- Milyen TV-t vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple notebookok
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- eGPU tapasztalatok
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Visszakanyarodva az eredeti poszthoz:
- kicsit zagyva amit írsz, de ha jól vettem ki a lényeget, elrepült, mert irányíthatatlanná vált a gép, műszaki hiba miattElső dolog:
- a helyszínválasztás az egyik legfontosabb dolog. Én mostanában rohadt sokat repültem, de még egyszer sem volt olyan szituáció, hogy úgy el tudott volna repülni a gép, hogy ne találtam meg. Ha kimész egy lekaszált 200 méter széles mezőre, nem fog úgy leesni, hogy ne lásd, merre megy
- írd rá a telefonod az összes gépre, amit kiviszel a szabadba
- ha megszakadt az irányítás és nem reagált a gép, miből gondolod hogy az RTH segített volna? Ez maximum akkor segítene, hogy ha ez lenne az alap beállítás, ez inkább a Fail safe, auto return funkció
- azok a gépek, amelyek nem GPS alapon navigálnak, nem tudják, hol vannak. Egy dolgot tudnak, hogy hol a távirányító. Amikor benyomod az RTH-t, az előre "megsaccolt" repülési útvonalak alapján próbálnak meg repülni, na én ebből még értelmeset nem láttam. Különösen úgy, hogy én forgatom a repülőt, átrepülök a fejem fölött, utána fordulok, van amikor egyenes vonalon is csak poénból megfordítom a gépet és hátrafele repülük tovább stb. Na ezt tuti nem tudja lekövetni. Vagy beleszállnak a falba ha beltérben vagy, vagy elkezdenek össze-vissza sodródni, pont úgy ahogy elvesztetted a gépedet
- a headless és az RTH funkció ezeknél a gépeknél baromság. Persze lehet azt demonstrálni, hogy a táv bekapcsolása után, mint egy zombi repülsz előre 10 métert majd benyomod és LEHET hogy visszajön, szóval ez a funkció a "seggel repülő" drónozóknak jó, akik nem akarnak megtanulni repülni, csak húzkodják az előre hátra kartA fly away ellen két dolog véd meg:
- ha megtanulsz repülni és lekezeled a helyzetet
- ha veszel egy drága gépet és lekezeli a helyzetet helyetted, pl. hooverelni kezd, vagy leszáll vagy magától visszajön jelvesztésből fakadólagEz utóbbira viszont költeni kell és nem 21 dollárt mint a Nihuira, hanem 200-at vagyis 10x annyit.
Nem tudom milyen az MJX X600 RTH-ja, mert nem próbáltam meg, miután az előző 3 gépem sem tudott értelmeset produkálni erre a funkcióra.
- MJX X600 teszt
- WLToys V686 G bemutatóUI: Vettünk ma egy Phantomot
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz DougButabi #8828 üzenetére
Típusa válogatja. Vagy az utolsó jelet ismétli (valameddig, ezt nem tudom, mennyi ideig) vagy elveszi a gázt és leesik.
Ha GPS-es kopterről van szó, sok minden történhet, beállítástól függően, lehet:
- fail safe mode, pl. leszáll
- Auto Return to home, visszatér abba a pozícióba, ahonnan felszállt bekapcsoláskor
- Auto Return to home és hooverelni kezd a felszállási pozíció fölött (XK Detect pl.)
- hooverelni kezdAz első kettőt már láttam, a 3.-at olvastam a 4. csak tipp
Nekem nincs GPS-es kopterem, nekem ezek voltak a tapasztalataim:
- MJX X600-nak konkrétan nem tudtam kimenni a hatósugarából, mert véget ért a mező kb. 400 méter után Olyan volt hogy bezavart más, akkor ő elveszi a gázt és leesik (levitorlázik, mert olyan könnyű)
- a Syma X5 SW az utolsó parancsot késéssel ismételte, ez elég ijesztő
- WL Toys V686 elveszi a gázt és leesikA leesés a jobb, az ismétlés a rosszabb.
Mindenki vegyen brushless GPS-es gépet, mert azok "megmentik" magukat, vagy Hubsan X4 Pro High Editiont, mert azon van ejtőernyő
Dajdaj: mindjárt javítom
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Szia, nem ott van, hanem az egyik napló bejegyzésben, menet közben áttettem Mode 3-ra és feltoltam vele egy fára, elég nehéz volt leszedni ugyanis a Mode 3-nál azt csinálja mint a DJI, hogy visszatér középre, szóval azzal, hogy elvettem a gázt és elengedtem a throttlet, pont hogy ráadtam
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Kamerázásra:
Ha lenne 217 $-ért XK Detect, megvenném azt EU raktárból, Gear Bestről. Ha egyben akarnék venni valamit, amivel nem kell foglalkozni és van rajta FPV, gimbal és kamera, megvenném a Wingsland Scarlet Minivetet.
Ha dolgoznom kellene, vennék egy Phantom 3-mast 4K verzióban.
Ha a szívemre hallgatnék, egy Xiro Zero 14MP-t vennék.
Ha nyernék a lottón egy 3D Robotics Solo-t vennék
De mivel csóró vagyok, nem nyertem a lottón és nem akarok kamerázni veszek egy JJRC X1-et
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz dudicukrasz #8844 üzenetére
Jah, akkor keresek valami mást? Mostohaapa?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Névadásban valaki beelőzte az Applet:
- idrone, na ez mi? Tud erről valaki valamit? 2 kilóba kerülPl. ez milyen fícsör:
"1.High efficient electric regulator .PAC new technology system.
9.Equipped 6980mAh battery,Flying time can reach 35-40 min,long flying time. Hiszi a pisziA másik cuccos: DJI MG-1 agricultural plant protection drone. Könyörgök, valaki vegyen egyet és adja nekem az affiliatet
Szerk: Ez elég alkalmi vétel: Xiro Explorer 5.8G 116.000-ért
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
8000-ért nincs sportosabb modell a kínálatban az a helyzet. Nincs miért nem megvenni. Már csak a JJRC X1 hiányzik a kínálatból, amivel lehet igazán tolni is
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz dudicukrasz #8896 üzenetére
Ne offold szét a topicot
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz dudicukrasz #8905 üzenetére
Jó mondjuk én is szívesebben olvasnék valami értelmesebbről. Pl. az érdekelne, hogy egy balanced töltésre hány normális töltésnek kell jutnia, illetve mennyire csökenti a nem balanced töltés az akkumulátorok élettartamát. Lehetőleg nem linkeket kérek, mert kb. az összes ilyen cikket olvastam, de pl. a jelentősen egy elég megfoghatatlan fogalom.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Silent77 #8938 üzenetére
Fail safe, auto return. Két fokozatú ráadásul, először villog-csipog utána leszáll, de szerintem állítható ha APM alapú. Open-sourcet vettél?
Felszállsz, benyomod GPS lockba, lebeg, húzod balra, balra megy, húzod jobbra, jobbra megy. Szerintem ezzel nem fogsz létrafokok között repkedni, meg romos épület ablakán ki meg be száldosni. Ezek pont a stabilitásra vannak, meg hogy a romantikus naplementét 96Mp-ben 400.000 képen meg tudd örökíteni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
100mW a megengedett de és? Én is adtam már routerrel nagyobb teljesítménnyel még sem törte rám a kommandó az ajtót. Ha megemeled, semmi nem fog történni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Én vettem 6 db csapágyat hozzá, csak nem cseréltem ki és tudod miért nem? Mert a motorok SOKKAL előbb megadják magukat. Megnéztem a tengely, nulla kopás van rajta, szóval ki lehet cserélni, biztosan szebben is forog, de úgy is a motor krepál be előbb.
Kisapám: elvileg igen.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Drenadar #8984 üzenetére
Állítólag 5-8 óra, de ez egy olyan szám, hogy felrakod egy motorpadra és közepes teljesítménnyel forgatod és 8 óra múlva elhalálozik. A valóság meg az hogy:
- flippelsz
- full gázzal balról jobbra átrántod
- földhöz vered
- telerakod dzsuvával az áttétel mechanikát, amitől az egész megszorul. Amit mértem most az, kb. az hogy 3 óra alatt térdelnek a motorok nálam. Persze én nem vigyázok rájuk, nyomom mint süket a csengőt, de olyan 20 repülés után elkezdenek hullani. Legalább is az MJX esetében.A Hubsannál, Eachinnél szintén 5-6 órát bírt (itt mondjuk kibírta a minimumot amit vártam), ez olyan 50-60 feltöltés, ami nem kevés.
Terézatya: nem Nálam nem a csapágyozás hiánya miatt megy tönkre. Egy dolgot viszont el tudok képzelni, hogy nem szorítja be annyira a fogaskereket a motor pinionra és emiatt a szorulások száma csökken.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz KisApám #9004 üzenetére
Nah ez így jónak tűnik. Alsó és felső testet én még semmihez nem rendeltem, ha addig el tudom pusztítani a gépeket, akkor jó eséllyel kuka. Jellemzően a lábak, motorok, propellerek mennek tönkre, attól függően kül vagy beltérben használod
Gork 1988: Az kevés hogy JST csatlakozó, kellene a cellaszám is. Ezt a rá írt feszültség értékből tudod kinézni.
3.7V 1S
7.4V 2SEnnél nagyobb nem lesz benne.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz KisApám #9008 üzenetére
Nincs értelme. Annyira kicsi a súlya, hogy a szelet akkor sem fogja bírni és iszonyat gyorsan le fog merülni. Elvileg van Black Edition a Motor Worksnél 8.5x20-as motorokból, aminek nagyon magas a fordulatszám emelkedése (17.000/V) de 33 dollár egy szett (10 rugó), ennyiért meg már brushless motorokat is lehet kapni.
Nem gyenge a gép egyébként, told fel 100%-ra és rájössz. Csak annyi, hogy nem tartja jól a szintet, sok gázt kell adni, ez engem is idegesít, de hát ez ilyen ennyit tudnak ezek.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezt fölösleges felróni neki, mindegyik ilyen. A Symák mind ilyenek, ami 120-150 gramm körül van és 4 motoros, az mind ilyen.
Lehet én is el fogom. Még kitesztelem a gépet, aztán meglátjuk. Sok ez a 6 db gép és vennék még brushlesst is
Nah kicseréltem 3 motoron ball bearingre a sima csúszó csapágyat, illetve le naked bikeosítottam a gépet, hogy ne vigyen annyi súlyt.
123 gramm akksi nélkül Lehet kapnak velcrot az akksik és úgy lesznek "beragasztva" az is vagy 7-8 gramm spórolás.
Így jut 20,5 gramm egy motorra, ami szerintem elég jó.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #9018 üzenetére
Vagy veszel bele Black Edition motorokat 33USD ért
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #9020 üzenetére
Szerintem urban legend
De a Black edition nem az. Csak azért nem veszek, mert 4 db egy szett és nekem 6 kell, namost 66 usd-ért kicsit durva lenne
Kellemes Karcsit.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #9029 üzenetére
Mármint az alap motorokat? Szerintem annyira olcsók hogy nem érdemes szarozni a máshonnani beszerzéssel. Amire viszont kíváncsi vagyok, az két dolog:
1. Az összes 8.5x20mm-es motor jó minden 8.5x20mm-es gépbe? Vagy vannak speciális kar kialakítások, amik miatt egyik jó az egyikbe, a másik a másikba (persze nem hiszem, mert ugye a motorok mérete ugyan az). A másik kérdés a feszültség értékek, ugyanis egy részük 3.7V-s, a másik 7.4V-s. Ha a fenti okfejtés jó, akkor a 8,5x20-as MJX X600, Nihui U807, WLtoys V686 motorok egyformák, tehát azt kell megvenni, amelyik:
- olcsóbb
- amelyiken van fém pinion2. A Black Edition motorok tényleg annyival jobbak? Aki nem tudná, mi az, erről van szó. A leírás azt mondja, hogy 17000KV-sak vagyis 1V-ra 17.000-el emelkedik meg a fordulat, ez ugye pl. 3.7 V-nál 51800 !!! amit nem nagyon tudok elhinni, de az a minimum hogy az élettartamuk nagyon rövid.
Amiért én nem vettem még, az az extrém magas 33USD / 4 db-os ár, amiből ugye egy hexához kéne 2 szett (ráadásul nem tudom, van-e 7.4V-os), ami majdnem 20.000 Ft, vagyis 2x annyi, mint amennyiért a gépet vettem.
De ettől még eszmefuttatásnak érdekes.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #9035 üzenetére
Nem fétis, csak már idegesít az 5-6 repülésenkénti pucoválás, meg az, hogy szétnyírja a műanyag forgás a motoron lévő fogaskereket. Most azt nézem van e fém-fém, az lenne a jó, csak az meg súly. Viszont a ball bearinggel tényleg jobban fut.
Engem nem zavar a fűrész hang, szerintem sokkal menőbb mint ez a cincergés amit a műanyag kiad.
Dajdaj: ez az orvosi fogfúrók sebessége, az forog ilyen durván
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezeken a gépeken baromság a headless de ezt már írtam neked. Nem kell hogy működjön, sem az RTH, ezek a gépek nem erre vannak kitalálva. Ja hogy az emberek megveszik mert még 3 értelmetlen funkció van a dobozra írva? Na pont ezért írják rá. Meg kell tanulni jól repülni velük és kész.
Állj be középre, fordítsd magad felé a gépet és mielőtt elérne, fordítsd vissza. Következőleg engedd hogy átszálljon a fejed felett majd fordulj utána és szintén hozd vissza. Utána állj be a géppel szemben és kezdj el forogni úgy hogy a gép veled együtt fordul de végig szemben marad, mint ha farkas szemet néznétek.
Ezeket megcsinálod 10-20x egy mezőn és utána soha többet nem akarsz headlessel bohóckodni ezeken az olcsó gépeken.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #9048 üzenetére
Meg kéne mérni valami lézeres cuccal a sebességüket, pl. ezzel
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ha e mögött lenne komoly cég, akkor nem egy ilyen trágya weboldalon hirdetnék magukat remélem ezt te is belátod. Amilyen a cégér...
Mellékesen mennyire érint minket ez mikor az esetek 90%-ában ingyen van a szállítás Angliából és egy hét. Most én nézegessem hogy csütörtökön indulnak Mo.-ra és hétfőn dolgozzák fel bla bla, szóval csak ez a baszakodás 3 nap? 5-6 nap alatt ide ért TD-ről minden...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Jah hogy nem drón témában? Akkor nem szóltam, arra lehet, hogy jó.
Akkor ez nálad úgy játszik, hogy elküldeted Angliába, majd ők behozzák, Mo-ba mert Magyarországra alapból nem szállít a cég.
Ok, ebben az esetben van értelme.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Jah, a napi hírem, meghalt egy FEKETE-FEHÉR motor az MJX-emen, nem csaptam oda meg semmi Csak repültem és ennyi
7 motor eddig Lassan kifogyok
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Óvatos vagyok, mint egy fogorvos
Kentem neki rendesen, most azt nézem, hogy lehet annyira bedönteni full gázon, hogy folyamatosan essen a magasság.
A trükk az az MJX-ben, hogy a pitch, amit dönteni enged, nagyon kevés, ezért erősnek érződik a gép, mert nincs esés és ugye 6 motorunk van, nem négy, na ezt akarom feloldani.
Pl. A WLtoys V686G -nél, ahol kisebb a motorerő de dupla akkora a pitch, amit dőlni tud, sokkal mozgékonyabbnak hat, gyorsabban fordul, nagyobb szögben, ámbátor gyengének érződik.
Szóval a lényeg az, hogy ahhoz hogy a motorerőt kimerítsük, forgatni kell oldalra a gépet, így a pitch esés srégen alakul ki, vagyis a forgástól nem tudja tartani a magasságát, így szép, nagy esésű, full gázos zuhanásokat lehet produkálni, mint ahogy a műrepülősök is lecsapnak a föld felé.
Szívem szerint hozzá nyúlnék az elektronikájához, hogy a pitchet engedje nagyobbra, de így sem rossz, csak néha elmérem a távolságot, na olyankor földbe áll, de ma nem az történt. Különösebben nem tehetem már meg, hogy földbe álljon, mert nyitottak a motortartók a súlycsökkentés miatt.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Meg kéne mérni. Nekem is eléggé lerogy a gép, de meg kell tanulni repülni vele, én ezt nem a gép hibájának érzem. Ellenben azt annak, hogy irányváltástól is leesik, na az gáz...Meg attól is, hogy magától kúszik lefele. Na de ebben a kategóriába melyik nem?
- Symák is ezt csináljákCsak azzal nem akarsz egy helyben lebegni és kamerázni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Gergő170 #9125 üzenetére
Köszönöm
Esetleg oszd meg a Facebookodon, azzal eljut máshoz is
ON: A nem GPS alapú gépek esetében ezek a funkciók gyakorlatilag semmit nem érnek, gyakorlatilag nem működnek.
Headless, Return to Home stb. sosem működnek, mert a gépek nem tudják, hol vannak. Csak a szenzor alapú dolgok működnek normálisan, mint az air pressure altitude hold. Na az tényleg tartja a magasságát, csak éppen nem szabad vele mozdulnod
A GPS alapúak jól működnek, ha jó az idő Abban a pillanatban, hogy rossz az idő, már ott sem olyan pontos.
Amiben nincs GPS, megpróbálja szoftveres algoritmus alapján kitalálni merre repül, elmondom ez miért nem sikerül:
- egyenes vonalú mozgásnál még oké, mert elrepülsz egy csíkban, majd vissza, ez működhet
- abban a pillanatban hogy változik az orientáció vagy
- vagy átrepülsz magad felett vagy
- forgatod a gépet vagy
- te elmozdulsz a dolog bukikEbből az utolsót leszámítva a többi mindig hozzátartozik a normális repüléshez, vagyis aki nem így repül, az rosszul repül. Ezért használtam a múltkor a "seggel repülők" kifejezést, akik nem merik a gépet elfordítani, mert úristen akkor mi történik. Semmi, párszor földhöz vered mint én, ezt-azt kicserélsz aztán előbb-utóbb ezeket kiküszöbölöd és eszedbe sem fog jutni, hogy kellenek ezek. Miért nem? Mert Headless móddal sosem lehet majd jól repülni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen