- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Gaming notebook topik
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Videós, mozgóképes topik
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #32244 üzenetére
Enyém legutóbb 7.4-re jött ki téli tankkal számolva.
Ez így hidegebb időben téli gumikkal nem annyira sok szerintem.
Volt amikor 10.2-t mutatott a fedcomp de a 10 litert meg sem közelítette soha a valós átlagfogyasztás az elmúlt 10 évben.
Nyáron a nyári gumikkal az átlagot simán 7 alatt tudom tartani.
Nem megy úgy mint egy TDCI nem is fogyaszt annyit viszont nem is viszi el a nyaralás árát ha valami megadja magát
Bár ha kiszámolom az elmúlt 10 évben mennyivel költöttem többet üzemanyagra egy dízelhez képest lehet egy komplett felújítás belefért volna a megspórolt pénzbe. -
HARDVERAPRÓD
válasz #27070592 #32250 üzenetére
Én is olvasgatok itt 4-5 litert, nekem is evett annyit az mk3 2.0tci mondim, autópályán kényelmes tempóval(5,5l volt), viszont itt városba rövidtávon (igen tudom ez a halála ezeknek, és nem erre valóak) 8,5-11,3l közt járkálok. De engem nem zavar, hisz kényelmes, megy ahogy kell , olajat vizet nem eszi... stb. 1 éve van nálam eddig meg vagyok elégedve vele.
-
Sys85
veterán
válasz gabor9991 #32251 üzenetére
Sokan élnek még mindig abban a tévhitben,hogy a dízel drágább,pedig nem biztos.
Ez nagyon elnagyolt számolás:
Mondjuk legyen 400ft átlagban a gázolaj ára 10év távlatából.
Menjen 15000km-t az autó és egyen 2literrel kevesebbet mint egy benzines.
Ez 10év alatt 1,8m forinttal kevesebb üzemanyag a 150k km alatt.
Ha fel kell újítani a porlasztókat mondjuk az amúgysem kevesett futott Mk3 fókánál cirka 200-250k,egy kettőstömegű+kuplung (Mondjuk Sachs) 160-180k.Ha mondjuk a dpf-et cserélni kell az mondjuk középáron 250k,ha ne adja isten a turbót az 140-200k.
Legrosszabb esetben ez kb 1m forint munkadíjjal együtt (persze lehet sokkal drágább alkatrészeket is venni,akkor már nem ennyi az annyi).
Persze ez csak egy nagyon elnagyolt és egy Focus mk3 1.6tdci-re vetített számolás,nem minden autónál és nem minden esetben jön ki a matek ennyivel kevesebbre,de összesègében igaz,hogy nem feltétlen olcsóbb a többet fogyasztó benzines fentartása a dízelnél.
Benzint valszeg kevesebbszer kell szerelni,de többet fogyaszt,a dízel kevesebbet eszik,de az üzemanyag árkülönbség elmegy a felújításokra,a fenntartási költségek vége a legtöbb esetben ugyanaz vagy közel ugyanaz lesz hosszútávon.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
gabor9991
őstag
Mai árakkal számolva már valószínűleg én is egy dizelt vennék de 10 éve mikor megvettem a benzinest akkor még nagyon nem volt 40 ezerért felújított injektor plusz a kettős tömegű lendkerék anyagára volt annyi mint most a cseréje kuplunggal együtt munkadíjastól.
Minden alkatrésze arányárban volt a dízelnek és ha javítani kellett volna itt vidéken hozzá se tudtak volna nyúlni.
1-2 éve hosszbordás szíjat kellett cserélni a kocsimon és a "szerelő" nem ismerte a típust az 1.6 benzint nem tudta hogy nincs a szíjnak feszítője.(aki végül kicserélte ő is egész délelőtt szenvedett vele célszerszám nélkül)Most akkor egy dizellel mit kezdett volna ez a műhelyMost is nézegetem a 3-4 éves dízel kombikat de 200-250 ezres futással nincs bátorságom beleülni.
Kevesebbet futott meg nem nagyon van vagy ami van az nagyon drága.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz oliwire #32259 üzenetére
Én teljesen elégedett vagyok így.
Ha palyazok és nem sietek akkor 9.5 10 közt elvan 150 160 ig. Éppen 3000 fölött forog. Ha kapna egy optimalizálást akkor jobb lenne a fogyi.
KB 250 70 le közt optimalis és 400Nm körül. Többen is így használják.
Ha lesz időm akkor raszanok pénzt és időt.Te is tudtad mit veszel ha a fogyasztás lényeg lett volna lupot smartot veszel
-
oliwire
őstag
válasz cappa72 #32229 üzenetére
Nekem is beépült a Sync 3 azóta, még nem érkezett meg hozzá a GPS antenna, (ma kellene neki). Meg az új USB hub, hogy menjen neki az Apple Carplay.
Az április elejére van ígérve, már várom. Kíváncsi vagyok, hogy addig mit produkál a Sync 3. Most a 3.4 került fel, öregedtem egy évet, mire feltettem egyet, mert először rossz módszert választottam, és piros képernyőre redukáltam, flashelési módba, és onnan helyreállítani beletelt sok órába -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #32251 üzenetére
Él még a dilemma dízel vs. benzines autó kérdésben. Nem is alaptalanul, a dízelek hatásfoka tényleg jobb. Ha nem akarja kifizetni az ember az új autók dízelfelárát, akkor keres egy néhány éves megkímélt használtat és örül. De általában a "valós futású", "megkímélt", és "dízel" kulcsszavakból csak kettőt lehet választani.
Remélem még a mi életünkben eljön a pár perc alatt feltölthető, millió kilométer gyári hajtásgaranciás, értelmezhető árú villanyautók kora. -
A Zéé
addikt
én is számolgattam vásárlás előtt, hogy tényleg kell-e a dízel nekem, de aztán végül az jött ki jobban a matekból.
Évi 15-20k km között megyek. 1,6 benzin fogyasztása az én vezetési stílusommal, és útvonalaimon 8-8,2 közt van (párszor ki lett próbálva). A dízelt 6 literre saccoltam, igazából 5,6-5,8 között sikerül járni vele. Másfél év alatt mentem kicsit több, mint 30k km-t, azaz nem vettem meg legalább 600 liter üzemanyagot, ami erős közelítéssel 240k. Az meg már annyi, mint az eddigi egyetlen dízel specifikus költésem, a kettőstömegű cseréje. Ha nem csak erősen kerekítve számolnék, hanem pontosabban, akkor valószínű még jobbra jönne ki a dízel üzemanyag oldalról.
És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a "fujjfujjdízel" miatt a hasonló állapotú benzinesek azért egy jó 10%-al többe kerültek, mint az, amit végül megvettem.Just a simple Lineman...
-
nagyúr
válasz #27070592 #32264 üzenetére
Iiiigen.
Mivel nekünk ilyen is, olyan is van/volt, igazából egyik ezért jó, a másik azért.Nyomatéktartásban a dájzel jobb, a beninesnek meg valahogy a hangja vonzóbb. Nekem. Innentől meg szubjektív.
Tény, hogy a 6.3-as 2 éves átlagfogyasztás (előtte 6.5 5 év alatt) a dízel mellett szól.
A benzines 14 havi átlaga meg 8.3. Szóval 2 liter.Most a benzinesnél kiszámotam, hogy kb. 10 év (vagy több), mire megtérülne a dízel felár... szóval elengedtem. Lehet, hogy nem is lesz meg addig a nagy dög. Keveset megyünk, főleg mostanában (kb. 1000km/hó, vagy még kevesebb).
A dízel Maxival csodával határos módon évi 22k-t mentünk, mert gyakorlatilag sokfelé mentünk azalatt az idő alatt (gyerekeket sokszor fuvaroztuk versenyekre, koncertre, hosszú utakat mentünk nyaraláskor is). Nagyon élvezetes volt.Szerintem annyira szeterem a kocsikat, meg vezetni, hogy ha kényelmes az autó (pl. nem egy Fiat500), akkor mindegy milyen - alkalmazkodok a teljesítményhez, karakterisztikához, és úgy vezetek, hogy biztonságos legyen (legalábbis igyexem így cselekedni)
szerk.: nekünk csak új autó jöhetett szóba a támogatás miatt, és a benzinesre importőri kedvezmény volt 2M, ehhez jött a 2.5M nagycsaládos, így a 10.8M-es listaáras autó volt végül 6.3M (le is fogyott a családi kassza 0-ra...)
De ilyen kedvezmény a dízelre nem volt. Tehát eleve magasabb ára volt a dízelnek, benzinesre + kedvezmény, így esélye nem volt annak, hogy dízelt vegyünk)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
darvinya
titán
Nézz fel HaHu-ra, vagy bárhova, dízeleket lassan utánad vágják, mert elérte a nagy generált.
Nagyomású, fúvóka, kettős, kuplung, stb., ami már több millás tétel.
Fogyasztásban kicsivel jobb, s nyomatékban, de végsebesség elérésben lassú, turbó nélkül.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Joker88
őstag
Csütörtökön volt szervízben az autó.. Neves autószervíz-hálózat, számlás véggel, soronként feltüntetve hogy mit és mennyiért cseréltek. (vezető görgő, szíj, olajcsere szűrőkkel, hosszbordás szíj feszítő görgő és féltengely gumiharang ) A gondom az, hogy mivel most kezdtem el használni a kocsit munkába járás céljából észrevettem egy-két furcsaságot..
---- 80-90 km/h körül ha nyomom a gázt elkezd 'rázni'. Eddig betudtam a kis 13-as kerekeknek,de mindinkább érezni. Ellenben ha elengedem a gázt,semmi gond.
---- ha váltok, főleg 3-ból negyedikbe egy hatalmas koppanás hallatszik. a többi sebességbe is van,de nem olyan hangos..
Apa megnézte ha kicsit előre gurulok és hátra a jobb első kerék felől jöhet a kattanás nem pedig középről.. De nem mondja 100%-ra..
Ő esetleg arra gyanakszik hogy a gumiharang cserénél valamit nem csinálhattak meg.. Létezhet ilyen?In loving memory of Garrett Lockhart
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #32267 üzenetére
Kettőstömegű, kuplunggal, kinyomóval együtt volt 270k. Mint mondtam is, annak az ára már viaszajött. Ha kell esetleg 4 porlasztó, az megint kb. ennyi lesz (80k körül van a felújított darabja), kb. jövő ilyenkorra megint meglenne üzemanyag oldalról az ára, ha esetleg cserélni kellene, de egyelőre nincsenek jelei. Ez még messze van azért a milliós tételtől.
DPF-em nincs, nagynyomású szivattyú meg a benzinesben is van. Szóval, az sem dízel specifikus.Just a simple Lineman...
-
kcsa
veterán
válasz Joker88 #32270 üzenetére
Kormányt rázza vagy egész karosszériát? Utóbbi esetben féltengely gyanús. Ha a kormányt rázza akkor centrírozási probléma a legvalószínűbb, bár furcsa hogy ha elveszed a gázt, nem csinálja.
Terhelésváltásnál koppanás jellemzően motor-váltótartó bakok halálát szokta jelezni.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz oliwire #32274 üzenetére
Igen, már nagyjából mindegyik új motorban van minden. Talán a DPF maradt az egyetlen tényleg dízel specifikus alkatrész (de ebben sem vagyok biztos).
Én most itt konkrétan az mk 2.5 Fókára gondoltam 1.6 benzin (101 Le) és 1.6 dízel (90 LE) tekintetében. Nekünk mindkettő van itthon, szóval első kézből van tapasztalat mindkét verziórólJust a simple Lineman...
-
darvinya
titán
3bár-os és 300bar-os magasnyomás szivattyú között óriási a különbség.
3bár-os csöpög, mikor elromlik.
300bar-os felrobban(nem szószerint), de utána már csak csere.
A felújított porlasztó csúcsok annyit érnek, mint ami kiszerelnek, csak kapsz jó esetben 5000km, mikor ismét tönkre megy.
Semmi bajom a dízellel, de ahhoz igáslónak kell legyen, hogy ne érjen anyagi csőd, mikor beüt a krah.oliwire
Pont ez is egy hibaforrás.
Joker88
Légkulcsal szerelték a féltengelyt, s túlhúzták, emiatt már nincs helyén a féltengely a váltóban.
Ráadásul ezzel a tengelycsonk csapágyba préselték a féltengelyt.
Könnyen ellenőrízheted.
Vedd le az elsőkereket, és nézd meg jól a tengely csavart.
Akkor jó, mikor biztosító beütés pontosan mélyedés végébe illeszkedik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #32282 üzenetére
jójó, franciában meg van FAP. If you know what I mean
-
darvinya
titán
válasz Joker88 #32284 üzenetére
Igen, mert csúnyán váltó felújításba torkollik.
Tengelycsok csapágyat párban kell cserélni, így abba szerintem nem mennek bele, csak helyére igazítják a féltengelyt.
Nyáron nálam is elbasszuskulcsozták féltengely gumiharang szerelés után a féltengely rögzítését.
Nálam csak egyik irányba kanyarodáskor adott ki hangot, s gyorsan orvosoltam, de csapágy megsínylette kicsit.
Már van új.csapágy, csak jó szerelőt kell találnom hozzá.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
Skacok. A kuplung pedàlom vagyis tippre inkább a munkahenger vacakol. Általában ha hirtelen emelem fel a làbam a pedàlról (gyors váltás) akkor a pedálút végén hallok egy kattanást és a talpamnál is érzek egy ütést. Ma próbálgattam de nem minden gyors kuplungledál felengedésnél tapasztaltam.
Tavaly volt cserélve a munkahenger (Brembo).
Ez mi a bánat lehet? Nagyon idegesít főleg, h nemrég volt piszkálva./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Üdv, bátorkodom feltenni a kérdést újra, hátha érdemben akad még hozzászáló
A focus mk2.5 facelift 2.0 benzinről van itt valakinek tapasztalat?
Esetleg összehasonlítási tapasztalat az 1.6 (101 Le)-vel szemben?
Cserén gondolkodom, értékelném a véleményeket, tanácsokat!
Köszi előre is"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
nagyúr
válasz molnarpeter #32282 üzenetére
úúúú...degonosz... De jogos, mer' a mijénkbe' GPF van (gasoline particulate filter).
Franciában meg mindegyikben "filtre à particules" FAP van , legyen az dízel, agy bunzenes
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
őstag
Hát hogy én miről maradtam le... Nem nézek fel 1 - 2 napot és áll a bál Eszméletlen volt végigolvasni, de be kell vallanom, hogy a 2,8L-es fogyasztás hatezerre, na az viszi a pálmát Lehet Darvinyában egy Dr. Emmett veszett el, mert van itt valami csavar a történetben Lehet egy fluxuskondi? Agyrém... Az én 1.6 kombimmal jelen pill. 7,3-al mászkálok vegyesen autópálya (autóút) és városi (bel) használat mellett.
Jómagam 7végén beépítettem a tolatókamerám ami nagyon szépen szuperál, de hát amíg végig vezettem a gyári kábelköteg mellett a gumiban... Akinek mk2.5 kombija van, annak ajánlom, hogy szedje le a műanyag díszlécet vagy mit amiben van a rendszámtábla világítás meg a csomagtartó nyitó mikrókapcsoló, mert nálam mind a négy csavar meg volt rendesen korrodálva és éppen kezdte a lemezt is kikezdeni. Négy csavar tartja, azt szépen leszedtem és lecsiszoltam kívül - belül, aztán alkohollal lemostam, meg alvázvédővel jó bőven befújtam, remélem használni fog. Ha nem, akkor nyáron leszedem újra és akkor rendesen le csiszolom és a javító stiftből amit vettem, abból használok fel majd. Elfelejtettem lefotózni, de a napokban majd dobok be egy fotót. Egy a gond most, mert felemás a rendszámtábla világításom, egyik led másik sima izzó, de a napokban majd cserélem valami hasonlóra, hogy legyen mindkettő ledes (tudom, nem szabályos).Camelferr, eszembe jutott valami... hogy is van az a nyomatékkulcsos story?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
troll81
addikt
válasz Ł-IceRocK-Ł #32287 üzenetére
Szerintem a 2 liter benzin az a 145 le verzió?
Itt nem hiszem h van valakinek ilyen típus.
A kasztni az be jön nekem, csak 2.5 motorral külsőre nagyon ott van,de többet fog enni mint az 1.6.
Miről cserélned, hol használod általában?
Mi az ok amiért cserben gondolkodsz? -
n1nja
tag
Srácok,
fojtószelep helyzetérzékelő cserénél kell valamire fokozottan ügyelni?
Focus mk1.5
Köszi.
-
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32287 üzenetére
Ha jól látom az összefoglalót, akkor kcsa-nak van 2000-es benzinese, de csak itt lapul és nem szól hozzá
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
nagyúr
Szuper ez a' ótó, de...
Ma a 3. leparkolás után - 1 perces állás után - az fogadott, hogy nem indul a Maxi.
Aszongya', hogy nyomjam be a kuplungot. Hát ez már előfordult egyszer, és akkor csak az akkusaru le/fel segített.Ippeg' volt nálam egy obdII bt modul, és lekérdeztem vattafakk'.
===PCM DTC P08B7:00-AE=== Kód: P08B7 - Tengelykapcsolópedál-helyzetérzékelő B áramkör magas Állapot: - A lekérdezés idején a DTC hibakód jelen van - A hibajelző MIL lámpa bekapcsolva ehhez a DTC hibakódhozTehát nem érzékelte, hogy benyomtam a kuplungot. ááááááá
5 perc próbálkozás után elindult végre...
Amúgyis jelezte a fordpass, hogy visszaívás van az autómon.... szóval megyek szerviz. megint... már hiányzott.. khm.. ja, nem.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen