- Samsung LCD és LED TV-k
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Notebook hibák
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Mármint úgy értettem, hogy az inverter alatt ott van az elosztódoboz, főkapcsolóval, túlfesz- és túláramvédelemmel, onnan húztuk el a garázsig a kábelt. Ebbe a dobozba még berakta a villanyszerelő a GreenUp gyári kombinált ávk-t. Spórolhattam volna ezen is, de úgy voltam vele, hogy inkább megvettem mindent egyben, gyárit, ajánlottat, 'oszt biztos jó lesz.
-
rbalint88
addikt
A budoseletbe’ nem lesz 3 fazis a garazsban, azert nem akarok komolyabb toltot venni, nem fillerszekszualasbol.
Plusz en meg mindig ugy latom, hogy alapvetoen a villanyauto varosi-agglomeracios csapasmero, de kisebb/nagyobb kompromisszumokkal lehet vele messzire is menni, ugyhogy boven eleg, ha egy ejszaka alatt feltoltschawo: elvileg van a toltoben mindenfele vedelem, aljzatbol meg felrakunk normalis minosegut, nem a kinai egypalcasat.
-
cOxeR
Ármester
-
Vesa
veterán
Urak, akkor tisztázzuk, mert beginner vagyok EV ügyileg. Vettem egy Ioniq-t. Garázsban fogom tölteni. Mit kell itt kiépíteni ahhoz, hogy biztonságosan tudjam tölteni? Jelenleg sima konnektorok vannak, de gondolkodom azon, hogy behúzok egy külön 2,5-ös kábelt egy dedikált aljazthoz, amiről csak a kocsi fog menni. Alapvetően a házban 3x16A van. Tehát mit érdemes csinálni, mit kell venni ahhoz, hogy ne aggódjak a tűz miatt? Alapvetően este tölteném ahogy általában mindenki.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
A meglevo 230V-os toltoje mekkora teljesitmenyu (vagy hat hany amperes)? Ha 10A (jellemzo) akkor tok mind1 ke'ne legyen, ha a mai szabvanyoknak megfelelo a konnektorod es mogotte a kabelezettseg.
A korabbi diskurzus arrol szolt, ha 16A-es 230V-os toltot akarsz hasznalni, az nagyon nemtrivi, magyarul pont azt az elonyt veszted el hogy viszed magaddal es barhol hasznalod (a teljes teljesitmenyt) - sztem logikusabb a fali tolto akkor, foleg ha nem csak a jelenlegi autodra gondolsz.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Egy ismerősöm mesélte hogy egy hétvégére nála volt egy új leaf+ (62kwh) kölcsönbe és nem értette hogy a 22 kw AC töltőn miért 10 kw al tudott csak tölteni.
Én viszont úgy emlékeztem, hogy AC -n a leaf nem tud 6.6 kw fölé menni. Van olyan opció amivel 6.6 fölé megy egy leaf ac-n?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz Bandit21 #2706 üzenetére
Ugyanazért, amiért a hajszárító sem vesz fel többet 1200W-nál. És akkor sem vesz fel többet. ha épp kevésnek érezzük, és akkor se, ha a hálózat túloldalán bekötött Paks épp bekapcsolta a maradék két blokkját 1000MW teljesítménnyel, tehát bőven volna miből.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
-
Bandit21
addikt
Köszi mindenkinek páran lehet félre értettek. Én úgy tudtam 6.6 a max aki pedig mesélte élete első útját vele mondta hogy fel dugtaw aztán valami baj volt mert egy órán át nem történt semmi majd úgy látta hogy 10 el megy bele és nem értette hogy miért nem 22
Erre mondtam neki hogy én úgy tudtam 6.6 a max de arra gondoltam hátha az újabbak már esznek 11 et
De nem esznek.
Azt tudom hogy ha DC 50 a max akkor hiába állatok akármilyen 350 es töltő mellé akkor is 50 marad amit eszik az autó
A leaf nél bizonytalanodtam el hogy valami update miatt nem emelték e
De nem
Akkor az ismerős nézett be valamit
Lehet hogy a 10 az az összes töltés volt amit felvett az autó másfél óra alatt (sőt ez a legvalószínűbb igy utólag bele gondolva ha 2.5 órát töltött és az elsőben nem történt semmi akkor a maradék másfél órában lett meg a 10 körül felvett nafta 6.6 /H val[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2713 üzenetére
A leaf 1f tud csak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz aerosmith #2716 üzenetére
Nekem Wifis AGT Home-om van. Alábbi problémák jöttek elő másfél év alatt:
1. nem működik a töltésmegosztás
2. nem működik a wifi, így nem tudom szabályozni
3. a csatlakozófej tartó-befogója nem tartja meg a fejet, az egyszerűen kiesik belőle, mert elöregedett a kis rögzítőfül.A pozitívum, hogy működik és tölt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek!
Azért van inveszt ezzel a dologgal, egyelőre nem jön át a "jobban megéri" életérzés, de még csak az elején járok. Autó 9M, töltő mire kiépül lesz kb. 400k. Kíváncsi leszek, elragad-e az amper szag, vagy visszatáncolok 1-2 éven belül.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Vagy mondjuk munka miatt használod, kiszámlázod a kiszállást, benzines autó km díjjal. Ott kezd megtérülni a dolog.
Vagy csak szimplán dolgozol vidéken, mire végzel a munkával az ügyfél töltőjével feltöltöd a kocsit, és mehetsz autópálya tempóval oda-vissza... időveszteség nélkül.
Persze amortizáció költség így is úgy is van.#2719Vesa
Gyorsan rá lehet kattanni... mióta van elektromos, azóta a benzines autó használata drasztikusan csökkent... tavaly mentem 4 ezret benzinessel, idén az első tankolás van benne... elektromossal meg letoltam 27 ezret, bő egy év alatt.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Persze, ezért vettem én is ilyet. De a kiszámolósdi ennél azért összetettebb, egy autó fenntartási költségében az üzemanyag csak egy szelet, nem is a legnagyobb. Eleve a különbözet amivel többe kerül egy ilyen elektronyos, az része a költségeknek. Szintén ez az összeg állhatna mondjuk minimum állampapírban, aminek a kamatait -illetve így azok elmaradását-, szintén a költségek közé sorolom, mivel ez kvázi veszteség. (+ most a töltő kiépítése ami készülékkel, villanyszerelő munkadíjjal együtt kb. 300k lesz).
Cserlbe olcsóbb az üzemanyag, nincs parkolási díj -már ahol-, nincs súlyadó és remélhetőleg kevesebb lesz a szervizköltségem is. Ez most egy teszt, meglátjuk mit hoz ki a végén az egyenleg.
Illetőleg nem csak a megtérülés számít, alapvetően ha nyújt valami pluszt az E-autózás, akkor ez egy fontos szempont lehet. Egy terepjárónál se az lesz a szempont, hogy mennyit fogyaszt, hanem az, hogy valamiért azt szeretne venni az ember.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz aerosmith #2726 üzenetére
Elég hülye dolog egy töltő kényelmi funkcióinak elvesztése miatt lemondani a közlekedési képességekről. Ha a (tegyük fel egyetlen) telefontöltőd visszajelző ledje meghibásodik, visszaviszed gariztatni, és hetekre lekapcsolod a telefonod?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
Lejjebb fog ennek az ára még menni!
-
WiZARD
addikt
Milyen ez a Beny töltő? (származás, megbízhatóság, stb)
Végre célegyenes körül van a ház, így lassan a töltőt is fel kéne rakni a garázsba.
3fázis, terhelés megosztással, mert a Leaf egyedül megeszik 32 A-t, a Teslának meg kell mind a 3. A csodás hőszivattyú meg papíron 3 fázisú, gyakorlatban a kompresszor 1 fázisról megy és akár 25A-t kér...-
Megéri-nem éri meg kérdést szerintem nem nagyon lehet excelben kiszámolni. A kényelmi, biztonsági extrákat nagyon nehéz számszerűsíteni, az egyéb szempontokról (tetszik/nem tetszik) nem is beszélve.
Szigorúan számok alapján egy olcsó, megbízható, faék egyszerűségű használt benzinest nehéz megverni.Bár én pont nemrég számolgattam. 3 éve váltottam egy akkor 9 éves Golfról, amit 3 millióért adtam el. Új Leafet lízingeltem, 4 év futamidővel, 3 millió befizetéssel (+1.5 állami támogatás).
Elmúlt 3 évben mentem 75k km-t "ingyen". (50+35k volt eddig a kötelező szerviz)
Nem fizettem parkolást(~100k tuti elment volna 3 év alatt), cégautó adót (396k), súlyadót (~100k). Lett volna 4 olaj/szűrő csere, ami legalább 120k.
(és akkor nem számltam semmi meghibásodást/javítást egy 140k km-t futott kompresszoros, turbós VW 1.4 TSI-re, DSG váltóval )
75k km-re 8as átlagfogyasztással 400ft átlagárral 2.4m
összesen: 3.116m
Ez idő alatt lízingre fizettem havi 130 körül. azaz 4.7mMost a Golf kb 2.6-ot érne és a Leafből 5.5-6 milliót kapnék ha a lízinget lezárnám és eladnám.
Tehát most ~3 millióval többet ér az autó. Hogy ez a "megtakarítás" összejöjjön "befizettem" 1.6 milliót.(Ezek mind bruttó árak, direkt nem variáltam áfával és céges dolgokkal. Úgy még jobban áll a téma)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
A Beny is kínai, mint a töltők 98%-a, egy napelem invertereket és DC/DC konvertereket gyártó nagy cég gyártja, profi minőség, 99,5% tesla koppintás, még a sorkapocs is ugyanott van
Lehet ők gyártják a tesla töltőket is.
3 év garanciaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
válasz darugep #2736 üzenetére
3x16 van jelenleg (napelem miatt kellett), és 20A-20A-32A a terv.
A 32A-es ágra kerül két olyan nagy fogyasztó (és semmi más) amit nem használok éjszaka, vagy tervezetten nem használom amikor töltök. Ha használnom kell minden párhuzamosan + tölteni akkor 16A-re korlátozom a töltést.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Van esetleg valaki aki zárt garázsban tölt? Tavaly sokszor volt, hogy bekapcsolt a hűtés nyári kánikulában, ami ugye egy zárt térben még több hőt indikált.
Valami javaslat? Építsek ki egy szellőztetőt? Garázs ajtót azért nem szívesen hagyom nyitva, utcafrontra néz és teljesen belátnak, én meg nem látok rá a ház többi részéből. Fűteni (temperálni) fogom idén téltől, szóval csak úgy nem akarok luggatni semmit.
Leszigeteltem a garázs felső részét, ezzel nyertem azért rendesen hőmérsékletet télen is, meg vélhetően nyári meleg ellen is. -
cOxeR
Ármester
wasserman
Eleg bután nézne ki, mert oldal irányba tudnék kereszthuzatot csinálni, de mindkettő teraszra nyílna.
Padlástér van fölötte ami durván meleg nyáron és alulról kapott a betonfödém 5cm eps-t. Lakótér külön körbe van szigetelve a garázstól meg a padlástól elválasztva 10-15cm.schawo
Nekem sajna igen, de azóta már van szigetelés, illetve egy wifi termosz is, eddig jó vagyok, nem jelentkezett, csak ha bekerül a napelem inverter főleg jó lenne nagyon figyelnem a keletkezett hőre.axioma
A pince szint nagyon más. Nekem ez normál szint, vegyes használatú, garázs és háztartási helység, itt van a bojler, villanyszekrény, net router (szolgáltatói), víztisztító stb.
Lehet inkább egy klímát kellene betennem, azzal tudok temperálni télen, nyáron meg akár csak szellőztetni/hűteni ha nagyon kell. Kivárok, bízom benne elég a szigetelés.Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. + töltési veszteség szeretem ezt a jóidőt azért.
-
rbalint88
addikt
“Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. ”
ebbol nem derult ki egyertelmuen, hogy melyik autoddalamugy en a garazsajtoba raknek szellozot, alulra es felulre vagy ha van lehetoseg, fali kurtos szellozo ventilatorral, hogy kiszivja a meleget. A klima se rossz, csak kicsit talan overkill.
-
GIJoe
addikt
srácok gondolkodom az hogy javítsak a c-zero aerodinamikáján,
találtam 15" hub cupot, de drágállom, olcsóbb megoldást tudtom e? -
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #2743 üzenetére
Végül is igen lehetne benzin is de ezt most villany.
Fűtésre így is kell költenem a garázsba, de klímával a kettőt ütném el. Pl. hőmérő eléri x fokot klima bekapcsol, hűt/fűt amit épp kell.
Mai érdekesség, hogy grafikon is legyen, 8-körül mentem ügyeket intézni, 11:30-kor feldobtam töltőre 13:30 körül rajtoltam dolgozni, 20:30-ra értem haza, az előbb meg kivittem a kutyát addig felnyitottam. Töltés megy most is, sima schuko 12A.
Lassan 2 hete várok, hogy sorra kerüljek vele a szokásos meg a nem szokásos tavaszi frissítésre (alkatrészek a csomagtartóba), addig pihenget, jövő héten szombaton meg szezonnyitó gurulás Lillafüred, remélem addig megleszek. Jó lenne egyet most már veretni. -
Vesa
veterán
Mosatott már valaki motort? Nem igazán merem lemosatni, ha beázik valami, akkor annyi. Viszont elég poros a motortér, 3 éves a kocsi, de már szépen felszedte a port. Az elérhető helyeket nedves ruhával letisztítottam, ott minden olyan mint az új, de lejjebb már áll a por és zavar.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Én nem vagyok a híve, ha nagyon zavar, kompresszorral a port le lehet fújni, lentebb is mint amit elérsz, de én is inkább csak kézzel tisztítom ami elérhető.
Elvileg persze nem lesz baja a víztől, főleg nem új koncepciós autóknak, de okkal nincs garancia alváz meg motor mosás esetén sehol.
rbalint88
Egy csomó hatótávot tudok nyerni ha pl hosszabb út előtt, nem csak az autót melegítem elő hanem a garázst is, akár 7-8 fok helyett teszem azt 13-15-re. Meg ha valamit épp barkácsolni akarok kiteszem a kocsit és befűtök.[ Szerkesztve ]
-
mokus1
addikt
Leafet klímát tölteni bárhová vihetem? Úgy tudom hogy csak az a lényeg, hogy ne fessen a az UV ugye?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Filmgyűjtés
- Politika
- iPhone topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PlayStation 4
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest