- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
veterán
Nem fogok hozzányúlni akkor, utoljára zsigulin cseréltem betétet. Majd meglátom, hogy mi lesz hátul. Az elsők tehát brembok lesznek.
Pesten van valami jó hely, ahol érdemes vásárolni? Esetleg még értenek is hozzá...?
mod: valakinek van tapasztalata Ferodo betétekkel kapcsolatban?
[Szerkesztve] -
ttoth
tag
köszi
Űűű, de szép eketárcsa!
-
DeadMeat
veterán
Mikori?12 vagy 6 szelepes? A nagyon korai valtozatokban volt olyan gond,h 40-50K kilometer vezermuszij gondjai lettek,de azota joavitottak.
Meretehez kepest nemrosz mocik,eleg nyomatekosak is.A hangjat szokni kell,de nem veszes.Es keves a poloba.Ezt igy latatlanba megmondomMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
G@ben
addikt
Azt meg tudjátok mondani, hogy az oktánszám növelése milyen hatással van az elérhető teljesítményre? Nem sima autónál érdekelne, hanem tipikus tuningautóknál.
Tételezzük fel, hogy van egy turbós autó, ami az Amerikában kapható 91-es benzinnel 350 lovas, 118-as versenybenzinnel 500 lóerős. Ehhez ugye emeltek a turbónyomáson, ami az első esetben 17 psi, a másodikban 30. Namármost az érdekelne, hogy mondjuk 95-ös vagy akár 100-as benzinnel milyen turbónyomást, illetve teljesítményt lehetne elérni vele. Ki lehet ezt számolni valahogy? A kérdés kizárólag elméleti jellegű, nincs ilyen autóm és nagy valószínűséggel nem is lesz, csak érdekel a dolog!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Mr-Pamacs
senior tag
Hi
Most találtam rá a topicra.
Nekem csak egy kis trabim van, igaz átépített motorral (800-as Maruti), egyedi lökösökkel, egyedi festéssel,teljesen ujra kárpitozott plüss belsővel,terpesztve, szélesítve: elöl 3/oldal hátul 2 cm/oldal, 195-ös gumikkal és félsport ülésekkel, elekrtomos ablak, központi zár, riasztó. Nem nagy szám (barátnőm azért oda van érte), de sikerült olyan légszűrőt összeütni hozzá h olyan hangja van mintha turbó is fütyülne benne.
Sajna a váltó nem igazán bírja a hatalmas ménest (45 LE), de évente 1 felújjítást megér.
Ha esetleg érdekel valakit teszek fel képeket.Üdv.
-
G@ben
addikt
Tudnátok mondani nekem néhány motort, ami megfelel a következőknek:
- 2000-3000 cm3 körüli benzines (lehet 1800 és 3200 cm3 is)
- 4-6 henger
- turbós
- harmonikus, azaz már alacsony fordulaton leadja a nyomatékát, de magasabb fordulaton meg kifejezetten erős?Olyanokra gondolok, mint pl a Ford Focus ST, Audi S4 (2,7l V6, 265LE).
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Rover623
félisten
válasz Mr-Pamacs #261 üzenetére
Hát ez nem az a topic...
Talán a carstyling.hu...vagy vmi pimp fórum...P.S.:
A váltó nem bírja a ménest...
Én inkább arra gondolok, hogy a 195-ös gumik, a terpesztés, a valószínűleg áttervezés nélküli futómű és a helytelen kerékméret okozta többletterhelés öli meg a váltót...
Amúgy az a ménes közel sem akkora...szvsz még 40 paci sincsen.primus inter pares
-
(Kolombusz)
veterán
Szilikonolajat milyen áron lehet kapni?
Egyáltalán használják ezt autókban? -
dokar
addikt
válasz (Kolombusz) #264 üzenetére
én km_óra _spirál cseréjénél gondolkoztam el a dolgon, de aztán hagytam, mert az új spirál megvolt csírozva a csőben, továbbá a váltóolajból kapja a további kenést. bár tény ami tény, cseréltem már 2x km_óra_spirált, egyszer műszerfalat, de nekem akkor is zörög egy picit az órám.
mit akarsz bekenni/fújni szilikonolajjal?
lehet nekem be kéne kennem a jobb hátsó ajtót műszerzsírral, mert nyikorog.[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
-- end of transmission --
-
G@ben
addikt
Ezeket a dolgokat ismerem, de ha ugyanannál az autónál alkalmazzuk, akkor már nincs olyan sok változó, lásd a példát, ami egy létező autó. Szóval ott ugyanakkora a turbó, a kompresszió, viszont a töltőlevegő hőmérséklete értelemszerűen más lesz.
Csak valami összefüggést keresek, ha létezik ilyen.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
qdak
addikt
válasz (Kolombusz) #88 üzenetére
kereszt apám michelin jei is 60.000 km birtak kb pedig ö nem tolja neki meg füstöli
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
neduddki
nagyúr
HI!
Van egy kek-feher feltolto mtork tervezese /vagy mi a fene a cime/ teremszetesen most nem talalom:- ( /J 4. esek muve volt ha jol tevedek/
Amugy a KekBibliban is van rola szo ha jol tevedek...udv
neduddki
mod: naaaaaaa:
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
G@ben
addikt
válasz neduddki #272 üzenetére
Ez a könyv már megvan 8 éve, de nem emlékszem ilyenre belőle (persze lehet, hogy tévedek, hisz fél éve nem nyitottam ki ), a kék bibliát meg nem volt még időm részletesen áttanulmányozni, mert csak szombaton sikerült beszereznem. Átlapoztam az erre vonatkozó részeket, de egyelőre nem találtam.
Esetleg ha véletlen ráakadnál, írd már meg az oldalszámot!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
qdak
addikt
ha már auto technika: hidegen meddig szbad pörgetni a (benzni és diesel) motrot s mekkora gázzal szabad menni mig nincs üzemi höfokon? hogy ne legyen idö elött hengerfelyes?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
qdak
addikt
állo helyzetben kéne? v lehet ment közben?
ui:
Minden hengerfej óriási hőterhelésnek és egyben jelentős hőingadozásnak van kitéve a használat során. Ha ezt nem vesszük figyelembe, azt kockáztatjuk, hogy idővel deformálódhat (vetemedik) vagy megrepedhet a csatornák közötti fal. Ilyen károsodásra a hirtelen hőváltozások esetén van esély, tehát ha már a hideg motort erős terhelésnek tesszük ki, anélkül, hogy megvárnánk, míg eléri az üzemi hőmérsékletet vagy ha a túlforrósodott motort leállítás előtt nem engedjük visszahülni (még dolgozik a ventillátor).(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
SaNyEe
aktív tag
ilyesmi konkrét dologgal sajnos nem tudok szolgálni, ha kezedben van a vas és szeretnél belőle majd több teljesítményt kicsikarni akkor a mérés lehet a legmegfelelőbb megoldás, mi az a pont ahol még 95el nem kopogott terhelés alatt, aztán megnézni ugyanezt magasabb oktánszámú üzemanyaggal is, hogy azzal hol kezd el kopogni.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
qdak
addikt
hello ha veszek egy kissé szétthajtott calibrát, ami durván volt használva hideg padlogáz meg többi akkor a blokk is megrepedhet v csak a henger van veszélyben?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
dokar
addikt
odass_2:15-től
sasoljátok, hogy milyen durva terhelést kap a gumi gyorsításnálextra - SEXRay
-
SaNyEe
aktív tag
A kopás a hengerfalat is érinti, ahol a legnagyobb a dugattyú átlagsebessége (középső rész) ott jobban kikopik és hordó formájú lesz az égéstér. Aztán ha meg kikönyököl valami oknál fogva a hajtókar, vagy elszáll a dugattyú, az úgyis elég jól látható
Ez a kopás egyébként is jelentkezik, de a nem rendeltetésszerű használat meggyorsítja a folyamatot.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
ööö attól függ mire kérdeztél rá
A kopást azt kiesztergálják belőle és túlméretes dugattyúkkal még mehet tovább a motor még jó ideig, a könyöklős témánál már akadhatnak gondok
De akármelyikről is legyen szó az már régen nem jó egy motornak se.mod: nem kiesztergálják a kopást, hanem amennyire kikopott középen annyira esztergálják mindenhol a hengerfalat.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
hát kénytelen kelletlen nagyobb lesz a lökettérfogat, mivel megnövelik a furatot, de ezt ne úgy képzeld el, hogy akkor felfúrják mondjuk 5-600cm3el nagoybbra
Teszemazt ha van egy gyárilag 1490cm3 es motor 78 x 78mm (furat/löket).
Ezen mondjuk kell 4mm-t bővíteni hengerenként (szerintem sok, de majd aki már tapasztalt ilyet megaszondja a frankót) akkor lesz 82x78mm. akkor az lesz 1646cm3. Ez 156 cm3 plussz. Hogy ez hoz-e teljesítményben a konyhára? Hát kéne Sokat persze nem, de talán minden fordulaton kicsit nyomatékosabb lesz a motor ha(!) nincs valami túl szűk keresztmetszet előtte. Minden alkatrész arra az 1490cm3-re lett tervezve nem pedig erre a megnövelt méretre. Pillangószelep lehet kritikus, annak van egy fix áteresztőképesége azt csókolom, a többit lehet reszelgetni meg eztazt, azzal sokat nem tudsz kezdeni, max veszel rá nagyobbat.
Aztán ottvannak az injektorok, benyapumpa, ezeknek is a megnövekedett igénybevételhez alkalmazkodniuk kell, azért mégiscsak megnőtt az űrtartalom 10,5%al. Ez elvileg még megy neki, gyárilag 20-30%al felül vannak méretezve (lehet kicsit optimista számok, legyen 10-20%). De gondolom érezhető, hogy maximálisan kihasználni vmit nem a leg célszerűbb...Szóval elméletileg igen és a gyakorlat megegyezik az elmélettel . . . elméletileg
-- end of transmission --
-
pitom
tag
Sziasztok!
Nem biztos, hogy ide tartozik a dolog, de hátha jó helyen járok. Szóval egy régi autóriasztóhoz kellene kulcs, hogy be tudjam kapcsolni,de sajna nincs. Van esély arra, hogy ebbe tudjak szerezni? (ha igen, honnan) köszönöm... [link]
[ Szerkesztve ]
"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
-
pitom
tag
válasz spirit007 #296 üzenetére
Első ránézésre nekem is úgy tűnt, de szereztem egy számítógépkulcsot, és sajnos pici bele. Valamint az elfordítandó rész ennek a közepén van, viszont a sz.g-nek a külső részét fordítja a kulcs. Azt hiszem azokat a fogakat be kell nyomni, és csak utána lehet elfordítani, szóval nem egyszerű Most éppen kulcsot csinálok, de még nem passzol bele Köszi...
[ Szerkesztve ]
"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest