- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #43599 üzenetére
Menj el nyugodtan, az égvilágon semmi baja nem lesz a bicódnak a sártól, pláne víztől. Nyilván aki térdig érő sárban verseny tempóban megy, mint a Crosskovácsin pl., annál a komoly igénybevétel miatt lehet olyan, hogy bukik egy-két alkatrészt, de normál használatban, túrázásban azért ez nem esélyes.
Legfeljebb autómosóban lecsapatod utána a bicót és kész is. Nem valami piperecucc ez, hanem egy strapabíró bringa, terepre tervezve, jórészt fémből.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
válasz Ariadne #43601 üzenetére
Cyclocross 4ever!
Ha lenne hova söpörni a pénzt én DH helyett tuti inkább cyclocrossba fektetnék.
Nagy élvezet mikor csúszkálnak a sárban és a feje tetejéig sáros az illető.
Ott már konkrétan bemehet verseny után a biciklis az autómosóba 1 az 1-ben.Félretéve a viccet, én AM-be lapátolnám a pénzem, ha lenne.
Outiba tuti nem.Ezzel most megsértek sokakat, de egy bizonyos szinten tényleg nem kell hiper-szuper outi, egy alap 105 vagy Ultegrával el van egy átlagos ember aki néha versenyzik hobbi szinten, nem versenyszerűen tolja. Ezzel tudom, most beletiportam sok outis lelkébe.
De nyugtassa az az outisokat, hogy AM-ben se biztos nem lépném túl az XT-t mert XTR már tényleg csak versenykategória, lehet évente/félévente cserélni az alkatrészeket...[ Szerkesztve ]
undefined
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Ariadne #43601 üzenetére
Én most itt nem a sártól félek, meg attól, hogy bepiszkolódik, hanem attól, hogy olyan helyre megy be a víz (mivel a víz, ahol talál helyet, ott bemegy) ahova nem kell. Lásd agy. Ugye ott van egy porvédő ami nem véd túl sokat sajna, így ott simán bemehetek egy kicsi víz, ha felfröcskölődik.
Meg a lánckerekek, hajtókar csapágy mint alkatrész milyen anyagból volt? Mert, ha acél akkor az nem szereti a vizet, de nem ám.(a hátsó fogaskerék krómozott acélnak tippelném kinézet alapján)Ba cy lus: Igen, csak azzal az a baj, hogy azzal nem nagyon lehet száguldani, se váltó, se teló, se semmi. Egyébként áll lent egy Hauser Triad egy merev acélvázas bicó, amit majd a nyáron összerakok, mint olyan bicó amivel a faluban rohangálok meg ilyenek, ne a cápáért dobogjon a szívem, ha 1 percre is megyek be valahova, hiába a 10k-s ABUS zár...
-
-
Vasinger!
nagyúr
Nincs kedve valakinek csinálni egy biciklis-PH!-s csoportot Facebookon?
[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #43605 üzenetére
A Sorás outik kezdődnek 150 től bizony. Nekem ez a szerelmem, egy nyereg és bandázscsere után. Ennél jobb nem kell
Vasinger!: iwiwen van, de egyszer nem használtuk a bejelölésen kívül semmire
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Kerékpáripari trendek és hátterük
(Hátha még valaki nem olvasta.)
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #43603 üzenetére
Az agyba épp be tud menni, ha iszonyú dzsuvában mész, de amennyire félted, ennek nem hinném, hogy kitennéd. Nem tudom, milyen agy van benne, de a golyóit majd úgyis le kell kezelni, kitisztogatni időnként, ez a normál karbantartás része. Nyűdd nyugodtan azt a bicót, ne féltsd ennyire, arra van, hogy használd és szolgáljon.
mod: Nem vagyok nagy sarazó, de persze mentem már - nem önszántamból - olyan helyen, ahol pár méterenként meg kellett állnom lekapargatni a sarat, ami beblokkolta a kereket. Az is előfordul, hogy csimbókokban áll az alsócsövön meg szinte mindenhol a sár, de hát ez már csak egy ilyen koszos sportág. Akkor is csak sár, nem bánt, víz lehozza. Láncot azért persze át kell kenni utána. Ami viszont tényleg árthat, az a téli sós víz hóolvadáskor - az is a só miatt-, szóval az persze egész más tészta...
mindenki: Hangulatos kis videó a freecaster-ről. Jó fej a kutya, ahogy lelkesen lohol a gazdi után, de az ugratóknál mindig lemarad.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Milyen kedves magyar komment a DX900-ra..
Kérdezem azokat, akiknek van ilyen lámpájuk, nagyon vakítja a szembejövőket?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #43607 üzenetére
8,4 kg, aluvázzal mért kell ilyeneket linkelni?
az én karbonvázas kelly's-em (most éppen) 8,6 kg, szintén (majdnem komplett) 105-ös szettel.....igaz, fűzött kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz ludsimon #43602 üzenetére
"alap" 105, ultegra vagy XT, ugyanmár végülis nincsenek nagy igényeid
Én egy SLX szettel teljesen megelégednék. Sőt mondhatni a mostanival is meg vagyok. Egyébként konkrétan az SLX van AM felhasználásra. Ezeket az alkatrészcsaládokat nem feltétlenül csak minőségi rangsorban vannak. Valószínűleg (gondolom én) egy SLX hajtómű masszívabb darab lehet mint egy XT. (ezzel nem az XT-t akarom "lekicsinyíteni")[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
válasz rétisün #43614 üzenetére
Azért mert gyönyörű, és nekem a teljes felszereltség is tökéletes lenne. Te meg rögtön jössz itt a grammokkal
Tamoo: Nekem rémlik egy 2010es shimano táblázat/diagramm ami az alkatrész családokat sorolja be a felhasználási terület szerint, és ott az SLX sokkal jobban elnyúlik az AM rész felé, mint az XT. Nyilván a nagyobb súlyért cserébe strapabíróbb. Amúgy nekem nincsenek nagy igényeim, megtűrőm én az Lx láncot fogsort, és agyakat a crosson, az XT váltás és hajtómű melett. Az a baj ezzel, hogy olyan gyorsan hozzá lehet szokni a jóhoz, ha egyszer az ember kipróbál egy jó bringát...
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #43618 üzenetére
Már nem azért, de szerintem aki egy alap deore láncnál/fogsornál 'jobbat' vesz az nem tudja hová szórni a pénzt.
Ezek mind kopó alkatrészek ami egyszer úgyis a kukában végzi.
Én is hülye voltam a HG-93-al, soha többé nem megyek 73-nál feljebb, mert semmi értelme.Úgy is egyszer a kukában végzi, semmi értelme jobbat venni.
Egy deore láncal/fogsorral meg a váltásteljesítmény is szvsz ugyan olyan, mint egy xt lánccal/fogsorral a különbség talán annyi, hogy gyorsabban kopik a könnyebb súly miatt.undefined
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #43620 üzenetére
"A hova szórni a pénzt témát meg inkább hagyjuk szerintem."
OK.
De ez amúgy SZVSZ volt!!!!
Én így gondolom.
Senki nem fogja megmondani, hogy 'jéé az deore fogaskoszorú/lánc'?
Mert egyrészt senki nem figyeli, másrészt meg nem hiszem, hogy hatalmas különbség lenne kinézetre a kettő között.undefined
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #43623 üzenetére
"Az "MTB-szerű kerékpár" kategória meg vicces"
Kíváncsi lennék, hogy ez a besorolás szerint a noname hajtóművem hova kerülne.
A biciklizésre alkalmatlan kategóriába?
Vagy a 'Garázsban dísznek tartani' kategóriába?
Vagy ezek szerint egy kis emelkedőnél egyszerűen ledobja magát a hajtómű?
Vagy ha már terepre merészkedek a Tourney váltókarral, meglátja az emelkedőt akkor hopp, gondol egyet és nem vált?
Hogy is van ez?Hát eléggé vicces, főleg, hogy full merev bringával, noname hajtóművel, Tourney váltókarral 'déháztam' már párszor lefelé meredeken 30-35 km/h-val terepen, sokszor kiálló köveken keresztül és semmi baja, pöccre vált.
Csak ha sokat nem használom a Neuzert, egyszerűen hajlamos elszaródni valamiért a hátsó váltó, pontosabban váltókar. Nem vált pontosan.De persze, a Tourney váltókarom miatt MTB-szerű kerékpárom van.
Csak tudnám mit jelent az a MTB-szerű kerékpár.
Cross lenne a Neuzer?Mik ki nem derülnek.
Hülye táblázat.
Ezt is tuti a Shimano találta ki, hogy minél többen vegyék meg a legjobbat/legdrágábbat.[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #43624 üzenetére
"Ezt is tuti a Shimano találta ki, hogy minél többen vegyék meg a legjobbat/legdrágábbat."
meg a legkönyebbet
na, most már tuti nem tudom lemosni magamról a grammmániát...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #43624 üzenetére
Nyilvánvalóan elég nehéz egy ilyen táblázatot gyártani -ami objektív -, úgy suzikival is lehet autópályára menni.. sőt a postás is felteker a János-hegyre a kempinggel!
Biciklizés és biciklizés között is van különbség, nem kell ennyire szűklátókörünek lenni. Mindenkinek más az igénye, jó lenne ezt is felfogni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ludsimon
veterán
válasz amargo #43626 üzenetére
Nyilván való.
Azért van egy "szar" 105-ös egyeneskormányos outim.Nem az igényeket próbáltam ecsetelni, lehet, hogy félre fogalmaztam valamit, hanem pont azt próbáltam leírni, hogy mi az a hülyeség, hogy MTB-szerű kerékpár?
Azzal már nem lehet közlekedni, vagy mi?
Oké, értem a Te megközelítésed egy olcsó Tesco bikeal se lehet megmászni egy hegyet sem, legalábbis nem érdemes megpróbálni.
De én most éppen az én esetemet próbálom leírni, hogy van egy Tourney váltókarom meg egy noname hajtóművem, akkor azzal már nem mehetek sehova?
Szóval ez az egész megfogalmazás béna.Mint például az is, hogy XT-vel már nem lehet maratonversenyen indulni.
WTF?[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz ludsimon #43628 üzenetére
Ez a táblázat arról szól, hogy a Shimano mire ajánlja a különböző modellcsaládjait. Maratonversenyen el lehet indulni, és nem is egy ember el is indul SLX-el vagy Alivioval szerelt AM illetve belépő szintű hegyi bringával. Szóval ez a táblázat csak ajánlás, nem kell már mindent annyira komolyan és rugalmatlanul értelmezni. Relax.
-
ludsimon
veterán
-
Manitou
addikt
válasz ludsimon #43624 üzenetére
Nem tudom miért kell ezen ennyire fennakadni.
A legolcsóbb alkatrészcsalád a Tourney, ennek megfelelően csak nem sorolhatják oda ahova az XT-t , vagy akár az Alivio-t.
Látod , mint te is írod a váltódon mindig állítani kell hogy jó legyen, ha nem használod. Egy XT szettnél ezt egyszer megteszed a legelején aztán kb hozzá se nyúlsz sose, ugyanúgy teszi a dolgát, úgy hogy közben bármerre mehetsz bármilyen körülmények között kb.
Ez az amit a Tourney nem tud tejlesíteni. Arról nem is beszélve hogy gyengébb egyszerűbb nehezebb anyagokból készítik, tartósságra sem egy kategória.
Az hogy párszor mész ilyen terepen vele az nem ugyanaz, mintha rendszeresen szinte csak ott használnád.
Nekem is volt ilyen kategóriás biciklim (Tourney) és tudom mi a különbség az alkatrészcsaládok között, nem csak kamu és marketing, valóban a drágább a jobb. XTR az aminél a súly miatt gyakran a tartósság rovására megy a dolog, az kifejezetten versenyre tervezett alkatrész, nem lényeg a tartósság, csak a teljesítmény.
De egy LX-XT ( mostmár LX helyett SLX) szintű alkatrész mindenre elég és jó, bármilyen stílusirányzatot is képviseljen valaki MTB terén.Ez a shimano táblázat meg szép meg jó, nem kell mindent túl komolyan venni benne, illetve kőbe vésett dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Idén nem lesz probléma a szálló porral a 24 óráson ... Tegnap reggel 8-tól ma reggel 8-ig 33,7 mm csapadék esett a környéken, és azóta is szakad. Képtelenség, hogy ennyi víz felszáradjon addig, durva sárdagasztás lesz a hétvégén
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
akinek olyan shimano szemüvege van, ami RX clip kompatibilis (dioptriás betétet is lehet tenni bele) kapott a szemüveghez ilyen betétet? tehát alapból jár hozzá, vagy külön kell megvenni?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
Egy kérdés: Mire jó a csúszópapucsos váz és hogyan mukodik?
-
rétisün
veterán
köszi, vajon miért nem lep meg, hogy csak külön van ilyen betét?
más: közben visszaolvastam kicsit shimano szemüveg témában....nem próbáltátok bele a equinox lencséjét a te solstice-odba? mert az equinox-hoz van fotokromatikus lencse (Ariadnenek equinoxa van, ha jól értettem), a solstice-hoz nincs.
fpeter07: többek között fixikhez, egysebikhez való váz, a láncfeszesség-állítás miatt. hátrahúzod a kereket a megfelelő láncfeszességhez (bár a képen pont nem fixi-egysebi váz van de a lényeg a csúszópapucs)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
KaraDani
addikt
válasz fpeter07 #43637 üzenetére
Nem fix helye van a hátsó keréknek a vázban, hanem tudod előre-hátra kicsit állítani. Egysebességes bicajnál van jelentősége, hogy az adott fogaskerekek mellé be tudd állítani a láncfeszességet. (váltósnál, feszíti a váltó ugye)
dqdb: szerintem nem lesz hatalmas dagonya a versenyen, délutántól az egész hétre alig ígérnek csapadékot, én szurkolok
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Nem baj, nekem kifejezetten tetszik
Kéne vinni egy hektós hordót, tele vízzel, hogy 1-2 körönként lemossuk a hajtást. Úgyis cserélni akartam a láncot, és a sort is.Van kedve valakinek most tekerni egyet? Annyira jó kedvem, meg dagonyázhatnékom van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #43638 üzenetére
Ez a lépés kimaradt, de privátban zaklatom memét, hogy kapható-e külön a Solstice-hoz fotokromatikus lencse. A Solstice-hoz háromféle jár (szürke, sárga és átlátszó), az Equinoxhoz ugyanezek és a fotokromatikus darab. Szemre kompatibilisek, de kódszám alapján különböznek az ugyanolyan színű lencsék. Ha most vásárolnék, akkor az Equinoxot venném.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
tehát az equinox-hoz 4 lencsét adnak?
valószínűleg jobban megéri akkor az equinox, még ha alapból drágább is, mint venni egy olcsóbbat, és utólag megvenni hozzá a fotokromatikus lencsét (már ha van hozzá olyan, ami jó bele)mod: ~100 euro ezzel együtt (+ posta), és igen, 4 lencse jár hozzá....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #43645 üzenetére
Az Equinox jobban megéri. Amikor nézegettem a szemüvegeket, ez az "apróság" nem tűnt fel, így aztán az olcsóbbikat választottam. A két szemüvegben pozitívum, hogy több színű kerettel is elérhető (igen, van fehér is, nekem is az van ), és működik jól a páravédelem menetközben és megállásoknál is. Ha 2-3 milliméterrel magasabb lenne a lencse, akkor azt mondanám a szemüvegre, hogy tökéletes, így majdnem tökéletes.
Van az olcsóbban is, és a tetejébe Magyarországon: [link]
A bike24.com-ról 10 euró a posta hazánkba.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
a magyar oldalakat még nem néztem (de sztem akármelyik itteni boltban meghozzák, lehet kicsit drágábban, viszont pkg. nélkül) csak hirtelen rákerestem itt a bike24.com-on...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
Köszi mindenkinek, láttam hogy így meg úgy írják ezeket a vázakat, gondolom megkérdem.
-
KrAt
veterán
Tök érdekes volt látni, hogy a triatlon VB alatt a bringások a budai alsón mentek (arra szoktam én is néha) és hogy mennyivel másabb tempóban mennek, mint én.. Így van összehasonlítási alapom, elhagyják az egyik hidat, és már szinte ott is a másik..
Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080