Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz 6030D #86254 üzenetére

    Azért lesz jobb túlfújva, mert kipúposodik a gumi és kevesebb lesz az érintkező felület. Ez érezhető is, ha mondjuk egy terep gumit kipróbálsz aszfalton 2 bar-on meg 4,5 bar-on.

    Igen, nem csak az elméletet gyártom, próbáltam is :)
    Természetesen változik a gördülési ellenállás a nyomással, de hogy mennyire az gumifüggő. Eddig a RaceKing-ről volt szó, nem a jóval agresszívabb X-Kingről amit Te használsz és aminek sokkal magasabbak a bütykei.

    Az oldalról kigyűjtöttem három gumi grafikonját példaképpen, közöttük a kérdéses RaceKing-et is(nekem pontosan a grafikonon is látható performance verzió van). Látható, hogy 1,7barról 3,8barra növelve a nyomást alig alig csökken az amúgy már alacsony nyomáson is kiváló gördülési ellenállás. 42,5Kg terhelés mellett (ezt a címsorban látod) mindössze 4W-tal. Tehát 85Kg terhelés és 29Km/h mellett két keréken 8W-tal fog csökkenni a gördülés által felemésztett teljesítmény. Ez a 8W aszfalton végsebességben kb semmit nem fog jelenteni. Ha alacsonyabb a sebességed mint 29Km/h, akkor a 8W is kevesebb lesz. (itt kb egyenes arányosság van, tehát egy nyugis 15Km/h-nál már csak 4W lenne a különbség)

    Ha mondjuk ránézel a harmadik grafikonra, ott 42,5Kg és 29Km/h mellett a Kenda guminak 1.7bar-on 35,6W; 3,8bar-on pedig már csak 25,5W az ellenállása, tehát két kerékre (2x 42,5=85Kg-ra) vetítve magasabb nyomáson 20,2W-tal lesz kevesebb a Kenda gumi gördülési vesztesége. Na ez már jelentős különbség.

    Az első grafikonon a Hans Dampf guminak a gördülési ellenállása olyan nagy, 1,7bar-on és 85Kg-ra vetítve 89W, hogy értelmes ember aszfaltra nem merészkedik ki vele. Ehhez képest a RaceKing 52,6W-ja (1,7bar,85Kg, 29Km/h) igen-igen baráti...

    Szóval a grafikonon látszik, hogy igen nagy különbségek vannak a gumik között (és nem csak a mintázat miatt), illetve a nyomás emelése nem ugyanakkora mértékben javítja a gördülési ellenállást. A RaeKing-nél viszonylag keveset javult, a Kendánál viszonylag sokat.

    Azért lesz jobb túlfújva, mert kipúposodik a gumi és kevesebb lesz az érintkező felület. Ez érezhető is, ha mondjuk egy terep gumit kipróbálsz aszfalton 2 bar-on meg 4,5 bar-on.

    erre később reagálok...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák