- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
npera
újonc
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
veterán
a wd tv live kurva anyját azért már. ismerős megvenné, netflixezni kell. netflix elindul, de egy ponton túl nem hajlandó kapcsolódni... esélyesen azért, mert el van csúszva az idő. sebaj, állítsuk be! ja, hogy az időt valahonnan szedi (rosszul), kézzel állítani meg nem lehet...
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
scaurus
újonc
válasz qnadam #20959 üzenetére
Nyilván, vegyél néhány évente új kütyüt.
Egyszer láttam használtan, jó áron Pioneer vsx830 erősítőt.
A Spotify Connect miatt méláztam, hogy jó lenne.
Addig méláztam, hogy elvitték előlem.
Még jó is volt.
Ugyanis kb. két héttel később megszűnt rajta a Spotify - a guta ütött volna meg."morci mellszobor koma" (Raynes)
-
WiZARD
addikt
Régen biztos volt már róla szó, de mint az autóiparban résztvevő, talán picit több részletet ismerő, mi a véleményed a tesláról, a "hagyományos" autógyártókkal szemben?
Én (lehet hogy naívan) de egyre inkább azt érzem/látom, hogy hihetetlen fölényt építettek a semmiből. Mind gondolkodásmódban, mind elektromos autó tervezésben/építésben.
Nekem nagyon tetszik, hogy inkább működnek egy tech cégként, aki autókat gyárt, mint egy autógyárként, aki vesz némi ezeréves gagyi IT egységet a gőzgép mellé. Innovatívak, gyorsan lépnek (ami persze nem biztos, hogy mindig előny) - gondolok itt ezekre:
-autopilot, amit ráadásul folyamatosan fejlesztenek, OTA updatelnek.
-értékesítési hálózat, gyors szállítás (most, hogy rendesen megy a gyártás normális esetben 1-3 hét alatt megvan egy autó usaban. ezzel szemben én a Leaf-re minimum 3 hónapot várok, anyós a vw-re közel 12 hónapot)
-új funkciók, tulajdonosi igények követése, beépítése, valódi frissítések OTA. (dog mode, survaillance mode, stb) - ezzel szemben a hagyományos gyáraknál jóformán soha, semmi valódi frissítés nincs egy eladott autón, maximum bug javítás.autó tervezés/építés vonalon:
ugyan lassan indult be a gyártás, és mindenki röhögött rajtuk, mégis ott tartunk, hogy a nagy német, prémium gyártók közül az audi sok évvel később tudott 1 létező autót megcsinálni, ami egyrészt gyengébben (de semmiképp se jobban) teljesít (fogyasztás,hatótáv), és gyártásban pont olyan esetlenek, bénák mint a tesla volt - Audi képtelen az e-tron-t gyártani, többiek meg csak ígérgetnek, hogy majd lesz valami.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #20967 üzenetére
Mindenhol azt irjak, hogy az igazi nagy elonyuk az a sajat akkumlatorgyar, a nagy VW-t most csicskaztatta az LG, ezt pl. a Teslaval nem lehet megcsinalni. De kasznit epiteni meg csak most tanulnak
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
Allianz KGFB számoló algoritmusa vicces. Asszony 12 éves Yarisára B7-ben kihozott 57600 Ft/év díjat. Tavaly 35ezer/év volt. Náluk újrakötve is 40ezer lenne, de Groupamánál meg 32ezer évente. 25,5ezer forintért (kb. 852 SEK) már megéri átkötni :)
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
hobizoli
nagyúr
csak mert megfigyeltem, hogy a sportkocsiknal, vhogy mindig az auto kozepe fele van a feknyergek helyzete:
-az elso a tengelytol hatra
-a hatso a tengelytol elore
hogy igy az auto tomegkozeppontja fele legyenekde miert nem alkalmazzak ezt a szeria utcai atuoknal is, hiszen szinte csak fel kene cserelni a bal-jobb oldali feknyerget hozza
sot, a Brembo 4 dugos fenyergeinel eleve van lezaro csavar is, tehat akar forditva is fel lehetne rakni szimmetrikusankozben nem vettem eszre, hogy mar valaszoltal
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
blueboi69
csendes tag
Nemtudom volt-e téma, de Boba, lehet tudni vmit az ÚjZéland-i terrorcselekményről valamit amit esetleg itthon nem írtak meg?
-
hobizoli
nagyúr
válasz BobaHWSW #20975 üzenetére
az ilyen vallasi szarokban a tortenelem soran tobben haltak mar meg, mint a sima teruletszerzo haborukban
egy egyhazat sem kene tamogatni az allamnak sehogy
tartsak fent magukat
allami tamogatas nulla forint
mert igy is akarmit "akarsz" naluk, akkor fizetni kell erte, mint egy normal versenyszferas szolgaltatonal, aki csak a piacrol eltöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
Azt hiszem megtaláltam az új csengőhangomat. A Master Boot Record előadó FDD Controller című számának egy részlete, amikor a gitárhangot a floppyfej hangjából modulálták. Ha figyelmesen hallgatjátok, akkor meglesz az
-
npera
újonc
-
-NoVa-
őstag
Surface Pro 4 esélyesen hw issue, az érintőképernyő/toll a minidisplayport magasságában kb egy fél centinyi vízszintes csíkban nem érzékel, vagy néha ghost touch eventeket generál sokat. Szolidan káromkodok. Könnyítésképp már nem kell Bécsbe vinni, a kerületben van szerviz, aki cserél kijelzőt, potom 400$. Előtte megpróbálom kicsit melegíteni.
-
npera
újonc
Találtam egy tutorialt az iPhone csengőhang témában. És sikerült
Néha elgondolkodom, hogy mekkora stratégiai váltást jelentene a cégnek, ha csak úgy per tangentem fel lehetne tölteni USB-ről háttérképet, csengőhangot és effekt hangot. Very-very difficult....
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #20979 üzenetére
15 eves T60 fagyott. Random. De leginkabb ha elkezdtem 2 SSD kozott masolni. Szetkaptam, 2+1GB memoria volt benne. Kisebb Lenovo feliratos volt, gyanus Lett, kicsereltem egy 512MB-os HP ramra. Ugy tunik tokeletes lett, azota nem fagyott. Jo lesz letolto gepnek, gigabit lannal Ssd-re 10-15w fogyasztassal. Pont mint egy malnapc, csak tobb powerrel
Es meg a windows is aktivalva van rajta, ugyanis a biosaban volt kulcs a gyari wistahoz, az felfrissult w7-re, majd w7-w10 lett. Az ugye a digitalis licensz miatt 2015 kornyeken felmaszott a fiokomba, majd most ujrahuzas utan be is aktivalodott ujra. Igy Lett a 15 eves gepen 'legalis'? Windows 10 1809 verzioval. Legalabbis a Microsoft accountom szerint legalis, hiszen ok aktivaltak be az ujrahuzott gepen.
Tapom van hozza vagy harom, igy megoldott a hasznalat. Es meg a nagy kapacitasu akkuja is jo. Megy vagy 3-4 orat rola.
A leg idotallobb befektetesem eddig.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Nyomjuk a Knox-ot. Sikerult butafont csinalni a legujabb Telefonokbol is. S10+ lebutitva 1 alkalmazas futtatasara rulez
Most Jon az iPhone-os bagazs, kell egy Telefont hasznalom Par napig, hogy legalabb fogalmam legyen a korlatozasok hatasarol. Fajni fog
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Gyerek epp beka ovodat epit a kertben.
Rengeteg beka petecsomo latszik a kornyeken csatornak vizeben, alig varja, hogy kikeljenek.Tavaly is fogott egy ebihalat, azt addig nevelgette, hogy mar kinott mindket par laba.
Iden tobbet akar nevelni, komplett kerti tavat as a kertben.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz FőDudu #20982 üzenetére
Amugy lassan ezt a teljesitmenyt siman elerik a bobilok is - kerdes, hogy a periferiakkal hogyan lehet majd gazdalkodni.
Vannak ugye probalkozasok, Samsung fele DEX es hasonlok - eddig meg nem olvastam olyan tesztet ami ne sorolt volna fel eleg sulyos hasznalat beli nehezsegeket.
De tippem szerint hamarosan eljon az ido, amikor akar egy levedlett mobil is tudja azt a teljesitmenyt hozni amit ma egy laptop.
Prociban mar valoszinuleg tobbet is tudnak - foleg a flagship modellek...
FőDudu
-
npera
újonc
válasz WiZARD #20967 üzenetére
A Tesla egy elég furcsa jelenség az autóiparban. Lehet, hogy rettentő fejlett és előremutató cégnek tűnik, de ennek azért több rétege is van.
Az üzleti modelljük teljesen szembemegy a normális autóipari elvekkel, amikor több prototípus szérián keresztül tesztelik a koncepciót, egyre közelebb kerülve a végleges dizájnhoz. Ehhez először korai prototípusokat használnak, amikor a részletmegoldások is koraiak, valamint az alkatrészek gyártási megoldása is korai prototípust követ. Tehát gyors prototípus megoldások még lehetnek a korai fázisban, akár 3D-printelt vagy kisszériás öntött cuccokról van szó. Aztán az egyre érettebb protó szériák egyre érettebb processzt feltételezve eljutnak egy design freeze állapotig, amikor már nagyszériás szerszámból készül a prototípus, de még nem nagyszériás processzből. Innentől már nem igazán jó változtatni a műszaki koncepción, mert akkor új nagyszériás szerszám kell, ami valami bitang drága. De még ezután is van széria, amikor már a processz is végleges és gyakorlatilag itt tudják letesztelni a beszállító tényleges műszaki- és kapacitásbeli képességét. Ezen a szérián készül a homologizáció is, amit a hatóságok felé kell lejelenteni vagy maga a hatóság is jelen van a teszt során és bekéri az eredményeket. Fontos megjegyezni, hogy ez kábé 4 protó széria, ami még mindig nem kerülhet a vevő elé, ezeket a kocsikat bezúzzák. Az ötödik széria az, ami nagyon komoly jóváhagyási procedúra után elvileg megkaphat a vevő. De többnyire ezeket is bezúzzák.
Itt egy részletes link a PPAP processzről.
A Tesla az alapvető biztonsági megfontolásokat sutba vágva simán kiadja vevőknek a 3. szériát, ami máshol az első olyan széria ami már a véglegesnek tűnő kasznit (tophat) kapja meg és nem egy system mule jellegű cucc. Itt a szoftvert még csak elkezdték adaptálni a már nagyszériás szerszámból készült platformra, de még gyakorlatilag alpha szintű szoftver és kalibráció létezik csak. Normális autógyár ilyet nem ad ki vevőnek. A Tesla igen.
Mivel az üzleti filózfiájuk a hypera alapul, ezért a sok magát early adopter és úttörő szerepbe képzelő rajongó gyakorlatilag fizetős tesztelést végez. Ez szerintem életveszélyes és felelőtlen modell, de láthatóan működik, mivel az USA hatóságok nem szálltak rájuk eddig.
Hogy ne csak szídjam őket kitérek a platformjukra is.Az eredeti Tesla Roadster igen előremutató volt. Az oké, hogy egy Lotus volt az alapja, de az electric drive állt egy motorból, egy 2-sebességes (!) offset elrendezésű váltóműből és egy gyakorlatilag a motorra ráépített inverterből. Miért érdekes ez?
A legtöbb mai elektromos autó 1-sebességes sima osztóművel készül és axiális elrendezésű a „váltó”. Tehát az elektromos gép „meghosszabbításaként” van odaépítve a váltó, ami az egész packaging szempontjából hátrányos. A féltengelyek komolyabb szöget zárnak be, a subframe jóval szélesebb kell legyen. Ha csak 1 sebességed van, akkor az elektromos gépnek jóval nagyobb fordulatszámtartományt kell tudnia, viszont akkor jóval nehezebb a hatásfokot és a teljesítményt optimalizálni az aktív részek kialakításával.
Ha van 2 sebességed, akkor tudod csökkenteni a fordulatszámot, a dizájn kevesebb kompromisszumot tartalmaz, olcsóbb lehet és jobb a hatásfok.
Ha nincsen hosszú 3-fázisú AC-vezeték, akkor nincsen durva EMC-probléma, valamint NVH a kapcsolási frekvencia miatt. És megúszod a bitang drága rézkábeleket.Szóval már az első kocsival igen komolyat dobbantottak, sok OEM még nem ért oda a saját elektromos meghajtásával koncepció tekintetében, ahonnan a Tesla indult. Oké, a váltójuk nem bírta a strapát és inaktív volt a váltás benne. De akkor is komoly cucc volt.
Ami ezután jött az megint egy nagyon komoly filozófiai különbség a normál kocsik és a BEV-ek között. A legtöbb OEM fogott valami meglévő platformot, ami belsőégésű cucc volt és megpróbálta belepakolni a BEV alkatrészeket. Tehát egy belsőégésű motortér elöl, egy semmire sem jó padló és kardánalagút (akár FWD, akár RWD), valamint egy kabin elrendezés, ami teljesen inkompatibilis a HV-alkatrészekkel (DC-kábelek, akksipakk, OBC és DCDC alegységek a 48- és a 12V-os cuccoknak).
Ehhez képest a Model S egy alapjaiban BEV platform lett, kábé mint a VW új BEV platformja. Akkor nem kell nyüglődni az ICE-egységekkel, minden az akksipakkra épül, az összes tartóelem és a padló eleve BEV-központú. Ennek megfelelően jóval könnyebb egy működő platformot csinálni, nem egy gigantikus kompromisszum az egész kocsi.A user interface is igen előremutató, mivel ugyan odaraktak egy clustert a kormány mögé még a Model S-ben, de a Model 3-ban már az sincsen. A nagy kijelzőre pedig azt teszel, amit akarsz. Mivel nincsen szinte semmi fix óracsoport, ezért nincs megkötés sem. Lehet változtatni. Nézd meg a szellőztetést a Model 3-ban. El tudták nyújtani az egész kocsi szélességére, mivel nincsen műszerfal ami zavarná. És utána oda tudod definiálni a levegőt, ahova akarod. Nem kis nyüzüge regisztereken keresztül borzalmas nyomáseséssel és NVH-val kell keresztülpréselni a levegőt.
A szoftveres frissítések is egy nagyobb stratégiai koncepció részeként jönnek. Ügyesen adagolva el lehet nyújtani a funkciók bevezetését, nem kell egyből eldurrantani az összes puskaport. Ez annak is kedvez, hogy gyakorlatilag az éppen működőképes, de egyáltalán nem letesztelt szoftvert is azonnal kiadják, aztán a sok fanboy leteszteli miközben fizet érte, hogy részt vehessen a mókában. Itt is kedvez nekik a pofátlan üzleti modell.
Ismét elismeréssel kell adózzak a funkcióknak. Nem tudok más autóról, ami publikusan használna „térfigyelő” funkciót vagy dashcam funkciót a kocsi beépített rendszereit kihasználva. A nagy durranás Autopilot is zseniális húzás, már csak a neve miatt is. Az átlagember vélhetően már a névből levágja, hogy ez komoly cucc, hiába egy Level 2 rendszer komoly hiányosságokkal. De mivel ismét szemet húnytak az egész koncepció felett az USA hivatalok, így gyakorlatilag publikus tesztként tudnak adatot gyűjteni a teljes vevőkört munkára bírva. Ismét egy fizetős opcióról van szó, ami extrafelszereltség és a kiforratlan szoftvert ott tesztelik nekik a vevők.
A Model 3 elektromos hajtása egy új benchmark. Az inverter nagyon pöpec, szilícium-karbid alapú. Az akksi is igen oda lett téve. Az elektromos gépet komolyan kioptimalizálták, nagyon szép konstrukció. Az OBC is igen patent, gyakorlatilag hibátlan a gépészet. A tophat olyan, amilyen. Csapnivaló minőség, de felületesen nézve futurisztikus és jövőszerű. Majd 2 év múlva már lesz összeszerelési minőség is vélhetően.
Musk egy pszichopata, de egy zseniális pszichopata. Az emberiből a sz*rt is kipasszírozza, de az eredményi előtt nem lehet szó nélkül elmenni. A csóka egy jelenség, de nem szívesen dolgoznék a cégén belül.
Most jön a VW a saját BEV-jével, ami el lesz kenve a SEAT-tól kezdve az Audiig mindenben, a teljes modelpalettában. A kábé 30 modell nem tréfál. Lehet, hogy az LG kicsit hátráltatta őket az ultimátummal, de ha a németek beindulnak, akkor be vannak indulva. Nem szívesen lennék most a Ford, Renaul, Nissan és Toyota helyében.Ha a Tesla nem csinál valami bődületes baromságot, akkor sikerre vannak ítélve. Most szedik össze a nagy szériás gyártást. Kénytelenek lesznek minőségi kasznit gyártani, ezt is meg fogják oldani. És a platform, az electric drive területén az élen vannak. A többiek kábé úgy követik őket jelenleg, mintha egy régi UV-villamost hasonlítanánk egy Transrapid maglevhez.
Összefoglalva:
- Zseniális electric drive
- Zseniális platform
- Csapnivaló kaszni
- Csapnivaló minőség a belsőtérben
- Saját töltőhálózat igen durva teljesítménnyel
- Gigafactory a Tesla kezében
- Pofátlan üzleti modell
- Életveszélyes és pofátlan autopilot -
npera
újonc
A betű miatt elnézést kérek, akit zavar az görgessen tovább
-
npera
újonc
Asszony beszólt, hogy a gépelésem zavaróan hangos. Egy olcsóbb Cherry kíjbordom van, JG-08 típus. Teljesen koncepció nélkül ránéztem a Razer gaming cuccokra. Találtam közel 3000 SEK-ért RGB-színpompás optikai érzékelős cuccot...
És a vicc az, hogy elég hangosnak tűnik....
Szerintem most marad a meglévő cucc és asszony inkább lenyugszik picit. Javaslat részemről
-
FőDudu
addikt
Majd megcafoltok ha butasagnak tunik, de:
-nem ugyanezt csinalja a Apple es az osszes mobilos ceg amikor felkesz vagy felig letesztelt szoftveres funkciokat dobnak piacra? Public beta testing. A felhasznalok tudnak rola, ugyved sem tud belekotni. Körbe Van az bastyazva jogilag.
Hulyeseg ellen meg nincs orvossag. Tesla autopilot meg tok ugyanez.- eszemben sincs vedeni a Tesla-t vagy Muskot, de ez a mai vilag az ilyen gyors reagalasu cegeket imadja. Gyorsak a fejlesztesek, publikus teszteles, pont ez a szimpatikus a fiatalabb generacionak. Szeretik, ha korulottuk forog a vilag. Van egy megbizhato alap -kaszni/fek/abs/STB - a tobbi az szoftveres korites ami folyamatosan valtozik. Ez kell a felhasznaloknak. Buksi simogatas, uj funkciok, hiba javitas. Nem ketevente, hetente.
- nem vagyok biztos abban, hogy az altalad felsorolt 5-6 fazis szukseges (persze te azt ismered, en meg nem - siman lehet egy Tesla fele ut ami ugyanugy jarhato). Nalatok nyilvan azert kell, mert a ceg kB semmit nem gyart maganak, mindenben a beszallitokra kell tamaszkodnia. Ez tobbkoros onszopatas, a Tesla meg hasznalja a sajat cuccait es koroket ver a fejlesztesek teren a beszallitoira varo tobbi autogyarra. Persze ABS meg egyeb biztonsagi cuccait a Tesla is mastol veszi, de egy villanymotoros hajtas azert messze nem annyira alkatresz igenyes mint a dizel/benzin motor.(Kando villamosmernoki szakkal akad egy alap ralatasom talan).
En ugy gondolom, hogy a beszallitosdi eleg nagyban befolyasolja a fejlesztesek idoigenyet, aki ezt sajat kutfobol megoldja annal az elony.
Musk az kb. Steve Jobs. Maniakus orult. Nem jo ilyen 'latnokkal' egyutt dolgozni. Egy fokig inspiralo es pozitiv, de leginkabb kurva faraszto.
Magamon is erzem, nem vagyok mar 20 eves. Nyilvan nem is akarok annyit dolgozni mint akkor, de nem is annyi a tudasom. Inkabb a nyugodt elet a csaladdal.
Pedig imadom a munkamat, de nem azert elek[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Hoztak egy uveggel, van mar ebihal is meg meg egy csomo nagy buborek szeru pete benne a kis ebihallal.
Asszony szerint ezek ugyis algat meg egyeb novenyi dolgot esznek, majd dobalnak bele pleco tablettat.
Ha az algaevo halnak jo, gondolom bekaporontynak is jo lesz...[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Phülöp
addikt
Sodastream melyik gépét vegyem meg? Genesis van minden sarki közértben, de nem akarok az első ajánlatba beleugrani.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz FőDudu #20992 üzenetére
Értem a trendet a szoftverekkel, de az autóiparban a felelősség nagyságrendekkel nagyobb. Ha valamit elcsűrsz mondjuk a torque vectoring szoftverében és valami exception nincs lekezelve, aztán az elektromos gép lead mondjuk -4000 Nm-t (keréken) az egyik oldalon, akkor a kocsit vagy becsűri az árokba vagy megy a szembejövő elé. A sofőrnek esélye sincsen megfogni. Aztán akkor lehet vállat vonogatni, hogy de hát tudta előre, minek ment oda.
Amikor ASIL C és D hazardok vannak, akkor ott eléggé komolyan le kell tudni validálni a kérdést, valamint igazolni, hogy te mindent megtettél, hogy a hazard be sem következhet gyakorlatilag soha. Egy sima kis FMEA l*fasz esti fénnyel kábé ilyenkor.
Itt nem arról van szó, hogy valami wireless hangszóróval nem jól párosodik a telefon BT-n és pár felhasználó elégedetlen. Emberek roncsolódnak vagy halnak meg, ha valami nem működik.
Az, hogy mennyire validálja le a gyártó a terméket és mit gyárt házon belül nem teljesen fedi az elgondolásodat. A kóser vágóhídon (és sok más kóser vágóhídon is) a komplett motort házon belül gyártják és nem csak a motorról van szó. Az oké, hogy mondjuk az ülést vagy a fényszórót beszállító adja, de a kaszni saját termék a lemezektől az utolsó lakkrétegig. A váltót veszik, de a motor öntvényei, a főtengely, a vezérműtengely és még egy csomó más saját termék. És ennek ellenére van egy csomó protó széria és SEK-ben milliós tesztek. Nem egy motoron és nem egy autón. Részleteket sosem írhatok le, de ezeket a teszteket durván le kell dokumentálni, mert a legtöbb országban a hatóságok egy gyémántosan komolyan veszik. A leginkább kiemelkedő Japán, Korea és USA, de az EU-s országok sem tréfálnak. Meg Kína. Vagy a ruszki. Vagy a brazilok. És így tovább.
Ha beüt a mennykő, akkor a hatóságok kikérik a dokumentációt és beindul egy nagyon durva jogi gépezet. Egyes perek évtizedekig mennek. És nem csak akkor, ha a kóser vágóhíd saját termékéről van szó. Ha egy másik OEM nálunk csinálja az ütközési teszteit, akkor azok is érintenek minket. Lásd a James Bond által kedvelt angol márkát.
A többivel kábé egyet tudok érteni.
-
-
FőDudu
addikt
En inkabb azt latom, hogy a Tesla volt olyan 'okos', hogy pont azokat a dolgokat hagyta ki az autoibol amivel a hatosagok halalba szivatjak az auto gyartokat.
Nem kell kornyezetvedelmi norma, nincs kornyezet szennyezes.
Az akku csereje az hazon belul megoldott, igy a recycling nem tartozik masra.Ezzel akkora merteku terhet vettek le a gyartasrol, amit csak az tud aki tisztaban van a mostani eszement kornyezetvedelmi parameterekkel (az auto iparban). (mikozben mashol szarnak kb. mindenre - azaz hajo/repulo/forma1 szennyez....)
Nincs belso egesu motor, nincs uzemanyag rendszer, nincs kipufogo, nincs katalizator/reszecskeszuro/lambda szonda/adblue/egyeb kornyezetvedelmi orultsegek.
Marad a kaszni, a 4 kerek, a fek rendszer meg egy elekrtomos hajtaslanc (nagyon leegyszerusitve).
Ezek egyutt fele annyi gondot sem jelentenek mint a kihagyott dolgok.
Persze, hogy rovidebb a kihozatali ido.Az bizonyitott teny, hogy nem tesztelik le rendesen az autoikat?
Amugy a nyomatekra tuti van beepitett vedelem ami a kerekeket nem engedi bizonyos szazaleknal jobban elterni. Ez annyira alap, hogy meg nekem is elsore beugrik.Kormanyszog jeladotol fuggoen valamennyire elterhet a kerek fordulatszama (kanyarban vagy kiporgo kereknel) , egyebkent a fek beleszol (buta ASR megoldasa). Ez lehet alapbol benne is van az ABS-ben amit mastol vesz ugye. Es persze kikapcsolhatatlan.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz FőDudu #20997 üzenetére
Az bizonyitott teny, hogy nem tesztelik le rendesen az autoikat?
Amugy a nyomatekra tuti van beepitett vedelem ami a kerekeket nem engedi bizonyos szazaleknal jobban elterni. Ez annyira alap, hogy meg nekem is elsore beugrik.Kormanyszog jeladotol fuggoen valamennyire elterhet a kerek fordulatszama (kanyarban vagy kiporgo kereknel) , egyebkent a fek beleszol (buta ASR megoldasa). Ez lehet alapbol benne is van az ABS-ben amit mastol vesz ugye. Es persze kikapcsolhatatlan.
Ha a hatóságok picit félretennék a rózsaszín szemüveget és jobban leauditálnák őket, akkor dőlnének ki a csontvázak a szekrényből. Aki jártas a szakmában, az azonnal levágja, hogy milyen érettségi fokon állnak az első modellek, amiket ők késznek kiáltanak ki. Kábé 2 év fejlesztés hiányzik onnan egy rendes OEM esetében. Iszonyatos felelőtlenség, de eddig vitte őket a hype.
A nyomatékos témában túlságosan leegyszerűsítesz mindent, ez nem így van. A motor vezérlését, a nyomaték elosztását te vezérled, nem magától értetődik. A motor core, a vehicle motion control, a driving dynamics tipikusan olyan témák, ahol nem egy-egy jóember kódolgat egy sarokban, hanem komplett csapatok nagyon komoly koordinációval és még komolyabb szimulációkkal és tesztekkel validálják le a modelleket.
Egy elektromos gép nagyságrendekkel gyorsabban tud szinte akármekkora nyomatékot akármekkora irányba leadni ha nincs rajta szoftveres korlátozás. Mire egy fékkel manipuláló rendszer csak elkezdené a féknyomást felépíteni addigra már szét is törted a féltengelyt a motorral és/vagy lehámoztad az összes fogat az osztóműben a fogaskerekekről.
-
FőDudu
addikt
Kitchenaid cuccokat egy ideje keruljuk.
Rokonnal a tejszinhab szurkes lett. Ranezesre a fem taljabol oldodott ki valami.Pedig ugye a habvero az nem eri el a tal falat, azaz nem lesurolt valamit.
Meg ugye a tal elvileg rozsdamentes - de ranezesre sem volt az (fogta a magnes, azaz veletlenul sem inox, igaz ettol meg lehetet volna rozsdamentes acel). De az, hogy tejszin hatasara valami kioldodott belole az eleg wtf. volt. Eloszor azt hittem valahogy fentrol hullott bele olaj vagy egyeb es az szinezte el, de nem.A tal egyebkent egy olcso melyhuzott szarnak nezett ki. Legalabb gariban kicsereltek, de ennyit a harmadaba kerulo cuccoknal is el lehet erni.
FőDudu