- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
H!
naffulu a tc-n kivul nem latta arrol infot hogy a totaya camry hibrudben tenyegl szinkron motro van???
kosziudv
neduddki
mod: conti univerzal kata;lizator a carinara aszem 18rugo volt 2-3 eve
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
G@ben
addikt
válasz neduddki #453 üzenetére
Nyet.
Akkor a 28k talán nem is olyan sok? Csak itt 8-9k-t emlegettek, aztán kicsit meglepődtem az áron.
feel good: őszintén szólva nem tudom, hogy mekkora része. Csak a középső dobról beszéltünk, de nem tudom, hogy csővel együtt vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
zsid
senior tag
Kicsit gugliztam:
Volvo.com : ".. Kiemelkedő megbízhatóságot és hosszú gondozásmentes futásteljesítményt kínál, az olajcsere-intervallumok maximális hossza 100000 km-re, illetve 12 hónapra bővült."
" Műszaki adatok:
Renault Magnum 440 Optidriver II:
Motorolaj mennyisége 33 liter
Olajcsere-periódus 90 000 km "Olajshop.hu - MOL Dynamic Synt Diesel 10W-40
szintetikus dízelmotor olaj 4l ( 10500,- ):" Kifejezetten javasolt Euro III-as és dízel részecskeszűrő nélküli Euro IV-es tehergépjármű-, kamion- és autóbusz motorokhoz.A járműgyártói jóváhagyásoknak megfelelően, egyes nehézkategóriás tehergépjármű motorokban, távolsági üzemben 100 000 km-es, sőt bizonyos esetekben még ezt is meghaladó olajcsere periódust tesz lehetővé. "
Asszem a MB vagy a Scania vagdalózott régebben 120 000kmes olajcsereperiódusal.
Vesszenek a személyautók<tRucKdriFteR>
-
lsc
nagyúr
Igen , már darabokban is . Igaz a külső méret nem igazán értem hogy jön ide , az tudtommal csak a csajoknál "számít" .
A sikló csapágyak összmérete szerintem megvan 6-7 szeres , igaz még sosem mértem le konkrétan egy személy és egy teher motorét , viszont emlékeim alapján az említett arány megvan .Az élet kegyetlen .
-
I_Am
veterán
Az olajfuratok átmérőjére, az olajnyomás értékére akartam utalni vala. Sokkal több olaj forog, sokkal kevesebbet a rendszerben, ezáltal a használódása is lassabb. De hiába adja meg a gyártó a húdeszuper, húdehosszú élettartamot ezt csak az hiszi el, aki hajtani vesz bármilyen járművet.
Lásd pár hsz-el előbb. Citroen parasztvakítása a 30 ezres vagy 20 ezres olajcseréről. Aztán 60k-nál már úgy néz ki a motor mint a képen amit linkeltem. Talán 100 és 150 között eltömődik majd egy olajfurat és a motor szépen besül. Ezek után meg lehet sírni és zebbenyúlni.
Nekem is van ismerősöm, akinek a mergájában már több mint 600.000.- km van, 2 nagyszervízzel összesen. De ez nem jelenti azt, hogy mindegyik merga elemegy ennyit, ha nem vigyáznak rá. Van olyan 2.5 V6 Tdi Opel (bmw motoros) is, amelyikben most volt a 350.000.-es olajcsere és a motor még nem volt szétszedve. Igaz, nincs agyonhajtva és 10.000.-ként új kora óta a legjobb olajat kapja.
Amugy most van éppen generál alatt egy Iveco moci (24 szelepes) 1.2 milla kilométer után.
Nem kis összeg lesz a vége. Csak egy blokk, tök üresen 1.2 millió Ft.[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
lsc
nagyúr
Teher motoroknál pl hűtik a dugattyúkat , elég pici fúvókákon keresztül , az olajnyomás tehernél nem ritka a 6-7 bar , az szerintem már töri az olajat elég rendesen .
A 20 vagy 30 ezres cserék miatti motorgondnál én nem zárnám ki , hogy a szervizben nem a megfelelő olaj került a motorba , az itteni citroen szervizt ismerve szinte biztosra mondanám .
Egyébként én is láttam olyan toyota dyna motort , ami 60 egynéhány ezernél szétesett /kikönyökölt/ , csak kiderült , hogy tudtak bele szerezni "szuper" olajat ami kibír 100-at is, csak azt felejtették el , hogy nem ebben a motorban . 450-ért sikerült is szerezni egy fűzött blokkot , megérte .
Nekem is megy a két corolla , mindkettő 200 felett , 10000-ként olaj - szűrő csere , most éppen shell 15W40-es olaj , ennyi . Nem szabad túlértékelni az egészet , a gyárakban az a sok mérnök csak nem hülye . Az iveco meg az1,2 milla alatt megkereste az árát a felújításnak , igaz gondolom ez nem a 6000 ccm körüli motor , azok közt elég soknak 500-700 ezer között eltörik a főtengelye .
Ivecoban is a 2,8.as motor egy régi daily-ben 680 ezer volt , egy másikat meg 140-ezernél fel kellet újítani /igaz ez az olaszokra jellemző , mármint a nagy szórás/ .
Olajcserénél szerintem annyi a lényeg , hogy be kell tartani a gyári intervallumot és a minimum minőséget , akkor bírniuk kell . Az viszont tény , sokan azért cserélik sűrűbben , mert ő "sportosan" megy a kocsival , csak közúton ezt hogy lehet elkövetni azt nem értem , mert egy-két-három lámpás "rugatás" meg "visszahárom" előzésnél az még igen messze van a sportosságtól , de az ő dolguk .Az élet kegyetlen .
-
zsid
senior tag
A gyáraktók a nálam említett példában a hosszútávú szállításban használt járművek ( nemzetközis kamion ) adják meg ezeket a 90-120e km-eket. Ez ideális esetben napi átlag 9 óra, amikor a motor 1300-1500 között van hajtva. Amit erdőben használnak fahordásra, fél napot megy kettesben felezővel meg összezárt difivel, azt értelemszerüen nem ilyen intervallumban oljcserézik. Kamionnál a 100 000km az 6-9 hónap..
Legutóbb egy 8 tonnás MANnel melóztam, abban 6900es szívó motor volt. 15éves volt a kocsi, 1 300 000+ km, és állítólag a motorhoz nem volt hozzányúlva ( az adagoló az volt felújításon ) , igaz havonta elfogyasztott 4 liter olajat minimum
z elözö munkahelyemen 1euro/km volt a fuvardíj, ha ezt felszorzza vki az 1,2millával.... az a blokk csak zsebpénz.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz feel good #472 üzenetére
Nyomatékról fingom sincs. MAN 6 hengeres 6879ccm(asszem) 150LE 1992 ből. Én 80nnal jártam vele, ha nem volt túlsúlyos akkor pályán 14-15 között, vegyes (napi 6-700km pálya + 100-150km Pest és környéke) 15,5-17 között, attól függően hogy mennyire kellett sietni. Munaktársamnak ugyan ilyen volt, annyi különbséggel hogy az övének az ösztömege 9t volt az enyém meg csak 7,5es. Az övébe rövidebb végáttétel volt, az Pesten bekajálta a 20-22t ( az enyémben felújított adagoló volt, az övében meg eredeti ).
Forgást hogy érted? Főtengelyen max 3000, de a "zöldzóna" az 1400-1900 között volt asszem, 80as tempónál mentem 1750es fordulat körül. Ha végsebességbe gondolod akkor raksúly meg gázolaj függvénye. A 125km/h-s tachográfot ki lehet vele akasztani
<tRucKdriFteR>
-
neduddki
nagyúr
HI!
a dugohutes ill. motor hutese minde motorban igencsal lenyeges feladadta az olajnak, fuggetlenul annakfelhasznalasi teruletetol. abban igazad van hogy a termikusan jobban igenybevett hejekre kulon olaj odazvezets dukal es ezzel hutes is
udv
neduddki
mod: a totoya papirekonysagu dizel szelepuleserol meg mar merengtem vhol, csak meg ken keresgelni:- (((
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lsc
nagyúr
válasz neduddki #475 üzenetére
Csak érdekesség , harcjármű motoroknál külön elektromos szivattyúval lehet olajnyomást létrehozni , igaz itt a csapágyak kopásának a csökkentése miatt van ez és a motor is minimum 16 literes , a nagyobb meg 38 literes .
A toyotás dolgot nem értem hogyan jön ide , az általam említett példánál az volt a gond , hogy az olaj hiába szuper 100 ezres volt , a motor nem volt rá felkészítve /azt hiszem 10 vagy 15 ezrenként kellene cserélni olajat a dynában / , ezért feküdt meg , mert 100 ezerig nem akartak cserélni és 60-ig bírta .
Az élet kegyetlen .
-
neduddki
nagyúr
HI!
Reges reges a egy maszik galaxisban jo kis gepiraos papir fenymakolatokt azon voltak jo kis kulonlegessegek ezzol is vot szo, me a mindenevo motorokrol meg a szembedugos joszagokrol, de megatte a mult kode. mostanabn max marad a net, meg horompoly-kurucz kulonleges autmotorok ha nehany kulonlegesegre vagyom /nem kicsit voltam meglepodve mikor KK-rol kiderult hogy nem csak szabtech, habnem ez is:- )))/ par honapja lattam az oereget benn setalni, amugy imadtam az oreget hihetelen jo fazaon /ha csak eppen nem vizsgan szivat:- )))/
udv
neduddki
p.s. totota-totoya:- )
mikor megszuntettek a Barosban a konyvtarat leet hogy ott kelet volna lenni
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
hatterben megy a spektrum es vmi tankos ize metn es a vegen szgertoketn Magyar Pista bacsit emlegettek:- ))) /vgayket hete lettam az oreget, elege meg van oregedve:- (((/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Harti
senior tag
Sziasztok!
Van egy Opel Atsra G autóm, 1 hónappal ezelőtt egy nagy felhőszakadás után beragadt a kézifék, sikerült megoldani, a szervízben kitakarították a hátsó dobot és beállították rendesen a dolgokat, azóta tökéletesen működött, másfél centi húzás után már kőkeményen fogta a kocsit. A tegnapi ismételt hatalmas eső után megint felragadt vagy nem tudom mit csinált, reggel előre hátra ingázással sikerült ismét kiengedni. Van valakinek ötlete mi a franc baja lehet? Nemrég volt ugye a szervízben, 6k-t fizettem érte erre megint szar? Minden eső után ezt kell majd játszanom?
-
feel good
aktív tag
-
Harti
senior tag
Lenne még egy kérdésem:
Most, hogy megjött a jó idő, a fék valami iszonyat módon elkezdett csikorogni, de nem folyamatosan, csak egy bizonyos tartományban, ha jobban benyomom akkor megszűnik. Ez mitől van?
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Hogyan működnek a váltók? A kérdés pontosan a sebességváltás mikéntjére irányul.
Tehát van egy orrmotoros kocsi, keresztbe épített motorral, így a váltó és a váltókar között ugye nincs közvetlen kapcsolat, ezt rudakkal vagy újabban bowdenekkel oldják meg. A kérdésem az lenne, hogy a rudas illetve bowdenes váltás hogyan működik, kezdve a váltókarnál (váltókulissza?) egészen a váltóig.-- end of transmission --
-
zsid
senior tag
" A hajtótengelyt a motorral a tengelykapcsoló köti össze. hajtótengely a közbeiktatott előtéttengelyen keresztül több eltérő áttételű fogaskerékpárral kapcsolódik a hajtott tengelyhez.
A hajtott tengelyen szabadon forgó fogaskerekek állandó kapcsolatban vannak az előtéttengely fogaskerekeivel. A szabadon forgó fogaskerekek a bordázott tengelyen elcsúsztatható szinkronkapcsolókkal rögzíthetők a tengelyhez. A szinkronkapcsolók a váltókarral, tolórudakkal és a villákkal mozgathatók,
Sebességváltáskor először a szinkronkapcsoló belső kúpos része felfekszik a szabadon forgó fogaskerék ellenkúpjára, majd a külső gyűrű mint egy körmöskapcsoló, a már lefékezett fogaskereket a hajtott tengelyhez rögzítzi. "A rudas és a bowdenes ugyanúgy működik, csak a kezedtől az információ máshogy jut el a váltóba. A váltórudat vízszintes síkban 2 irányban tudod mozgatni, ez tilitolizza a fogaskerekeket, míg a bowdenesnél 2 bowdent alkalmaznak, amivel a két irányú elmozdulást képezni tudják. Arról, hogy ezt hogy oldják meg a váltókar alatt, és a váltón arról már régen olvastam, hülyeséget írni meg nem akarok, de a váltóházon belüli tartalom nem változott.
<tRucKdriFteR>
-
Winner_hun
félisten
Egyre több kocsi elején látom (a motorháztetőn) hogy valami sötét izé van rajta, kb 1/3 részben a motorháztetőhöz képest a kocsi elejétől, ahol vége van ott pedig két hosszúkás izé áll ki. Messziről valami ponyvaszerűségnek tűnt.
Mi lenne az?[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Bubu79
addikt
válasz Winner_hun #496 üzenetére
Kavicsfelverődés ellen szokták felpakolni a gép orrára - hogy mennyire hatásos azt nem tudom, de szvsz gusztustalanul néz ki...
Bármikor leszedhető és egy rakás típusra kapható.
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Bubu79
addikt
válasz Winner_hun #498 üzenetére
Kavicsfelverődés elleni ponyva? Passz...
Itt például "bőr bugyi"-ként hivatkozik rá egy figura
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen