- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
A régi Michelin-emre céloztam, elnézést ha félreérthető volt. Nem tudom, hogy az általam említett Dunlop hova tartozik, de nagyon frankó gumi, csendes és nagyon jól bírja, az oldalfala ennek is erősített
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
blunt
aktív tag
olajcserére várt egy sti nem olyan régen a szakszervízben, láttam, hogy dunlop volt a kocsiján a srácnak. Csak dicsérni tudta, elfelejtettem megjegyezni a típust. sajna. Arra emlékszem, hogy azt mondta, hogy neki elviselhetetlen volt a potenza keménysége és inkább komfortot akart. Gondolom, ha bevállalta azt a gumit, akkor nem tré a dunlop
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
tegnap a szakadó esőben azért éreztem, hogy ez utcai slick, az egyik srác pont így törte össze az evo8as kocsiját. Felúszott a kocsi és összetörte. Toyonak úgy hallottam, hogy kijött egy slickje (888 talán a típus?), arról kéne infót szereznem. Bár slick és slick között vizes úton nem sok különbség lehet... (és itt nem arra gondolok, hogy nyáron locsolják az utat
[Szerkesztve] -
dragonfx
veterán
Sajnálatós tényleg.
Szegény autó meg te.
Akkor jól sejtme le van zárva a cégterülete onnan se be se ki semmi???
Ergo a kocsi ott áll, és ha nem rendeződika szitu, akkor értékesítik, a károk miatt.
Amugy nem tom hogy csaka 195ös méretben d eúgy vettem észre az Eu-ba ''elméleti'' belépés óta radikálisna olcsóbb lett mindne márka.
Emlékszem anno mikor vettüka mostanit, a dunlop,pirelli, good year, michelin aranyárban voltak, értsd 30-35e/db...most meg 15e környékén is meg lehet szerezni.Ennyit számít?
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Dumb
senior tag
Lehetséges-e egy autóban a motor csere? Milyen papír kell hozzá? Pl. 1,0-es Micrába 1.3-as Micra motort, vagy vmi izmosabb 1.3-as motort beapplikálni
Az új vizsgánál mindig nézik az összes számot, úgy tudom (motor/alváz) ezért a fekete csere gondot jelenthet :S"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
bocX
tag
motorcserés témában nem nagyon otthon, de annak idején megfordult a fejemben.
amiket tudok info hogy ha nem tipusazonos motorról van szó akkor kell kérni hivatalos kereskédéből pl Micra esetében akkor a nissantól egy engedélyfélét hogy megoldható a dolog, szal belemegy a másik motor. ha ez megvan akkor kell egy mérnök (asszem gépészmérnök), aki az átalakítási terveket elvégzi, és jóváhagyja, ha ez is megvan, akkor mehet az átépítés, majd utána az építés után mehet vizsgára. asszem nagyjából ezek a hivatalos mozzanatok. azonosmotor esetében nem kell semmi ilyesmi, szal 1.0 moca heylére 1.0ás, ahhoz asszem semmiféle nem kell, mármint az előbb relsorolt engedélyek. most márkán belül elképzelhetőnek tartom, hogy 1.0ás moca 1.3ra való átépítéséhez sem kell, mert ha gyártják azzal akkor elvileg minden gond nélkül belemegy.
viszont ha már itt tartunk vizsgánál, akkor szerintetek mivan, ha van motor, mondjuk egy 1.5 teszemazt honda motor, és kis hengerfej módosítással át van építve 1.6ra. szal vizsgán észreveszik-e? kinézetre laikus nem mondja meg hogy ha 1.5 van a forgalmiba, hogy most az modosítva van,de vizsgahelyen?, elvileg nem sok különbséget látni ha felnyitunk egy 1.5 vagy 1.6 mocatetőt....vélemény?sok munka és ugyanannyi lazaság
-
elttiL
senior tag
Jó kis topic! Erről mi a véleményetek?: Zöldkártya ellenőrzés, a verdákat leszabályozási fordulatszámon, annak közelébe forgatják és mérik természetesen a károsanyag kibocsátást. Ezt megteszik a 4 éves a4-es audi-val is és a 25 éves 1.6 D 1-es Golf(om) mal is (6300 1/min !!). Tesó uilyen csak td autója e procedúra után elkezdte zabálni az olajat -> szépen eltört egy-két gyűrűje, újra kellett gyűrűzni. A mérés előtt pesze aláirattak egy nyilatkozatot, hogy így végzik a vizsgálatot és egyes gépjárművek károsodhatnak is és a felelőség... Persze az impreza és a többi hasonló szépen kibírja ezt de azért egy 4 éves pdtdi vagy akármi mást eddig pörgetni...
-
Szeke
senior tag
Ha motort akar az ember cserélni, ahhoz az kell, hogy a motor tipusazonos legyen. Ez azt jelenti, hogy a motornak kell ugyanolyannak lennie, mint ami benne van. Ha 1.0 volt benne, csak 1.0-t tehetsz bele. Különben meg kell fizetned az új moci és a régi moci közti regadókülönbözetet. Természetesen ha kisebb az új mocinak a regadója, mint a régié volt, akkor nem kapsz vissza pénzt
Ha a motorszám ugyanaz, akkor meg nem mondja neked senki sem egy motorról, hogy az most cserélt hengerfejesA biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
-
Szeke
senior tag
Ez a rendelet egy kib...ott nagy szemétség
Aki kitalálta, hogy a dízeleket leszabályzási fordulat közelében kell mérni, az autót még életében nem látott. A legtöbb autó kézikönyvében benne is van, hogy terheletlenül (azaz álló helyzetben) nem szabad még melegen sem sokáig felpörgetni. De a közlekedési felügyeletnél nem foglalkoznak ilyen apróságokkalA biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
-
bocX
tag
ja igen ezt is hallottam, egyébként nem éri 'hivatalosan' motort cserélni, ami nem tipusazonos.
közbe kaptam egy infot, hogy zöldkártyán fennakadhat a gép...
a vizsgáztatós eset, meg télleg sajnálatos...én is láttam már egy két tdi-t elfüstölni a tulhajszolás miatt mondjuk az saját gazdája hibája miatt
nemtudom hogy jogilag mennyire megoldható a téma, és bizonyítható, de sztem az már veszett fejsze nyele sajnos ...és télleg szemétség, hogy Szeke-'t idézzemsok munka és ugyanannyi lazaság
-
hobizoli
nagyúr
Attol, hogy hengerfejet cserelsz meg nem lesz 1.5-bol 1.6-s a motor. A motor loketterfogatat egy 4 hengeres motornal az a 4db hengerhasab terfogata adja ki, ahol a dugattyuk jarnak, azaz: furatatmero^2 *Pi /4 *lokethossz *hengerekszama , es az egester terfogata ebbe nem szamit bele
hobizolitöbb drón kell ;P
-
elttiL
senior tag
dizel, benzin egy kutya
Decemberben volt mindkét kocsi (enyém: '82 1.6 d, tesóé '84-85 1.6 td) és csinálták, tudom, ott áltam mellette, enyém kibírta... de a szívem szakadt meg /tudom kicsit szentimentális vagyok/ és kétszer kellett cvsinálni, meg ha nem sikerül arra fordulatra pörgetni, meg ha a bojgók nejm állnak úgy, akkoör újrta kezdik az egészet.
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
A dizelek motoroknal van egy ugynevezett teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam, erre az adagolon van egy allitocsavar, ahol az minden tovabbi gazolaj befecskendezest megszuntet, hogy ne porogjon szet a motor. Ha ezt pl menet kozben elered akkorat torpan az auto, mintha a falba utkoznel (csak nem torik ossze).
A dizel motornak ugyanis van egy ijen ''hibaja'', hogy alacsony fordulaton hajlamos lefulladni, magas fordulaton meg tulporogni. Mindkettore van szabalyzo az adagoloban.
Egy 1.6D elokamras dizel motonak SZVSZ 5000-nel tobbet nem szabadna forognia. Ha ez megis bekovetkezik, akkor lehetnek ijen problemak, hogy gyurutores meg hasonlok.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
dragonfx
veterán
-
!Overdose!
őstag
-
Dumb
senior tag
válasz !Overdose! #119 üzenetére
Akkor honnan tudják, hogy nem szennyez az autó? Minek egyáltalán, ha nem mérik. Azt sem értem, a dízelt minek kell szétpörgetni, a mienket is meghajtották, úgy hallottam. 2.5 TD. Aut. 3800 fölé soha nem forgatjuk, de 5000-ig is elmehet akár. 6000-ig van skálázva, nincs piros sáv
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
hobizoli
nagyúr
Az 1.9TD Tipo-m is 6000-g volt orazva, 4200-tol piroscsik, de 5050rpm-nel elvett mindent az adagolo, ahogy kell.
Ja es kmoraja 240km/h-g volt skalazva (a GT verzioban a 2.0 16V muszerfala vala default)
Es azert porgetik ki addig, mert a ''teljes toltes leszabalyzasi fordulatszam''-t es a kormolast igy lehet merni. Celszeru elotte nagyobb fordulaton megjaratni az autot par km-t (10-15km), hogy kifujja azt a lerakodast, amit lehet, es ne pont a meresen kopje ki a muszerbe....foleg, ha auto sokat jar varosban es/vagy alacsony fordulatokon
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Dumb
senior tag
Motorcseréről ezt találtam. 2005.03:
* forgalmi engedély másolat,
* a beépítésre kerülő motor származási igazolása (adásvételi szerződés, forgalmi engedély, stb.),
* 2 példányos műszaki dokumentáció (csak hajtóanyaga változás esetében szükséges),
* nem gyári típusváltozat létrehozása esetén szakértői intézmény vizsgálati jelentése – a jármű környezetvédelmi osztályba sorolásához,
*
* az eljárási díj befizetését igazoló bizonylat.
+ a regadó különbözet, gondolom.
A csúcs egy 1.6-os Corolla GTi motor lenne, váltóval, féltengelyekkel a Micrába. Nagy fékekkel persze"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
dokar
addikt
Jaj de jó! Mint korábban említettem bajban voltam, hogy nehogy túl hangos legyen az autóm a fél év múlva esedékes műszaki vizsga miatt. Szóval le fogom tudni műszakiztatni az autóm bármilyen hangos is lesz, így bele tudom tetetni azt a jó kis gázgyorsító dobot is.
extra - SEXRay
-
-
bocX
tag
2005.03...hmm...mintha lett volna egy két módosítás már azóta de ezt mondom 100-ra.
sztem nem érdemes ilyenben gondolkodni - motorcsere, főleg nem tipusazonos motornál, a gatyája rámegy az embernek, ha hivatalosan akarja csinálni az ember, szal hogy az utcán rendszámmal mehess vele...nagyon sokba kerül a sok engedély plusz vizsga nem akarok hüjeséget mondani, de 500k-ba is belekerülhet
szvsz jobban megéri egy erősebb autót venni...de hát kinek misok munka és ugyanannyi lazaság
-
dokar
addikt
na ki lett cserélve a gyári középdob egy gázgyorsítóra, hangja vmelyest változott, talán picit jobban megy, ellenben a kipufogó vég nagyon forrú
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
-
bambano
titán
válasz hobizoli #130 üzenetére
Az, hogy nem folyamatosan jön a motorból a kipufogó gáz, áramlástanilag lengéseket okoz a kipufogóban. Adott motorhoz, adott fordulatszámhoz lehet optimalizálni a kipufogó rendszer hosszát, amivel el lehet érni, hogy a gáz szinkronban lengjen a kipufogáshoz képest, ez valamennyi szívóhatást biztosít a hengernél, javul az öblítés azon a fordulatszámon.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DeadMeat
veterán
Volt mar szerencsem olyan autoban hosszu tavot leutazni,ahol a menetszelet is elnyomta a dob hangja.Hat mitmondjak nem egy kellemes elmeny volt vácrol balatonra lekocsoikazni....
Szal zenet folosleges is lett volna bekapcsolni,ugysem lehetett hallaniMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
dragonfx
veterán
A felvétel rossz vagy ennyire repedtfazék a hangja???
Ez a direktszürőtől van vagy az új hátsó dobtól???
Nekm mikor el volt repedve a dob akkor volt ehhez hasonló szép hangja ...sajna azóta kicseréltettem, ful gyárira és így eltűnt a hang.
Le kell raknom valahol egy fekvőrendőrre"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dokar
addikt
hirtelen gázfröccsel csak 5000-ig nyomtam fel a végén
a közepén amikor lassan emelkedik majd visszasüllyed, akkor 1000->2000->1000 volt
most lakótelepen nem mertem jobban adni neki.
majd holnap keresek vmi helyet, aztán ott csinálok egy emelkedő 1000->6000 majd dropextra - SEXRay
-
Dumb
senior tag
Az egyik legjobb hang forrása. Vajon beférne egy SL55 motorterébe? [link]
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen