Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Tegnap megnéztem a Sámán videóját a Kia EV6-ról, baromira bejön az az autó. A forma mintha 10 évvel megelőzné a korát
-
titán
válasz Shadowbull #1750 üzenetére
a különbségek a mérési körülmények között vannak. Biztosan nem ugyanazon útvonalon, nem ugyanolyan aszfalton és nem ugyanolyan gumival mértek. A mérőeszköz csak bónusz.
(Azt csak zárójelben említem meg, hogy 2006-ban az adac tesztek dokumentáltsága is alacsonyabb volt. Egyáltalán nem biztos, hogy a 130 gps szerinti érték, nem autó által jelzett, és a valós csak 125 alatti. GPS-ek már léteztek akkor is de nem volt magától értetődő a használatuk)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
Szerintem elfogultság nélkül egyértelmű látatlanban, hogy a szélzaj / gumi zaj több a Model3-ban ezt már sokan elmondták, hogy hangos az autó... A dupla üveggel sokat javult de konkurenciánál hangosabb... a Lexusnak a motor hang kérdéses lehet, hogy mennyire szűrődik be, de szerintem azt is meg tudta már 2006-ban oldani a lexus...
ettől még én szívesebben ülnék egy rezegéstől mentes elektromosba... Ha minden jól alakul lesz egy nap még idén amikor egy Tesla Performance-szal száguldozhatok 500 km-t ... és akkor lesz viszonyítási alapom, hogy a PSA e208 vagy a Model3 hangosabb... Természetesen le fogom írni a tapasztalatomat
-
titán
2020-as BMW 3-nál nem érezem hangosabbnak. A dupla üveg egyébként szerintem nulla hatású. Tegnap megint mentem a 2020-as TM3-ommal, és semmivel nem rosszabb, mint a 2021-es. Össze lett benne pakolva, és már nem is zörög, nyöszörög benne semmi. Mint kiderült eddig sem az autó csinálta, hanem a rengeteg holmi benne.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1757 üzenetére
Pont ehhez (320d ) tudom hasonlítani. Ezek szerint 2,5 dB, olyan 20%. Nem hallom ki a különbséget. De lehet, hogy az SR+ az egy motorjával halkabb, amúgy meg. Performance-nál egyértelműen halkabbak az SR+-ok. LR-et még nem próbáltam soha.
Múltkor két olyan embert is vittem, akik új Volvókat használnak, szerintük a Tesla sokkal halkabb volt, mint a V40 (véletlenül mindkettően pont az volt).
Egyébként meg a zaj frekvenciamenete sokkal fontosabb, mint a zaj egy értékkel kifejezett mértéke. A középfrekvenciák (500-3000) sokkal jobban zavarnak, mint a mély és magas frekvenciák.
Mindegy nekem ennyi a témáról, ki kell próbálni, és úgyis a szubjektív érzés számít. Ha valakit zavar, nem veszi meg.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Ma este hívtak Teslától, november 2. hetére tervezik az átadást
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #1757 üzenetére
2-3 dB különbség intenzitásban tényleg 40%, de a hallás logaritmikus!... 2-3 dB intenzitás különbséget senki sem tud fülre megállapítani, ha a két hallgatózás nem közvetlenül egymás után történik... hanem pl. másnap... A spektrális eltérést igen, de az intenzitás különbséget tuti nem...
Szóval ez az adat így magában IRRELEVÁNS!!!, függetlenül attól melyik autó javára mutat, aki erre hivatkozva jelentős eltérést állít, az nem ért a műszaki akusztikához... mivel csupán a gumik között képes 6-8 dB különbség lenni, és akkor az útról nem is beszéltünk...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
van bármi info, hogy mikor lesz megint támogatás kiírás?
ioniq 5 tulaj van esetleg már itt?
koszi! -
Shadowbull
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz stickermajom #1764 üzenetére
nem
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
stickermajom
addikt
Melyik ajánlott márka töltőkábel szempontjából? Amit néztem eddig: AGT, Besen, Duosida. Vagy tök mindegy, 1f32A-n mindegyik 3x6mm2 lesz?
Tényleg amúgy mi ilyen rohadt drága ezekben, a Mennekes licensz?
-
biker
nagyúr
válasz stickermajom #1768 üzenetére
A 32A mindig 6mm2, nézz szét nálunk is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Egy kollegámnak szeretnék segíteni. Használt elektromos autót venne (3 éves Leafekbe gondolkodik) és szeretné ha egy profi szaki vagy műhely nézné át, mielőtt megvenné. Arra gondolt, hogy ha külön "házhoz" jövő szakit választana, akkor természetesen egy nap úgy egyeztetné le, hogy 2-3 autót néznének át.
Mindkét esetre van MEGBÍZHATÓ precíz és ilyen irányban szakértő tippetek?
Fejér megyeiek vagyunk, de nincs kizárva Bp. (Sőt, szerintünk inkább Bp-en van nagyobb esély a vásárlásra és olyan embert és/vagy spéci szervizt találni aki megfelelő lenne a feladatra)Nagyon szépen köszönöm!
tl;dr: ENFP-T, 2w3 :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (only Hardcore mode!) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
tolts.hu
őstag
-
Shadowbull
addikt
Érdekes.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #1778 üzenetére
Nem láttam még HA mostani videóját, de saját tapasztalat az Ioniq 5-ről (mindenki látott már egy csomó videót, meg mindent, ezért most igyekszek azokra a pontokra koncentrálni, amivel én még nem igazán találkoztam, mint infó):
Pozitívumok (minden reviewból ismertek):
- viszonylag olcsó
- nagyon jó a design
- elég jól tölthető, ha gyors a töltő (nálunk 125kw-tal tudott tölteni)
- a szoftver kezelőfelülete sokat javult a korábbi sorozatokhoz képest (Ioniq, Kona, Niro)
- van frunkNegatívumok:
- A frunk igen béna: motorháznyitó karral nyitható, és benyúlós motorház zár zárja, egy behányt doboz, elég gány megoldás. Az egész pont olyan, mint az én Nirom aftermarket megoldása, amit én magam szereltem be. Nem értem, hogy jöhetett így ki gyárból.
- Mindenfelé kopogós műanyagok, mintha csak a Konát fújták volna fel. A Niro jobb anyaghasználatú még most is.
- A szoftvere tartalmilag pont ugyanazt tudja, ugyanazokat a hülyeségeket örökölte, mint a korábbi Hyundai és KIA modellek. Ugyanúgy nem jegyzi meg a beállításokat, ugyanolyan korlátozottak a beállítási lehetőségei. Ugyanazok a menük máshogy (sokkal jobban) elrendezve. A változás a kinézetét és a kezelhetőségét javította, nem a tartalmát.
- Nem olyan nagy belülről az autó, mint amire számítottam. Állítható a hátsó üléssor helyzete, de hátra tolva kicsi a csomagtere. Van benne egy vízszintes elválasztó, de nem sikerült értelmeznem, hogy az mire jó. Alig fér el be alá valami, de a használható magasságot fölöslegesen korlátozza.
- Kissé billegős, de azért jobb a felfüggesztése, mint a Niroé, ami ugrálós, pattogós, és billegős. Nem vezethetetlenül, csak kissé zavaróan.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1778 üzenetére
Most megnéztem, nincs semmi érdekesség. Annyi az ok, hogy a Teslában van akkufűtés, és arra használ 6kW-ot, ami 40 perc alatt 4kWh. De ez nem veszteség, hiszen az út folytatásán majd a hőszivattyú az akkuban tárolt hőmennyiséggel fűti az utasteret, nem kell arra más hőenergiát pazarolnia. A Tesla az összes villámtöltést 5-600kg-nyi 55 fokra fűtött akkuval fejezi be. Ez olyan eltárolt energia, amit nem kémiai úton tárol, de hosszú sokszáz km-es utakon nagyon hasznos. Ezért semmi értelme a betöltött energia alapján számolni.
Ezért nem érnek semmit az olyan videók, ahol nem értenek az autók működéséhez a média szakmunkások.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
Azért ha kb 160 kmt az egyik autó 40 a másik 35 kWh árammal tesz meg... Akkor nem tökmindegy, hogy az egyik akkubol árammal fut a másik hővel? Egyik sem jobb vagy rosszabb mint a másik...
55 fok amúgy biztos? Mert Ki akkuk nem nagyon szeretik a melegen töltést... Valamelyik Li kémia 20 fokon közel 2* annyi ciklust bír ki mint 40 fokon... Persze a Tesla biztos ért hozzá, csak az 55 fok nekem nagyon soknak tűnik...
e208 pl 26-27 fokos akkura törekedik, S a gyors töltésnél 40ig megy fel körülbelül (nyáron 35-38 fokban).
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Főleg ha az adott szakmunkás még kellően elfogult is...
#1781 Rolly
Az egyik 40 kWh árammal tette meg. A másik 31.6 kWh árammal és még 4 kWh árammal fűtötte az akkut.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
titán
A Tesla célhőmérséklete mindig 55 fok. Addig fűti az akkut, amíg el nem éri ezt a hőmérsékletet.
Tegnap az Ioniq 5 elég furcsán viselkedett a töltőn. Nagyon nagy a hőmérséklet kiegyensúlyozatlanság az aksijában. Amikor elkezdte nálunk a töltést, akkor a leghidegebb cellája 13 fok volt, a legmelegebb 22. De teljes teljesítményt csak akkor tud felvenni, ha a leghidegebb cella 20 fok felett, és a legmelegebb cella pedig 45 fok alatt van. Emiatt és az aksifűtés teljes hiánya miatt elég sokáig nem vitte a töltést 110kW fölé. A végén meg már túlemelegedés miatt visszavette a teljesítményt kicsit. Pedig a végén a leghidegebb cella még mindig 36 fokos volt csak.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Igen, a fogyasztásba nincs értelme ezt beleszámolni, mert valójában a hatótáv szempontjából ténylegesen 190 Wh/km volt a fogyi. Annyit megy az autó, amennyi km 190 Wh/km fogyasztással kijön az aksiból, nem pedig annyit, amennyit 216-tal tudna.
Az út után visszatöltéskor generált némi hőenergiát, az nem rontja a hatótávot (csak javítja). A következő útszakaszon (ha nem forgatnak megint órákat egy helyben állva, hogy kihűljön az akku) még kevesebbet fog fogyasztani, annyival, amennyi hőt ki tud vonni az akkuból az utastér fűtésére a hőszivattyú (ami szintúgy hiányzik az Ioniq 5-ből).[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Azért ez elég idegesítőnek hangzik. Érdekes, hogy ezek az infók kimaradnak a cikkekből, tengernyi cikket olvastam, videót néztem már az ioniq 5 / ev6 kombóról és egyik se említette ezt. Pedig ha valami van, ami hosszú távon baromi idegesítő tud lenni egy tulajnak, akkor ezek a dolgok azok.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
titán
válasz Shadowbull #1788 üzenetére
Valóban kissé optimista, van néhány % eltérés. Tegnapi tesztünk alapján a Model 3 szigetszentmiklósi pihenőtől szekszárdi töltőnkig tartó úton 199-et mutatott fogyasztásnak, a Teslafi pontos adatai szerint viszont 209 volt a valós fogyasztás. Ez 5% eltérés. A kijelzés az összes autóban tájékoztató adatnak tekintendő. Szinte az összes típusnak elérhető pontos mérés valamilyen úton-módon.
Ha nem kell fűteni az utasteret, akkor általában az aksi eleve meleg (ha légkondi megy, a hőszivattyú az akkuba "tömi" be az utastér hőjét), és eleve alig kell fűteni azt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
akkor újra:
- az egyik autónak 40 kWh energia kellett, hogy 27-ről 80%-ra töltse az akkut
- másiknak 35 kWh energia kellett, hogy 34%-ról 80%-ra töltse az akkuta megtett táv azonos.
induláskor:
- Ioniq 5-ben 58 kWh energia volt
- Model Y-ban 60 kWh energia voltérkezéskor:
- Ioniq 5-ben 19,6 kWh
- Model Y-ban 25,5 kWh energiaTehát ez újfent azt bizonyítja, hogy
- az Ioniq 5 38,4 kWh-t fogyasztott
- a Model Y pedig 34,5 kWht fogyasztotNincs akkufűtés nincs semmi trükk csak töltési veszteség ami így nézve az ioniqban kicsit magasabb is , és ez alapján erős a gyanú, hogy a Tesla fogyasztásban hazudik, de hogy ez biztos legyen meg kellene nézni több M3-ast is hasonló feltételek mellett töltőről mérve a fogyasztást
#1783 schawo: felteszem egy akku temperálás nélküli Ioniq5-ről van szó amin ez nem meglepő.. Amúgy a hőszivattú felárí 395e Ft míg az akku fűtésé 100e Ft tehát nem vészes ez a két extra így egy nagy akkus Ioniq5 16,5 m Ft szemben a a ModelY 25m árához képest.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Azért ez a 25 milla elég mellbevágó. Kábé 27ért fullra extrázott iX3-at lehet venni... Persze az nem gyorsul annyira, nade azt az ember maximum kétszer használja, egyszer amikor megveszi az autót, meg egyszer amikor megmutatja a haveroknak...
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
veterán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
szerintem is túl van árazva a reális ára a Model Y-nak a Model 3-hoz (ott LR) viszonyítva kb +1 m... ugye a középkategóriás gyártóknál is kb ennyi ugyanazon alapon épített nem suv - suv közötti felár ... De biztos vagyok benne, hogy nem sokára 22-23 m körül lesz majd a Model Y csak addig amíg még ennyiért is veszik ennyiért fogják adni .
Azért az látszik, hogy a nagy Tesla dominanciában elég jól a nyakára jöttek a Teslanak a gyártók... A VW elég sokat bénázott az id sorozattal. De egy alap SR+-hoz képest jó konstrukció az is árban, ahogy a id4 is jó árban van a nála amúgy mindenben jobb Model Y-nal...
De jönnek a Koreaiak és rárugják az ajtót a többi gyártóra... Mert az Ioniq 5 és EV6 a 800 V-os rendszerrel nagyon jó konstrukció lett. Csak hát ők meg gyártani nem tudnak eleget.
a BMWnek beérett a hibrid platformja IX3 és i4 amikben minimális kompromisszum van szerintem (kardán alagút) a teljesen elektromos autókhoz képest...
s szerintem 2022-2023-ben lesz majd még egy meglepetés a PSA háza tájáról is. Mert jön a 308 és 3008 electric ha hasonló árban mint a többi autó id3, id4, ioniq5, ev6 tudják majd gyártani és 75-80as akkut kap akkor megvan a következő autónk és ha ezek legördülnek akkor ott az alap jópár másik márkának (Opel, Citröen....) -
Shadowbull
addikt
Igen, én is így látom, a Teslának sokkal nehezebb dolga van a Model Y-nal mint addig bármivel. Azok gyakorlatilag konkurenciamentes, légüres piaci térbe érkeztek, a Model Y meg nem. Szerintem az eladasain is látszani fog.
VWnék nem szabad elfelejteni a MEBre épülő konszernautókat sem, Enyaq, Cupra, Q4 Etron...
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #1793 üzenetére
Érdekes, hogy túlárazott Model Y-ról beszéltek. Épp azt néztem, hogy itt Ausztriában 57.490 euró a Long Range Y, az ID.4 GTX meg 54.140-ről indul és VW-hez még 10k körül szokás extrákra költeni, az Y meg kvázi fullos alapáron is. Inkább best buynak tűnik az Y, mintsem hogy túlárazott lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gabross #1794 üzenetére
magyar árakról beszélek ... mert én itt élek... A másik, hogy VWnél a lista ár és a tényleges ár között azért lehet 10% kedvezményt összehozni ...
Illetve most néztem, hogy id4-et nagy akkus közepes felszereltségen el tudok hozni 50e EUR-ért az osztrákoknál tehát ott is van még 2-2,5m felára a ModelY-nak persze ez már akár meg is érheti ... de 20-25 millió között én már inkább valami ix3-i4 esetleg Audi eTron Q4 vagy Jaguar iPace-t néznék mint VW-t
-
gabross
tag
Nem megkérdőjeleztem, amit mondtok, hanem csodálkoztam rajta, h hogy jön ki a matek a 25M-ra, amikor Ausztriában, tapasztalat alapján, jelentősen drágább az új autó, mint Magyarországon.
A kedvezményekről meg annyit, hogy errefelé gyártásból rendelt autók esetén nem szokás. Tehát, ha én összerakok egy ID.4 GTX-et vagy egy Q4 eTront a konfigurátorban és azt gyártásból kell megrendelni, nem fognak kedvezményt adni. Legfeljebb adnak hozzá apróságokat. Készleten lévő, esetleg szalonautó esetén igen, lehet akár 20-25%-ot is kapni a VW-nál, az igaz.
-
tuzpenge
őstag
Az új autó árak is kilőnek mint a puskagolyó. Én nem tehetem meg hogy újat vegyek így a használt ioniq között nézelődök, de míg 2 hónapja a 2018-as modellek 6-6,5 milla körül mozogtak (premium), adigg most már inkább 7,5-de nem ritka a 8 millás sem (már ha egyáltalán van). Szóval tavasszal elég jó befektetés lett volna mondjuk 3-4 elektromos ioniq....
Na mind1 ez csak úgy kijött most mert elkeseredett vagyok hogy szerintem vagy 1,5-2 évig nem tudok elektromosra váltani, pedig nagyon szeretnék.ˣ
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #1796 üzenetére
Persze, ez igaz. Nem lehet, egy az egyben hasonlítani, mert itt pl. a fapad verziókat nem is forgalmazzák. A VW is csak a 60-as és a 80-as akku package-et áraulja itt, 50-es nincs. Pont ezért érdekes a Tesla ilyen szempontból, mert ugyanazt árulják. Amit látok, h a magyar árban nincs semmi álami támogatás, itt meg van 2.400 euró, de az sem indokolja a majd 5M különbséget.
-
WiZARD
addikt
Honnan tudod, hogy mennyi energia volt bennük érkezéskor?
Azt tudni, hogy töltő mennyi energiát vett fel a hálózatból, ha jól tudom ezt számlázzák, de szóljatok ha tévedek. Hogy onnan a töltési veszteség melyiknél hogy alakul (és akár az oszlopon belül van-e különbség 400v 800v között), azt csak tippelni lehet.
Azt is tudjuk hogy a Tesla felfűti 55 fokra az akkut, a Hyundai nem. Márpedig felfűteni fél tonna akkut nem 2 Wh.Télen a felfűtött akku csomag jól jön, lehet azzal fűteni az utasteret. Máskor ebből a szempontból felesleges és még plusz energiával vissza is kell hűteni.
Hogy akku degradáció szempontjából pár év múlva mit mutat majd a fűtés nélküli 200 kW-tal töltött akku (aminél ráadásul állítólag elég jelentős hőmérséklet különbségek vannak az akku különböző pontja közt), a programozottan temperált, kisebb teljesítménnyel töltött akkuhoz képest az majd kiderül. Én a Teslára nagyobb tétet raknék.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest