- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Vezetékes FEJhallgatók
- Egérpad topik
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
woodworm
veterán
Ha már újra téma a végtagprobléma én is segítséget kérnék. Nem tudok megszabadulni a lábfejzsibbadástól. Az üléspozíció szerintem rendben van, a gyári gagyipedált cseréltem nagyobbra, ez egy kicsit segített. Terhelés nélkül kitekerek a világból, de amint magasabb tempóra váltanék jön a zsibbadás. Merre keressem a megoldást, cipő, ülés?
-
woodworm
veterán
válasz bringasisti #113953 üzenetére
Május óta letekertem cirka 1700 km-t, igaz sík terepen, ennek javulnia kellett volna, nem? Nem éreztem a fokozatos javulást, inkább a lecserélt pedállal javult ugrásszerűen.
(#113954) zoli03
Pedál.
A cipő egy sportos szabású bakancs, tűrhető talpmerevséggel, bokáig fűzve. Próbáltam többféle sportcipőt, nyilván az elérhető keretek között, de ez vált be a legjobban, ezzel jelentkezik legkésőbben a probléma.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz woodworm #113955 üzenetére
Én két dologra gondoltam. Koromnál fogva én már nem tudok nagyot alkotni, de volt mikor meló után mindig felugrottam a Széchenyi emlékut nevű utcán a hegyre. Ha volt egy kis kihagyás akkor a teljes alhasam a legfontosabb alkatrésszel zsibbadt. Ha rendszeresen mentem megszűnt. Másik hogy egy balesetben szétugrott a nyakam. A csigolya nyomta az ideget ezért nem volt vérkeringés, a bal karom teljesen zsibbadt. Nappali kórház, akasztás, ilyen olyan kezelés, qrva sok pénzszórás gyógyulás.
BENEFON DELTA--------N8
-
#68216320
törölt tag
Kis segítséget kérnék tőletek.
Tavasszal vásároltam egy új bringát amin Tektro HD-M285 fékek vannak (elméletileg).
Eddig 3 alkalommal használtam és olyan gondom van, hogy alig fognak a fékek, pedig elméletileg (amennyire meg tudom állapítani) jól vannak beállítva. Félútig tudom a kart behúzni, tehát nem levegős, de valamiért nem tudok kereket blokkolni vele.
Életem első tárcsaféke, de egyszerűen nem fog rendesen. Az első kereket ma kivettem egy defekt miatt, visszatétel után a fékpofa a tárcsához ért, de fellazítottam a két csavart ami a villához fogta és addig állítgattam, hogy nem korcog már, éppen elforog a tárcsa, de mégis... Valahogy nem érzem biztonságosan erősnek a féket.
A tárcsát és a pofákat papírral áttöröltem, hogy esetleg lejöjjön róla valami szennyeződés, ha van. De csak fekete por volt, semmi ragacsos-csúszós dolog.Van lehetőség ezt a féket rendbetenni? Sejtem, hogy elég olcsó kategória lehet, de nehéz elhinnem, hogy ennyit tudna csak.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Mezga Aladár #113907 üzenetére
Áztál már el országúti cipőben? Volt több is. Abban is ugyanúgy tud tocsogni a víz. Montis dettó. Pedig a mostani Shimano XC7 olyan mint egy lakkcipő. Kivétel a téli csukám, amit medencébe is meríthetsz.
Ha elázok, akkor az a cipő nem szárad meg csak két nap alatt. Ellenben bele szoktam tenni két 80mm-es pc ventillátort. Így pár óra alatt száraz.
-
Redneck
veterán
válasz Runner_fxr #113909 üzenetére
Írtam nekik, várom hogy jelentkezzenek. Mivel napi járkálós kerékpár, így elég akut a dolog.
Nyilván nem fogom megszerelni, de mit nézzek át azért a biztonság kedvéért? Muszáj bejárnom dolgozni, nem akarok ebben a melegben BKK-zni.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
trialboj
őstag
: )))) Úgy érzem lazán indulhatnék a lelkes de balf@sz bringa szervizesek bajnokságán.
Hátsó abroncsot cseréltem a két gépen. A régebbi felnin rettenet állapotban volt a felniszalag ezért vettem mindkettőre újat, gondoltam ez megoldja a helyre pattanó abroncs problémát is.
Összeraktam mindent, a tubeless ready felnin nem ugrik helyre a gumi akármit csinálok, szappan, feszegetés, túlfújás, ütögetés nagy szlalom.
A másik bringán minden ok volt, mikor indulok be látom h leeresztett a kerék, valószínűleg sikerült odacsípnem a belsőt.Az egyetlen megnyugtató dolog, hogy a közel rohadó felniszalagot -2- szép újra cseréltem
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Mezga Aladár
veterán
Ha 700x25 külső gumit használok akkor melyik belső az ideális a 700x18-25 vagy 700x25-35?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #113909 üzenetére
Örülök hogy megemlítetted a pedál zsírozást, köszi!
(Vettem a Giantre egy értelmesebb pedált és levettem a régit. A régi átkerült a tanyabikera, de se az újat nem zsíroztam meg, se a régit amikor felraktam.. )
Más: Hadilábon állok a zsírral és az olajjal (ami a hajtásra menne). Valaki valami ajánlott típust?
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz Mezga Aladár #113964 üzenetére
18-25.én a nagyobbat tuti nem raknám bele, felesleges plusz súly.
de ha éppen csak kisebb van (19-23), még az is jó. -
lsebestyen
addikt
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #113964 üzenetére
A szélesebbe való vastagabb, ez nyilván ad egy kevés plusz defekt állóságot, meg jobban bírja a strapát. De bőven jó a keskenyebb is, nem nagy a különbség. Én gyakran 18-23-asat rakok a 25-ösbe. Ha esetleg decathlonos akkor válaszd a nagyobbat, mert ott spórolnak az anyagon, de leginkább ne vegyél a decathlonban belsőt.
-
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Van egy Capriolo Cobra bringám, amin szeretnék fejleszteni kicsit. A rajta levő külső gumik (gyári Rubena Cobra) már eléggé repedezettek, szeretnék rá újakat venni, ebben kérném segítségeteket. Pár infó: a bicót kb. heti 3-4x használom, mikor elmegyünk barátnőmmel tekerni egyet, ilyenkor 15-20 km-t megyünk csak. A burkolat végig betonozott, járda és bicikli út kb. fele-fele arányban. A járdán néhol sok kicsi kavics van, de nem vészesen. A felni szintén gyári, Krypton-X 559-19 típusú.
Erre tudtok mondani olyan külsőt, amivel jól lehet suhanni, kijön 6000-ből a szett és Debrecenben beszerezhető?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
pittlaren
csendes tag
válasz #68216320 #113959 üzenetére
Ugyanez a fék van a Ghostomon, és meglepően soká tartott míg bekopott, de azóta remekül szuperál. Épp kezdett megrendülni a bizalmam benne, mire helyrejött. A fékerővel soha nem volt igazán gond, inkább azzal, hogy lassan, kelletlenül tette a dolgát. Mióta bekopott, simán blokkoltatható is a kerék akár, a fékkart sem kell tépni, két ujjal kényelmesen működtethető. Mindezt közel száz kilóval, itt, az Alpokalján, szóval kapja az ívet rendesen. A hétvégén a Kőszegi hegységben tekertünk - Irottkő, Szabó hegy, Királyok völgye, Szent Vid, Hétforrás, Zeigler-nyereg - és a péntek/szombat/vasárnapi etapot gond nélkül teljesítette, hosszas lejtőzéseknél sem fogyott el az ereje, a korábbi kelletlen lassúsága teljesen eltűnt. Amúgy igen, nem egy top kategóriás holmi, de annál amit írtál, annál biztos, hogy többet kell(ene) hogy tudjon, mondjuk az eddigi 3 alkalom amíg használtad, nem tudom ugyan, hogy kilométerben / szintben mit jelent, de számomra kevésnek tűnik ahhoz, hogy rendesen bekophasson a holmi.
----------
Hétvégén igazi bringás idő volt, meghajtottam a paripát:
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #113939 üzenetére
Van egy há és egy el jelű 6ároló csavar,ezek a sebességre értendőek.A te esetedben tehát az el betűvel jelzett csavarral kell játszani,vagyis kifele tekerni,hogy a bovden képes legyen rendesen felhúzni a váltót az utolsó lánckerékre is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#68216320
törölt tag
válasz pittlaren #113972 üzenetére
Köszönöm a bíztató választ
Talán 50-60KM van a bringában. Ma délután mentem picit vele és a hátsó fék kezd fogni. A mai városi tekerés második felében, ahol lehetett próbáltam az első féket használni, hogy kopjon picit. Még nagyon nem az igazi viszont olyan hangja kezd lenni, mint egy dudának
Nekem is olyan érzésem van, hogy idővel ez javulni fog. A hátsó fék alapján, amit ugye lényegesen többször használtam eddig, egyértelműen várható valami változás.(#113970) 5381
Fék tisztításához, féktisztító kell!Van esetleg valami javasolt típus vagy mindegy melyiket választom?
-
DUB Inc.
aktív tag
Éven óta ezt a féktisztítót használom, sokkal jobb az említetteknél...
-
trialboj
őstag
válasz deny330 #113965 üzenetére
Olaj az nehezebb, mindenkinek más preferenciája van, ha tiszta láncot akarsz akkor pl mucoff dry, ha csendesen akkor nem tudom a többi olajam rettenet dzsuvás láncot varázsol 5 km alatt.
Zsírra viszont Runner mondott egy jobb fajtát. Mondjuk ő csapágyakra ajánlotta, de szerintem ha arra jó akkor jó pedál meg egyéb fém fém találkozásra is Motorex
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zsolti.22
senior tag
válasz ZolkoW #113944 üzenetére
Ellenőriztem a cangát, ahogy hazaértem. A hajtókarhossz 170 mm-es, az ülésen nem nagyon kellett állítani, hogy orral előre nézzen és nem volt teljesen vízszintes. Ami indukálhatja a fájdalmat, az lehet, hogy az a viselkedés, amikor bal lábbal tekerek, akkor az integrált hátsó támasztóba sarokkal eléggé beleütközök, ami igencsak rontja a tekerési élményt, ezért aztán lehet, hogy olyan pozíciót veszek fel, amiben ütközni nem ütközik bele a sarkam a támasztóba, de cserébe megfájdul a térdem,
A fene se tudja már, hogy eddig milyen cipőben tekertem, amiben nem ütközött a lábam bele a támasztóba; sajnos ezek olyan dolgok, amikre nem emlékszem vissza; sőt, a ma reggelre sem emlékszem, hogy mi volt, azon kívül, hogy a lépcsőház lépcsőjén a megszokottnál rendhagyóbb módon "gurultam" le.
A lábfejemet általában úgy pozicionálom, hogy nagylábujj mögött kis párnácska van kb. a pedál tengelyén. Úr isten, hogy ezeket is leírom, kb. nem tudok biciklizni?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Mezga Aladár #113961 üzenetére
Akkor ez döntetlen.
-
Hachiko95
aktív tag
Mennyire ajánlott a guminyomást levinni terepen(aszfalton nem megyek)?
26x2.1-es a gumi, 2.4-4.5(min.-max.) van az oldalára írva.
Most került bele új belső, kicsit ballonosabb is lett a gumi. Kipróbáltam 2.4 baron elől-hátul, ez felért egy kínzással. Most levittem elől 2.0-ra, hátul 2.2-re, így sokkal jobb lett.62kg vagyok.
Mehetek még pár tizeddel lejjebb?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #113973 üzenetére
Kösz a tippet, holnap még próbálgatom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Hachiko95 #113983 üzenetére
Ha aszfalton nem mész ÉS nem valami sziklás helyen csapatod, ami szinte kizárt, akkor lazán beeshetsz 2 bar alá.
2 bar körül akkor vagy bajban ha olyan helyen mész ahol sok szikla van ami felütheti és kivághatja a belsőt, és külsőt is, illetve ha ágakkal benőtt technikás terepen mész ahol hasonló a helyzet, felütöd becsípi a belsőt, és ha nincs szerencséd még foltozni sem lehet.
Minden bringámmal 2 bar alatt járok, és semmi gondom nem volt, egy régi 26os bringámmal egy haver jött többször is 2 barral, 2.1 es kenda nem slick de aszfalt gumikkal van szerelve, semmi baja nem volt sosem.
Túl van ez misztifikálva, aszfalton kicsit szívás a 2 bar, de 2.2nél meg elpattogsz terepen, és inkább ott legyen élvezetes a monti, aszfalt az ígyis-úgyis szar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Tibal
tag
Adott egy rockrider 520. Kérdésem lenne, hogy 27,5x 2.4-s gumik rámennek e? Jelenleg 27x2.00-s gumik vannak rajta. Ha esetleg nem akkor ez jó választás lenne e? [link]
[ Szerkesztve ]
<<Samsung Galaxy A52S 5G>> <<Processzor : i5 14500 Ram : 32 GB 6000 DDR5 GPU : asus strix gtx 1070 8g>>
-
StLui
veterán
válasz Tibal #113987 üzenetére
Elvileg rá, olvastam valakitől, hogy ő azt rakott rá. Erre föl én ráraktam egy 2,25-öst, de kistányéron beleér a lánc, vagy a lánc terelő, most nem emlékszem. De van egy kis nyolcas a kerékben
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
varsam
őstag
válasz pittlaren #113972 üzenetére
Szia,
te ott a környéken is laksz, vagy csak arra kirándultatok épp? Ha ott is élsz, akkor tekerhetnénk majd együtt is, és mostantól sokat leszek Kőszegen
Vasárnap délelőtt amúgy mi is feltekertünk a Szent Vid-kápolnáig, onnan Hörmann-forrás, Kendig, Vöröskereszt és le Királyvölgynek. 23km és 720m szint lett végül, nagyon jó ebéd előtti kikapcsolódás volt.
-
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék a közeljövőben kategóriát váltani és vásárolni egy országúti bringát.
Több elképzelésem is volt, gravel és cyclocross is képben volt/van.Most leginkább a Scott Speedster 10-ben gondolkodom. 330 ezer Ft lenne + útiköltség Budapestre.
Alternatívaként ott a Canyon Endurance AL 7.0. Ez 340 ezer + legalább 10 ezer, hogy összeszereljék, beállítsák egy szervizben.A kettő közül melyiket vennétek, mely részei jobbak egyiknek-másiknak szerintetek?
Teljesen még nem vetettem el a gravelt sem. Nem lenne rossz egy olyan bringa, amely "mindenhol" elmegy.
Nagyon tetszik pl. a Scott Speedster Gravel 20. Viszont a mechanikus tárcsafékekért nem rajongok és amit olvastam róla tesztekben, mások sem értékelték valami jóra. Ezzel kapcsolatban esetleg valakinek van tapasztalata? Plusz ami nem tetszik, hogy +60 ezret kell kifizetni, de csak Tiagra szett és mechanikus tárcsafék.Szóval leginkább arra lennék kíváncsi, jó választás-e a Scott Speedster 10. 2 méter vagyok, így használt piacon nem nagyon van esélyem megfelelő bringát találni és jobban is vonz egy teljesen új.
A keret felmehet kb. 450 ezerig, de nem feltétlen akarok ennyi pénzt költeni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #113969 üzenetére
Köszönöm mindenkinek belső ügyében a válaszokat.
Más. Országútin, ki honnan kezdi a kormányra a bandázs feltekerését? Én eddig mindig föntről, és a kormánydugó rögzítette. Viszont megnéztem egy/két videót és az látom alulról és fönt egy ragasztószalaggal rögzíti. (Nekem eddig nem volt rejtett bovdenes a fékkar. Most az lesz)
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
BurgBurg
tag
válasz Mezga Aladár #113991 üzenetére
Lentről fel. De ha neked jobb akkor fentről le. Mind2ő esetében szépen igényesen meg lehet csinálni.
-
BurgBurg
tag
válasz kacsyx #113990 üzenetére
Én gravel/cx vonalon gondolkodnék a helyedben. Volt országutim, pont az volt a hátránya, hogy csak beton. Aztán vettem mellé egy specialized cx bringát, na azzal nem volt gond. Imádtam a sokoldaluságát. Mellette az országutit eladtam mert nem volt kihasználva. aztán a cx is ment mert monti lett helyette de rohadtul megbántam!!!! Most van mellé egy cannondale gravel és qrvajó, megyek országuton, földuton, mindenhol, monti menni fog..
-
BurgBurg
tag
válasz Mezga Aladár #113993 üzenetére
nincs hozzá köze
-
kacsyx
aktív tag
válasz BurgBurg #113994 üzenetére
A gravel pont ezért tetszene nekem is, plusz a masszívabb váz, kerekek a 100 kilóm alá. Viszont 380 alatt nem úsznám meg és 'csak' Tiagra szett meg tesztek szerint nem túl jó mechanikus tárcsafék jár ennyiért (Scott Speedster Gravel 20).
Ezzel az Inflite Al 8.0-val (remélem működik a link) is szemeztem korábban, de pont kis is merítené a 450 ezret szállítással, összeszereléssel és nem biztos, hogy ér reálisan nézve ennyi plusz költséget az egész.[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Mezga Aladár #113991 üzenetére
Én mindig a kormány végétől kezdem. Ha rajta ülsz a bringán akkor a jobbost az óramutató járásával megegyezően, míg a balost ezzel ellentétesen tekerem fel. A végét én sima szigetelő szalaggal rözítem.