Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54085 üzenetére

    A Bergamont új Enduro bringáján is gondolkozom, de valahogy nagyon elkapott most ez az e-monti feeling. :)
    Bergamont-nál egyenlőre AM montiból van rásegítéses, ez a Trailster, bár nem biztos, hogy kéne nekem ennél nagyobb rugóút. 160-as villa belemegy ebbe is. Hátul a 140 már elég jó. Pláne ha ilyen Alpok átszelést is szeretnék vele. :)

    Hasaggymeg: Normál montival egyenlőre esély se lenne arra, hogy tudná tartani a lépést velem a barátnőm. Az, hogy egyáltalán megszerette valamennyire a montizást, szerintem sokban köszönhető a rásegítésnek, hogy egész kellemes köröket tudtunk menni. Nem hátráltatták annyira az emelkedők, jobban tudta élvezni a hegyekben töltött időt. A másik meg az, hogy újrakezdtem a súlyzós edzéseket (régebben ezt elég komolyan űztem), amire a barátnőm is rávettem, szóval nagy segg nem lesz itt. :) Maximumot egyszerre 2 sportban nem lehet nyújtani, valamelyik kicsit háttérbe szorul.
    A másik meg az, hogy még mindig nem jött át, hogy az emonti is sportszer, annyi a különbség, hogy nagyobb távot tudsz vele menni, mert ahol meghalnál normál bringával ott adsz rá plusz nyomatékot.
    Amikor elmentünk bringázni az asszonnyal, kb 50km-t mentünk terepen elsőre, nagyjából 1000m szintet másztunk. Rásegítés nélkül, a harmadánál már kidőlt volna. Amikor az első bringázásból hazaértünk teljesen ki volt így is.
    Az igaz, hogy nekem rásegítéssel az 50km terep nem nagy cucc, de azért meg lehet érezni.
    Egyenlőre még az ördög szekerének tartják sokan az elektromos montit, de majd ha kicsit jobban beszivárog a használt piacra, elérhetőbb áron hozzá lehet jutni egy bosch rendszerű géphez, a kisebb pénzből gazdálkodók is hozzájuthatnak, akkor talán a kétkedők is rájönnek, hogy itt alapvetően nem arról van szó, hogy erőkifejtés nélkül, gyakorlatilag edzés nélkül bringázunk. Nem végig robogózzuk az utat, hanem a határok kitolásáról van szó. Mindenkinek a saját szintjéhez igazodva. Aki mondjuk saját erőből képes 30km-es 600-700m szintet lenyomni terepen, az rásegítéssel képes lesz 50-60km-re, dupla ennyi szinttel. Ettől még ugyan azt az edzésadagot megkapta mintha egy rásegítés nélküli montival a 30km-es köréről hazaért volna. Csak kevesebbet ment, kevesebb volt az élmény, mint a rásegítésessel. Persze nem azt mondom, hogy mindenki átáll idővel az elektromos rásegítésre, mert aki napi több száz km-t le tud tekerni, akár 2-3 ezer méter szint mellett, normál bringával, annak nem lehet egyenlőre alternatíva az ebike, mert ennél többre még 2 aksival sem tudna többet menni, tehát neki felesleges, csak akkor lenne alternatíva ha az aksik kapacitása jelentősen nőne, és mondjuk az ő teljesítményét is meg tudná duplázni, vagy legalább is valamennyire kitolni. Ez a fejlesztés még várat magára, de szerintem csak idő kérdése.
    Illetve érdemes különválasztani a rásegítéses városi bringákat a rásegítéses montitól. A elektromos városi bicaj valóban egy könnyített városi közlekedést jelent, ami kevésbé károsítja a környezetet mint egy benzinmotoros. Mivel itt rövidebb távok vannak általában, ez valóban a bringázásnak lehet egy kíméletesebb, könnyített válfaja. De itt sok szempontból ez is a cél. Pl nem leizzadva, lihegve megérkezni egy munkahelyre zakóban.
    Az emonti meg sportszer, aki ilyet vesz az feltehetőleg hegyre viszi, ott pedig bele kell adni a saját erőnket is ha komolyabb távokat szeretnénk menni.
    Egyébként abból a szempontból megértek én is mindenkit aki ellenzi az ebike-ot, hogy ameddig nem volt vele tapasztalatom, csak képeken nézegettem, illetve még az aksik is kisebb kapacitásúak voltak, meg csak agymotoros volt, én is csak a negatívumot láttam bennük. Ugye kerékpáros mércével nézve dögnehéz, hamar lemerül, plusz meghibásodás, elveszi a sport értéket, nem jól irányíthatóak, akkor meg mi a fenének?
    Aztán rájöttem, hogy menet közben a súlya egyáltalán nem érződik, ugyan olyan jól irányítható mint egy normál bringa, sőt még előnyei is vannak a középmotorosnak a középre helyezett plusz súly miatt. A hatótávja elég jó ha okosan használjuk, kiforrott és megbízható rendszer, ugyan úgy elfáradok, csak többet kell menni vele. Nekem csak plusz élményt tett hozzá a montizáshoz hobbi szinten, más meg nem igazán érdekel.

    Because: Már régóta létezik: [link]
    Nyilván erre is van igény, ezért van ilyen is, hogy ezt is kiszolgálják, de ez valóban egy olyan válfaja a kerékpározásnak ahol én sem látom értelmét a rásegítésnek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák