- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Autóhifi
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Hirdetés
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
masta_dry
tag
Nem tudom, közületek ki foglalkozik FEA feladatokkal, de érdekelne a véleményetek arról, hogy van-e létjogosultsága kisebb alkatrészek vizsgálatánál? Egy olyan véleményt hallottam ugyanis, miszerint az autóipari alkatrészek mérete alatt nincs értelme. (szerintem itt a több 10 cm-es - méteres tartományba eső elemekre utaltak)
Olyan véleményeket várnék, ahol egy gyártott darab hibája került javításra, és az eredeti és a módosított állapotról is készült FEA elemzés, ami összhangban volt a valóságban tapasztaltakkal.
Ugye itt lehetne lamentálni arról, hogy fém vagy műanyag, esetleg kerámia az alkatrész. A gyártógépek paraméterei sem statikusak... -
#06658560
törölt tag
válasz masta_dry #6201 üzenetére
Nézd, pont autóiparban dolgozom, így tudok nyilatkozni, bár én CAD-ezek, de több ismerősöm FE-zik, plusz az én munkám is rendszeresen repül fel a megfelelő osztályra vizsgálatra.
Olyat, hogy egy alkatrészt külön lemodellezünk már nem nagyon csinálnak, s statikus teszteket sem. Eleve nem is lehet jól megmondani az alkatrészek 99,9%-ánál a pontos terhelési irányt, terhelésegyüttest, hogy az a valós rendszerben releváns értékeket adjon.
Ami létezik, az a crash. Ott meg a komplett szerkezet össze van rakva, mínusz csavarok, amelyek egyéb funkcióval nem bírnak. De műanyag perselyek s a hozzájuk tartozó csapok benne vannak a modellben. A komplett nálunk ülést csapják meg ilyenkor, s ami nem tart, azt folyamatosan javítjuk. Mondjuk ami homályos, a szakadási kritériumok felvétele, az alakváltozási sebesség kérdése, meg úgy egyáltalán az anyagmodellek szerepe.Más területeken pedig simán vizsgálnak akár mm-es alkatrészeket, ha egyrészt maga a szerkezet akkora, másrészt az adott elem kritikus szerepet játszik a komplett rendszerben.
Nem méret, hanem fontosság határozza meg mi az, amit vizsgálnak, s mi az, amit nem. Ahogy esetleg a szerelhetőség is: ha valami nem cserélhető egy rendszeren belül, akkor annak működését biztosítani kell a teljes termék élettartama alatt, így ha picsányi kis mütyűrke, akkor is vizsgálni kell.Amit egyetemen tanítanak, hogy miképp zajlik a fejlesztés, CAD+FEA relációja, ki mit csinál, mennyi idő, kiértékelés miképp zajlik, stb., na, azt a tudást, úgy ahogy van, lehet kidobni a kukába.
-
kpityu2
őstag
válasz #06658560 #6203 üzenetére
Amit egyetemen tanítanak, hogy miképp zajlik a fejlesztés, CAD+FEA relációja, ki mit csinál, mennyi idő, kiértékelés miképp zajlik, stb., na, azt a tudást, úgy ahogy van, lehet kidobni a kukába.
Vagyis az a tudás, nem tudás.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
Jim24
csendes tag
Sziasztok!
ProE wf5-ben szeretnék bukócsövön terhelési vizsgálatot végezni, ezzel kapcsolatban kérnék segítséget.
1. A terhelés megadásánál, ha több felületet adok meg egyszerre, akkor az a terhelés amit megadok a kijelölt felületekre külön-külön értendő, vagy a kijelölt felületeket egy közös felületnek veszi a program és a beírt terhelést csak egyszer veszi figyelembe?
Próbáltam a Surface Region és Volume Region paranccsal egy terhelési felületet létrehozni, csak az volt a probléma, hogy a csőszakasz ellentétes oldalán is megjelent a terhelési felület.2. Egy Part-on belül lehet eltérő anyagminőséget megadni? Ha lehet akkor hogyan?
A segítséget előre is köszönöm.
-
masta_dry
tag
válasz #06658560 #6203 üzenetére
Köszönöm a tartalmas választ!
Egy kicsit konkrétabb leszek: műanyag alkatrészek vizsgálatára (moldflow / moldex) lennék konkrétan kíváncsi. Pár °C eltérés a szerszámban, nyomásingadozás szerszámkitöltéskor, fröccsöntő gép műszaki állapotának romlása -> csigageometria változása, alapanyag minőségi eltérései. Ezek mind belejátszanak a gyártott alkatrész minőségébe, méretébe, mechanikai tulajdonságaiba. -
kpityu2
őstag
válasz masta_dry #6206 üzenetére
Sokat nem foglalkoztam a témával, de néhány esetben nagyon hasznos volt a fröccsöntés szimuláció. Pl. az egyik esetben sehogyan sem tudtuk a stabil gyártást megoldani, a szimuláció segítségével viszont kiderült, hogy másféle anyag választásával menni fog a dolog. És valóban. Egy másik esetben pedig a csatornák átrendezése oldotta meg a kitöltési problémát, miután többféle variációt leszimuláltunk.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
#06658560
törölt tag
válasz masta_dry #6206 üzenetére
Műanyag fröccsszerszámoknál, alkatrészeknél valóban van egy csomó kritikus elem, hőmérséklet, szerszámban tartás, nyomás lefutási jelleggörbéje, alapanyag tulajdonságai-normál, szálas, gömbös töltettel megáldott, egy-vagy kétkomponensű fröccsöntés, egy vagy kétülékes, stb-stb. Mind komoly hatással van a technológiára, az alkatrészre, annak viselkedésére. Azt sem szabad elfelejteni, hogy miképp zsugorodik, ami nem azonos mondjuk egy légbefúvó zsalujának egy eleménél hossz- és keresztirányban. Ezeket mind megéri FEA-zni, akár egy egyszerű alkatrésznél is, ha úgy adódik.
-
masta_dry
tag
Nem vagyok pro-e guru (egyáltalán nem ismerem), de ha megadod a terhelést, majd enged több felületet kiválasztani, akkor szerintem megoszlik.
Ezt elég gyorsan le tudod tesztelni.
Add meg külön-külön, felületenként is ugyanezt (ezeket) a terhelést (terheléseket), nézd meg a vizsgálati eredményeket, és kiderül. -
Dr.Speed
csendes tag
Sziasztok!
ProE Wf3-ban szeretnék úgy összeálíltást modellezni, hogy az egyes részösszeállítások külön mappákban vannak, megoldható ez valahogy?
Előre is köszönöm
-
tycon
tag
válasz Dr.Speed #6211 üzenetére
A config.pro-ban több útvonalat adsz meg, vagy fájlra mutatsz, és abban a direktory-k útvonalát adod meg. Vagy akár külső környezeti változóra is mutathatsz, ami egy fájlra mutat, aztán abban a fájlban vannak az útvonalak. Igy inditáskor egy ablak jön fel, és válogathatsz az útvonalcsoportok közt. Pro2.psf Pro3.psf Pro4.psf
Pl. Pro2.psf a ......\bin könyvtárban csinálva:// PTC - PSF file: proe
//
PRODUCT=Pro/ENGINEER
DESC=ASZTAL_26
ENV=PATH_FILE=c:\PTCDRW\ASZTAL.txt
RUN="%PRO_DIRECTORY%\bin\proe1.bat"-------------
c:\PTCDRW\ASZTAL.txt tartalma:
search_path c:\PTCDRW\ASZTAL\ASZTAL_26\
search_path c:\PTCDRW\ZORRO_DETEKTOR\
search_path c:\PTCDRW\ZORRO\V12\
search_path c:\PTCDRW\ZORRO\V13\
search_path c:\PTCDRW\ZORRO\V12\CSOTARTO\
search_path c:\PTCDRW\ZORRO\MANIKIN\
search_path c:\PTCDRW\GRID_KERET\
search_path c:\PTCDRW\ZMX_DOBOZ\
search_path c:\PTCDRW\BUCKY_ZOOMAX\
search_path c:\PTCDRW\CABINET_VALTOZAS\
search_path c:\PTCDRW\CABINET_VALTOZAS\IGUS_LANC_CSATORNA\
search_path c:\PTCDRW\ALLATORVOSI_BURK\
search_path c:\PTCDRW\ZOOMAX\fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
Japep
tag
Hello.
Megint én lennék, és megint nem teljesen témába vágó... remélem nem nagy gond. Csak egy apróság. Köszi előre is.1.6 µm-es felületnek szükséges a köszörülése is CNC-eszterga után?
Tanulmányaim alapján azt mondom, igen, de sajnos mi régi eseteket és gépeket ismertünk meg (hagyományos gépeket). Egyébként ez egy 68x68-as felület (közepén egy ~32 mm átmérőjű furat), amely teljes egészében érintkező felület. -
#06658560
törölt tag
-
Dr.Speed
csendes tag
Hát sajnos nem működik nekem, így néz ki:
// PTC - PSF file: proe
//
PRODUCT=Pro/ENGINEER
DESC=Pro/ENGINEER (default)
ENV=INTRALINK_DIR=
ENV=ILINK_CMD_NAME=
ENV=INTRALINK_CMD=%INTRALINK_DIR%\bin\%ILINK_CMD_NAME%
ENV=MECH_LP=
ENV=MECH_HOME=%MECH_LP%\%PRO_MACHINE_TYPE%
PSF=%MECH_LP%\install\nt\mech.psf
ENV=PRO_MECH_COMMAND="%PRO_DIRECTORY%\bin\proe.exe" "%PRO_DIRECTORY%\bin\proe2.psf"
ENV=PATH+=%PRO_DIRECTORY%\%PRO_MACHINE_TYPE%\deflib
ENV=PATH-=%PRO_DIRECTORY%\%PRO_MACHINE_TYPE%\lib
ENV=PATH-=%INTRALINK_DIR%\%PRO_MACHINE_TYPE%\illib
ENV=PATH_FILE="C:\FA\Keszulekek\Peremezo\Magasitott_peremezo\mag_peremezo.txt" -
tycon
tag
válasz Dr.Speed #6217 üzenetére
Jól csináltad, ez az egyválasztásos megoldás.
A többválasztásosnál tobb proe1..2..3..4..psf et gyártasz, csinálsz egy külsű környezeti változót a windows alatt, a config.pro-ba ezt írod ---search_path_file $PATH_FILE--
És proe.exe-vel indítod az ikonnál.[ Szerkesztve ]
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
mttaas82
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne. Meglévő rajzlapban hogy tudom a nevet átírni? SE ST program dft műszaki rajzlapjáról lenne szó!
Előre is köszi!
Go-Button!
-
Boyz88
csendes tag
Hello!
Nekem olyan problémám van a SolidWorks 2009 sp0-ban hogy ha egy tengelyre menetet akarok csinálni megcsinálom a sprilát és rá merőlegesen a kivágási mintát akkor elindítom söprést és olyan hibaüzenetet kapok h a söprési műveletet nem sikerült befejezni! Ennek mi lehet az oka?
[ Szerkesztve ]
-
Atlantis
veterán
Letöltöm a Solid Edge ST4 diákverzióját. Kíváncsi lettem rá, jókat olvastam róla. Alkalomadtán majd jelentkezem bugyuta kérdésekkel.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Meglátjuk, 10 év ProE után én keresem majd a trükköt mindenhol.
Sajnos időm nem lesz rá túl sok, párhuzamosan a Creo-val is ismerkednem kell.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
perfag
aktív tag
válasz Atlantis #6228 üzenetére
Javaslom kezd az ismerkedést a Hagyományos környezettel.
Solid Edge gomb, Solid Edge beállítások, Segítségek fülön állíthatod be. Jók az oktatóleckék és mostantól elérhetők a Saját ütemben végezhető képzések, ám azok már a szinkronra lettek kihegyezve. Szépen sorszámozottan sorakoznak, azt hittem érdemes úgy haladni, hogy végigolvasom az elejétől, de rossz ötlet volt, időpocsékolás. -
Japep
tag
Hello.
Megint lenne egy kérdésem.
Van egy feladatunk. Semmi gond nincs vele, haladok, viszont itt elakadtam az "értelmezéssel"... :S
Ez lenne a problémám.
Ugye a jobboldali a feladat, amit én a baloldaliként értelmezek (a zöld vékony vonal, a piros a közép). A rajzra 1×45 van írva, de ha megnézitek a tőle nem messze lévő 0.5×45-öst, szinte egyformák. Viszont ha én megcsinálom 1-essel, akkor látjátok, mennyivel nagyobb (duplája). Ha a letörés belső szárától húzom a menetet, akkor nem jó, mert a beszúrás alá menne.Kérdésem, hogy jól értelmezem? Vagy hibás a rajz és 0.5 kellene oda? Mert nekem fura, hogy nem a letörés szélétől indul a "zöld" vonalam.
Köszi előre is.
-
Parson
addikt
1. A méretszámok jók, a rajz (feladat) a hibás - de csak a részben, mivel ott képletes megjelenítés van, a tiéden pedig a (a menetet kivéve) valós
2. a funkcionalitás itt elsőrendűbb = a letörésnek nagyobbnak kell lennie, mintsem a menet magátmérője a tengely homlokfelületéről induljon.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Szerintem igen. De ez a válasz logikusan kikövetkeztethető volt eddig is.
Jelölni úgy jelölöd, ahogy szeretnéd. A lényeg, hogy mivel ez csak jelképes infó, így az egzakt infó (M12x1) legyen mindenképp helyesen megadva, különben nem azt gyártják le, amit kérsz.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Japep
tag
Köszönöm szépen.
-
#06658560
törölt tag
A menetet szimbolikusan mindig a beszúrásnál nagyobb átmérőre jelöld, a pontos értéke értelmetlen. szabványos valami ugyanis.
Amire figyelj oda, ha kiadod szakinak a rajzot, akkor mindent, ami életbevágóan fotnos méretezz be, s a rajz is arra hasonlítson, ami kell-hallottam már hírét, hogy okosan a rajzot lemérték, s nem a jelölt méretet vették alapul a gyártásnál... -
Japep
tag
Köszi nektek is.
-
madarasig
csendes tag
Tiszteletem!
Nyereményjátékon nyertem egy Space Explorer 3D-s mozgásvezérlőt. Mivel már van ilyenem, így szeretném eladni.
Az érdeklődők megtekinthetik a vaterán, az alábbi linken:
[link]Előre is köszönöm az érdeklődést!
-
drome
csendes tag
Hali,
Inventor 2011-ben le kell nekem modellezni egy wolfram spirál szálat, ez még nem is lenne gond, csak ez dupla spirál, tehát egy szál wolfram fel van spiralizálva egy wolrfram rúdra, és ezt a wolfram rudat utána spirálozzák..
A gond ott van hogy a meglévő spirálomra, a szakaszok egyenkénti felépítésén kívül van e olyan megoldás, ami nem 2-3 napos pálya építgetéssel működik. Mert spirált meg csak egyenes tengelyre képes felépíteni az Inventor...
Ötlet?
-
kpityu2
őstag
Nem igazán ismerem az Inventort, de talán ez a trükk ott is alkalmazható:
Sweep along splineOkos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps, Photography Plan - 12 Hónap
- Adobe Creative Cloud - 2024. 04. 05 - 2025. 04. 05-ig
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!