Valami forrást, légyszi, hogy kitől származik ez a tervezet !
Egyébként amit látni engedtél belőle, azzal nekem az égegyadta világon semmi problémám nincs, sőt azzal sem, hogy bizonyos rollerek, értem ez alatt a 250W+ teljesítményűeket smkp-nak minősüljenek. ( nagyobb teljesítmény--> nagyobb felelősség --> követelmény teljesítésétől való feltétel megkövetelése hatóságilag)
Ez utóbbi miatt azért főhet a fejük a jogalkotóknak, mert a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban, ráadást nem megoldható a hatósági ellenőrzése sem ekkora tömegű mikrojárműnek, és a lakosság lemondana inkább az ilyen járművekkel való közlekedésről, növelve ezáltal a gj.forgalmat a városokban.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz alphamooncam #25763 üzenetére
Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege...
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
alphamooncam
őstag
válasz wwenigma #25764 üzenetére
"Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege..."
Én nem így látom.
A 250W pont arra elég, hogy rásegítsen az alapvetően emberi hajtásra.
Ha én lennék a hatóság
250Wés 10" elsőkerék méret alatt engedném vizsga/eü alkalmassági nélkül járdán, bringaúton/sávban, sisak nélkül vezetni.Amit én gondolok, az az hogy 10"-os elsőkerék méret alatt exponenciálisan nő a baleset esélye, ezért ezt szigorúan bevezetném vízválasztónak.
Nagyobb kerekűt, és/vagy nagyobb teljesítményűt SMKP-nak minősíteném, és városban leterelném a járműforgalomba, a buszok, tgk. közé ( ott száguldozzon ha mer, ne a babakocsik között a járdán*), és csak városon kívül használhassák a kerékpárutat, ott mondjuk kötelezően.Egyébkén a jelenlegi szabály is ez.
Így élesen el lehetne határolni a kategóriákat, mert ami most van káosz az senkinek sem jó.
SMKP-ra vonatkozó rendszám, műszaki vizsga nélküliség, maradhatna minden a régiben, úgymint kötelező bukósisak, KRESZ vizsga, kivéve ezt a nem képes 45Km/h-nál huzamosan nagyobb sebességgel menni szabályt, mert azt meg eltörölném.
Ez már régen elavult, mert amikor ezt a szabályt hozták, nem létezett olyan, hogy megbízhatóan pontos sebességmérő/határoló.
Nyilván kellene felső sebességhatár, és akár lehetne a jelenlegi is, tehát kötelező lenne a pálcika rollereken kívül (250W/10") a sebesség mérő a rolleren,- ami meg amúgy is van-, a szabály betarthatóságához.
Városban így a járda-kerékpársáv megmaradhatna a gyalogosoknak és a tényleg lassú, emberi hajtásnak.
Ez a fajta éles elválasztás idővel olyan roller igényt generálna, ami a biztonságosabb tehát, nagyobb kerekű rollerek keresletének növelése felé terelné a gyártókat.
P.S.: Tegnap láttam. Iskolából kijött egy kiskerekű pálcika rollerrel egy 12 év körüli kissrác. Lámpánál leszállt, és megvárta hogy a gyalogátkelőnél zöldre váltson. Amikor szabadot kapott, a zebra kellős közepén tanyázott egy nagyot, leesett a rollerről egy úthiba miatt, táskáját erre, kabátját arra dobva.
Nagyon ellene vagyok a kis méretű első keréknek, az ilyenekre nem nagyon kéne még plusz elektromos motor, elég nagyot lehet esni csupán csak lábhajtással is.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
veterán
válasz alphamooncam #25763 üzenetére
Az Ír tervezetet linkelte.
Ott 400Watt a cél, és 20km/h sebességhatár.
"a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban"
Ez csak a hanyatló nyugaton cél.
Nálunk fel se merül az ilyesmi.
Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?
Csodálom, h a Megafont még nem vetették be az elektromos rollerek ellen uszítani.
Amúgy nem értem a 20km/h korlátozással, (vagy a 15-el, mint ami a németeknél utólag felmerült), mit akarnak elérni?
Úgy látszik ott sem sikerült felfogni, h ha túlságosan lecsökkentik a sebességet, akkor az autós marad az autójánál, nem fogja letenni, mert elektromos rollerrel kétszer olyan lassan tud csak haladni.
Nem csak hobbiból járkálunk rollerrel, hanem mert egyszerűbb kezelni, mint az autót - parkolóhely pl; de ha ellehetítlenítik túl alacsony sebességkorlátozással (lásd: 20km/h németeknél), akkor nem kell rajta csodálkozni, ha nem fognak átszokni rá "tömegek".Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
punisher1
aktív tag
válasz alphamooncam #25763 üzenetére
A tervezet itt található ha google-ba beírod amit a képen látsz és rákattintasz amit jelöltem egyből a pdf jön be.
[kép]"Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
punisher1
aktív tag
válasz alphamooncam #25762 üzenetére
Nem pont a tiedre gondoltam,hanem kókányolt módon kisebb rollereken látni is ülést.A biztosítást én is néztem a hello.hu-n de a rengeteg negatív vélemény miatt elengedtem majd még körbenézek.Tudom,hogy nem egy összeg robogóra sem.
A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre.
Én a 7.-en lakom nekem is szempont volt,hogy liftbe beférjen.Nekem a munkába járás volt a fő célpont ami mostanába a csodás idő miatt nem lehetséges illetve ha szervizbe van a kocsi tudom magammal vinni bedobom a kocsiba és kész.
Tehát az a vicces mikor azokon a gyenge vékony kis rollerekre feltákolják az ülést.A te rollered az enyémnél biztos erősebb nem ismerem de ránézésre több erő van benne(amiért itt meg is szóltak,hogy mertem gyárira tenni)
Amúgy nekem is 32 éve van jogsim"Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
alphamooncam
őstag
válasz punisher1 #25768 üzenetére
"A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre."
Újra motorozni akartam, de olcsón. Robogó nem fért be a liftbe, ezért lett ez.Kiválasztásnál meg fontos szempont volt, hogy legyen gyári üléses változata/biztonságos (gyári) ülésrögzítési pontja.
Nem vagyok híve a kókányolásnak, és elvileg van egy autószerelői végzettségem is.
Ez egy Dualtron City, [itt vettem] gyári leírás szerint 4kW, ami a SMPK kategória felső határa.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
punisher1
aktív tag
válasz alphamooncam #25769 üzenetére
remélem sikerül:[link]
"Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
punisher1
aktív tag
válasz alphamooncam #25770 üzenetére
Hát igen ez már szinte robogó 70km/h szégyeld magad nem szép dolog Enyém pont a felével megy és már osztottak is
De remélem érted akkor kikről beszélek."Ha nem válaszolok PÜ-re akkor lehet, hogy azok az ember között vagy,akik nem képesek kommunikálni ezért letiltottam!"
-
alphamooncam
őstag
válasz Thunderzolee #25766 üzenetére
THX ! Átnéztem !
Igazából tetszik. Ez meg különösen:
"Kerekek és gumiabroncsok
5. (1) Az elektromos rollert legalább [200] mm átmérőjű kerekekkel kell
felszerelni, beleértve a gumiabroncsot is."
Nagyjából lefedi azt, amit fent írtam, anélkül hogy ismertem volna."Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?"
Nem csípem a volt maffiavezért, de abban sajnos igaza van, hogy a KRESZ jelenlegi szabályozása szerint az elektromos roller jogilag SMKP.Az összes.
Ezt tényleg helyre kéne tenni.
Amit meg írtam azt a biztonságosabb közlekedés érdekében írtam, mert úgy látom, így lehetne javítani a helyzeten.
És igen ez kényelmetlenséggel jár. Itt sincs ingyenebéd, a nagyobb közlekedésbiztonságot sem adják befektetés nélkül.
Én kettéosztanám az e-roller kategóriát pálcika rollerre, és SMKP-ra utóbbit 40, max.50km/h sebességkorlátozással, azzal, hogy az utóbbi szigorúan az úttesten közlekedhet, járdán nem. ( Munkába járáshoz !)
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
senior tag
válasz alphamooncam #25773 üzenetére
ha hasonló lesz, mint a drón szabályozás, akkor beszoltuk.
Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP
-
veterán
Itt kérdezd meg inkább:
https://www.facebook.com/groups/eroller50+km/h
Vigyázz honnét rendelsz, mert a gyanúsan olcsó helyeknél megesik, h pl nem kétmotoros Mantist kapsz, aztán panasz esetén elnézést kérnek (sokra mész vele), visszautalnak némi pénzt, vagy ha nem tetszik, akkor visszaküldheted a rollert saját költségeden.
Végül lesz egy egymotoros rollered, annyiért, amennyibe azok kerülnek, csakhogy neked kétmotoros kellett volna, eladni pedig csak bukva tudod majd.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
h1mpi
félisten
Menetre készen (ha nem lenne ilyen rossz idő )
Fully electric lifestyle!
-
veterán
-
alphamooncam
őstag
válasz geryboro #25774 üzenetére
"ha hasonló lesz, mint a drón szabályozás, akkor beszoltuk. "
Sosem drónoztam, így nem tudom mire gondolsz.Igazából nem értem hogy mi a baj SMKP-rollerrel.
Kap jogi keretet.Mindenki tudja hogy mi vonatkozik rá. Nem kell műszakiztatni, nincs rendszám ( értitek ) Állambácsi nem szed sápot.
Előnye lenne, hogy műszakilag és biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória . Nagyobb kerék,tiltott járdahasználat, bukósisak szabályozása stb. Ezzel együtt megemelném a sebességhatárt 50km/h-ra egységesíteném, hozzáigazítanám a többi közlekedőéhez. Korhatár kérdéses mennyi. Szvem szerint 18 alatt nem engednék forgalomba senkit.
Pálcika rollerre is lenne szabályozás az elképzeléseim szerint, de ott könnyítés lenne, hogy kivennék a SMKP kategóriából, nem kéne bukó, lehet járdán menni, nincs korhatár, de korlátozva lenne a teljesítmény valamit-valamiért.
Fogalmam sincs, hogy az aki majd megalkotja a roller szabályt, használt-e valaha is rollert. Lehet bőven szívás belőle, ebben igazad van.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz punisher1 #25772 üzenetére
"Hát igen ez már szinte robogó 70km/h szégyeld magad nem szép dolog Enyém pont a felével megy és már osztottak is
De remélem érted akkor kikről beszélek."
Már szégyellem is. , és igen, értem.Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
"Menetre készen (ha nem lenne ilyen rossz idő )"
Az is eljön...
Ezért szerintem páran irigykednek ! Értsd, nem mindenki mondhatja el magáról, hogy házon belül talál társat magának hobbihoz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
nagyúr
válasz alphamooncam #25778 üzenetére
biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány
szerint (ahogy sikerül)... Azért, mert a magyar jogszabály sok év után
elkészül, ha elkészül, ugyanolyan, törésre hajlamos szarok maradnak,
bizonyos modellek, és nem a magyar jogszabály fogja ezt megoldani.Ui: én olyat még nem hallottam, hogy egy gyári motorkerékpár simán
széthullik a pilóta alatt, rollerekkel kapcsolatban viszont gyakori eset. -
PociAti
őstag
válasz alphamooncam #25778 üzenetére
"Fogalmam sincs, hogy az aki majd megalkotja a roller szabályt, használt-e valaha is rollert. Lehet bőven szívás belőle, ebben igazad van."
Erre a felvetésre némileg megnyugtató volt ezt olvasni:
"Folytatódik a KRESZ megújításának előkészítése, a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik. A javaslatok között szerepel a gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a közlekedésoktatás bevezetése az általános iskolákban."Forrás: index.hu 2024/02/12 - Változik a KRESZ
A között az 50 szervezet képviselői között csak előfordulnak rolleresek is, vagy olyanok, akik szoktak rollerezni.
[ Szerkesztve ]
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz punisher1 #25771 üzenetére
Ez így aránylag korrekt, E2 PRO a végsebesség kivételével beleesik. Majd meglátjuk mi lesz a vége...
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #25781 üzenetére
"biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány szerint (ahogy sikerül)..."
Elvileg minden EU-ban forgalomba hozott rollerhez kéne lennieilyen, vagy hasonló tanusítványnak, hogy az megfelel az EU-s szabályoknak.
Ami még eszembe jutott ezzel kapcsolatban.
Amikor szereltem a kereket, végülis csak le kellett venni az egyik lengőkart, amik egy kónuszon ült.
Ez szabályosan két módon lehetséges, spec. un. "csapágylehúzóval" vagy gumikalapáccsal.
A Te esetedben a kerék tört ketté, vagy anyagszerkezeti, szerelési, vagy vezetéstechnikai hiba miatt, nem tudom kizárni egyiket sem.
Mivel írtad, hogy használtan vetted, simán el tudom képzelni hogy acél kalapáccsal ütöttek rá az alufelnire, hogy lelazítsák a lengőkart, vagy egyszerűen járdaszegélynek csúszott/ütközött a gépes, nem tudhatom, de lehet akár gyári hibás is.
Mindenesetre ha tömegesen fordul elő az ilyesmi, ott már élni kell a gyanúperrel, hogy a gyártástechnológia nem megfelelő.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
veterán
válasz wwenigma #25783 üzenetére
Az EU néhány tagországában 20km/h a sebességhatár, máshol meg 25km/h.
E2 Pro D pl abba a régióba készült, az csak 20-al tud menni.
E2 Pro E meg oda készült, ahol 25-el is lehet menni.Az a linkelt tervezet Írországra vonatkozik, mondanám, h nem is értem hogy került a csoportba egyáltalán, a 250W meg egy vicc.
Aki ilyet állít, h ez elég, az nem tudja mit beszél, mert vagy még sosem járt rollerrel, vagy nem használta a rollert emelkedőn.
És ilyenkor nem durva emelkedőkről beszélek, meg hegymenetről, egyszerű dombról, ami gyakran megtalálható városainkban is.
Amúgy is sebességhatárokról kellene hogy szóljon a szabályozás, nem teljesítményről.
Egy 120kilós embert a 250W-al nem is lehet életszerűen meghajtani, még sík úton sem, míg 70kilóhoz valóban elég lehet a 250W is.
Akkor majd testsúlytól fog függni, h ki hány Wattos rollert használhat?
Ismerem a 250W-ost, is a 300, a 350, meg az újabb 400, 450W-os pálcikákat is. Mindegyikből használtam huzamosabb ideig, (talán csak a 250W-os az egyetlen, amit kevesebbet hajtottam).
Ez utóbbi kettő az, ami felmegy már dombokra is, függetlenül attól, h 25km/h a végsebességük, illetve 100kilós emberrel is könnyedén elboldogulnak.
Érdekes, a németek, osztrákok is áthidalták ezt a maguk 500-600Wattjukkal, de nálunk még mindig itt tartunk, h minden valamire való Kresz módosítással foglakozó írásban ez a 250, 300, esetleg 350W merül csak fel. Itt tart a "szakma", és ezek fogják megalkotni a szabályozást.
(A hányós smileyt nem találtam.)[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz PociAti #25782 üzenetére
"Nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a közlekedésoktatásnak, nevelésnek, már az általános iskolákban is."
Ehhez képest a Kormányzat még mindig csak ott tart, ha mindennapos testnevelésórák látogatási feltételein szigorítottak.
Akik eddig jártak valamiféle más, akár iskolai sportklubba, néptáncra, Aikidora, vagy versenyszerűen sportoltak, bármi más sportolást végeztek igazolható módon, azok felmentést kaptak a mindennapos testnevelési órákon való részvételtől heti két alkalommal.
Ez jó volt ugye a diákoknak is, amennyiben a tesióra az utolsó óra volt, elhagyhatták; illetve nincs ennyi tornaterem, tornatanár sem, amennyi szükséges lett volna az eredeti elgondoláshoz, de hát ez mikor is zavarta pártunkat és kormányunkat, ha valaminek nincsenek meg a tárgyi feltételei..
Namost megszüntették tavasztól a felmentéseket, csak az kaphat, aki versenysportol, és csakis akkor, ha az iskolai tornaóra idejáre esik az edzése amúgy is - életszerű, ugye...
Ezt kxrvafontos volt bevezetniük, mármint h nincs felmentés ezentúl gyakorlatilag senkinek sem.
A Kresz oktatás az nem fontos. Csak a pofázás róla, h kellene.
Több, mint tíz éve vezették be a mindennapos testnevelést.
~10 éve bevezethették volna a Kresz oktatást is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Peaceliker
addikt
válasz PociAti #25782 üzenetére
Úgy tudom benne van a hazai etwow forgalmazó a futurer is.
Ok mondjuk tolták is, hogy ők nem sebességhez kötnék a dolgokat, hanem súlyhoz... Persze, hisz minden szentnek maga felé hajlik a keze... Ők ugyanis 13 kilós gépeket forgalmaznak, ami közül van amk 45 öt tud, de a leglassabb is max 35el képes tépni.
Amúgy az valóban vicces lenne, amikor valaki a forgalomban tolja egy etwow al 45 el semekkora tömör kerekeken"Oh my Goa'uld!"
-
h1mpi
félisten
válasz alphamooncam #25780 üzenetére
Nálunk a gyerek és a feleségem is szeret rollerezni
Fully electric lifestyle!
-
veterán
válasz alphamooncam #25784 üzenetére
A Ninebot csoporthoz tartozó termékeknek van.
Ezért tartom jó ötletnek, amit a németeknél csináltak, h regisztrálni kell a rollert, meg rendszám, meg minden ami ezzel jár.
Így aminek nincs az általad is linkelt tanúsítványa, (Tüv vizsgája), azt nem is lehet regisztrálni; máris kihúzták a talajt a gagyi rollerek alól, oszt kész. Problem solved.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Reggie0
félisten
válasz alphamooncam #25778 üzenetére
Elektromos smkp rollert most is tudnanak gyartani a gyartok, de itt nem az a cel. Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. Az SMKP kategoriaju erollerrel meg SMKP-kra vonatkozo szabalyok vonatkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Peaceliker #25787 üzenetére
Szánalmas.
Előnyben lesz akkor a gagyi roller, mert könnyebb. Pedig hatótávként többet tüntettek fel rajta, mint amit egy akkora akksiból, amit tartalmaz, ki lehet hozni.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz Thunderzolee #25789 üzenetére
Az csak a bürokrácia intézményének fenntartásának lenne hasznos.
Elektromos rollerek között nagyon gyakori a tuningolás, hardveres és szoftveres oldalról."Problem solved."
????????????Ebből inkább csak sírás lenne! Amikor a gyári készülékre nem tudnád feltenni a normálisabb lengéscsillapítót, mert vagy nincs neki megfelelő tanúsítványa, vagy mert azt márkaszervizben kellene felrakatni rá, és újra bevizsgáltatni, lepapírozni a hivatalban.
Használt roller eladása is problémásabb lenne, ha az további regisztrációs díjjal járna.
-
veterán
válasz PociAti #25792 üzenetére
Monorimhez van tanúsitvány, ahogy a többi márkáshoz is. Megint csak a kínai noname szirszxrokhoz nincs.
A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet.
Idehaza ezt se sikerült rendbetenni, mert nem az a cél, h ésszerű legyen, hanem az állampolgárok lehúzása. Ha nem így lenne, a 13 évük alatt megtehették volna.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #25790 üzenetére
" Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. "
Válaszodból látom, hogy Te már érted, miért lenne jó a pálcikarollert kivenni a SMKP kategóriából.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
PociAti
őstag
válasz Thunderzolee #25793 üzenetére
Nem csak a kiegészítőhöz kellene tanúsítvány, hanem a szakszerű átalakítást is le kellene papírozni.
Több évtizede tervezik a robogókra a rendszámot, mégsem sikerült ez átverekedni. Még az egyik banképület robbantása után sem, amit egy rendszám nélküli motoros követett el.
Állampolgárok lehúzása lenne a cél az egyszerűen marhaság. Az a bürokráciával járó rossz. Az extra hivatalnokok és ehhez kapcsolódó infrastruktúra kiépítés és fenntartása ne a központi költségvetésből legyen megfinanszírozva, hanem abból a tevékenységből, amit végeznek. Ami elég jelentős összeg lenne, amit finoman szólva se fogadnának kedvezően az érintettek. Ilyen méhkasba önszántából senki nem akar belenyúlni.
-
alphamooncam
őstag
válasz Thunderzolee #25793 üzenetére
"A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet."
Rendszámozás túl nagy teher lenne az állambácsinak is, nemcsak póógárnak, csak a bürokrácia növelését szolgálná, jobb lenne inkább elkerülni, mert félő hogy elvenné a kedvét a népnek a rollerezéstől, akarom mondani SMKP-ozástól.Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
jas39
tag
Sziasztok!
Számolta már ki valaki, hogy kb mennyibe kerül egy roller töltése napi szinten?
Ezt venném [link] hogyan lehet kiszámolni? Mit kell figyelembe venni?
Köszönöm -
veterán
-
Peaceliker
addikt
-
jas39
tag
Köszönöm az eredményeket 😎
Ingázás kb 2 x 8 km lenne, csak kíváncsi voltam, akkor egyáltalán nem vészes!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest