Hirdetés
- Apple notebookok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Szinte csont nélkül veszi az akadályokat TSMC gyárépítése az USA-ban
- OLED TV topic
- Bluetooth hangszórók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
HMD Skyline - jó szerelés
ma Az eddigi legnagyobb tudású HMD telefon lépett piacra, ami külsejében a Lumia modelleket idézi, más szempontból viszont az utóbbi évek Nokiáinak problémáit hurcolja tovább.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
Azért lesz jobb túlfújva, mert kipúposodik a gumi és kevesebb lesz az érintkező felület. Ez érezhető is, ha mondjuk egy terep gumit kipróbálsz aszfalton 2 bar-on meg 4,5 bar-on.
Igen, nem csak az elméletet gyártom, próbáltam is
Természetesen változik a gördülési ellenállás a nyomással, de hogy mennyire az gumifüggő. Eddig a RaceKing-ről volt szó, nem a jóval agresszívabb X-Kingről amit Te használsz és aminek sokkal magasabbak a bütykei.Az oldalról kigyűjtöttem három gumi grafikonját példaképpen, közöttük a kérdéses RaceKing-et is(nekem pontosan a grafikonon is látható performance verzió van). Látható, hogy 1,7barról 3,8barra növelve a nyomást alig alig csökken az amúgy már alacsony nyomáson is kiváló gördülési ellenállás. 42,5Kg terhelés mellett (ezt a címsorban látod) mindössze 4W-tal. Tehát 85Kg terhelés és 29Km/h mellett két keréken 8W-tal fog csökkenni a gördülés által felemésztett teljesítmény. Ez a 8W aszfalton végsebességben kb semmit nem fog jelenteni. Ha alacsonyabb a sebességed mint 29Km/h, akkor a 8W is kevesebb lesz. (itt kb egyenes arányosság van, tehát egy nyugis 15Km/h-nál már csak 4W lenne a különbség)
Ha mondjuk ránézel a harmadik grafikonra, ott 42,5Kg és 29Km/h mellett a Kenda guminak 1.7bar-on 35,6W; 3,8bar-on pedig már csak 25,5W az ellenállása, tehát két kerékre (2x 42,5=85Kg-ra) vetítve magasabb nyomáson 20,2W-tal lesz kevesebb a Kenda gumi gördülési vesztesége. Na ez már jelentős különbség.
Az első grafikonon a Hans Dampf guminak a gördülési ellenállása olyan nagy, 1,7bar-on és 85Kg-ra vetítve 89W, hogy értelmes ember aszfaltra nem merészkedik ki vele. Ehhez képest a RaceKing 52,6W-ja (1,7bar,85Kg, 29Km/h) igen-igen baráti...
Szóval a grafikonon látszik, hogy igen nagy különbségek vannak a gumik között (és nem csak a mintázat miatt), illetve a nyomás emelése nem ugyanakkora mértékben javítja a gördülési ellenállást. A RaeKing-nél viszonylag keveset javult, a Kendánál viszonylag sokat.
Azért lesz jobb túlfújva, mert kipúposodik a gumi és kevesebb lesz az érintkező felület. Ez érezhető is, ha mondjuk egy terep gumit kipróbálsz aszfalton 2 bar-on meg 4,5 bar-on.
erre később reagálok...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen