- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
Kérdezném, ha valaki ért hozzá és használ ózon generátort szagtalanításra, hogy milyen teljesítmenyűt és mennyi időre rakja be, hogy hatékony legyen. Nézegettem brutálokat 20 és 50g/óra teljesítménnyel, de nem tudom, hogy kell-e/szabad-e ekkora teljesítménnyel lőni.
-
Formaster
Topikgazda
Ha nem vagy fakezű (bocs) vagy van egy fúród, magad is tudod applikálni
-
Formaster
Topikgazda
válasz pincer01 #34462 üzenetére
Teljesen más gép. A fő különbözőség ott van, mint a Rupes Mark vs Flex XFE között. A Flex egy forced rotation, míg a Rupes Mark egy free spinning gép. Ez annyit tesz, hogy ha a Rupes nem jól fekszik fel, akkor nem dolgozik rendesen, míg a Flexet akárhogy tarthatod. A Mille is ezen az elven megy, de elvileg valamivel csendesebben, rázkódás mentesebben, mint a flex, viszont technikai paraméterekben teljesen más. Orbitális mozgást az XFE 15mm körül mozog, a Mille csupán 3-5, ezzel szemben a 21-es bigfoot 21mm-t. Ha valaki DA-val akar durvázni, akkor elméleti síkon a Mille jobb választás, de nem próbáltam, szóval addig nem mondok semmi biztosat. Anno teszteltük a fórumtárssal a Rupes Mark vs Flex XFE kombót, elvileg a Rupes a 21mm-es mozgással több munkát végzett (ha jól emlékszem) szóval nem tudom a Mille a 3-5 mm-el hogyan is fog gyorsabban dolgozni, mint a Flex a 15mm-el. Ráadásul a Rupes gépek nem a megbízhatóságról híresek, ha már forced rota gépben gondolkodnék, akkor Flex vagy Makita, utóbbinak van egy nagyon érdekes gépe, de ezt sem próbáltam még.
-
Formaster
Topikgazda
Valóban nem egy profi termék, viszont amin én próbáltam, illetve itt többen is, azon jól mutatott. A műanyagok között hatalmas a szórás, nincs olyan termék, ami mindenen jól mutat, illetve egyén függő is, valaki csillogósan szereti, valaki matton. Nekem csilló fóbiám van, de amúgy is utálom, ha erős napsütésben a szélvédőn tükröződik a műszerfal. Ha profi matt ápolót keresel, akkor pl Shiny Garage, ez még nincs benne az ÖF-ban, de a polirtech oldalán megtalálod.
lassan frissítve lesz az ÖF ha eljutok odáig és lehet h külön kéne bontani a hipermarketes és profi termékeket.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz weres78 #34473 üzenetére
Na igen, cseppet túl van lihegve a dolog. A motortérben minden IP65-67 védelem alá tartozik. A messziről ráengedett víz tutira nem okozhat gondot, de múltkor egy srác szintén közvetlen közelről csapatta az RS7 motorterét, a turbóról gejzírként csapott fel a gőz, mégsem lett baja. Gond akkor lehet, ha valami nincs jól a helyére rakva, vagy már kissé megrágta egy nyest és a víztől zárlatot kap. Otthon nagyon nem divat a motormosás, míg nyugatabbon kötelező. Nekem hétfőn műszaki, épp tegnap volt esedékes a motor+alváz mosásom.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #34481 üzenetére
Persze, az IP védelem sem tökéletes, főleg nem 140bar-ra, ahol én mostam ott ráadásul 180-190 baros rendszer van.
A Ride & Shine Detailing srác a világon a top detailerek közé sorolható. Merem azt mondani, hogy az egyik, ha nem a legigényesebb detailer, stúdiójáról nem is beszélve. Mindig is felnéztem rá, főleg ahonnan indult, a kezdetektől követem a csatornáját. Szerencsére hollandiában meg is fizetik amit csinál
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz TayRol #34508 üzenetére
Pontosan, egy vékony filmet képez, így könnyebb dolgod lesz a bogarakkat, kosszal és tovább is marad tiszta. Persze egy bizonyos mértéknél nem lesz jobb, ha nincs alatta egy jó polír, illetve a Sonaxos cucc tartósságát nem tudom megmondani, 2-3 hónapnál biztos nem bír többet.
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz hurenzon #34851 üzenetére
Persze, ez általában csak a kerámia ára, a polír még ennyi szokott lenni. Tévedés, ha azt gondolnád az új autón nem kell fényezés korrekciót csinálni, biztos, hogy lemosták már szállítás után, vagy itt-ott, tehát van rajta mosó karc. Olyan meg nincs, hogy akcióban félár, mert rengeteg munka van egy ilyen kezeléssel.
Máskülönben a kerámia sem gondozás mentes, ennek az ellátását szinten nem fogod tudni megcsinálni panelből, marad a professzionális kézi mosó, ahol megint megnyírnak majd mosásonként annyi pénzre, hogy teszel majd az egészre magasról. Ha meg tudod oldani a tisztességes mosást valahol, akkor meg fel tudsz rakni egy fussot is, ugyanúgy dobja a vizet, karcállónak meg egyik sem karcálló, szóval maximum annyi a külömbség, hogy a fusso garantáltan fent marad fél évig, kerámiából meg ha szarul csinálják, annyit sem. De a 2-3 évet ígérő, esetleg tudó kerámiát meg nem fogod megkapni 80 ezerért és ez is igényli a gondozást, toppolást, védőrétegek ismétlését, ahogy azt lentebb leírták.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Formaster #34852 üzenetére
Élvezet nézni az oktató videójukat, legalább a mikroszálast fogná tisztességesen, szerintem a csajomnak több köze van az autóápoláshoz, mint ennek a tuskónak. Külön gratulálok a kesztyű nélküli felvitelhez, remélem látja ezen posztot és innen üzenem neki, hogy szép kort megélt már, nem kéne elpazarolni a maradékot. Máskülönben érdemes elolvasni az alatta levő kommentet, "do not waste your money with this product"
Ha értelmes kerámiát akarsz, akkor Servfaces, Gyeon, Nanolex, Carpro, az összes többi mehet a kukába.
(tuskó! Elnézést a kifejezésért, nem akarok senkit sem sértegetni, de ha valaki ekkora szaktudással ki mer rakni egy oktató videót, akkor nem tudom szebb nevezővel illetni, jobbára a rendes nevén nem tudom nevezni, azt nem adta hozzá)
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz WestBam #34855 üzenetére
Akkor bővül a lista:
-nivea
-wu2
-mogyoróvaj
-babaolaj
-jar
-wd40
-alollam krém
-hőlégfúvó/disznóperzselőViccet félre téve, ezek közül több is van ami hellyel közzel működik (alollam krém univerzális) mégis jobban szeretek erre dedikált dolgokkal kísérletezni, lehet h csak azért mert még nem került bontószökevény a kezeim közé.
Egyébként ha az S40 híresen szar volvo bőrjét megfogta a nivea, akkor vagy az illető tekergeti bébipopsival, vagy ennyire jó a nivea, de én az előbbire szavaznék.
Nagyon sok múlik a useren, mert kőműves jocó faék kezében a rozsdás zártszelvény is tisztára kopik.
-
Formaster
Topikgazda
válasz KisBundi #34857 üzenetére
Amennyire a képen látszik jó vastagon lett fújva. Nem szívesen javaslom ezt, mert 2 pillanat alatt gallyra tudod vágni, de én amikor X6-ot fújtam nagyjából ilyesmit kellett eltüntetnem és 1000-es papírig mentem le. De a vastag részt kell nagy részt csiszolnod és csak néha beleérni a régibe, illetve sok kitartással a 2500-is eljuttat a célhoz.
Viszint ha elrontod ne szidj engem, én tényleg nem javaslom, csak leírtam, én hogy oldottam meg.
-
Formaster
Topikgazda
válasz KisBundi #34860 üzenetére
Elég ramatyul néz ki igazából lakk fajtája is válogatja, hogy egy ilyen ködölés mennyire összehozható utána a régi lakkal. Engem is figyelmeztettek anno, hogy készüljek fel, valszeg látszani fog, illetve az új lakk törni fog a régiről. Tudatlanul, de szerencsémre egy lassú edzővel vettem a lakkot, talán ennek volt köszönhető, hogy nem töredezett be az összecsiszolásnál, de nem mondom, hogy egyszerű dolgom lett volna. Esetleg ha van kéznél 3000 vagy finomabb papírod még azzal nézd meg, lehet hogy ebben az esetben pont a puhább lesz a célra vezetőbb.
-
Formaster
Topikgazda
válasz KisBundi #34863 üzenetére
Itt nehéz bármi okosat mondani, a gond az, hogy nem fogsz tudni a pólusokba becsiszolni, ott jó eséllyel az uj lakk sem tapad. Jó lenne azt a hitvány lakkot leszedni, de félő hogy alatta a bázis is sérül. Csak akkor kísérletezz, ha jobb híján már ugyis vinnéd fényezni, mert jó eséllyel ebből már nem tudsz sokat kihozni, csak rontani rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz j.bravo #34878 üzenetére
Első nekifutásra ez úgy tűnik, hogy maradt alatta mosogatószer, vagy feloldotta a fólia ragasztóját. Azt hogy érted, hogy tömény? A leírásban szerepel, hogy 2-3 csepp kell fél literhez. Ezt érdemes betartani.
Amit javasolnék, illetve profi fóliások ezzel dolgoznak az a Johnnson Babasampon (mégegy a listára ) Viccet félre téve ez valamelyest ph semleges és kíméletes szer van benne.
A másik probléma lehet, hogy nem lett alóla kellően kinyomva a víz megfelelő szerszámok hiányában. Tapasztalatból mondom, hogy bankkártyával és egyéb okosságokkal nem lehet, fóliáztam már ablakot és amire azt hittem, hogy alatta már teljesen száraz, az pár napra rá kiderült, hogy nem volt.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #34889 üzenetére
Kesztyű nélkül? Hang Ezt meghagyom a szakembereknek, akarom mondani szag-embereknek Ezt is lehet minden mosás után reloadozni és akkor 9 év
(#34890) F_Zolee: Valami oldószerrel feloldja a koszt/vízkövet, majd újralakkozza. Két gond van, hogy a koszon kívül a búra a pórusaiban van a naptól roncsólódva, ebből szoktunk lecsiszolni, majd a lakkozás alapvetően bullshit, mert a lakk nem poliuretánra való, főleg nem így szokták használni, hanem alapozóval, megfelelő előkészítéssel. A helyes és hosszan tartó metódus a csiszolás, polírozás és megfelelő UV védelem. Ez annyira jó, hogy műszaki előtt megállsz a sarkon és átkened
(#34891) j.bravo megpróbálhatod hajszárító nélkül is, nem tudom mennyire égett rá, elvileg lejön, de biztos ami biztos legyen ott.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #34899 üzenetére
Szerintem meg hagyd a francba, először is miért nem ő kérdezi, másodszor meg nem, nem elég, a kerámiát nem fogja leszedni a gyurma. Meg lehet próbálni valami tömény előmosóval (nem citrus pre wash, nem is jar ) máskülönben polír, vagy majd lekopik ugyis pár mosás után.
#34901) RP1980 annyiban kijavítanálak, hogy nem a gyurma karcol, hanem amit kiszed, ha van mit kiszednie, akkor az így is úgy is karcolni fog egy szárazolásnál is.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Sasu007 #34904 üzenetére
Én azt javasolnám, ha ennyi ideig nem tartottad karban a fényezést, akkor keres meg egy szakembert, ugyanis ezt polírozni kell, máshogy nem lehet rendbe rakni. Ezután megfelelő védelem mellett évekig újszerű autód lehet.
A belső tér műanyag elemeihez vehetsz Wolf APC tisztítót, majd válassz egy műanyag ápolot, ezek közül ami kiemelkedő az a Shiny Garage szatén terméke, a polírtech oldalán megtalálod.
A szövethez kellene gép is, szóval az megint kozmetikás kör, hacsak nincs rutinod és nem szerzel egy vizes kárpitos gépet és megfelelő anyagokkal neki nem állsz.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Sasu007 #34908 üzenetére
Elég nagy a szórás, de egy ekkora autóra egy normális minőségű (nem feltétlen showcar) munka is 25-30k körül kezdődik. Ha még nem dolgoztál géppel, azt nem is fekete autón kéne gyakorolni.
Ha mondasz egy körzetet akkor talán valaki tud javasolni megfelelő árú/képzettségű szakembert.
-
Formaster
Topikgazda
válasz troll81 #34916 üzenetére
Konkrét összeállítást nem akarok, mert akkor sokan azt gondolnák csakis az a jó, vagy ha valakinek valami más tetszik helyette, azon csak a vita menne. Az ÖF-ban viszont tagolva lesznek a termékek pro és haladó kategóriában, ha időm engedi és igény is lesz rá, talán csinálok külön egy hiperből leakasztható vonalat is, de ehhez a ti segitségetek kell, mert egyrészt nem tudom otthon mi van a polcokon, másrészt ezekkel a termékekkel többnyire nem foglalkozom, leszámítva a Sonax vonalat.
Egyébként az ár többnyire tükrizi a minőséget, leszámítva amit a kolléga is ír, hogy vannak bizonyos sznoboknak szóló termékek, amik olcsóbban is megvehetők olyan, vagy jobb minőségben.
[ Szerkesztve ]
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz flegga92 #34940 üzenetére
Ha már saválló, akkor nekiugranék valami erős vegyszerrel, 1:5 higítású Wolf APC mondjuk, de ha van otthon sósav akkor higítva az is megteszi. Olyan 20-30% között még biztonságos, persze kelleni fog meg kefe, kesztyű, meg szemüveg. A végére meg mehet egy kis polír, pl gyapjú+menzerna fém polírozó paszta, vagy bármilyen.
Búránál nem vagyok híve a lakkozásnak, de ha már rajta van akkor mindegy, vannak biztonságosabb szerek is. A hibásat becsiszolod, újra lakkozod esetleg. Belülről nem kell lakk, a tömítés a lényeg.
A szélvédő ragasztót nem javaslom, mert többet szét nem szeded. Van a sikának egy terméke.
Youtubeon keress rá hogy kell szétszedni, a ragasztást sütőben fogod tudni felmelegíteni, de vigyázz, mert az angol nyelvű videókban fahrenheitban beszélnek, azt váltsd át. Belülről valszeg nem kell polírozni, vagy max kézzel, az csak piszok lesz.
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz szőröscica #34957 üzenetére
Azzal óvatosan, ha emlékem nem csal ez volt az a márka, ami megmarta valakinek a motorján az egyik elemet. Ahogy mondták, szigorúan hűvösben, hajnal vagy késő este, esetleg borús napon.
-
Formaster
Topikgazda
válasz KisBundi #35001 üzenetére
Sokkal könnyebben vissza lehet szedni, de ajánlom, hogy papírtörlővel szedd le, mert a mikroszálas kevésbé dolgozik jól. Utána átnézed mapon, hogy mennyire végeztél alapos munkát, ha maradt valami valahol, le tudod szedni. A rainx-nél jóval nehezebb dolgod van.
Sötétben, esős időben törlés közben megfigyelhető egy halvány fátyol, de ez egy tizedmásodpercig tart, ennyit be lehet áldozni a dologra, mert csak lassú haladás mellett kell törölni, pl városban.
-
Formaster
Topikgazda
válasz rasotamas #35105 üzenetére
Ha beleszólhatok Nekem hasonló kék az autóm, volt már posztolva itt és én is "ferrari" pirosban, esetleg élén sárgában (inkább a piros) gondolkodok. A kékkek fut ez a szín és elég van, féknyereghez amugy is illik. Az ezüst szerintem snassz.
A 30 euro nem feltétlen sok, ha valóban hőálló, minőségi festék, viszont egy ilyen művelet után kezelném is valamivel, hogy tisztán lehessen tartani, illetve akkor már a felniket is, ne adj ég mehetne bele egy kormolás mentes kerámia betét Nálam ez lenne a terv, ha időm engedné, igaz én megbontanám, homokfúvatnám, majd szintereztetném. Ehhez jó pár napra nélkülözni kellene az autót.
-
Formaster
Topikgazda
Elég rossz minőségű képek, kellene találni valami jobb szöget/fényviszonyt. Elsőre azt hittem, hogy pereg a lakk, de ilyet a VP nem okozna. Látom árnyékban mostad, illetve másod blikkre megnézve azt mondanám, hogy sampon maradvány, esetleg fanedv, vagy vízkő. Gondolom szárazoltál utána.
A fekete pöttyök kárány foltok, de a fehérről kéne jobb kép.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
Többen leírták itt a lényeget, annyival egészíteném ki az üzembiztonságot, hogy a vizes fékolaj be is tud fagyni, illetve a retkes fékolajtól fognak berohadni a munkahengereid. Jobb esetben csak cseréled darabját kb 50 rongyért, rosszabb esetben akkor fog befogni amikor nem kéne.
Nyugaton a motorkerékpároknál például nem kapsz műszakit, ha az olaj forráspontja nem üt meg egy bizonyos szintet. Illetve a gyártól minden esetben maximum 2 évet adnak meg a csere intervallumra, ez nem lehúzás miatt van, mert ahogy írták a fékolaj piti pénz, egyszerű cserélni.
(#35149) jozsi252 Csak nem a Toyota botrány? Pont ezt akartam példának felhozni, hogy sokszor a gyári szervizek azt sem tudják értelmezni, hogy a saját anyacégük milyen utasítást ad meg.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MunezXBK #35153 üzenetére
Ellenőrizzék is, főleg németben. A no limites szakaszokon annyival mész amennyivel akarsz és nem kell hozzá sportautó, hogy 200 fölött haladj, ellenben a hétköznapi autókon gyenge fék van, 200+ ról vészfékezni életveszély egy gyári fékkel. Ha vizes a rendszer akkor még annyi sincs. Az enyémen is tökéletes állapotúak a fékek, olaj 2 évente dobva van, mégis 200-ról fékezni olyan, mintha taknyon csúszkálnál. (Tervben is van egy jobb kerámiás betét, de már a használt AMG nyergekkel is kacsintgattam)
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #35156 üzenetére
A fékerőt rövid távon nem a betét változtatja, hanem a féknyereg erőssége, a dugattyúk számának a függvényében, illetve a rendszer mérete. A kerámia betétek lényege, hogy hőre nem taknyosodnak, viszont hidegen sajnos nincs meg a kellő fékhatás. Ezért is fontos, hogy ne egy gári 1 dugattyús nyeregbe kerüljön, mert még baleset veszélyes is lehet. Ez nem hiszem, hogy az ATE egyedisége, szerintem minden kerámiás betét így viselkedik egy gyári nyeregben. Sőt ha jobban belemegyünk és kerámiára váltunk, akkor érdemes a gyárit átméretezni és lehetőség szerint nagyobb, hozzá való féktárcsát választani.
Az izmosabb autók persze nagyobb tárcsával érkeznek, de itt is gond a hagyományos betét folyóssága magas hőmérsékleten.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest