- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Így építsd a billentyűzeted!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz proof88 #44599 üzenetére
Szvsz a G25 feelingre való (ha már nem ülünk versenyautóban).
Amennyiben átszoksz a jobblábas fékre akkor (szvsz) sokkal jobb féktávokat lehet venni mint ballábbal, de a váltásoknál visszabuksz mindent..sőt többet is.
F1-ben érdemes 'bután' használni és inkább az érzékenységeket nagyon jól belőni meg az egyebeket.Múltkor OB-n néztem egy Formula Renault...asszem a 24 számmal matricázottat, belenéztem a lábtérbe hát ott volt kuplung pedál és botkormány is
Az férfimunka -
tibi666
senior tag
-
attisx
addikt
"...a Cosworth motort használó csapatok ugyanis 20.000 / perces fordulatszámmal mehetnek, míg a jelenlegi gyártók erőforrásai csak 18.000-rel foroghatnak. "Bármelyik mérnök meg tudja erősíteni, hogy ez nem fog előnyt jelenteni." - vélekedik Mosley."
Pfff...
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
hossszú
őstag
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #44598 üzenetére
Te olvastad, amit írtam? Nem azt írtam, hogy teljesen jól szimulálható, hanem legalább annyira jól, mint az egyéb jellemzők.
A fékpedál persze sosem lesz olyan, mint az igaziban, de ahogy nem lesznek valós g-erők a monitor előtt, így ezen sem kell meglepődni. De magának a karbon anyagú féknek a mechanikai viselkedését lehet számolni (alacsony hőmérsékleten gyenge lassulás, stb.), csak az a kérdés, milyen részletességgel. Ugyanígy a gumik viselkedése is csak nagyjából egyezik meg a valósággal, és még sorolhatnám. -
Male
nagyúr
válasz hossszú #44609 üzenetére
"kivéve a Cosworth erőforrást használó csapatokat, akik fordulatszám korlátozás nélkül versenyezhetnek"
Remélem ez nem komoly.... mert így már rettenetesen átlátszó a dolog...
Az is vicces, hogy a költségvetési limitet átlépők csak büntetést fizetnek... Tehát ha valaki akar nyugodtan költhet többet, csak a FIA-nak is fizetnie kell érte
-
wildrain
addikt
válasz madstunt #44596 üzenetére
Nem biztos. Egyrészt a légellenállás (és így az ebből fakadó leszorítóerő) nem lineárisan növekszik a sebesség növekedésével, tehát ha 100-ról fékeznek 50-re, akkor az nagyobb g-erővel lehetséges, mint 50-ről megállni, mert 50 körül alig van már leszorítóerő.
Másrészt ugye az sem mindegy, hogy milyen a pálya, mert ha kanyarban fékeznek, akkor elnyújtott féktáv van, valamivel alacsonyabb g-erővel, mintha egyenesben fékeznek, habár az erők összege (oldalra+előre ható) nagyjából ugyanannyi, mert a gumikat így is tapadáshatáron kell tartani. -
wildrain
addikt
válasz Nowhereman #44613 üzenetére
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #44610 üzenetére
Persze hogy olvastam, attól még hogy véleménykülönbségünk van természetesen elolvasom amit írsz.
De szal, a fém fék müködése sincs leszimulálva..mert nem érzed a lábadon amint elveszti az erejét, éppen ezért nincs is hűtve ahogy az kell.
A karbon fék ennél is szűkebb mesgyén mozog, ott az első pillanatban fejted ki a legnagyobb erőt, és érzésre veszed vissza...ezt nem lehet számokkal kifejezni. Nem fogsz a szűk féktáv közben a HUD-ra bámulni hogy hogyan szökik fel a fékhő...márpedig ha nincs visszajelzés a pedálon akkor ezt kellene.
.. meg lehet csinálni hogy azt tapasztald hogy nem jó a féktáv...és modderként le is írhatod hogy ez és ez ezért történik. De nem tudod használni. -
wildrain
addikt
válasz #70869248 #44615 üzenetére
Ez kb. ugyanaz a probléma, mint mondjuk a kanyarban sodródás esete. Nem érzed a testeden, hogy az autó sodródik, hogy alul vagy túllkormányozott, de látod a monitoron a pálya, a tereptárgyak elmozdulásából, hogy hogyan mozog az autó.
Ugyanígy működik ez a fékezésnél. Elkezdesz fékezni, felszökik a hő, elveszik a hatékonysága a féknek, és látod, hogy nem jó a féktáv. Telemetrián meg lehet nézni, hogy mi volt, látod, hogy magas/alacsony a hő, és állítasz, vagy másképp fékezel.
Az gáz, hogy a pedálon nincs visszajelzés, nem puhul fel, vagy ilyesmi, de így van ez az autó pattogásával, vagy egy hátsó gumidefektnél is, azokat sem érzed semmin, csak a képernyőn mutatott viselkedésből (tegyük fel, hogy nem nézed a HUD-on a gumit).
Még mindig nem értem, hogy miért lenne kevésbé jól szimulálható, mint bármi más.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #44616 üzenetére
Én értem miért nem érted ..mert szted uaz mint a kanyarban sodródás esete. Pedig akkor teli arccal valóban a képernyőt bámulod zavartalanul (még ha nincs is FFB-s kormányod), míg fékezés közben meg számokat valamelyik sarkában..mindig, minden féktávon.
....és miközben teli arccal a képernyőt nézed még akkor is csak akkor van esélyed lereagálni ha megfelelő ideig tart..azaz nem GTR(1) gumik vannak alatta mondjuk.Egyszer nézd meg hogy hogyan szökik fel a fékhő, aztán ezt próbáld ideálisan tartani..majd ezt úgy is hogy az utat nézed.
Amikor pedig a karbon féket próbálnád leszimulálni akkor ugye első pillanatban tökig nyomod a féket...és aztán kb. még abban a pillanatban, vagy a hozzá legközelebb esőben elkezded felengedni hogy ne melegedjen el..mindezt úgy hogy a féktávod ideális legyen.
Nem tudod megcsinálni, nagyjából fogalmad sem lesz abban hogy hol vagy elveszve, túl sok a fékhő, vag ytúl gyorsan engedted fel a pedált...vagy miért is vagyok a gumifalban.
Tévedsz ha azt hiszed hogy szemmel mindent meg lehet oldani....tedd hozzá hogy ezek mellé még kezeled a kormányt és a váltót is.
Ez az életben lényegesen egyszerűbb, mert érzed...más kérdés hogy ott viszont tönkre mennek dolgok amiket ki kell fizetned...illetve term. megsérülsz vagy csak simán elsülyed a karriered.
Ez azok a dolgok közé tartozik amit nem fognak leszimulálni, mert képtelenség mindent tök részleteséggel dolgoztatni, miközben te csak a szemedet és füledet használod.
..a kormányzásban a FFB segít ha jól van megírva (akkor is ha nem de mindegy). De amíg nincs 'FFB-s' pedálod addig nem fogják megoldani.[ Szerkesztve ]
-
brownus
veterán
válasz #70869248 #44615 üzenetére
üdv,
tegnap este az eurosporton volt egy f1 műsor, a williams pilótái kommentálták az eseményeket és ott említették meg azt, hogy a pilótáknak még az adott kanyarban várható szél erősségét és irányát is bemondják, mert számít!? erről még nem hallottam... ilyen leszorító erő mellett
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #44617 üzenetére
Tök más kérdés, hogy mit tudok lereagálni, vagy mit tud a program szimulálni. De ezek szerint nagyjából egyről beszélünk. A program kiszámolja valamilyen részletességgel az autó fizikáját, beleértve a fékek viselkedését is, és én ezt értem szimuláció alatt. A részletesség mértéke a programozón múlik, ő dönti el, hogy mennyire érdemes ebbe belemászni (erőforrás/hasznosság).
Te már azt is beleveszed a szimulációba, hogy mit tud az ember reagálni. Itt volt köztünk a nézeteltérés. -
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #44620 üzenetére
Persze hogy beleveszem, én annak ellenére hogy szimes vagyok egyáltalán nem gondolom azt hogy mindent le lehet szimulálni..ez attól függ mivel van lehetőségem élvezni a szimulációt. ..ha csak egy kapcsolóval akkor bizoonyos dolgokkal nem tudok megbirkózni, ha le-fel-jobbra-balra gombbal akkor már valamivel többel, de még ez is halvány.
Egy képernyőt bámulva sincs lehetőségem mindent lereagálni.
Hasonló ahoz mint amikor valki tűzruhában bukósisakkal a fején szimez Cockpit nézetben....
Nincs értelme..Amit érezned kellene azt hiába iratod ki számokkal a képernyőre, illetve hiába látod az eredményét....esélyed sincs kihasználni a megelőzését.
Felülkormányozni van esélyed mert látod milyen szögben és sebességel érkezel ezért tudod hogy meg fogsz csúszni.
De azt hogy egy karbonfék erejét maximális közelében kihasználd ahoz speciel pont tök kevés a monitor.
Ahoz ha nem érzed, látnod kellene hogy mikor fog a fék....nem csak azért fog mert benyomtad és lassulsz a képen de még nem hallod a gumieffektet..
..látnod kellene hogy mindjárt fel kell engedjem mert túlmelegedett, ahoz hogy megelőzd...és ezek pillanatok[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
és bizonyos autók jobban érzékenyek a szélre, mint más autók... nyilván egy olyan komoly kasztnival, amit a lehető legjobbra akarnak kifejleszteni, állandó szélcsatornás teszteket végeznek, hogy a lehető legoptimálisabban dolgozzanak össze az elemek, nagyon be tud kavarni, ha széllökés éri az autót, és most nyilván nem 100km/h-sra gondolok, hanem sokkal enyhébbre, mert jobban meg lehet érezni ezekkel, főleg kanyarban, és főleg nem mindegy, hogy mennyire tapad be kanyarban az autó, azért sem mert ha a pilóta már megszokta, hogy melyik pillanatban fékez, húzza a kezét, azt is megszokta, hogy áhh itt ellenkormányozni is szokott, aztán másnapra megváltozik a helyzet, és meglepetés érheti a pilótát, nem úgy tapad az autó ahogy kéne, hiába van optimális hőmérsékleten az összes gumi, minden jó, de pont keresztszél fúj és hiba lesz, már nem úgy érkezik a kerékvetőkre az autó, talán még meg is látogatja a füvet... na mondjuk ilyet sajnos nem tapasztaltam még szimulátorban... és sajnos szerintem a Codemasters játékban sem lesz ilyen... sztem nem is lesz annyi setupolási lehetőség, mint a mostani modokban, de ne legyen igazam... amit nagyon hiányolok ezekből, az az eső kidolgozása, meg a víz a pályán... meg a száradó ideális ív, eláll az eső, szárad a pálya, aztán mi is kereshetnénk a vizet az intermediate gumikkal meg ugye a tócsák, aqua planing...
mondjuk én ritkán versenyzek, inkább csak setupolok és köridőt fejlesztek... de lassan már be akarok szállni egy netes ligába[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
JJános
addikt
-
PazsitZ
addikt
válasz Motion_Blur #44623 üzenetére
Volt olyan versenyhétvége, amikor a pilóták és a Bridgestone mérnökök is egyaránt azt mondták, hogy jól működő gumikat sikerült hoznunk?
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
JJános
addikt
Lauda megint hozzászólt a dolgokhoz.
2007-05-06 óta itt!
-
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #44629 üzenetére
én húztam
-
Nunder
őstag
válasz JJános #44630 üzenetére
Én igazat adok Laudának! Nem igaz, hogy ezeket a vitákat nem lehet ésszerűen, de főkép zárt ajtók mögött lefolytatni, és megoldani a problémákat. Tényleg nem szól másról a F1, minthogy megy az adok-kapok. Észhez térhetne az FIA...
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
Peat;)
veterán
válasz Nunder #44634 üzenetére
Csak az FIA mi? Igazából a drasztikus és szurkolók tízmillióit megosztó dolgokkal sem biztos még hogy sikerül elérni a 100 millás költséghatáros elképzelést (ami nem drasztikusan alacsonyabb mint most, ha a fizetést is ráteszik). Azt a 40-et szerintem sosem gondolta komolyan mózli, csak taktikázott. Megvárta a megfelelő pillanatot hogy bedobja a 100-as ajánlatot. Két gyári (nahát) csapat meg így is sír. Akik egyébként ki is akarnak lépni, meg sírnak a jogdíjak után. Menjen mindkettő gyári csapat a fenébe akkor, ha az egyikben a kedvenc pilótám ül akkor is.
A cossworth motoros dolog meg egyértelmű középső ujj a gyári csapatoknak, hogy csinálják a hisztit. Így a mózli felsős ovis banda most boldog. Mert a kis suhancok szétreppennek úgy néz ki.
Ennyit a Fota egységről is, ennyire megdönti a szervezetet, akkor mi lett volna ha külön mennek külön sorozatra. Szánalmas az FIA de a Fota is az, de még törékeny is. Egy új FIA a jövő, nem Fota féle hisztiszervezet.
-
JColee
őstag
Hamilton megtartaná Kovalainent
na vajon miért?hehe ez is jó
Schumacher a Ferrari mellett Ross Brawnéknak is drukkol[ Szerkesztve ]
-
stvnppp
senior tag
válasz Peat;) #44636 üzenetére
Hát azért ez a FOTA egység tényleg röhejes, ha volt is egyáltalán valamikor... A két csapatnak csak jó ürügy lehet, hogy nem tudtak megegyezni, hogy dobbantsanak, mert azért nekik mostanában nem úgy megy a szekér. (Renault csak halvány árnyéka a 2005-2006os önmagának, és ebből már Briatore-Alonso csomag sem húzza ki, pedig jól nyomták együtt, csak így nem megy... A Toyota meg mindig csak középmezőnyig tudott eljutni, pedig mennyi pénzt beleöltek). Így nem azt kell nyilatkozni, hogy bocsi fiúk, ezt bebuktuk, hanem hogy a jelenlegi feltélelek szerint nekik nem pálya az F1, ők nem erre jelentkeztek anno, és ez már egyből jobban hangzik, nem olyan márkaimázsromboló. (És még lehet, hogy maradnak motorbeszállítóként, mint oly' sok évig csinálta a rönyó')
Az év eleji Honda kilépés sem a 'válság' miatt volt, csak a vezetőség úgy látta, hogy nincs értelme, nem hozott annyit a réven, mint amennyit buktak a vámon (azért már évek óta ők is mindig a következő évadra készültek), az pedig lényegtelen, hogy az utódcsapat most hol áll...
Sajnálom, hogy elmennek, jó, hogy itt voltak/vannak, de megmarad azért egy kemény mag, és egyelőre ennek kell örülni...Legalábbis remélem!!!
-
Nunder
őstag
válasz Peat;) #44636 üzenetére
Nem értem igazából ezt a herce-hurcát ezzel a 100 millás határral. Miért is kéne csökkenteni? Eddig a Toyota vitte a prímet az elmúlt években a 400 millával. Most jönnek rá hogy drága a F1? Értem én, hogy akkor kisebb lenne a szakadék a csapatok között, ha meghúznák a nadrágszíjat, de akinek eddig nem volt pénze normális autót gyártani, annak most lesz? A nagyoktól, akik viszik a F1-et, elveszik a lehetőséget a teszteléstől, a fejlesztéstől, most meg a keretet is csökkentik. Lehet hogy én vagyok hülye, de ezt nem igazán értem
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Peat;)
veterán
válasz Nunder #44641 üzenetére
Már a gyári csapatoknak is drága lett a maguk által diktált költekezési tempó. Kilépett a Honda, a Jaguar anno, Toyota és Renault sem boldog, igaz a franciák mindig visszafogottan költekeztek az az évi éllovashoz képest, ezért még inkább szánalmasak ezzel a mostani dologgal. A BMW nem fenyegetőzik, de válság nekik is betett eléggé, a Ferrari fenyegetőzik. De a maguk által hajszolt helyzet az ami már senkinek sem jó. A 100 milla egyébként nem 100 milla, a 40 is felmehetett 100 fölé mert a fizetések nem képezték részét a dolgoknak. A 100 millánál is bizonyára vannak területek amik nem számítanak bele.
E mellett megy a panasz jó ideje, hogy veszteséges az f1 (már amennyire lemérik, ők úgy logikáznak hogy szponzor+jogdíj bevételt állítanak szembe a kiadásokkal, miközben hatalmas marketingérték az f1, de ezt is hajlamosak elfelejteni), ha csökkenek a költségek akkor valószínű hogy pluszt termelnének ki a csapatok. A megszabott költséghatár e mellett stabilitást nyújt és jöhetnek további csapatok, mert tudnak előre kalkulálni és tervezni költségek területén. Most ezt nem lehetett megtenni, mert valaki mindig túllépte a határt és még ráköltött a dolgokra. A szakadék szerintem ugyanúgy létrejöhet majd továbbra is a csapatok között, ez nem mindig pénz kérdése, ugyanakkor több csapat lesz, több pilótával.
A költségcsökkentést már elkezdték egy ideje, de sem a tesztkorlátozás se a motorbefagyasztás se semmi nem működött. A csapatok költekeztek továbbra is amit a saját anyacégük sem néz jó szemmel. Igazából az FIA nem megfelelően felügyelte az ovis banda zsebpénzelköltését, mert ők maguk is idióták. De az hogy ezek a gyári csapatok majd egy szép és jó meg rózsaszín ködben úszó sorozatot alapítanak..kb ez olyan mint ha róka a nyúl a farkas és az őz összeállna és megmutatná hogy márpedig lehet új táplálékláncot felállítani, az evolúció rohadjon meg.
-
-Mike-
addikt
-
Integra
titán
ennyi..
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
leviske
veterán
-
Motion_Blur
félisten
válasz leviske #44647 üzenetére
Húbazz Hajrá!!
Formula 1 R.I.P..
"This series will have transparent governance, one set of regulations, encourage more entrants and listen to the wishes of the fans, including offering lower prices for spectators worldwide, partners and other important stakeholders.
The major drivers, stars, brands, sponsors, promoters and companies historically associated with the highest level of motorsport will all feature in this new series."[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Parfüm topik
- OLED TV topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Windows 11
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Így építsd a billentyűzeted!
- iOS alkalmazások
- Autós topik
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest