Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zsohi #126595 üzenetére

    A Sram állítása azért nem mindig szentírás :) ,de az biztos, hogy a Charger 1-2 csillapítások nagyon jól működnek, szervizük sem túl bonyolult.

    IMIIKE1998: Az a baj, hogy megint olyan dolgon rugózunk amit nem próbáltál. Akárcsak az ebike téma az ellentábor esetében, itt is felesleges makacsul ragaszkodni elméletekhez úgy, hogy amúgy gyakorlati tapasztalat nincs benne! Tehát az egész csak a saját privát elméleted. Ezek azért legtöbbször elég gyenge lábakon állnak.

    Cross bicajban szerintem a Bergamontnak vannak nagyon jó gépei: [link]
    Nekem ilyen van: [link]
    Súlyban itt is kb fél kiló a különbség a hasonló felszereltségű MTB-hoz képest, de érezhetően jobban halad, mert sportosabba az üléspozíció is. Könnyedebb az egész bicaj, más az áttétel.
    A terepet ne keverjük ide, mert aki terepre akar menni, az eleve MTB-ot vesz, legalább is azt kéne vennie. A Cross az alapvetően aszfalt bicaj, ebbe beletartozik a rossz minőségű aszfalt és a jó minőségű földút, de a konkrét terep már nem. Tehát erdőbe bicajozni már nem olyan jó vele, oda monti kell, egyértelmű.
    Amire a Cross-t kitalálták, arra tökéletes is. Az olcsóbb rugós telók se feltétlenül használhatatlanok, nekem 2016 óta megvan a cross, azóta az alap Suntour van benne, teljesen jól működik. Nyilván aki nagyon teljesítmény orientált, az kicserélheti merev villára, de általános használatra teljesen jó, sok komfortot tud hozzáadni a bicajozáshoz. Évente legalább egyszer szét kell húzni a villát, kipucolni, újrakenni telózsírral és akkor nem fogsz úgy járni, hogy megszorul a villa, meg alig akar mozogni.
    Hosszú évekig tudnak működni ezek a villák ha rendeltetés szerűen használod, nem ütöd vágod és évente karbantartod. A 63mm Suntour most is 63mm-t mozog.

    HollyBoni: Azért nem érted, mert más az igényed. Teljesítmény orientált vagy inkább, átlag bicajosnak, városi ingázónak jól tud jönni a rugós villa, a tubeless kerék nem fogja helyettesíteni, meg az amúgy sincs olcsó cross bicajba. Persze nyilván a Cross-t is lehet átalakítani, integrált hajtással, meg egy RS paragon-al, azért már egy elég patent gép lehet. A negatív vélemények mindig úgy születnek az olcsó telókról, hogy nem rendeltetés szerű a használat, akár monti akár Cross, ha olyan ember kezébe kerül, aki üti vágja, és még karban sem tartja, ott nyilván hamar el fog halálozni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák