- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
ez így nem igaz, nagy sebességnél az autó/kamion/busz etc légellenállása drasztikuasn megnő és ez veti vissza a kocsi gyorsulását, majd beáll egy végleges állapot ahonnan már nem képes gyorsítani, mivel a sebesség növekedésével a légellenálllás négyzetesen nő ezért ez az állapot az esetek ~95%ban be is következik (kivétel bivalyerős kocsik amik az 5-6 fokozatot is szabálkyozásig forgatják és az elektronikusan szabályozott 200-250 stb kocsikat).
4. 5. 6. fokozatban tehát nem biztos hogy áll amit írtál.-- end of transmission --
-
dokar
addikt
én a leszabályozásról írtam és nem pedig arról, hogy képes -e az autó elérni azt a fordulatot.
ha pl 7800-nál van a tiltás, de te 5-ben már csak 6200-ig tudtad pörgetni, az azt jelenti, hogy az autó elérte adott fokozatban végsebességét, melyet nem a leszabályozás, hanem a teljesítmény befolyásolt.
ergo leszabályozás az csak a fordulatszám függvénye. amit te írtál az igaz, de az nem leszabályozás.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
a végsebességet elméleti síkon nem befolyásolja az autó tömege
nyugodtan kihagyhattad volna, hogy: ''elméleti síkon''
a tömeg a gyorsulást befolyásolja, nem a végsebességet.
amúgy nem csak a váltó, hanem a diffi és a kerékátmérők is szerepet játszanak, szal egyszerűbben csak: áttételek (remélem nem veszed kukacoskodásnak a pontosításomat )extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dragonfx #210 üzenetére
az meg milyen mikor visszarúg a gázpedál?
Esetleg arra tudok gondolni, hogy még nem volt egészen üzemmeleg a motor, van pár ami ''megvédi'' magát a mechanikus ártalmak ellen, élő példa ismerős VTi-je. Kapott egy nyitott rendszert amitől gyönyörű hangja van, ezt faterja is tudta, jött a szomszéd akinek el akart dicsekedni vele. Szitu a következő:
-szomszéd megjön, faterja üdvözli
-el akar dicsekedni vele a szomszédnak milyen jól szól a gépsas(közben a kocsi már 8-10 órája be se volt indítva szal hideg)
-fatercsávó kocsiba be, indít aztán padló
-motor VTEC váltás előtt szabályozta a fordulatot ~5500rpm em engedett tovább forogni
Meg ha meghajtottál egy motort akkor nem enged a rövid ideig megengedett maximális fordulaton forgatni, az Escortunkban is így van.
Rövid ideig 6300 aztán csak 6000rpm-et enged forogni.
Az időjárási viszonyok ekkora tempónál nyugodtan elhanyagolhatóak . .-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
jha hát minimum az kellene bele érezni is nagyon, városon kívül pl semmi ereje, előzni is csak lendületből, kiugrani enm képes szerencsétlenje városban viszont szépen el lehet vele csorogni a forgalommal, rövid a váltója eléggé meg azt a 101 megkeseredett Nm nyomatékát már 2500rpm-en leadja. Cserébe nem kér sok abrakot 7-7,5liter városban.
Jha ez utolsó szériás escort 96 utáni.
2001ben már az új kasztnis Fiesták voltak? Azok 70 lovasak ha jól tudom.-- end of transmission --
-
dragonfx
veterán
Akkro valszeg ez van nálam is, igaz szabályzásig ritkán húzom ki a fokozatokat, mert ott már ninc sgyorsulás...amugy üzemmeleg votl mert előtt mentem vele már, meg ugye ilyen időben elég erősen könnyebben melegszika moci is.
Visszarúg>>amikro szabályoz mert tovább nem forog, nekem olyat cisnál mint az abs kb....nem akarom szétnyomni, de valszeg ilynekor hiába nyomnám be izombóla gázpedált akkor is lasítana az autó az elektronikai tiltás miatt."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
(Kolombusz)
veterán
Lenne egykét kérdésem.
A turbódizél autók teljesitménye mért nő meg sokkal jobban chippelés után, mint a szivó benzineseké?
Turbónyomást is módositanak, vagy tényleg csak a vezérlőelektronikát módositják?
Tudom, hogy mindenhol azt irják, hogy megfelelő minőségű üzemanyag mellett nem csökken az élettartam, ez valóban így van? -
DeadMeat
veterán
válasz (Kolombusz) #219 üzenetére
Nembiztos,h jol tudom,vagy mondom:A dizel motorokat sokkal nagyobb ''rahagyassal'' tervezik,pont a nagy nyomas,ect miatt.Ezert lehet beloluk joval tobbet kihozni,mert sok a tartalek.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
dokar
addikt
válasz (Kolombusz) #219 üzenetére
A turbódizél autók teljesitménye mért nő meg sokkal jobban chippelés után, mint a szivó benzineseké?
mert felnyomják a turbónyomást, azaz azonos térfogatra még több üzemanyag-levegő keveréket zsúfolnak be. ez kb olyan, mintha az 1.6-os motort kicserélnéd 2.0-ra vagy nagyobbra. de ez nem csak a turbódízelekre igaz, hanem a turbós benzinesekre is.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz (Kolombusz) #222 üzenetére
az biztos, de ha vmi spéci titánötvözetből lenne a motorblokk, ami nem reped meg...
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
válasz (Kolombusz) #219 üzenetére
turbónyomást emelik, legegyszerűbb téma.
Kérdésa a gyári turbó meddig bírja"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dragonfx #224 üzenetére
hehe, nem a turboval lesznek ott problémák
Bár ha elég elvetemültek akkor bekergethetik a turbot a Surging line mögé aztán akko csinálhatnak akármit, elviszi a pusztulat (persze ehhez is idő kell, mondjuk nemsok. .)
viszont ha nem akkor később előjönek más problémák a sokkal nagyobb igénybevétel miatt, dieseleknél nemtom mennyire érzékenyek a porlasztócsúcsok, a hajtókarok és dugók mennyire bírják a sokszor 30-40%al nagyobb igénybevételt. De legjobban az érdekel, hogy a nagyon magas kompresszió miatt nem-e emeli le a hengerfejet a szerencsétlenje, jha meghát a magasabb hőterhelés és a váltó ugyebár
Lényeg, hogy gyárilag úgy van megcsinálva, hogy jó legyen és 80-100eFtos csiptől nem lesz jobb egy kocsi, sőt lehet, hogy vághatja a motort roncstelepre a tulaj, nomeg ennyivel nagyobb teljesítményhez jobb futómű, fék és gumi is társulhatna jó esetben, bár Janikának aki a bekötőúttól is 20km-re lakik csak az számít, hogy menjen (majd jóó főtekergyük a turbóóónyomást, egy kicsit jobban fog füstűni de jólesz') megállni meg kanyarodni úgyse kell.-- end of transmission --
-
dragonfx
veterán
megállít a fa is, minek drága pénzeket ölni a fékbe?
Tényleg egy átlag autó mekkroa turbónyomást bír el???
0.6-0.7 bar????
és ez mondjuk egy 2.0ás autóba ami 150 lovas mekkora le-t ad plsuzba?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dragonfx #226 üzenetére
Hát az, hogy mekkora nyomást bír ki az csak attól függ mit raknak bele
Ha valami olyan ''okosítást'' szeretne az illető, hogy csak rávágjuk a turbot meg amik feltétlen kellenek akkor két dolog fog történni, már vagy eleve rossz méretű turbot raktak fel, következésképp alacsony fordulatszámon lesz csak képes tölteni, ha túl nagy akkor meg csak fent de lehet még ott sem. Tehát nem mindegy, hogy milyen fordulatszámon van meg az a 0,6-0,7bar.
Aztán jönnek a finom dolgok, hogy leemelődik valami miatt a hengerfej, megolvadnak a dugók, csapágyak besülnek, elhajlik a hajtókar, de olyat is láttam, hogy a hajtókar leszakadt a főtengelyről és csak úgy odavágta az olajteknőn keresztül! a dugót hajtókart meg a gyűrűket az aszfaltra (hülyeség rulez).
Tehát minden TERVEZÉS kérdése és 20 fillérből nem lehet turbósítani! Voltak már próbálkozások és a végén oda jutottak, hogy kipróbált ezt azt amazt és ott tartottak mintha elvitte volna egy olyan műhelybe ahol kimondotan azzal foglalkoznak és JÓL megcsinálják ELSŐRE! Persze ők nem, ennyiért nem kell mert nagyon drága nekik. Aztán lemaortizáltak egy szett dugattyút, egy motorblokkot és hengerfejet
De végül összejött nekik!!!
Aztán feltettük a kérdést, hogy nem-e lett volna jobb egy gyári turbósat venni??? Sztem tudjátok a választ
Ja és ha mindezzel megvagytok akkor lehet tapsikolni önmagatoknak, hogy hogyan papírozzuk a kocsit mert ugye, hivatalból nem volt csigabiga a motortérben
De, hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre, el lehet cseszni egy motort és turbot is egyaránt 0,3 barral és mehet teljesen üzembiztosan 1-1,5barral is!-- end of transmission --
-
Atlantis
veterán
El tudná valaki magyarázni, az mitől lehet, hogy egy motor ''eszi az olajat''? Általában német motorokra( VW, Opel) szoktam ezt hallani, érdekelne, mit csinálnak rosszul?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Dirtyz
őstag
válasz Atlantis #228 üzenetére
Úgy tudom, hogy az '' eszi az olajat '' bármilyen motornál előfordulhat.
Leginkább sokat futott motoroknál szokott előfordulni, a henger palást és a dugattyúgyűrűk között rés lesz és a dugattyú felpumpálja az olajat az égéstérbe, ahol elég szép kékes füstöt eregetve a kipufogón keresztül. Esetleg még a szelepszászimeringek mellett is nyomhatja az olajat.Védd a fákat, egyél hódot!
-
troland26
őstag
sziasztok
váltózárral kapcs van valakinek valamilyen infója , hogy hol , melyiket mennyiért érdemes beszerezni ? vagy ha van olyan topik ahová jobban illik a kérdésem akkor egy linknek is örülnék -
kis.keke
csendes tag
szijasztok!
aki ért az autókhoz, meg tudná nekem mondani, hogy milyen járgány van a videóban?
http://videa.hu/play.php?v=aRpnnGDg8Mhv7FCg -
troland26
őstag
Nekem van a kocsiban defend lock váltózárral vettem a verdámat, de apám is szeretne az övébe mert a Jászai térnél nagyon lopják a kocsikat az utóbbi időben és kicsit parázik .
Gyakorlatilag nekem nagyjából van fogalmam róla csak arra gondoltam van esetleg másnak is valami gyakorlati tapasztalata ami jól jöhet
nekem Seatom faternak Hyudaia van és még nem volt lopás a családban -
dokar
addikt
válasz troland26 #234 üzenetére
a munkahelyemen a céges autókban is van váltózár, bár sztem nem ad extra nagy biztonságot. ha már feltörnek egy autót, akkor azt már el is viszik, ergo kormány ill váltózár a tolvajnak már kisebb nehézség. nem tapasztalatból beszélek, hanem magánvélemény.
extra - SEXRay
-
ttoth
tag
Sziasztok!
Tudná valaki részletezni a 3 hengeres motorok előnyeit? Tegnap találtam, hogy a VW Polo 1.2-ben olyan van, és hát ez kicsit elriasztott tőle. Eddig én még (ugyan nem sok helyről de) nem sok jót hallottam róla, de igazából semmi konkrétot. Tud valaki segíteni?Űűű, de szép eketárcsa!
-
dokar
addikt
akksi csere előtt állok. az ezüst-kadmiumosnak milyen előnyei vannak a hagyományoshoz képest? csak gyorstöltés?
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
Tapasztalatból>>
Semmi értelme az ilyne csodáknak a Ah számít.....semmi más, vegyél 60asat és soha jobbat nem fogsz látni..autó se erőlködik, akksi se=biztos indítás bármikor!!!
Nekem volt 2 féle gondozásmentes is, mindkettő bexart.
Nem tudom mibne más ez az ezüst-kadmiumos de úgy sejtem ez csak reklám/marketing semmi más.
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
ttoth
tag
Akkor a 3 hengeres motorról jót nem tud mondani senki? A VW Polo 1.2-ben az van. Tapasztalat?
Űűű, de szép eketárcsa!
-
TayRol
veterán
Szevasztok!
Miután dokar kolléga hathatós segítségével megtaláltam eme topicot ( ), az volna a kérdésem, hogy G astrára milyen féktárcsákat/betétet érdemes venni, ill. gondolom a hátsó dobfékre is van valami jó kis megoldás.
szerk: lehet a gyári tárcsánál nagyobbat tenni előre? 15-ös a téli és a nyári felnim is.
[Szerkesztve] -
dokar
addikt
na akkor itt bővebb választ adok, kb fél éve történt a fékfelújítás nálam. a szerelő ügyesen szerzi be nagyon jó áron az alkatrészeket.
az első tárcsák ilyen áron voltak:
~5-6e HUF - normális minőség
~8e HUF - nagyon jó minőség
~9e HUF - brembo (ezt választottam)
a fékbetétekből pedig textar-t választottam (állítólag ez is nagyon jó). ez ~9e HUF volt, de ez egy garnitúra két kerékre.
szal az autó első fékei két tárcsa + fékbetét garnitúra = ~27e HUF
a hátsó fékeknél nem emlékszem pontos árakra, de jó minőséget választottam itt is és asszem 15-25e HUF volt. dobfék természetesen.
lehet a gyári tárcsánál nagyobbat tenni előre?
lehet, de nem biztos, hogy szükséges. bremboval nálam már 100 km/h-nál is blokkoltak az első kerek hirtelen fékezésnél. ijesztő volt (no ABS). szal fékupgarde után tünt fel, hogy mennyire nem tapadnak a gumik.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Dobféknél is van brembo?
én meg erről nem hallottam
hátulra nekem a szerelő választott vmit, rábíztam.
Ezeket egyébként ki lehet cserélni házilag? Vagy nem érdemes?
nálam a szerelő nem számolt fel szerelési díjat. ha szereted a mechanikai küszködést, akkor hajrá. én inkább az elektronikai dolgokat csinálom önállóan a verdán.extra - SEXRay
-
lajafix
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen