- Gaming notebook topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA® driverek topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz Batistuta7 #40448 üzenetére
Ha nem bányában dolgozol akkor az valószínűleg szálló rozsda lesz. Elég durva kavicsok kellenének ahhoz, hogy alapozó alá verjen egy ajtón. A szálló rozsda ellen védekezhetsz komolyabb waxokkal, sealentekkel, kerámiával, de időnként dekontaminálni kell a felületet neutrális felnitisztítóval. Főleg waxolás előtt.
Gyanítom sokat pályázol, mert a szálló rozsda 90%-a a fékből kiverődő izzó fém reszelék, ami megtapad a felületen, majd rozsdásodni kezd. Kezdj vele valamit, mert egész mélyen be tudja rágni magát.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Gombinyó #40487 üzenetére
Tudni kellene, hogy milyen ragasztó, az epoxy pl biztosan reménytelen.
(#40480) RP1980: Az a vicc, hogy ha volt rendesen kipufogás, akkor lehetett mellé komolyabb szívóerő is. Márpedig a régi amcsi monstrumok füstöltek szépen. Szerintem még értelme is lehetett. De a korabeli felni tisztítóra is kíváncsi lennék, biztos nem neutrális volt
-
Formaster
Topikgazda
válasz Gombinyó #40489 üzenetére
Teljesen biztosat nem tudok mondani csak azt, hogy én hogyan próbálkoznék.
Először is valamilyen ragasztó eltávolító szer kell, de modjuk ez vagy ehhez hasonló, ami a környéken elérhető festékboltban, autósboltban, hiperben. A használatija elég jó utasítást ad, először is próbáld ki nem látható helyen, másodszor lehetőleg takard le a nem ragasztós részt valamilyen rongyal.
Ha megoldja a ragasztót az anyag, akkor lesz érdekes, hogy ne kend bele a szövetbe és ne bolyhosítsd fel. Én egy "mágneses" elvet alkalmaznék, azaz valami hasonlóan ragacsos anyaggal próbálnám meg felráncigálni az oldott ragasztót, ez lehet a széles karton ragasztó szalag, vagy az erősebbik téphető ezüst színű. Ezt óvatosan rányokodva, majd lehúzgálva próbálnám meg felrángatni vele. Kérdés azért, hogy mennyire van beleégve, átitatódva a szövetben, mert ha túlzottan, akkor azon lehet, hogy tényleg csak az olló segít.
Képeket esetleg tudsz mellékelni?
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz gooool #40495 üzenetére
Sajnos valóban nem lehet csodát tenni, bár egy bőrőssel lehetne beszélni, nem tudom tudják-e tölteni a sörézett bőrt. Egy alapos tisztítást valamit javíthat, de a repedések nem fognak eltűnni, csak a koszos részeken kijön a kosz. Bőrtisztítót találsz az összefoglalóban, de csodát ne várj tőle. Esetleg keress meg egy bőröst. (ő nem alfonz )
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40589 üzenetére
Kötve hiszem, hogy kereskedelmi forgalomban elérhető kerámia 3-4 évet bírna. Ha kettőt tud, akkor szvsz már tapsolni lehet. Úgy gondolom, hogy ilyenből sincs sok és ehhez is vitrinben kell tartani. Bár Dodi tudott valamit ami 8 évig fent marad (Ja az a reload, ha minden mosás után felrakod )
(#40588) Gombinyó Gratulálok, csak tippeltem, mert amit én használok, az otthon nem kapható.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #40593 üzenetére
Az csak ezzel a vödörrel működik és akkor strandpapucs-zokni kombóban feltújt HYDRO2-val
[ Szerkesztve ]
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz LANcelot444 #40792 üzenetére
Damil...
-
Formaster
Topikgazda
válasz smallmer #40822 üzenetére
Légkondit nem tisztítunk ózon generátorral, maximum a szellőző rendszert illene fertőtleníteni vele. De amúgy bármilyen jó abba a kis légtérbe.
Sokan azt hiszik, hogy berakunk egy ózon generátort, vagy klíma bombát, vagy befújunk ezt azt és kész is. A tisztességes klíma takarítás úgy néz ki, hogy lemész egész a radiátorig egy nagynyomású fejjel, tisztára vereted a radiátort, ezt hagyod kiszáradni és ezután lehet a szellőző rendszer többi elemét ózonozni. Különben az egész egy pofon a kulának.
-
Formaster
Topikgazda
válasz smallmer #40824 üzenetére
Az ózonos cuccokból mondom bármi jó lehet. Nem egy agysebészet egyik sem, egy 50€ kínai cucc is megteszi ebayről. Az értékekkel sem kell elszállni, autóra bármekkora jó.
Garázsból szintén, bármi jobb, mint a csillag garázs. Garancia legyen rá, meg jó alap, az már valszeg rajtad múlik, mit teszel alá. Ne natúr föld legyen, mert akkor alulról ugyanúgy felrohad majd a nedvességtől.
-
Formaster
Topikgazda
Átnéztem a számítást, azért itt-ott belekötnék, ha nem gond. Szóval, honnan indultunk és hová jutottunk a polírnál. Mert nem mindegy, hogy egy szétoffolt autóból kihozunk 95%-ot, vagy egy átlagosan megkíméltből szedünk ki 80-85%-ot. A kettő között lehet akár egy heti munka is, főleg eltérő fényezéseket tekintve.
Illetve csiszolásról még nem esett szó, de az legyen egy másik élmény. A műhely rezsi költége szintén sarkas, az áramnak keveslem az 1€-t, télen van fűtés, nyáron jobb esetben klíma. Bérleti díj, már ha van, de világítás mindenképp. Ha csak a gép fogyasztását számolom, szerintem az sem jön ki 1€-ból, de megint ott a matek, hogy honnan-hová haladtunk, mennyit dolgoztunk.
Aztán rengeteg tényező van még ami a rezsidet növeli, próbálgatsz anyagokat, berendelsz mindig ezt azt, de ezt most direkt offba rakom, pedig ezt hívják "fejelsztési költségnek".
A legfontosabb ami hiányzik a táblázatból az a munkaórák száma. Persze korongra is keveslem a 15€-t, de ez megint nézőpont kérdése. Pasztából szintén keveslek durvából 30grammot, kis autónál is inkább a duplájára saccolnám, de a kérdés még mindig az, hogy mennyit dolgoztunk. Ha csak átsimogattuk akkor 30gr.
Ott van még amit kérdeztél, a gép kopása. Nagyon nem mindegy milyen gép, sajnos a Rupes szeret kopni, a Flex jobban bírja, nonamekkel meg nincs tapasztalatom. De mindegyikre érdemes vigyázni, takarítani, zsírozni ahol kell és figyelni a kopást. Ha valami kikopik cserélni az alkatrészt, mielőtt mást is kiver. Szénkefe stb bagatel.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40889 üzenetére
Ja, a pad primeot is akartam említeni. Valamint szerintem a 400-as menzerna német autóknál rémálom durvázásra, úgy mint a gyapjú korong is. Porol és szerintem sokat is fogyaszt, mert hamar kiszárítja, pont ezért nem tudom hova tenni a 30 grammot, egy ilyen gyenge pasztával.
Az fg-400 egy körben még a rétegmérő hibahatárán belül dolgozik, ami 2 mikron, egy karcos felületről pedig simán 8 akár több mikront is le kell szedni, ami a 400-asból 3 kör alatt sincs meg. (Nyilván nem puha lakkról beszélek)
De olyan lakk is van amit a 300-as sem visz, másrészt utálom is, mert mintha poroltóval dolgoznál.
Szvsz a legtakarékosabb a mikroszálas pad, ha úgy nézzük mennyivel gyorsabban, szebben is dolgozik.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Mauzes #40898 üzenetére
Jók a Sonax termékek, de az arához viszonyítva nem elég profik, ha be tudod adni a derekad a külföldi, esetleg közös rendelésekbe, akkor annyiért jobbat-többet kapsz. Például egy Shiny Garage Monster Wheel az ebayen 5 liter kb 50 akárhány €, szóval litere 10€ és ilyen erős cucc nem sok van. Ezzel pont időt/pénzt spórolsz.
Továbbá, ha teszel egy jó waxot a felületre és azt tovább ápolod 2-3 mosásonként Sonax Brilliant Shine-al, akkor megint sok időt spóroltál, pont ezek azok, amik kellenek akkor, ha csak kutyafuttában tudsz mosni.
Akár használhatod a gépi előmosó szert is, ha mondjuk egy fusso van fent és remdszeresen Sonax BSD-zel. Akkor mi is kell? BSD, Felni tisztító, bogár oldó. 3 cuccot kell cipelned meg egy pár rongyot.
A kézi habosítás járható, de nem feltétlen kell és mem mindenhol engedik.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40905 üzenetére
Akkor azt mond szükre fátyol néven még nem hallottam. Majd megnézem ezt a kombót, de csodát még nem láttam, igaz szín függő is. Toltam már le fehér autót szimplán mikroszálassal durvázva finish nélkül, igaz én láttam lámpával haze-t minimálisan, de az ügyfél lecidázta magát és mielőtt megvetne valaki, anyagilag ez volt a megbízás, hogy hozzam ki a legolcsóbban a legtöbbet.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40913 üzenetére
Én 21-es rupessel toltam, az elég jó haze ellen, illetve valóban sok minden közre játszik. Sebesség, rányomás, illetve anyag is. Én a Megu mikroszálashoz való D300-al csináltam, alig porol és nagyon jól dolgozik a hozzá való paddal. Kevés is kell belőle. De haze-ből tényleg csak annyi maradt, amit én is akkor találtam meg, ha nagyon keresve figyeltem, a gazdájának természetesen csak a csillogás/karcmentesség találta meg a szemét.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40924 üzenetére
Na azoktól pont nem kell elájulni, nekem van, de a menzerna 300-at többre becsülöm. Egyrész szerintem jobban vág, mint az M100 és kb ugyanannyira porol. Előttem vagy fél flakonnal mindkettőből, de nekem nem gyere be, nem tudom mit esznek rajta annyira, kipróbáltam az összes létező korongommal, többet között Meguiars szivacsokkal is, rotary/DA, még gyapjúval is.
Viszont a D300 az más tészta, nagyon jól viszi a microfiber cutting paddal.
-
Formaster
Topikgazda
válasz n@p@lm #41091 üzenetére
Azért valami mégis van. A hátartási ablakpucolók közel sem olyan erősek, mint egy dedikált autóra való. Az autóban ugyanis erőseb szennyeződések lesznek, mint egy simán poros, fátyolos ablak, valamint a nap rendesen ráégeti.
Én inkább úgy szegezném a kérdést, hogy miért drágább, mint egy ipari koncentrátum, amit úgy keversz be, ahogy akarsz. Azért, mert nem koncentrátum. Megfizeted a csomagolást, logisztikát stb. Persze a dedikált termékek mindog valamivel drágábbak, de ez mindenben így van.
Én többnyire elintézem IPA-val az ablaktisztítást, de találkoztam már olyan szélvédővel, ahol semmi sem segített csak a nitro. Ami persze közel sem foltmentes, utána még 2-3x le kell ipázni is.
-
Formaster
Topikgazda
Az összefoglalóban találsz egy GDrive linket a mosás menetéről. A lotus nem rossz, anno mikor néztem túlárazottnak tartottam, de már évek óta rá sem néztem. (Elkönyveltem sznobmárkának)
(#41156) runner 125 Ha új autó és hosszú távú terveid vannak vele, akkor ajánlom a fóliát, főleg gyönygháznál, mert az ilyen színeket nehéz eltalálni, illetve a gyári előnyeid neked biztos nem kell ecsetelni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Varshi #41161 üzenetére
Persze kijön sok minden, de a kavics nem. Végeztem már piackutatást ahol élek a fóliázásra, mert úgy gondolom ez az igazi fényezés védelem és volt szerencsém pár jómódú klienshez, akik kinevettek mikor feldobtam az általad említett összeg nyugati variánsát. Azért nevettek ki, mert ez nem összeg egy ilyen tételű autónál. Ha azt mondom egy +100K € autónál, hogy 5 lepedő mégtelibe tekerni egy 300 mikronos fóliával az nagyjából egy plusz extra a lista végére. Olyan, mintha az új biciklidhez kérnél még egy sárvédőt vagy egy kulacsot.
Az eladásnál nem csak visszajön az ára, hanem ez lesz az első autó amit elvisznek, főleg ha egy self healing fólia van rajta, de ha nem és a felrakott már sérül, lehúzod és egy új fényezés van alatta.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #41165 üzenetére
Azért ár alapján ezt nehéz így lefixálni. A 10 millás kategória azért nem feltétlen kifizetődő, pl egy új golf is ott kóstál, de 6-8 évesen már annyit amortizálódik, hogy a kutyát se fogja érdekelni, hogy te mibe csomagoltad. Itt nyugaton meg főleg, mikor még a +200K € autókat is lelki furdalás nélkül tolják át a gépin.
Itt még az 50-70 ezres autóknál pont letojnak mindent, belízingeli, majd 3-4 évesen már leadja ahogy a garancia lejár. Egyszerűen elkönyveli, hogy az autó annyiba van, amit havonta kifizet rá, ergó bérli.
Talán 100K felett kezdődik a móka, amikor már nem számít semmi pénz, ott már az a lényeg, hogy kié több, de ott is inkább a mutogatás számít, mintsem a valódi védelem, az valahol a gyűjtői, egyedi daraboknál kezdődik.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #41168 üzenetére
(Előre kihangsúlyozom, a túlnyomó átlagról beszélek minden esetben, kivételek lehetnek itt is)
A többség tudja mit csinál, különben nem menne ez a konstrukció. 1 biztos, hogy kint nem éri meg öreg autót tartani, itt a márkaszervizek pl 180CHF körüli óradíjakon dolgoznak, a kis szervizek is 120-140. Tehát minél újabb, garis, annál jobb.
Vegyük elsőre a lízinget, kihozod 0-1 max 2% kamatra, hastználod, amit leamortizáltál kifizeted, visszaveszik kb piaci értéken -levonás, másnap új autóban ülsz. Ami komplikáltá teszi az egy esetleges sérülés, szerződés szegés, ilyenkor az apróbetűvel számolni kell, ez az amit ksokan nem tudnak.
Hitel esetén 7%-tól felfelé, kp egyszerű belerakod a pénzt, örülsz, de a biztosítós kártalanítást sérülés esetén itt is megszívod, ilyenkor is te állsz a cerka rossz oldalán.
Amiben viszont az utolsó kettő további szívás, az az eladás. Itt is levonhatod az amortizációt, de a nagyobbik gond, hogy kinek adod el. Hirdetheted magad, mint magánszemély havi 100CHF díjon, de senki nem akarja majd megvenni, mert nem autókereskedő vagy, nem adsz garanciát és nincs neved, ahova visszamehet reklamálni. De, ha meg is próbálod eladni, eleged lesz h napi 10 telefon jön, hogy viszi még ma féláron, itt van a párnája alatt a pénz. Ez nem vicc, megtörtént, többször is tanúja voltam.
Marad a kereskedésben való leadás, mélyen a piaci ár alatt, de ott is futhatsz körbe körbe, ki ad pár százzal többet érte, majd ráunsz és leadod a következő helyen nyomott áron.
Tehát összességében a lízing a legegyszerűbb konstrukció, ha vagy annyira értelmes, hogy nem szegsz szerződést és nem éled le az autót, illetve nem a sarki fűszeressel szerződsz. Nagyjából ennyi, offolom az offot mára, ez a hanyatló nyugat
-
Formaster
Topikgazda
válasz runner 125 #41241 üzenetére
És a két elemet hogy ködöli majd össze? Mert főleg metáloknál, de amúgy is szokás beleködölni a többi elembe is, hogy ne legyen elütés. Le lehet szedni, de valamivel több munka van vele. De ha jól emlékszem a fóliára akartad rakni.
-
Formaster
Topikgazda
Jól gondolod, ne érintkezz vele. Az eső elméletileg lágy víz, gyakorlatban sajnos sok port/homokot szállíthat, de nem mindig.
Pl most voltam olaszban sokadszorra nyaralni és hülyét kapok, hogy ott nem lehet tisztán tartani az autót. Gyakorlatilag majdnrm minden nap van eső és utána úgy néz ki, mint ha most jött volna a homokozóból.
-
Formaster
Topikgazda
válasz runner 125 #41253 üzenetére
Félre értettél, úgy gondoltam, hogy ha telibe kell fújnia, mert a kerámia miatt nem tud ködölni, akkor hogy ködöli össze az elemeket
Sorry, a fólia közben leesett. Ne aggódj, a fényező megoldja, de nem árt, ha előre letisztázod vele, hogy kerámia van rajta, mert ez plusz költséget jelenthet.
-
Formaster
Topikgazda
Nem gond, kérdezni sosem hiba. Szóval megveszed a literes kiszerelést, majd abból higítasz az alkalmazásnak megfelelő oldatot egy spray flakonba. Ablakpucoláshoz én 20% körülit szoktam, az elég univerzális, másra is jó. Ez aztjelenti hogy 2dl isopropylt felültsz 8dl vízzel.
A 99% tisztaságú alapanyag azért kell, mert a 80%-osak szennyezettek, maradványt hagynak maguk után.
-
Formaster
Topikgazda
Ipázni csak akkor kell, ha valami komoly waxot teszel fel, vagy ablakot takarítasz. Gumira nem ipa kell, ott gumiápoló előtt egy erős tisztítószer, mondjuk valamilyen All Purpose Cleaner + kefe, majd azután az ápoló.
Kárt nem teszel ipával, az csak egy normális alkohol. Elég a 25%-os oldat is.
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #41322 üzenetére
Nem kell velük foglalkozni, gondolom Dodi is ott találta meg a helyét Vannak dolgok amikben nem egyeznek a vélemények, de abban egyet érthet mindenki, hogy kókler ott is van szép számmal, vagy fordítva, kevés a jó szakember, tisztelet a kivételnek. Ők fröcsögnek egymás háta mögött is (van is mire), mindenki úgy él meg ahogy tud, de az biztos, hogy mindegyik kozmetikás azt hiszi magáról, hogy ők nagyon profik.
Aztán ami szintén érdekes, hogy azért szinte egytől egyig itt van mind, jó lehet, hogy 99%-uk read only módban, volt is erre példa, ami szemléltette. Vajon minek járnak akkor ide, ha itt csak fröcsögés megy. Vagy ha ide járnak, miért nem merik felvállalni?
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #41336 üzenetére
Dodi az atyánk, a topik alapítója. Bálványunk, ki sem szabadna mondani a nevét. Mindent tőle tanultunk, de nem tudtunk meg mindent.
Nem tudjuk hogyan kell papucsban hydro2-t fújni, higitóval kezet mosni és cementes vödörből tesztelni a "cerámiát".
Az általa felrakott cerámija 8 évet bír (ha minden mosás után reloadozol) és igaz ha valahol mégsem bírja 2 hónapnál tovább, vagy nem is került fel akkor azért a náthás melós a hibás, ebben az esetben lehetünk megértőek és garanciát se akarjunk érvényesíteni, hisz 140 ezerért mit vár az ember, erre van a reload.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen