- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
MŰSZAKI TÉMÁJÚ AUTÓS TOPIK
mivel egy másik topik átnevezést a topik gazdája nem javasolta ezért nyitottam egy ilyet
szóval aki ért az autó működéséhez, technikai ill. műszaki dolgokban otthon van vagy szeretne minél többet megtudni, annak itt a helye.
az autós élményeket, a kresz szabályait, autóvásárlást ne itt vesézzük ki.
na akkor az indító kérdésem a következő:
nem tudjátok a műszakin a hangerőt hogyan vizsgálják?
mekkora fordulaton? hány dB lehet? vagy frekvencia határokat is figyelnek?extra - SEXRay
-
dokar
addikt
hű de nagy az érdeklődés a téma iránt
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
akkor úgy fogalmazom meg, hogy van egy sportdob a verdán sport véggel. tetszik a hangja, de szeretném hangosítani -> középdob csere. csak az a baj, hogy ősszel lejár a műszakim és nem szeretném ha a hangerőt miatt nem menne át. jó lenne tudni vhogyan, hogy hol a határ.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Dízel vs Benzin
Adott Musashimaru, a szumóbirkózó (aka dízel), és Jancsika, a szikár kerékpáros futár (aka benzin). Mindketten 5 sebességes bicikliken ülnek, melyek cementeszsákos talicskát húznak maguk után, enyhe emelkedőn. Gyorsulási verseny készül, de mindkettejüknek el kell érniük a 30 km/órát. Eldördül a startpisztoly.
Musashimaru félmázsás lábával könnyedén lenyomja a pedált, a bicikli taligástól meglódul. Bíztatóan halad, komótos tempóban teker, de gyorsul. Minden alkalommal iszonyú erővel tapossa a pedált, de a rohanás nem az ő világa, ahhoz túl sok rizst evett már. A start utáni 3. másodpercben Musashimaru elérte a lábai által engedélyezett legszaporább tekerési tempót, a 2 taposás per másodpercet. Mivel gyorsabban szeretne hasítani, sebességet vált. A következő sebességi fokozatban keservesebb a dolga, nehezebb lenyomni a pedált, de ő a maga komótos egykedvűségével darál, 4 másodperc múlva megint eléri a lábai által engedélyezett maximumot, a 2 tiprás/szekundumot. Eddigre a start óta 7 másodperc telt el, birkózónk pedig 12 km/órára gyorsult.
Hogy áll Jancsika? Jancsika a rajtnál alig bírta lenyomni a pedált, ő nem a nyers erő embere. De azért elindult, és szorgosan tekerni kezdett. A rajt utáni 3. másodpercben Musashimaru még vezet előtte, de mivel a japán nem tud gyorsan pedálozni, kettesbe váltott, ahol már nehezebb tekerni. Jancsika ellenben most kezd csak belejönni. Nagyon járnak a lábai, orrlyukai kitágulnak, a pulzusa száguld, és könnyedén képes akár másodpercenként 4-szer is lenyomni a pedált, így később vált fel.
Ráadásul Musashimaru gondban van: mivel kötelező végül elérni a 30 km/h-t, de ő legfeljebb 2 taposás/másodperccel (röviden t/s) tud tekerni, kénytelen volt úgy elosztani az áttételeket a sebességváltóján, hogy 5. fokozatban a 2t/s-sel is elérje a 30km/h-t. Hiába hát a makacs erő, a hosszú fokozatok miatt annyival nehezebb hajtania, hogy lassan kiütköznek rajta az első verítékcseppek.
Jancsika ellenben szereti az aerobik jellegű pörgést, rövid fokozatokat választott, mert neki megy a 4t/s-is, tehát amikor 30-cal halad, sokkal könnyebb dolga van a pedál nyomkodásával, bár sűrűbben csinálja.
Musashimaru végül 40 másodperc alatt gyorsult 30-ra, melyet ötösben ért el, maximális tekerési sebessége mellett, és ennél gyorsabban akkor se tudna haladni, ha Jancsi pitbulljai üldöznék. Jancsi ellenben alig 36 másodperc alatt ért 30-ra, még mindig csak hármas fokozatban. Ha nagyon muszáj lenne, tudna gyorsabban is menni, bár négyesben már nehéz dolga volna, de még a négyese is rövidebb fokozat, mint Musashimaru ötöse.
Jancsi tehát nyert, így teljesítménye nagyobb, mint testes versenytársáé. Musashimaru viszont bár lassan, de két cementeszsákkal is feljutott volna a hegyre. Jancsi ugyanezt meg sem tudta volna mozdítani.
Nyomatékból tehát Musashimarunak volt több, de nem tudta adott idő alatt elég sokszor kifejteni. Így összteljesítményben Jancsi diadalt aratott. Rendszerint ez történik az azonos méretű TDI és sima benzines motorok gyorsulásos összevetésekor is: a TDI nyomatékos, érzésre jobban megindul, de a sokáig pörgő benzines valahogy mégis lenyomja. Ahol viszont a vonóerő számít (cementet a hegyre), ott a TDI a király.
forrás: totalcar.huextra - SEXRay
-
szatocs
őstag
[link] -Érdekes, ez egy alap.
=== Szatocs ===
-
blunt
aktív tag
hú jó kérdés nem mérettem le, de szerintem jócskán felette van. Szaki kikapott pár hete a váci úton kb. 10 rendőr kíséretében és mivel másba nem tudott belekötni (hiszen 4 hónapos a kocsi), ezért a kipuff miatt kezdett baszakodni a közlekedési csóka. Mondom neki (persze nem igaz), hogy dehát ez így gurult ki a szalonból, gyári. (valóban gyári a cucc, csak a gyári wrc csapaté, nem pedig a szaloné) mondta, hogy ez nem lehet. mondom de lehet
megkérdezte melyik szalonból van, én megmondtam, mondta, hogy ''jó köszönöm majd utána nézünk''. -
blunt
aktív tag
3 és 4k rpm között kell tartanod a motort amig lemérik!
kb 3500 van a két érték között olyasmi a mérés, mint amikor műszakira mész és a szaki kipuffból kijövő károsanyagokat próbál mérni. Ott is azt hiszem 3.5nél kell tartani a fordulatszámot!
szerk: mondjuk nekem teljes turbo back van, nem csak hátsó dob, azaz nekem teljesen nyitott a rendszerem. Valszeg emiatt is hangosabb, viszont erősebb
[Szerkesztve] -
dragonfx
veterán
Ez kemény lehetett
Nem is tudtam a hangot is nézik a műszakin.
Direkszürővel akkor hogy lehet átmenni??
Meg sportkipuf.fal???
3-4k között??...na ne baxxx...eg dízelt hogy tartanak ott, kishgíján széthajtják akkor
Ezek után már azon se csodálkoznék ha a hifi hangosságát mérnék
lámpa, rohadás, fék, kormány, futómő, lengécsill....én ezeket nézném.
sztaocs:
fúú de állat ez a hang...nekem ilyne kell vazzeeee ..amikor elkezdi brümmögtetni....
dokar:
Szeritnme várd meg a műszakit brother, utána, én is így teszek ..a következőn meg majd ráérek okoskodni addig mi legyen.
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
blunt
aktív tag
én ezért tartottam meg mindent, ami gyári, beraktam itthon egy tárolóba, mert tudom, hogy ha majd műszakira kell vinni, akkor így lesz a legtisztább. Hacsak nem tudja a subi szervíz elintézni, ahova az autót viszem olajcserére
itt hallható a kocsi, szinte alapjárat, még a direkt légszűrő is alig-alig sziszeg...
[link] -
-
dokar
addikt
kb 3500 van a két érték között olyasmi a mérés, mint amikor műszakira mész és a szaki kipuffból kijövő károsanyagokat próbál mérni.
na megnéztem a zöld kártyámat, itt mértek károsanyag kibocsátást:
alapjárat: 830-990: 860
emelt üresjárat: 2800-3200: 2970
na akkor gondolom a hangot is valszeg ezen a fordulatokon vizsgálják.
jó lenne tudni, hogy még kibírná -e egy gázgyorsító középdob beszerelését.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
hát ez nekem sem teljesen tiszta, mert ugyebár benzinessel is lehet vontatni nehéz súlyt, csak hát csúsztatni kell a kuplungot neki rendesen. sztem a cikkben sem számoltak ezzel, mert ha a szikárkerékpáros 4 tiprás/sec-el startol, miközben csúsztatja a ''kuplungot'', akkor már az elején megfogná a dagit.
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
Ja, ez így van, mostmegnéztem zöldön 2500-3000 között kell lennie, nekem 2820nál állt be a lábam, mikor mondta a szaki
Amugy én rájöttem direkt a normál embereket baxogatják, kíváncsi lennék ezzel az ideglenes lappal milyen műszaki dologba kötne bele"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Ha kicseréled a végáttételt a differenciálműben, akkor tökmindegy, hogy tdi vagy elég köbcentis benzines. Se csúsztatni nem kell a kuplungot, se semmi.
Időnként olyan kövér hülyeségeket bírnak írni a totálkárban, hogy az agyam ledobja az ékszíjat.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
dokar
addikt
úgy értettem, hogy a végáttételt ha növeled, azáltal rövidebbek lesznek a fokozatok.
az ok, hogy a benzinest hosszabb tartományban lehet pörgetni, de minél rövidebbek az intervallumok, annál intenzívebb lesz a gyorsulás. gondolom a legjobb megoldás a fokozatmentes váltó állandó nyomatékmaximumon tartása, csak nem biztos, hogy erősebb kocsikban helytállna dolog.extra - SEXRay
-
-
dokar
addikt
De az eredeti cikkmásolat abban hibádzik, hogy egy dízel jellegű meg egy benzines jellegű valakit ugyanolyan váltós biciklire ültetnek fel. Ami az autóknál nem így van.
természetesen a dízelben a valóságban hosszabb váltók vannak, mint a benzines társaikban (átlagban)extra - SEXRay
-
Kicker
senior tag
ez a topik után remélem a Milyen autót vegyek? topikban majd a név kötelez..
Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha
-
dokar
addikt
Ja, kicsit elkurtam, az 1-st tulporgettem, es ~98km/h-nal valtottam 3.-ba.
ledadogott?
ne ez már mehet ON-ba:
milyen fordulatoknál és milyen sebességeknél adott fokozatokban kell elváltanod?
kieg: szted hol kell elváltani?
1. ahol a nyomaték maximuma van
2. ahol a teljesítmény maximuma van
3. ahol már egyel nagyobb fokozatba kapcsolva már nagyobb vagy egyenlő a nyomaték
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
hobizoli
nagyúr
Nem dadogott le, 1.-ben ~65km/h-g, 2.-ban ~105km/h-g porog el, de 1.-ben 50km/h es 2.-ban ~90km/h felett mar csak porog, de nem huz, ez latszik is az piros csikon a G ero esesen. Seggre nemigazan venni eszre, ezert is jo ez, hogy igy megmutatja. Az is erdekes, hogy 3.-ban ~5LE-vel vegig erosebb a motor, mint 2.-ban
(Annak aki nem tudna mirol van szo, itt a link: [link])
~6000rpm-nel kell elvaltani, addig egyre erosebb az auto, utana mar esik (lasd a piros csik).
Helyes valasz a 2.
A nyomatek max nalam 3000-nel vanik, ha ott valtanam el az akkor eleg gaz lenne, visszesik ~1800rpm-re.
Azzal a SEB1-s chip-l ~6700 helyett 7300-g porog el, de ha nincs ''mogotte'' semmi egyeb, pl Novitec tengely stb, akkor igazabol ertelme nem sok van , a forgattyusresz 8000-g is elbirja (sot), mivel az altalaban szokasosnal is rovidebb a lokethossza a motornak (67.4mm), csak akkor mar a szervoszivattyu szetszakad, meg a klimakompreszor is megviselodik kisse...bar ezeknek mondjuk lehet valtoztatni a hajtasattetelen ekszijtarcsak atmeroivel operalva, es akkor nem porognenek tul.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
dokar
addikt
ez most 1.4-es 8 szelepes turbós?
nem a 2. a helyes válasz, de mivel a 3.-nál leírtakban lévő pont általában közel esik a teljesítmény maximumához, ezért sokan ezt használják. szóval szimplán csak nyomaték és teljesítménygörbéből nem lehet megtudni a tökéletes elváltási pontot.
van itt egy ilyen táblázatom: [link]
töltsd ki az adataiddal pls aztán vhogy tedd közszemlére pl screenshot
csak a sárga mezőket kell kitöltened.
az elváltási értékek nem tökéletesek fentebb leírt elv alapján számol
ha tudnál mutatni egy nyomatékgörbét a verdádról, akkor 3. pont szerint is meg lehetne határozni az elváltási pontokat, ami már jóval pontosabb lenne.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz (Kolombusz) #43 üzenetére
hehe tényleg erre hirtelen nem is gondoltam, érdekes lehet az a hang, főleg ha a doppler is rájátszik távolodásnál
extra - SEXRay
-
hobizoli
nagyúr
Igen, az.
[link]
A 2. a jo hidd el. Ha 6000-nel elvaltom ~4800-ra esik vissza, ekkor pedig mar reg nem a nyomatek max-n jar a motor, mert az 3000-nel vanik. Amirol Te irsz az a 16V szivomotorokra igaz, ott magasabb fordulaton van max nyomatek pontja, mint 8V szivo es a 8V es 16V turbo motoroknal szokasos
[link]
Ez masfel eve keszult, az ertekek a kereken merve ertendok (a fotengelyen ez ~1.18-1.2x)
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
dokar
addikt
a nyomaték görbe okés, de az excel táblát el tudnád küldeni nekem az e-mail címemre?
kéne az alja is.
mellesleg a táblázatban szereplő adott fokozathoz és fordulathoz tartozó sebességek megfelelnek a valóságnak?
a 3. a jó, mert:
van nyomatékgörbe (NYG) amiből számolható a teljesítménygörbe (TG).
TG=NYG*RPM
az autó ott húz a legjobban ahol a NYG maximuma van.
gondolom eddig egyet értesz?
ha a TG maximumánál kéne váltani, akkor semmit sem számítanának a fokozat.
ergo tök mindegy lenne, hogy milyen váltó van alattad.
tehát ez tévút, mivel a váltó áttételeitől függ a gyorsulás mértéke.
talán még eddig is egyet értesz?
az egyik legfontosabb tény: minél nagyobb a nyomaték, annál jobban gyorsulsz.
a cél tehát minél nagyobb nyomatékon tartani.
így lehet kiszámolni az elváltási pontokat:
fogod a NYG-t és elindulsz a max értékétől fölfelé (azaz magasabb fordulat felé)
megnézel mondjuk egy pontot (NY1), akkor meglesed, hogy mennyi RPM-nél (RPM1) van az. megnézed az excel táblában, hogy ahhoz mekkora sebesség (SEB) tartozik. aztán megnézed, hogy ugyanehhez a sebességhez mekkora RPM (RPM2) érték tartozik az egyel nagyobbik fokozatban. aztán ennél az RPM-nél (RPM2) megnézed, hogy mekkora a nyomaték értéke (NY2) a NYG-n. ha kisebb mint a vizsgált pont (NY1), akkor az elváltási pont fentebb helyezkedik, ha meg nagyobb akkor túl mentél rajta.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
A nyomasmax az 1.2bar ~3000-nel aztan ~4500-tol esik mert nem birja szusszal a csiga.
na most már tudom honnan van az avatarod
sztem vmi nem stimmel a váltóadataiddal, mert kiszámoltam és olyan 4000-4400 körül kéne egyel feljebb váltanod, ami eszméletlenül alacsony RPM. bár a nyomaték görbét se átlagos.
HA egyesben 4200-nél tényleg 39 km/h a sebességed, akkor itt van az a pont ahol ha berakod 2-be, akkor a fordulatszám leesik 2650-re és innen újra emelkedik a nyomaték.extra - SEXRay
Új hozzászólás Aktív témák
- Olyat tett a Netflix, amire senki sem számított
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hívószám-hamisítás
- Drón topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házimozi belépő szinten
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen egeret válasszak?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Asustor NAS
- További aktív témák...