- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- SONY LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Letiltotta a DLVR megkerülését az Intel új mikrokódja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #24352 üzenetére
Akkor miert az utcan parkolsz? A belvarosban egyebkent szerintem idovel rengeteg parkolohelyet fognak felszamolni mert egesz egyszeruen tul sok helyet vesznek el az autok masoktol. Lesz belole kerepkarsav meg setaoloutca.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
őstag
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Mondjuk a nagyobb (nehezebb) akku miatt lehet, sokkal magasabb az önköltség, meg 15-20 perccel többet kell a tervezőnek beleölnie, hogy elférjen a helyén, és akkor az már annyival drágítaná, hogy nem versenyképes.
Őőőő, ez elég erős túlzás. Egy akksipakk megtervezése, a CAE és a tesztelés brutális tétel. Egy BEV esetén az akksi a padló integráns része, nem csa "elfér a helyén". A legdurvább része a dolognak az, hogy a cellák gyakorlatilag mozgó célpontok, mivel olyan gyorsan fejlődik a cellakémia, hogy mire elkészült a pakk már el is avult az egész igazából. Jelen állapotban az akksik élettartam tesztelése simán lehet több év (!!!), pedig ez még mindig gyorsított stressztesztelés. A költségek az egekben vannak emiatt is részben, meg az akkumulátorok komplexitása miatt.
Az ICE, HEV, PHEV kérdéskör pedig komplikáltabb, mint gondolnád. Több piac előírásai vannak konfliktusban egymással, mások az adókedvezmények, mások a vevői preferenciák, ami részben az éppen aktuális lokális töltőhálózatokon is múlik. Évekre előre kell megjósolni, hogy a launch idején éppen milyen szelek fújnak majd. Egy PHEV-ben is lehet annyi akksi, ami miatt kevesebb a csomagtér, nincs pótkerék és tele van a kardánalagút és akkor jó esetben megy 50 km-t, ami pont elég egyes piacokon, de máshol meg nem. Egy BEV a kábé 600 kg-nyi akksival egy másik történet.
Ehhez képest a Toyota HEV megoldása nem olyan rossz, mivel bár nem tudod kézzel tölteni, de nagyon sok piacon (ahol tömegesen lehet eladni a kocsikat, nem EU makettkodásról beszélek) nincs elég töltőoszlop és nem 10-20 km-t fut a vevő egy nap. Ezért és az akksik körüli bizonytalanság miatt sem erőltetik a PHEV/BEV-vonalat.
Tudom, hogy nem vagyok statisztika, de sok ember van az én cipőmben. Lakóövezetben nincs töltési lehetőség Göteborg körül. Van itt-ott köztéren töltőfej gyenge árammal, amivel egy BEV kábé 1 teljes napig tölt. Nincs semmi garancia rá, hogy kapsz töltőhelyet, nem látod mobilról, hogy mi van. És utána gyalogolhatsz az esőben 20 percet haza, mikor leraktad a kocsit tölteni.
Hiába lakom sorházban, nincsen töltési lehetőség. A kis behajtóra be lehet állni rakodni, de tovább nem. Tölteni csak a teraszról tudnék 10A-el, de oda nem vezet út, csak egy ösvény. A garázsban csak világítás van, nem tudsz tölteni.
A 2016-ban átadott lakáshoz tartozó 700 SEK/hó garázsban sem volt semmiféle töltési lehetőség, még motormelegítő sem. A 450 SEK/hó utcai helyek egy részéhez (!) tartozott 10A-es motormelegítő opció, de tölteni ott sem volt szabad, mivel a lakástársaság képtelen volt megoldani, hogy az egyébként létező egyedi azonosító alapján kiszámlázzák a töltést az adott lakónak. Mire elköltöztem addigra kezdték el felvenni a napirendre a közgyűlésen, hogy pár embernek van PHEV és BEV és kellene töltőoszlop. Persze a sok kommer-nyugger azon is ki van akadva, amikor a lakógyűlés vezetőségének a közérdekű melójához tartozó óradíjat 200-ról 250 SEK-re tervezték megemelni. Akkor egy pár százezer koronás befektetés úgy megy át a szavazáson, mint meleg kés a vajon. Ja, nem.....
Mindez a fejlett nyugaton.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #24353 üzenetére
Mert itt értelmesen épültek a házak. Utcafronton ház, bejáró folyosó 180 centi széles, a kert pedig teljesen elzárt, rálátás nélküli, csöndes privát terület. Az autó pedig elfér az utcán, mert kertes házas övezet, és házanként 2-3-nál több ritkán van. Utcán áll itt a Bentley és a Ferrari is, meg a szomszéd Mitsubishi Outlander PHEV-je is. 50 méterre van egy utcai töltő, időnként azon lóg, de még kb ennyi az oszlop kihasználtsága, úgy könnyű.
-
BobaHWSW
aktív tag
Tegnap este:
Most nem volt kedvunk rendesen sotet helyre menni, ez itt van tolunk par szaz meterre max.
-
zetor2000
őstag
Ebben a verdában, ahonnan indult a csevej, nincs lehetőség kívülről tölteni.
A 15-20 perc tudom, hogy "barokkos túlzás", biztos mérnökórák sokasága megy bele így is, de ez ilyen neszesemmifogdmegjól. Nyersz vele valamit, mert araszoláskor nem megy a belsőégésű, de ha sokat araszolgatsz, lemerül az egész. Akkor meg beindul a belsőégésű, dejó. Ha már van benne ekkora akksi, megoldhatták volna a külső töltést, mégha ritkán is használja a tulaj. Persze az is költség, de növeli a lehetőségeke. (Meg szerintem van már készen erre legókocka, nem most találják fel a töltőáramkört, amikor a 4-5gen Prius jön ki...)Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
őstag
válasz WiZARD #24342 üzenetére
Itt van pár gyártó klf. töltője is. Az előző linkem csak egy fain DC töltő, de ugyaninnen.
A Tesláét megtalálni náluk, hasonló árban van, mint az itteni megfelelő áramot tudó töltők, de a villanyszerelővel való konzultációt ők is preferálják, Van lehetőség Tesla szakit is hívni, hogy csinálja az egészet a Tesla, de konkrét ár nincs, szerintem az ottani áramszolgáltatót is be kell vonni, annak a költsége meg elég egyedi tud lenni. Gondolok itt a legközelebbi "elosztótól" (trafóház?) való bekötéstől kezdve a fogyasztásmérő létesítéséig mindenre is. Árokásás, védőcsövezés vagy földkábel lehelyezése, közterületek forgalommentesítése adott időkre (ha kell) ésatöbbi. Ez mindenestől lehet, nagyobb tétel, mint a töltő maga.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Gabibácsi
őstag
válasz ncc1701 #24348 üzenetére
Jaja, a villanyautó annak való aki mégjobban akarja a környezetet szennyezni, aztán majd lesz pislogás ha egymáséból lopják ki az akkut, mert nincs elég nikkel meg ilyesmi. Meg a jó kínaiak is jó környezettudatosan bányásznak, arról híresek :-D
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
-NoVa-
addikt
válasz Gabibácsi #24361 üzenetére
Az még csak az egyik fele, aztán országfüggően az áramot előállító erőmű hatásfoka még el is marad a benzinmotorétól, és több a CO2 output. Nálunk pont nem, Paks2 sem akkora hülyeség, mint amekkorának próbálják beállítani, de a Németek helyettünk is füstölnek eleget.
Aktuális Égéstér podcastban pont egy hajó és erőműgenerátormotor tervező/gyártó cég mérnöke sztorizott ilyesmi témákban, az is egy olyan szakma, ahol kicsit közelebb áll konkrét tervezett, mért, előírt kibocsátási számokhoz, meg üzemeltetett eszközök mennyiségéhez, mint mi.Viszont a serpenyő másik felén meg nagyon nagy szükség van erre a lépcsőfokra, hogy megugorjon a technika egy akkora lépcsőt, ahol már tényleg fenntartható és üzemeltethető mindenki számára. Az alternatív vonat/repülős vonalak csak részeseteket szolgálnak ki jól nagy távra. Esetleg ha egy 95 méterrel megnőne a tengerszint, az már nagyjából Dunaújváros környékéig elérne, odáig meg egy átlag Leaf is elég levinni a családot.
-
Jahno
veterán
válasz BobaHWSW #24357 üzenetére
Kabbe :-D Kb.eddig jutottunk a tejúttal. És a végén még esett is, addig kocsiban építettünk pendulumot aztán mikor elállt akkor azzal és az Uazzal szórakoztunk.
Aztán jött egy fecske, de ez sem lett egy világbajnok kép.
Most válogatom át mit lehetne kihozni az egészből, persze ilyenkor van nálam a 2.8/7-14 meg mindenféle minimál gyutávos fix az E-M1X-en, hogy ne vegyem hasznát.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #24363 üzenetére
(#24361) Gabibácsi hogy a teljes kör (gyártástól használaton át a megsemmisítésig) melyiknél szennyez jobban, azon lehet vitatkozni.
Meg azon is, hogy ebből a szennyezésből melyik konktrukciónál hol történik a nagyja, melyiket fogja a lakosság nagyrésze a lakóhelyén éjjel-nappal szívni, és melyik lesz egy távol eső bányában, erőműben. Melyiket mennyire lehet szabályozni, szűrni (mondjuk egy erőmű kéményénél, mérhetően, ellenőrizhetően, akár drága technológiával VS a sokmillió db autó, amiből a user úgyis kivágja a DPF-et, katalizátort, mert ezt soha senki nem szúrja ki, vizsgán meg úgyis átmegy valahogy, vagy csak VW és társai).
Elektromos autó megtérüléséről kár beszélni. A párszázezer forintos jól karbantartott 15 éves autónál minden újabb és drágább az már a kényelemről, luxusról, többletszolgáltatásokról szól.
(#24366) Jahno:
Tesla Powerwall[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
FőDudu
veterán
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Vizsgan eleg nagy szarban lennek mukodo katalizator nelkul.
3-4 parametert mernek, azoknak 1 percig hatarertek alatt kell lenniuk kb kozepes gazon.
Amikor alapjaraton megy a motor, akkor lathatoan szar a lambda, gazt adva Jon a lambda szabalyozas es valtozik a CO is.
FőDudu
-
Jahno
veterán
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Igen, a Powerwall pont hatékony és gazdaságos. 2 napja nem sok csorogna bele. Egyszer megfejtem aztán számolok egyet a hatékonyságokkal. De biztos nem lesz rá gyári adat. Miközben a dízeles Nissanra azóta sem költöttünk annyit, mint akkoriban az elektromos beker ára volt.
-
FőDudu
veterán
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Amugy azon elgondolkodtatok-e, hogy ez az egesz elektromos autozas nem egy mestersegesen gerjesztett igeny-e?
Az autozasban elertek egy hatart, extrak es kenyelem teren nincs tovabb. Seggszelloztetes/hifi/motoros csomagterajto? Mind volt.
Marad az AD es a kornyezetvedelem.
AD majd jo lesz, de azert senki nem vesz uj autot.En szemely szerint nem vagyok meggyozve, hogy az autosokon kell elverni a port. Van eleg masik szereplo a kornyezet szennyezes palettajan. Ipar/eromuvek/hajozas/repulok/STB.
De a legegyszerubb az autosokat szorongatni, rajuk eroltetni az autok cserejet, hiszen az extrakkal mar nem lehet vasarlasra osztonozni az elsgedett autosokat. Sulykolni kell, hogy szar az autod, kornyezet szennyezes, STB... Fizessek ok a luxusadot (uj auto ertekvesztese), az mozgatja az ipart, mindenki jol jar.
Mashol nem hallani ilyen durva kornyezetvedelmi eloirasokrol.
Eljutottak arra a pontra ahonnet nincs lathato fejlodes es innen csak a hatraarc segit. Hatraarc, egy masik technologia iranyaba.
Amig az osszes dizelt nem tiltjak ki mindenhonnan (mert budos es szennyezo es halalos amit kieregetnek), addig nem lehet komolyan venni a hatosagok szandekait.
Addig csak mismasolas van.Es nem segit ezen a nagy megmondok dizel baratsaga. Nevetseges, hogy becsuletesnepper papirzsepivel torli a dizel kipufogojat es a nep meg elhiszi, hogy az mar nem szennyez. Nem a lofaszt.
Nalunk a legujabb autok fordulnak meg, mindegyik budos es fustol ha odalepnek. Marmint amelyik dizel.Szoval eloszor kezdjenek valamit a dizelekkel, aztan lehet nagy mellennyel elektromos iranyba mutogatni.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #24370 üzenetére
Ezzel szemben pont az oldschool gyártók nem nyomják az elektromost.
De egyetértek, ki kéne tiltani minden füstöst. Persze ilyen lépést kb senki se mer meglépni, illetve csak nagyon lassan.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #24374 üzenetére
Nem csak dízel, a modern benzinesek se jobbak, nem véletlen jön ott is a részecskeszűrő...
Arról nem vagyok meggyőződve, hogy a globális felmelegedés milyen mértékben függ össze az emberek által okozott károsanyagokkal. Volt már jégkorszak és felmelegedés nélkülünk is. Nem vagyok és akarok elvakult überzöld lenni.
A közvetlen beszívott szarok jobban zavarnak.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
FőDudu
veterán
válasz WiZARD #24375 üzenetére
Sajnos a legujabb dizeles is budos. En legalabbis nagyon erzekeny vagyok a dizel fustre.
Siman erzem ami mondjuk egy parkoloban elindulo auto utan marad....Lehet, hogy nagyobb fordulatszamon tokeletesebb az eges a dizelnel is - azonban amit egy ilyen parkolobol elindulo auto kipofog az undorito.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-
FőDudu
veterán
válasz ncc1701 #24379 üzenetére
Nem ertem miert nem ugy kotelezo a kibocsatasi ertek, hogy MINDIG teljesitse a normat.
Nem atlagban, meg nem orszaguton, hanem minden esetben. Indulaskor, padlozva, hegymenetben - nem csak a vasarnapi templom turakat atlagolva....Az egeszsegunkkel jatszanak - kivancsi leszek 20 ev mulva mennyi varoslako lesz tudorakos....
Es ebbol mennyi lesz aki a budos eletben nem szivott el egy cigit sem.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #24325 üzenetére
Erről kivételesen nem csak ők tehetnek (persze nekik kellene betartatni az alábbiakat), még az állami e-mobi ami azért telepítget töltőket.
Boltoknak, parkolóknak elő van írva, hogy területtől függően mennyi töltőt kell telepíteniük.
Szarnak rá, és nem kéri rajtuk számon senki.
Győrben egyik mélygarázsban január óta szar a töltő, de nem sietnek megjavítani.
Másik parkolóházat most adták át, nyilván töltő nélkül átadni se lehetett volna. Van töltő, csak nem működik, és állítólag tervben sincs hogy működőképessé tegyék, mert nincs is hozzá kiépítve a megfelelő villamos hálózat.Lidl, Penny és társai nem véletlen kezdtek töltőket telepíteni, persze alábbhagyott a lelkesedés, ahogy rájöttek, hogy úgyse érdekli a hatóságokat, hogy eleget tettek-e a kötelezettségnek
"Az első határidő a fizetőparkolókat érintette, amelyeknek 2017. január 1-ig 100 parkolóhelyenként 1 helyen ki kellett alakítaniuk az elektromos autó töltőt."..."2019. január 1., ami már egy jóval nagyobb kört, a napi fogyasztási cikkeket árusító üzleteket (élelmiszer diszkontok, szuper- és hipermarketek, stb.) érinti. Alig négy hét múlva, a település lakosságszámától függetlenül minden 1500 m² árusítótérrel rendelkező ilyen üzlet parkolójában minden megkezdett 100 parkolóhelyből legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni (nem baj, ha több van, de legalább kettő kell legyen). Ez azt jelenti, hogy pl. 110 parkolónál legalább 4 töltőcsatlakozó kell legyen kiépítve. Ha az árusítótér mérete 300 és 1500 m² közé esik, akkor ezt a kötelezettséget csak akkor kell 2019. január 1-ig teljesíteni, ha az üzletnek helyet biztosító település lakosságszáma meghaladja az 50 ezret."
20.001-50.000 lakosú településen 2020. január 1.
20.000 lakosnál kisebb településen 2026. január 1.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
zetor2000
őstag
válasz ncc1701 #24377 üzenetére
Ez odáig igaz, hogy a töltőcucc ennyi.
Ha azonban a házba érkező vezeték annyira elég, mint a ház által felvett energia meg egy kicsi, akkor jön az, hogy kell kábel az áram szolgáltatótól. Az méterre pár százezer, arról nehezebb szavazni. Vagy egyértelműbb a szavazás. Nálunk ebben a házban szerintem annyi energia jön be, amennyi kell. 160 lakásos társasház, 4 lépcsőház, 4 lift, ehhez kalkuláltak valami fogyasztást, meg 10% pluszt, és ahhoz vettek mindent. Ha itt valaki nekiállna, hogy villanyos autóhoz töltő, akkor megkérném, hogy húzzon kábelt a ~800 méterre lévő trafótól, és azt fizesse zsebből, de akkor már olyan legyen, hogy több autó töltésére is alkalmas, ne az "olcsószart" vegyük.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
veterán
válasz WiZARD #24381 üzenetére
A toltot nem javithatja akarki (muszeresz vagy villanyszerelo).
Nekunk is megdoglott az egyik BMW tolto, vendeg panaszkodott is, hogy miert nincs megjavitva 2 hete, de ugye ami nem rajtunk mulik azt nem tudjuk eroltetni.Azaz csak a gyarto szereloje nyulhat hozza, mert a tuzoltosag ugy adta meg az engedelyt...
Mellesleg: tobbtiz/szaz kilowattos toltot senki nem telepit belterbe, epp a tuzveszely miatt.
Azaz parkolohazban ha egy csepp eszuk van akkor sosem lesz gyorstolto.
Ez nem kibaszasbol van igy, a nagy aram rohadtul tuzveszelyes.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
őstag
Arra leszek kíváncsi, a "tezsvírek" mikor jönnek rá, hogy ezek a kábelek azért nehezek, mert "rízbű" vannak. Azaz, hogy mikor kezdik el levágdosni a töltőkábelt, mert "színesfím", azt el lehet adni a MÉH-ben.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #24383 üzenetére
Még jó hogy a benzin nem tűzveszélyes
(meg a dízel se, főleg ha nem bmw-ben van )A törvényi előírásnak a leggagyibb 3.6 kW AC töltő is eleget tenne.
Az elromlott töltő az meg ötödik hónapja szar, szóval ez nem az "épp nem ért rá tegnap a szerelő" kategória. (amúgy pont egy 50kW villám, zárt mélygarázsban)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
hobizoli
nagyúr
válasz FőDudu #24383 üzenetére
meg lehet csinalni mindent jora, csak akarni kell
nalunk 3 fazis 400VAC-rol 1000A felett is vannak gepek
de 6-800A-re tobb is
6-700kW elektromos teljesitmeny felveteluk van max-n, persze nem mennek annyin sosem
egy fujogep 220-280kW-t korul vesz fel uzem kozben, szoval 30-35% kihasznaltsag kb
soha egyikkel sem volt baj ilyen szempontbol
rendszeresen atnezik thermokameraval a szekrenyeiket
de nem is ugy kell meretezni, hogy pl 50kW-s toltot bemeretezunk 55kW-ra, mert fuuuu, 75kW-ra mar vastagabb kabel kene es az dragabbkompresszor helysegben volt egy késes biztositek foglalatanak a csereje az egyik kapcsoloszekrenyben evekkel ezelott, amikor az a késes szutyok csak az egyik villaval erintkezett jol
ott is van olyan kompresszor, hogy villanymotorja 550kW-s, csak annak az egynek
es nyilvan nem csak egy kompresszor van[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #24380 üzenetére
Csak halkan írom, közép-európai régiós adatok szerint az autók 6%-ot adnak ki a légszennyezésből. A lakosság meg 13%-nyit, ez nagyrészt a fűtés. Az ipar meg 50%-ot, szóval lenne hová fókuszálni az intézkedéseket.
A fűtéskorszerűsítő csomagokat is olyan házakra határozzák meg, amik már eleve gázzal fűtenek, a nedves fa/műanyaghulladékkal fűtő legszegényebbeknél nem segít X % támogatás, mert semmiféle önerejük nincs, mégis ők szennyeznek a legtöbbet. Látszik télen a szmoghelyzet, amikor a falvakban fulldokolnak.
Autóból meg fölösleges az egész luxus/komfort, fapados könnyűszerkezetű 100 körüli végsebességű, fél tonna alatti dolgoknak kéne szaladgálni rég, nem 300+ lovas 1800 kilós kamionnyi homlokfelületű suvoknak.
-
ncc1701
veterán
válasz zetor2000 #24382 üzenetére
Ez egy lassú folyamat lesz, teljesen nyilvánvaló, h fejleszteni kell a hálózat kapacitását is. Ezt mindenki tudja. De azt is, h a jelenleginél nagyságrenddel több elektromos autót elbír a rendszer.
Másrészt, aki otthon tölt (márpedig másnak nem való a vellany autó), az jellemzően este tölt, mikor úgyis kevesebb a terhelés.Gondolom benzinkutat telepíeni sem két fillér.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #24388 üzenetére
Igen, autokat tomegre, teljesitmenyre kellene adoztatni, leslie fele suzukit kellene preferalni. Es durvan kellene adoztatni akar mar 100 loero meg egy tonna felett. Es a korral elorehaladva nem csokkenteni hanem emelni az adot rajtuk. Oreg, eros nehez kocsi ne legeyn esszeruen fenntarthato.
Tomegkozlekedes: egesz egyszeruen nem ertem, miert nem foldgazuzemu az osszes varosi busz?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
veterán
válasz WiZARD #24385 üzenetére
Eleg kevesen tankolnak benzint parkolohazban.
Tarolni lehet eleg egyszeruen, a gond mindig a tankolasnal/toltesnel van.
Ha nem lenne annyi taknyolas az elektromos toltoknel is, akkor siman lehetne biztonsagossa tenni az egeszet.De amig joskapista kft gyarthat akarmilyen toltot ami vagy teljesiti a feltetlelekt vagy nem, addig inkabb a tulbiztositas fele hajlok en is. Epp te linkeltel azt hiszem egy parodiat ahol a toltot gyarto xy ceg nagyfonoke atmatricaz egy regebbi szart....
Ha a tolto csak akkor mukodne ha az auto azonositja magat, netkapcsolaton leellenorzi a parametereket, pontosan beallitja a toltoaramot, stb - akkor ugyan tobb lenne a panaszkodo aki a nem kompatibilis kabele miatt nem kapna toltest, de tutira biztonsagos lenne minden.
FőDudu
-
FőDudu
veterán
válasz hobizoli #24387 üzenetére
Nalatok a gepeket arra kvalifikalt emberek kezelik.
Az villanyauto toltoket meg Mancikak es olyanok akik soha eletukben meg csak nem is hallottak az aram hatasairol.
Vagy full biztonsagossa teszik (igen, Mancika le fogja mosni a toltofejet a nala levo flakonbol ha netan az koszos), vagy legalabb kulteren legyen. Ilyen szempontbol tok egyetertek a tuzoltokkal.
Mar a kismeretu akkupakk is durvat eg - tobbtiz/tobbszaz kilowattora sem viccel.
Szerintem a betont is ategetne...FőDudu
-
FőDudu
veterán
válasz -NoVa- #24394 üzenetére
Nem ugy. Szerverrol kerdezne le az auto adatait, a toltes parametereit, ha fizetos lenne meg a fizetest is automatikusan megoldhatna.
Tudom, bilibe log a kezem...
Pedig nem olyan butasag ez ahogy elsore hangzik
Nem az auto lenne online, hanem a tolto (is).[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
veterán
válasz ncc1701 #24396 üzenetére
Persze. Aki elektromos autoval jar az gyakorlatilag bomban ul.
Kivancsi leszek mikor lesz az elso terror akcio ahol egy ilyet durrantanak el idozitett rovidzarral....Nem cel a teljes kontroll, de igyisugyis lesz jelentgeto modul, akkor mar miert ne lehetne ugyanez toltes kozben (is).
Ha az auto nincs muszakilag rendben, akkor kerjuk vontassa be a legkozelebbi szervizbe.
Miert kene hibas jarmuvat (hiba a toltokabel hibaja is) kozlekedesre alkalmas allapotba hozni?[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
őstag
válasz FőDudu #24397 üzenetére
"Miert kene hibas jarmuvat (hiba a toltokabel hibaja is) kozlekedesre alkalmas allapotba hozni?"
Erről szólnak az autószervizek. Lerobban a verdád -> hibás jármű. Te kivonatod a forgalomból, mert defektet kaptál, vagy kiégett a hátsó lámpa egyike? Ugye, hogy nem... hát ezért kell a hibás autót / járművet közlekedésre alkalmas állapotba hozni, mert lehet, a defektjavító olcsóbb, vagy a pótkerék kicserélése, mint egy új autó.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #24392 üzenetére
DC villamtolto azzal kezd, hogy teszteli a kapcsolatot.
AC-nel meg a kocsiban van a töltő, a falon csak valami nulla elektronika van. Amit linkeltem azt olvasd el végig, mert nem az van benne, amit írtál.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest