- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
Új hozzászólás Aktív témák
-
koma106
senior tag
Sziasztok!
Segítsetek megérteni nekem a DJI Spark "hatótávolságát" - távirányítóval, magasság és távolság tekintetében.A hivatalos adatlap szerint: Max Transmission Distance FCC: 1.2 mi (2 km); CE: 0.3 mi (500 m)
A hivatalos használati útmutató szerint:
A Spark távirányítója tartalmaz egy erősített Wifi jel átviteli rendszert, amely képes a drónt maximum 2 km jelátviteli távolságból irányítani. ... A maximális jelátviteli távolság (FCC) minden irányban nyílt, mágneses interferenciától mentes területre, hozzávetőleg 120 m magasságra vonatkozik.
Fentiek alapján a Sparkot itthon 500 m távolságra tudom elreptetni (nyilván ez elméleti érték, ideális körülmények között). Ez az érték a horizontális maximum? Vagy ezt egy félgömb határának kellene elképzelnem (tehát elvileg ilyen magasság is mehetne)?
Milyen magasságba tudom ideális körülmények között felreptetni? 120 m-nél még nem sikerült feljebb vinnem...-
-
DIEGO15
őstag
válasz koma106 #6853 üzenetére
Szia!
A jelterjedés kb egy lapított gömb/fánk formát vesz fel, ezért kell lapjával a drón felé fordítani az antennát. A magassági korlát általában szoftveres szokott lenni a légi közlekedés védelme érdekében (és persze a drón miatt). Egyébként általánosságban elmondható, hogy az interferencia a magassággal fordítottan arányos, szóval elméletben, abszolút szélcsendben nagyobb magasság érhető el, mint távolság.
Lényeg a lényeg. Az 500 méter a horizontális hatótávolságra vonatkozik. (Aktív, vagy passzív jelerősítővel növelhető.)
-
koma106
senior tag
válasz DIEGO15 #6854 üzenetére
Köszönöm a választ.
Közben tovább keresgéltem a használati útmutatóban a magassággal kapcsolatban és arra bukkantam A legnagyobb repülési magassági és távolság korlátozása fejezetben, hogy Ne feledje, hogy a repülési magasság nem haladhatja meg az 500m-t.
Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy itthon, mindenféle szoftveres és hardveres trükk esetében mi az átlagos tapasztalat a repülési magassággal kapcsolatban.
Pár repülés után nálam egyelőre 80-120m között valahol szakad meg a kapcsolat (körülményektől függően). Egyébként elégedett vagyok a kb. 100 m magassággal.
-
-
Statikus
senior tag
Ezt az alap 120m magassági korlátot nem értem.
Én úgy tudom, hogy MO területén vannak különféle zónák, különféle magassági korlátokkal, vagy teljes repülési tilalommal.
OK, hogy a szoftverben állítható a max magasság, de annak átállítása csak akkor illegális, ha a területileg megengedett maximum fölé állítod, egyébként, ha DJI-t használsz, az ismeri GPS alapján ezeket a limiteket és hiába van beállítva 500m a sw-ben, nem fog a limit fölé menni, visít, rezeg, piros és nem megy feljebb.
-
Fuhur
kezdő
válasz Statikus #6858 üzenetére
Azok a zónák és az azokban meghatározott magassági korlátok nem a drónokra vonatkoznak. Azok repülős korlátok. Általánosan a multikopterrel, vagy más pilóta nélküli repülő cuccal kb 120 méter a plafon. Ettől magasabbra engedéllyel!
A repülési tilalom is más. Nyilván ahol rep. tilalom van ott nem (kivéve spec. esetek de ez nem az általános drónreptetés), de a drónok számára további tiltott területek vannak amik a repülős forgalom számára nem értelmezhetőek ezért azoknál meg sem jelenik. Pl. drón elől elzárt parkok. Ez repülős forgalom számára értelmetlen a magasság miatt. -
veterán
válasz Statikus #6858 üzenetére
Egészen pontosan 10 cm a korlát, ha jól emlékszem. Ha legálisan akarsz repülni, akkor ezek kellenek: felelősség biztosítás (DOE-n keresztül a legolcsóbb), eseti légtér igénylése (60 nappal a tevékenység előtt, ANYK-n igényelve a legegyszerűbb, 3.000 forint a díja 29 napra, az adott területre), majd a repülés megkezdése előtt 30 perccel az eseti légtér aktiválása telefonon az ATC-nél, végül annak lemondása ugyancsak telefonon. Ezeréves törvény, nincs kibúvó, nincs alternatíva (egyelőre, sajnos). Drón tömege nem számít, kis Mini-re vagy Spark-ra is éppúgy igaz, mint a böhöm mezőgazdasági drónokra.
Ha ebből akár csak az egyik nincs feltétel meg, teljesen mindegy hol és milyen magasra repülsz, illegális lesz a tevékenységed. Maximum annyi az eltérés, hogy a reptér közelében fel sem enged majd szállni a GO4, másutt meg nem igazán érdekli a programot, hogy mit és milyen magasan csinálsz, szemben a hatósággal (papíron, legalábbis).
[ Szerkesztve ]
-
Tomdriver
őstag
Így van, én is most kezdtem el ezt a "kálváriát".
DOE tagság megvan, kötelező biztosítás megvan, légteret is igényeltem már, várom a határozatot. De ahogy olvasom DOE társalgóban, eléggé random megadják vagy sem, van akit már harmadszor utasítottak el ilyen-olyan okokra hivatkozva.
Azért reménykedem, tudok majd hivatalosan és szabályosan is repülni. -
Statikus
senior tag
-
DIEGO15
őstag
Jól tudom, hogy elég pártoló tagnak lenni és, ha tag vagy akkor ingyen lehet a légteret igényelni?
-
válasz DIEGO15 #6863 üzenetére
Én DOE pártoló tag vagyok és biztosítást is fizetek, de mivel nem kérek légteret így olyan mintha nem lennék tag és biztosításom sem lenne.
Szal bumm jövőre már ezért sem kell fizetnem mert kilépek mint a villám.Igen én voltam a hülye mert előbb kellett volna erre rákérdeznem mert végül is pont csak az olcsó biztosítás miatt léptem be.
Ezek az egyesületek jó kis pénz beszedő "cégek" más hasznuk nem igen van.
Még ha ingyenes is lenne a légtér kérelem, akkor sem érek rá napokat/heteket várni rá mire megadják az engedélyt.
Van sokszor, hogy egyik pillanatról a másikra döntöm el, hogy drónozok egyet most azonnal.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
veterán
válasz AuraSync #6864 üzenetére
Megértem az érveidet, de szerintem nem csak emiatt érdemes tag lenni egy szervezetben, ráadásul pont a DOE az, aki szerintem minimális tandíjat kér. Tagdíjjal és biztosítással az egész megvan évi 15 ezerből, és ha mégis fizetős melód van, amiért kellhet az eseti is, ott az esély, hogy teljesen legálisan repülhetsz. Ha akkor kezdesz biztosítást meg tagdíjat intézni az esetiheu, az régen rossz. Ha esetleg igazoltatnak repülés során, és legalább biztosításod van, talán elnézőbbek is a yardok. Egyébként meg bár csak ez lenne a legdrágább tétel egy drónos életében...
DIEGO: az eseti külön tétel, de hallottam már régen olyan klubról, ahol elvileg tartalmazott a tagdíj havi egy esetit is, valami modell repülős klub volt asszem.
[ Szerkesztve ]
-
Statikus
senior tag
Szerintem egy biztosítás megkötése megvan 1 nap alatt, míg a légtér igénylés nem. És mi történik, ha elnyersz egy melót, kötsz biztosítást, majd "azért mert csak" nem adnak légteret? Se meló, se pénz, csak presztízsveszteség, mert olyan szerencsétlen ez a drónos, hogy még engedélye sincs...
-
veterán
válasz Statikus #6867 üzenetére
1 nap csak arra nem elég, hogy átmenjen a DOE tagsági kérelmed. Persze nélkülük is megkötheted, ugyanannál a biztosítónál negyvenezerért, ami rajtuk keresztül csak tíz. Esetit meg eddig hármat kértem 30/60 nappal a tervezett repülések előtt, megkaptam. Az eseti aktiválása szintén mindig megoldható volt. Amit megnéztem, hogy a legter.hu szerint van-e átlapolás. Ha volt, inkább máskorra kértem. Nem bolond biztos megoldás ez sem, de azért több, mint a semmi. Az tényleg suttyóság, hogy ha elutasítják, elbukod a pénzt, de a többi szerencse kérdése is.
Az ilyen "most azonnal megyek repülni" üzemre meg tökéletes megoldás, hogy ugyanoda kéred meg mindig 30 napra, és akkor bármikor Rád jön, mehetsz repkedni. Persze, 12 hónapot így lefedni drága mulatság, de átlag hobbista drónos úgyis csak tavasztól őszig repül jellemzően, azt az 5 hónapot lefedni ugyanazon a területen meg már kibírható költség. Persze, én sem szívesen fizetek, de ez van, lefedtem a nyarat 9.000 forintból egy jó nagy területen, és nyugodtan szállok fel, mert tudom, hogy bárki jön kötekedni, az tehet egy szívességet..
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Ez kb. addig működik, amíg otthon ülsz önkéntes, vagy hatósági karanténban Vagy csak a repülés miatt repkedsz a géppel. Amint elmész otthonról, már más a helyzet.
Én képek és videók miatt használom a drónt, nyugi, nem másokat akarok levideózni, hanem, amerre megyünk, azokat a helyeket megnézni a madarak nézőpontjából is. Épp ezért elég nekem 1 aksi az Air2-höz, mert abból 2*10-15 percet tudok repülni. Felszállni is úgy szoktam, hogy félrevonulok. Pl.:Nem drónos téma, csak azért hasonlít a drónok megitéléséhez kivültről nézve, nálam betelt a pohár a motorosokkal. Szerintem ki kellene tiltani őket a hegységeinkből, amíg a drónt 1-200m-ről is alig hallom, a motorok sokszor szándékosan hangolt hangját még km-ekről is hallani. Aztán az meg hab a tortán, hogy az autóban, vagy akár biciklin ülve, nem tudod melyik baromtól mire számíthatsz a szerpentinen. Menjenek bohóckodni valamelyik ringre.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
duni84
aktív tag
válasz forceberg #6871 üzenetére
pont ugyanez nekem is a "problémám", hogy nem otthon a kertben, meg minden alkalommal ugyanott repülnék, hanem általában elvonulok a világ végére (mindig máshova) és ott néznék körül + csinálnék pár snittet magamnak emlékbe. na általában az időjárás határozza meg, hogy északnak, délnek, keletnek vagy nyugatnak indulok. az országot meg mégsem foglalhatom be egy évre előre
nincs reklámozva, de vegzálják a motorosokat eleget. engem is rendszeresen átvizsgálnak és mindig megállapítják, hogy minden rendben van, csak elmegy vele alklamanként 30-40 percem. nekem is tele van a tököm a 100 dB feletti üvöltő sakálokkal, meg az utcai rossikkal, mert miattuk szivatnak engem is.
#metszéspontok
-
nagyúr
Én is nagyon hajlottam affelé, hogy csatlakozzak a DOE-hez. Meg is tettem volna, ha lenne valamiféle
államilagakkreditált tanfolyamuk, illetve igazolásuk, de úgy tudom egyelőre még nincsen. Sajnos én is úgy vagyok, a drónos munkáimmal, hogy nem tudom, hogy mikor és hol fogok repülni. A helyi katasztrófavédelemnek (tűzoltóknak) szoktam besegíteni, vonulás után szoktak felvételeket kérni, vagy elkallódott állatot keresünk. Egyik sem az a történet amit lehet tudni előre 30 nappal, hogy hol lesz. A másik munkám építkezéseken, munkgépeket "járok be" a drónnal, darukat, állványzatokat, műszaki ellenörzés végett. Ezeket nagyjából, be is lehetne helyileg lőni (persze szerteszét vannak az országban) de ott is a 30 napos időablak a szűk. Szóval tényleg nagyon jó lenne majd egy online felület, ahol promt lehet igényelni a légteret, nem kell a 30 napot kivárni.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
válasz KillHates #6873 üzenetére
Igen, az utóbbi két komment jól mutatja, hogy rossz a rendszer, és abban egyetértünk, hogy rugalmasabb időkeretre lenne szükség. Én valami olyasmit javasolnék, hogy feltöltő kártyás módszerrel az ember vásárol 50 repülési lehetőséget, és az applikációban elsüti akkor, amikor akarja, és erről nyilván kap értesítést az ATC is a problémák megelőzése érdekében. Ha jogsi kell a használathoz, ám legyen, akinek nem éri meg, majd nem repül. De hogy ez az egész helyzet miért minősítené a DOE-t, azt továbbra sem értem. Ez egy ernyő szervezet, összefogja a drónosokat. Mi ebben a baj? Nem ígér semmi olyat, amit nem tart be. Van tagdíj, mint egy golfklubban, de ott se rázzák az asztalt, ha játszani akar a kedves tag, de épp nem lehet, mert vizes a fű.Képzésük nincs, de nem is állítják, szemben sok más hazai piaci szereplővel.
Ráadásul, a Te eseted azért is speciális, mert az írásod alapján dolgozol is a géppel, Nektek eleve rugalmasabb rendszer kellene, a hobbistáknak elég lenne az, amit én írtam fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
"akinek nem éri meg, majd nem repül"
A végén oda lyukadunk ki, hogy akinek nincs bevétele a drónozásból az ne is vegyen drónt és ne is repüljön.Köszi Timer, megfogadom a tanácsodat gyorsan eladom az Air 2-t mert nekem nincs belőle bevételem így nem éri meg légteret meg biztosítást fizetnem.
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
veterán
válasz AuraSync #6875 üzenetére
Felesleges volt ezt az 1 mondatot így kiragadnod a környezetéből, nem változtat semmin.
HIVATALOSAN most sem repülhetnél biztosítás meg engedély nélkül, hiába van akár 20 Maviced is otthon. Ha később jogsihoz kötik mindezt, akkor az is feltétel lesz és kész. Hogy származik-e belőle bevételed, vagy csak magadnak repülsz, az teljesen mindegy ebből a szempontból. Hiába van M3-as BMW a garázsodban, ha nincs rajta forgalmi, hivatalosan azt sem használhatod forgalomban. Akkor sem, ha gyűjtő vagy, és akkor sem, ha profi versenyző. Ha jogsid nincs rá, akkor meg pláne nem.
"A végén oda lyukadunk ki, hogy akinek nincs bevétele a drónozásból az ne is vegyen drónt és ne is repüljön."
Ezt nem tudom, honnan szűrted le, erősen sarkítod és kiforgatod az általam leírtakat. Vehet és használhat is drónt, maximum nem lesz kifizetődő, de ettől még megteheti. Hogy "megéri-e", az nem csak pénz kérdése lehet, megérheti például szimplán az élmény miatt is. Más kérdés, hogy hányan áldoznak erre mondjuk tízezreket évente, ha esetleg a szigorúbb ellenőrzést meglépik a jogalkotók, de a feltételeken nem lazítanak. Nekem annyit már például nem érne ez a hobbi.
"mert nekem nincs belőle bevételem így nem éri meg légteret meg biztosítást fizetnem. "
Ezt meg végképp nem mondtam. Ahogy írtam is, a "megéri vagy sem" nem feltétlenül anyagi kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
Az a baj ezzel a megközelítéssel ("feltöltő kártyás módszerrel az ember vásárol 50 repülési lehetőséget, és az applikációban elsüti"), hogy ez nem más mint drón használati adó.
Az egész regisztrációs engedélyezős hercehurcának elveszett az eredeti célja. Nevezetesen, hogy ne legyen baleset a drónhasználat során. Össze lehessen egyeztetni a drónrepüléseket más repülésekkel és egyéb tevékenységekkel.
-
tirszin
senior tag
Nekem is épp ez jutott az eszembe erről a gondolatról.
Ez az egész szabályozás nem adószedés végett van, hanem, hogy az adott légtérben (nullára) csökkenjen az összeütközés lehetősége. Ha egy járműnek van engedélye, nincs mivel ütközzön.
Ha majd korszerűbb lesz a légi járművek egymás általi érzékelése és elkerülése, nem kell ilyen hülye biztos, csak egy lehet abban a térben elvet alkalmazni.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
forceberg
veterán
A törvényből úgyis lehúzás lesz a végére, max. nem lesz 30 nap várakozás...
"...ne legyen baleset a drónhasználat során. Össze lehessen egyeztetni a drónrepüléseket más repülésekkel és egyéb tevékenységekkel." + vegyük ide a jogsértő felvételek("kémkedés") készítését is.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Oké, de ez Magyarország. Nyilván az lenne az ideális, ha semmi költsége nem lenne, hanem ingyen menne minden, és a repülés előtt elég lenne engedélyt kérni egy applikációban, mondjuk 120 méterig, afelett meg maradna a jelenlegi szabályozás ATC-vel, eseti aktiválással, díjfizetéssel.
A végén majd úgy járunk, mint a pendrive és memóriakártya vonalon, már a bruttó vételárban benne lesz 5 év eseti igénylés ára! :-D
-
Fuhur
kezdő
Értelek és nem is szándékozok vitatkozni ezen.
Csak "érdekességnek" említek egy jelenleg is élő gyakorlatot:
Ha felszállok (repülővel) és a reptér légterét elhagyom (a reptér légtere automatikusan aktív tehát nem kell oda légteret igényelnem), akkor rádión egyszerűen bejelentkezek a tájékoztatóhoz. Megadom a pozíciómat, a a tervezett repülés paramétereit (magasság, útvonal) . Kapok egy transzponder kódot, azt beállítom és a a leszállás előtt kijelentkezek (elbúcsúzok). Közben persze ha forgalom (más gép) közelembe kerül értesítenek, esetenként módosítást kérnek vagy akár én kérek módosítást mert még meg akarok nézni egy tavat, várat vagy akármit. Mindez egy fillérembe nem kerül. Most azt persze ne részletezzük, hogy maga a repülés mindenféle költsége mennyi, de az eseti légtér használat nem kerül semmibe. -
Statikus
senior tag
Nem repülök és nem is értek hozzá, de pont ez fogalmazódott meg bennem, hogy vajon egy magángép hogyan tud repülni a Magyar légtérben, 30-60 nappal korrábban megigényli, hogy majd 2 hónap múlva Covid ügyben el kell repülnöm akárhova? Ugyanmár... Szóval nagyon rossz az irány.
Én mondjuk 1 órán belüli légtér engedélyezést, megtagadást, feltételes engedélyt javasolnék, csak kisebb intervallumra, vagy kisebb területre. Akinek munkája van a drónnal mennyit repül? Mondjuk egy rallyt végigrepül, legyen 8 óra. Aki tájfotós-videós, az kirepülheti a 3 akkut, 1-1,5 óra. Játékdrónos repkedés szintén ennyi. Eddigi munkám során (mérnöki-szakértői tevékenységemhez) még soha nem volt szükség 2 teljes akkura és általában 3-400 méteres körön belül mozgok.
Ezekkel csak azt akartam bemutatni, hogy nincs mindenkinek szükséges egész napos 10 kilométeres légtérre, árazással is lehetne ehhez igazodni, még igazságos is lehetne. -
akarmi1971
csendes tag
Ahogy olvasom van pilóta is a csoportban . Pécs pogány környékén rendszeresen látok egy autogirot , meg 1-2 motoros sárkányt repkedni . gykran bejönnek a város széle a házak fölé is . Közel van a 400 kV-os távvezeték azzal majdnem egy magasságban repkednek . Szerintem az nincs 40-60m . Nekik ezt hogy szabad ?
És mi van mondjuk ha a saját kertem felett szállok fel ( pl fotózni a császárfa ültetvényt ) . És mondjuk 60-80m -en csattanunk ?
Nyilván ha hallom lejövök , de sokszor jönnek lopakodó módban kikapcsolt motorral , azt nem lehe hallani.
Ugyanez idegen ingatlan felett ?Ilyankor kié a felelősség ?
( És a saját telkemre sincs engedélyem , mindig akkor repülök mikor a legjobbak a fényviszonyok )[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz Statikus #6882 üzenetére
Sokkal egyszerűbb a megoldás, mint azt bárki gondolná. Én annak idején ezt javasoltam is az illetékes hatóságoknak de alapból eltörölték még a gondolat előszelét is.
Egyszerűen a drónokat alap esetbe 0-120-150 méterig szabadna engedni. Ha úgy tetszik ez a sáv a drónoké. A hobbi repülés (ember vezette) amúgy most is érvényes szabály alapján lakott terület felett 300 méter alá nem jöhet. Máris megvan a szükséges és biztonságos elkülönítés.
Minden ettől eltérő eset engedélyhez kötött.
Persze akkor nem csak a drónosnak, de a pilótáknak is be kellene tartani szigorúan ezt és máris minden OK. Igaz ezzel a megoldással senkinek se "telik meg a zsebe". ... Talán éppen ezért rossz
Mellesleg a mai szabályozás mentén ha egy bekapcsolt WiFis GoPro-t jó nagy ívben elhajítok, már büntethető vagyok legalább három jogszabály alapján.
1. szabálytalan légtérhasználat.
2. engedély nélküli légi fényképezés.
3. szabálytalan frekvenciahasználat.
És amikor én kiszálltam ebből épp ez a három szakterület (ami egyébként állami felügyeletű) marakodott azon, hogy ki-ki a saját monopóliumát megőrizhesse. -
Fuhur
kezdő
válasz akarmi1971 #6883 üzenetére
Egyszerű a válasz: szabályt sértenek. Épp annyira veszélyes és káros ez a magatartás a repülős társadalomra, mint amikor a drónos 500 meg 1000 méterekre megy fel.
Én sokszor repülök a saját telkem felé. De sose jövök 300 méter alá. Részben mert nem szabad, de normális ember nem kockáztat. Egy esetleges motor leállás során az egyik kertben találom magam. Kell ez nekem vagy az épp érintett ingatlan tulajnak? Biztonságos magasságból viszont álló motorral is kisiklok a lakott terület fölül.
-
nagyúr
Szinte szóról-szóra azt fogalmaztad meg amit írni akartam.
Én Tökölön lakom, narancssárga övezetben (közepes reptér). Ennek ellenére itt is nagyon gyakori, hogy gyro-val, vagy könnyű géppel megsértik a G légteret, amit tuti "lát" a reptéri irányító.
Szerintem is teljesen felesleges, hogy egy drón másfél kilométer magasan repkedjen, mert ott már nagyon nagy a baleset veszélye és biztos, hogy a látótávolságon kívül van már. Sőt én még azt is mondom, hogy lakott terület felett ne lehessen a drónt látótávolságon kívül engedni (persze legyen az egy meghatározott távolság, mert az nálam szemüveg nélkül még 50m sem lenne )
Ami a mostani légtérhasználati szabályzást illeti, nagyon jól tükrözi, hogy egy régi letűnt paranoiás kor szülötte jogszabály, amivel eddig nem igazán törődött senki. (és most is sz@rnak rá, ahogy a határidő tologatásból látszik)[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
Igen, ez egy nagyon érdekes ellentmondás. Van sárkányos ismerősöm, azt sem tudta, mi az az eseti légtér igénylés. A megoldás valahol ott lehet, hogy egyrészt Nektek ott a gépen a reszponder, másrészt a sárkányon meg, ahol nincs, ott ember ül és felügyeli körkörösen a környező légteret, ami a drón esetében ugye nem adott, ha egy a kezelőjétől 2-3 kilométerre lazán elrepülő Mavic 2-őt veszünk például alapul. nagyon nagy baromság amúgy az esetizés szerintem is, az lenne az ideális, amit írtál. 120 méterig repüljön mindenki, amivel akar, afelett maradhat a szabályozás, és ennyi a sztori. Csak olyan drónt lehessen forgalomba hozni, ami ismeri a tiltott helyeket, ahol nem lehet reptetni, így a repterek, kórházak, katonai létesítmények biztonsága sem csorbulna. Ha ilyen helyekre kell repülni, kelljen egy kód, amit a programba beütve felszabadul a légtér adott időtartamra, a kód kiadását meg végezze az ATC az eseti aktiválása során, és kész.
-
Fuhur
kezdő
Kis segítséget szeretnék kérni.
Olvasom visszafele a fórumot, de nem találom pedig biztosra veszem, hogy volt ilyen poszt.Szóval be tudnátok linkelni a "hazai dróntörvény" szövegszerű változatát? Azt keresem ami végül nem került bevezetésre de most tavaszra volt tervezve.
Köszönöm előre is!
-
Fuhur
kezdő
Egyébként transzponder (válaszjeladó amitől a radaron azonosító kóddal látszik a repülőgép) nélkül is ugyan az a menetrend. A különbség annyi, hogy ebben az esetben a tájékoztató kb 15 percenként rákérdez a pozíciódra. Ekkor bemondod a magasságod és azt a földrajzi azonosító helyet amit magad alatt látsz (pl. Gyermely felett vagyok).
Itt sokkal inkább az ellehetetlenítés a cél. Régi beidegződés hatóságok részéről, "ha nem engedélyezem, akkor nem lesz baj". No és az, hogy eddig ez az én jogom (szakhatóság) és én bevételem volt most meg más is idekerül? Nem!
-
tirszin
senior tag
Ha 120 méterig szabadon repülhet mindenki engedély nélkül, hogyan oldod meg, hogy egymással ne ütközzenek és ne essen pl. valaki fejére, amikor 1 km2-en mondjuk 10-20 drónnal repkednek egyszere?
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
majestic
őstag
Nagyon sok posztot vegigolvastam és egyszerűen el vagyok képedve, hogy micsoda egetverő problémát csinálnak itthon ebből a drón használatból!
Eltekintve a szélsőségektől, nem tudom ép ésszel felfogni, hogy miért ne lehetne bárkinek bárhol (mondom a szélsőségeket eltekintve) reptetni. Olvastam korábban egy nagyon jó javaslatot: bizonyos magasságig bárki bárhol (mondom a szélsőséget kivéve) reptetheti a drónját saját felellőségre. Ha valaki balesetet okoz, annak a kárt meg kell térítenie és kész!
Mondok két példát:
1. Valaki repülget a kertje felett, elveszíti a drónt és az lezuhan vagy kárt tesz valamiben, valakiben. Ennek vannak büntetőségi tételei és kész
2. Valakik két drónt összeütköztetnek a levegőben (ennek szerintem annyi az esélye mint a lottó 5-ösnek), de ha mégis, az magánügy lenne és kész!Miért kell ekkora komplikált dolgot csinálni egy ilyen egyszerű dologból?
Macbook Pro 15', iPhone 16 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2 Black, iPad Pro M4 LTE 256GB, G30
-
forceberg
veterán
válasz majestic #6893 üzenetére
Kell szabályozni, hogy ne lehessen már csak úgy kukucskálni mindenfelé, mert ezek a gépek nagyon jó kémeszközök is pl. szétnézni valaki kertjében. Aztán egy balesetet okozó rossz manőver után szerinted néhány jó magyar "pilóta" nem angolosan távozna a helyszínről?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
majestic
őstag
válasz forceberg #6894 üzenetére
Kémkedni? Milyen kémkedés az, hogy megnézem a szomszéd kertjét? Nemááá! Múltkor elrepült felettem egy drón, integettem neki, majd közelebb jött és billegéssel viszonozta az integetést... Mit kellene nekem titkolnom a kertemben? Ez egy baromság szerintem!
Macbook Pro 15', iPhone 16 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2 Black, iPad Pro M4 LTE 256GB, G30
-
-
válasz forceberg #6894 üzenetére
"hogy ne lehessen már csak úgy kukucskálni mindenfelé"
Kocsival mentem el a munkatársam háza előtt a minap és kérdeztem, hogy bent az udvarába kié az a robogó mivel még nem láttam vele közlekedni.
Aszonta rá honnan tudom én azt, hogy mi van az udvarába.
Mondtam neki autóból az ÚTRÓL láttam.
Ahhoz, hogy én megtudjam mi van másnak a kertjében egyáltalán nem kell drón, sőt ha gyalog megyek el a házuk előtt még többet is látni mint az autóból.
Tehát ezek szerint kell szabályozni azt is, hogy amikor valaki háza előtt elsétálok akkor ne nézzek be a kertjébe hanem magam elé nézzek mélyen a földre le vagy éppen kifelé az utcára.
Ugye milyen hülyén hangzik?
Ha lesz drón szabályozás ha nem, ha lesz légtér ha nem, ha lesz korlátozás ha nem akkor is mindig lesz olyan aki a szabályokat felrúgja és nem fogod tudni ezt követni.Ezek a szabályok arra jók, hogy az olyan drónosok mint én akik nem kémkedésre meg zavarkeltésre használják a drónt jól megszívjam és csak ellehetetlenítsen.
Ha majd egy app-al ingyenesen lehet kérni légteret és azt 10 percen belül megkapom akkor fogok légteret kérni addig csak repkedek ahol akarok amikor akarok. (kivétel a tiltott helyeken)S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
majestic
őstag
válasz AuraSync #6897 üzenetére
Én is így gondolom... Egyébként nálam az a helyzet, hogy egy 3 lakásos társasházban élek ahol az egész földszint 440 nm-es kertel együtt az én tulajdonom. Mindkét másik lakó uber tahó, belém kötnek ahol csak tudnak. Na mármost, ahogy megjelenik a Mavic 3-as szeretnék venni egyet és ül. a kertemben földközelben szeretnék repkedni. Tuti, hogy feljelentenek, de hogy tudják majd bizonyítani (ha engem nem látnak), hogy nekem van drónom? Hiába fényképezik le a drónt, az még nem jelenti az, hogy az én tulajdonom... Azon túl szeretnék repkedni a környéken (családi házas környezet), ott meg hogy tudják egyáltalán bármit bizonyítani? Az persze (szerintem) abszurd, hogy a rendőrség folyamatos megfigyelést végezzen egy ilyen banális dolog miatt, amikor egy kocsilopást is leszarnak...
Macbook Pro 15', iPhone 16 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2 Black, iPad Pro M4 LTE 256GB, G30
-
twine
veterán
válasz majestic #6898 üzenetére
A kérdés az te ,hogy fogod tudni bizonyítani, ha valaki előveszi a vadász csuzliját, amikor elege lesz a drónodbol ?
Előre jelzem, én nem kívánok vitatkozni ezen, ebbe én már belefáradtam, tőlem ott és úgy repül mindenki ahol, és ahogy akar...
Csak gondoltam megmutatom ezt egy másik fénytörésből is...
Hiszen te úgy gondolod, rád nem vonatkoznak a jogszabályok,, te és mindenki más aki így gondolkodik, ott és akkor és úgy repül, ahogy neki úri kedve tartja...
Akkor arra, akinek tele a töke a telke fölött repkedő drónnal, rá miért vonatkozna a törvény/jogszabály?
Ő is lesz@rja a te magántulajdonodat... Így hát előveszi a fasza csúzliját....És akkor itt él is érkeztünk a vadnyugatra...
Ez így rendjén van mindenki szerint?
[ Szerkesztve ]
-
Azért ne keverjük össze a szezont a faxommal twine.
Attól, hogy én elrepülök egy nap 10x-er a telke felett még NEM okozok neki anyagi kárt.
Ennek ellenére ő "lelövi" (na persze lelövi ja mintha mindenkinek a szekrényébe légpuska meg sörétes lenne) az én 500k-s drónomat?
Akkor ez így rendjén van?Zavarja őt a drónozásom?
Felsoroljam, hogy engem mi zavar ebben a macskura életben twine?
Mert akkor itt aludnánk...Ki kell nőni ebbel a gyerekeskedésből.. ha akar jelentsen fel és ha elkapnak így jártam.
Tudod miért jelentene fel? MERT NEKI NINCS DRÓNJA.
Irigy, szánalmas, rosszindulatú emberekkel teli világban kell élni sajnos.
A volt munkatársamnak el kellett költöznie a társasházból mert egy szenilis bolond nő állandóan feljelentette őket hangoskodásért akkor is ha otthon sem voltak...
Erről ennyit.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs