- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz bandus #33348 üzenetére
Hogy ez miért van, azt kielemeztem régebben hosszabban. Az elmaradott országokban kiemelkedik az IT fizetés, mert az jobban leköveti a nyugati összegeket, mert könnyen kihelyezhető és ezért globális. Másrészt pedig azért, mert nyugaton nincs elég ember, mint amennyi igény van belőle.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz bandus #33348 üzenetére
azert ebbol latszik, mi a kulonbseg... itthon nem sok 100+m2-es lakas szaladgal ujepitesuben sem
mondjuk ezek nem csalnak az alaprajz ara'nyaival, gondolom ott buntetik...
amugy a masodik egyetlen elonye igy alaprajzrol a dupla furdo, mondjuk en gyulolom a padloig ablakokat es igy redonyozve sincsenek, pedig 3 oldalrol kapja az aldast[ Szerkesztve ]
-
-
426os
őstag
válasz axioma #33353 üzenetére
És nagyjából jó minőségben is épülnek az ingatlanok, nem eldobós cégek által mindent kispórolva. Simán vennék itt ingatlant (fizetés-ár-érték viszonylatban messze jobb a helyzet, mint Bp-en). Példa az elmúlt napokból: körbenézték nemrég valamiért az épületet, amiben lakunk hőkamerával és láttak az alap-fal szigetelés között valami kis anomáliát (Pontosan nem értettem a részleteket, de semmi komoly). Kihívták az építtetőt, aki garanciában ki is javította a hibát, így több, mint 5 évvel az építés után is.
.
-
carapace
csendes tag
válasz Jhonny06 #33340 üzenetére
Na, Zürichben ez úgy megy, hogy lesétálsz a reptéren egy mozgólépcsőn, ott van a vasútállomás, pár percenként jönnek a vonatok, kb 10 perc alatt benn vagy a központban, vagy ahol akarsz, valamelyik külvárosi hub-on.
Bécsben hasonló. Vonat, felülsz rá, hamarosan ott a Wien Mitte. Bp-en felszenveded magad a buszra ahol többségében állni kell, az eldöcög a köki-ig, ha nagy forgalom van, k* szenvedős (az, hogy közben a város legleprább részein megy át már másodlagos, de a külföldieknek biztos tetszik), és akkor a kökitől még metrózzál. Röhej. -
HoTDoG
tag
-
addikt
válasz carapace #33358 üzenetére
Vili, csak mindkét reptérnek 2x akkora a forgalma, mint a budapestinek. Az, hogy busszal jutsz be a városba, nem ördögtől való. Ez volt velem Rómában, és Isztambulban is. Persze, fasza lenne az, ha lenne kötött pálya, csak miből finanszírozod? Mikorra térülne ez meg? Tippre soha a büdös életben.
-
VirsLee
őstag
Több mint 1 millió a havi utasforgalom a reptéren. Ha ennek mondjuk 70%-a nem taxival vagy saját autóval jön-megy, akkor az 700k per hónap. A 10-15k-s taxi helyett sokan szívesen kifizetnének 2500-3000 forintot egy kötöttpályás gyors megoldásért. Az 2 milliárd forint körüli bevétel havonta. A sínpár úgy 1.5km-re fut a repülőtér épületétől, nyilván nem szokás derékszögben rácsatlakozni így legyen 2km. Nem tudom ez mennyibe kerülhet egy használható fedett csarnokkal, de ha tippelnem kellene, akkor olcsóbb, mint egy belgrádi gyorsvasút és meg is térülhet.
#33361Jhonny06:
Ez nagyon nem csak kényelmi kérdés, ha történik egy baleset a bevezetőn órákra be tud dugulni a reptéri út. -
tener
csendes tag
De pontosan ez történik, nyilván egy első projektes építtető elég kockázatos. Nálunk ez úgy lett megvalósítva, hogy az építtető létrehozta az XY Z utcai projekt Kft-t (Ami már nem létezik) és a szerződésben az szerepel, hogy a garanciális ügyekben az XY Kft jár el. Ez a kft kb 20 éve lett bejegyezve.
-
VirsLee
őstag
Állítsd át délután 4-re, utána mindjárt más érzés lesz.
Utána pedig próbáld ki milyen 45 percet állni a lábaid között egy nagy bőrönddel, mert nem tudod máshova tenni.
Utána pedig meséld el fél kelet magyarországnak, hogy azért kell elvonatozniuk a reptér mellett majd visszamenni busszal, mert a 100e jó (ami egyébként igénytelen helyi bkv járat, nem reptéri igényekre kialakítva). -
weiss
addikt
válasz VirsLee #33373 üzenetére
Úristen, 40 perc a legrosszabb forgatókönyv. Nézd, én nem azt mondom, hogy a vonat nem lenne jobb /már ha pontosan jár/, de ami van, az nem annyira rossz /lehet taxizni is/. Én hajnalban szoktam utazni a 100e-vel, 2-3 busz indul egyszerre, ülni szoktam, tény, hogy pl. az Astorián már nem mindenkinek jut hely. Vonattal pl. Barcelonában szívtuk meg, mert nem jött, erről persze semmi tájékoztatást nem adtak, futhattunk taxira. Bariban meg valami fél órát késett, ott is paráztunk, hogy mi van.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
veterán
Végtelenül szar buszon utazni feladott bőröndökkel ezeken a buszokon. Rohadtul nem fér el. És ha ne adj isten többen is arra használnák amire való (nem kényszerből taxiznának), egyenesen összeomlana a helyzet. Képzeld el ahogy 10-20 nagy bőröndös ember próbál elférni a buszon. És ezzel még kis számot mondtam. Liszt Ferenc forgalma simán indokolná a kötött pályát, és a vonatkocsikban elférnek a csomagok! Ez a lényeg, ezt elfelejtitek. Senkit nem érdekel hogy 10 perccel gyorsabb is lenne, az az érdekes, hogy:
- nem kerülne dugóba
- elférnének a csomagok
- nem kényszerítene taxizásra[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
tototos
őstag
Sziasztok!
Az előző cégnél a tavalyi fizetés emelést úgy oldották meg, hogy egy kis százalékot emeltek az alapbéren és a nagyobb részt egy összegű kifizetéssel kompenzálták. Ezt a kompenzálást egy összegben kaptuk de két részletben fizetve(január és júniusi bérrel). Ennyi szöveg van a papíron amit aláírtunk még januárban. Na most jön a szürke zóna. Nekem júniusban szűnt meg a munkaviszonyom és így a második részletet nem kaptam meg. Ezzel még talán ki is tudnék békülne ha azt nézem hogy júniusig járó havi kompenzálást megkaptam már januárban. A problémásabb rész, hogy akik megkapták a júniusi fizetést azok megkapták a második részletet még akkor is ha július-ban szűnik meg a munkaviszonyuk. Érdemes ezzel utólag foglalkozni? A problémám, hogy azt sem tudom milyen lehetőségeim vannak. Nagyjából nettó 500 ezer forinttól beszélünk.
Köszönöm
-
veterán
válasz tototos #33376 üzenetére
függetlenül attól, hogy ez mennyire szarrágó megoldás, nekem úgy tűnik, ezeket előre fizetik. így januárban megkaptad az első félévért járót, júliusban meg a második félévért járót. vagyis megkaptad volna. egy próbát megér a HR-nek, de arányosan nézve rendben vagy, inkább a többiek szerencsések a rendszer miatt. szóval nem számítanék erre a pénzre. szerk: igazából itt neked kellett volna "élelmesnek" lenni és eltolni a felmondást egy hónappal.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tototos
őstag
válasz bandus #33377 üzenetére
Igen nagyjából így látom én is. Amikor töltöttem a felmondásom felmerült ez a pont és a felettesek azt mondták, hogy ez nem jár annak aki felmondását tölti, de ez pont most dőlt meg, hiszen pont van egy olyan volt kolléga aki júliusban fog kilépni a cégtől és ő megkapta a teljes maradékot. Jogilag bele lehetne kötni, mert a papíron amit aláírtunk annaiy szerepel hogy kapunk x összeget két részletben kifizetve a januári és június bérrel. Ezen kívül semmi mást nem írtak bele, semmiylen kiegészítés nincs felmondásra vagy egyébre vonatkozóan.
-
Madwe
nagyúr
válasz tototos #33378 üzenetére
Az egy dolog h megkapta, kérdés meg is tarthatja e, mi van a papíron.
Pl: ahova jöttem, kaptam sign on bonust, kifizették rögtön. De ha egy éven belül elmegyek, vissza kell fizessem.
Ahonnan jöttem, volt retention bonus, 3 hónaponként. Első hónapjában kifizették, elöbb mondtam volna fel, ki kellett volna fizetnem.
Szóval van az úgy hogy egy összegben előre megkapod több jövőbeni hónap bónuszát, de csak akkor a tiéd ha le is "szolgálod", egyébként vissza kell utalnod. -
tototos
őstag
99,9% hogy nem fogják levonni tőle. Semmilyen kisbetűs rész és hasonló nem szerepel az aláírt papíron. Tehát nincs mire hivatkozni, hogy miért vonnák vissza. A bérelemről sincs sehol semmilyen leírás hogy mik vonatkoznak rá. Sőt még a bérszámfejtők sem tudják pontosan mit kellene ezzel a bérelemmel kezdeni.
-
axioma
veterán
válasz tototos #33380 üzenetére
Nekem egyszer olyan kotelezo premiumot nem adtak meg uzleti ev zarasa utan 3 nappal felmondaskor, ami az elozo uzleti evre szolt... aki 4 nappal kesobb mondott fel, megkapta. Indoklas: a berszamfejtes 5 napon belul kell megtortenjen es aki felmondas alatt van, nem kapja meg. Azt nem hataroztak meg, hogy melyik napon nem lehetsz felmondas alatt, Mancika meg ugy ertelmezte, hogy a berszamfejtes random napjan.
-
Ron Swanson
senior tag
válasz Ron Swanson #30947 üzenetére
2 héttel ezelőtt kaptam egy kicsi emelést.
Br. 925k -> 970k
A többi paraméter változatlan, ugyanúgy medior .NET. Tapasztalat mostmár inkább 3 és fél év.Kezdem kevésnek érezni. Mi a plafon mostanában .NET vonalon 3-4 év tapasztalattal?
-
Madwe
nagyúr
válasz Ron Swanson #33382 üzenetére
Ha igazán aktív volt az a 3-4 év, s voltak nagy felelősségek, vitt nagy projektek, senior tapasztalat bőven megvan, akkor előző helyemen egy ilyen pozi 2.1+ millió volt meg kb havi 60k caffi, 10-15% bónusz, de ha teteje érdekel akkor szerintem 2.4+ is elérhető lehet máshol.
(mielött megint előjön, nem, ez nem az átlag bárki által elérhető, de kifejezetten a tetejét kérdezte) -
n00n
őstag
Na, ma hozzánk bejött az első br 3.5 milliós bérigény, egy Cloud Solutions Architect pozira. Kezdem kevésnek érezni a saját 2.5-es bruttómat
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nofluffon valamelyik nap láttam 1,6-2,1-es range-et erre, már ott is keveselltem. Most tovább szondázva a piacot: bankban bruttó 2,5 lead enterprise architect. Bemondtam ennyit solution architect pozira, azóta nem hívtak.
Contractor poziknál továbbra is ez a 100-110-es range van. Mondtam a hr-eseknek, hogy 1,5 éve is ennyi volt, szóval történjen már valami!
Közben az összes recruiter panaszkodik, hogy nincs ember.
-
freaghill
őstag
DevOps 1.7m br. kevésnek számít mai szemmel, semmi egyéb juttatássla?
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Most realisan, 2.5-rol valtanal 3 alatt? Mar en is inkabb 3+-os szamokat mondok be, mert nem eri meg kevesebbel veszodni. Ha tegyuk fel tavaly valtott es most van valahol 2.5-2.8 es salata kozott, akkor siman mondhatja, hogy 3.5-rol induljunk aztan salata es alkudozas utan lejovok 3-3.2-re. Tech architect, senior tech architect vonalon ezek mar teljesen realisak szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
És ilyen poziból mennyi elérhető az országban valamint egy adott cégnél hány db ilyen ember van? Számomra nagyon durvák ezek a számok. Tudom autóipari multinál nevelkedtem meg több ezer fős cégnél ahol azért igencsak egységfizetések voltak. Tehát egy sw architecht pont ugyanannyit keresett mint a mellette ülő fejlesztő vagy max 1 szint választotta el őket.
-
Jhonny06
veterán
válasz tototos #33391 üzenetére
Egy középszintű fejlesztőnek adnak simán 1.5-öt, aki csak darálja a napi munkát, nincs igazából jelentősége, hogy ott van-e vagy sem, kis többletmunkával szétoszthatóak a feladatai a többiek között, ha lelép. Ehhez képest egy olyan emberért kifejezetten kevés ennek az összegnek a duplája, aki magasabb szinten tervez és az ő döntésein múlik, hogy milyen irányba halad a projekt, akár a kezdetektől. Ha ott benézel valamit..
-
tototos
őstag
válasz Jhonny06 #33392 üzenetére
Ezt a részét értem. Amire kíváncsi lennék, hogy mondjuk hány fejlesztőre jut egy ilyen ember egy cégnél? Kicsit úgy tűnik nekem, hogy ezek elég ritka pozíciók és nem érhetőek el mindenki számára. Lehet én vagyok kishitű meg pesszimista, de számomra ezek a pozíciók elérhetetlennek tűnnek.
-
Xero
nagyúr
válasz tototos #33393 üzenetére
Nyilvan sokkal szukebb a lehetosegek skalaja, ezzel en is szembesulok, de kozel sem par tucat poziciorol van szo. Egy ponton mar azert nem eri meg valtani mert nincs nagyon feljebb, maximum ha atmegy az ember contractornak, esetleg Svajc vagy a nagy vizen tul.
Idealis esetben amugy 1-3 squadra jut legalabb egy architect szoval mondhatjuk, hogy kb 1:4-1:15 kornyeken van az arany. Azt is erdemes hozzatenni, hogy nem minden domain fizet ennyire. Egy devops/cloud/sw architect vonal, ez utobbinal huzo stack eseten, lehet lovoldozni a 2.5+-os vonalra egeszen nyugodtan. Cserebe egy hagyomanyos on-prem infra architect kozel sem mondhat olyan bator szamokat, ahogy az autoipari beagyazott vonalon mozgok sem.
Jelenleg en sem kapok 3.5-t kozel sem, de nem is nagyon jott szembe olyan aki ilyen csomagot megadott volna, igy mivel jol erzem magamat nem is ugribugrizom.
#33392Jhonny06: Na igen a feleloseg kerdese. Elottem is vannak olyan dontesek amik egy nem pici ceg eletet hatarozzak meg 10+ eves tavlatokra nem kis mertekben. Itt azert hatszor meggondolja az ember mennyire faszagyerek.
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
Köszi a választ mindenkinek. Ezek alapján kezdem megérteni, hogy miért nehezen felfogható számomra ez a dolog. Eddig sosem találkoztam ilyen pozíciókkal nálunk vevői projektek voltak amik építkeztek egy platformra és az architecht kvázi összelegózta a dolgokat maximum módosított egy két paraméteren. Mivel teljesen ismeretlen ez a féle közeg így fogalmam sincs hogyan lehetne egy ilyen pozíciót "megcsípni". Ehhez hozzájárul hogy 10 évig voltam egy cégnél és ott megpróbáltam a legtöbbet kihozni a dolgokból és elértem azt a szintet ahonnan már csak a kiválasztottak léphetnek.
-
Xero
nagyúr
Azert szerintem finance vonalon is attol fugg milyen stadiumban van a project, meg ofkorsz mashol is.
#33396tototos: Specializalodsz valamilyen keresett teruleten es onnantol lehet halaszni a zavarosban. Az esetemben a modern sw arhcitektura tervezesben szerzett tapasztalat (event driven, api first, microservice es a tobbi bullshit) mellett a regebbi architekturak ismerete, valamint a public cloud platformokra tervezes es ismeret, illetve nemi devops latasmod ami eladhatova tett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Assetto Corsa Competizione
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Melyik tápegységet vegyem?
- E-roller topik
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest