Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz maj-viktor #14589 üzenetére
Nah megnéztem a tegnapi videót, egyszerűen nevetséges. Szerintem ha felrakunk egy WLtoysra egy vízipisztolyt vagy egy játék rakétavetőt, akkor megáll a fegyverrel való visszaélés is
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Patics #14624 üzenetére
Ma kétszer úgy földhöz vertem a Nighthawkot hogy csak úgy nyekkent (meg két prop kuka). Nem tudtam, hogy attitude modeban is tud bukfencet én meg csinálta egy száz százalékos előre hátrát
Szóval a racer nagyon más ám, mint a WLtoys, mondom úgy, hogy nekem is van
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #14633 üzenetére
Nem tudtam, földbe verte magát Ha full gázt adsz a teljesen irány mellé, bukfencezik, csak én először azt hittem elrontottam valamit, másodszorra meg 3 méter magasan volt és földbe vertem akkor ment a kukába a két propeller...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nagyon sok okot tudnék mondani, ami miatt ne vegyél elsőre P4-et , de még másodikra se. Az első, az ár. Ugyanis a törött drón bármennyire is drága volt, akkor is csak a szervizben áll, vagy a dobozban fekszik ahová teszed a törés után. Az tény, hogy a P4 vezetését és érzetét 100%-ig nem fogod megtanulni egy kisebb drónnal, de ilyen alapon sose vegyél új gépet, mert az is más lesz. Ellenben ha az első géped lenne, azt sem tudod, hogy tetszeni fog-e a dolog vagy sem. Lehet hogy nem és akkor meg minek öltél bele 400.000-et? Aztán ha kell egy alkatrész, akkor nem az van a DJI esetében hogy veszel 500 forintért egy motort vagy ha eltört valami, akkor szétszeded és megcsinálod (kivéve ha nagyon értesz hozzá), hanem viheted a szervizbe. Aztán az akksik darabja 40-50.000 Ft, plusz komoly károkat tudsz a tömeg miatt okozni. Én a Nihuimat simán földhöz vágom neked direkt, akkor sem lesz baja, ellenben a Nighthawkommal ugyan ezt nem tenném meg, pedig az karbonból van. Nagyon nem mindegy, mi és hogy törik össze, főleg ha az nem a te tulajdonod.
A másik dolog, meg hogy az nem repülés, hogy bekapcsolsz egy gépet, megnyomod az auto take offot berakod GPS pozícióba aztán húzkodod a kart balra meg jobbra és közben pedig tudsz repülni, pedig NEM. Nekem van 8 gépem és én határozottan nem tudok repülni. Csak hogy egy érzékletes példát mondjak, tegnap úgy földbe vertem a Nighthawkot, hogy két propellere egyből 90 fokban elhajlott egy olyan dolog miatt, amiről nem is tudtam hogy létezik, ez pedig az auto bukfenc. Pedig megesküdtem volna, hogy 45 fokra állítottam a dőlésszöget Baseflightban még is megcsinálta a flippet, csak éppen 2 méter magasan Na most nem mindegy hogy egy 100 (Nihui U807) egy 600 (Emax Nighthawk) vagy egy 1.5 KG-s gépet (P4) vágsz földhöz.
Vegyél valami egyszerű, de élvezhető gépet 10-20.000 Ft-ért, törd össze 4-5x, utána vegyél még valamit, aztán jöhet a Phantom.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz qnadam #14716 üzenetére
Egy szóval sem mondtam, hogy racerrel repüljön, csak a saját estemet hoztam fel példának. Repülni azért kell tudnia valamennyire, mert drága kihorgászni a folyóból a gépet, vagy kiműteni a szemközti szomszéd autójának szélvédőjéből vagy az uncsitesó hátából. Elvárható, hogy ha valaki repül, legyen meg a rutinja. Ha autód van, nem jelenti hogy 250-el fogsz vele menni, még is kell hozzá jogosítvány.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz _X10Dead_ #14736 üzenetére
Az XK 250 igazából nem sportos. Legalább is nem abban az értelemben, ahogy azt a cég szeretné láttatni. Nihui U807, MJX X400 Lishitoys L6052 sportosabb árban ugyanaz vagy alatta (bár a Lishitoys beszerezhetetlen kb.). Ezeknek a közös őse a Latrax Alias, 30-40.000+VÁM-ért, de erre is van megoldás, a lidiger.at-ról lehet EU-ból rendelni, aki rá van gerjedve az eredeti amerikai gépekre.
A GP2 az igazából a kindertojás műanyag és nem tudtak semmi extra featuret kitalálni rá, ezért ráírták: water resistant. Láttam videókat mikor egy pillanatra leszáll vízre, de ezt mindegyik tudja, ha elég gyors vagy és nem megy túl mélyre a test és nem éri el az akksit és az FC-t. És nagyjából ennyi, nem tud semmi mást.
A Tarantula 1505-öt nem ismerem, a reviewt láttam, de szerintem nem sok tapasztalat van vele, ha csak neked nincs személyesen.
Még nagyon sok kérdés felmerül, indoor vagy outdoor, mekkora rá a keretösszeg stb. Én azért az alábbiakat azért nem felejteném el, mint kezdő gép:
- indoor: Hubsan X4, Eachine H8, Eachine H8 3D, Eachine H8S, MJX X900/901, JJRC H20 variánsok
- indoor/outdoor (inkább out): MJX X800, MJX X400
- outdoor: Nihui U807, Wltoys V686 alap (az FPV-s szerintem nem ér meg 25-öt), MJX X600 (elbírja a runcamet, Mobiust)Mindegyik jó és stabil gép és ismertek viszonylag.
Szerk: basszus, most nézem hogy később ugyan ezt írtátok
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nem kaptad volna meg mert AZ arra van hogy összetörd. Múltkor kint a hajógyárin repkedtünk és izomból hátba találtuk egymást az MJX X600-al. Tudod mi történt? Semmi. Mert 170 gramm és lepattan rólad. Na a Phantom nem fog, mert 1.5 kiló és 70-el megy. Nem az áron van a hangsúly, hanem azon ami egy drágább gép birtoklásával jár. Tudod hogyan gyakoroltuk a hétvégén az FPV szemüveggel? Egy repült, egy másik mindig ELŐTTE 100 méterrel haladt és kiabált, egy harmadik pedig nézte FPV képernyőn merre áll a gép. 3 ember, egyetlen géphez és ez egy lassú hexa volt, nem egy racer. Mert még sose próbáltuk és jobb a biztonság. Pedig aki a szemüveggel repült, nem élete első gépét vezette, hanem mondjuk a 20-at...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz _X10Dead_ #14756 üzenetére
Erről az XK 250 controller csere dologról írhatnál mert érdekelne. Lehet veszek egyet próbára, ha meggyőzöl Milyen kontroller kell hozzá hogy máshogy repüljön? A nagy XK táv, ami a többi modellhez van? Nem tudjuk szoftveresen hackelni 100%-ra?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz _X10Dead_ #14783 üzenetére
A vicc az, hogy két hete egy új típusú szélbe futottam bele, ami nem emelte, hanem lenyomta a földre a gépet és akár 1-1.5 métere magasan is jelentkezett. Na ez úgy földhöz ba**ta az MJX X600-amat, hogy eltört az alsó és a felső héj is. Előző nap csináltam meg, most kezdhetem az egészet előröl, mert az egyik "jótulajdonsága" az MJX-nek, hogy a motortartó bak mentén síkban törik az alsó és felső rész is. Nagyon boldog voltam tőle.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Szia, a 4 csík aminek a szerepét keresed az ún. trim kapcsoló. Ebből három a bal kar alatti és a jobb kar alatti illetve a melletti trim kapcsolók az előre a balra és a jobbra irányokat hivatottak kikompenzálni. Ez úgy működik, hogy ha pl. balra megy, akkor a megfelelő (általában jobb kar alatti) kapcsolót az ellenkező irányba vagyis jobbra kell húznod. Arra figyelj, hogy a gép egy kis késéssel fogja ezt követni, tehát egy állítás után várj egy kis időt, amíg leköveti.
A negyedik, általában a bal kar melletti kapcsoló két dolgot csinálhat:
- a yaw értéket vagyis a tengely körüli forgást állítja, ezen akkor kell csiszolni ha a gép elfordul valamerre miközben nagyjából lebegnie kellene
- a kamerát/fényképet kapcsolja ki be, pl. Syma X5C újabb verziójaA headless mód ezt nem befolyásolja, de szerintem fölösleges használnotok, ennek az alábbiak az okai:
- nem fogtok megtanulni repülni, mert az elektronika helyettetek kitalálja, merre mozduljon a gép. Ez kb. addig lesz így, amíg egyszer nem lesz kamera platformotok, vagy raceretek, vagyis mivel más nem nagyon van, mint kategória, nem szabad megtanulni csak headless módban repülni
- a headless rosszul működik. Ezek a gépek a "virtuális semmiben" repülnek, ugyanis semmilyen szenzoruk nincsen arra, hogy a saját helyüket meghatározzák, csak annyit csinálnak, hogy a távon kiadott utasításokat megjegyezve egy algoritmus alapján megpróbálják kitalálni, honnan indultak. Forgasd meg a gépet, csinálj egy flipet és vége is, nem tudják, hol vannak.
- a headlessnek ott van értelme, ahol van GPS is, mert ott van egy létező és beazonosítható pozíció,ahonnan a gép felszáll. Itt általában a headlesst IOC-nek, vagyis intelligent orentation controlnak hívják, ez 1-2 méter pontosan vissza tud jönni a leszállási helyre illetve a headless is jól tud működni (pl, orientáció elvesztésekor jöhet jól)A blogomon - lent az aláírásomban - vannak fent cikkek pl. Syma X5, ahol betettem a távirányító képét azzal, hogy mi mit csinál rajta.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnarpeter #14860 üzenetére
Ha az a kérdés hogy egy 16.000 Ft-os gép elbír-e egy 100.000 forintos kamerát, akkor az hogy: persze tedd rá, elbírja
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnarpeter #14892 üzenetére
Terézatya leírta a lényeget. Annyi, hogy a kamera platformok (mármint az igazi, nem a Phantomos szint) szinte mindig hexa de inkább okto kopterek miatt van. Kevesebb rezgés, egyenletesebb repülés, motorhiba esetén is le tud szállni.
Szóval nem a Tarantula az, amit keresel
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz _X10Dead_ #14905 üzenetére
Vagy számolhatjuk visszafele is, mint az építésnél. Emelendő súly x2/motorok száma. E szerint, ha 1200 grammot akarunk emelni, akkor 2400/4=600 grammot kellene emelnie egy motornak. Muhaha, ennyit nem emel, ezzel mozoghatna dinamikusan, helyette 300 gramm, vagyis a nettó szenvedés
Persze a durvább racerek esetében ez az arány inkább 10:1-hez 500 grammra 5000 gramm emelő erő
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz medvegy #14910 üzenetére
Nem tudom, csináltam egy csomó képet, videókat, csak még kopteren nem volt. Amit elöljáróban el tudok mondani:
- a képek szépek amiket csinál, nincsenek tintakék felhők, fura sárga falak és hasonlók ez teljesen jó benne
- tényleg 12MP a szenzor, nem csak felinterpolál
- a menü nagyon király, pofon egyszerű az egész, jól átlátható
- tud egy tonnányi cuccot, a felét nem is használtam
- üzemidő mint az előző
- jó a tok, végre nyomhatóak a gombok
- van képkimenet, lehet FPV-re tenni a képet
- egy fokkal sötétben is jobbAmi nem tetszett (de lehet, hogy ez általános hiba):
- ez is halszemes, annak ellenére hogy van benne ez ellen funkció és hogy állítható a FOV. Amit viszont észre vettem, hogy nagy távolságban tényleg nem látszik, ellenben egy híd korlátjánál állva durva, mert közel van (persze az Ekennel nem álltam hidakon, szóval nem tudom a kettőt összemérni)
- nem 4K a 4K, csak 2*2K
- ha ez a csúcs akkor azért az jelent valamit
- állítólag szar a hangja, én ezt nem tapasztaltam igaz egy firmware frissítéssel kezdtemAmi vicces, hogy ha eltekintünk a halszemességől, nincs igazi hibája (leszámítva azokat, amelyik mindegyiknél jelen vannak, no zoom, kicsi hatóidő, funkciók hiánya, nincs optika, vaku stb.)
Persze a kérdés ez: megér e 40 rongyot az Eken 15jével szemben?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #14916 üzenetére
Tegyetek rá egy lemerülős sípoló buzzert. 800 ft. Az is sípol csak várni kell egy kicsit
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz medvegy #14921 üzenetére
Nem tudom, nehéz reprodukálni. Szerintem azt lehetne, hogy bringára felfogatom és ugyan ott végig megyek egyszer gyroval egyszer meg nem. A kezem anélkül is stabil, szóval ott nem jön ki a különbség.
Egyébként rohadt sok mindent tud, dashcam is, mozgásra is lehet beindítani stb. Szóval szolgáltatásokban leveri az összes többi kamerát, aki erre rá van állva annak tetszeni fog.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #14932 üzenetére
A Syma X5SW ellentétben az alap modellel egy rakat szar. Nekem 50 méter után 1 mp fölött volt a késés, ami az elrepülés és a földhöz verés közötti random állapot
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #14934 üzenetére
Nem vicc, belezavar a saját távirányítójába, szóval totál irányíthatatlan volt a gép, ez után nem nagyon néztem mi van a telómon, próbáltam nem elveszteni a gépet. Szóval elég kiábrándító volt. Ez a Tabánban, ahol a legközelebbi ház 200 méter minimum. Nem hinném hogy egy WIFI zavarta, bár az tény, hogy a Naphegyen van egy baszott nagy rádió adó
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz medvegy #14956 üzenetére
Amit itt kifejtettél nagyon jó példája annak, miért nincsenek MOSTANÁBAN (értsd: 1-2 naponta) tesztek. Mert ahhoz hogy ezeket végigteszteljem, nagyon sok idő kell és a feltételeknek is adottnak kell lenniük. Plusz ha mindent leírnék egy cikkben, senki nem olvasná el, mert 20-30.000 karakter hosszú lenne.
Csak a biciklis teszt minimum 2 óra jóidőt feltételez és ugyan ennyi utómunkát+ a feltöltés+feliratozás+zene. És ilyen funkcióból van a kamerában vagy 10. A teljesség igénye nélkül néhány:
- felbontás teszt 720p, 1080p, 2K
- slow motion tesztek
- timelapse test
- dashcam teszt
- fov teszt
- gyro stab teszt
- automatikus fehéregyensúly tesztek
- sötétben mennyire pixelesedik, tehát ISO teszt
- mozgásérzékelésese tesztek (mint ha biztonsági kamera lenne)
- FPV teszt képkimenetenJah és a fentieket lehet kombinálni, pl: 1080p 30FPS nagy FOV, éjszaka vagy 720p 120FPS slow motion kis FOV, felhős időben
Na pont ezért nincs róla teszt az oldalon, mert az hogy: "Milyen a kamera?" Ez a kérdés az összes fenti dolgot lefedi.
Ha az a kérdés hangzana el, hogy: Jobb-e az SJCAM SJ5000X színvilága, nappal, megfelelő fénybeállítások közepette, azonos FOV mellett, mint az SJCAM SJ4000-é? Akkor erre az a válasz, hogy: Igen, sokkal jobb.
De ebből a kérdésből még feltehetnél 200-at és akkor sem tudnád, milyen valójában a kameraD
Jah még egy dolog: A gyro szerintem a kézmozgásra van, a propeller több száz herzes rezgését tuti nem kompenzálja.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #14985 üzenetére
Lehet hogy engedi megvenni, na de vajon a vámon is átjön???
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15022 üzenetére
Amit olvastam róla, az alapján a Gitup többet tud, mint az SJCAM, de mindegyiknek van olyan tulajdonsága, ami a másiknak nincs. Gitupban pl. nincs 4 féle FOV. Jah igen, én már az új firmwarrel használom, pl. nekem nincs hanghibám stb.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15036 üzenetére
Lehet ennnyit keresni. Nem azért, mert 5 perc=3600 FT-tal, hanem azért, mert nem áll neki az ember 20.000 Ft alatt. Ezért van az, hogy minden kártyás/slotos rendszerben működik vagy az egész terméket eldobod.
Ez olyan, mint amikor valaki odajön hozzád és azt mondja: kéne egy NAGYON EGYSZERŰ weboldal, van rá 20.000 Ft-om. Erre az a válasz: ha lesz 100.000-ed gyere vissza. Miért? Nem azért, mert neked nem érné meg 20.000 ért összedobálni, hanem mert:
- át kell adni
- de ő ezt a vonalat pirosban akarja és 2 px el barla
- de a másiknak miért van ilyen meg olyan funkciója
- jaj elrontottam valamit, nem megy DNS, segíts
- csak had kérezzen még egyet, meg még egyet, meg még egyetNa ez kerül 80.000-be, 20-ba a statikus weboldal
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Holnap reggel SJCAM SJ5000 teszt, addig lehet kutakodni a youtubeon a videókért
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15062 üzenetére
Csak egy kérdés van: melyik oldal?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15061 üzenetére
Nos, bár nem vagyok annyira otthon XK ügyben, a jelenség általában a következő:
- amikor armolod, akkor egyszerre kell felpörögnie az össze motornak, azonos sebességgel
- olyan bug van Naza vezérlőkön, hogy pl. 6 motorból egyet nem pörget fel, de ez látványos, ráadásul neked APM 2.6-od van
- ha terheletlenül jól repül a gép és max gázra sem kezd el támolyogni, akkor szerintem a propellerek jók (kivéve ha a plusz súly alatt nagy teljesítményre hajlanak, mert pl. az egyik lágyabb)
- az hogy terhelten bedadog, olyan mint ha valamelyik motor erőtlen lenne, VAGY mint ha túl sok áramot kapna, ez lehet pl. nagyobb karbon propellertől, ha cseréltél ilyenÉn a következőt próbálnám:
- cserélj propeller szettet és nézd akkor is csinálja-e. Ha van karbon propellered, azzal is próbáld ki, terheletlenül és terhelten isHa csinálja, akkor ezt kilőhetjük. Marad három hibaforrás, motor, ESC, akku:
- ha az akku gyenge, akkor az én Nighthawkom esetében leesik a fényerő a hátsó ledsoron. Szoktuk is túráztatni, hogy lássuk, az akksi mennyit bír még. Nálad is előfordulhat az az eset, hogy az akksiddal van valami baj, pl. csúnya aftermarket akksi van benne és nem tudja azokat az értékeket már leadni, amit újkorában. Ezért a motorok és az ESC-k több áramot követelnek nagy terheléskor, mint amennyit le tud adni, ettől kezd el dadogni a gép (mint amikor koszos a benzinadagoló és rángat a benzines motor)
- szerintem ha rossz lenne az ESC-d, akkor nem is repülne, de nem vagyok elektronikában jártas ember, ezt majd valaki más mondja meg
- ha motorral van baj, az szinte mindig csapágyazás. Ha görbe lenne mondjuk az egyik tengely, akkor azt terheletlenül is éreznéd szerintem. Általában egyébként a csapággyal van baj, a sok forgás miattAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15067 üzenetére
Nem jo probaktam.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15079 üzenetére
Úgy próbáltam és most tényleg megy. 23.000-ért ajándék, de nem vettem meg
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15085 üzenetére
Na én ezért nem vettem a Banggoodról multimetert. Mert kb. pont ott van a határ ahol már értelme lenne.
Viszont kéne a segítsége(d) azoknak, akiknek van Emax Nighthawkjuk. Vettem egy Emax Buzzert, ráraktam a gépre, felkonfigoltam az AUX2-re, szépen tudom csipogtatni a távról, szóval ha elveszne, meg fogom találni. Viszont belefutottam egy problémába, amit nem értek. A Buzzer arra is jó, hogy low voltage-t jelezze.
Ennek szerintem a következő módon kellene mennie:
- Naze 32 kiolvassa az akkumulátor feszültség értékét
- eltárolja, majd összehasonlítja a low voltage warning értékkel, amit Baseflightban beállítottam
- ha kisebb vagy egyenlő, elkezdi csipogtatni a buzzertIgen ám, de hiába kapcsolom be Baseflightban a low voltage warningot, nem tudja kiolvasni az akkumulátor értékeket a vezérlő. Azon gondolkodtam, hogy hogy olvassa ki? A fő tápcsatlakozón vagy a balanceren?
Tehát azért nem tudja kiolvasni, mert a balancert külön fel kéne raknom a vezérlőre?
Vagy pedig ezért van a VBAT csatlakozó (gondolom Volt Battery) és ezt direktben fel kellene forrasztanom a PDB-re valahogy? (és lehet hogy ezzel meg is válaszoltam magamnak a kérdést)A másik, hogy az első lap jobb oldalán van egy current meter, nem tudom, hogy az kell-e?? Csatoltam egy képet.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Lol, rájöttem. A VBAT-ot meg kell tápolni egy másik csatlakozóról, amit a felépítmény takar és ezért nem látszik. Most ezt miért nem lehetett gyárilag bekötni...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #15098 üzenetére
Igen ez kb. így van, de valamelyik fórumtárs úgy is felteszi majd jófejségből a lebackupolt beállításait és ez meg van oldva. Buzzert bekötöttem, bár várom, hogy az elszabaduló akku letarolja a kiálló csatlakozót, mert ami a zacsiban van és gyárilag jár hozzá, az minden, csak nem paszentos. Mellékesen melyik idióta találta ki, hogy a PDB tetejére, a váz alá rakja be a csatit, amit még az akksi is takar? Negyed órát nézegettem, hol a picskuba lehet, mire rájöttem, hogy az akksi takarja azt a kis lyukat, ahol be kell műteni a kábelt.
Vettem Emax buzzert, rátettem, ment az AUX2-re csipogtatósba, meg belőttem rá a low voltaget, szerintem ez hasznos, mert így a nem gyári csipogót át tudom tenni másik gépre. Szóval az első 3 dolog, amit írtál, az nagyon egyszerűen orvoslható. A többi viszont teljesen érthetetlen, ugyanis van másik Naze 32-es gépem is, ott nincs ilyen marhaság, hogy nincs beforrasztva a baro szenzor. Végül te beforrasztottad?
A váz viszont brutális, leesett 30 méterről homokra és még a kamera sem ment tönkre, SEMMI, lepucoltam, ennyi, megy tovább.
Ami nekem inkább nem tetszik, az a sodródásos dolog. Motor tilteket te felraktad? Melyik proppal tolod? Mert én csak 5045-el merem.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Patics #15114 üzenetére
Szóval, a következő van:
- van a PDB, ez a power distribution board, ami az áramköri elemeket tartalmazza (Emax Nighthawk) - ez a ritkább - vagy amire felforrasztod az áramköri elemek lábait/csatlakozóit/akku betápot stb. Az összes drónhoz kell, ez fogja össze az építőelemek "végződéseit" erre fogsz forrasztani
- az FC vagy FCB egyes forrásokban, a flight controller vagy flight controller board, ő felel a vezérlésért, a funkciók működéséért stb. Ide kötöd be a vevőt is. E nélkül nem tud repülni a gép. Megpróbálok majd egy robbantott ábrát keresni neked:Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #15117 üzenetére
a multkor amikor belinkeltem egy cikkemet, akkor bannoltak szoval nem fogom ide irni. A lenyeg jogy mas a tav es a doboz es higy vegye inkabb banggood eubol.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Patics #15120 üzenetére
A pdb alap esetben nem tobb mint egy nyomtatott aramkor. Mindenkeppen kell mert kulonben nek megy el az aram A bol B be. Ahhoz hogy egy dron repuljon az alabbiak kellenek
- pdb
- motorok
- esc
- fc
- vaz
- propeller
- ado es vevoAz esetek 95% aban a pdb semmit nem csinal, 5% ban pedig a gyarto raintegral dolgokat. Az hogy ez mi az valtozo de altalaban ez hatrany.
Minden vezerlest az fc vegez es a szenzorokat is ott talalod. Alapvetoen az fc hatarozza meg hogy mit tud egy gep illetve az esck.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Mivel én még nem építettem, ebben nem tudok tanácsot adni, csak követem az elméletet, de ennyi
Más: voltam ma kint repülni a Hajógyárin (valaki mondta, hogy jönne ki, de sajna nem találom az írását, dobjon már egy privátot ez ügyben) és volt kint két srác egy Walkera Runnerrel. Apám, ez a gép de jól néz ki élőben...megkövetem magam, nekem eddig nem tetszett, de most hogy láttam, nagyon szép.
Egyébként FPV-ztek, egy srác követte Quanum V2-n keresztül. Karcagiak voltak, azt mondták, van egy saját modellrepülő terük, ami elég menő
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Rorschach666 #15134 üzenetére
Szia, kevered a két fogalmat:
- RTF: ready to fly, minden a dobozban van, kiveszed, repül. Alverziók: ARF vagy ARTF almost ready o fly, általában akku, vevő adó nincs benne, PNP: Plug and play vagy PNB plug and bind csak táv és akksi kell bele (ez ritka kiszerelés)
- FPV: first person view, vagyis élőképes gép, van benne FPV adó és kamera. Vagyis lehet egy gép RTF FPV is egyszerre, vagy ARF FPV stb.A két dolognak nincs köze egymáshoz.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Rorschach666 #15137 üzenetére
Ezt hányadik gépnek akarod venni?
Attól függ, hogy az FPV adó milyen teljesítménnyel ad, van-e zavaró körülmény és hogy tiszta-e a terep. 600mW-vel akár kilométereket is mehetsz egy üres placcon. 20mW kb. 30-40 méter. 200mW a kettő között.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Fotók, videók mobillal
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen