Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kakumix
senior tag
válasz Adok--Veszek #6758 üzenetére
Mikor én voltam ott, négyesével mentünk be a vizsgáztatóhoz és minden előttem kijött csoportban volt 1-2 ember akit meghúztak. A csoportomból is meghúzta az egyik hölgyet, de ő az oldalfektetésen kívül semmit nem tudott, hiába próbált az orvos segíteni neki.
ui.: a kérdésre válaszolva pedig, kicsit lassú volt, mert sokan voltak én pedig csak a vizsga kezdete előtt pár perccel érkeztem meg, így vagy harmincan voltak előttem. Más gondom nem volt ott. A vizsgáztató orvos segített, nem arra ment, hogy buktasson.
[ Szerkesztve ]
Legyen szép napod!
-
varga911
senior tag
válasz Kakumix #6759 üzenetére
Én még 2008-ban vizsgáztam, azóta lehet hogy változtak az emberek. Arra emlékszem viszont, hogy volt két rendőr(tanonc) velem, meg egy "mezei" srác.
A rendőrök nem tudtak semmit, de volt vmi papírjuk hogy ők rendőristencsászárok, úgyhogy ők nem csináltak semmit csak néztek minket.
A srác sokat bénázott stabil oldalfekvéssel, és a kérdéseket se tudta. Az orvosnak némi szenvedés után sikerült rávezetnie, hogyha fehér lé folyik a fülből az koponyatörés.
Mindenkit átengedtek.
-
At4
tag
sziasztok,
most tartok a 14. rutin órámnál amivel rengeteget szopok, az a tolatás, azon belül is a parkolóhelyre balról háttal beállás, egyszerűen nem érzem hogyan mozog az autó, és hogy mikor kell elkezdenem kormányozni (vagy túl gyorsan vagy lassan megyek és ez zavar meg), van vmi tippetek hogyan segíthetnék ezen? 20m egyenes tolatás (), Y megfordulás és saroktolatás (nagyjából) már megy, csak ezzel bénázok... Suzuki Swiften tanulok, bár nem tudom ez mennyire lényeges ebből a szempontból
köszi előre is
[ Szerkesztve ]
!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
Atomgeszi
veterán
Most jövök Kreszről!
B -s vizsga 75/75!Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett/hsz_1-50.html
-
Szplöttyy
senior tag
Holnap 7:50, kresz vizsga, drukkoljatok
Smoke & Torque
-
At4
tag
válasz deicide #6767 üzenetére
na igen, ez is szép volt, ugye elvileg akkor kell ütközésig tekerni, amikor a karótól ~1méterre vagyok (na ezt em érzem), ez nálam úgy nézett ki hogy eltekertem, csak nem vittem vissza idejében és nekimentem a padkának szegény autótól és oktatómtól is elnézést kértem
van egy olyan érzésem hogy soha nem fogok tudni normálisan tolatni
!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
Szplöttyy
senior tag
válasz littlelion21 #6766 üzenetére
Jajam... Egy villamosos, 3pontos képesen múlt Na majd 20adikán
Smoke & Torque
-
-
Manitou
veterán
válasz Atomgeszi #6770 üzenetére
[link]
B meg ami középen vanNekem nem mondott semmit az oktató annak idején, csak végigmutatta hogy kell csinálni a rutinfeladatokat, aztán utána kellett csinálnom. Ilyen "trükköket" nem mondott. Mondjuk nekem nem voltak ilyen parkolásos gondjaim.
Vizsgán meg az állítólag legnehezebbet húztam a saroktolatást, sima laza volt.Aztán pl forgalomban mikor párhuzamos parkolást kellett csinálni, mindig olyan helyet kellett keresni, ahol 2 autónyi hely volt legalább. Azt hogy egy autónyi helyre hogy kell beállni arra szépen magamtól jöttem rá, nem mutatta meg senki és nem is oktatták. Láttam más hogy csinálja, aztán lekopiztam
[ Szerkesztve ]
-
At4
tag
válasz Manitou #6771 üzenetére
én se nagyon tudtam melyik melyik csak tippeltem, de ezek szerint jót
kösz a segítséget nkd és deicide-nek, ki fogom próbálni
amúgy tolatósok közül nkm pont a saroktolatás az, ami elsőre és hibátlanul ment, összesen 1x csesztem el, kimentem a sávból
úgy 2 hét múlva jó lenne levizsgázni rutinból, de amíg nem megy 110%osan minden feladat addig nem akarom megkockáztatni
ja és még1: EÜ mennyire vészes? (annak tekintetében hogy 2 csepp vértől képes vagyok rosszul lenni )
[ Szerkesztve ]
!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
zsiga_667
tag
A rutint nem kell 110%-ra tudni, épp elég annyira hogy átcsússz a vizsgán, a nevéből adódóan ugyanis rutinról van szó, amit hosszú idő alatt lehet megszerezni, semmi értelme sokezerért pótórákra járkálni ezért, majd forgalomban meg jogsi után ráérsz olyanokat gyakorolni mint a saroktolatás, meg padka mellé szűken parkolás, meg emelkedőn indulás (utóbbit azért érdemes erőltetni ha dombos-hegyes környéken laksz ).
EÜ vizsgán elvileg egy csepp vért se fogsz látni.
(Pedig jó lenne a leendő autósoknak levetíteni egy kis fotósorozatot mindenféle jó véres balesetről, csak hogy lássák mért nem érdemes gyorsan menni...) -
jerry311
nagyúr
válasz zsiga_667 #6774 üzenetére
(Pedig jó lenne a leendő autósoknak levetíteni egy kis fotósorozatot mindenféle jó véres balesetről, csak hogy lássák mért nem érdemes gyorsan menni...)
Ilyen volt nálunk, igaz nem az EÜ részen, hanem a KRESZ-nél volt példa, hogy miért érdemes betartani a szabályokat.
-
At4
tag
válasz zsiga_667 #6774 üzenetére
ja, sikerült kicsit hülyén fogalmazni, nálam is fél1 volt na szal arra gondoltam, hogy amíg biztosan átmegyek a vizsgán ...
egyébként érdekes tényleg, hogy a 2 leginkább "rettegett" feladat (saroktolatás, emelkedőn indulás) nkm 1 max 2 próbálkozás után ment, és az 1ik legkönnyebbnek mondottal (háttal beállás) szívok mint a torkos... ja igen, Egerben lakok, a kézifékes indulást meg a jóféle hajdúhegyi emelkedőkön próbálgattuk meg a végén azt hogy csak a kuplunggal tartsam meg az autót ... hát, remélem ez élesben is ugyanúgy fog sikerülni mint ottez a fotósorozatos ötlet sem lenne egy rossz dolog ha megvalósítanák
jerry: nekünk is volt a KRESZen, az oktató által PowerPoint ban készített animáció!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
MaciG
addikt
Egy kérdés:
Adott egy főút és egy mellékutca kereszteződése, ahol nincs jelzőlámpa csak elsőbbségadás kötelező tábla azoknak akik a mellékútról érkeznek. Én a mellékútról szeretnék balra nagy ívben kikanyarodni. Jobbról nem jön senki, csak balról egy jármű ami indexel jobbra, hogy be akar kanyarodni a mellékútra. Vagyis nem akar bekanyarodni csak kint maradt az indexe (pl előtte egy körforgalomból hajtott ki,stb.). Én viszont ezt nem tudhatom, csak a szándékot látom, hogy ő kanyarodni akar és én meg elindulok kifele az utcából és összeütközünk, mert ő ugye nem kanyarodott le. Ebben az esetben akkor ki a hibás?
BANZAII
-
Atomgeszi
veterán
Huh. Nem tudom.
De van egy olyan , hogy tájékoztató vezetésmód, ami azt jelenti, hogy az irányjelzőkön kívül a mozgásunkkal is jelezzük, hogy tényleg beakarunk kanyoradni.Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett/hsz_1-50.html
-
jerry311
nagyúr
Aki nem adta meg az elsőbbséget a felsőbbrendű úton haladó járműnek. Lehet hogy azért villog jobbra mert:
- megáll a kereszteződés előtt,
- jobbra kanyarodik a kereszteződésnél,
- megáll a kereszteződés után,
- úgy maradt az irányjelző.Az autó sebességéből általában megítélhető, hogy tényleg jobbra akar kanyarodni vagy sem.
-
At4
tag
Nah, ma voltam vezetni ismét, és örömmel jelentem, hogy nagyjából már sikerült a háttal beállás a deicide által ajánlott módszert próbáltam, annyi különbséggel, hogy a "B oszloptól" úgy ~fél méterre lehetett a karó, amikor elkezdtem kormányozni. (teljesen pontosan nem tudom elmondani, csak ha ott vagyok, akkor csinálom. )
Teljesen párhuzamosra persze még nem sikerült, nem is én lennék mostmár csak arra kéne ráérezni, hogy mikor hozzam vissza a kormányt.2 hét múlva elvileg vizsgázok
[ Szerkesztve ]
!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
tothm
őstag
Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Adott egy szituáció: A, B, C autó jön, mindegyik egyenrangú úttestről érkezik. Nos, az A balra, a B egyenesen, a C jobbra akar menni. Senkinek nincs kint elsőbbségadás kötelező tábla. Ilyenkor kinek van elsőbbsége? Mi alapján kell dönteni? Óra mutató járása, jobbkéz-szabály, a kanyarodás? Kérlek segítsetek? Köszi!
-
jerry311
nagyúr
És milyen elrendezésben? Ki hol van?
Amit előre borítékolni lehet, hogy a jobbra kanyarodó lesz az első, mert nem kerül elsőbbségi viszonyba a másik kettővel vagy neki lesz elsőbbsége.
Felállástól függően, változhat a helyzet a megmaradt balra kanyarodó és egyenesen haladó autó közt. -
MaciG
addikt
válasz jerry311 #6782 üzenetére
Értem.
Akkor itt a következő kérdés.Adott a következő kereszteződés. A lámpák nem működnek, sárgán villognak. A főúton a szélső sávban jön 2 kamion akik megállnak, hogy kiengedjenek a mellékutcából. Viszont a belső sávban jön egy személyautó akit én nem látok a kamionok miatt és összeütközünk. Ebben az esetben ki a hibás? Mert ugye én nem adtam neki elsőbbséget, viszont ő meg nem előzhette volna meg a kamionokat a zebránál.
BANZAII
-
Szplöttyy
senior tag
Nem előzte a kamionokat, mert párhuzamos közelkedésre alkalmas az úttest, ahogy én látom. Bár, biztosítók 50-50-re hoznák ki, szerintem, mert ő nem láthatott, bár fokozott óvatosságal kéne megközelíteni a zebrát, te nem láthattad, de számítanod(kelett volna?) hogy nem biztos hogy megáll a másik sor is, bár ez kötelező lenne.
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
Akkor énis kérdezek eggyet. Egyenrangú kereszteződés, én szeretnék BALRA kanyarodni, de a tőlem BALRA eső útszakaszon, zebra van, amin a gyalog át akar kelni, tehát ha bekanyarodok BALRA, meg kell álnom, őt átengedni. SZEMBŐL érkezik a VILLAMOS, aki szintén BALRA azaz nekem JOBBRA akar kanyarodni, tehát keresztezi egymást, az utunk. Kinek van elsöbbsége?
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
MaciG
addikt
válasz Szplöttyy #6791 üzenetére
Akkor valszeg én emlékszem rosszul, de a zebrától függetlenül , is a villamosnak lenne elsőbbsége szerintem, de így józan paraszti ésszel is, mert ha te bekanyarodsz és elengeded a gyalogost akkor addig feltartod a villamost.
Egy kérdésen is el lehet hasalni avgy mi?
BANZAII
-
At4
tag
válasz Szplöttyy #6789 üzenetére
nekünk KRESZ-en úgy magyarázták, hogy ilyen esetben 2 személyautó közt a kölcsönös udvariasság alapján dől el ki mehet tovább, ha meg villamos vs személyautó, akkor a villamos nyert. (igaz ott em volt gyalogos.)
6788: teljesen mindegy hogy párhuzamos közl. re alkalmas vagy em az út, ha a külső sávban levő megáll a zebra előtt, akkor a belső sávban is meg kell állni!
[ Szerkesztve ]
!!! Logout-os pályafutásomat hNp88 néven folytatom !!!
-
Atomgeszi
veterán
válasz Szplöttyy #6791 üzenetére
A villamosnak van elsőbbsége, ez biztos. Nem lehet, hogy félre olvastad és sorrendet kért vagy, máshogy értelmezted a kérdést? Mert itt egyértelmű a villamosé az elsőbbség. Bár én ilyen képes kérdést sose láttam a programba.
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett/hsz_1-50.html
-
Szplöttyy
senior tag
Nekünk is így tanították, de én direkt átolvastam kétszer, és én nem láttam se táblát se semmit, kérdés az volt hogy "Melyik jármű haladhat át elsőként a kereszteződésen" én válaszoltam, hogy "Az A jelű gépjármű" ami én voltam. Bár, valszeg én voltam a fasz, nem hiszem, hogy hibás kérdés lenne, de tényleg direkt többször is átnéztem.
Smoke & Torque
-
bzoley
veterán
Üdv,
Kicsit megkésve ugyan(35), de rászántam magam, hogy én is beülök a padba.
A kérdésem egyelőre csak annyi lenne, hogy a csigánál kapott cd mennyire hasonlít a vizsgán használthoz? Ugyanaz, vagy csak hasonlóan működik.
Egyébként telepítés után elsőre megfeleltem 70 ponttal, úgy akkor még csak a beiratkozáson voltam túl, persze ez nyilván csak véletlen volt -
Manitou
veterán
válasz Szplöttyy #6789 üzenetére
A villamos megy elsőnek, mert a balról érkező villamosnak mindig elsőbbsége van.
Ok, hogy szemből jön a villamos, de mégis tőled balra van. Asszem ennyi a magyarázat ennél a szituációnál.Ha autó lenne, akkor ha a kereszteződés engedi egyszerre is kanyarodhatnátok egymás mellett elhaladva, vagy egymást megkerülve,vagy ha nem akkor a kölcsönös udvariasság alapján van az áthaladás sorrendje.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest