- TCL LCD és LED TV-k
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- SSD kibeszélő
- Fujifilm X
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Milyen SSD-t vegyek?
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
A Meridák komplett bicóként elég olcsók szoktak lenni. Ha a boltban rakják össze, akkor komoly felárakra számíts, mert mindennek az aktuális árát fogják venne, így anyagilag rosszul fogsz járni.
Jófajta teló? Mit értesz ez alatt? A 100 eFt-tal eléggé azon a határon vagy, hogy jó és tartós teló nem biztos, hogy lesz a bringában...persze ez függ az elvárásaidtól, vagy pl. a súlyodtól is."Aki szívből él, az élből szív"
-
sanyixXx
senior tag
amit linkeltél, annak pont nem erőssége a telója 100k-ból sajnos neház lesz jó telósat szerezni, de lehet szerencséd. érdemes a használtak közt szétnézni a bikemagon [link]
neked valami cross vagy xc gép lesz jó szerintem.
alkatrészből összerakatni drágább, mit egyben venni. összerakni meg olcsóbb, csak akkor sok az utánajárás (nagy különbség)Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
oks, tényleg félreolvastam
...akkor neked valamilyen puha acélrugós változat kell (max. közepes rugóerejű)...de láttam már használtan titánrugósat is nagyon barátságos áron
...mondjuk az acélrugósaknak van egy olyan kellemetlen tulajdonságuk, hogy tartósak is[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
Találtam véletlenül egy ilyen ilyen szösszenetet épp nemrég, bár nem tudom, mennyire pontos. Boldogan élek a telóimmal, ezért nem mélyedtem bele a dologba még sosem igazán. Bár az RST trekkingteló meg a Rock Shox Recon közötti finom (khm) különbséget azért így is érzem.
De bikemagon biztos tudnak profi választ adni.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kazimír
őstag
Köszönöm a gyors választ!
Ez egy offroad trekking (a táblázat alapján ez a sport-túra?) bringa lenne sok országúti kevés terephasználattal és ezekkel az adatokkal ill. választási lehetőségekkel:Vázméret: 46/ 51/ 56/ 60
Ülőcső hossz: 460/ 510/ 560/ 600
Felsőcső hossz: 575/ 588/ 599/ 616
Kormányszár hossz: 110/ 110/ 110/ 110
Kormányszár szög: állítható meredekség
Kormány szélesség: 580/ 580/ 580/ 580
Hajtókar hossz: 170/ 170/ 170/ 170
Ülőcső szög: 73°/ 73°/ 73°/ 73°
Homlokcső szög: 70,5°/ 70,5°/ 70,5°/ 70,5°
Homlokcső hossz: 120/ 137/ 155/ 174
Láncvilla hossz: 440/ 440/ 440/ 440
Tengelytáv: 1063/ 1077/ 1089/ 1106Én 183 magas vagyok, ehhez arányos végtaghosszal, akkor a táblázat szerint nekem az 51-es (20coll, ha jól tévedek) méret kell?
Vagy valamit félrenéztem?Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Pinya007
tag
Picit tényleg jobb. epik50 27 sebességes Deore váltóval a Rock Machine elvileg 24 sebességes lehet, mert Alivio váltóval van szerelve. Ezt leszámítva elenyésző a különbség.
Hasonló képességű gumik, mondjuk nekem WTB nyereg jobban bejön ami Rock Machine-n található.
Epik50-ből V-fékes verziót nézted ugye? Mert az olcsó bowdenes tárcsafékek gagyik.Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
raczger
őstag
hát szerintem a hátsó váltó lesz picit rosszul beállítva:
nézd meg a hátsó váltónál, ahol bemegy a bowden ott van egy kis tekerő, na azzal játszogass, mert azzal tudod finoman állítani hogy lejjebb vagy feljebb álljon a váltó, és akkor talán jó leszwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
becuszabi
aktív tag
Fokozattól függetlenül jelentkezik, vagy csak adott fogaskerekeknél?
Amikor a kattanás van, akkor érezni a hajtáson valamit (tehát mintha ugrana a lánc)?A bringa hátulját kézzel megemelve kellene tekerni és úgy produkálni a jelenséget, szerintem akkor kiderülne a hiba.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Bikeman
aktív tag
El tudom képzelni, viszont, ha garis, akkor pár hétig lehet, keró nélkül leszel, hacsak nem veszel azonnal egy másikat, és azután a garis árát levásárolod a boltban, én így tettem. De még az egész bringát is be akarták vinni a nagykerbe 2 hétre, mondván hogy rendeltetésszerűen használtam-e, de erről le lettek beszélve..
Egy ilyen kazetta test ára kb. 5k.Nekem teljesen random módon csinálta, volt, hogy egy meredek utca végén álltam, és ki akartam fordulni, jobbra néz senki-balra néz, jön valaki, de még beférek, indulnék, kicsit indul a bringa, de egyszercsak kattan/reccsen egy nagyot, tudok tekerni egy "felet" üresen, és sáv közepén találtam magam. Hálisten az autós le tudott fékeznii, meg azért nem jött olyan gyorsan, mert pont abba az utcába akrart befordulni, mondjuk ez mák volt,de ekkor mondtam, hogy elég belőle.
De ezelőtt még nyáron, simán csinálta akkor is, ha egyenes aszfalt úton tizenöttel mentem fagyival a kezemben...[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
Szerintem akkor lenne baj ha így simán megnyomogatva kimozogná a teljes utat.
Az enyém (RS Psylo XC) még a bringába beszerelve sem mozog ki mindent "csak úgy megnyomogatva", terepen viszont már sikerült megmutatnia, hogy mennyit tud.
Normális esetben a vége felé egyébként is felkeményedik, tehát csak az igazán dinamikus erőhatások segítségével lehet kideríteni, hogy mennyit is moccan a teló.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
becuszabi
aktív tag
Ja ja, jó kis könyv, unokaöcsi meg is kapta karácsonyra.
Egyszer nekikezdtem kijavítani a ö/ő betűk helyén lévő pontokat...csak úgy magamnak, de elég hamar feladtam (nem egyszerű pdf-et javítani, bár biztos létezik rá jó és gyors megoldás is)"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
Természetesen. Leánykori nevén Shimano BR-M465-ös.
Az nem a legjobb, ha nem áll párhuzamosan a tárcsa a pofákkal, mivel így egyrészt csökken a fékerő, másrészt a pofák hamarabb és ferdén fognak kopni, tehát hamarabb kell majd őket cserélni. A tárcsához kell viszonyítani ilyenkor, mivel az nyilván egyenesen áll a keréken. Ebből következik, hogy a féknyereg ferde. PM-es vagy IS-es konzol van a villádon? Boltban szerelték fel? Két eset állhat fenn. Az egyik, hogy rosszul van beállítva a féknyereg, ekkor be kell állítani rendesen. Ha nincs kedved vele pöcsörészni, akkor vidd vissza a boltba, ahol feltették, és kérd, hogy orvosolják. A másik lehetőség, hogy a villán levő konzol ferde, esetleg a konzolról célszerű leszedni a felfogatási ponton a festéket, mivel, ha minimális mértékben is eltér a festék vastagasága a két rögzítőszem között, már simán ferdén fog állni a féknyereg. A jobb villákon ugye itt már gyárilag sincs festék.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Fáraó már leírta a lényeget, szemre pedig így néz ki a két felfogatási rendszer (persze nem fejjel lefelé ):
PM: Post Mount, IS: International Standard.
Nem annyira rossz, bár ez a már használható tárcsafékek első darabja. A Nexave 500 egyébként Alivio szintnek felel meg.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az első verzió természetesen. Némileg lassulnak az olajos telók is nagy hidegben (0 fok alatt), de nem vészes. (Télire ezért szokás hígabb olajat tenni a telókba.) Az elasztomeres telók ezzel szemben nagyjából mozdulatlanná dermednek, és a villából merevvilla lesz már +4-5 fokban is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Pinya007
tag
Ahogy Jorus is írta, a nyílt olajfürdős telók semmiképpen nem regaálnak rosszabbul a hidegre, mint elasztomeres, zsíros társaik. Eddig 7.5 W-s olajjal használtam Marzo-t, télen is működött szépen. Most 2.5W-vel töltötték szervízben tisztítás alkalmával. Szépen mozog, és megvan a jellegzetes Marzo szürcsögés!
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
becuszabi
aktív tag
Ha nem bántja a tömítés anyagát, akkor jó...bár én teflonos spray-t szoktam ráfújni, mivel a sűrű olajat úgyis letúrja a becsúszóról a szimering, a könnyen terülő, hígan folyó kenőanyagnak viszont nagyobb esélye van bekerülni a szorosan érintkező felületek közé
A hézagoló alátétre gondoltál? Van abból több méret is és azért lehet rá szükség, hogy a kormányfej kupakja a villanyak vége fölé kerüljön...vagy ha a másik szemszögből nézzük, a villanyak vége kerüljön a kormányfej felső pereme alá (hiszen csak így lehet összehúzni szorosra a kormánycsapágyat). Ha a villanyak pontosan le van vágva, akkor nem kell alátét, de mivel a bringák homlokcsöve nem egyforma méretű, nem szokás pontosan levágni, mert akkor nem biztos, hogy jó lesz egy másik (pl. hosszabb homlokcsövű) vázba.
Nincs meghajolva a tárcsa? Csavarok meg vannak húzva? Egy kölcsön tárcsával is ki lehetne próbálni.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Igen, akartam is írni, hogy a kormánymagasság beállítása miatt egyaránt mehet alulra és felülre is, egy a lényeg, hogy a hézagolók és a kormányfej együttes magassága több legyen, mint a villanyak kormánycsapágy fölötti része.
Lehetséges, hogy még nincs rendesen összekopva a fékpofa és a tárcsa?
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Módjával...így ha ha nem használ, nem is árt.
Ha használod, akkor sokat és bőven mérve biztos nem javasolt, mert ha már a szimering nem zár rendesen, akkor ezek a híg, oldószeres kenőanyagok befolynak a telóba, feloldják a zsírt, felhígítják az olajat, stb., ami nem jó."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
akkor szerintem nem kell...egy jól záródó szimering se ki, se be nem engedi az anyagot, az a nagyon vékony olajfilm, ami megmarad, az meg nem sokat számít egy új telónál
(nekem ezidáig csak egy db telóm volt/van, így sok tapasztalatom nincs...más gyártó termékeivel kapcsolatban )
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Dani_kp
őstag
persze hogy létezik....pl. truvativ holzfeller, de ott van még az NS Bikes Quark, Blackmarket Underboss, ezek komolyabbak. De vannak olcsóbbak is mint pl. a truvativ.
ahogy mondta becuszabi is, az extrém felhasználús területeknél haszálják, street-esek és dirt-esek is ilyeneket használnak.
Nekem egy Truvativ hussefelt van, ennek 7°-os az emelése és tökéletes.
Itt nézz szét tuti találsz magadnak valót. Vagy esetleg itt meg az NS Bikes és Azonic termékek.
[ Szerkesztve ]
https://ingatlan.com/33821564
-
becuszabi
aktív tag
Miért lenne baj? Egyáltalán nem baj (sem a Kona-sok, sem a Specialized-esek nem panaszkodnak azért, hogy most nekik nem 71, csak 69 ).
Másképpen viselkedik, mint egy meredekebb szögű fejcsővel rendelkező masina. A laposabb (kisebb) fejcsőszögű bringát pl. jobb egyenesfutás jellemzi, stabilabban gurul, kevésbé érzékeny a kerékpárkezelés hibáira...a másik oldalról persze ugyanezek negatívumok is lehetnek mások (mondjuk a közvetlenebb, érzékenyebb kormányzást kedvelők) szemében.
Természetesen, aki nem versenyző, vagy nem "vájtfülű" ezekre, az nem nagyon veszi észre a különbségeket
...ill. ha észre is veszi, nem megy a Dunának, hogy akkor most neki már annyi
(...szóval no para )[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
Röviden: ne.
A 2008-asnál már elvileg kicsit másmilyenek a csapágyak, azok már elvileg nem problémásak, de a 2006-os és tudtommal a 2007-es is még a régebbi változatú váz.Ezekből hajlamos kicsavarodni például a hajtómű mögötti forgásponton lévő csavarszerű képződmény, végzetes hatással (blokkolja a hajtóművet). A 2006-os wandalok közül legalábbis egy sorozatnyinál nem sikerült valami a vázon, ezért a gyárban megköszörülték (!) az egyik oldali vázpapucsot, emiatt több-kevesebb idő elteltével gyógyíthatatlanul mozogni kezd a hátsó tengely, és onnan kuka a váz...Épp a héten sikerült végre, kb. 1,5 év után cserevázat kapni a nagykerestől egy sorozatosan gyártási hibás 06-os Wandal miatt, azóta megtudtunk pár dolgot a márka fullyjairól... Szóval ha fullyt szeretnél, én a Giantet, Specialized-ot és társaikat ajánlom, Kelly's-t és más (relatíve) olcsóbb márkát nem. Ha mégis ilyenre vágysz, legalább ideivel próbálkozz. "Véletlenül" van is egy eladó Toxic vázunk, idei, 0 kmes, garanciás (ezt kaptuk csereként).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, Radium R van benne, 19,5 méret.
Szemmel láthatóan másképp vannak csapágyazva a forgáspontok, mint a problémás régin voltak. Javítás gyanánt korábban ki is cserélték a régi váz hátsó részét valamelyik ideinek a hátsó részére, és a teljes hátsó vázháromszöget kellett cserélni, pont a változás miatt nem lehetett csak láncvillát cserélni. Szép váz, egyszerűen csak eleget szenvedtünk eddig, és vettünk már másik vázat, amíg a cseréig eljutottunk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
- Ricoh Theta Z1 360 fokos kamera
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen