- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Bsszátok meg, erre írtam azt, h akármilyen 300ekm-t futott kocsit beviszel szakszervízbe, kapsz egy a4-es hibalistát. De én voltam a f@sz, nyilván.
[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz ncc1701 #23757 üzenetére
Ja. Mert 300k az minimum 10 ev, tiz ev utan meg osszes gumi biszbaszt illik atnezni/cserelni/stb.
Mondjuk amit ezek a pornosok eloadnak az nem normalis tulajnak valo. Csereljel mar kuszobot, mert jajj pettyes lett. Meg jajj a katalizator hovedo lofasza log (kinemszarjale kategoria). Jo, hogy nem irnak fel minden hianyzo muanyag bolhat a hibalistara.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-NoVa-
őstag
válasz FőDudu #23762 üzenetére
S60 FB csoportban szoktam néha fogni az arcom. Rendszeresen előkerül a jobb első szellőztetőventillátor téma, és rendszeresen kifizetnek 40k-t a cseréjére. A tünet az, hogy hidegen bal kanyarban kicsit nyikorog, melegen már alig, és tényleg csak bal kanyarban. Szerintem ezek Nascar versenyzők, ott már valóban őrjítő lehet egy Talladega 500-on végig.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #23762 üzenetére
Nekem felírják, hogy lássam mi van, aztán eldönthetem mit akarok. Igaz most lukas az oldala, de majd az is le lesz cserélve, aztán ha a küszöb pöttyös, akkor azt már belülről megette a fene, nyilván meg kellene oldani. Meg ha lehet akkor inkább ne lógjon semmi, ha nem az a dolga.
-
Jahno
őstag
És ezt eddig miért nem mondtátok? Vagy mótvá?
https://www.reuters.com/article/us-tesla-china/tesla-investigating-video-of-parked-model-s-exploding-in-shanghai-idUSKCN1RY023
-
-
-
FőDudu
addikt
Gyereknek lecsereltem a 2 kulso gumijat. Meg a 2 belsot is. Kollega tanacsara raktam bele valami lottyot, ugy hirdetik, hogy 6mm-ig befoltozza a lyukat.
Muc-off.com
Kollega downhillezik, neki nagyon bejott.
FőDudu
-
Piftuka
veterán
válasz Grillo #23709 üzenetére
Már "csak" a 81-est kellene kétsávosítani...
Hozzátéve, hogy mindenki attól várja a "megváltást"... már ami a rendszeres, súlyos balesetek elkerülését illeti, de...
Fontos megjegyezni (mivel úgy ismerem az utat, és az ott - is - jellemző közlekedési viszonyokat, mint a "tenyeremet"), hogy tekintettel az út jellegére, a rengeteg beláthatatlan kanyarra, és dupla záróvonalra (ami az előbbiek egyenes arányú következménye), én őszintén kétlem, hogy szignifikánsan változni fog a helyzet.
Aki kanyarban előzött, az most is nyomni fogja nagy valószínűséggel.
A hazai autópályákat is ismerve pedig kicsi esélyét látom annak, hogy a teherautók, buszok, kamionon - és "en bloc" a személyautók - majd a "jobbra tarts jegyében" a külső sávban fognak haladni.
És mire leírtam mindezt, és eszembe jutott, hogy a 81-es mentén Székesfehérvártól-Győrig mennyire gyönyörű a táj, és a természetes környezet...
Talán jobb is, ha marad egysávosnak.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #23717 üzenetére
Nem merem egyből elvetni, mert a legtöbb Shimano cucc plug és játék. A bringámon MTB első váltó volt, de országúti hátsó. És MTB váltókarok. És bár országúti versenycipőm (ha-ha) van, de MTB patenttel használom.
Ha Nova, Phülöp és Leslie is azt mondja, hogy lehetetlen, akkor belenyugszom. De addig harcolok....
-
Samott
addikt
#comic pictures
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #23740 üzenetére
Köszi!
Megmérem a váz méretét, aztán megnézem milyen menet van rajta. Ahhoz még sosem nyúltam. Szerszámom elvileg van, hogy kitekerjem.
Első menet az lesz, hogy le kell feszegessem a hajtókart, ahhoz kell csövet szerezzek amit ráhúzok a hajtókarra. De ha a pedál sem jön le róla, akkor alighanem először azt is le kell feszegessem. Jó meccs lesz.
Most kimentem és megmértem. A 68 mm elég közel van. Shimano BB van benne, ilyen fajta.
Akkor ha ezt le tudom cserélni akkor hirtelen mehet rá "akármilyen" országúti vagy MTB hajtómű, ez kegyetlen jó lenne. Valami 2x-es cucc érdekel, akkor kábé meg is érkeztem. Ha a végsebesség olyan 35-40 km/h köré esik, akkor semmit nem vesztettem. Most csak akkor tudom kihajtani az utolsó fokozatot, ha egy hosszú lejtőn megyek lefelé és nem fúj szembe a szél, esetleg hátszél van. Vízszintesen ritkán megyek 30 felett tartósan, ha a kazetta közepe esik a 25-30-as tartományra, akkor kábé meg is érkeztem.
-
npera
újonc
válasz Samott #23742 üzenetére
Jaaaaj....
Nem is tudom hol kezdjem. Az arroganciájuk az egekben. Úgy nyilatkoznak, mintha senki más nem gyűjtene adatot, senki más nem használna kamerát, radart, szonárt és car-to-car kommunikációt vagy olvasná ki a jármű giroszkópjaiból, gyorsulásmérőiből, ECU-ből és VCU-ből az adatokat.
A LIDAR-os beszólás is jó volt, önbizalom van rendesen. Kicsit mintha részeg lett volna a srác, vagy csak be volt tépve.
Abban biztos vagyok, hogy mindenfajta gátlás nélkül kinyomják a szoftverüket. Van pár kisebb-nagyobb bökkenő:
- Level 2 AD-ről van szó, nem fully autonomous. Gigantikus hazugság.
- elég sok országban illegális ilyen módosítás kiadása új homologizáció hiányában
- elég sok országban még nem engedélyezett az AD közúton, zárt pályán lehet tesztelgetni. Szóval ilyen országokban a közlekedési hatóság simán leveszi a rendszámot, aztán lehet gurigázni a telkeden.Ennyire nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat, mint ők próbálják. Vannak törvények és előírások, amik még az őrült zsenikre is vonatkoznak.
-
Jahno
őstag
Ja, zsenikről jut eszembe, találkoztam a neten Gyuláékkal akik új és minőségi közösségi hálót fognak majd építeni :-D
"Mastodon egy szabad, nyílt forráskódú szociális hálózati kiszolgálo. Egy központosítatlan alternatíva a kereskedelmi platformokra, elkerüli a kommunikációd monopolizációját veszélyét. Bárki futtathatja a Mastodon-t és részt vehet a szociális hálózatban."
De már vagy 4 alklónja is.
-
npera
újonc
Ma voltam az Állami Mérésügyi Hivatal (szabad fordításban) központjában, stratégiai fejlesztésekről tárgyaltunk különféle elektrifikációs és AD vonalak mentén. Az akkumulátoros labor prezentációjában kitértek rá, hogy volt egy újabb thermal runaway, ahogy az ilyesmit hívják a portán.
Igazából egy ilyen BEV akksipakkja még istenes, de a Helsingborg-Helsingör közötti komp hibrid üzemű és ott nem csak 600 kg-nyi akksi van. Picit több.
Ha ott van egy megszaladás, akkor kábé felforralod a vizet a hajó körül, annyi hő keletkezik.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Hajtókar leszedéshez van hajtókar leszedő szerszám. A sima kiskalapács nem túl szakszerű, bár ha utána kidobod, akkor flex is jó. A pedált simán ki tudod tekerni, vagy 6-os imbusz kell neki, vagy asszem 17-es villás kulcs, a lényeg az, hogy az egyik fordított menetes. Ki tudod logikázni, az az oldal, ami amúgy magától lefele tekeredne. Jobb pedálokon jelölve vannak az irányok.
A 35-40-es tempóhoz amúgy felesleges országuti első hajtómű. Enyémen a nagy tányér elöl 48 fogas, és kb 32-es tempónál még 3-at tudok hátul lefele váltani (11-23-as ultegra hátsó 9s sorom van), pedig nem vagyok egy nagy pörgetős típus. Erőből dolgozom, mint a Torrente. Ha összefosom magam, akkor kb 55-60-ig ki tudom tekerni síkon. Csak utána 2 napig lélegeztető gépen vagyok.
Klasszik outi ugye az 53/39-es, ahhoz én krvára nem vagyok elég erős. Egy outis versenyző lead laza 500 wattot jó sok ideig, ami elgondolkodtató. Csúcsban meg valami 2.2kW körül mennek az erősebbek. Szóval fontold meg a 44-48 fogas, 3-as mtb cuccot előre. Mondjuk egy jó kis XT hajtóművet.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Nem pont rám applikált videó, de jó szempontokat lehet meríteni.
Convert From Square Taper to Hollowtech II Bottom Bracket/Crankset
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #23795 üzenetére
Igen, van szerszámom. De eddig kézzel feszegetve nem bírtam vele, mivel a cucc rárohadt sajnos. Sosem szedtem szét a hajtókart 4 év alatt, szóval ez egy jó meccs lesz leszedni.
A pedált elméletben le tudom szedni, van grimbusz hozzá. De az is berohadt szerintem, majd meglátjuk. Ha a pedál lejön, akkor már félig nyert ügyem van, mert akkor csövet tudok húzni a hajtókarra is, meg a kitekerős szerszámra is. Aztán akkor lesz erőkar.
Elöl a nagy tányér nekem is 48-as a bejárós bringán, hátul meg 28-12 van. Elég hosszú áttétel egy egyenes kormányos hibrid gépre, amivel tipikusan vásárolni vagy melóba megyek.
Az edzős gépen 52-39-es a hajtómű. Ott az utolsó fokozat már nagyon gyors, oda nekem komoly lejtő kell.
A bejárós bringára 2-es hajtóművet szeretnék előre, akkor jóval könnyebb lesz az első váltót beállítani rendesen, valamint takarítani is egyszerűbb. Most már nem húzok 2-gyerekes utánfutót, a kicsi fogaskerék nincs használatban. A 48x36x26T-ből csak a 48x36-ot használom. A kis fogaskerék el van hanyagolva.
Kinéztem egy CX-s hajtóművet, 46/36-os. Akkor rövidebb lesz a végsebesség, a mászó fokozat viszont rövidebb. És amióta megvan a Deore XT hátsó váltó már fel tudok rakni 32T kazettát is, tehát igény esetén tudok rövidíteni az áttételen.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz ncc1701 #23795 üzenetére
Na, van itt azért pár dolog, amit korrigálnék, ha szabad!
Hirtelen azt találtam, hogy Rigoberto Uram a Tour egyik szakaszán (2017, 9. szakasz) 181 km alatt 219 wattos átlagot produkált. Én tavaly Nagyatádon a 180 kilométeren 163 wattot. Ami jelentős difi és főleg szintes pályán számít, az a watt/kg mutató. Nekem az 1,5. A menő triatlonistáknak 4.0 körül van, fenti példában Uramnak sem lehet sokkal kevesebb...
A sprinterek valóban tudnak 2000+ wattot csúcsban (nekem pl. 970 a csúcs pillanatnyi, 845 W 5 másodpercig és 532W 1 percig), de a pályakerékpárosok sokszor 20.0 fölötti watt/kg-mal tolják, azaz 1800-2000 wattot leadnak 20 másodpercig!
Nekem 50/34-es a hajtómű az időfutam gépen, 50/11-nél, 90-es pedálfordulattal 50-nel megy. Nem vagyok erős, lejtőn mértem ki…
Továbbra is javaslon nperának a tripla hajtóművet, akkor lehet állatkodni lejtőn is, és fel is megy a dombra.
(saját adataimat nem felvágás célból írtam, csak kevés embernek van wattmérős hajtóműve és ebből láthatjátok, hogy mit tud egy átlagember a top versenyzőkhöz képest)
Érdekesség:
2018-ban Konán a Hawaii-I Ironmanen 181 km-en 322 wattot ment a győztes.
Aztán futott rá egy 3 óra alatti maratont, mert kipihente magát a kerón, hiszen csak 1700 méter volt a szint...