-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #9600 üzenetére
Jah, elírtam. Persze, sok az 1.4, 1.6 -os gépszörny, nem is azt mondtam, hogy baj van vele. Az más, hogy nekem az kevés lenne, inkább érzésre. 150 ló a mai napig elég mindenre. Leszámítva az új 2.0 -ás dieseleket, amik már 160 ló fölött vannak.
Igen, Nálad hosszabbak a fokozatok az automata miatt, alapból 90 -nél lenne vége a 2. -nak. Nálam a manuállal van 110 -nél vége, automata az 130 -ig elküldi.(azért is olyan lomha az 528ia)
A bivanos -os sor 6 olyan 7 lityi körül eszeget, én azt mondom 1,5l -el eszik kevesebbet mint az enyém. Meg ugye nálad könnyebb az autó is, az se mind1 mit kell vonszolnia.
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #9603 üzenetére
meg szerintme bubu 323i.jébe is 25ösről lefojtott m50b25tu van....
96tól volt....vanos.
vagy tán dupla lenne neki?Nekem 45k a biztim, +9k az adó.ennyi.
cserébe fogyaszt a kocsi 10-12öt.nem megy sokak szerint de én mindig elégnek érzem.és ha meglesz cisnálva márpedig megelsz mert ma voltam szakinál akkor mégjobb lesz.
lehet kicsit pusztul de nem is került 3-4-5 millioba....nekem megfelel.majd lesz jobb is.még 1 műszakit cisnáltatok rajta ezt mondtam már nyáron is...addigra tán összejön másikra.
most is van fenn egy ami szimpi zöld e36 320 160e. km, 96os....750e....nekem pont jo is lenne.
9cel eljárkál a vanos motor.pláne e36ba."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #9596 üzenetére
M54B28 nem létezik.
A dupla vanos a büdös életben nem hoz 2liter különbséget a simához képest. Picit optimálisabb időben nyílnak a dual vanoson a kipu oldali szelepek, de ez pár decinél többet nem jelenthet. Nézd csak meg a gyári speckókat.(#9597) BMW001
A fogyi különbségnek sok oka lehet. Egyrészt lehet hogy nem 100-as a motorjuk, másrészt nem úgyanúgy vannak használva mint a tiéd. Nem ugyanazon az útvonalon, nem ugyanaz az ember vezeti. 2liter különbséget a dual vanos önmagában nem hoz, ezt hidd el nekem.(#9604) dragonfx
M52B25 van neki a 23i-ben. A 25i-k voltak M50TUB25-tel szerelve 92.9.hótól. Elég sok különbség van a két motor között. (vanos-ban viszont épp nem) -
God Vazzeg
veterán
Ebben milyen motor lehet: [link] Illetve az ilyen korú (1999-2001) 730D-ben milyen motor van? Ugyanaz mint az 525tds és 530d-ben? Laikus kérdés, alkatrész miatt kérdezem..
Szerk:
Mármint motorilag 725tds=525tds? és 730d=530d?
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz God Vazzeg #9610 üzenetére
96-ban az E39 megjelenésekor módosított TDS-t adtak ki, ami állítólag jóval strapabíróbb lett mint az elődje. Az E38 tuti megkapta ezt a mocit valamikor, az E34 nem valószínű.(talán a 96-os touringok?)
-
tomcsi23
veterán
válasz God Vazzeg #9610 üzenetére
Hát ez mekkorát léphet.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
SpeedR
őstag
válasz God Vazzeg #9612 üzenetére
Igen, az E39-ben is ez volt.
Átülnél egy ilyenbe az egérkamionodból?tomcsi:
Ez nem racsingverda.[ Szerkesztve ]
-
God Vazzeg
veterán
-
lorcsi
veterán
mekkorát csapatnak
dúrva ahogy a lejtőna jégen megindúleladó: vadi új soundcore motion+
-
MPowerPH
félisten
Úgy átlagban az E36 328i -k 10l körül esznek. De nem csak vanosban van ott se különbség, direkt kihangsúlyoztam. Kíváncsi lennék az egyéb módosításokra is, amiket eszközöltek a motoron. Lesz időm, utánajárok.
A használat az relatíve, mert én anno levezettem vele 100km -et, és nem tudtam olyan értékeket produkálni, mint az enyémmel. Szerintem ott a váltó is közrejátszhatott, mert rövidebbek a fokozatok, és 5. -ben sokat forog már 110 környékén is.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
mert tu csak fejlesztés nem másik ujabb tecnika.
Olvasd vissza mikor írogattunk bmw elkezdett linkelni.
m52tub20=m54b20
hivatalosna ilyne megnevezés nincs....cska átnevezték mikor másik kasztniba került....
m52tu nem igazán volt e36ba....dual vanos!!
csak 98tól akkortól meg e46 volt.m50tu volt ami simpla vanos ergo m52.....és ezek közt nincs különbség max. anyagban.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
Mert 2 féle 28i motor volt. Van az M52B28 és az M52B28 TU.
Olvass vissza, ki lett vesézve. 98 -tól kezdték a TU mocikat használni, mikor megjelent az E46. E46 -ban már csak a TU moci volt, E36 -ban a sima.
És nem csak a Vanosban van különbség, a teljesítmény és a nyomatékcsúcs is változott. Ezen kívül voltak még módosítások, amiket konkrétan nem írtak le.Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz MPowerPH #9624 üzenetére
Nyilván azonos évjáratokról beszélünk. 98 után az E36-ok ugyanúgy megkapták az M52TU-kat mint az E39-ek és az E38-ak (igaz ez utóbbi csak az M52TUB28-at).
A nyomatékgörbe-eltérés éppen a dual vanosból ered. (a max teljesítmény változatlan) Milyen más különbségeket tudnál még konkrétan felsorolni? Tényleg érdekelne...dragon:
Túl sokat kombinálsz és nincs is igazad. (Kivéve ha csak a vanost vesszük figyelembe.) -
MPowerPH
félisten
Nem, nem azonos évjáratokról. E36 -ba csak egy féle 28i motort raktak:
95-98 M52B28 MS41Ez volt az egyetlen, ott nem volt váltás, mivel az E36 gyártása 99 -ben véget ért. Itt a kis táblázat, nem rakták bele a TU mocit egyikbe se.
Alacsonyabb fordulaton adta le a maximális teljesítményt a sima B28, 5300RPM -en. A TU 5500RPM -en leadja..."A Technical Update or M52TU version in 1999 added Double-VANOS and other modifications."
99 -et ír, de a 98 -as E46 -okban is már ilyen moci van. Ott a kulcs szó, other modifications. Konkrétan nincs leírva, de ez a motor a későbbi M54 -es felépítését követi egy az egyben. Tulajdonképpen M54 -es már ez is.
De utána járok, mik voltak a konkrét változtatások.Mibe nincs Dragonnak igaza? Bármit mondasz, kérdezz meg akárkit, E36 -ban az életben nem volt M52 TU motor. Az a kérdés, hogy E39 -be hogy rakták bele, de emlékeim szerint 98 végétől.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
97 -ben nem volt még TU... És a z3 -ban benne volt, e36 -ban nem. Ott a link, mi volt benne az E36 -ban. Ezen kár erőlködnöd...
Az E36/7 az a roadster, a /8 meg a coupe.
Ajánlom figyelmedbe ezen mondatot: "A modified version of the E36 platform designated as E36/7 was used for the BMW Z3 roadster in 1996-2002. The modification for the BMW Z3 Coupe was designated as E36/8."M52TUB28
Applications:
* 1997-2001 E46 328i/328Ci
* 1997-2001 E36/7/8 Z3 2.8
* 1998-2001 E39 528i
* 1998-2001 E38 728iÉs itt is van hiba, az E46 nem 97 -ben jelent meg, hanem 98 -ban, coupe és touring változat 99 -ben.
És akkor olvasd el ennek a szövegét is, ne csak a táblázatot nézzed. E36 -ban nem volt dual vanos. E46 -ban viszont csak az volt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Itt van még egy táblázat is, ez is mutatja, hogy nem volt benne.
Nem tudom mit erősködsz, ott vannak a tények. Olyan dolgot próbálsz cáfolni, ami már rég tisztázva van...Akkor zárónak, TU motort ezekbe raktak:
M52B28TU
1998 - 09/00 E46 328i
04/98 - 09/00 E39 528i
04/98 - 2001 E38 728i
09/98 - 06/00 E36/7 Z3 2.8Magyarul szerintem Te benézted az E36/ -el, mert ott a /7 és /8 az a Z3 -ast jelöli.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz MPowerPH #9628 üzenetére
Rendben, legyen igazad. Az E36-ok közül csak a Z3 Roadster és Coupé kapta meg a dupla vanosos mocikat., amik gyakorlatilag E36 kompaktok, más bódéval.
Az E46 tényleg az 1998-as modellévben jelent meg, de a gyártási év és a modellév nem azonos fogalom. BMW-nél általában szeptemberben jönnek ki a következő modellévi autók. Láttam én már 87-es gyártású E34-et, meg 89-es E36-ot is. -
MPowerPH
félisten
"Az E36-ok közül csak a Z3 Roadster és Coupé kapta meg a dupla vanosos mocikat., amik gyakorlatilag E36 kompaktok, más bódéval."
Igen, ahogy mondod. E36 -ra épülnek, de nem a E36, hanem E36/7 és E36/8. Azért az a más bódé elég nagy különbséget takar.
Persze, de én a hivatalos évszámot mondom. Bár egy ilyen autót összeszerelni nem volt már akkor se nagy kunszt, előrendeléseket legyártották. 97 -ben biztos már volt TU -s prototípus is, de az se hivatalos. Láttam én már 98 -as E39 -et, ami 528i volt, de csak single vanosos. Az még pont kívül esett...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
léci olvass vissza könyörgök!!
ez is ki lett rágyaolva Ákossal hogy wikipediával ne példálozz mert bénák tiszta hiányos rossza adatok szerepelnek benne nem is 1 helyen bmw.vl kapcsolatban csak a zavart csinálják a fejekben.e36ban m52b28 volt csak.
99es e36 nincs max. compact. limo coupé nincs...1-2 m3 van talán de az ugye más mocis.m52tu dual vanos az e6okban volt csak és ennek lett a neve később m54.
mivel totál detto ugyanaz valszeg az e46 karosszériaváltás miatt az m52es számot felváltották vele könnyebb a nyilvántartás megkülönböztetés is.
dual vanos motor az m54=m52tu.
a m52 csak simpla.....
sima m52 és m50tu.nál is valszeg haosnlóa szitu de ennyire enm nyultak visszatanulmányaink mert e39 e36 hasonlításról volt szó.....,
max. pár kilot föl le sporoltak más lett a blokk anyaga ugye vas alu.de a többi mind ugyanaz.ez minden autógyárnál így van.
enyém totál más jelölés szíjas m43 fejletebb láncos..és a légtömegmérőn kívül mindne jo az m43hoz az m40ből.csak emrt szóba került nálam motorcsere utánajártam onnan tudom.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #9632 üzenetére
"léci olvass vissza könyörgök!!
ez is ki lett rágyaolva Ákossal hogy wikipediával ne példálozz mert bénák tiszta hiányos rossza adatok szerepelnek benne nem is 1 helyen bmw.vl kapcsolatban csak a zavart csinálják a fejekben."Visszaolvastam, és van jópár tévedés. A wikipedia valóban nem a legautentikusabb forrás.
"e36ban m52b28 volt csak.
99es e36 nincs max. compact. limo coupé nincs...1-2 m3 van talán de az ugye más mocis."Vannak 99-es E36-ok. Touringok, coupék és compactok.(limo tényleg nincs) Más kérdés, hogy nem adtak el belőlük nagy mennyiséget az újabb E46 széria miatt.
m52tu dual vanos az e6okban volt csak és ennek lett a neve később m54.
mivel totál detto ugyanaz valszeg az e46 karosszériaváltás miatt az m52es számot felváltották vele könnyebb a nyilvántartás megkülönböztetés is.
dual vanos motor az m54=m52tu.Háromból kettőnél nem stimmel a köbcentiméter, különbözőek a teljesítmények, gyakorlatilag egy közös cikkszámuk nincs, de biztos igazad van....
Nyilván nem nulláról tervezték újra az M54-et, hanem az M52-t vették alapul, és mindkettő sor6-os dupla vanosos, de ettől még nem lehet egyenlőség jelet tenni közéjük.M52-nél az alublokk és a nikasil hengerbevonat volt a fő újdonság. (szidták is érte eleget az olyan országokban ahol magas volt az üzemanyag kéntartalma)
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
én 98ba találtam limot.compact tényleg volt még 2000ben is.de az fél bmw csak.
milyne cm3??
teljesítmény nem stimmel miért is?
2.0=150-151 ló.2.5=192-193.....mérési átszámítási eltérés kw.ról.na erről a bevonatról nem hallottam?mire jó vagy sem?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
Igen, ezt írták is. Ez is javítva lett.
Dragon, itt az írás:
"In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3. However problems are still present in these engines so affected cars of this period should be bought with caution unless the service history verifies that work was carried out to rectify the problem. The American market M52 used iron sleeves from the beginning, and so, was unaffected by this problem."SpeedR: Hol nem stimmel, és mi? Igen, lehet adtak el 99 -ben is, de az új motort ettől függetlenül nem rakták bele. Értem mi a problémád amúgy. Az, hogy 98 -tól megvolt a TU motor, de 99 -ben lett vége pl. az E36 coupe gyártásának. Így ugye az lenne a logikus, ha ebbe már az új fejlesztett motort tették volna bele, mert minek is gyártanának egy régebbi erőforrást, ha van már újabb helyette. A doksik szerint mégis a régit pakolták ezekbe is...az hogy valójában mi volt, valszeg nem tudjuk meg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
tibi666
senior tag
szerintem meg mindegy.
-
MPowerPH
félisten
válasz God Vazzeg #9636 üzenetére
Jah, biztos maradt raktárkészlet. Ez is egy variáns lehet.
tibi666: Neked általában minden mind1.
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #9634 üzenetére
Ezek voltak az M52TU-k:
M52TUB20 - 1991 cm3 -150Le (20i)
M52TUB25 - 2494 cm3 -170Le (23i)
M52TUB28 - 2793 cm3 -192Le (28i)Ehhez képest az M54-ek:
M54B22 - 2171 cm3 - 170Le (20i)
M54B25 - 2494 cm3 - 192Le (25i)
M54B30 - 2979 cm3 - 231Le (30i)Melyik M52TU = melyik M54?
A nikasil bevonat azért jó mert könnyebben csúszik rajta a henger. Ha bővebben érdekel guglizz rá.
BMW001
Igen, érthetetlen számomra, hogy a 97-ben gyártott E46-okba már a TU-t rakták, E36-ba meg még 99-ben sem. Valószínű direkt csinálták mert 10fillérrel kevesebbe került.God Vazzeg
De a procigyártók direkt raktárra is gyártanak. Autógyártóknál ilyen nincs. Egy BMW kaliberű cégnél nem hiszem, hogy előfordulhat olyan szitu, hogy hopp itt van 50000db felesleges motor, na kezdjünk vele valamit... Biztoss te is hallottál már a just in time elvről. -
God Vazzeg
veterán
Persze nem is erre gondoltam, hanem hogy ha legyártanak 10000db kasznit, ahhoz kell 10000db motor, és elképzelhető hogy az egyik motor gyártását még nem fejezték be mert eladható, de az újabbat már elkezdték gyártani. Csak a régebbi motor a régebbi kaszniba ment, az újabb meg már az újabba, de volt köztük átfedés
Szerk: alkatrész szinten gyártanak raktárra is, E30-hoz eredeti alkatrészeket lehet venni raktárról, pedig régen nem gyártják őket
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz God Vazzeg #9640 üzenetére
A raktárra gyártott alkatrészek a beszállítóktól mennek egyből a raktárra. Ezeket nem a BMW gyártja, nem sok dolguk van vele.
-
dragonfx
veterán
m52tub25 ez az e36 323i mocija.
míg az m54b25 a e46 325i.é.
más lett a cm3. de alóerők eléggé hasoníltanak.és a dupla vanos is.
e46 volt 2.0ás bivanos motor is nem csak b22.ja és 97ben nem gyártottak e46ot.de ha ugy gondolod igen mutass linket.98tól volt.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
engem nem az elmélet érdekel a gyakorlat.
találj hasznalauton 97es e46ot...sok sikert.ok akkor nem volt.
ugy hogy m52tub25ből volt nem lefojtott verzió is ami 192 lovas volt a 170lovasra mondhatod hogy b25 de ...b23nak felel meg.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
Igen, már 97 áprilisában volt E46. De igazából olyat nem fogsz találni, hivatalosan 98 -tól jelent meg.
Az M52TU az nem M54 átnevezve, hanem az M54 az M52TU evolúciója. Felépítésben megegyeznek, közelebb állnak a TU -k az M54 -hez, mint az M52 -höz.
És itt a fórum is erről, úgy látszik nem csak itt téma.Itt van pár kinyert adat, nekem még át kell rágnom, ez már túl szakmai sajnos.
M54 v M52TU
Crankcase, '..corresponds to the crankcase of the M52TU...is made from aluminium alloy with drawn cast iron bushes'Crankshaft '..on the 2.2/2.5 I engine , the crankshaft is made of spheroidal casting..a drop-forged steel crankshaft is used on the 3.0 I engine'
Piston/connecting rod '..piston is of identical design for all engines (2.2/2.5/30.)..skirt is graphite coated..rods of the 2.2/2.5..are made of a special forged steel..rod of 2.2/2.5 is 145mm long 3.0 is 135mm'
Cylinder head '..is identical to the cylinder head of the M52TU..valve springs have been adapted to the larger valve stroke on the M54B30'
Vanos '..inlet camshaft of the M54B30 has been re-engineered '
Intake system '..has been adapted to the changed performance ratings and engine displacement..pipe have been shortened by 10mm on the 2.2/2.5 I engines. The cross section has been increased..pipes have been shortened by 20mm on the 3.0 I engine and the cross section increased. The engines now feature a new intake air routing system...crankcase breather..distribution rail has been changed. It is now between cylinders 1 and 2 as well as 5 and 6'
so same head, different manifold. Sounds like a swap is v viable, but PCV needs to be includedExhaust system 'New catalytic converters are used that are tuned to ..EU4'
Mixture control '..corresponds to that of M52TU. Modified features are..Electronically operated throttle valve..Compact hot-film air mass meter..injectors on the M54B30 have a higher injection rate...Fuel return: -only up to filter -fuel filter up to injection rail returnless'
This is heavily abbreviated and whats not is still fairly vague but shows how similar these two engines are.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
Hagyjuk már abba totál mind1 a jelölés.
nekem 2.0ás bivanos motor kéne.akár e36ba építve akár e46ba.az a jó kompromisszum."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Szplöttyy
senior tag
Ültem ma is a TDS-be... Háááát iszonyatosan bejön
Smoke & Torque
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest