Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeathAdder

    veterán

    Nos egy hosszabb beszámolóval én is adós maradtam.
    Mint azt sokan tudják ITR-t vadásztam nagyon sokáig, sokat megnéztünk, de még Magyarország legszebbjeinek egyike sem ütötte meg nálam a mércét, hogy kiadjak érte több mint 2 milliót.
    Sokan az ep3 –ra próbáltak rábeszélni, mint még lehetséges alternatíva, és mielőtt még nem volt alkalmam hozzá (csak FN2-höz, ami számomra csalódás volt), bevallom tévedtem. Amikor először megláttam élőben, beleültem, meghajtottam egyből átrajzolódott a kép bennem, hogy ez csak egy családi kisbuszra hajazó autó lenne. Nagyon szkeptikus voltam vele kapcsolatban (persze nem egy lapos sportkupé formavilág, mint itr).

    Sok szart megnézetem ezek közül is, végül egy vak hirdetésre akadtam, ami a képeken és egy telefonszámon kívül nem sok mást mutatott. Vacilláltam is, hogy elmenjünk-e megnézni, ugyanis ez az autó biztosan törve volt, mert fl lámpák, mugen lökös, maszk, hátsó farok stb.. vannak rajta, a telefonban meg egy nagyon magyar nyelvet törő egyén beszélt (nem kell hangsúlyozni, hogy milyen „emberre” gondoltam). Végül azonban a számomra meglehetősen igényesnek tartott optikai tuning hatására, úgy voltam vele, nézzük meg ezt is, mit veszíthetünk..
    A gazdája nem az volt akinek gondoltam, hanem egy kínai 33 körüli srác, így már világossá vált a fura akcentus. Úgy kellett kihúzni belőle, hogy milyen extrákra költött, amit egy mezei eladó már a hahus hirdetésben nagy betűkkel emelt volna ki. Azonnal megtetszett, hogy nem dicsérte, áradozott, csak annyit mondott „elég volt”, egy új dízeles E mecskát akar, ha ezt eladja.

    Az autót 2 milláért hirdette meg, állítása szerint törve nem volt, nála mint második gazdánál pedig biztosan nem, és minden egyes gyári alkatrészt ad vele. Első-hátsó mugen spoiler, mugen farok és maszk, eredeti mugen pedálok, fl első és hátsó lámpák, komoly zenemotyó, fékek stb.. Audio rendszerre állítása szerint 1 milliót költött (utólag utánanézve még keveset is mondott), igényesen kialakított a csomagtér (igaz pakolásra nem túl hasznos), nagy érintőképernyős multifunkcionális Alpine lejátszó, és még egy tetőből lehajtható Sony a hátul ülőknek. Nem vagyok zeneőrült az autóban, csakis a motort szeretem hallgatni, hifi kikapcsolva, de ilyen komolyat autóban még nem hallottam :N Az autó belül teljesen újszerű, semmi sérülés, folt hiba nincs sehol, és ez a kaszniról is elmondható. Minden illesztés a helyén van, semmi, zéró esztétikai hiba, kivéve bal oldali visszapillantó tükör, de véleményem szerint egy polírozással az is eltüntethető.
    Ami a féket illeti egy merci cl 55 amg-re való Brembo első fékrendszer van rajta, a tárcsákon semmi kopás (a vele járó gyárin sem), a ferodol pedig olyan vastag, hogy szerintem az életben nem koptatnám el, főleg, hogy inkább a motorfék, és nem a városon belüli őrültködés híve vagyok. A kuplungról nem tudok nyilatkozni, de nem gyári az 100%, mert keményebb és sokkal erősebb annál. Csak rövidet lehet rajta csúsztatni, de lehet, és nagyon meglehet vele ugrani. A gumik szinte teljesen újak, Bridgestone, csak egy baj van velük, hogy téli, juhejj gumivásárlás.. :DDD

    Mocitetőt felpattintva majdnem rosszul lettem, amikor megláttam a gombát. Később jobban szemügyre véve (és az eladó is közölte), hogy ez egy típusspecifikus AEM direktrszűrő. Egyébként, ha non fl ctr-em lenne, valamit csináltam volna idővel, mert sokak szerint elég gyenge a gyári légszűrő kialakítása, ami meleg levegőt szippantja fel. A gyári airbox is járt vele és minden ami le lett cserélve az autón, saját csomagolásában! A motoron semmi nem volt tuningolva, minden teljesen gyári, a kipuff is.
    A váltó tökéletes, a motor puskaporszáraz (nem volt lemosva), és 1-2 be tiltásig semmi füstöt nem ereszt, hidegen is nagyon szépen dolgozik. Rendkívül tetszik, hogy 5 ezerig olyan a hangja mint egy 1.4-esnek, majd közel a 6-hoz elkezd szívóból üvölteni, de brutálisan. Az árból egy fillért nem akart engedni, látszott, hogy ő ennyiért akarja eladni, nem is pakolt ki belőle semmi extrát, ahogy ő mondta „elég volt”.

    Oké, láttuk elmentünk, rávártam, és pár nap után telefonon felkínáltam 6 ezer eurót (akkori árfolyama 1.780.000 Ft), ha azt elfogadja, akkor holnap mennék is érte, és meg is egyeztünk. Nekem euróm volt, a Ft ment le, így én is jól jártam. Úgy éreztem ez egy alkalmi vétel lehet, és mivel nem kellett neki a VTi-m, elhoztam. Már két hete megvan az autó, és azóta napról napra egyre jobban tudatosul bennem, hogy jó üzletet kötöttem. A srác nagyon kötődött autójához, egy kérése volt mielőtt elhoztuk, hogy fényképezkedjek le vele, az autójával és a VTi –mmel, hogy megmaradjon neki elmékbe, és megkért, hogy nagyon vigyázzak rá. Látszott rajta az öröm, hogy egy Hondaszerető birtokában lesz a továbbiakban.
    Minden hibát konstatálok egy autón és számolok vele, ha egy 10 éves használt autót veszek, mert tökéleteset úgy sem találok. Egyelőre lekopogom, hihetetlen de minden működik rajta, a motor nagyon rendben van, mindenre gondosan oda volt figyelve, és karban volt tartva, rengeteg ismerősöm azt hitte amikor meglátta és beleült, hogy egy vadi új autót vettem. Ja az egyik hátsó rendszám megvilágító ki van égve :D

    Másnap amikor hazahoztam elvittem festékvastagság mérésre, és kiderült, hogy a jobb ajtó mögötti elemmel történt egykor valami, mert 1000 mikront mutatott a műszer, viszont a festő szerint nagyon szépen megcsinálták, és nagy dolog nem történhetett. Én meg szkeptikus voltam, hogy ez biztosan csak egy jól összefújt autó, ami nem lehet ennyire megkímélt. Mindig is ITR-t szerettem volna, és soha az életben nem gondoltam volna, hogy helyette egy non fl ctr-em lesz. Ha igazak a pletykák, amit egyesek cáfolnak egyesek pedig megerősítenek az angol non fl ep3 betegségeiről, akkor be fogom látni és számolok is vele, de már csak az extrákból annyi pénzt kivehetek, hogy ne bukjak rajta semmit, sőt... és akkor is elmondhatom, hogy volt egy CTR-em :) Mindenesetre én nagyon egyben érzem a vasat, aztán majd kiderül mit hoz a jövő. Más kérdés, hogy egy jó fl ctr-t 4 milláért nem tudtam volna megvenni :(

    Előbb lőttem pár képet:
    (bocs, hogy kizummoltam a pedálokat, de nem vagyok büszke ahogy most belül kinéz, de a lényeg látszik. Legalább megvan a vasárnap délelőtti program :) )

    Ja és ha már megvan mindkettő, akkor egy kis CTR vs VTi :))

    Több ember szerint a „vétéí mindent visz”, és egy fn2 csalódást okoz teljesítményben hozzá képest.
    Nos első utamon a CTR-el hárman mentünk, az eladóval és a hondabuzi haverommal egy próbakörre, ja és tele tankkal (napokig hajtogattam, és tankolnom sem kellett :D). Amikor először odaléptem 2-esben vtec –nél teljesen tudatlanul szinte egyszerre csúszott ki a szánkon, hogy „megbaszod”, úgy ver az ülésbe mint állat, pedig tele tankkal 3-an mentünk. Sokak szerint 100-ig fogja a VTi, én erre azonban egy árva fillért nem mernék tenni, mert ez a CTR sokkal jobban megy. Hazafelé felváltva hajtottunk néhányszor kihúzatva egyes-kettest, a gyomron enyhén forogni kezdett, annyira szokatlanul erősebb a VTi után.
    Vasárnap délután pedig egy elhagyatott hosszú útszakaszon összemértük őket. Én hajtottam a VTi-t, vtec váltást nem éreztem, sem azt, hogy ez az autó valahogy is menni tudna a CTR után. Volt ám meglepetés és miegymás! Guruló egyből kezdtük különböző fordulattartományban, majd ugyanezt kettesben is, nem hittem a szememnek! 100-ig tartottam a Type-R –t, azután amikor harmadikba raktuk, mintha gáz helyett a féket nyomtam volna úgy kezdett elnyúlni a CTR, de valami drasztikusan.
    Hihetetlen de igaz, tényleg fogja 90-100-ig, és tényleg a VTi mindent visz :C
    100 főlé nagyon ritkán szoktam menni kigyorsításkor, addig meg kb. azt tudja, mintha a VTi-t hajtanám. Egy mérnöki csoda az a motor, kis fogyasztású, alacsony költségvetésű. CTR-em van, ezt hajtom, de még mindig kötődöm és szeretem a kis VTi-t. Hétfőn majdnem eladtam, titkon örültem is ,hogy nem jött össze, de sajnos ez a sors vár rá :(((
    VTi-m ültetve van, szinte új Proxes T1-R gumikal, és hozzá képest a CTR-t kanyarsebességben !téli gumikkal! lassabbnak érzem, folyamatosan helyezkedik (futómű, kormánymű, lengéscsillapító ok vele). Kíváncsi vagyok rendes gumikkal mennyit fog javulni a helyzet, ami egyelőre kiábrándító, jó volna ha legalább a VTi szintjét hozná :)
    Gumival kapcsolatban beszéltem Boozilla-val, aki erősen az AD08 –at ajánlja, kezdve grego-tól nagyon sok CTR-es ilyen gumit vásárol nála, de az is lehet hogy Parada lesz, most ezen a kettőn vacillálok. T1R-el nagyon megvagyok elégedve, csak szeretnék kipróbálni mást is. Hogy melyik lesz még nem tudom, és hogy megéri-e az AD08 a felárat, ami kb. 20 ezerrel több lenne mint a Parada garnitúra. Viszont, ha 205 helyett 215-öst vennék, akkor pont annyiba jönne ki az AD08, mint a 205-ös Parada. Viszont AD08 ide vagy oda, az én szívem még mindig a gyári méret felé húz.. :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák