- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Fujifilm X
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clark78
tag
Sziasztok!
20 ezer km és kereken 50 db tankolás után gondoltam megosztok néhány infót, statisztikát a leendő 1.5T Civic tulajokkal, hátha valakit érdekel. 15 hónapos autó lévén egyelőre csak a fogyasztásról és az olajcserékről tudok beszámolni, szerencsére vagy éppen magától értetődő módon. Persze hozzáteszem ezek a dolgok részben az egyéni felhasználás függvényei is.Olajcserék:
1. alkalom: 10.100km-nél, 7 hónaposan
2. alkalom: 20.300km-nél, 15 hónaposan
Ugye ennél a típusnál a felhasználás függvényében a komputer kalkulálja és jelzi az olajcsere esedékességét. Nálam mindkét esetben még lett volna hátra kb 1500-1600 km, de inkább a 10 ezrenkénti cserét preferáltam.Fogyasztás:
A 20 ezer km alatt kereken 50 alkalommal tankoltam, azaz átlagosan 400 km-enként. Ami nem sok, de tudni kell, hogy viszonylag kicsi a tankja (47l), illetve nem szeretem nagyon kifogyasztani sem. Visszanézve max 38-39 litereket tankoltam bele, de 40-nél többet sosem. 30,55l egyébként a tankolásaim átlaga. Kb 90%-ban OMV 95MM-t kapott, a maradék esetekben pedig sima 95-ös vagy 100-as benzint. A felhasználás jellege eléggé vegyes: városi rövid távok, agglomeráció, hosszú utak, minden van. A tankolós applikáció által számolt átlagom 7,5l, a komputer ehhez képest csal, 7,1-t ír. A két tankolás közötti átlagfogyasztás min. értéke 6,26l volt, a max pedig 9,51l. Ez utóbbit januárban sikerült összehozni, amikor is csak városi rövid távok voltak és nem tudott rendesen bemelegedni szerencsétlen.
Összességében kevesebbet fogyaszt 1-2 decivel, mint az előző Civicem, ami egy 1.4-es FL-es UFO volt. Miközben a két autó menetdinamikája összehasonlíthatatlan. A jelenlegi még bő autópálya tempónál is hihetetlenül kedvezően fogyaszt.Üdv, Clark78
-
-
MPowerPH
félisten
Ezek nagyon kemeny fogyasztasi ertekek. Nem irigyellek benneteket, tankolna ezeket a fene. Keves a lo, sok a tap, koverek lesznek, ha tuleteted oket, es meg lomhabbak, mert a zsirtol nem tudnak mozogni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
veterán
Ne legyél rá büszke...
Tankolásonként 900 Ft felár (30 forintos különbséggel számolva). Ennyiért nem "alkoholt" tankolok abba az autóba, ami évek óta hűségesen szolgál és mindig számíthatok rá. Ennyi, meg normális gumi, meg a lehető legjobb olaj, szűrők beleférnek. Akkor kaphatsz vissza az autódtól, ha adsz is és nálam nem volt kérdés, hogy E10-es bevezetés után a 100-as benzin a megoldás. Sőt, mindháron autónk ezt kapja...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MPowerPH #64863 üzenetére
Mi olyan vicces?
Az, hogy vannak akik nem csak használják (kihasználják) az autóikat, hanem gondoskodnak is róla?
Hidd el, hogy ha használt autót vennél, inkább tőlem (a kinevetett, lesajnált eladótól) szeretnél venni, mint egy trehány embertől. Nem viszem túlzásba, de amit meg kell kapnia, abból próbálom a legtöbbet nyújtani. És ez nem olyan, amibe anyagilag bele lehet rokkani. Akkinél ez a pénz problémát jelent, ne vegyen, ne tartson autót.[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz Clark78 #64851 üzenetére
Szia, kicsivel több mint egy éves tapasztalat már nálam is van. 2019 Civic 1.5T CVT sport + (11400km)
9400km-nél volt ez első olajcsere. 5000km-ig nem is igazán nyomtam neki, ahogy "kérték". Igazából most nem megyek vele bután, de most már üzem meleg állapotban nem sajnálom S-ben elgyúrni.
CVT:
D-ben annyira lomha, mint egy szamár. Tudom, lakott területről kiérve nem padlózzuk 1500-as fordulaton. Ilyen esetben vissza szoktam váltani 4-be, vagy 3-ba. Akkor már emelkedik a fordulatszám.
Üzem meleg állapotban nálam inkább S-ben van a váltó, mert így legalább nem ejti a fordulatot 2000-2500 alá. Kvázi egy fokozattal mindig alacsonyabbat használ. Kár h nem lehet ezt beállítani, hogy mikor váltson vissza.... (D-ben).
Amire még nem jöttem rá, hogy S-ben amikor beleváltok akkor S manuál van, és utána csak én váltok, saját maga nem. Nem jöttem rá, hogy áll vissza S automatába. D-be szoktam váltani, majd vissza S.Fogyasztás:
Trükközik a fogyasztással (vagy azt nem tudja kalkulálni, hogy nem állítom le azonnal a motort), de 0,3litert mindig hozzá kell adnom a fedélzeti által mutatott értékhez.
Győr-Szombathely 110-es tempomat D-ben: 5,3 liter
Vegyes fogyasztás GY-M-S megyében nem autópályán: 6,5-7,8 liter (persze itt azért volt egy Veszprém állatkert 5 személlyel és azért nem spóroltam az benyát)
Kúltúráltan is lehet menni S-ben, akkor sem fogyaszt többet! Attól függ milyen nehéz a lábam.Futómű:
Alapvetően én egy picivel több gördülési zajt hallok a futómű felől mint amennyit én hallani szeretnék a magyar utakon, de nem rossz! Felkeményített állapotban már már annyira kemény, hogy nem igazán komfortos. Nekem tetszik.Akkumulátor:
Első szerviznél (olajcsere) mondták, hogy 75%-os az akksim. Javasolt, lenne a havi egy töltés okos csepptöltővel. Na ez egy kicsit fura. Válasz az volt rá, hogy az ECON módban annyira vissza van véve a generátor, hogy kb alig tölti az akkut. Na ez után én kikapcsolt ECON móddal használom, és ahogy javasolták havonta töltöm 1x.Ami kevésbé tetszik:
Automata ablaktörlő funkciótól falra mászok. Ezt valahogy nem hiszem el hogy Japánok tervezték. Elméletileg sebességet, gázpedál állást, és nyilván az eső intenzitását figyeli, na meg a bajuszkapcsolón beállított működést. Nem tudom melyik hülyíti meg a másik értéket, de amikor kellene akkor nem töröl, amikor meg nem kellene szinte száraz a szélvédő elkezd szinte full gyorsan törölni. Van amikor normálisan is működik.Szennyeződés:
Amikor nedves, esős az út, akkor egészen a küszöbig sáros lesz az autó. Mármint az ajtón belül. Mosás után arra is kell figyelni, hogy belül a küszöböt is tisztítani kell.Parkolást segítő szenzorok jók, napfénytető frankó. Fényszórók brutál jók. Automata távolsági fényszóró is jó.
Rozsda. Durva, hogy egy éves autónál ilyet is kell írni. Nálam a téli kerekek cseréjekor feltűnt, hogy a lengőkaron hátul már van felületi rozsda. Viszont amíg cserélhető alkatrészen van ilyen addig nem gáz. Bár egy éves csak az autó (amikor csere volt, még egy éve sem volt nálam)
Külső:
sokaknak nem tetszik. Már-már csúnyának is mondják. Szerintem a piacon kapható hasonló középkategóriás autók legszebb modellje. A 2020-as pár csicsás kiegészítővel rendelkezik, án meg vagyok nélkülük. Nekem így tetszik ahogy van.Összességében meg vagyok vele elégedve, az ablaktörlőt valahogy fel kell dolgozzam, szerviz azt mondta rá olajcserénél, hogy most jól működik. Gondolom a szervizben sok eső nem esik...
Ha nem fog rozsdásodni durván, és nem fogja ennyi az olajat akkor nálam fog maradni hosszú időn keresztül. (figyelek arra, hogy hidegen csak mintha tojásokon lépkedve gyorsítok, és melegen nem állítom le azonnal 1-2 percet szoktam várni, míg kapukat nyitok.... )A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
veterán
válasz boogie84 #64865 üzenetére
Érdekes ez a esőérzékelő. 8 gen Civic esetében sikerült szinte tökéletesre összehozni ezt az extrát. Bajuszkapcsolón van azt hiszem 6 fokozat és ehhez van a szélvédő mögött egy érzékelő. És ennyi. Amikor kell, akkor töröl. Nagyon jól megoldották. Mi történt az utóbbi 10 évben???
-
BigBlackDog
veterán
válasz rothfb #64866 üzenetére
Én a 2007-es UFO Civic automata ablaktörlőjét nem éreztem olyan pengének. Aztán a következő autómban már nem volt esőérzékelő, de rájöttem, hogy azt sem kell többet állítgatni, mint az UFOban. Volt más kocsi is alattam, amiben volt esőérzékelő, de ott sem volt sokkal komfortosabb. Szóval egy ideje ezt egy nem szükséges extraként tartom számon.
-
veterán
válasz BigBlackDog #64867 üzenetére
Nekem oda van állítva ha esik. Nyílván mivel szakaszos törlés nincs is, csak a gyors, meg még gyorsabb... De ha a bajuszkapcsolón beállítom, tényleg akkor töröl, amikor kell. Ha meg nagyon esik, begyorsít. Korrektül működik. Olvasd el a népítéleteket, az esőérzékelős ablaktörlő pont egy olyan extrája az ufónak, amit dícsérnek. De nem mindenkinek szimpatikus.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #64866 üzenetére
Nekem az Accord eső érzékelő nem 100%, néha sűrű esőben teker mint az állat, majd belassul, utána megint begyorsít. Azonos tempónál és szerintem azonos eső intenzitásnál. Érdekes...
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
veterán
Nem. Ne forgasd ki a szavaim. Valaki röhögött rajtam és én nem értettem mi olyan vicces. Nem mondtam olyat, hogy ha valaki 95-öst tankol, az trehány. A trehány kifejezés azokra vonatkozott, akik egyáltalán nem foglalkoznak az autójukkal. Leírtam mikre gondolok és ebben ugyan benne volt a 100-as benzin is, de nem egyedül erre értettem. Meg fura volt, hogy valaki szinte már büszke arra, hogy ő márpedig azért is a gyengébb benzint tankolja. Lehet úgy válaszolni, hogy én nem látom értelmét, hogy 100-ast tankoljak és úgy is, hogy én fillérb@szó vagyok, márnehogyám a kicsit drágább benzint tankoljam ám. Érzed a különbséget? Én a másodiknak éreztelek a stílus alapján. De lehet, hogy tévedtem. De nem csak ettől gondolok valakit trehánynak.
-
veterán
-
-
Kurfürst
csendes tag
-
Clark78
tag
válasz boogie84 #64865 üzenetére
Szia!
Nekem is a Sport Plus verzió van, de manuális váltóval. Tudom, maradi vagyok, de az automata váltóra én úgy tekintek mint egy 50+ -os kényelmi funkcióra, szóval még ráérek
Hidegen én sem pörgetem, leállításnál várok 30-60mp-et tempó és külső hőmérséklet függvényében. Indítás után az első amit kikapcsolok az a start-stop. Az ECON gombot egyszer próbáltam ki, többször szerintem nem is fogom. Autópályán nyomtam a gázt és gyakorlatilag nem történt semmi...
Az adaptív futómű valóban király, de mivel szekér fílingje van csak nagyon jó minőségű utakon használható élvezettel.
Most, hogy említed, valóban a küszöb nagyon koszosodik, mélyre bejut az esővíz.
Az automata távolságinál illetve ablaktörlésnél is volt már párszor, hogy én 1-2 mp-el hamarabb gondoltam/csináltam volna, mint ahogy ő tette. A 3.mp-nél már belenyúlok.
Egyedül a kerekek hallatszanak be, de gondolom ez a 235-ös gumik számlájára írható, illetve hátul jobban le van szigetelve, mint elől.
A vezető oldali ablak időnként ciripel, még totál felhúzott állapotban is, meg kellene majd nézetnem. Időnként hallani egy másikat is, az valahonnan a műszerfal jobb széle felől jön, még nem sikerült lokalizálni.
Az ütközés erejét mérséklő fékrendszer időnként "ijedős". A 20 ezer km alatt kb 2-3 alkalommal volt rá példa, hogy befékezett helyettem, szerintem feleslegesen. Pl motorfékkel vártam, hogy valaki lekanyarodjon előttem jobbra és már éppen nyomtam volna a gázt, mert látom nyílik a sáv, erre finoman, de zavaróan belefékezett egy kicsit a gyorsításomba. -
Ispy
veterán
-
Clark78
tag
Ilyen esetem még nem volt, de most eszembe jutott egy kellemetlen autópályás szitu.
Előzünk többen, várom, hogy az előttem haladó kisoroljon a külsőbe, közben már a seggemben nyomakszik vki. Az előttem haladó elkezd kisorolni én gyorsítok, mire az asszisztens megint úgy ítéli meg, hogy ebből csatt lesz, belefékez miközben én nyomon a gázt, de csak egy pillanatra, mert neki is leesik, hogy nincs para és meging gyorsulok. Mit érzékel ebből a fartúró mögöttem? A hondás hülyegyerek büntetőzik, direkt belefékez a gyorsításba. -
boogie84
veterán
válasz Kurfürst #64876 üzenetére
Köszi!
(#64877) Clark78
Szerencsére START/STOP funkció nincs a CVT modellekben.És igen, a cicergés. Nem tudom, hogy tetőkárpit (sokan visszavitték emiatt és javítják) vagy mi de nálam is ciripel rossz minőségű utakon. Lehet h tücsök.
Kihagytam még az ACC-t. Baromi jó dolog dugóban, mert az araszolást is tudja. És úgy gondolom ezért jó a CVT + ACC kombó.
Páran írják, hogy nem jól méri fel a terpet és az álló autó mellett elhaladva megfékezi őket. Nálam összesen 3x fordult elő ilyen az egy év alatt. És akkor sem vészféket nyomott, de fékezett.Egyébként egyetértek veleda, a CVT a kényelemről szól. Ha bohóckodni akarok akkor ott a kompresszoros MX-5 (185LE).
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
veterán
válasz boogie84 #64882 üzenetére
"Páran írják, hogy nem jól méri fel a terpet és az álló autó mellett elhaladva megfékezi őket. Nálam összesen 3x fordult elő ilyen az egy év alatt. És akkor sem vészféket nyomott, de fékezett."
Azért az nem kifejezetten előnyös, ha pl előzés közben a megelőzött autó mellett/mögött befékez a "csodasszisztens". Ezzel nem meggátol egy balesetet, hanem okozni fog.
Sosem értettem minek ez a sok ilyen olyan asszisztens. Amíg én vezetek, én akarom eldönteni mikor mit csinálok. Ne egy érzékelő-gép kombináció döntsön helyettem. Sok embert pont az zavar meg, hogy ha egy gép belenyúl a vezetésbe. Ez veszélyesebb, mint bármi. Túl van tolva az egész. -
boogie84
veterán
válasz rothfb #64883 üzenetére
Olyan nem fordult elő velem soha, hogy haladó autónál hibázzon! Nem értetted amit írtam! NEM mindegy hogy útszélén leparkolt autó mellett haladok lassan és akkor fékez, vagy mozgó járműveknél.
Nem is értem hogy gondolod, hogy bekapcsolt távolságtartó elektronikával előzöl.
& (#64884) BigBlackDog
Hogy kerülsz hozzá közelebb és mellé ha lefékez a beállított távolságnál? Sztem gondold át mégegyszer.
Ne keverjétek össze a dolgokat.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz rothfb #64886 üzenetére
Te írtad: Azért az nem kifejezetten előnyös, ha pl előzés közben a megelőzött autó mellett/mögött befékez a "csodasszisztens".
Ezt négis hogy gondolod? Előzés közben már kapcsolja is be az ember a távolságtartást?
(#64888) Qru
Ilyen sem fordulhat elő a Civic-ben, mert vagy gázt kell nyomni, vagy gombot, hogy elinduljon az autó.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #64884 üzenetére
Engem sorompónál szívatott be, valószínűleg kicsit megmozdult a sorompó (széltől) és a kocsi meg elindult magától mert már nem érzékelte az akadályt maga előtt. Szerencsére még időben sikerül a fékre ugranom.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz boogie84 #64887 üzenetére
Akkor mégegyszer. Nem tudom, hogyan és mikor működnek ezek a szerintem felesleges extrák. Ha tévedek, azt finoman is lehet közölni.
Egyébként nem egyszer olvasom fórumokon, hogy ezek az elvileg a biztonságot szolgáló extrák rendellenesen, helytelenül vagy alapból rosszul működnek. -
boogie84
veterán
(#64889) rothfb
Civic-ben ez úgy működik, hogy jelzi h elindult előtted az autó és képes követni (gombot kell nyomni h elinduljon). Saját magától nem indul.
Milyen autó?(#64890) rothfb
Ha nem tudod hogy működik hülyeséget ne írj, még valaki elhiszi. Ezért van h a fóumon minden okosságra ne hallgasson az ember.
Azért az nem kifejezetten előnyös, ha pl előzés közben a megelőzött autó mellett/mögött befékez a "csodasszisztens". Ezzel nem meggátol egy balesetet, hanem okozni fog.
Csupa baromságot írsz ezzel kapcsolatban. Előzés közben mégis milyen tempót szeretnél állítani, gyors tempót?
Megtéveszés céljából töröltetném a kommentedet. Komolyan![ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Ispy
veterán
válasz rothfb #64886 üzenetére
A vészfék asszisztens nem és egyébként nagyon hasznos dolog, csak nem tud különbséget tenni aközött, hogy a dugóban araszolsz vagy a sorompónál akarsz kimenni. Egyébként meg azt hiszem 40 km/h alatt működik csak.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
veterán
Látod te tudsz normálisan kommunikálni és nem akarsz önjelölt igazságosztó sem lenni. Köszönöm.
Annyi megjegyzésem lenne ehhez, hogy a "nem tud különbséget tenni aközött..." mondatrészed megint csak komoly aggályokat vet fel bennem. Egy elvileg a biztonságos közlekedést hivatott szolgálni képes "extra" nem képes eldönteni, hogy előttem autó vagy sorompó van?
Tőled is megkérdezem, ezeket egyenként vagy globálisan ki lehet kapcsolni? Vészfék asszisztenst nem, de a többit? Érdekelne.
Ahogy mondtam, ufóban még nincsenek ilyen sípoló, pittyegő, villogó, önállóan az autót megállító, elindító csoda extrák. Szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
válasz rothfb #64894 üzenetére
A vészfék asszisztenst nem lehet, nekem más nincsen benne, nem tudom, illetve ha jól tévedek, akkor a temponatnál te döntöd el, hogy adaptív módban mész-e, de ez nem biztos. Az ilyen sávtartó és társait meg ki lehet, pont azért, mert megbízhatatlanok, vagyis nem 100%-os a működésük.
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz boogie84 #64885 üzenetére
Bal irányjelző bekapcsolása esetén nem kezd kicsit gyorsítani (ha a beállított sebesség kisebb, mint az aktuális), hogy előkészítse az előzést? Így előfordulhatna az a helyzet, hogy irányjelzel balra, elkezdesz sávot váltani, közben gyorsít automatikusan, majd így érzékeli a téves "veszélyt" és elkezden befékezni.
-
boogie84
veterán
válasz BigBlackDog #64897 üzenetére
Miert kotitek ossze a tavolsagtarto elektronika mukodeset az elozessel?? Komolyan nem ertem.
Nem irtam ilyet meg csak hasonlot sem.Ugy veled ha valaki bal indexet hasznal akkor automatikusan elozehez keszulodik? Az kizart hogy csak kikeruljon valamit? Elotted megy egy auto, o is kikerul valami, de latod h indexel, igy te is. Gyorsuljon az auto?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
veterán
válasz BigBlackDog #64897 üzenetére
Most megvédem Boogie-t. Ő álló autóról beszélt amikor hibázott az elektronika. Nem haladó autó melletti előzésről. Ebben igaza volt. Én is félreértettem.
-
nandow
aktív tag
válasz boogie84 #64898 üzenetére
Nekem nincs ilyen autóm, csak olvasgatok róla, szóval javits ki, ha tévedek.
Én úgy tudom, hogy a tempomat távolságtartó részét nem lehet kikapcsolni. Ha az ember megy autópályán tempomattal - az előző mondat szerint mindig távolságtartó funkcióval -, előzés közben is aktív ez a rendszer, hacsak ki nem kapcsolja az ember az egész tempomatot. De miért tenné, pont ez a lényege a tempomatnak.
Nah most ennek kapcsán a 10gen civic facse csoportban többektől olvastam, hogy előzés közben, ahogy az autót megközelítették, fékezett a rendszer. Az amerikai modellben pl. külön kikapcsolható a távolságtartó rész is, és csak sima tempomat is van. Sokan itthon is ezt szeretnék, de ezidáig nem megoldható.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik